Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ettet liian pitkään odota...
...sehän ei varsinaisesti ole vihollinen eikä erityisen vaikea saattaa maahan. Eikä siitä saa runeja tai silleen, se on pikemminkin liikkuva talo, jonka voi pysäyttää.
Kyllähän tuo input lag on aivan päivänselvä ainakin joillain laitteilla ja varsinkin tietyissä paikoissa/tietynlaisissa tilanteissa. Raporttia on eri foorumeilla vaikka kuinka. Spekulaatiota ollut, että johtuisi esim. ehkä siitä vihollisten input "lukutaidosta". Näinköhän FS tulee koskaan korjaamaan. Ehkä se olis ostettava vaan vanhempia Souls pelejä ja pelailla niitä korjausta odotellessa.
Itse en ole hiirinäppis kombolla kyllä havainnut input lagia. Pelaan kyllä 100 FPS limitillä, joten en tiedä onko sillä vaikutusta.
Eikös tuo Rollin toimiminen niin, että alkaa vasta, kun napin päästää irti, johdu ihan siitä, että samassa napissa on sprintti... Mistäs peli muuten tietää, haluatko eollata vai sprintata.
Itse just tykkään tästä että mitään level skaalausta ei ole ja levelaamisesta on sitä myöten oikeasti hyötyäSe voi hyvinkin olla, että peli menee tavalla tai toisella rikki, jos fps menee yli tai alle 60. Ilmeisesti suunniteltu pc:llä optimaalisesti toimivaksi 60 fps.
Huomasin muuten, että vaikeustason skaalaus on tässä hieman pielessä mitä pitemmälle peliä pelaa. Ukoista tulee kaikenlaisilla kamppeilla ja hilppeillä niin överitehokas, että peli menee ylihelpoksi. NG+2:lla paria bossia lukuunottamatta kaikki meni ensimmäisellä yrityksellä. En tiedä sitten tuleeko jossakin vaiheessa vaikeudessa seinä vastaan, mutta ei taida jaksaminen riittää pelata niin pitkälle.
Itse just tykkään tästä että mitään level skaalausta ei ole ja levelaamisesta on sitä myöten oikeasti hyötyä
Varmaankin sekin vaikuttaa pelaako omin nokkinensa vai Wikistä "Best weapons" jne. mukaan. Ainakin itselle ollut todella haastava peli tällaisenaan, ainoastaan Meteorite Staffin paikka piti Googlata, koska halusin päästä taikomaan. Varmaan nuo mun armorit/kaavutkin on silkkaa paskaa, mutta näillä mennään.Huomasin muuten, että vaikeustason skaalaus on tässä hieman pielessä mitä pitemmälle peliä pelaa. Ukoista tulee kaikenlaisilla kamppeilla ja hilppeillä niin överitehokas, että peli menee ylihelpoksi.
Kaikki hienot maisemat ja ulkoilmamestat vetoaa. Tässä niitä kyllä riittää.Mitkäs on porukan suosikkipaikkoja ja mitkä inhokkeja?
Allekirjoitan, pelasin Witcher 3:sen tuossa 2 vuotta sitten läpi ja sen jälkeen iski tyhjyys että mikähän antaisi samanlaista pelaamisen riemua. Näitä hetkiä on harvassa, Fallout 3 myös aikoinaan oli huikea, aloittaessa etenkin oli samaa fiilistä kuin Elden Ringissä kun lähdin maailmaa tutkimaan ja eka Deathclaw otti luulot pois. Yhteistä toki muutakin, maailma oli vaarallisen ja viehättävän tuntuinen yhtäaikaa. Bugisuus ynm ei haitannut, siinä oli oikeastaan oma viehätyksensä . Noiturin jälkeen ostin Assansins Odysseyn joka jäi kesken, se oli lupaava aluksi mutta tylsistyin nopeasti itseään toistaviin vihuleireihin ja iso maailma on copy/pastella tehty. Ubisoftin pelit tuntuu olevan nykyään isoja ähkyksi asti liian intohimottomia toistensa kopioita. Pelitalolla olisi kyllä resurssit tehdä parempaakin mutta...Lisään vielä, että tämä peli kyllä asettaa - tai on jo asettanut - muiden sekä tulevienkin pelien standardit aivan uudelle tasolle.
