Elden Ring -pelisarja (FromSoftware)

Ja itsehän tein kai väärässä järjestyksessä...

I tuli vastaan, menin linnaan, löysin bossin rannalta ja tapoin. Raivasin tien E:n pakeille ja jutustelin niitä näitä sekä annoin kirjeen. Palasin I:n luokse, joka kuollut. Ei kiinnostanut enää lähteä takaisin sinne linnaan katsomaan viisastuisiko siellä jotain. Kannattaisiko?
Sen jälkeen kun bossi on tapettu ja palattua E luokse, hän ilmoittaa palaavansa I luokse ja toteaa hänen kuolleen vaatien kostoa. Sen jälkeen E on tapettava NPC tuolla Revengers shackissa.

En tiedä onko pelissäsi E vielä tornin päällä löydettyäsi itse Irinan.

Edgarinhan voi tappaa siellä tornin päällä ensimmäistä kertaa hänet nähtyäsi myös, droppaa tietääkseni saman lootin kuin myöhemmin vastustajana Revengers shackissa. Ei oma tieto, wikistä luettu.

edit: ja tämän kirjoittaessa muistui mieleen pointti aikaisempaan kirjoitukseeni: Koskaan ei tiedä montako kertaa noille npc:lle pitää puhua jotta asiat menevät eteenpäin. Tökeröä suunnittelua, voisi yhdellä painalluksella hoitaa koko asian eikä pelaajalta näinollen jäisi vahingossa jotain tekemättä
 
Sen jälkeen kun bossi on tapettu ja palattua E luokse, hän ilmoittaa palaavansa I luokse ja toteaa hänen kuolleen vaatien kostoa. Sen jälkeen E on tapettava NPC tuolla Revengers shackissa.

En tiedä onko pelissäsi E vielä tornin päällä löydettyäsi itse Irinan.

Edgarinhan voi tappaa siellä tornin päällä ensimmäistä kertaa hänet nähtyäsi myös, droppaa tietääkseni saman lootin kuin myöhemmin vastustajana Revengers shackissa. Ei oma tieto, wikistä luettu.

Äh, tsekkaa edittini :D

Vanha klassinen FROM-questi. "X will then go hollow/rotten/mad/russian and invade you at later stage at Y where he drops 200 souls/runes and a herba/potato/stone" :kahvi:
 
Itselle tuli nyt seinä vastaan 50 tunnin jälkeen. Kokoajan tulee vaan uusia alueita ja ne ovat jokainen aikaisempaa isompi. Peli on maan alla lähes yhtä iso kuin päällä.

Vaikka en aikaisempia soulsborneja ole pelannutkaan läpi niin nyt kyllä kaipaisin sitä lineaarisuutta ja suuntaa pelin puolesta. Niissä suunta oli aika eteenpäin kuitenkin.

Pitää varmaan tehdä peliliike ja vaan mennä peli läpi. Koluaa sitten toisella pelikerralla alueet joita ei nyt jaksanut tonkia.
 
Viimeksi muokattu:
Mun mielestä pitäisi aina jättää se mahdollisuus, että pelaaja osaa pelata, ei vain sitä, että pelaaja osaa ulkoa.

Minusta lähtisi paljon pois, jos lopareiden liikkeiden opettelu, taktiikat ja ihanat iframet eivät olisi niin merkityksellisiä. Mitä jäisi jäljelle?

Moni perselopari muuttunut lopulta huikeaksi. Ds3 Twin Princess esim. SL1:n jälkeen ollut aivan mahtava. Samoin Nameless King, kun 7h sitä opettelin.

Paljon, kun pelaa niin tapahtuu myös välitöntä intuitiivista oppimista. Viikonloppuna oli lopari, joka heitti välillä keihään. Tunsin oikein jotenkin, että se tulee viiveellä ja niinhän se tuli.

Ymmärrän kritiikin kryptisiä tehtäviä kohtaan, mutta en haluaisi niittää muuttaa. Fromin tapa on heidän tapa ja minusta sillä on mentävä. Ehkä kun pelaan näitä kymmeniä kertoja läpi satojen tuntien kanssa niin en samalla tavalla stressaa, jos jokin kusee, kun pelaan lisää kuitenkin. Aika hyvin olen tässä saanut kyllä tehtyä. Rannin tehtävässä varmaan tuurilla, mutta oli suuri ilo löytää niitä paikkoja itse.
 
Kryptisissä tehtävissä ei olisi mitään vikaa jos niistä olisi edes joku vihje pelin sisällä tai ne noudattaisivat pelin sisäistä logiikkaa. Nyt moni tehtävä on sellainen että pitää vaan tuurilla löytää. Hahmojen sijainnissa ei ole välillä mitään logiikkaa jonka voisi päätellä mitenkään.

Tässä maailma on niin tajuttoman iso että kaikki edelliset soulsbornet varmaan mahtuisivat tuohon niin tuo vihjeetön etsiskely on vähän karua.
 
