Elite: Dangerous

Juu, Discordissa ollan jo :D

t. CMDR Beeru-san

Nyt on G5 hyppymoottori ja pari muutakin palikkaa optimoituna. Teen vielä pienen lähialueskannailu + rahastusreissun ja sitten AspX:n nokka kohti Coloniaa.
 
Tuli aloitettua kakkos acco joka tuli ostettua joulualesta "pojalle". Parilla hypyllä jo D-reitattu Eagle alla Eravatessa. Ilmeisesti pitää aloittaa tällä BH:na tms kun tuolla pääaccolla on niin paljon tullu pelattua ettei tätä jaksa viedä vakavalla naamalla eteenpäin. Yhdellä lennolla RES:lle pitäisi jo olla sopivasti massia lompakossa että voi kattella toista lentopeliä alla.

Kesällä tuli resetoitua julkaisusta asti ollu komentaja kun kyllästyin ja halusin aloittaa alusta. Ei kannata, oon taas samassa tuolla uudella savella kuin mitä ensimmäisellä. Tosin ei enää kyllästytä. Nyt kun on tää kakkosacco niin tätä voi resetoida ja pitää ton ykkösen kuosissa.
 
Muro Independents on muuten suurin suomalainen factio Elitessä, niin jäsenten kuin systeemien määrässä mitattuna. Ollaan myös osa suurempaa koalitiota, joten kukaan ei hypi Murojen nenille, tarpeen vaatiessa moukkua tulee todella isolta porukalta.

:smoke:

Jos lukee Frontierin foorumeita, tietää varmaan Ben Ryderin, tuon yhdenlaisen oman elämänsä profeetan ja Paranav Antalin suurimman kannattajan. Olen tehnyt Benille pientä keikkaa välillä ja tässä pari päivää sitten kaveri alkoi taas jutustella Discossa. Sanoin että on tullut Murojen kanssa lenneltyä viimeaikoina, johon tuli välittömästi kehut että "Muro Independents are great!". En nyt töistä saa keskustelua kaiveltua esille, mutta kyllähän se ryhtiä suoristaa ja hartioita levittää kun oma porukka saa kehuja kansainvälisesti.
 
Viimeksi muokattu:
Jos lukee Frontierin foorumeita, tietää varmaan Ben Ryderin, tuon yhdenlaisen oman elämänsä profeetan ja Paranav Antalin suurimman kannattajan. Olen tehnyt Benille pientä keikkaa välillä ja tässä pari päivää sitten kaveri alkoi taas jutustella Discossa. Sanoin että on tullut Murojen kanssa lenneltyä viimeaikoina, johon tuli välittömästi kehtut että "Muro Independents are great!". En nyt töistä saa keskustelua kaiveltua esille, mutta kyllähän se ryhtiä suoristaa ja hartioita levittää kun oma porukka saa kehuja kansainvälisesti.

Diplomatialla pääsee pitkälle. :)

Tässä pitää tietää että Murot on kahden suuren PP-alueen välissä, toisella puolella Antal ja toisella puolella Delanen piraattiporukat ja esim niinkin iso piraattiporukka kuin Kumo Crew. Nuo kaksi eivät pidä juuri toisistaan ja Murot siinä sitten näiden keskellä yrittäen tulla molempien kanssa toimeen. :D
Hyvin on tultukin ja tosiaan, paljon on tullu kiitosta meidän diplomaattisesta asenteesta.
Viime vuonnahan oli jännät paikat kun sota Antalin Utopian ja Delanen Kumon välillä oli aika lähellä ja se uhkasi laajentua Muron systeemeihin. Siinä olikin aikamoinen selvittely kun pidettiin nuo kaksi porukkaa aisoissa etteivät tule riehumaan meidän systeemeihin.

Ja väittävät ettei Elitessä ole syvyyttä.. :think:
 
Diplomatiaa se on tykkivene-sellainenkin. Sanotaan nyt näin että kaikki black ops tehtävät mitä Elitessä voi tehdä, ei tule Mission boardilta. :cool:
 
Ketkä ei Eliten kehitystä aktiivisesti seuraa, tässä recappia mitä tulossa nyt Q1 Updatessa:

Content Recap - Beyond Chapter One Livestream (16.01.2018) - Part 1 Recap

Hi commanders,

If you missed tonight's content reveal livestream or just wanted a recap of all the content discussed, read the notes below from Sandro Sammarco, Lead Designer, and Adam Bourke-Waite, Senior Designer:

Please note this is part one of three livestreams, for more details click here.

CRIME AND PUNISHMENT

Another one of the changes coming to this Chapter is the revisions to Crime and Punishment, introducing crimes attached to ships, bounty changes and detention centers. More details can be found below:

'Hot' Ships

  • Crimes are attached to ships which cause them to become 'hot.'
  • Ships that are 'hot' have to connect to Starport services anonymously which limits their access to certain services.
  • Fines can be paid off at security contacts, but Bounties must be paid off using the Interstellar Factors.


Why we are making these changes:

  • Attaching crimes to ships allows provides more options for criminals. They can swap and store hot ships to avoid being wanted, but at reasonable cost (...which is that they’re not using the hot ship).
  • It also neatly closes off loopholes where Commanders would switch to cheap or free ships before allowing themselves to be detected and possibly destroyed.
  • This flexibility allows us to safely increase consequences for criminals: if the criminal continues to use a hot ship they may have to travel farther to find the port services they need.


Bounties and Notoriety

  • Fines no longer mature into bounties.
  • Bounties are no longer dormant.
  • Murder bounties are being revamped to include the following:
    • A fraction of the perpetrator’s rebuy cost.
    • A fraction of the victim’s rebuy cost.

  • Commanders will have a 'Notoriety' level:
    • It increases with each murder crime
    • It increases the rebuy cost fractions for both perp and victim
    • The victim’s rebuy cost is reduced by this amount
    • It decreases when a Commander is brought to justice.

  • We are introducing 'Power bounties,' which only apply to 'Power' crimes
    • Power bounties replace normal crimes for Power activities
    • Power bounties can only be seen and claimed by appropriately pledged ships
    • Power bounties do not follow the crime flow

    Why we are making these changes:
  • A reduction in crime states helps increase legibility.
  • We felt the bounties for murder, in general, were a little too low.
  • We feel its fairer that the perpetrator should shoulder some of the victim’s debt.
  • Notoriety ensures that some of the risks of crime cannot simply be shaken off by changing one's ship.
  • Power bounties allow us to have consensual PvP without unduly punishing those involved.


Interstellar Bounties

  • Superpowers will issue Interstellar bounties against Commanders that continually transgress against factions aligned with them.
  • An Interstellar bounty is issued once the credit value for all appropriate bounties and fines breaches a certain threshold.
  • Interstellar bounties are valid in every jurisdiction controlled by a faction aligned with the superpower.


