Maailma on erittäin kiehtova ja hieno, mutta kyllä tämä lore ja tarina ainakin tässä vaiheessa [lvl 30, vasta ensimmäinen bossi kaadettu & Stormveilin tutkiminen kesken] on liiankin pintapuolista. Yhden yhdestäkään dungeonista, rauniosta tai tukikohdasta en ole löytänyt haalistunutta pergamentin palasta, joka olisi kertonut jostain muinaisesta taistelusta tai mistään maailmaan liittyvästä tapahtumasta.
Peli pitää otteessaan pelattavuuden takia ja onhan näitä maisemia ihastellessa mukavaa kuvitella mitä maailmassa on ehkä voinut tapahtua. Mutta toivon todella, että loppua kohti tarinankerronta paranee koska nyt se saa itseltäni kyllä lähes nolla pistettä. Enkä siis kaipaa välivideoita tai keskusteluja NPC:iden kanssa, mutta edes jotain pieniä maailmasta löytyviä palapelin palasia, joista voi kasata taustatarinaa itselleen. Esimerkkinä Remedyn Control oli loistavasti toteutettu, 90 % tarinasta tuli ilmi maailmasta löytyvien sivujen avulla, jotka sai etsiä jos halusi.
E: Ja avoin maailma itsessään on mahtava kuten yllä sanottu. Täysin erilainen Ubisoftin onttoihin kulisseihin verrattuna.
Ne itemit (armorit, aseet ym.) ovat itsessään niitä pergamentin palasia, joiden item descrptionit antavat taustoitusta maailmalle. Tuossa tulee myös etenkin niiden roundhold tablessa olevien (ja sinne siirtyvien) hahmojen kanssa puhuessa paljonkin taustoitusta. Kyllä tuo peli antaa tietyissä kohdissa ihan mielenkiintoisesti tuota tariana auki. Tuossa vaiheessa peliä ei kyllä vielä oikeastaan yhtään. Myös myöhemmissä questeissa avautuu tietoa pelaajalle. Saat myös siellä roundholdissa sen lore-mummon huoneen auki vasta kun olet tuon linnan läpäissyt.