Viimeksi muokattu:
Eilen minäki vetelin parit questlinet loppuun wikiä lukemalla ja mietin voisko niistä saada selkeämpiä, että ne vois kohtuullisella vaivalla selvittää itse. Soulsit on ainoita pelejä joissa olen innoissaani kun näen NPC:n jossain, enkä halua luopua siitä tunteesta ollenkaan. Pelkään että liika helpottaminen pilaisi sen normaalin pelin tasolle, eli mieluummin wikistä luen kun katson selkeitä waypointteja kartalta.

Voisko tietyt kauppiaat myydä vihjelappuja tietyn NPC:n liikkeistä jos ne on samalla alueella ja ne tulisi löytää? Samaan tapaan niinku ihan alkupelissä eka kauppias myy sen "Someone lurks in waypoint ruins" vihjeen? (Waypoint Ruins luki tosin pienellä ja hämmensi ikävästi, tuollaisia pienellä kirjoitettuja erisnimiä on item descriptionessa vaikka kuinka paljon..) Kartassa ei kumminkaan vielä tuossa vaiheessa lue paikan nimiä kun niitä ei ole löydetty, ja sitten kun vihdoin löysin sen tiesin että nyt pitää tutkia tarkasti ja sieltähän se löyty. Yllätyksellisyys säilyi tuolla tavalla ja sain heti uuden tavoitteen kun tunnistin paikan nimen.

Nyt kiinnostavien ja sellaisten hahmojen kohdalla joihin selkeästi tulee törmäämään jossain kohti uudelleen luen wikisivua rivikerralla ujuttaen etsien seuraavan paikan nimeä, että olenkohan jo mennyt ohi. Joku yllätyksellisyys niissä pitää yrittää säilyttää.

Castle Mornen questline mulla on näköjään kesken siinä kohti että toimitin kirjeen. Luulin että se loppui siihen. Saa nähdä pääseekö sen vielä läpi, kun olen tehnyt sen joskus 80 tuntia sitten ja edennyt aikalailla. :D
 
Eilen minäki vetelin parit questlinet loppuun wikiä lukemalla ja mietin voisko niistä saada selkeämpiä, että ne vois kohtuullisella vaivalla selvittää itse. Soulsit on ainoita pelejä joissa olen innoissaani kun näen NPC:n jossain, enkä halua luopua siitä tunteesta ollenkaan. Pelkään että liika helpottaminen pilaisi sen normaalin pelin tasolle, eli mieluummin wikistä luen kun katson selkeitä waypointteja kartalta.

Voisko tietyt kauppiaat myydä vihjelappuja tietyn NPC:n liikkeistä jos ne on samalla alueella ja ne tulisi löytää? Samaan tapaan niinku ihan alkupelissä eka kauppias myy sen "Someone lurks in waypoint ruins" vihjeen? (Waypoint Ruins luki tosin pienellä ja hämmensi ikävästi, tuollaisia pienellä kirjoitettuja erisnimiä on item descriptionessa vaikka kuinka paljon..) Kartassa ei kumminkaan vielä tuossa vaiheessa lue paikan nimiä kun niitä ei ole löydetty, ja sitten kun vihdoin löysin sen tiesin että nyt pitää tutkia tarkasti ja sieltähän se löyty. Yllätyksellisyys säilyi tuolla tavalla ja sain heti uuden tavoitteen kun tunnistin paikan nimen.

Nyt kiinnostavien ja sellaisten hahmojen kohdalla joihin selkeästi tulee törmäämään jossain kohti uudelleen luen wikisivua rivikerralla ujuttaen etsien seuraavan paikan nimeä, että olenkohan jo mennyt ohi. Joku yllätyksellisyys niissä pitää yrittää säilyttää.

Castle Mornen questline mulla on näköjään kesken siinä kohti että toimitin kirjeen. Luulin että se loppui siihen. Saa nähdä pääseekö sen vielä läpi, kun olen tehnyt sen joskus 80 tuntia sitten ja edennyt aikalailla. :D

Muutaman NPC:n olen kohdannut itskekin ja jonkulaisen tehtävän hyväksynyt/saanut. Nuo eivät ilmeisesti tallennu mihinkään "Quest logiin" tms. vaan kaikki pitää itse muistaa/raapustaa johonkin ylös?

Tuo on omasta mielestä ihan järjetön ratkaisu, että edes se alkuperäinen "tehtävänanto" ei jää mihinkään ylös... Mitä haittaa siitä voisi olla...
 
Muutaman NPC:n olen kohdannut itskekin ja jonkulaisen tehtävän hyväksynyt/saanut. Nuo eivät ilmeisesti tallennu mihinkään "Quest logiin" tms. vaan kaikki pitää itse muistaa/raapustaa johonkin ylös?

Tuo on omasta mielestä ihan järjetön ratkaisu, että edes se alkuperäinen "tehtävänanto" ei jää mihinkään ylös... Mitä haittaa siitä voisi olla...

Ja yleensä ne mainitsee jotain paikkoja, joissa et vielä ole käynyt eikä nimet sano mitään joten ne todellakaan EI jää mieleen, saati että heti voisi mennä paikan päälle katsomaan.