Why we are making these changes:

  • We used to have these interstellar bounties in early Elite Dangerous and believe they add another level of consequences for serial criminals and help demarcate the superpower’s areas of influence.


ATR

  • When criminals repeatedly commit crimes in sucession, they will eventually draw the attention of special authority ships: the Advanced Tactical Response.
  • These are powerful enough to pose a real threat to any ships Commanders have, though they will not insta-kill you.


Why we are making these changes:

  • The ATR exist to prevent commanders from operating above the law and act as a soft cap on criminal activities.


Detention Centres and Respawning

  • When a criminal is detected and destroyed they respawn at the nearest appropriate 'Detention Centre.'
  • At a detention centre a Commander must pay for crimes committed in the jurisdiction where they were destroyed.
  • Leaving a detention centre a Commander is safe from other Commanders until engage their FSD.
  • There are Superpower detention centres for Commanders with Interstellar bounties.
  • Ships that are destroyed unrelated to crime will respawn at the nearest and safest Starport in the system if possible, reverting to the last port docked if not.


Why we are making these changes:

  • This change allows us to guarantee that when the authorities or bounty hunters are successful, the criminal must pay for their crimes.
  • The concept of respawning at ports within a system is less punishing and more contextually sound.


Miscellaneous Changes

  • Kill Warrant Scanner will reveal the single largest bounty.


For more details about Crime and Punishment revisions, check here:

WING MISSIONS

One of the new additions to Elite Dangerous in Chapter One of the Beyond updates is the introduction of wing missions. These are missions designed to be shared by up to four players. It’s one of the most requested mission features and we are excited to take out first steps into multiplayer missions.

On the stream tonight we showcased one of the wing missions players will be able to test in the beta: a wing delivery mission. This mission requires the player, and his wingmates, to deliver a large quantity of cargo units from one station to another.

  • In order to accept the mission, one member of the wing needs to access the mission board and select a wing mission, which are denoted by a special icon.
  • Once accepted, the player who took the mission can share it by clicking the share button on the mission’s entry, located in the 'Transactions' panel. Doing so sends the player's wingmates an inbox message and adds the mission to their own Transactions panel.
  • The wingmates can choose to then either accept or decline the mission invite in the Transactions panel.
  • Important to note: each player can only share one mission at a time, this means that with a maximum of four players in a wing, players can be part of up to a maximum of four active wing missions at any given time.

In the case of a wing delivery mission, players will be charged with transporting large quantities of goods from point A to point B. Previously, when taking a delivery mission, all the cargo would be placed into the player’s hold for them to deliver. However, as we are now dealing with larger quantities and missions involving multiple players, this added a new development challenge; we needed to add a way for players to collect and deliver part of the mission’s total required cargo. In order to facilitate this, we introduced the 'mission depot,' which allows members of a wing to collect and deliver any amount of cargo that they require for the mission.

The mission is completed when all the cargo has been delivered and each member of the wing is then able to collect their rewards.
  • All players who are members of the wing at the point that the mission is completed are eligible for the mission rewards.
  • Every member of the wing receives the same reward choices for completing the mission.
  • Wing missions are also using the new mission reward system, which provides players with three different, and roughly equivalent, reward packages allowing each player to choose which set of rewards they wish to claim. One of these reward packages will always be a credit based reward package.


For more details about Wing Missions, check here:


Content Recap - Beyond Chapter One Livestream (18.01.2018) - Part 2 Recap

Hi commanders,

If you missed tonight's content reveal livestream or just wanted a recap of all the content discussed, read the notes below from designers Steve Kirby, Sandro Sammarco and Game Director Laurence Oldham.

Please note this is part two of three livestreams, for more details click here.

If you missed part one, check it out here.

Remember that all of these changes will be featured in the beta and could be subject to change.


PLANETARY IMPROVEMENTS

We have overhauled the surface material system for the rocky, high metal content and metal rich planets. We have pushed the system to get a lot more out of it, but this is just the first step towards further major planetary system improvements. The contrast and variation across and between bodies is much improved.

We also hope that these planetary visual improvements (with more surface level improvements coming later in the year) will also bring a new vibrancy to the Elite Dangerous galaxy, encouraging wanderlust explorers to discover far systems and planets.

The colouration of the surfaces now more clearly telegraphs the chemical makeup and volcanic activity of the worlds. In addition, binary rocky/metallic planets more accurately simulate having similar colourations from shared formation materials where appropriate.

We have a range of colourations for:

Rocky High Metal Metal Rich
No Volcanism No Volcanism No Volcanism
Low Volcanism Low Volcanism Low Volcanism
Mid to High Volcanism Mid to High Volcanism Mid to High Volcanism

See the visual improvements for yourself here:


THE CHIEFTAIN - [LLMSSS]

The Alliance Chieftain is a medium-sized ship that has been designed not only to dish out punishment, but to avoid it. Manufactured by Lakon Spaceways, the Chieftain is more manoeuvrable than ships of similar size and weight, and its combat profile means it can more than hold its own in a fight. The ship also boasts three internal military compartments, allowing the pilot to equip a shield cell bank, hull reinforcements and module reinforcements.

Important note: as there are no Alliance ranks, you will not need a specific rank to unlock this ship.

Get a closer look at the Chieftain and see it in action on the stream here:

Brief Chieftain outfitting can be seen here:


TECH BROKER

Technology Brokers are dealers in new and rare technologies and items. These contacts appear in various stations across known human space and can generally be found in highly populated systems with a high security level. Visit tech brokers to see what items they currently have available and complete set requests to unlock these items by handing in the required commodities and materials. The addition of Technology Brokers allows pilots to acquire new items based on their personal narrative giving even more ways to play elite your way.

For more details about the new Tech Broker, check here: https://youtu.be/cGZ4GfR09uo?t=1956


TRADE DATA CHANGES

We are making changes to the commodities markets and the galaxy map to allow players to find profitable trades more easily in-game.

In the game at the moment, by default the galactic average column shows the average price of the commodity or rough profits from various stations where you have purchased the trade data from.

How trade data works in Beyond Chapter One:

  • Commanders will be able to select the trade data column header to enter the trade data overlay.
  • From there, you can select specific markets by typing in the system name or finding the system using the galaxy map.

    Important note: only systems you have docked in or scanned the 'Nav Beacon' at will display a result when entered, so the more systems you visit in the greater the amount of trade data you will have to use when looking for a potential profit.
  • Once a system is selected, as long as you have the trade data, a tab will appear.
  • Using this you can select which market in the system you want to display the trade data for.
  • You can now select whether you want to show export profits (the money you would make when exporting to the system) or input profits (the money you would make from importing goods from the system to your current market).
  • Once the parameters have been chosen, you can hit the OK button to display the data for the selected market on the commodity market screen allowing you to see what profits you could make on any commodities.