Koitin tuossa eilen hieman jatkaa Dying Light 2 parissa, mutta ei jaksanut 5 minuuttia kauempaa. Muutaman muunkin voisi suoraan pistää myyntiin kun ei saa lähellekään samaa fiilistä kuin tästä.
Hyvänä puolena jatkossa pelaajatkin voivat vaatia enemmän, eikä tarvi tyytyä vain generisiin "avoimiin maailmoihin" joissa seurataan valmista viivoitettua reittiä kissan kokoisille quest markereille ja alueet sen ulkopuolella ovat täyttä kulissia.
Itse en ole hiirinäppis kombolla kyllä havainnut input lagia. Pelaan kyllä 100 FPS limitillä, joten en tiedä onko sillä vaikutusta.
Eikös tuo Rollin toimiminen niin, että alkaa vasta, kun napin päästää irti, johdu ihan siitä, että samassa napissa on sprintti... Mistäs peli muuten tietää, haluatko eollata vai sprintata.
Nyt on noin 12 h takana ja level n. 20. Pikkuhiljaa alkaa päästä peliin mukaan, mutta aika paljon liikkunut vasta alkupään alueilla. Bosseilta saanut tähän asti pitkälti turpaan, mutta kai se tästä.
Juoni vielä vähän askarruttaa
Melina siis polttaa itsensä sytyttääkseen puun, mutta jos menee halaamaan kolmea sormea sitä ennen ja kääntää kurssin kohti lord of chaos "evil endingiä" niin melina suuttuu ja jättää pelaajan ja vannoo tappavansa, mutta sitten kun puuta poltetaan niin puun voi polttaa itse Melina ei kuolekkaan ja sitten on questien kautta mahdollista Millicentin neulalla peruuttaa Lord of Chaos loppu niin sitten voi siis saada hyvän lopun siten että Melina säilyy hengissä? Kuuluuko Melinasta jotain neulaquestin ja redemptionin jälkeen jos tekee näin?
Meneekö tämä muitten mielestä paskemmaksi loppua kohden?
Jotenki alkanu kyllästyttään se, että vihut vaikeutuu ainoastaan sillä, että kasvatetaan niiden kokoa ja lisätään hyökkäyksiin vain sweeppiä ja aoeta. Oon nyt täällä talvipaikassa ja ei nappaa sitten vähääkään pelata, alkanu jo kattoon wikistä, että tarviiko jotain läpäistä ja saako sieltä mitään tärkeää.
Hermot vähän menny ja peli on alkanu tuntumaan jotenkin yksioikoisen epäreilulta. Tekis aivan hirveästi mieli pelata, mutta vartin jälkeen jo haluttaa laittaa konsoli kiinni, mitä lie turhautumista.
Ensinnäki kaikki lentävä on ihan anaalista, koska taioilla ei kerkeä osua ja str aseella on kohtuu toivotonta. Sitten tosiaan nuo kerrostalot, jotka vaan lakaisee lattiaa ja mietit ite, että mitähän tässä nyt tapahtuu. Aikas mätät ja voitat tai häviät, silti ei oo oikein hajua, että mitä teit oikein tai mitä väärin. Puhumattakaan siitä, että laitetaan monta yhtä vastaan.
Esim joku crusible knight gaolissa oli ihan huippu vastus, kun tiesi aina mistä rankaistaan, jos tuli osumaa. Muutenki tykkään tommosista selkeistä humanoidityylisistä vihuista, keillä on selkeät sarjat ja liikkeet, vaikka niihin kuoliski sen 40 kertaa putkeen.
Vissiin sitä uniikkia ds-kokemusta ei voi saada enää takaisin vai onko lie aika kullannu muistot. Tuntuu vähän samalta ku sekirossa, että peli anna enää niin paljoa, että jaksais nähä vaivaa sen läpi pelaamiseksi.
Paras hype ollu keskivaiheilla peliä, kun sai valita paikkoja missä kulkee ja hahmo- sekä miljöösuunnittelu oli uutta ja jännää.