Ja kannattaa tosiaan varmistaa, että on puhunut loppuun saakka (NPC toistaa enää samaa) koska muuten asiat EI etene.
 
Muutaman NPC:n olen kohdannut itskekin ja jonkulaisen tehtävän hyväksynyt/saanut. Nuo eivät ilmeisesti tallennu mihinkään "Quest logiin" tms. vaan kaikki pitää itse muistaa/raapustaa johonkin ylös?

Tuo on omasta mielestä ihan järjetön ratkaisu, että edes se alkuperäinen "tehtävänanto" ei jää mihinkään ylös... Mitä haittaa siitä voisi olla...

Mikään ei jää mihinkään, eikä myöskään tietoa seuraavasta etapista ole missään. Jotkut harvoin saattavat sen vihjaista puhuessaan, ilman paikkatietoa.
 
No niin. Tätä quest login täydellistä puuttumistakin varmaan koku Die Hard souls fani puolustaa, mutta rehelliststi sanottuna, ihan paskaahan se on.
Ymmärrän kyllä, että ei ole mitään waypointeja osoittamassa oikeaan suuntaan, mutta voisi se tehävänanto edes tallentua logiin.
 
En tiedä onko tämä questi vai ihan jotain satunnaista mutta jotenkin ihmeen kaupalla tullut edistettyä tätä

raamit kaulassa oleva incantationkauppias round tablesta joka lähti johonkin ja etsi ilmeisesti aurinkonaamarityyppiä, johon ihan sattumalta olin törmännyt ennen kuin löysin puukaulurin taas jostain keskeltä metsää
 
No niin. Tätä quest login täydellistä puuttumistakin varmaan koku Die Hard souls fani puolustaa, mutta rehelliststi sanottuna, ihan paskaahan se on.
Ymmärrän kyllä, että ei ole mitään waypointeja osoittamassa oikeaan suuntaan, mutta voisi se tehävänanto edes tallentua logiin.

Myös Elden Ringiä kannattaa puolittain pelata wiki auki, koska iso osa tehtävistä on kuitenkin saada peruna tai buildille täysin hyödytöntä tavaraa 5h pelaamisen jälkeen palkinnoksi. Korkeintaan saadut runet voi laskea tällöin hyödyksi ja se ei puolivälin jälkeen paljoa enää lämmitä.

Lisään linkit, vaikka ne tietysti suurimmalle osalle tutut ovatkin:
 
No niin. Tätä quest login täydellistä puuttumistakin varmaan koku Die Hard souls fani puolustaa, mutta rehelliststi sanottuna, ihan paskaahan se on.
Ymmärrän kyllä, että ei ole mitään waypointeja osoittamassa oikeaan suuntaan, mutta voisi se tehävänanto edes tallentua logiin.
En ole peliä vielä edes ostanut, mutta miten ihmeessä pelissä sitten pysyy yhtään kärryillä mitä pitäisi tehdä? Jos tapaat ensimmäisen tunnin aikana 20 NPC:tä, mistä jokainen haikailee jonkun henkilön/esineen perään paikassa x, y ja z. niin miten pelintekijät kuvittelee että noi pystyy muistamaan? Vähän huolestuttaa miten tuosta ite onnistuu saamaan yhtään kiinni.
 
En ole peliä vielä edes ostanut, mutta miten ihmeessä pelissä sitten pysyy yhtään kärryillä mitä pitäisi tehdä? Jos tapaat ensimmäisen tunnin aikana 20 NPC:tä, mistä jokainen haikailee jonkun henkilön/esineen perään paikassa x, y ja z. niin miten pelintekijät kuvittelee että noi pystyy muistamaan? Vähän huolestuttaa miten tuosta ite onnistuu saamaan yhtään kiinni.

Maini on melko straightforward: Löydetyt Site of Gracet indikoivat mapissa suuntaa, sekä myöhemmin yksi NPC kertoo mitkä bossit pitäisi murhata, sekä niistä hieman infoa. Löytyvät myöskin melko pitkälti kun vaan vähänkin samoilee varsinaisia teitä pitkin. Mappi myös näyttää fog of warissa missä map fragmentit sijaitsee kartan avaamiseksi, joten explore on itsessään ilman päänvaivaa.

Kaikki muu on sitten pelaajan itse selvitettävä valitsemallaan tavalla.
 
Eipä mikään noista questlineista ole itse pelin pelaamisen tai läpäisemisen kannalta pakollisia, niin kaipa se ajatus siellä taustalla on että käyttäkööt pelaajat niiden seuraamisen niin paljon mielenkiintoa kuin haluavat. Itse tykkään, mutta varmasti jos on peleissä jonkunlainen completionisti niin varmaan ottaa pattiin. Tämä tapa on mielestäni aika orgaaninen ja questeja ei todellakaan tule tehtyä vain sen takia että ne ovat olemassa, vaan vain silloin kun ne oikeasti kiinnostavat.
 