    Important note: profit given is accurate at the time of being displayed and can fluctuate when travelling to the chosen market.
  • The commodities market interface has also had a makeover with more information about potential markets displayed in the right hand panel. Supply and demand is now shown as pips instead of high (now 3 pips), medium (now 2 pips) and low (now 1 pip).
  • When you select a commodity, a confirmation overlay will open, allowing you to select how many of the item you want to buy or sell and then you'll be able to confirm the trade


Using the galaxy map for trade data:

  • You can use the same interface to access and use the galaxy map to select a target market. This is also available straight from the galaxy map tab in the left cockpit panel.
  • With the galaxy map open you can use some new configuration options to display trade data, find trades and select a market to compare with your current location.
  • New options are stored in the Map option under 'Map View Configuration.'
  • There is a new entry in this drop down called 'By Commodity'.
  • This will open up the new commodity search options
  • You will be able to select the commodity type and commodity that you are interested in.
  • If you already have a commodity in your ships inventory it will be highlighted with an icon, allowing you to see at a glance what you have onboard.
  • With a commodity chosen the galaxy map will display trade heat map icons within a 40 light year radius of your current position to indicate star systems that import or export that commodity.

    Important note: you can search for and look at trade data for systems further than 40ly, it’s just that the heat map has a set range so the icons will only show up within that range of your current location.
  • A Blue Diamond is a system that imports the item and Green Triangle is a system that exports the item.
  • Under the commodity selection on the left hand panel are also three new filters allowing you to set the icons to show:
    - Best import and export prices
    - Import prices only
    - Export prices only
  • With the By Commodity map mode selected, you can move your cursor over a system and select it.

    As mentioned before, if you have previously docked in the system or scanned the 'Nav Beacon' there then an expanded overlay will display trade data. But for systems that you have not visited, a message will be displayed telling you that the system's data is unavailable and how you can unlock it.
  • When you select a system, you will be able to scroll through each market in the system and see the per unit price of your chosen commodity on the system selection overlay. This will allow you to quickly work out the best locations to trade at (based on price).
  • Below 'import/export price' there is a new selection of filters. Using these filters you can find the best location with the best price to suit your ship and cargo.

    These filters are as are:

    - Landing pad size – This allows you to see what landing pad sizes are available at the Starport.
    - Planetary Market - This allows you to show or hide markets that are on a planets
    - Distance from star – This allows you to filter between market a short, medium or long range from the main system star.
  • We have also added another new button on the system selection overlay: mark market for comparison. This allows you to show the trade data from your selected commodity market to the commodity market at your current location (instead of displaying the galactic average.)


Trending trade route data

We have also updated the trade data routes in the galaxy map to now show trending trade routes used by commanders and commercial pilots. Using these filters can, alongside the various commodity filters, help commanders get a clear view of who is trading what and where in the systems near to you.

Ultimately, we hope these new tools will make it easier for players to find the best trades, while also encourage them to explore and visit multiple systems to unlock new markets and potential profits.

For a full recap on trade data changes, watch the stream here: https://youtu.be/cGZ4GfR09uo?t=2258


MEGASHIP INTERACTIONS

Another change coming to this chapter of Beyond is the additional gameplay interactions that will be available at the various megaships found across the galaxy. As well as the simple data links and NPC ship scenarios we have added a new flow for scanning these and (in later Beyond updates) other large space objects.

Initiating Interactions:

  1. Megaships will now need to be scanned with the data scanner before any of the interaction objects become interactive.
  2. Doing so will release a scan pulse which highlights all interaction objects attached to the ship.
  3. Interaction objects are added to the ships contacts panel and can now be targeted and interrogated to discover how to interact with them.
  4. Some of interactions will utilise limpets of various types to allow you to activate, deactivate, damage, hack or simply operate an item. While others can be shot or scanned to interact.


Discover all of the new ways to interact with megaships in the beta, details here: https://forums.frontier.co.uk/showth...a-Announcement

One thing to note is that all current interactions are considered illegal, tying in with the changes to Crime and Punishment. These interactions provide criminal pilots new gameplay options as well as giving lawful players new locations to find wanted pilots.

In addition to the aforementioned interactions, we have tweaked the scenarios around the megaships to include a greater variety of criminal and lawful pilots, as well as crime responders such as police ships which we feel will add a bit more spice to these locations.

We have plans to add other interaction types and locations in later updates, so there will be more to come in this area.

For a recap on megaship interactions, check the stream here: https://youtu.be/cGZ4GfR09uo?t=3427


Seuraava livestriimi ensi tiistaina klo 21 ja open beta alkaa siis viikon päästä torstaina.
 
Eliteä taas halvalla Humble Bundlesta:

Buy Elite Dangerous: Commander Deluxe Edition from the Humble Store

Eli koko paketti 20e. Tuohon hintaan saa myös tämän vuoden Beyond-laajennuksen, jonka Q1 Updaten open beta alkaa ensi torstaina. ;)

Pelkkä Horizons-laajennus 12e ja rapiat:

Buy Elite Dangerous: Horizons Season Pass from the Humble Store

Peruspeli reilut 6e:

Buy Elite Dangerous from the Humble Store


Pitäsi varmaan ostaa toinen Elite tili noilla hinnoilla, että voisi vaihteen vuoksi tehdä muutakin kuin olla tuolla pimeydessä. Reilu vuoden jo lennellyt tutkimusmatkailija asenteella, mutta aina alle 15 KLy päässä sollista, mutta nyt rohkaistuin ja pääsin Sagittarius A:lle asti. Syttyi alus prkl siellä palamaan ja kaikki heat sinkit joutu käyttää. Nyt järjettömällä munaravilla Colonialle myymään scannausdata ja konetta paikkaamaan.
 
^ Ite tässä pohdin kolmannen komentajan ostamista.. :smoke:

Mutta eipä taida olla aikaa, vaikka halvalla saisi.. Hyvä kun kerkiää kahdella pelaamaan. :dead:
 
^ Ite tässä pohdin kolmannen komentajan ostamista.. :smoke:

Mutta eipä taida olla aikaa, vaikka halvalla saisi.. Hyvä kun kerkiää kahdella pelaamaan. :dead:

Jotenkin luontoni ei anna periksi että ostan toisen komentajan:) Tällä yhdellä mennään. Pitäisi vain grindata sitä taistelua, että saisi Lorin auki, mikä on sinäänsä on outoa että Lorilla on tutkimusmatkilijalle tärkeitä tuunauksia, mutta vaatii silti vaarallisen ranking combatissa!? Taistelussa tällähetkellä master 59% arvo ja sillä mennään vielä. Ei taisteluissa sinäänsä mitään vikaa, mutta ei niitä vain jaksa liian pitkään.
 
