Tuus tonne Discordiin niin voipi onnistua vähän helpommin. Linkki sigussa.
Varmasti joku tulee jeesaamaan ja jos ei niin
The Fuel Rats Mischief
Ja jatkossa sitten sieltä reittifilttereistä OBAFGKM-luokan tähdet filttereihin ettei tule yllätyksiä.
Ja ai niin, tervetuloa Eliten maailmaan.
No tuohon löytyi apu FuelRatseilta.
Tuo koko tehtävä alkoi huonoissa merkeissä kun ekaa keraa sitä yritin (matka on todella pitkä) niin päädyin pääsarjan (ts auringon kaltaisia) kaksoitähtijärjestelmään jonka tähdet oli lähellä toisiaan (grillausta nam ... eek se on mun oma erse joka grillautuu).
Mikä pahinta kummallakaan tähdellä ei ollut yhtäään kiertolaisat ja mun reitin jatkohyppy oli niiiden tähtien takana, paniikki etsimistä että löytyisi edes joku aurinkokunta jonka olisi tälläpuolella tähtiä ja olisi niin lähellä että voin hypätä sinne no nyt löytyi.
Huokaus helpotuksesta alus on henkitorissa mutta kyllä se tästä ...
Vattu tää on Pulsar eikä planeetoja ... henki lähti.
No oli just riittävästi rahaa että sain vakuutuksesta uuden aluksen ja päivitykset mutta raha ei riittänyt mihinkään muuhun niin ainoa vaihtoehto oli sen vielä voimassaolevan tehtävän uusintayritys värkkäsin uuden reitin niin että että päädyn siihen kaksoistähtijärjestelmään eri puolelle niin että pystyn jatkamaan siitä matkaa.
Toinen yritys meni vähän paremmin ... päädyin jumiin löpö lopussa ja rahattomana kiertämään sitä pinkkiä skooppaus kelvotonta pikkutähteä jolla ei ollut kiertolaisia.
Mieteitä näin ensimmäisen peli-illan jälkeen
Elite Dangerous on hirveän helppo aloitta pelaamaan kun on aikaisemmin pelannut muita avaruuspelejä mukanlukien se alkuperäinen Elite.
Niin helppo että se on omastamielestäni liian helppo, toisalta ensimäinen pelaaja (huomattavasti korkeammalla rankilla ja paremmin varustetulla aluksella) joka tuli vastaan ja alkoi isotella että mun pitäis maksaa/luovuttaa rahti/tms tai kuolla kuoli kun hän ei selvästikkään kyennyt hahmottamaan avaruutta tilana ja käyttämään sitä hyväksi niin että vaikka minä olin mokannut aluksen varustelussa (olin yrittänyt optimoida aluksen mahdollisimman pitkiin hyppyihin niin olin vaihtanut voimanlähteen ja myös voimanjakajan keveämmiksi) voimanjakajan kevennys osoittautui virheeksi kun kytkin aseet päälle katosi virrat kaikesta paniikissa kaikki tehot mootorille aseet piospäältä hyökkääjän väistelyä samalla kun selaan valikkoja että mistä saan kytkettyä kaikki muut aseet paitsi yhden laserin ja kaikki skannerit pois päältä aikaa paloin mutta se hyökääjä ei saa sinäaikana kuin muutaman hassun osuman (olin nakannut aluksen heittämään häränpyllyä ennen kuin menin valikkoihin) onneksi kyseinen ase oli turretissa niin ainut mitä minun tarvi tehdä oli pysyä sen hyökkääjän vaakatason alapuollella voittaakseni sen kuten sanoin hän ei hahmottanut avaruutta tilana vaan lensi pääasissa kaarrellen sivusuunnassa aivan niin kuin olisi planeetan pinnalla ja koska hänellä oli vain gimbal aseet ne ampuivat pääasissa yli minun, Eli ED on helppo aloittaa ja sen seurauksena sitä pelaa hyvin eritasoiset pelaajat niin että siihennähden ymmärtäää sen valituksen kuinka PVP on kauhean vaikeaa (kun sitä yrittää ihmiset jotka ei ole oppineet edes hahmottamaan sitä että aluksen ei tarvi olla missäään "vaakatasossa" eikä sen lentotiloja tarvi mitenkään keinotekoisesti rajata vasen/oikea eteen/taakse liikumiseen vaikka ED:n Eliteltä peritty vakio-ohjaustapa herkästi johtaa sen tapaiseen lentämiseen).
Mutta se mikä on rikollisen helppoa on pyörivien asemien sisään ja niistä ulos lentäminen kun kahden ensimmäisen edestä tapahtuneen lähestymisen jälkeen kolmas kerta oli jo niin helpppo että tein sen takaa sivulta vauhdilla niin että samassa puolisilmukasa jolla koukkasin aukonkohdalle kiertsin sen aluksen aukon suuntaiseksi ja onnistuin vielä osumaan juuri siihen sisääntuloaukon laitaan (oikea) johon pitääkin osua, tämä on tökeröä lipsumista verrattuna vanhaan Eliteen jossa vielä useankymmenen asemalle saapumiskerran jälkeen aseman sisään lento oli todella stressaava kokemus eikä onnistunut lähellekkään jokakerta (ei se johtanut yleensä tuhoon mutta paniikkiväistöön ja uusintayritykseen kylläkin), tuo asemien sisään ja ulos lento on niin lepsun helppoa että en näe mitään syytä sen dockingcomputerin olemassaoloon, toisin kuin alkuperäisessä Elitesä ne kerrat kun sitä dockingcomputeria pystyi käyttämään (kun aseman poliisit ei ollut sotajalalla tms) oli suuri helpotus ja niitä kertoja odotti hartaasti (aina asemaa lähestyessä oli tärkeä tarkistaa että voinko käyttää dockingcomputeria vai onko pakko yrittää hengenlähtö syöksyä aseman sisään).
Elite Dangerousiin pätee sama ajatus mikä minulla on muistakin avaruussimusiat (kuten SC) jos lennät hiirellä ja näppiksellä ja jos sulla on tastelutilanteessa näppiksessä painettuna vähempi kuin kolme aluksenohjausnäppäintä pohjaan jatkuvasti (vaihdellen niitä) et liikehdi lähellekkään tarpeeksi joustavasti ja hyvänä hommaa voi pitää vasta sitten kun käytät aluksen ohjaamiseen näppäimistöllä neljää näppäintä yhtä aikaa (tämän lisäksi tulee tietenkin kaikki muut näppinkomennot (juu sormia on liian vähän vasemmassa kädessä)), en väitä että itse olisin lähellekkään niin hyvällä tasolla (siksi katsonkin muita homman helpotus keinoja (kuten EDtracker yms) että pääsisin sen perustason yläpuolelle).