En ole peliä vielä edes ostanut, mutta miten ihmeessä pelissä sitten pysyy yhtään kärryillä mitä pitäisi tehdä? Jos tapaat ensimmäisen tunnin aikana 20 NPC:tä, mistä jokainen haikailee jonkun henkilön/esineen perään paikassa x, y ja z. niin miten pelintekijät kuvittelee että noi pystyy muistamaan? Vähän huolestuttaa miten tuosta ite onnistuu saamaan yhtään kiinni.
Sivujuoni NPC:itä ei ole niin montaa kuin normaali peleissä eikä niitä tarvita pelissä etenemiseen. Monesti niitä on aseteltu niin että niihin törmää itsestään, mutta aina se ei toimi ja ainakin joissain tapauksissa ne tuntuis olevan tahallaan niin salaisia ettei niihin edes törmää. Tuo on yksi näiden From Softwaren pelien viehätyksistä vaikka onkin toisaalta kummallinen ratkaisu. Olen siis sitä mieltä että vaikka täällä valitankin, niin loppujenlopuksi tarinan kerronta on parempaa mitä muissa peleissä.

Pääjuoni tosiaan kerrotaan ja maailmassa on "tienviittoja" jotka osoittaa oikeaan suuntaan.
 
Sivujuoni NPC:itä ei ole niin montaa kuin normaali peleissä eikä niitä tarvita pelissä etenemiseen. Monesti niitä on aseteltu niin että niihin törmää itsestään, mutta aina se ei toimi ja ainakin joissain tapauksissa ne tuntuis olevan tahallaan niin salaisia ettei niihin edes törmää. Tuo on yksi näiden From Softwaren pelien viehätyksistä vaikka onkin toisaalta kummallinen ratkaisu. Olen siis sitä mieltä että vaikka täällä valitankin, niin loppujenlopuksi tarinan kerronta on parempaa mitä muissa peleissä.

Pääjuoni tosiaan kerrotaan ja maailmassa on "tienviittoja" jotka osoittaa oikeaan suuntaan.

Samoilla linjolla. Itse pidän sitä mukavana erilaisuutena joka tuo muistoja myös mieleen. Vaikka siitä nyt on tässä keskusteltu, niin mielestäni tuo on huomattavasti olemattomampi ongelma mitä se oikeasti on: Kuten sanoit, niitä ei tarvita pelissä etenemiseen.
 
Jes, näin vähän epäilinkin. Modernien Skyrimien/Fallouttien/Assassins Creedien turruttamiin aivoihin tämä voi jopa olla ilahduttavan tuulahduttava kokemus. Katsotaan kuinka kauan nyt jaksaa kitkuttaa ja odottaa "tarjouksia".
 
Samoilla linjolla. Itse pidän sitä mukavana erilaisuutena joka tuo muistoja myös mieleen. Vaikka siitä nyt on tässä keskusteltu, niin mielestäni tuo on huomattavasti olemattomampi ongelma mitä se oikeasti on: Kuten sanoit, niitä ei tarvita pelissä etenemiseen.

Paitsi että yhden keskeisen questin takana on isoja alueita, jotka ovat myös pelin parhaimmistoa. Noiden missaaminen oikeasti harmittaisi.
 
Paitsi että yhden keskeisen questin takana on isoja alueita, jotka ovat myös pelin parhaimmistoa. Noiden missaaminen oikeasti harmittaisi.
Plussana se et nää questit ei oo missään vaiheessa ns kokonaan missattavissa, vaan ne voi tehä vaikka siinäkin vaiheessa kun vika bossi on käyty kylmäämässä.

Toki sit ne alueet on aika helvetin helppoja vaan.
 
Jos jotain pitää sanoa NPCeistä niin tässä ne ovat jotenkin selvemmin näkyvillä tai eivät näytä vihuilta. Ei ole tullut vahingossa lätkästyä miekkaa päin näköä.

edir. Voiko niitä muuten tappaa? Aikaisemmissa peleissä voit missata tärkeitäkin juttuja tappamalla nämä.
 
Ainahan sitä voi kirjoitella vaikka paperille muistiin, missä ja mitä joku Npc on sanonut. Niinhän sitä ennenkin tehtiin.

Wikiä en suosittele käyttämään ensimmäisellä läpipeluu kerralla.

Niinhän sitä ennen pelattiin 16 värillä ja 320*200 resolla. Miksi ei enää...

Edelleen npc hahmojen luokse ei tarvisi pelaajaa "ohjata". Ei tarvisi olla minä nuolia/markkereita missään. Olisi vaan se alkuperäinen tehätänvanto ja NPC, kuka sen on antanut ja missä.
 
Niinhän sitä ennen pelattiin 16 värillä ja 320*200 resolla. Miksi ei enää...

Edelleen npc hahmojen luokse ei tarvisi pelaajaa "ohjata". Ei tarvisi olla minä nuolia/markkereita missään. Olisi vaan se alkuperäinen tehätänvanto ja NPC, kuka sen on antanut ja missä.

Pelatkoon kukin miten haluaa, itse otan muistiinpanoja jos niikseen vaatii. Pelatkoon "kaikki heti mulle" sukupolvi sitten wikin mukaan, ei haittaa pätkääkään.
 