Pitää varmaan tuon seuraavan pätsin aikoihin kaivaa komentaja naftaliinista. Mahtuukos Muro independentteihin vielä yksi joka käyttää Rexonaa ? :)
 
Jotenkin luontoni ei anna periksi että ostan toisen komentajan:) Tällä yhdellä mennään. Pitäisi vain grindata sitä taistelua, että saisi Lorin auki, mikä on sinäänsä on outoa että Lorilla on tutkimusmatkilijalle tärkeitä tuunauksia, mutta vaatii silti vaarallisen ranking combatissa!? Taistelussa tällähetkellä master 59% arvo ja sillä mennään vielä. Ei taisteluissa sinäänsä mitään vikaa, mutta ei niitä vain jaksa liian pitkään.

Niiiiin..Lori Jameson pitää majaa Shinrarta Dezhrassa, johon päästäkseen komentajalla pitää olla Elite status joko combatissa, exploraatiossa, tradessa tai CQC:ssa. Tuskin olet kickstarter-tukija, tai ostanut pelin aikoinaan "Mercenary packillä, johon kuului Shinrarta-permitti.
 
Ja ne modaukset mitä exploraaja tarttee Lorilta, saa myös Hera Tanilta ja Lei Cheungilta, eli G5 lightweight modin skannereihin ja G5 fast/long scan DSS:ään. ;)
Oikeastaan ainoa mitä ei muualta saa on G4 lightweight-modi life supportille ja sen kohdalla kyse onkin sitten vaan jump rangen kasvattamisesta, ilman sitäkin pärjää noilla parhaiten hyppäävillä aluksilla.

https://inara.cz/galaxy-engineers/
 
Eliteä taas halvalla Humble Bundlesta:

Buy Elite Dangerous: Commander Deluxe Edition from the Humble Store

Eli koko paketti 20e. Tuohon hintaan saa myös tämän vuoden Beyond-laajennuksen, jonka Q1 Updaten open beta alkaa ensi torstaina. ;)

Pelkkä Horizons-laajennus 12e ja rapiat:

Buy Elite Dangerous: Horizons Season Pass from the Humble Store

Peruspeli reilut 6e:

Buy Elite Dangerous from the Humble Store

Hinnat pompsahtaneet. Onko näitä aleja useinkin? 6e voisin maksaakin että pääsis testaan mut nyt hinta 25e...

Varmaan pitäs sit joku n. 50e lentotikkukin kyllä laittaa niin sijoituksen hinta nousis
 
Hinnat pompsahtaneet. Onko näitä aleja useinkin? 6e voisin maksaakin että pääsis testaan mut nyt hinta 25e...

Varmaan pitäs sit joku n. 50e lentotikkukin kyllä laittaa niin sijoituksen hinta nousis

Tuleehan tämä aina sillon tällöin aleen, seuraavaan kertaan voi tosin mennä tovi.
Kyllä HOTAS on tämän kanssa aika ehdoton imo ja jonkun Thrustmaster Hotas X:n saa kyllä helposti myytyä jos peli ei nappaa. Hiiri+näppis-komboa en voi suositella kenellekkään, se nyt vaan on yksinkertaisesti ihan perseestä tämän pelin kanssa, vaikka parhaat PvP-kurkot hiirtä suosiikin tarkkuutensa takia.
 
Viimeinen beta content reveal oli tänään, master race open beta alkaa sitten torstaina.

Tätä kaikkea tulossa vielä lisäksi:

Content Recap - Beyond Chapter One Livestream (23.01.2018) - Part 3 Recap

Hi commanders,

If you missed tonight's content reveal livestream or just wanted a recap of all the content discussed, read the notes below from Sandro Sammarco, Lead Designer, and Steve Kirby, Principal Designer:

Please note this is part three of three livestreams, for more details click here.

If you missed part one, check it out here.
If you missed part two, check it out here.


Engineering Improvements

Engineering is gaining a significant update in Beyond Chapter One, focused on a single principle: the process should always result in a sense of progressive improvement.

In this updated system, you progress a module’s capabilities through a series of modification grades, with every upgrade you craft working towards an improvement. Any penalties are static and visible upfront.

Experimental effects are no longer randomly applied but can be purchased by spending materials, putting the choice fully in your hands.

Together with remote engineering from any Starport that has outfitting, a new material trader contact, (100) per-material storage facilities and additional target information for materials, there’s never been a better time to upgrade your favourite ship!


Materials Trader

Added a new contact called a Materials Trader to give players the ability to hand in materials in exchange for others at set exchange rates based on grade and material type.

This will allow players to trade for rarer items or items obtained by gameplay they do not want to take part in (E.G. killing trade ships) as well as converting stockpiles of unwanted materials to ones that the player needs.

This is not intended to replace material gathering completely, but be a useful tool to help shorten the gameplay loops around gathering materials, making engineering and unlocking items at the tech broker more accessible.

  • Allow players to trader one material of another in a single trade.
  • Only one trade at a time can be completed.
  • Material traders operate on a true barter system. There are no credits involved.
  • Traders are split into types – Raw, Manufactured and Encoded.
  • Each trader type only trades in their type of materials and can be found in different economy types. Locations material traders can be found are:
- Raw Materials Trader - Found at extraction and refinery economies, only trades in raw material found on planet surfaces and planetary rings.
- Manufactured Materials Trader - Found at industrial economies, only trades in manufactured materials.
- Encoded Materials Trader - Found at High Tech and Military economies, only trades in encoded materials.
- Systems also need to be mid to high security systems and have populations between 1,000,000 and 22,000,000.
  • Materials Trades will not show up in lawless and anarchy systems.
  • Materials Traders will not show up at stations that are currently controlled by a criminal faction.
  • Materials Traders will be unavailable when a station is damaged, under repair or put on lockdown.
  • Horizons is required to use Material traders.
  • Material traders can be found using the new By Service map view configuration option. This has a 40ly range and only shows traders that you have discovered.
  • Material traders will also be shown on the system map in the station services list.
  • Material traders will appear in the Human Bubble, Colonia and Pleiades regions at economies types listed above.


Galnet Audio

At the simple click of a button, you’ll now be able to listen to GalNet audio whilst flying your ship.

All you have to do is select the play button at the bottom of the right-hand system panel in your cockpit to play through the headline news stories.
If you’re looking for a specific story, or you want to curate your own playlist of handpicked news, you can do so by opening up GalNet news from the same panel and select the stories individually.

GalNet news will fade in and out depending on the situation, and stop altogether in some key situations. In some cases, such as counting down to hyperspace jumps, the news will pause and then resume once the countdown is complete. The story, or playlist, will continue from where you left off.


COVAS Customisation

Changing your COVAS is a new addition to Elite Dangerous and the first of these will be Victor, ready at the launch of Chapter One of Beyond. Commanders will be able to change their COVAS at the Starport Services livery customisation section.

