Elite: Dangerous

Liittynyt
23.01.2018
Viestejä
351
@nukkesoturi Siellä oikean puolen valikoissa on myös Self Destruct
-snip-
Luultavasti oon nyt ihan väärässä paikassa (väärä paikka = valikko & oon nyt hangarissa) sillä en löydä self destructia tuolta oikeasta valikosta. Vai onko se toi reboot/repair ? Noh, tää ei ole mulle issue kun voin tappaa itteni muillakin keinoilla :D



Nyt on Horizons ostettuna. Parille planeetalle laskeuduin ja oon entistä enemmän pihalla koko pelistä :D Tässä ei varmaankaan ole main-questia jota voisi seurata? Jos on, missasin tuon ihan totaalisesti - siis pelasin vuosi sitten ed:tä 30 minuuttia ja nyt kun palasin pelin pariin teen vain noita tehtäviä mitä milloinkin sattuu vastaan.

Noi 200 000 + krediitin salvage missionit on aivan pirullisia. Siis tarkoitan noita "Commercial Samples Salvage" -tehtäviä. Tossa toi lootti on jonkun planeetan atmosfäärissä ja kama heiluu kuin väkkyrä mitä likemmäksi sitä meet. Sen jahtaaminen on yhtä tuskaa. Failasin ton tehtävän ~10 kertaa peräkkäin (siis rikoin ton salvagen törmäämällä siihen ja uusintayritykset on sallittu) ja meinas turhautuminen iskeä tuossa. Pääsin sen kyllä lopulta läpi itselleni hieman oudolla strategialla.

Kymmenisen kerran jäkeen vedin itseni tuon heiluvan Commercial Salvagen lentoradan alapuolelle ja jäin sinne väijymään Cargo Scoop auki. Sinnehän se Commercial Salvage sit losahti ja nyt oon 200 000 crediittiä rikkaampi.



Nyt seuraavaksi olisi varmaan toi 'Engineer' Felicity Farseer joka näyttää sijaitsevan triljoonan valovuden takana ja mun pitäisi kerätä jotain "Meta-Alloys" juttuja. Huhhuh. En ota ihan tarkkaan tolkkua tuosta tähtikartasta, kun oon sen kanssa päätynyt umpikujiin omilla reissuillani. Tähän seuraavaan matkaan menee kyllä aikaa... tää on luultavasti pitkän tähtäimen questi nyt kyseessä?

Pidän itseäni tällä hetkellä avaruus-lehmi-poikana. Siis jotenkin sellainen fiilis että oon avaruus-rekkakuski joka kuskaa karjaa sinne sun tänne, ja joka tuntuu olevan mun tyyliin sopiva veto. En ole pahemmin tappeluihin osallistunut (pari faittia lukuunottamatta joissa otin turpiin niin että losahti), joten nyt kuljen ympäri kartastoa ilman aseita tehden noita questeja ja lone-wolffina kuljen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 398
Ensimmäisen 10k "story mission" lisäksi nappasin samalle suunnalle kolme muuta kuriirihommaa joilla sai kympin lisää. Tuolta sitten löytyi SRV missio, missä piti etsiä maamiinoja toisesta systeemistä ja palauttaa ne lähtöpisteeseen. Meni hetki aikaa ihmetellessä, että miltä planeetalta niitä miinoja pitäisi etsiä ja mistä se tiedo saadan. Lentelin ympäriinsä, polttoaine hupeni ja vasta kuukkelointi kertoi että Nav Beaconilta infoa. Kävin kahdesti sen Nav Beaconin luona ennenkuin tajusin, että se Beacon ei olekaan nav pointin keskellä, vaan killuu vähän sivussa. Sitten ihmettelemään planetalle ja kun kanisterit löytyivät, piti miettiä että millä ne saa kyytiin. Lopulta miinat ja bonus Palladium kyytiin ja takaisin kohti kotia.

Vasta tässä vaiheessa huomasin, että miinat on illegal cargoa molemmissa systeemeissä. Sitä ei ollut aiemmin lukenut missään, enkä pika vilkaisulla löytänyt systeemien tiedoistakaan mikä siellä on illegal (nyt löysin, mutta vain per asema, ei system). Noh, kukaan ei pysäyttänyt, en lentänyt avaruusaseman seinään ja missio suoritettu. Ensimmäiseksi oikeaksi missioksi suht ok 51k + 15k kiirebonus + ~10k Palladium. Hitto niiden pyörivien neliskanttisten asemien kanssa... kiertelin monta minuuttia ennen kuin löysin sen sisäänkäynnin.

Ei tässä nyt näiden perusjuttujen kanssa niin kova oppiminen ole, mutta kaiken hanskaamiseen menee varmasti aikaa. Nytkin hurahti 7 tuntia huomaamatta :eek:.
 
Liittynyt
23.01.2018
Viestejä
351
-snip- Kävin kahdesti sen Nav Beaconin luona ennenkuin tajusin, että se Beacon ei olekaan nav pointin keskellä, vaan killuu vähän sivussa.
-snip-
Joo, mulla meni aikaa tähän ihan pirusti. Nyt tajusin sitten vihdoin miten toi menee (pointti on että otat tossa vaiheessa 'contacts -valikon auki ja valitset täältä ton Beaconin). Eli tässä prosessi:

1) kun saavut uuteen aurinkokuntaan, hittaat tässä vaiheessa siihen auringon likelle.
2) nappase vasemmalta 'navigation' -valikko auki ja ota kohteeksi "nav beacon" (kaikista auringoista ei löydy nav-beaconia).
3) lähesty nav beaconia ja droppaa sieltä supercruisesta tavalliseen tilaan
4) nappaa dropin jälkeen vasen valikko uusiksi auki ja valitse "contacts" valikko -- eli sama kohta mistä pyydät laskeutumislupaa
5) valitse tuolta 'nav beacon' niin peli näyttää sen sijainnin sun puolesta, eikä sitä tarvi sen enempiä metsästellä

Video tosta prosessista:

(meen aina noiden kohteiden ohi)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
62
Jep, tämä peli ei kyllä paljoa pelaajaa kädestä pitele, vaan nakkaa uimakoululaisen suoraan räpiköimään sinne syvään päähän. Tämä on toisaalta yksi pelin hienoimmista asioista. Kannattaa liittyä tuolta avausviestin linkistä tuonne meidän discord-kanavalle, sieltä saa neuvoja melkein 24/7. Rohkeasti vaan kysymään. :)
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
200
Luultavasti oon nyt ihan väärässä paikassa (väärä paikka = valikko & oon nyt hangarissa) sillä en löydä self destructia tuolta oikeasta valikosta. Vai onko se toi reboot/repair ? Noh, tää ei ole mulle issue kun voin tappaa itteni muillakin keinoilla :D
Kyllä tuo on oikea valikko. En tosin ole varma onko paikka väärä, eli pitääkö olla avaruudessa.
Ei ole oma kuva, mutta
 

Starglazer

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 107
Jep, tämä peli ei kyllä paljoa pelaajaa kädestä pitele, vaan nakkaa uimakoululaisen suoraan räpiköimään sinne syvään päähän. Tämä on toisaalta yksi pelin hienoimmista asioista. Kannattaa liittyä tuolta avausviestin linkistä tuonne meidän discord-kanavalle, sieltä saa neuvoja melkein 24/7. Rohkeasti vaan kysymään. :)
Itse asiassa ison osa ongelmista voisi korjata yksinkertaisesti korjaamalla tehtävien kuvausta. Esimerkkinä tuo nav beacon hommeli, miksi ei voisi lukea että "Target nav beacon"?

Lentelin ympäriinsä, polttoaine hupeni ja vasta kuukkelointi kertoi että Nav Beaconilta infoa. Kävin kahdesti sen Nav Beaconin luona ennenkuin tajusin, että se Beacon ei olekaan nav pointin keskellä, vaan killuu vähän sivussa. Sitten ihmettelemään planetalle ja kun kanisterit löytyivät, piti miettiä että millä ne saa kyytiin. Lopulta miinat ja bonus Palladium kyytiin ja takaisin kohti kotia.
Kuulostaa tutulta :D Alla omia seikkailuja.

On tässä opettelua. Ihka ensimmäisen "lennä sinne" tehtävän jälkeen otin ainoan mahdollisen tehtävän. Se oli Recover black box tms. Kuvaus käski menemään systeemiin X ja etsimään nav beaconin. No minähän lennän sinne ja hieman ihmettelen kun mitään ei tapahdu. Olen kolmen metrin päästä nav beaconista. Välissä saunaan ja sitten googleen. Okei, se oikea nav beacon pitääkin hakea contactseista :dead: No siitä selvittiin. Hetken pähkäilyn päästä hoksasin minne pitää mennä. Supercruise tulille ja matka kohti planeettaa. Sitten pitäisi ilmeisesti hakea jotain unkown sourcessia? No pari näitä tsekkasin mutta ei näissä ollut kun jotain satunnaista rojua. Palataan googleen, ja oikea menettelytapa onkin (lähde):

Ignore the bit about signal sources. All these sort of missions work the same:
  • Go to the system it tells you
  • Drop out at the nav beacon
  • Target the white dot (nav bacon) on your radar.
  • Wait 5 secs for the scan to complete. You'll get a mission update.
  • Look at your nav panel for the planet with the mission symbol and go to it
  • Fly around the planet.
  • After a short time, you get a message to say that the target has been found (special USS)
  • Look on your nav panel for the blue target and target it.
  • Fly to it and drop out there, where your mission target is waiting to be collected, killed, scanned or whatever."
Ei tätä ihan aloittelijaystävälliseksi peliksi voi kehua :D
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 398
Nyt loppu fueli Leonard Nimoy aseman "viereen" ja piti laittaa self destruct, sinne meni 60k. Tai en sitten tiedä se katoaako se black box data tuossa räjähdyksessä. Varmaan fuel ratit olisi saanut paikalle, mutta ei ollut aikaa odotella. Onko tuossa Plot routessa sellaista ominaisuutta, mikä kertoo routen fuelin kulutuksen, vaikkei yksi hyppy riitäkään (moottorit 11ly ja etäisyys 13ly ja joudut siksi tekemään 2 * 8ly)? En ainakaan heti huomannut moista. Netistä varmasti löytyy moinen tool.

Omasta hölmöydestä ja kiireestähän tuo oli kiinni. Ennen viimeistä hyppyä olisi pitänyt körötellä kauan lähimmälle asemalle, mutta piti lopetella, joten katselin, että löpö riittää. Jos meinaa pelata tunnin, aikaa pitää olla kaksi :) Tehtävien time limitit ovat ilmeisesti reaali aikaa ja se aika juoksee vaikka en ole pelissä. Eli tuossa missiossa oli +2d jäljellä, joten olisin voinut helposti jäädä välille, logata pihalle ja jatkaa vaikka huomenna?

@Starglazer Ei pitele kädestä, mutta kerran pari kun tuon tekee, niin nuo oppii. Tässä varmaan kaikissa missioissa on ensimmäisellä kertaa pihalla. Tänäänkin nappasin samaan sektoriin kaksi black box tehtävää. Ensimmäinen ok, mutta toiseen meinasin kuolla kun oli liian lähellä aurinkoa. Siitä sitten nilkutin kärventyneenä kotiin ja palautin rouvalle pahoitteluiden kera vain yhden black box datan :) Ehkä bugi tai ominaisuus, mutta cargo holdin luukku hajosi siellä auringonpaisteessa ja tietokone sanoi, että kaikki kamat lensi avaruuteen. Ihme kyllä se jo kerätty black box data ei kadonnut, vaikka viekin tilaa cargo holdista :confused:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.01.2018
Viestejä
351
Kyllä tuo on oikea valikko.
-snip-
No nyt löytyi: siis oon ollu supercruisessa ja tämän vuoksi tuota self destructia ei ollut näkyvissä tuossa valikossa :D Heti kun droppasin tuosta pois normaaliin nopeuteen niin ilmestyi näkyviin. Kiitos vinkistä!
 

Starglazer

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 107
@Starglazer Ei pitele kädestä, mutta kerran pari kun tuon tekee, niin nuo oppii. Tässä varmaan kaikissa missioissa on ensimmäisellä kertaa pihalla.
Joo äkkiähän sen oppii, mutta ei sille oikein ole mitään järkevää syytä miksi tehtävien kuvaukset olisi sellaisia, ettei tarvitsisi Googlesta niitä etsiä. Tai ylipäätään pelin ulkopuolelta. Varsinkin Riftin kanssa on aika epämukavaa vaihtaa pelistä selaimeen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
98
Hitto niiden pyörivien neliskanttisten asemien kanssa... kiertelin monta minuuttia ennen kuin löysin sen sisäänkäynnin.
Ota asema targetiksi, sen jälkeen näet siitä vasemman puolen target-kuvasta pienen nuolen, joka osoittaa postiluukun suunnan. Ei tarvitse niin paljoa pohtia että mihin pitää mennä päästäkseen parkkiin.
 

Henkka77

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 072
Ja ne asemat pyörii aina vastapäivään ja oviaukko on aina planeetan puolella. ;)
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 232
Lueskellut tässä juttuja ja aikoinaan ku peli julkaistiin, niin kovasti kiinnosti ostaminen mutta jäi sitten hankkimatta jonkin syyn takia. Nyt kyllä houkuttelisi tuo paketti, eiköhän tuolla hintaa saa melkosesti ajanvietettä.

Sellainen kysymys tuli vaan mieleen, et kannattaako aloittaa tosiaankin Solo puolella et pääsee sinuiksi perusasioiden kanssa, ku käsittääkseni voi sitten siirtyä tuonne Online puolelle milloin vaan menettämättä mitään? Ja jos tulee tilanne et pitää kesken kaiken lopettaa peli vaikka olet avaruudessa, niin jääkös alus sinne kellumaan vai "loggaako" ulos kuin MMOssa?
 

Henkka77

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 072
Lueskellut tässä juttuja ja aikoinaan ku peli julkaistiin, niin kovasti kiinnosti ostaminen mutta jäi sitten hankkimatta jonkin syyn takia. Nyt kyllä houkuttelisi tuo paketti, eiköhän tuolla hintaa saa melkosesti ajanvietettä.

Sellainen kysymys tuli vaan mieleen, et kannattaako aloittaa tosiaankin Solo puolella et pääsee sinuiksi perusasioiden kanssa, ku käsittääkseni voi sitten siirtyä tuonne Online puolelle milloin vaan menettämättä mitään? Ja jos tulee tilanne et pitää kesken kaiken lopettaa peli vaikka olet avaruudessa, niin jääkös alus sinne kellumaan vai "loggaako" ulos kuin MMOssa?
Solon/openin/privagroupin välillä voi hyppiä miten haluaa, taustasimulaatio on sama kaikissa ja kaikki mitä teet tallentuu moodia vaihtaessa, eli voit vaihtaa moodia vaikka tunnin välein. Joskaan siinä nyt ei mitään järkeä ole..

Periaatteessa Elitessä voit logata pihalle missä vaan.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
272
Oipa mukavaa lueskella pelin pariin tulleiden seikkailuista, hyvin palautu omatkin muistot alkuajoista mieleen :D. Nav Beaconilla ei muuten tarvitse käydä jos aluksesta löytyy discovery scanneri, mielellään advanced sellainen, jolloin se skannaa järjestelmän kaikki kappaleet. Sillä kun töräyttää niin mission targettikin löytyy heti.

Täytyypä ihan itsekin pitkästä aikaa pistää peli tulille, on hetki vierähtänyt edellisestä sessiosta vaikka aika pitkän aikaa tätä on tullut säännöllisesti pelattua.

Sellainen kysymys tuli vaan mieleen, et kannattaako aloittaa tosiaankin Solo puolella et pääsee sinuiksi perusasioiden kanssa, ku käsittääkseni voi sitten siirtyä tuonne Online puolelle milloin vaan menettämättä mitään? Ja jos tulee tilanne et pitää kesken kaiken lopettaa peli vaikka olet avaruudessa, niin jääkös alus sinne kellumaan vai "loggaako" ulos kuin MMOssa?
Kyllä solon puolella on parasta aloittaa ettei pala käämit heti kättelyssä. Solon ja Openin puolella voi vaihdella käytännössä melkein lennossa, mikä on toisaalta hyvä ja toisaalta huono juttu. Mutta ei siis ole rajoitettu mitenkään. Alus ei jää leijumaan avaruuteen kun loggaat ulos, mutta itse lennän kyllä yleensä aina asemalle tai laskeudun johonkin planeetalle kun ulos loggaan.

Edit, Ninja'd by Henkka :)
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 398
Menin noobina suoraa openiin, enkä ole tapellut kenenkään kanssa, edes NPC:n. Joitain scanneja on tullut. Äsken juuri joku Cobra Mk III pilotti scannasi minun pelottavan Sidewinderin, ja kun käännyin perään ja scannasin takaisin, tuli heti messu "gun ports open" :) Muutamat "interruptionit" on tullut, kun olen ollut super cruisessa, mutta kaikista olen saanut evaden. Tiedä sitten onko noita edes mahdollista mokata kovin helpolla, tai onko joillain parempi "interruption device", mikä on pahempi välttää.

Sidewinderiin olen hommannut FSD 2B:n, jotta pääsi ~11ly etäisyyksiin, mutta muuten en tuohon tai seuraaviin starttialuksiin ole rahaa hassannut. Nyt on 1,25 Mcr kasassa ja ajattelin laittaa Corbra MK III:n. Cobra maksaa sen 350krc ja ylijäävällä saa heti parempaa palikkaa ja jää rahaa myös insuranceen. Tiedä sitten onko tätä helpotettu, mutta aika ongelmitta menee 250kcr + 90kcr bonus missiot jo näin alussa.

Ihmettelin tuossa, kun yhden illegal antiikin noutotehtävän mukana otin yhden säiliön foodia mukaan. Se food oli myös illegal. @Scratch minulla oli defaulltina tuo D-Scanner ja ainakaan se defaultti scanneri ei löytänyt mission kohdetta ja piti käydä Nav Beaconilla. Löysin kyllä sillä D-Scannerilla planeettoja ja muita kohteita, jotka kävin sitten lähempää (< 80ls) scannaamassa. Yksi tehtävä osoitti sellaiseen paikkaa, mitä ei olut edes olemassa. Ihmetelin hetken ja huomasin, että tutkalla on useampi "unknown location", näitä scannaamalla löytyi sitten se asema minne piti mennä. Siinä samalla sitten selvisi, mistä tuo Universal Cartographics data saadaan :) Ilmeisesti etäisyys kuinka kaukana tiedot myy, ei vaikuta saatuun hintaan, mutta etäisyyttä pitää olla vähintään 20 ly.

Ja kyllä, tämä alku on juuri sitä parhautta, kun kaikki on uutta ja koittaa selvitä pienellä kipolla ja haikailee parempien alusten ja pidempien matkojen perään. Tappeluista en niin tiedä, koska siitä jäi vähän huono maku trainingissa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
272
@Scratch minulla oli defaulltina tuo D-Scanner ja ainakaan se defaultti scanneri ei löytänyt mission kohdetta ja piti käydä Nav Beaconilla. Löysin kyllä sillä D-Scannerilla planeettoja ja muita kohteita, jotka kävin sitten lähempää (< 80ls) scannaamassa. Yksi tehtävä osoitti sellaiseen paikkaa, mitä ei olut edes olemassa. Ihmetelin hetken ja huomasin, että tutkalla on useampi "unknown location", näitä scannaamalla löytyi sitten se asema minne piti mennä.
Eli se mission target on ollut kauempana kuin mihin se perus scanneri kantaa! Advanced-versio skannaa kaikki systemin kappaleet, säästyy myös tällöin noita olemattomilta kohteilta.
 
Liittynyt
23.01.2018
Viestejä
351
Haha, kyllä. Mulla ollu hieman ongelmia ton "tomtom" navigaattorin kanssa - vai miksikä sitä nyt kutsuisi. Siis tuolla tähtäkartastolla pystyy "plottaamaan" noita reittejä aika kätevästi, mutta koska pelailen pädillä niin oletusasetukset siinä on asetettu niin että (X) -napilla meet noihin vasemmalle ja oikealla oleviin valikoihin. Sama nappi (X) myös targetoi edessä olevaan kohteeseen. Eli kun olen "plotannut" reitin ja painan (X)-nappia mennäkseni valikoihin, tuo targetoi automaattisesti edessä olevaan kohteeseen ja "plotattu" reitti katoaa ja yleensä tässä vaiheessa lentelelin sitten vääriin suuntiin ja umpikujiin :D

Nyt oli pakko konffata napit uusiksi niin että tuo "potattu" reitti säilyy jatkuvasti tuossa eli target napin siirsin toisaalle.

Ja itselläni menossa hassu tilanne: Sattumalta osallistuin johonkin tappeluun ja räimin vahingossa Federalin NPC pilottia tuolla. Kuolema toki korjasi sadon (mut ammuttiin alas alta aikayksikön), mutta sain tuosta "Dormant" sakon ja tuosta pääsee eroon vasta 6 vuorokauden jälkeen, jolloin se kääntyy normaaliksi sakoksi, jonka voi maksaa pois. Siis toi on tietääkseni pelimekaniikka, jossa mut on merkattu ns. vapaaksi riistaksi :D Eli nyt tarvis jonkun ampumaan mut alas jotta pääsisin tuosta Dormant sakosta ja 6 vuorokauden odottelusta vekka. Mulla aikaa/halua odotella viikkoa "PK" tägättynä kun haluaa pelata Onlinessa :D

Siirryin nyt tuohon Solo -puolelle kun arvokas lasti (quest) mukana, mutta heti kun oon päässyt palauttamaan sen (~10 hyppyä), siirryn takaisin Onlineen tykinruuaksi, jotta pääsen tuosta 6 vuorokauden odottelusta ja Dormant sakosta ja täggäyksestä eroon.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
272
Haha, kyllä. Mulla ollu hieman ongelmia ton "tomtom" navigaattorin kanssa - vai miksikä sitä nyt kutsuisi. Siis tuolla tähtäkartastolla pystyy "plottaamaan" noita reittejä aika kätevästi, mutta koska pelailen pädillä niin oletusasetukset siinä on asetettu niin että (X) -napilla meet noihin vasemmalle ja oikealla oleviin valikoihin. Sama nappi (X) myös targetoi edessä olevaan kohteeseen. Eli kun olen "plotannut" reitin ja painan (X)-nappia mennäkseni valikoihin, tuo targetoi automaattisesti edessä olevaan kohteeseen ja "plotattu" reitti katoaa ja yleensä tässä vaiheessa lentelelin sitten vääriin suuntiin ja umpikujiin :D
Reitti ei katoa, eli sitä ei tarvi plotata uudelleen. Siellä on sellanen toiminto kun "Target next system in route", se kannattaa bindata johonkin nappiin, niin voi rauhassa targetoida ja skannailla kiinnostavia juttuja ja aina kun haluaa jatkaa reitillä, niin sitten vain painaa nappia ja seuraava hyppykohde lukittuu.
 
Liittynyt
04.01.2017
Viestejä
781
Huhhuh tänään itsekki aloittelin tämän eeppoksen pelaamisen ja juu ei pitele kädestä ei, mutta silti kiehtoo kovasti...
Suuri ongelma ehkä nyt alkuun oli, että ei meinannut omaan käteen sopivaa steam controller pohjaa löytyä millään. Oisko jollain heittää vinkkiä mitä kannattaisi käyttää tälläisen perus tumpelon, jolle myös tuo pädi pelaaminen on aika uutta :).
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
272
No jopas aika taas hurahti leppoisasti. Sattui olemaan trade CG Wangalissa joten aivot narikkaan ja rekkalippis päähän. A Vintage to Remember (Trade) Sen verran romua tuli T-9:llä roudattua että top 25% pääsi tällä hetkellä.

Tällaiset nostaa aina vähän hikeä pintaan kun droppaa hypyn jälkeen suoraan kahden tähden väliin :D Hienosti hehkuu heat ventit kun meinaa lämmetä
20180128225831_1.jpg
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
62
Tästä kartasta näkyy landing padien sijainti.



Padin sijainti näkyy pisteenä myös Nav Compassissa.

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
272
Ajattelin tännekin jakaa tuolta Discordin puolelta linkin, oli sen verran hyvän ja kompaktin tietopaketin pelistä joku rakentanut. Toki suositus silti täältäkin sinne Discord kanavalle liittymiselle!

 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 381
Nyt tän saisi aika halvalla, 6.24€ Steamistä, pari kyssäriä;

1. Onko vaikea oppia?
2. Mitä vaatii koneelta? Oma läppäri i7-6700HQ ja GTX960M.
3. Tuo Horizons-lisäri on vissii aika must juttu?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
787
Nyt tän saisi aika halvalla, 6.24€ Steamistä, pari kyssäriä;

1. Onko vaikea oppia?
2. Mitä vaatii koneelta? Oma läppäri i7-6700HQ ja GTX960M.
3. Tuo Horizons-lisäri on vissii aika must juttu?
1. On. Mutta yllättäen oppimis prosessi on pelin suola.
2. Kakkos koneena tällä hetkellä joku viidennen sukupolven i5 + 960m ja toimii fullhd:nä ihan hyvin. Peli toimii oikeesti huonoilla koneilla myös vaikka ajoittain näyttää törkeen hyvältä.
3. Osta ensin perus peli ja jos tykkäät niin horisontti. Tosin jos koko paketti on nyt alessa niin kyllä se horisontti onnjoka pennosen arvoinen myös.
 
Liittynyt
23.01.2018
Viestejä
351
Tästä kartasta näkyy landing padien sijainti.



-snip-
Mun aivot leikkas vähän kiinni tän kuvan kohdalla että miten noi pädit oikein menee. Siis jos aatellaan että kuljetaan sitä oikeanpuoleisella liikenteellä, niin tuon kuvan flippaaminen olisi itselleni loogisempaa. Tässä oma kuvaeditti ja logiikka:


Eli asemoi ittensä sisäänkäynnin kanssa niin että oikealla puolella on nuo vihreät valot, ja vasemmalla nuo vilkkuvat punaiset. Ykköspädi löytyy suoraan alapuolelta ihan sisäänkäynnin edestä ja laskeutumispädien numerot kasvaa myötäpäivään mentäessä.

Voi olla että oon ihan tampio, mutta mulle alkuperäisen kuva-ohjeen flippaaminen on helpompi mun aivoille. Esim, tässä seuraavassa laskeudun pädille 13. joka löytyy tällä logiikalla oviaukosta vasemmalta seinustalta:
 

Henkka77

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 072
Ei noilla numeroinneilla ole mitään merkitystä, eikä niitä todellakaan maksa vaivaa opetella ulkoa.. näet sen padin sijainnin joka tapauksessa sun HUDissas siinä tutkan vasemmalla puolella heti kun olet lipunu asemalle sisälle.
 
Liittynyt
23.01.2018
Viestejä
351
Saako tuolla muuten käyttää reshade/sweetFX injectoreita? Moni näyttää tuolla youtuben puolella pelaavan nämä päällä. Kävin nyt vain vaihtamassa tuon hudin värin siitä kellertävästä vähän miellyttävämmäksi.

Edit: ajan tällä siis takaa sitä että saako banaania jos injectoi pelin grafiikalla tuolla open playssa? Jotkut pelifirmat on tiukkoja tästä - tosin poikkeuksia löytyy kuten Digital Extremes ja Warframe: saat injectoida peliä kunhan se ei pelaa sun puolesta. Meinaa sitä että AHK on sallittu esim hiiren tuplaklikkauksien välttämiseksi, mutta peliä helpottavat makrot on kielletty.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
19
Asiaton käytös
paska jätkä henkka77 miksi mun tunnus on plokattu discordin kanavalta t: Tomra78?
 

Henkka77

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 072
paska jätkä henkka77 miksi mun tunnus on plokattu discordin kanavalta t: Tomra78?
Oletkin 2 vuoden Discoilun aikana ensimmäinen joka saa parin päivän näpäytyksen. Jätkä on heilunu kännissä koko päivän tuolla ja sekoillu omiaan. Eikä ole todellakaan eka kerta..
Sua kehotettiin ensin pariin otteeseen rauhottumaan, ei menny perille vaan kännipostailu jatkui. Meni pari tuntia ja sama meno jatkui taas jolloin annoin jo varoituksen että seuraavasta sekoilusta alkaa tapahtumaan. Et uskonu ja nyt oot sitten pari päivää jäähyllä. Todistajia tälle on useampi käyttäjä.
Laitoin muuten asiasta sulle myös yyveetä Discossa, mutta et varmaan sitä oluen juonniltasi huomannu?

Poistetaan bannit 48 tunnin päästä, tervetuloa selvinpäin takaisin keskustelemaan. :)
 

escalibur

"Random Tech Channel" @ YouTube
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 124
Offtopic siivottu. @Lohwa ja @Henkka77 voivat selvittää asiansa yv:llä tai jossain muualla. Mielellään emme jaelisi banneja.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 398
Varmaan jo moneen kertaan kerrottu ja konkareille tuttua juttua. Laitan silti, kun meitä uusia on pelin pariin tullut. Aluksen kamat on luokiteltu koon ja ratingin mukaan. Koko ilmoitetaan numerolla ja rating kirjaimella, koko (paino ja muut statsit) kasvaa numeron kasvaessa 1 -> 10 ja rating paranee aakkosten alkupään suuntaan mentäessä E -> A. Esimerkkinä vaikkapa 4A. Koko in aika yksiselitteinen, mutta tuo rating ei ole niin suoraviivainen. Alla copy/pastea muualta:

E – the worst all round performance
D – Better performance than E, lowest mass = good for longer jumps
C – Good all round performance for the price
B – Better performance than C but higher mass = better integrity for subsystems but will lower your jump range and agility (except with thrusters where agility will be improved over lower ratings)
A – Best all round

Hinnat tosiaan nousevat aika jyrkästi vaikkapa shieldeissa:
4E: 19,880 cr
4D: 59,630 cr
4C: 178,900 cr
4B: 536,690 cr
4A: 1,610,080 cr

Cobra MK III:llekin saa hintaa > 17Mcr, kun siihen pulttaa (parasta) kalleinta, mitä kaupasta saa. Kaukana järkevästä konfista, mutta tuosta näkee, kuinka arvokkaita paremmat osat ovat.

Näin alkuun tuo Advanced Discovery Scanner on melko arvokas, 1,5Mcr. Toki jos sen hommaa heti alussa, on siitä suurin hyötykin. Ilmeisesti ne löytyneet kohteet ovat kuitenkin "unknown" kunnes käy ne on riittävät läheltä scannaamassa (eli passiivisesti nokka kohti kohdetta ja odottanut automaattisen scannauksen menevän läpi).

Koitin etsiä parempia aseita Cobran 2-koon paikalle, mutta ei löytynyt kuin E ja F tasoisia. Hetken kuukkeloiti ja selvisi, että aseissa ei ilmeisesti ole samanlaista ratingia kuin muissa kamoissa. Tai no on rating, mutta vaikkapa 2 koon Pulse Laserista on vain kolme varianttia, eikä näistä löydy "parempia" versioita:

2E - Fixed
2F - Gimbal
2F - Turret

Onhan tässä vielä paljon hakusessa, vaikkapa Community Questit ja Engineerit, vaikka niiden idea pääpiirteissään onkin tiedossa. Kuinka paljon tuohon Community Questiin täytyy osallistua, jotta se alin tier palkkio tipahtaa? Siellä taisi lukea, että 100% osallistujista saa sen, eli riittääkö vaikka yhden paketin kuskaus ja saat 400kcr? Kuulostaisi vähän liian helpolta, varsinkin kun alussa 400kcr on vielä suht ok palkkio. Engineerit ilmeisesti parantelee olemassa olevia kamoja, pitää lukaista näistä lisää.

Eilen tipahti ensimmäinen sakko ja Wanted status kun tutkasin planeetalla kiellettyä paikkaa, mikä toki liittyi missioon. Outoa kyllä, sitä vartioi Wanted statuksella olevat Sentry Skimmerit, joista sai bountyn :). Oma Wanted oli melko löysä 500cr, mikä katosi kun hyppäsi 8 min jälkeen systeemistä. Onko muuten muilla laillinen lupa tappaa jo tuollaisesta olemattomasta 500cr bountysta?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
272
@Kiila , kyllä, nyt kun esim. tuo Wangalin Community Goal eteni Tier 6:n niin pelkästään osallistumalla ja roudaamalla vaikka yhden tonnin Water Purifieria, kuittaat 600 000CR.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.12.2016
Viestejä
303
Voiko tässä pelissä tehdä nykyään muutakin kun tutkia universumia, tehdä pikkutehtäviä ja käydä kauppaa? Ei taida vieläkään olla mitään tarina pohjaista tehtävä kamppaniaa tai alien sotia?

Pelin ostoa miettinyt pitkään vakavasti :)
 
Liittynyt
23.01.2018
Viestejä
351
@Kiila kiitos tuosta! Pohdinkin tuossa noita kamoja ja mennyt ihan sillä, että mitä enemmän maksaa = sen parempi, joka ei nyt taida pitää ihan täysin pidä paikkansa - kaikki kiinni noista pikku statseista ja kalliimpi ei ole aina parempi tässä hintaluokassa missä meen :D

Nyt kamojen ostelu on jäänyt sikseen kun olisi luvassa olisi uuden aluksen osto - tai, noh, sanotaan niin että 'haave ois' uuden aluksen ostaminen joka on vielä kaukana ja tätä varten yritän kerätä rahaa.

Nyt lentelen ihan onnellisena tolla halvalla Haulerilla ja pitäisi saada joku kunnon reissulaite alle. ASP Explorer (tällä hetkellä kova halu päästä lenteleemään tuolla) voisi olla pelityylilleni aivan nakutettu, myös tuon immersiivisen ja avaran ja melkein koko ohjaamon täyttävän lasipinnan vuoksi. Taipuu aika moneen tehtävään (mainaus/rahti/turismi - hyppyjen pituudet) ja on youtuben mukaan hyvin customoitavissa moniin muihinkin tehtäviin. Vielä on kaukana tuon hankinta kun sillä hintaa 6+ mil ja pitäisi ostaa sihen tavaraa myös niin että rahaa jäisi tuota vakuutusta varten.

Vähän vielä pihalla tosta pelistä mutta nykyisin Black box / salvage / ym. roudausmissionit menee kuin vettä vain :) Oon kalastellu noita 100 000 crediitin missioneita, mutta oma reputation on vielä niin alhanen että ollut hieman hidas startti kun paremmat ja rahakkaammat tehtävät ovat multa vielä lukittuna.

Samoten tuo Galactic Powers ja Fraction pledge <-- oon tuossa ihan pihalla // en ole tutustunut tähän vielä kun tahtoo vain lennellä ja kerätä rahaa. Lentelen nyt tähtikartaston mukaan punaisella alueella ja valitsin hät'hätää ja vahingossa sinisellä värillä merkatun Fractionin, ja oikeeseen alanurkkaan ilmestyi "Hostile". Vaihdoin Fractionia punaiseen ja edelleen sama juttu: oon punaisella alueella ja sanoo 'Hostile'.

Ensin otin siis sinisen Aisling Duvan [EMPIRE] ja hostile ruudussa. Sitten nappasin punaisen Felicia Wintersin [FEDERATION] ja edelleen lukee hostile ruudussa. Nyt tein niin että heivasin tuon pledgen pois niin nyt ei lue enää hostile ja sen sijaan näkyy noi kaikki ylinopeus varoitukset ja muut :D Tutkin karttaa nyt tarkemmin ja näyttää mutulla nyt siltä että olen Zachary Hudsonin [FEDERATION] alueella. Eli jos nyt vaihdan tuohon Zacharyyn niin tuo 'Hostile' katoaa vai miten tuo nyt menee?

Saan tähän kyllä aikanani selvyyden. Katsoo sitten kun oma aika riittää niin käyn täällä pyörivää ED -manuaalia läpi. Siellä varmasti selitetty tuo powerplay ja mekaniikka ja kuinka Fractionit toimivat.

Edit: joitain pahoja typoja pois.
 
Viimeksi muokattu:

Henkka77

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 072
Voiko tässä pelissä tehdä nykyään muutakin kun tutkia universumia, tehdä pikkutehtäviä ja käydä kauppaa? Ei taida vieläkään olla mitään tarina pohjaista tehtävä kamppaniaa tai alien sotia?

Pelin ostoa miettinyt pitkään vakavasti :)
Onhan tässä Thargoideja vastaan käyty sotaa jo useampi kuukausi. Mutta mitään varsinaista tarinavetoista tehtäväkampanjaa ei ole eikä varmasti edes tule ja hyvä niin. Tämä on kuitenkin täysin sandbox-peli.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 398
@Kiila , kyllä, nyt kun esim. tuo Wangalin Community Goal eteni Tiet 6:n niin pelkästään osallistumalla ja roudaamalla vaikka yhden tonnin Water Purifieria, kuittaat 600 000CR.
Tänks. Tuonne oli matkaa 174ly ja 5ly:n päässä oli helppo 320 kCR black boxin hakukeikka. Aikaakin olis ollu vain +1D enää, joten seuravalla kerralla sitten. Itse asiassa lähialueelle olis ollu 3 +320 kCR black box keikkaa, mutta ei tänään ehtinyt kuin lyhyen tovin enkä viitsinyt varastoonkaan noita missioita kasata. Jos noista Communityista saa yhdellä itemilla edes jonkin palkkion, niin pitää tulevaisuudessa koittaa saada edes se.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
272
Jeps, sehän siinä on, että yleensä joutuu tekemään vähän reissua noille CG paikoille ajankäytöllisesti se "helppo" raha ei sitten enää ookaan niin hoikutteleva vaihtoehto kun paljon lähempääkin löytyy rahakkaita tehtäviä. Vaikka eipä nuo CG:t yleensä muutenkaan ole mitään huippua rahantekoa.
Nyt oikeastaan kyynisesti täytyy sanoa, että jos pelissä haluaa rahaa tehdä nopeasti, niin sitten vaan kattoo vaikka noita rare-trading routeja tai road to richesiä, tms. Rahan teko on helppoa. Ite en ole noihin tai mihinkään exploitteihin koskenut, koska pelaan mieluummin ihan pelinä tätä ja kerään sitä rahaa tekemällä niitä asioita, mitä pelissä nyt kulloinkin sattuu kiinnostamaan. Olen pelannut reilusti yli tuhat tuntia, mutta en ole rikas, en ole Elite yhdelläkään osa-alueella, ja olen vasta nyt hommaamassa Anacondaa (silloin aikanaan kun pelin aloitin, se oli isoin, kaunein ja kallein), mutta olen viettänyt pelin parissa monia hienoja hetkiä ja seikkailuita, joita ei rahan perässä juoksemalla olisi kokenut.

Esimerkiksi eilen illalla trade data salvage-tehtävä, kohde oli 22000Ls:n päässä tähdeltä, eli kohtuu kaukana. Kanistereita kerätessä paikalle saapui 4:n wingi npc pahiksia, joista pomo (rankiltaan Dangerous) ajeli pyyttonilla. Lensin tällä tehtävällä itse Keelbackia (nim. "Narcissus") varustettuna SLF:llä ja miehistössä oli mukana noviisi-pilotti Kenia Love, joka ei olisi paremmallakaan kalustolla ollut vielä erityisen tehokas apu taistelutilanteessa, joten kun piraatti kysyi kohteliaasti lastiani ja antoi 15 sekuntia aikaa totella, eivätkä paikalliset poliisivoimat olleet ihan lähettyvillä, ainoa vaihtoehto oli paeta.

Ehdin kerätä yhden kontin tehtävän edellyttämiä materiaaleja ennenkuin boostasin karkuun Python lakeijoineen peräpeilissä avaten tulen. Low wake ei isomman aluksen maslockin vuoksi olisi onnistunut, joten aloin suoraan lataamaan hyperjumppia viereiseen systeemiin. Python ampui hatch breaker limpetin ja käytti ilmeisesti frag cannonia, railia tms. sillä vaikka osumia tuli harvoin, jokainen jysäys söi suojia pelottavan nopeasti. Juuri kun ruutuun tuli cargo hatch malfunction ja suojien viimeisestä renkaasta näkyi vain heikko hehku, fsd latautui ja hyppäsin turvaan. Ehdin myös nähdä juuri ennen hyppyä, että poliisi olisi juuri saapunut paikalle, mutta auttamattomasti myöhässä...
Toisessa järjestelmässä tsekkasin nopeasti aluksen vauriot. Ei mitään hälyttävää, suojat olivat todellakin pitäneet koko pako-operaation ajan. Tehtävää ajatellen minulla oli vain yksi kontti neljästä... Päätin suunnata takaisin.

Tein saman kuvion vielä kolmesti, ja jokaisella kerralla sama Pyyttonipahis oli kavereineen odottamassa, mutta napsin trade datat niiden nenän edestä, yksi kerrallaan ja pääsin joka kerta pakoon, vaikka parilla viimeisellä kerralla luotettava Keelbackini otti jo vähän enemmänkin osumaa. Tehtävän suorittamiseen meni aikaa kohtuuttoman kauan ja olisin saanut paljon enemmän rahaa vaikka hylkäämällä tehtävän ja tekemällä jotain muuta, tai käyttämällä esim. parempaa alusta... Mutta Narcissus, miehistönään cmrdr S. Belmont ja pilotti Kenia Love, palasivat lopulta kotiasemalle korjauksille ja kuittaamaan taatusti ansaitun palkkion tehtävästä, joka oli ehkä rahallisesti vähäinen, mutta kokemuksena korvaamaton :)

20180130011057_1.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.10.2017
Viestejä
19
Uusille pelaajille varoituksen sana. Kunhan pääsee kunnolla sisälle, on peli erittäin addiktoiva.
Toki olen hankkinut uusiakin pelejä 6-8 Eliten jälkeen ja pelannutkin ja pelaan niitä edelleenkin Eliten lomassa. Mutta sitä vaan tulee aina palattua Eliten pariin. Steamin laskurin mukaan takana kohta 2700 tuntia. Ja edelleen tekemistä riittää...
Nyt on hakusessa kolmas Elite.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
272
Ja vihdoin koitti sekin päivä kun tämä komentaja saa Anacondan alle. Meinasin vieläkin viivyttää ostamalla sen sijaan uutena aluksena T-10:n, mutta pakkohan se on tääkin jossain välissä pistää, ei muuten ehdi ikinä meikän pelitahdilla kun uusia aluksia tulee kokoajan :)

May I present, Banshee Voyager

20180131042703_1.jpg
20180131043000_1.jpg

Reissukipoksi rakenneltu, konffi: https://eddp.co/u/5djhbsMs

Nyt ois neitsytmatka edessä ja engineerikierros, lähinnä fsd ja jos rojuja löytyy niin jotain kevennyksiä, mutta en taida lähteä mitään min/max hommeleita sen kummemmin harrastamaan.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
120
Uusille pelaajille varoituksen sana. Kunhan pääsee kunnolla sisälle, on peli erittäin addiktoiva.
Toki olen hankkinut uusiakin pelejä 6-8 Eliten jälkeen ja pelannutkin ja pelaan niitä edelleenkin Eliten lomassa. Mutta sitä vaan tulee aina palattua Eliten pariin. Steamin laskurin mukaan takana kohta 2700 tuntia. Ja edelleen tekemistä riittää...
Nyt on hakusessa kolmas Elite.
Minulla oli pitkään samaa homma. Sitten jossain vaiheessa tuo tutkimusmatkailu on hyytynyt jonnekin sagittarius A:n ja Colonian välimaastoon. En ole koskenut Eliteen moneen kuukauteen. Pitäisi varmaan pyyhkiä pölyt hotaksesta ja jatkaa matkaa.

Tuo tutkimusmatka on kestänyt sen verran kauan, että kaikki uusimmat lisäykset (mm. engineers) on kokonaan kokeilematta vielä.
 
Liittynyt
16.10.2017
Viestejä
19
Minulla oli pitkään samaa homma. Sitten jossain vaiheessa tuo tutkimusmatkailu on hyytynyt jonnekin sagittarius A:n ja Colonian välimaastoon. En ole koskenut Eliteen moneen kuukauteen. Pitäisi varmaan pyyhkiä pölyt hotaksesta ja jatkaa matkaa.

Tuo tutkimusmatka on kestänyt sen verran kauan, että kaikki uusimmat lisäykset (mm. engineers) on kokonaan kokeilematta vielä.
Itsekin kävin kertaalleen Coloniassa. Alla explo käyttöön grindattu Asp Excplorer, hyppää reilun 45ly.
Kesti kolmisen viikkoa ja oli pitkässä matkassa niin hontelo alus että nyt on samaan rakennettu Conda. Ei hyppää kylläkään kun n. 30ly, muttei ota ihan helposti damagea.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 232
Kyl näyttäisi siltä että controller on melkein pakollinen jos meinaa kunnolla tässä lentää, ei siitä pääse mihinkään. No nyt sitten pitäisi löytää sellanen sopiva ohjain tätä varten, ajatuksissa käväisi tuo Steam controller, mutta vaikea sanoa kuvien perusteella mitään ja noita ei taida olla missään hyllyssä, et vois kokeilla omaan käteen. Joten toisena vaihtoehtona olisi Xbox ohjain, langallisena versiona, en noista langattomista välitä ku saa akkujen kanssa leikkiä aina. En ala lentotikkuja vielä edes miettimään, ennenkuin enempi pääsee peliin sisälle, mutta normi ohjainta voipi sitten hyödyntää muidenkin pelien kanssa, joten siinä mielessä järkevä hankinta.

Olisko missään selkeetä vertailua eri ohjainten välillä Eliteä pelatessa tehty?
 
Liittynyt
04.01.2017
Viestejä
781
Kyl näyttäisi siltä että controller on melkein pakollinen jos meinaa kunnolla tässä lentää, ei siitä pääse mihinkään. No nyt sitten pitäisi löytää sellanen sopiva ohjain tätä varten, ajatuksissa käväisi tuo Steam controller, mutta vaikea sanoa kuvien perusteella mitään ja noita ei taida olla missään hyllyssä, et vois kokeilla omaan käteen. Joten toisena vaihtoehtona olisi Xbox ohjain, langallisena versiona, en noista langattomista välitä ku saa akkujen kanssa leikkiä aina. En ala lentotikkuja vielä edes miettimään, ennenkuin enempi pääsee peliin sisälle, mutta normi ohjainta voipi sitten hyödyntää muidenkin pelien kanssa, joten siinä mielessä järkevä hankinta.

Olisko missään selkeetä vertailua eri ohjainten välillä Eliteä pelatessa tehty?
Itselle kyllä Steam Controller toimii hienosti, vaikkakin säätöjen löytämisessä meni hetki jos toinenkin...
Tosin vertailukohtaa ei ole, joten sen puoleen hirveästi ei uskalla hehkuttaa. Ja pelinkin aloittanut muutama päivä sitten :)
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 807
Viestejä
4 204 233
Jäsenet
70 988
Uusin jäsen
paallikkopc

Hinta.fi

Ylös Bottom