No niin. Tätä quest login täydellistä puuttumistakin varmaan koku Die Hard souls fani puolustaa, mutta rehelliststi sanottuna, ihan paskaahan se on.
Ymmärrän kyllä, että ei ole mitään waypointeja osoittamassa oikeaan suuntaan, mutta voisi se tehävänanto edes tallentua logiin.

Ei kyllä tarvi edes olla mikään fanipoika, että hiffaa miten paljon tunnelmallisempaa tämän systeemi on. Ongelma voisi olla jos hahmoja tai niiden antamia "tehtäviä" olisi enemmän. Pakollisiahan nämä ei kuitenkaan ole millään muotoa.
 
Ei kyllä tarvi edes olla mikään fanipoika, että hiffaa miten paljon tunnelmallisempaa tämän systeemi on. Ongelma voisi olla jos hahmoja tai niiden antamia "tehtäviä" olisi enemmän. Pakollisiahan nämä ei kuitenkaan ole millään muotoa.
En nyt sanoisi että selaimen aukaisu ja oppaiden & youtube videoiden katselu kauhean tunnellmallista ole. Joo totta olisin voinut skipata koko Ranni storyn ja välttää oppaat :tup:
 
Vuoren lopari läpi ja oli kyllä hieno. Piti coopata muita auttaen vielä sitten. Hieno oli paikka muutenkin! Huomenna pääkaupungissa vielä säätöä siellä alhaalla ja sitten eteenpäin. :)
 
Tänään löi semmoiset raivarit tää tekele, että menköön boksiin odottamaan parempia aikoja. Mun ei pitäisi pelata tän tyylisiä pelejä, kun kuuppa ei vaan kestä.
 
En nyt sanoisi että selaimen aukaisu ja oppaiden & youtube videoiden katselu kauhean tunnellmallista ole. Joo totta olisin voinut skipata koko Ranni storyn ja välttää oppaat :tup:

No kukaan tai mikään ei kyllä pakota oppaita tai youtube-videoita kyyläämään, suorastaan päinvastoin, ei missään nimessä suositeltavaa (ekalla läpipeluu kerralla).
 
No kukaan tai mikään ei kyllä pakota oppaita tai youtube-videoita kyyläämään, suorastaan päinvastoin, ei missään nimessä suositeltavaa (ekalla läpipeluu kerralla).
No ei pakota mutta paskana näen asioita jotka tahdosti toteutettu ainoastaan tuhlaamaan pelaajan aikaa eikä mitään vaikeutta.
Edelleen aika monelle bossille oli ihan turhaa kävely matkaa pystyäksen uudestaan yrittämään. Kun voisi hienosti olla toteutettuna retry nappula josta painamalla = heti spawnaisi bossi huoneeseen, ja kaikki spellit itemit sun muut mitkä oli vetänyt päälle olisi aktivoituna.
Ja toinen nappi josta sitten takaisin checkpointille jos on tarvetta muokata varustusta jne.

Itselle taas aivan tarpeeksi yhdellä läpipeluulla tehdä suurin osa ja se on siinä pelin osalta. Tässäkin joitain bosseja ilmestyi varmaan viisi kertaa, että aikalailla paljon kierätettyä sivutehtäviä tässä pelissä. Tuli sellainen fiilis että 4-5 erilaista cryptiä tuntui olevan niistä varmaan 30:stä joita tuli koluttua.

Sitten aika varma ettei tuo Rannin tarinaan liittyen vihjannut lainkaan paikkaa missä siellä maanalaisessa kaupungissa se Blaidd odottaa souls tyyliin, eli mainitsi vain joo se odottaa sielä jossain.
Olin jo tarkasti kolunnut tuon alueen läpi ennen tätä Ranni tarinaa, niin oli nolla kiinnostus alkaa metsästää yhtä seisovaa sutta jostain isolta alueelta. Ja hyvä kun en tuhlannut aikaa, katsoin youtube videosta tarkan paikan missä olisi pitänyt seisoa mutta eihän se siellä edes ollut :rofl2:
Jotenki oli ohittanut tuon vaiheen, mutta NPC:t neuvoo sinne tapaamaan Blaidd:ia :tup:
Kun Ranni tarina oli tehty, viimeinen bossi oli tapettu, kaikki muut pääbossit niin se Iji blacksmith vielä halus puhua Blaidd:ista ja se mainitsi että Blaidd odottaa siellä kaupungissa vielä :kahvi:
 
Tänään löi semmoiset raivarit tää tekele, että menköön boksiin odottamaan parempia aikoja. Mun ei pitäisi pelata tän tyylisiä pelejä, kun kuuppa ei vaan kestä.
Vähän samaa täällä. Ei kai muuta voi sanoa, ku ei vaan osaa, eikä peli itse neuvo vittuakaan.
 
Vähän samaa täällä. Ei kai muuta voi sanoa, ku ei vaan osaa, eikä peli itse neuvo vittuakaan.