It'll be possible to also change the COVAS for your SRV too, you'll need to head over to the SRV customisation bay to change your preference.

And... if you miss Verity, you'll be able to change the COVAS back.

Frontier is working in partnership with HCS to bring you new COVAS packs in the future. These voices are intended to bring a new flavour to commanders out in the black, however, it's important to note at the current time we do not intend to introduce celebrity voice packs.
 
Niiiiin..Lori Jameson pitää majaa Shinrarta Dezhrassa, johon päästäkseen komentajalla pitää olla Elite status joko combatissa, exploraatiossa, tradessa tai CQC:ssa. Tuskin olet kickstarter-tukija, tai ostanut pelin aikoinaan "Mercenary packillä, johon kuului Shinrarta-permitti.

Elite status löytyy jo tutkimusmatkailijana ja itse asiassa pidän laivuettani Jameson memorial:lla koska sieltä löytyy ne kaikki alukset ja mahdolliset modulit.
 
Ja ne modaukset mitä exploraaja tarttee Lorilta, saa myös Hera Tanilta ja Lei Cheungilta, eli G5 lightweight modin skannereihin ja G5 fast/long scan DSS:ään. ;)
Oikeastaan ainoa mitä ei muualta saa on G4 lightweight-modi life supportille ja sen kohdalla kyse onkin sitten vaan jump rangen kasvattamisesta, ilman sitäkin pärjää noilla parhaiten hyppäävillä aluksilla.

https://inara.cz/galaxy-engineers/
No se G4 modi life supportiin on Anniessa kova sana :)Aina voi ajaa taloudellisesti, mutta jos pois haluaa päästä nopeesti niin iso jump range miellyttää. En ole vielä sinut Annien kanssa ja pölytyy exploraatio buildina tallissa, mutta nyt kun tuolta pimeydestä pääsee ASP-X kanssa pois niin sitä vaihtelun vuoksi kokeilla.
 
G5 lw-modi sensoreihin on tärkeämpi. ;)

Itehän lähdin kesken galaksinympärysreissun jonkkaamaan takas bubbleen 16kly, kävin heittämässä 60ly Annien takas talliin ja vaihdoin 36ly T-10:iin ja jonkkasin takas 16kly.
Tuli vaan kuppi täyteen koko Annieta, ei jaksa sitä enää yhtään.. Mulle kun range ei ole se tärkein juttu vaan että siitä aluksesta oikeasti diggaa.
Eka reissu Beagle Pointiin 26ly Pythonilla DWE:llä olikin paljon nautinnollisempi sen tuoman haasteen takia. :)

Kunhan syksyllä palailen takas bubbleen, pitääkin miettiä mitä teen koko Anniella, yhdellekään exploreissulle sillä tuskin tulee enää lähdettyä koska kuolen tylsyyteen sen ratissa.. :dead:
 
Mites tän pelaaminen sujuu Xbox Onen - ohjaimella? Ostin perusversion jo siis Steamin joulualesta, mutta en ole saanut vielä aikaiseksi kokeilla tätä. Pitäis varmaan ottaa itseään niskasta kiinni tässä suhteessa. Kiinnostavalta kuitenki vaikuttaa ja täältäkin on ollut mukavaa lukea tarinaa tästä. Ajattelin vaan, että jos joku on onen pädillä pelannut, niin kiinnostaa jo etukäteen kokemukset.
 
hyvin onnistuu. Itsekin aikoinaan jollain geneerisella ohjaimella aloitin.

mouse + kb comboon verrattuna (omasta mielestani) paljonkin parempi.

Aivan kaikkia nappeja siihen et saa, mutta parilla "switch" napilla kaikkein tarkeimmat.
 
Pädillä pelaa vissiin aika monikin, XBox-pelaajat joutu pelaaman sillä melkein 2 vuotta ennenkun Thrustmaster lanseerasi Box-Hotaksen.
Ja mikä tahansa pieksee hiiri+näppis-kombon, ihan jo immersion puolesta. Mutta on niitäkin puristeja jotka on alusta asti hiirinäppiksellä pelannu, itelle riitti aikoinaan 15 minuuttia training-tehtävää hiirinäppiksellä kun lähti HOTAS tilaukseen. :D
 
Luultavasti olen tyhmä kuin saapas, mutta meni aikaa että pääsin tähän sisälle edes aavistuksen. Vuosi sitten tuli ostettua peruspeli alelaarista ja jäi 30 minuutin pelailun jälkeen steam kirjastoon pölyttymään.

Kokeilin nyt eilen vielä uusiksi kun täällä sitä kehutaan kovasti ja porukalla näyttää olevan hauskaa.

Aluksen olin jättänyt vuosi sitten jonnekin keskelle ei mitään ja siinä sitten ihmettelemään mitä seuraavaksi. Noh, aikani räpellettyäni pääsin jollekin asemalle ja sain napattua jonkun random kuriiri tehtävän ja tuosta nyt jotain ainakin aivojen sopukoissa loksahti paikoilleen: oon tehny noita helppoja questeja ja nyt on ostettuna myös pari muuta alusta. Lepposaa ja hypnoottista lentelyä tuo on ollut itselleni ainakin tähän asti.

Mulla on nyt tuossa pari ongelmaa:

1) Mining laserit sain napattua ja asetin ne "forward" tilaan, mutta mitään hajua mitä pitäs olla aluksessa että saisi tuota leijuvaa rojua kerättyä. Tutoriaalissa ruudulle tuli semmonen erillinen näyttö jonka avulla pystyi noita keräämään.

2) Oon yrittäny laskeutua planeetoille ja aina vain failaa vaikka missä kulmassa ja millä nopeudella menisi. Ilmottaa vain "Dropping too close", eikä pääse liitämään tuosta supercruisesta. Veikkaisin nyt mutulla että johtuu siitä ettei ole tuota Horizon laajennusta? Vai pitääkö aluksessa olla jotain muuta ostettuna? Ruudulle kyllä piirtyy kaikki tarvittava laskeutumista varten. Ja voi olla todella mahdollista että oon yrittäny laskeutua planeetoille joihin ei pysty edes laskeutumaan. Erota noita laskeutumiskelpoisia planeettoja toisistaan.

3) Jotain tuo höpisi avaruusaluksen vakuutuksesta? Onko tämä cash-shop juttu vai ihan pelin omalla valuutalla ostettava juttu? Tuossa tuli joku herra vastaan keskellä ei mitään, skannas mun aluksen ja totes "drop the wine". Mitään tajunnu mitä se meinas ja sit tulikin pari ohjusta persiiseen ja oma alus räjähti muutamassa sekunnissa ja ruudulle pompsahti toi lasku jolla pysty hankkimaan takaisin menetettyjä juttuja. 3000cr:ää tää tais maksaa mutta jos tuohon saa jonkun pikku-vakuutuksen niin mikä jottei.
 