Ds1 pelasin useita kertoja läpi ja pvp meni satoja tunteja, kolmonenkin muutamia kertoja ja siihenkin pvp:ssä tuli kulutettua aikaa. Bloodborne, sekiro ja ilmeisesti tämä jää loppua kohden kesken, kun peli ei vaan tarjoa mitään, mikä motivois jatkamaan.
Se mikä soulseissa oli aluksi vittumaista paskaa, niin sitä oppi jotenkin kierolla tavalla rakastamaan. Tuli autettua coopissa tuntitolkulla aina putkeen jotain samaa vaikeaa paikkaa ja tässä olen kerran pelannu moninpeliä, kun spiritit tekee sen turhaksi.
Ehkä yhteenvetona vois sanoa, että pelistä on tehty väkisin turhan laaja, jonka takia miljöö- ja vihusuunnittelu on jääny jälkeen, sitä on sitten paikattu huonosti noilla mainitsemillani konsteilla, mikä saa pelaajan kyllästymään ennen aikojaan.
Joo meinaa vähän kyllätyttää, mulla se tosin johtu siitä että hahmo on ainakin vielä toistaiseksi (Capitolissa menossa) yli levelinen näin 130 tunnin jälkeen, kun olen tutkinut ominpäin lähes kaiken mitä tähän mennessä on voinut. Vihuista voi juosta läpi enkä välissä edes jaksa tapella kun ei jaksa odottaa että colossal sword heilahtaa. Kaikki ennen 100 tuntia oli 10/10 mahtavaa, mutta nyt vähän toivoisin että seuraava souls-peli olisi lähempänä DS3:sta, kun ei tämä enää tässä vaiheessa tunnu soulsilta. Koitin respecata itseni wolveriseksi jos erilainen tappelu piristäis, mutta en tykännytkään siitä niin taas mennään massivisella miekalla ja isolla kilvellä.Meneekö tämä muitten mielestä paskemmaksi loppua kohden?
Jotenki alkanu kyllästyttään se, että vihut vaikeutuu ainoastaan sillä, että kasvatetaan niiden kokoa ja lisätään hyökkäyksiin vain sweeppiä ja aoeta. Oon nyt täällä talvipaikassa ja ei nappaa sitten vähääkään pelata, alkanu jo kattoon wikistä, että tarviiko jotain läpäistä ja saako sieltä mitään tärkeää.
Hermot vähän menny ja peli on alkanu tuntumaan jotenkin yksioikoisen epäreilulta. Tekis aivan hirveästi mieli pelata, mutta vartin jälkeen jo haluttaa laittaa konsoli kiinni, mitä lie turhautumista.
Ensinnäki kaikki lentävä on ihan anaalista, koska taioilla ei kerkeä osua ja str aseella on kohtuu toivotonta. Sitten tosiaan nuo kerrostalot, jotka vaan lakaisee lattiaa ja mietit ite, että mitähän tässä nyt tapahtuu. Aikas mätät ja voitat tai häviät, silti ei oo oikein hajua, että mitä teit oikein tai mitä väärin. Puhumattakaan siitä, että laitetaan monta yhtä vastaan.
Esim joku crusible knight gaolissa oli ihan huippu vastus, kun tiesi aina mistä rankaistaan, jos tuli osumaa. Muutenki tykkään tommosista selkeistä humanoidityylisistä vihuista, keillä on selkeät sarjat ja liikkeet, vaikka niihin kuoliski sen 40 kertaa putkeen.
Vissiin sitä uniikkia ds-kokemusta ei voi saada enää takaisin vai onko lie aika kullannu muistot. Tuntuu vähän samalta ku sekirossa, että peli anna enää niin paljoa, että jaksais nähä vaivaa sen läpi pelaamiseksi.
Paras hype ollu keskivaiheilla peliä, kun sai valita paikkoja missä kulkee ja hahmo- sekä miljöösuunnittelu oli uutta ja jännää.
Ds1 pelasin useita kertoja läpi ja pvp meni satoja tunteja, kolmonenkin muutamia kertoja ja siihenkin pvp:ssä tuli kulutettua aikaa. Bloodborne, sekiro ja ilmeisesti tämä jää loppua kohden kesken, kun peli ei vaan tarjoa mitään, mikä motivois jatkamaan.
Se mikä soulseissa oli aluksi vittumaista paskaa, niin sitä oppi jotenkin kierolla tavalla rakastamaan. Tuli autettua coopissa tuntitolkulla aina putkeen jotain samaa vaikeaa paikkaa ja tässä olen kerran pelannu moninpeliä, kun spiritit tekee sen turhaksi.
Ehkä yhteenvetona vois sanoa, että pelistä on tehty väkisin turhan laaja, jonka takia miljöö- ja vihusuunnittelu on jääny jälkeen, sitä on sitten paikattu huonosti noilla mainitsemillani konsteilla, mikä saa pelaajan kyllästymään ennen aikojaan.
Joo koittanut levuttaa parhaani mukaan. Samurailla pelaan. Onko noilla golden seedeillä muuta roolia kun lisätä noita flaskeja?Vigoriin kannattaa alkuun laitella pisteitä. Olethan saanut asetta levelitettyä ja energiapulloja lisää?
Tässä kävi minulle samalla tavalla kuin soulsseissa: vitutuksen kautta alkoi rakastamaan lähes jokaista paikkaa pelissä. Viha-rakkaussuhde.
Ite pelasin ilman kilpeä pelin alusta loppuun asti. Ei sillä oikein mitään tee jos osaa rollia eikä meinaa sillä parryta. Oma kokemus ainakin oli niin, että melko turha omaan pelityyliin.Varmaan hakkaan päätä seinään, ku pelaan ilman kilpeä.
Hyvä esimerkki on tuo ulcerated tree spirit jossain ahtaassa luolassa, kiitos hei ja näkemiin. Ei mitään hauskaa vaikka voittaiski
Joo koittanut levuttaa parhaani mukaan. Samurailla pelaan. Onko noilla golden seedeillä muuta roolia kun lisätä noita flaskeja?
Ite pelasin ilman kilpeä pelin alusta loppuun asti. Ei sillä oikein mitään tee jos osaa rollia eikä meinaa sillä parryta. Oma kokemus ainakin oli niin, että melko turha omaan pelityyliin.
Tosin, yhden käden liikkeet on aseissa yleisesti paljon parempia ja ei oo muutakaan siihen toiseen käteen kuin shieldi, ellei sit vedä jotain hybridi buildia. Ja pelistä löytyy kuitenkin turtle shield, joka antaa stamina regeniä, joten vaikkei sitä käytä mihinkään (itse käytän shieldiä ainoastaan lentäviin paskoihin, koiriin ja rottiin, koska näitä ei oo tehty sopimaan tähän peliin), niin saa shieldistä silti hyötyä, vaikka pelaisit kahden käden otteella.
Kerroppa miten Maleniasta saa helpon? Tai vaikka vikasta vastustajasta? Ja ei kelpaa mikään Lobosin SL1 videolinkki youtubeen, pro hemmoille on omat setit.
Siis antaako se passiivisesti sitä regeniä vaikka roikkuis selässä?Tosin, yhden käden liikkeet on aseissa yleisesti paljon parempia ja ei oo muutakaan siihen toiseen käteen kuin shieldi, ellei sit vedä jotain hybridi buildia. Ja pelistä löytyy kuitenkin turtle shield, joka antaa stamina regeniä, joten vaikkei sitä käytä mihinkään (itse käytän shieldiä ainoastaan lentäviin paskoihin, koiriin ja rottiin, koska näitä ei oo tehty sopimaan tähän peliin), niin saa shieldistä silti hyötyä, vaikka pelaisit kahden käden otteella.
Itsellä on myös jäänyt tuo kilven käyttö aika vähälle, mutta pitäisi opetella käyttämään tuota enemmän erityisesti kun pelaan strong-painotteisella buildilla. Tänään taistelin Dragonkin Soldier of Nokstellaa vastaan ja tuo murjoi minut 10-0. Kokeilin sitten kilpi toisessa kädessä ja sillähän sai oikeasti torjuttua möhkäleen iskuja ja pääsi hyvin pysymään örvelön iholla ja lopulta kaadettua sen.Varmaan hakkaan päätä seinään, ku pelaan ilman kilpeä.
Hyvä esimerkki on tuo ulcerated tree spirit jossain ahtaassa luolassa, kiitos hei ja näkemiin. Ei mitään hauskaa vaikka voittaiski
Kyllä toiseen käteen ase ja power stance on kokeilemisen arvosta varsinkin str buildilla.
Siis antaako se passiivisesti sitä regeniä vaikka roikkuis selässä?
Onhan se kai paras tyyli, mutta en itse tykkää yhtään dual-wieldistä vaan vedän vain yhdellä aseella. Poikkeuksena muutamat aseet, joiden 2h on dual-wield.
Faithiin löytyi todella kovat taiat vasta myöhemmin. Harmitti oikein kun se Giantsflame take thee tjs. on ihan järjettömän hyvä mutta se löytyi vasta Mountaintopsilta. Heittää ison tulipallon mutta siinä on iso AoE ja kova damage eli aika sama kuin Cannon of Haima joka on hyvä sorcery spelli ja sitten myöhempien bossien souleista saa hyviä taikoja. Se yksi punasalamataika iskee monta salamaa maahan ja sillä voi ilmeisesti oneshotata joitain isoja bosseja kun sen saa osumaan monta kertaa niin voi tehdä jotain 10k+ damagea yhdellä taikomisella. Frenzy taiat on todella kovia ja se lohikäärme puremis taika osuu myös järjettömän kovaa mutta on hidas.
Mutta ne buffit on se mikä tekee Faithista tosi hyvän imo. Flame grant me strength ja Golden vow buffaa damagea hyvin varsinkin jos Blasphemous blade kun se tekee tulidamagea. Lisäksi ne suojataiat on todella hyviä. Black Flames protection tjs. antaa physical damage negationia joka todella kova. Malenien animehyökkäys ei tehnyt kovinkaan suuria loveja healttiin vaikka sen otti päin naamaa kun oli raskasta panssaria ja Dragoncrest greatshield talisman ja Black Flames protection ja Golden vow päällä.
Lisään vielä, että tämä peli kyllä asettaa - tai on jo asettanut - muiden sekä tulevienkin pelien standardit aivan uudelle tasolle.
Koitin tuossa eilen hieman jatkaa Dying Light 2 parissa, mutta ei jaksanut 5 minuuttia kauempaa. Muutaman muunkin voisi suoraan pistää myyntiin kun ei saa lähellekään samaa fiilistä kuin tästä.
Hyvänä puolena jatkossa pelaajatkin voivat vaatia enemmän, eikä tarvi tyytyä vain generisiin "avoimiin maailmoihin" joissa seurataan valmista viivoitettua reittiä kissan kokoisille quest markereille ja alueet sen ulkopuolella ovat täyttä kulissia.
Maailma on erittäin kiehtova ja hieno, mutta kyllä tämä lore ja tarina ainakin tässä vaiheessa [lvl 30, vasta ensimmäinen bossi kaadettu & Stormveilin tutkiminen kesken] on liiankin pintapuolista. Yhden yhdestäkään dungeonista, rauniosta tai tukikohdasta en ole löytänyt haalistunutta pergamentin palasta, joka olisi kertonut jostain muinaisesta taistelusta tai mistään maailmaan liittyvästä tapahtumasta.
Peli pitää otteessaan pelattavuuden takia ja onhan näitä maisemia ihastellessa mukavaa kuvitella mitä maailmassa on ehkä voinut tapahtua. Mutta toivon todella, että loppua kohti tarinankerronta paranee koska nyt se saa itseltäni kyllä lähes nolla pistettä. Enkä siis kaipaa välivideoita tai keskusteluja NPC:iden kanssa, mutta edes jotain pieniä maailmasta löytyviä palapelin palasia, joista voi kasata taustatarinaa itselleen. Esimerkkinä Remedyn Control oli loistavasti toteutettu, 90 % tarinasta tuli ilmi maailmasta löytyvien sivujen avulla, jotka sai etsiä jos halusi.
E: Ja avoin maailma itsessään on mahtava kuten yllä sanottu. Täysin erilainen Ubisoftin onttoihin kulisseihin verrattuna.
No kun nyt tuli hiottua niin ainakin näin voi juustottaa:
1. vaihe: Tiche +10 summon ja itse heittelee Rennala's Full Moonia etäämpää. Pitäisi mennä aika kivuttomasti
2. vaihe: Dodgea syöksyn ali ja ota vähän etäisyyttä. Mixed physiks ja Comet Azur. Toista kerran tai kaksi ja pitäis olla melkein jo siinä
Edellisen viestin Maleniaan liittyen: Ite siinä kun muutaman tunnin hänen kanssa painin niin opin kilven kanssa selviämään tuosta miekkatanssista suht kivuttomasti mutta meni siinä kyllä rutosti aikaa ja monta kymmentä kuolemaa harjotellessa
Ei siihen matsiin kannata oikeastaan tuoda kilpeä ollenkaan. Siitä tulee pitkä kuin nälkävuosi jos päästää bossin palauttamaan healthejaan omasta kilvestä. Sen ekan osan pitäisi olla ohi hyvin nopeasti että pääsee sitä tokaa treenaamaan. Parempi kuolla satunnaisesti huonoon tuuriin tai ajoitukseen jos suurin osa yrityksistä johtaa parissa minuutissa toiseen vaiheeseen.
Jos ei kerrassaan osaa sitä yhtä liikettä väistää niin parempi se on kilvellä torjua. Level1 hahmoilla osa pelaa myös niin sen kohdan.
Kyllä minusta kannatti. Tuntui sillon ettei mihinkään suuntaan rollaaminen auta kuin ehkä 1/10 yrityksestä. Carian shield (vai mikä se nyt olikaan) kädessä joka kerran ku se antoi merkin että kohta pesee niin vedin sen ashin siihen että paremmin säilyy endurancet (mikä sen nimi nyt olikaan) ja taisin rollata ehkä ekan osan niistä sarjoista ja sitten tankkasin loput kilvellä, ei tullut lämää yhtään läpi tuolla tavalla, eikä siis enkkuakaan kertynyt Malenialle.Ei siihen matsiin kannata oikeastaan tuoda kilpeä ollenkaan. Siitä tulee pitkä kuin nälkävuosi jos päästää bossin palauttamaan healthejaan omasta kilvestä. Sen ekan osan pitäisi olla ohi hyvin nopeasti että pääsee sitä tokaa treenaamaan. Parempi kuolla satunnaisesti huonoon tuuriin tai ajoitukseen jos suurin osa yrityksistä johtaa parissa minuutissa toiseen vaiheeseen.
Ei kun sehän nimenomaan saa jonku 200 per osuma vaikka tankkaa koko vahingon. Muuten torjuminen voisikin kannattaa.sitten tankkasin loput kilvellä, ei tullut lämää yhtään läpi tuolla tavalla, eikä siis enkkuakaan kertynyt Malenialle.
En tuota kyllä huomannut, vaikka siis monta kertaa niitä sarjoja torjuin. Osan toki niistä iskuista sain rollattua niin kai se sitten jäi lopulta aika vähäiseksi paljon niitä osumia edes siihen kilpeen tuli kun en huomannut että sen helat olisi kasvanut.Ei kun sehän nimenomaan saa jonku 200 per osuma vaikka tankkaa koko vahingon. Muuten torjuminen voisikin kannattaa.
Onko suositella kannattaako kilpi varustaa Barricade Shield vai No Skill ash of warilla? Ensimmäinen on tuo mikä merkittävästi vähentää staminan kulumista blokatessa, ja toinen taas poistaa kilveltä vasemman liipaisimen 'parryn' (suomennos?) ja antaa sen sijaan käyttää aseen skilliä [vaikka kilpi olisi kädessä].
Molemmat löytyy, mutta en ole viitsinyt vielä laittaa. Kilpenä löytyy Brass Shield, kannattaako laittaa tähän & upgreidaa kilpeä pelin mittaan vai odotella että löytyy parempi kilpi myöhemmin?