Itsellä samaa fiilistä, kun yrittää vetää ei-metana peliä. Noita paria buildia ns. hyvien aseiden kanssa jaksaa pelata mainiosti, mutta sit ku yrittää straight sword -buildilla puskea eteenpäin, niin alkaa vaan kaikki vituttaa. Yhtäkkiä se helppo pomo on ihan järkyttävä haaste, ritarit on pahempia kuin pomot ja perusvihujakin vastaan on ärsyttävämpi pelata.
 
Jahas jokohan alkaisi olla ensimmäinen läpi peluu tehty, 156lvl taitaa olla, ja jonkun verran luolia tutkimatta +jotain miljoona runea räpeltany tuhka tuuleen. Aseita tässä yrittänyt päivitellä seuraavaa peliä varten -> etsiä välistä jääneitä kauppa kelloja, joitain aseita ja dragon smith stoneja. Cough kun rot ei enää toimi, weapon art frost stomp hoitaa homman liiankin hyvin. +Malenie ihan tuurista kiinni mitä abilityjä se käyttää.
 
Itsellä samaa fiilistä, kun yrittää vetää ei-metana peliä. Noita paria buildia ns. hyvien aseiden kanssa jaksaa pelata mainiosti, mutta sit ku yrittää straight sword -buildilla puskea eteenpäin, niin alkaa vaan kaikki vituttaa. Yhtäkkiä se helppo pomo on ihan järkyttävä haaste, ritarit on pahempia kuin pomot ja perusvihujakin vastaan on ärsyttävämpi pelata.

Ei-metana viskoisin luultavasti edelleen glintstone pebblejä ja ihmettelisin, että mikäköhän helvetti tän pelin pointti on vetää alkuvarusteilla ties minne saakka. Soulsissa homma toimi kun oppii löytämään tyypilliset piilot. Saman tyyppisiä ne tässäkin on mutta kun karttaa on ihan helvetisti niin ei ne tuurilla tule vastaan.
 
Ei-metana viskoisin luultavasti edelleen glintstone pebblejä ja ihmettelisin, että mikäköhän helvetti tän pelin pointti on vetää alkuvarusteilla ties minne saakka. Soulsissa homma toimi kun oppii löytämään tyypilliset piilot. Saman tyyppisiä ne tässäkin on mutta kun karttaa on ihan helvetisti niin ei ne tuurilla tule vastaan.

Mitkä tyypilliset piilot? Tarkotat itemeitä? Ei "ei-meta" tarkoita, että vetäis vaan alkuvarusteilla, vaan se, että pelaa aseilla joita kukaan ei käytä. Päällä on kyllä koko setti banished knight armoria ja ase on levutettu contenttiin sopivaksi. Ongelma on vaan se, että käytän asetta, jossa ei näytä olevan mitään positiivisia puolia (tai no, moveset on hyvä, mutta käytännössä sama löytyy greatswordien puolelta). Se ei oo tarpeeksi nopea, että ehtis tekee hyvää depsiä, siinä ei oo suoraan bleediä ja se ei oo tarpeeksi iso, että se staggeraisi vihut.
 
Itsellä 80h takana ja capitalin porteilla. Hahmo lvl 90. Aluksi pelasin Bloodhounds fang aseella noin levelille 40-50 asti siitä eteenpäin caestus+spiked caestus.

Tuntuu että Godrickistä eteenpäin peli on ollut todella helppo (en ole käyttänyt spirit asheja enkä summoneita) On joitain bosseja joihin Caestus ei tunnu tekevän mitään damagea mutta näitä vastaan kun vaihtaa bloodhounds fangin niin se taas tekee bossista naurettavan helpon. Katsellaan mitä loppu peli tuo tullessaan, jokatapauksessa peli on maistunut todella hyvin!
 
Tuntuu että Godrickistä eteenpäin peli on ollut todella helppo

Vähän samaa ounastelen ja suurimpana syynä on valitsemani Vagabond tank. Tietysti miellyttävää että peli antaa helpomman mahdollisuuden, mutta tosiaan Godrickin jälkeen ei ole bosseissa kuolemista tarvinnut juurikaan nähdä. Äsken kellistyi Magma wyrm ensimmäisellä yrityksellä, taisin puolivillaisesti pelaten yhdet kyyneleet nauttia.

Jos/kun pelaan toisen kierroksen, niin ehdottomasti menen sieltä haastavimmasta päästä. Kilpi tuo ainakin aivan liikaa etua mihin tahansa vastukseen.
 
Mitä ne spektraaliset bannerit siellä taivaalla pohjoisessa pääkaupunkin lähistöllä merkitsevät? Samanlaisia oli Radahnin taistelussa mutta näiden juurelta ei löydy mitään.

ps. Invade scene ilmeisesti paskottu jo jollain rikkinäisellä buildillä. Sanoinkohan tästä? :think:
 
Viimeksi muokattu:
No ei pakota mutta paskana näen asioita jotka tahdosti toteutettu ainoastaan tuhlaamaan pelaajan aikaa eikä mitään vaikeutta.
Edelleen aika monelle bossille oli ihan turhaa kävely matkaa pystyäksen uudestaan yrittämään. Kun voisi hienosti olla toteutettuna retry nappula josta painamalla = heti spawnaisi bossi huoneeseen, ja kaikki spellit itemit sun muut mitkä oli vetänyt päälle olisi aktivoituna.
Ja toinen nappi josta sitten takaisin checkpointille jos on tarvetta muokata varustusta jne.

