Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Niin oli minullakin ollut Elisan (kolumbus.fi) laatikko yli 20v. Aloin rauhassa talvella siirtämään kaikkia Gmailiin kun ekat jutut tuosta maksullisuudesta ilmestyi. Ja lopetin laatikon kun Elisan virallinen ilmoitus laskutuksen alkamisesta keväällä, taisi olla 1.4. alkaen, minulle tuli. Sinulla on pari kuukautta aikaa vaihtaa, ei ole mahdoton homma vaikka aluksi voi siltä tuntua. Sinänsä täysin naurettava veto Elisalta ettei edes laajakaistaan voi kuulua yhtä pikkulaatikkoa, minulla siis yhä on Elisan VDSL2+ laajakaista.Sain kanssa kirjeen alkuviikosta. Tämä on kyllä niin törkeää Elisan rahastusta, että nyt rupeaa tulemaan jo mitta täyteen. Muutenkin lähes joka viikko joku Elisalta soittelee ja kyselee kuulumisia ja lopuksi tarjoaa jotain uutta tablettia ym mitä ei vielä ostettujen palveluiden listalta löydy. Maksan siis tällä hetkellä 120€/kk viihdepalveluista Elisalle, jos tällä summalla ei saa 200mb postilaatikkoa käyttöön niin menkööt kaikki muu. Aion siis 1.9 irtisanoa kaikki muut palvelut paitsi tämän 2,90€/kk maksavan sähköpostilaatikon. Sama sähköposti on ollut käytössäni yli 20v, eli se on joka paikassa mihin olen rekisteröinyt itseni. Aivan järjetön homma vaihtaa kaikkiin tileihin uusi sähköpostiosoite mihin Elisa varmaan luottaakin etteivät käyttäjät tähän jumppaan lähde vaan maksavat kiltisti tämän uuden pieneltä tuntuvan maksun (35€/v) . Elisalla ei ole minulle mitään sellaista mitä en muualta saisi, joten Elisa joutuu rahastamaan 40 sähköpostimaksua korvatakseen tämän 117€ menetyksen.
Jos näihin uusiin tempauksiin ei kukaan reagoi niin tästäkin muodostuu pian uusi arki.
Olen kokeillut monia ilmaisia sähköpostitilejä, sekä ilmaisia alias-osoitteita. Usein muuttuvat maksulliseksi jossain välissä. Hotmail on toiminut tosi hyvin ilmaisena jo vuodesta 1996, vaikka omistaja vaihtuikin vuonna 1997. Gmail on myös pysynyt ilmaisena. Eli useasti olen löytänyt mielestäni fiksun palvelun, mutta hinta nousee lopulta niin, että palaan noihin, mistä koitan periaatteessa päästä irti.Nyt tuli myös itselle ilmoitus elisan sähköpostin muuttumisesta maksulliseksi. Ei kuitenkaan huvittaisi ottaa käyttöön gmailia eikä outlookia, ihanperiaatteesta.
Onko mitään muita fiksuja ilmaisia web -pohjaisia maileja olemassa. Mihin olette siirtäneet omat elisa sähköpostinne?
Ei kuitenkaan huvittaisi ottaa käyttöön gmailia eikä outlookia, ihanperiaatteesta.
mistä koitan periaatteessa päästä irti
Itseasiassa, nyt kun olen tutustunut siihen ja luonut tilin, niin varsin pätevältä tuntuu. Testaan vielä tunkea sieltä viestit thunderbirdiin koska se on ollut "aina" ja selkä käyttää sekä mobiilissa että koneella pöytäsähköpostina.Ihan uteliaisuuttani kysyn ilman mitään halua alkaa vängätä aiheesta: miksi siis Gmail ei mielellään kelpaa?
Itseasiassa, nyt kun olen tutustunut siihen ja luonut tilin, niin varsin pätevältä tuntuu. Testaan vielä tunkea sieltä viestit thunderbirdiin koska se on ollut "aina" ja selkä käyttää sekä mobiilissa että koneella pöytäsähköpostina.
Jep, myös tämä on yksi syy heivata tuo vanha sähköposti historiaan. Testasin gmailin ja meni asetukset heittämällä thunderiin. Täytyy tässä loman aikana tehdä lista kaikista palveluista ja ilmoittaa uusi osoite. Näitä on tuhottoman paljon mutta eiköhän se ajan kanssa mene.Sille web-liittymällekin kannattaa antaa mahdollisuus. Toimii yllättävän hyvin. Samoin Androidin natiivisofta. Olin itsekin vuosia sitten Thunderbird-käyttäjä mutta niin vain Web-liittymä on nykyään ainoa tapa. Sen etu on se, että homma toimii aina kaikilla tietokoneilla.
Ketjun aiheeseen, mullakin maksullinen Saunalahden osoite ja pitäisi varmaan luoda toinen Gmail-tili, jotta pääsee siitä eroon. Ei niinkään sen olemattoman maksun takia, vaan koska Saunalahden email on aika heikko: vain 200MB tilaa ja web-liittymä on hämmentävän paska.
Minulla oli joskus sähköpostitili, jossa pystyin itse tekemään tietoturvamääritykset, mutta nykyisin alkaa olemaan jo ihan riittävät ominaisuudet näissä ilmaisissakin. Toisaalta se itse hallittava vei liikaa aikaa säätämiseen muutenkin. Joten ihan hyvillä mielin jäänyt sähköpostitilien säätäminen tekemättä.Ihan uteliaisuuttani kysyn ilman mitään halua alkaa vängätä aiheesta: miksi siis Gmail ei mielellään kelpaa?
Sain kanssa kirjeen alkuviikosta. Tämä on kyllä niin törkeää Elisan rahastusta, että nyt rupeaa tulemaan jo mitta täyteen. Muutenkin lähes joka viikko joku Elisalta soittelee ja kyselee kuulumisia ja lopuksi tarjoaa jotain uutta tablettia ym mitä ei vielä ostettujen palveluiden listalta löydy. Maksan siis tällä hetkellä 120€/kk viihdepalveluista Elisalle, jos tällä summalla ei saa 200mb postilaatikkoa käyttöön niin menkööt kaikki muu. Aion siis 1.9 irtisanoa kaikki muut palvelut paitsi tämän 2,90€/kk maksavan sähköpostilaatikon. Sama sähköposti on ollut käytössäni yli 20v, eli se on joka paikassa mihin olen rekisteröinyt itseni. Aivan järjetön homma vaihtaa kaikkiin tileihin uusi sähköpostiosoite mihin Elisa varmaan luottaakin etteivät käyttäjät tähän jumppaan lähde vaan maksavat kiltisti tämän uuden pieneltä tuntuvan maksun (35€/v) . Elisalla ei ole minulle mitään sellaista mitä en muualta saisi, joten Elisa joutuu rahastamaan 40 sähköpostimaksua korvatakseen tämän 117€ menetyksen.
Jos näihin uusiin tempauksiin ei kukaan reagoi niin tästäkin muodostuu pian uusi arki.
Chatti ei kuulemma toimi toissapäiväisen myrskyn vuoksi. Näin vastasivat yhteisössä. En kyllä ymmärrä yhtälöä chatin ja myrskyn välillä.Mullekin tuli kirje, vaikka oltiin jo aiemmin sovittu, että lopetetaan sopimus, sitten kun muuttuu maksulliseksi. Ei onnistunut Elisan sivuilta lopetus, kun sähköpostin kohdalla tulee virhettä. Chattia ei näkynyt, niin piti soittaa ja sitten puhelu katkesi sen jälkeen, kun asiakaspalvelija yhdisti jollekin toiselle.
Multakin kysyi, että kelpaisko puhelinliittymä ennen kuin saatiin asia hoidettua.
Eikö käytössä olevan sähköpostin lopetukseen kuulu yleensä maksuton uudelleenohjaus 6-12 kk:ksi seuraavaan osoitteeseen?
Ei Elisan wippies.fi sähköposti tule maksulliseksi.
Mä otin jo kauan aikaa sitten iki-osoitteen, niin voi vaihtaa sähköpostin tarjoqjaa tarvittaessa. Toimii mm. nykyisen gmailin kanssa hyvin. www.iki.fi
Jahas, en muistanutkaan että joskus vuonna nakki ja pottu ollut käytössä netti.fi sähköposti joka nykyään Elisan hallinnassa.
Laskuhan sieltä napsahti.
Muutama euro joten maksuun vaan ja välittömästi sopimuksen irtisanomisen ilmoitus Elisalle.
Olis jännä tietää montako asiakasta ovat menettäneet asiakaskannastaan tuon muutoksen myötä.
Täällä sama polku eikä ole laskuja näkynyt.Mulla on kaksi netti.fi osoitetta, jotka ollut aikoinaan jippii.fi ja jotain muuta. Ei ole laskua tullut, kun eivät voi tietää kenelle semmoisen lähettäisi. Netti ollut exän nimissä, eikä sillekään mitään ole tullut.
Täällä sama polku eikä ole laskuja näkynyt.
Kokeilin silloin, mutta jotain virhettä tuli, eikä onnistunut.Jos tekee Elisa tunnuksen (tai kirjautuu pelkällä mobiilivarmenteella), näkee mitä postilaatikoita siellä roikkuu, ja siellä niistä pääsee eroonkin helpoiten.
Mullekin tuli lasku, vaikka olin kahteen kertaan jo asiakaspalvelilijoille sanonut, että lopetetaan. Sain sen kuitenkin mitätöityä ottamalla taas yhteyttä.
Ja jos etenkin sadoissa eri paikoissa sama sähköposti käytössä, olisi todella tuskaista käydä muuttelemassa kaikki toiseen sähköpostiin, omassa tapauksessa päädyin maksamiseen.Eihän niihin ilmaisiin postilaatikoihin ollut mitään erityistä tarvetta omia yhteystietojaan laittaa, en oikein teidä miten sieltä voisi laskujakaan tulla. Tietysti jos loota on aktiivisessa käytössä, niin kannattaahan siitä maksaa.
Itsellä ollut vuosia käytössä, ollut hintansa väärti, tietenkin vaatii ensin sen vaihtamisen myöskin kaikkii palveluihin, mutta eipä tarvii sen jälkeen stressata, ku vaihtaa vaan tuonne uuden osoitteen.Ja jos etenkin sadoissa eri paikoissa sama sähköposti käytössä, olisi todella tuskaista käydä muuttelemassa kaikki toiseen sähköpostiin, omassa tapauksessa päädyin maksamiseen.
No nyt tuli viimeiset ukaasit tähänkin liittyen ilmeisesti, 30.4.2021 mennessä rekisteröidyttävä/tunnistauduttava. Poistuu muuten 1.5.2021 osoite ja sisältö käytöstä. Ihan pitkä ollut siirtymäaika joissakin osoitteissa.
Just tuli Ilmoitus et menee maksulliseks, pitkään oli hyvä kakkosposti tuo wippies, ..vaan onpa lyhyt aika kun poistaat kaikki..prk..rahastajat , en maksa teille kyllä tästä. Mitä ilmaisia s-posteja porukka suosittelis tilalle?
Kannattaa miettiä, että hankkii tuon IKI -osoitteen (40e kertamaksu, hinta näköjään noussut siitä ku itse hankin monia vuosia sitten), niin eipä tarvii sitten tulevaisuudessa miettiä paljoa, jos joutuu vaihtamaan sähköpostin. Eli rekisteröidyt aina tuolla IKI -osoitteellasi sivustoihin/palveluihin, joka sitten uudelleenlähettää postin sen hetkiseen palveluun, jota käytät. Eli ei tarvii sitten vaihtaa osoitetta jokaiseen sivustoon/palveluun erikseen, jos sattuu vaihtumaan osoite.Just tuli Ilmoitus et menee maksulliseks, pitkään oli hyvä kakkosposti tuo wippies, ..vaan onpa lyhyt aika kun poistaat kaikki..prk..rahastajat , en maksa teille kyllä tästä. Mitä ilmaisia s-posteja porukka suosittelis tilalle?
Menee lievästi offtopikiksi (sori), mutta ymmärränkö nyt ihan oikein tuon IKI osoitteen; eli jos sitä käyttäen rekisteröityy "kaikkiiin" palveluihin, ja kun se kuitenkin jossain vaiheessa leviää myös roskapostittajille, niin silloin sitä spämmiä tulee aina, vaikka vaihtaisit IKI-palveluun toisen sähköpostin johon meilit jälleenlähetetään?Kannattaa miettiä, että hankkii tuon IKI -osoitteen (40e kertamaksu, hinta näköjään noussut siitä ku itse hankin monia vuosia sitten), niin eipä tarvii sitten tulevaisuudessa miettiä paljoa, jos joutuu vaihtamaan sähköpostin. Eli rekisteröidyt aina tuolla IKI -osoitteellasi sivustoihin/palveluihin, joka sitten uudelleenlähettää postin sen hetkiseen palveluun, jota käytät. Eli ei tarvii sitten vaihtaa osoitetta jokaiseen sivustoon/palveluun erikseen, jos sattuu vaihtumaan osoite.
Itsellä on nyt testissä Tutanota, otin samantein tuon 12e vuoden premiumin, niin näkee kaikki ominaisuudet, eipä tuohon ainakaan oma budjetti kaadu ja saa paljon hyviä lisäominaisuuksia lisää verrattuna ilmaiseen mielestäni.
Se juna meni jo, minkä kyydissä oli mahdollista rajata spammeja piilottelemalla osoitetta. Roskapostit hoituvat suodattimilla. Minulla on omalla nimellä rekisteröity gmail-loota (+pari muutakin) ja rekisteröidyn noilla joka paikkaan, mutta eri salasanalla toki. Sitten jos on jotain epämääräisiä palveluita, niin niissä voi käyttää jotain muita väliaikaisia osoitteita.Menee lievästi offtopikiksi (sori), mutta ymmärränkö nyt ihan oikein tuon IKI osoitteen; eli jos sitä käyttäen rekisteröityy "kaikkiiin" palveluihin, ja kun se kuitenkin jossain vaiheessa leviää myös roskapostittajille, niin silloin sitä spämmiä tulee aina, vaikka vaihtaisit IKI-palveluun toisen sähköpostin johon meilit jälleenlähetetään?
Toki se helpottaa siinä mielessä että rekisteröintejä ei tarvi tehdä uudelleen, senkun vaihtaa IKI:ssä uuden meiliosoitteen. Mutta pitkässä juoksussa tuo voi kääntyä haitaksi juuri noiden spämmääjien takia. Eli jonkinlainen varovaisuus lienee senkin käytössä suositeltavaa.
Tietenkin tarkoitin, että rekisteröityy kaikkiin "virallisiin" palveluihin, joita käyttää, itsellä on omat osoitteet sitten noihin "turhiin" palveluihin, eli en todellakaan käytä vain yhtä osoitetta kaikkiin (ja filtteröinti auttaa myös). Mutta juurikin noiden tärkeimpien palveluiden kohdalla on kätevää, ettei tarvii alkaa vaihtelee niihin osoitteita. Noilla turhilla ei ole omalla kohdalla mitään väliä...Menee lievästi offtopikiksi (sori), mutta ymmärränkö nyt ihan oikein tuon IKI osoitteen; eli jos sitä käyttäen rekisteröityy "kaikkiiin" palveluihin, ja kun se kuitenkin jossain vaiheessa leviää myös roskapostittajille, niin silloin sitä spämmiä tulee aina, vaikka vaihtaisit IKI-palveluun toisen sähköpostin johon meilit jälleenlähetetään?
Toki se helpottaa siinä mielessä että rekisteröintejä ei tarvi tehdä uudelleen, senkun vaihtaa IKI:ssä uuden meiliosoitteen. Mutta pitkässä juoksussa tuo voi kääntyä haitaksi juuri noiden spämmääjien takia. Eli jonkinlainen varovaisuus lienee senkin käytössä suositeltavaa.
Mutta kuitenkin muistutus, kuten tuolla IKI ry sivuillakin mainitaan, mikään tänäpäivänä ei ole ikuista!
Yhdistys pyrkii takaamaan, että käyttäjän osoite -- ikiosoiteTM -- säilyy likimain ikuisesti, ainakin 5-10 vuotta pelkällä liittymismaksulla ilman vuosittaista jäsenmaksua.