1) Jos siis mainausta halusit kokeilla niin tarttet myös collector limpet controllerin + refineryn. Mining laserilla ammut asteroidista mineraalit irti ja collectorit käy noutamassa ne sun refineryyn jonka kautta ne menee cargoon.
Leijuvan rojun voi noukkia kyytiin myös cargo scoopilla, mutta se on todella hidasta.

Tuossa yksi opas:



2) Planeettalaskeutumiset vaatii Horizons-lisärin.

3) Jokaisella aluksella on vakuutus/rebuy-hinta, eli se minkä joudut maksamaan jos alus tuhoutuu. Se on 5% aluksen kokonaisarvosta ja sen verran VÄHINTÄÄN pitäisi aina olla tilillä rahaa, mieluummin tuplasti tai triplasti.
Jos sulla ei ole rebuyhin rahaa, joudut ottamaan sen aloitus-Sidewinderin allesi.
 
Luultavasti olen tyhmä kuin saapas, mutta meni aikaa että pääsin tähän sisälle edes aavistuksen. Vuosi sitten tuli ostettua peruspeli alelaarista ja jäi 30 minuutin pelailun jälkeen steam kirjastoon pölyttymään.
Kokeilin nyt eilen vielä uusiksi kun täällä sitä kehutaan kovasti ja porukalla näyttää olevan hauskaa.
Et ole :D Tämä ei ole mitenkään päin aloittelijaystävällinen peli.

Aluksen olin jättänyt vuosi sitten jonnekin keskelle ei mitään ja siinä sitten ihmettelemään mitä seuraavaksi. Noh, aikani räpellettyäni pääsin jollekin asemalle ja sain napattua jonkun random kuriiri tehtävän ja tuosta nyt jotain ainakin aivojen sopukoissa loksahti paikoilleen: oon tehny noita helppoja questeja ja nyt on ostettuna myös pari muuta alusta. Lepposaa ja hypnoottista lentelyä tuo on ollut itselleni ainakin tähän asti.

Mulla on nyt tuossa pari ongelmaa:

1) Mining laserit sain napattua ja asetin ne "forward" tilaan, mutta mitään hajua mitä pitäs olla aluksessa että saisi tuota leijuvaa rojua kerättyä. Tutoriaalissa ruudulle tuli semmonen erillinen näyttö jonka avulla pystyi noita keräämään.
E: Henkka tuossa ylhäällä kertoikin.
2) Oon yrittäny laskeutua planeetoille ja aina vain failaa vaikka missä kulmassa ja millä nopeudella menisi. Ilmottaa vain "Dropping too close", eikä pääse liitämään tuosta supercruisesta. Veikkaisin nyt mutulla että johtuu siitä ettei ole tuota Horizon laajennusta? Vai pitääkö aluksessa olla jotain muuta ostettuna? Ruudulle kyllä piirtyy kaikki tarvittava laskeutumista varten. Ja voi olla todella mahdollista että oon yrittäny laskeutua planeetoille joihin ei pysty edes laskeutumaan. Erota noita laskeutumiskelpoisia planeettoja toisistaan.
Tarvitsee Horizons lisärin.
3) Jotain tuo höpisi avaruusaluksen vakuutuksesta? Onko tämä cash-shop juttu vai ihan pelin omalla valuutalla ostettava juttu? Tuossa tuli joku herra vastaan keskellä ei mitään, skannas mun aluksen ja totes "drop the wine". Mitään tajunnu mitä se meinas ja sit tulikin pari ohjusta persiiseen ja oma alus räjähti muutamassa sekunnissa ja ruudulle pompsahti toi lasku jolla pysty hankkimaan takaisin menetettyjä juttuja. 3000cr:ää tää tais maksaa mutta jos tuohon saa jonkun pikku-vakuutuksen niin mikä jottei.
Tuosta en tiedä. Aloittelija olen itsekin.
 
1) Jos siis mainausta halusit kokeilla niin tarttet myös collector limpet controllerin + refineryn. Mining laserilla ammut asteroidista mineraalit irti ja collectorit käy noutamassa ne sun refineryyn jonka kautta ne menee cargoon.
Leijuvan rojun voi noukkia kyytiin myös cargo scoopilla, mutta se on todella hidasta.
Hyvää tietoa, kiitos. Jos sitä joskus innostuu tuotakin kokeilemaan.
 
Hyvää tietoa, kiitos. Jos sitä joskus innostuu tuotakin kokeilemaan.

Mainaus on yks omia lempiharrastuksia, eihän se mikään rahasampo ole mutta se fiilis kun T-9:llä lentelee kiveltä toiselle, fighter seurailee vieressä vartioimassa ja rokki soi Lave Radiosta. :cigar2:
Joku 80 miljoonan edestä on tullu mainailtua, ihan hemmetin rentouttavaa touhua. Ei toki läheskään kaikkien juttu, vaatii oman mindsetin että siitä nauttii. ;)
 
Mainaus on yks omia lempiharrastuksia, eihän se mikään rahasampo ole mutta se fiilis kun T-9:llä lentelee kiveltä toiselle, fighter seurailee vieressä vartioimassa ja rokki soi Lave Radiosta. :cigar2:
Joku 80 miljoonan edestä on tullu mainailtua, ihan hemmetin rentouttavaa touhua. Ei toki läheskään kaikkien juttu, vaatii oman mindsetin että siitä nauttii. ;)
Kuulostaa ihan hyvältä. Ei nämä sightseeing missionitkaan mitään kaikkein stimuloivimpia ole :D
Toissapäivänä heitin noin 50 hypyn missionin. Tuntui jo vähän turhan pitkältä. No sai siitä sentään about 700k.
 
Kiitoksia @Henkka77 ja @Starglazer ! Täytiikin näillä eväillä iltamilla mennä kokeilemaan tuota mainausta. Pitää samalla miettiä tuon laajennuksen hankinnan perään kun toisaalta haluaisin kokeilla tuota planeetalle laskeutumistakin.
 
Kiitoksia @Henkka77 ja @Starglazer ! Täytiikin näillä eväillä iltamilla mennä kokeilemaan tuota mainausta. Pitää samalla miettiä tuon laajennuksen hankinnan perään kun toisaalta haluaisin kokeilla tuota planeetalle laskeutumistakin.