Itseasiassa tässä on vähän liiankin lähellä bosseja respawnit, kyllä se vaan enemmän tunnetta tuo mukaan peliin että kuolemasta vähän rangaistaakin, vaikkakin pienellä "sakkojuoksulla". Kyllähän nämä retry-nappulat toisiin peliin sopii, mutta ei juurikaan tähän. Ylipäätään retry-neppulat vähän edustaa sitä tunnotonta nykyajanpelisuunnittelua. Onneksi on vielä vaihtoehtojakin.



Itselle taas aivan tarpeeksi yhdellä läpipeluulla tehdä suurin osa ja se on siinä pelin osalta. Tässäkin joitain bosseja ilmestyi varmaan viisi kertaa, että aikalailla paljon kierätettyä sivutehtäviä tässä pelissä. Tuli sellainen fiilis että 4-5 erilaista cryptiä tuntui olevan niistä varmaan 30:stä joita tuli koluttua.

Tästäkään huolimatta en suosittele ekalle pelikerralle guideja tai videoita, menetät paljon pelin magiasta jos et itse ihmettele asioita. Jälkikäteen videot ja guidet kyllä tarjoilee aikamoisia "ahaa" elämyksiä.
 
No ihan turhaan yrität omia makuja tunkea toiselle. Jotku tykkää mennä täysin sokkona, kuten sinä ja minä. Joillakin se ei kiinnosta pätkääkään pelin avoimuus voi olla jopa negatiivinen asia ja saavat paremman kokemuksen katsomalla guideja, kuten @Black705.

Ei peleistä, tai muistakaan asioista, keskusteleminen ole "omien makujen tunkemista toiselle" vaikka eri mieltä oltaisiinkin. Muutenhan nämä keskustelupalstat olisi aika turhia, eikö?
 
Ei kyllä tarvi edes olla mikään fanipoika, että hiffaa miten paljon tunnelmallisempaa tämän systeemi on. Ongelma voisi olla jos hahmoja tai niiden antamia "tehtäviä" olisi enemmän. Pakollisiahan nämä ei kuitenkaan ole millään muotoa.

No ei ole pakollista, mutta olis niitä silti kiva joskus edes yrittää tehdä, ilman googlettamista. Nyt ei pääse edes alkuun, jos et itse kirjaile näitä tehtävänantoja ylös. Millä tavalla se pilaisi tunnelmaa, että saisit jostain katsottua edes sen alkupisteen/tehtävänannon näille NPC quest lineille, sen jälkeen kun olet sen jo löytänyt.

Niin ja itse pelaan täysin sokkona, mutta tiedostan sen, että en tule montaa sivitehtäväkokonaisuutta läpäisemään tai pääsemään niissä edes alkuun, tuon quest login täydellisen puuttumisen vuoksi.

Nyt noi tehtävät pitäisi koittaa tehdä/aloittaa heti, kun niihin törmää, mikä ei sovi omaan haahuilevasn pelitapaan yhtään.
 
Viimeksi muokattu:
Noista sivutehtävistä ja epämääräisyydestä:

Olen yrittänyt itse päätellä mihin mennä seuraavaksi Rannin questissa kun arkku on avattu ja sormus on saatu. Olen jo spoilannut itseni mutta yhdestäkään spoilerista ei selviä, että mistä tämä pitäisi päätellä tai kuka tämän kertoo? Liikaa oletetaan, että pelaaja haluaa koluta myös niitä kaikkein ankeimpia paikkoja ihan omaksi ilokseen.

Toisekseen, spoilaamatta tuskin olisin Altus plateaulle koskaan päätynyt/jaksanut. Ei vaan olisi tullut keksittyä palata sinne hissin alakertaan akatemiassa, jossa (vahingossa ja tietämättä itseasiassa) tulin abduktorin kaappaamaksi ja avasin "takaoven". Tasolla 90 en edelleenkään selviä hengissä siellä Fort Farothissa edes ensimmäisen huoneen lepakoista vaikka toisen puoliskon kuvauksesta tiedänkin toisen hissikolikon puoliskon siellä olevan. Mitenköhän tämä oli tarkoitettu tapahtuvan "luonnollisesti"?
 
Itsellä 80h takana ja capitalin porteilla. Hahmo lvl 90. Aluksi pelasin Bloodhounds fang aseella noin levelille 40-50 asti siitä eteenpäin caestus+spiked caestus.

Tuntuu että Godrickistä eteenpäin peli on ollut todella helppo (en ole käyttänyt spirit asheja enkä summoneita) On joitain bosseja joihin Caestus ei tunnu tekevän mitään damagea mutta näitä vastaan kun vaihtaa bloodhounds fangin niin se taas tekee bossista naurettavan helpon. Katsellaan mitä loppu peli tuo tullessaan, jokatapauksessa peli on maistunut todella hyvin!
Itsellä oli sama fiilikset Margitin ja Godrickin kanssa. Olin nuohonnut limgraven alueen melko huolella läpi, ennen kun kokeilin kyseisiä bosseja, jotka tosiaan kaatuikin muutamalla yrityksellä. No tämän jälkeen päätin edetä peliä enemmän pääjuonta mukaillen, joka osoittautui oikein toimivaksi ratkaisuksi. Pelissä tuntunut tämän jälkeen oleva oikein sopivasti haastetta. Eilen saavuin myös itse capitaliin, lvl on noin 60 ja hyvin tuntuu hommat edelleen etenevän. Eli veikkaan sinun tapauksessa, että on hahmo yli levelinen, mikäli tuntuu kovin helpolta eteneminen.
 
Vähän samaa ounastelen ja suurimpana syynä on valitsemani Vagabond tank. Tietysti miellyttävää että peli antaa helpomman mahdollisuuden, mutta tosiaan Godrickin jälkeen ei ole bosseissa kuolemista tarvinnut juurikaan nähdä. Äsken kellistyi Magma wyrm ensimmäisellä yrityksellä, taisin puolivillaisesti pelaten yhdet kyyneleet nauttia.

Jos/kun pelaan toisen kierroksen, niin ehdottomasti menen sieltä haastavimmasta päästä. Kilpi tuo ainakin aivan liikaa etua mihin tahansa vastukseen.

Peli tuntui itsellä juuri sinne Magma Wyrdiin asti vähän turhan helpolta, mutta sitten lähti vaikeustaso nousemaan aika roimasti. Ei siellä capitolilla tai vuorella kyllä ihan takki auki pysty enää menemään lvl 80 hahmollakaan.
 
Pitäis varmaan vähitellen respecata ja optimoida buildia itsekin. Kyyneliä riittää vaikka miten. Scarsealin ja muiden trinketien, väärille aseille speksaamisen sekä varusteiden myötä olisi nipistettävissä helposti ainakin 10-15 tasoa vaikka vitalityyn.
 
Noista sivutehtävistä ja epämääräisyydestä:

Olen yrittänyt itse päätellä mihin mennä seuraavaksi Rannin questissa kun arkku on avattu ja sormus on saatu. Olen jo spoilannut itseni mutta yhdestäkään spoilerista ei selviä, että mistä tämä pitäisi päätellä tai kuka tämän kertoo? Liikaa oletetaan, että pelaaja haluaa koluta myös niitä kaikkein ankeimpia paikkoja ihan omaksi ilokseen.

Toisekseen, spoilaamatta tuskin olisin Altus plateaulle koskaan päätynyt/jaksanut. Ei vaan olisi tullut keksittyä palata sinne hissin alakertaan akatemiassa, jossa (vahingossa ja tietämättä itseasiassa) tulin abduktorin kaappaamaksi ja avasin "takaoven". Tasolla 90 en edelleenkään selviä hengissä siellä Fort Farothissa edes ensimmäisen huoneen lepakoista vaikka toisen puoliskon kuvauksesta tiedänkin toisen hissikolikon puoliskon siellä olevan. Mitenköhän tämä oli tarkoitettu tapahtuvan "luonnollisesti"?

Oletko yrittänyt keksiä minne Rannin antama itemi saattaisi viitata? Olen itse samassa kohdassa ja aika selvää mihin se pitäisi viedä (sen descriptionissa lukee), jos Liurnia on jo koluttu läpi. Luulisi että tämä ohjaa oikeille raiteille.

Itselle Altus Plateulle ohjeisti vaihtoehtoisen reitin joku NPC kyllä ihan suoraan kun amuletin paloja ei itsellä ollut. Myös NPC:n joka lähetti minut Volcano Manoriin törmäsin täysin asiaa googlailematta. Nämä molemmat tapahtuivat jo luokkaa lvl 50, ja päädyin haahuilemaan muille alueille kun tuntui vähän turhan rankoilta vihut tuolla.
 
Oletko yrittänyt keksiä minne Rannin antama itemi saattaisi viitata? Olen itse samassa kohdassa ja aika selvää mihin se pitäisi viedä (sen descriptionissa lukee), jos Liurnia on jo koluttu läpi. Luulisi että tämä ohjaa oikeille raiteille.
Mikä niistä esineistä? Minulla on nukke, avain, deathmark, sormus ja death mark. Mikään näistä ei kyllä anna enää suuntaa tuonne minne pitäisi mennä (rot lake jne)
 
Mikä niistä esineistä? Minulla on nukke, avain, deathmark, sormus ja death mark. Mikään näistä ei kyllä anna enää suuntaa tuonne minne pitäisi mennä (rot lake jne)
Ah, sori, luulin sun olevan ihan eri kohdassa questia. Täytyy katsoa myöhemmin jääkö kysymyksiä tuossa kohtaa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
296 199
Viestejä
5 066 274
Jäsenet
81 043
Uusin jäsen
HuTSon

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom