Jos ei noita tellinkejä ostaisikaan niin jonkinlaiset kiinnikkeet tuo varmaankin vaatii?
Juu kyseinen valmistaja oletta että ostaja on todennäköisesti jonkinlainen simu harrastaja ja haluaa myös asentaa ohjaimensa niin että ne antavat myös siltäkannalta hyvän pelikokemuksen.
Mutta niissä on ruuvinriät niin että voi ruuvata ne mihintahansa alustaan (esim. 1m pitkän ja 30cm leveän liimapuulevyn saa halvimmillaa alle 10€ hinnalla jos ohjaimet ruuvaa sen päihin väliin mahtuu vielä kohtuullisen kokoinen näppäimistö) ja valmistajalta löytyy edulliset (suhteessa) pöytäalustat joihin ne voi ruuvata niin että niitä voi käyttää normaalilla pöydällä seisovina malleina.
Mutta itse en tekisi näistä tikuista vapaasti pöydällä seisovia koska se nivelmekanismi on järeä/kookas (esim. sen Warthogin muovipalloon verraten) joten se tikku on pöydälle asetettua varsin korkea ts normaali tietokone pöydällä se tikku on turhan korkea jos istuu normaalilla korkeudella sen pöydän edessä.
Itselläni on projektiksi hankittu hyvä käytetty kaikki mahdolliset säädöt sisältävä ja raskas Martelan kontorituoli tärkein syy kyseisen tuolin valinnaassa oli se että sen käsinojat on tarpeeksi tukevat modattavaksi ohjainkiinnikkeeksi ja ne on säädettävissä sekä korkeus että syvyys suunnassa, se että tuoli on harvinaisen hyvässä kunnossa (ei väljyyttä millään liikesektorilla ja pumput täysin kunnossa) eikä se maksanut mulle kuin 5€ ei ole myöskään erityinen haittatekijä
Ts sitten kun saan tuon tuolin valmiiksi mulla on kaksi pyörillä olevaa tuolia ts simuiluun ei tarvi muuta kuin rullata simutuoli tietokonepöyden eteen ja kun simuilu on loppu rullaan sen normaalin tuolin pöydän eteen.
Jotakin rimpulaa ja huonosti kestävää Jysk tai Sotka tuolia ei viitsi ottaa tuollaiseksi simu rakennus projektiksi vaikka se olisi uutena halpa kun niiden käyttöikä ja istuinmukavuus on rajallinen joten tehty modaustyö/vaiva valuu hukkaan paljon nopeammin kuin modauksessa käytettyjen ohjaimien käyttöikä loppuu mutta vanha/käytetty kontori/valmovo käyttöön tehty Martelan tuoli on aivan eri juttu.
Muuten jos omallekohdallesi ei satu 5€ löytöä niin Martelalla on outlet jossa se myy palautuneita leasing kalusteita kohtuuhinnalla niin että jos simutuolin rakennus kiinnostaa suunnatkaa ehdottomasti huomiota Martela Outlet sivuille mahdollisen lähtökohdan löytöön
(juu nykyään myydään hirveästi tuoleja kalliilla silläverukeella että ne on muka pelituoleja mutta mitä olen nähnyt niin ei ne ole olleen hyviä lähtökohtia simutuolin rakennukseen eikä ne loppujen lopuksi ole monesti istuintuntumaltakaan niin erityisen hyviä eikä erityisen kestäviä (se että on parempi kuin mitä saa Jyskista tai Sotkasta ei vaadi paljon joten ei se myöskään tarkoita että lopputulos olisi erityisen hyvä)).
Itse olisin ostanut tuolta Martela Outletista tuolin modaustuoliksi mutta tämän 5€ tuolin kohdalla on yksi isoetu nimittäin se että jos modatessa kulmahiomakone lipsahtaa tai sen kipinä sytyttää tuolin tuleen ei pääse liian mehukkaita ärrräpäitä toisin kun sen Martela Outlet tuolin kohdalla pääsisi (ne ei ehkä ilmaiseksi vaihda tuolia jonka istuinosan on halkaissut kulmahiomakone ja jonka selkäosa on palanut samassa rytäkässä) tällä 5€ tuolilla on myös takuu tuollaisen vahingon varalta kun mulla on niitä kaksi (tosin ei valitettavasti samanlaisia joten toisella tuolilla saatua kokemusta mokailusta ei voi suoraan hyödyntää toiseen tuoliin).