Harmi että missasit alennukset, vasta tovi sitten oli Horizons-alessa 12e..
Voit myös joinata tuonne Elite-Discordiin, sieltä saat neuvot reaaliajassa, sen verran siellä aina on porukkaa langoilla. :)
 
Joo, toi on hyvä uutinen kun omat kontrollisäädöt katos taas vaihteeksi tuolta, että tuohon tulee fixi.
vsF6mNk.png


Sit se mikä huolettaa on tää laucherissa oleva tiedote:
VkWQZf7.png


Oon sen verran uus ED:n maailmassa (periaatteessa eilen vasta alottelin) niin en tiedä heidän käytäntöjä, enkä osaa sanoa koskeeko tuo announci nyt aiempaa betatestiä vai kaikkia betoja. Tota dokkaria on modifoitu viimeksi tänään.
 
What happens in beta, stays in beta.

Beta on täysin erillinen asennus live-tilistä, joten millään mitä teet betassa ei ole vaikutusta sun live-tiliin. Senpä takia siellä näkee aika paljon perseilyä.. :D
Kannattaa toki aina varmistua siitä että loggaa betaan ettei vahingossa tee tyhmyyksiä livessä.. ;)

Elite Dangerous: Beyond - Chapter One Beta FAQ


9) Do I have to start from the beginning of the game during the beta?
No. Your main game saves will have been duplicated within the last few weeks and applied to the beta server. This means you'll be able to play through the beta with most of your current game progress intact.

10) Does my progress during the beta carry over to the main game?

No. Everything you do in the beta will be wiped when the update goes live for the main game, and no progress will be carried across.

Yleensä beta on pari viikkoa-viikon jäljessä livestä, joten voi olla että loggaudut pelissä paikkaan jossa olet ollu joskus viikkoa aiemmin.
Betassa myös kaikki maksaa vain 10% normaalista.
 
Kylläpä mulla tulee mokailtua ihan armotta tuolla: oli semmonen pitkä missioni ja ~15 hypyn jälkeen (jäljellä varmaan jotain ~35) alkoi polttoainetilanne mennä heikoksi, enkä löytänyt tähtikartalta tankkauspaikkaa. Jäin jumiin jumalan selän taakse ja eipä siinä muuta kuin life support pois päältä ja tukehtumiskuolema. Sitten vain metsästämään tietoa netistä, ja nyt opin sit kantapään kautta että fuel scoop kannattaa ottaa pitkille reissuille matkaan :facepalm: :lol:

Ihan tuommoinen stressitön ja aivot narikkaan -kokemus tuo on on ollut kaiken maailman arkikiireiden vastapainoksi -- siis nyt kun pääsi aavistuksen paremmin sisälle tuohon peliin.

Toki jotain outoja yksityskohtia löytyy kuten Data Link Skanner jonka ostin: hokasin etten ainakaan vielä tee sillä mitään. Nyt en saa sitä pois tuolta outfitista - ei löydy listasta vaikka aluksessa se on käytettävissä. Joku pelimekaniikka kyseessä, josta en tajua tai sitten bugi.

Noh, eipä tuossa mitään varsinaista hätää ole. Viimeistään uuden aluksen oston jälkeen pääsen siitä eroon.

Mites tän pelaaminen sujuu Xbox Onen - ohjaimella?
Hyvin tuo sujuu ohjaimen kanssa. Piti tosin säätää tatit omien makujen mukaisiksi. Vähän on itselläni ongelmaa hahmottaa tuota nopeusneulaa -- menee aika herkästi pakille hangaarissa ja sakkoja ropisee kun kolaroin, mutta enköhän aikanani totu siihenkin; ellen sitten keksi jotain muuta konffia. Pohjana käytin Classic Context nappikonffeja ja siihen tein tarvittavat muutokset. Ainakin peruslentely, laskeutumiset ja rahtaaminen onnistuu.



Tommonen lentotikku ja kunnon kaasu ois varmaan aika hyvä tälle? Itselläni ei ole tosin varaa sijoittaa tuommoisiin niin mennään xbone -ohjaimella :)

Edit: @Henkka77 , kiitos muuten tuosta beta:n kuvion selvittämisestä! Tuo kuulostaa järkeenkäypältä että beta ja live ovat ihan erikseen ja kaikki mitä tapahtuu betassa, jää myös sinne :D
 
Viimeksi muokattu:
Kiitoksia vastauksista liittyen pädillä pelaamiseen. Taidan nyt viikonloppuna vihdoin kokeilla tätä kun on aikaa. Ensin täytyisi vaan lusia tämä viikon viimeinen duunipäivä pois alta.

Alkuun saanee ihmetellä luultavasti aika lailla, mutta eiköhän se siitä pikku hiljaa ala aukeamaan.
 
@nukkesoturi Siellä oikean puolen valikoissa on myös Self Destruct, ei tarvitse odottaa tukehtumista jos on aivan pakottava tarve päästä välittömästi pois. Bensan loputtua voi myös aina turvautua Fuel Ratteihin, joka on pelaajien toimesta pyörivä ryhmä josta löytyy ihmisiä jotka lentävät tarvittaessa vaikka galaksin toiselle laidalle tankkaamaan alusta jos bensa pääsi loppumaan.
 
Noniin sieltä sitten sellainen heräte ostos :D.
Nyt pitäisi vain keksiä vuorokauteen tunteja lisää, että ehtisi pelaamaan:tup:
Ihan tämmönen tyhmä kysymys: saako nuo dlc:t palasteltua tuolta? Ajattelin napata noi lisärit itelle ja heittää peruspelin kaverille. Eli tuliko tuolta yksi avain vai jokaiselle tuotteelle omansa?
 
Yritin kovasti löytää self destructia sieltä oikealta eikä se osunu silmään (puusilmä). Functions listaus -välilehdellä siis. Varmistan tän kun pääsen kotiin pelin ääreen tuossa illemmalla.

Fuel rats ? :eek: toihan on tosi makean siisti juttu! Ja vielä vapaaehtoistyönä toteutettu! Hattua täytyy nostaa heille - kiitos vinkistä!
 
Ihan tämmönen tyhmä kysymys: saako nuo dlc:t palasteltua tuolta? Ajattelin napata noi lisärit itelle ja heittää peruspelin kaverille. Eli tuliko tuolta yksi avain vai jokaiselle tuotteelle omansa?

Jos sulla on pelkkä peruspeli, niin ostat vain tuon reilun 12e hintaisen Horizons Season Passin tuolta. Se sisältää kaiken tähän mennessä julkaistun contentin.
Sanoisin että Horizons on pakko-ostos, aika paljon menettää contentissä jos sitä ei osta.
 
Viimeksi muokattu:
Ihan tämmönen tyhmä kysymys: saako nuo dlc:t palasteltua tuolta? Ajattelin napata noi lisärit itelle ja heittää peruspelin kaverille. Eli tuliko tuolta yksi avain vai jokaiselle tuotteelle omansa?

Tähän vastaten, että yksi koodi tuli kun koko humblen ostin.
Mutta joo ilmeisesti voisi erikseen tuolta noita kans ostella. Perus peli taisi maksaa sen 6-7e.
 
Mites tän pelaaminen sujuu Xbox Onen - ohjaimella? Ostin perusversion jo siis Steamin joulualesta, mutta en ole saanut vielä aikaiseksi kokeilla tätä. Pitäis varmaan ottaa itseään niskasta kiinni tässä suhteessa. Kiinnostavalta kuitenki vaikuttaa ja täältäkin on ollut mukavaa lukea tarinaa tästä. Ajattelin vaan, että jos joku on onen pädillä pelannut, niin kiinnostaa jo etukäteen kokemukset.
Jos on PS4 pädi niin sitä suosisin. Gyron bindaa käyttöön niin on kiva päätä käännellen kurkkia välillä kaikkea, immersio aivan eri tasolla ja hyötyäkin on lähes joka toiminteessa.

Tai enhän minä tiedä vaikka Onen pädissä gyro olisikin.
 
Elite jäi aikoinaan hommaamatta, koska SC oli tulossa ulos "ihan kohta" :D. Nyt näyttää, että tulee ei niin kohta, joten ehtisi pelailla Eliteä. Välillä olen miettinyt, että voisi kokeilla, ja nyt ei haittaisi hinnankaan puolesta vaikka kokeilu jäisi lyhyeksi. Frontieria, Privateeria ja X-sarjaa on tullut aikoinaan pelailtua, joten sinänsä hidas meno ja oppimiskäyrä ei varmaan lannista. Mites tuo uuden pelin aloittaminen? Jos aloitan Open Playlla (täysi MMO kokemus hyvine ja huonoine puolineen), niin voiko tällä samalla savella pelata Solo tai Private Grouppia, jos jatkuvat hyökkäykset alkaa rasittaa?

Keppinä wanha MS Sidewinder 2 :)
 
Elite jäi aikoinaan hommaamatta, koska SC oli tulossa ulos "ihan kohta" :D. Nyt näyttää, että tulee ei niin kohta, joten ehtisi pelailla Eliteä. Välillä olen miettinyt, että voisi kokeilla, ja nyt ei haittaisi hinnankaan puolesta vaikka kokeilu jäisi lyhyeksi. Frontieria, Privateeria ja X-sarjaa on tullut aikoinaan pelailtua, joten sinänsä hidas meno ja oppimiskäyrä ei varmaan lannista. Mites tuo uuden pelin aloittaminen? Jos aloitan Open Playlla (täysi MMO kokemus hyvine ja huonoine puolineen), niin voiko tällä samalla savella pelata Solo tai Private Grouppia, jos jatkuvat hyökkäykset alkaa rasittaa?

Keppinä wanha MS Sidewinder 2 :)

Voi. Siellä "seal clubberit" jo odottelee vesi kielellä LHS 3447:n ulkopuolella pahaa-aavistamatonta aloittelijaa Sidukassaan.. :dead:

Ja suomalaiseen privaan pääsee kun pistää Cereal Box-nimiseen privaan applya. ;)
 
Testailen vasta noita trainig missioita. Hyvältä vaikuttaa, mutta nappeja ja toimintoja on kyllä melkoisesti. Tämän kontrolleihin pääsi kyllä huomattavasti nopeammin sisälle ja UI on paljon intuitiivisempi kuin SC:n. Combat on kyllä... miten sen nyt sanoisi... haastavaa. Trainingin ensimmäinen on ihan ok, mutta se advanced missä tulee 4 vihua vastaan, tulee hävittyä sekunneissa. Oma alus kääntyy jotenkin pirun kankeasti ja vihuja ei saa millään tähtäimeen. Sellainen käsitys tästä on, että mitä vähemmän kaasua sitä nopeammin kääntyy, ainakin siltä tuntuu. Tätä kirjoittaessa tuli mieleen, että ilmeisesti se Chaff katkaisee gimball lockit eikä ole vain "silppu" ohjuksille kuten live elämässä. Koitetaas vielä...

On muuten Steamissakin Elite Dangerous: Commander Deluxe Edition 19,90€.
 
Testailen vasta noita trainig missioita. Hyvältä vaikuttaa, mutta nappeja ja toimintoja on kyllä melkoisesti. Tämän kontrolleihin pääsi kyllä huomattavasti nopeammin sisälle ja UI on paljon intuitiivisempi kuin SC:n. Combat on kyllä... miten sen nyt sanoisi... haastavaa. Trainingin ensimmäinen on ihan ok, mutta se advanced missä tulee 4 vihua vastaan, tulee hävittyä sekunneissa. Oma alus kääntyy jotenkin pirun kankeasti ja vihuja ei saa millään tähtäimeen. Sellainen käsitys tästä on, että mitä vähemmän kaasua sitä nopeammin kääntyy, ainakin siltä tuntuu. Tätä kirjoittaessa tuli mieleen, että ilmeisesti se Chaff katkaisee gimball lockit eikä ole vain "silppu" ohjuksille kuten live elämässä. Koitetaas vielä...

On muuten Steamissakin Elite Dangerous: Commander Deluxe Edition 19,90€.

Kun kaasu on sen kaasukäyrän sinisellä alueella, aluksen kääntyminen on kaikista tehokkainta.
Ja chaff katkaisee gimball lockin, kyllä.
Myös power managementiin kannattaa kiinnittää huomiota. Esim 4 pipsiä suojissa antaa suojille paljon enemmän tehoa kuin esim 2 pipsiä.
 
Testailen vasta noita trainig missioita. Hyvältä vaikuttaa, mutta nappeja ja toimintoja on kyllä melkoisesti. Tämän kontrolleihin pääsi kyllä huomattavasti nopeammin sisälle ja UI on paljon intuitiivisempi kuin SC:n. Combat on kyllä... miten sen nyt sanoisi... haastavaa. Trainingin ensimmäinen on ihan ok, mutta se advanced missä tulee 4 vihua vastaan, tulee hävittyä sekunneissa. Oma alus kääntyy jotenkin pirun kankeasti ja vihuja ei saa millään tähtäimeen. Sellainen käsitys tästä on, että mitä vähemmän kaasua sitä nopeammin kääntyy, ainakin siltä tuntuu. Tätä kirjoittaessa tuli mieleen, että ilmeisesti se Chaff katkaisee gimball lockit eikä ole vain "silppu" ohjuksille kuten live elämässä. Koitetaas vielä...

On muuten Steamissakin Elite Dangerous: Commander Deluxe Edition 19,90€.
Ja niitä combat trainingejä ei pidäkkään päästä läpi. Niistä ei kannata masentua. Muutenkaan peliä ei ehkä kannata aloittaa combatilla vaan helppoja missioneita tehdä että pelimekaniikat tulee tutuksi.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 394
Viestejä
4 549 738
Jäsenet
74 982
Uusin jäsen
Ramihy

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom