Elden Ring (PC, PS4/PS5, Xbox One/X/S)

Sitä on koitettukin, ja lähes saatu se persesilmä hengiltä. Kun vaan ei tuuri ja taito riitä persesilmän tappamiseen
Kyllä se kaatuu. Se iso kahden käden hammer vaan käteen ja sitä volttihyppyä. Meni meikällä varmaan ykkösellä ja oli ihan paperia. En ole mikään ammattipelaaja.
 
Sitä on koitettukin, ja lähes saatu se persesilmä hengiltä. Kun vaan ei tuuri ja taito riitä persesilmän tappamiseen

Mohgwyn's Sacred Spear ja mimic, ei tarvi mitään muuta kuin spammaa erikoishyökkäystä. Tällä itse vetelin kaikki lopun pomot
 
Itse jaksoin opetella Malenian hyökkäysten väistöt, tosin vain sen takia koska kaveri käytti Mimiciä ja hax-asetta (se käärme-lordin suusta vedettävä mikälie), joten itse tietenkään en Mimic halunnut käyttää :D. Itse käytin jotain Nagakibaa, buildi oli arc-dex-fth 150lvl hybridi, mutta 100% melee käytin miekkataistossa. Melkein mikä vaan kovaa poise-vahinkoa tuottava ase/skill tekee siitä huomattavasti helpomman, esim Vagabondin aloitusmiekka perus ability, tai katanan Unsheathe toimii loistavasti, Strength Bonkit juustottaa sen vielä astetta helpommin kun se ei polviltaan pääse käytännössä ylös ollenkaan ilman Waterfowl-piruetteja.

Ainut erohan 2-vaiheen samoissa hyökkäyksissä on hieman rotia ja jossain poise-dmg kohdassa karkuun luikkimisen sijaan se tekee kierrepotkun, niin siihen piti enää scarlet-kukkanen ja ne varjojen väistöt niin kaatui. Oiskohan 89:s kerralla viimein kaatunut ensimmäisen kerran.
 
Oon menny läpi, mutta en ole aloittanu uutta kierrosta ja peli on kesken Malenian sumuovella. Pitää kai kesään mennessä vetästä se läpi.

Isot suositukset The Convergence modille, joka muuttaa peliä niin paljon, että se tuntuu melkein uudelta. Peli käynnistetään eri .exe:stä ja aloitetaan uusi hahmo, joten alkuperäiseen peliin tai sen hahmoihin ei "kosketa". Uudet aloituspaikat eri hahmoluokille, paljon uusia juttuja ja mm. omat etenemissuunnat eri hahmoluokille. Ei tietenkään voita alkuperäistä, mutta hauska useamman kymmenen tuntia.
 
Pelistä löytyy välillä ihan komeita maisemia jota on myös mukava "kuvailla". Kaksi kertaa on tullut peli vedettyä läpi uudella hahmolla, nyt on kolmas pelikerta menossa DLC:tä varten. Pitää tälle hahmolle yrittää hommata ns. "kaikki mahdollinen", vieläkin lötyy uusia dunkkuja ja paikkoja. Onko kenelläkään mitään arvausta että mille levelille hahmo kannattaa jättää DLC:tä varten? Vedän pelin siis läpi mutta en aloita NG+1 vaan hyppään samalla hahmolla sitten DLC:n puolelle. Joko lvl 150 on liian kova?

Elden Ring Screenshot 2024.04.06 - 17.48.27.69.png

Elden Ring Screenshot 2024.04.10 - 21.16.44.42.png
 
Pelistä löytyy välillä ihan komeita maisemia jota on myös mukava "kuvailla". Kaksi kertaa on tullut peli vedettyä läpi uudella hahmolla, nyt on kolmas pelikerta menossa DLC:tä varten. Pitää tälle hahmolle yrittää hommata ns. "kaikki mahdollinen", vieläkin lötyy uusia dunkkuja ja paikkoja. Onko kenelläkään mitään arvausta että mille levelille hahmo kannattaa jättää DLC:tä varten? Vedän pelin siis läpi mutta en aloita NG+1 vaan hyppään samalla hahmolla sitten DLC:n puolelle. Joko lvl 150 on liian kova?

Elden Ring Screenshot 2024.04.06 - 17.48.27.69.png

Elden Ring Screenshot 2024.04.10 - 21.16.44.42.png
Viimeisimmissä Miyazakin haastattelussa taisi olla mainintaa, että DLC:ssä on ihan oma skaalaus vaikeusasteessa. Ilmeisesti hieman samanlainen systeemi kuin Sekirossa oli, eli hahmo kehittyy voimakkaamaksi mitä enemmän saa bosseja alas. Itsellä myös useampi hahmo, joilla leveli vaihtelee 100-150 väliltä. En usko että on tuo lvl 150 vielä liian kova. Eka peli kerta menee ainakin itsellä varman päälle low level hahmolla. Saa sitten nähdä missä tulee seinä vastaan. Fromin DLC:t on tunnetusti ollut aika haastavia pää peliin verrattuna.
 
Olen soolona STR meleebuildina pelaillut tätä ja täytyy sanoa, että suurin osa bosseista on aivan täyttä syöpää ja paskaa designiä. Bossien iskusarjat ovat tolkuttoman pitkiä, tekevät helvetisti lämää ja sitten itse saa tilaisuuden lyödä takaisin todella, todella harvoin. Lisäksi osa bosseista on vielä fyysisesti niin suurikokoisia, ettei näe mitä ne tekee, kun on itse iskuetäisyydellä. Tähän päällä vielä täältä Australiaan asti yltävät healttibaarit, niin ei voi puhua mistään hauskuudesta. Bossit summoneiden kanssa liian helppoja ja siksi vedetty aivan överiksi, jolloin melee soolona, varsinkin ilman jotain juustobuildia, lähinnä turhauttaa.

edit: Muuten kyllä maailma hieno ja mukava tutkia. Kovasti kaipaisi tosin jonkinlaista kirjallista quest-logia ja hieman enemmän infoa NPC:ltä mitä ne tahtoo. Nyt käytännössä ainoa tapa edetä questeissa on lukea wikiä, koska peli antaa niin vähän informaatiota yhtään mistään. Ei voi mitenkään yhdistää jotain random dunkusta löytynyttä itemiä johonkin NPC, jos on 10h aikaisemmin tavannut.
 
Viimeksi muokattu:
Mielenkiintoisia asioita tässä pelissä, joitain asioita on lähes mahdotonta itse saada selville. Oli pakko googlata miten sinne viimeiselle saarelle pääsee, ei todellakaan tullut mieleen mennä jättiläispadan luo puhumaan asiasta :D

Nyt lvl226 ja 426h takana
 
edit: Muuten kyllä maailma hieno ja mukava tutkia. Kovasti kaipaisi tosin jonkinlaista kirjallista quest-logia ja hieman enemmän infoa NPC:ltä mitä ne tahtoo. Nyt käytännössä ainoa tapa edetä questeissa on lukea wikiä, koska peli antaa niin vähän informaatiota yhtään mistään. Ei voi mitenkään yhdistää jotain random dunkusta löytynyttä itemiä johonkin NPC, jos on 10h aikaisemmin tavannut.
Mielenkiintoisia asioita tässä pelissä, joitain asioita on lähes mahdotonta itse saada selville. Oli pakko googlata miten sinne viimeiselle saarelle pääsee, ei todellakaan tullut mieleen mennä jättiläispadan luo puhumaan asiasta :D

Nyt lvl226 ja 426h takana
Joo, paljon jää selvittämättä ja näkemättä ilman luntteja, mutta ekan rundin suosittelen silti vetämään ”sokkona” ja jatkokierroksilla perehtyä pelin saloihin lunttien avulla - valtaosa questeista ihan tuuripeliä onnistuuko löytämään NPC:n oikeaan aikaan oikeasta paikasta ja se oikea paikka voi olla keskellä ei mitään.

IMG_2209.jpeg
 
Joo, paljon jää selvittämättä ja näkemättä ilman luntteja, mutta ekan rundin suosittelen silti vetämään ”sokkona” ja jatkokierroksilla perehtyä pelin saloihin lunttien avulla - valtaosa questeista ihan tuuripeliä onnistuuko löytämään NPC:n oikeaan aikaan oikeasta paikasta ja se oikea paikka voi olla keskellä ei mitään.

IMG_2209.jpeg
99,9 pinnaa oon itse etsinyt ja tehnyt sit on nää mitä ei voi edes arvata. siks mul onki tuota peliaikaa
 
Malenia kaatui liian helposti lvl 150 (Faith/str tankkina). Olisi pitänyt mennä pienempilevelisenä koittamaan, mutta toisaalta ei ole jaksanut kiirehtiä kun on ollut niin paljon tutkittavaa kartalla.

Blasphemous blade vei tuosta taistelusta kyllä kokonaan ilon pois, mutta tuntuu että Malenia oli heikko muutenkin noita kahden käden miekkoja vastaan, kun perus lyöntikin tuntui rikkovan poisen. Pitänee silti luopua tästä miekasta loppupelin ajaksi ja kokeilla jotain muuta.
 
Nyt se palaa. Kaikki tietäväki meni tokalla, sit pitää etsiä jotain. eli eiku etsimään


Nyt on peli läpäisty. 438h ja lvl 230. Tähän on hyvä lopettaa

steam sanoo että 6 saavutusta olisi tekemättä.
 

Liitteet

  • ELDEN.jpg
    ELDEN.jpg
    189,9 KB · Luettu: 142
Viimeksi muokattu:
Tulipa pitkästä aikaa aloitettua uusi ukko. STR buildi tuli tehtyä.
ELDEN RING™ STR.jpeg
Tuli käytä antamassa pataa Mohg, Lord of Bloodille. Tuli testattua ekaa kertaa Purifying Crystal Tearia. Enään ei Nihil! iskut tuntunut miltään :D
 
Kysymys liittyen tilanteeseen ennen pelin loppua ja NG+ aloittamisesta:
Puu palaa ja tapoin juuri Sir Gideon Ofnirin sekä Godfreyn. Olen kuullut, että tässä vaiheessa olisi neljän bossin putki, eli kaksi olisi vielä jäljellä (?).

Voinko näiden kahden, tai ainakin toisen, bossin jälkeen levätä gracella ja käydä roundtable holdissa ostamassa tavaraa ennen kuin peli loppuu?

Ajattelin varautua mahdollisesti tulevaa NG+ peluuta varten päivittämällä ashit ja ostamalla tavaraa varastoon, ja nuo bossista saatavat runet olisivat sopivat siihen. Mutta jos tämän kohdan jälkeen ei enää pääse gracelle, niin käyn grindaamassa jossain itselleni käteistä taskuun.
 
Kysymys liittyen tilanteeseen ennen pelin loppua ja NG+ aloittamisesta:
Puu palaa ja tapoin juuri Sir Gideon Ofnirin sekä Godfreyn. Olen kuullut, että tässä vaiheessa olisi neljän bossin putki, eli kaksi olisi vielä jäljellä (?).

Voinko näiden kahden, tai ainakin toisen, bossin jälkeen levätä gracella ja käydä roundtable holdissa ostamassa tavaraa ennen kuin peli loppuu?

Ajattelin varautua mahdollisesti tulevaa NG+ peluuta varten päivittämällä ashit ja ostamalla tavaraa varastoon, ja nuo bossista saatavat runet olisivat sopivat siihen. Mutta jos tämän kohdan jälkeen ei enää pääse gracelle, niin käyn grindaamassa jossain itselleni käteistä taskuun.
NG+ pitää erikseen aloittaa Roundtablen Gracessa eli vapaasti voi sitä ennen vielä tutkia maailmaa ja varustautua jatkoa varten
 
Peli läpi, aika välinpitämätön olo. Puuttuu täysin se fiilis, minkä yleensä saa kun on laittanut 100 tuntia peliin kiinni ja tarina saa päätöksensä. Ei tässä pelissä kehenkään samaistunut ja sivuquestit olivat niin sekavia ettei mitään hajua kenen puolella edes haluaa olla. Eikä tuo loppukaan huimannut, alla siitä lisää.

Viihdyttävä peli pelata ja lisäri varmaan tulee silti hankettua.

Lopusta:
Elden Beastin tapon jälkeen vaihtoehtona summonata Ranni tai koskea Marikan ruumiseen. Summonasin Rannin, koska ajattelin että hei, hän tulee varmaan kertomaan jotain ekstraa kun kerran pääsin hänen questinsä läpi. Tämän jälkeen sitten kosken ruumiseen ja katson mitä tapahtuu.

Ehei, peli loppuikin pienen monologin jälkeen siihen ilman pienintäkään viittausta mitä tapahtui palavalle puulle, maailmalle, jne. Siis oliko millään mitään väliä, mitä pelihahmo tuossa maailmassa teki.

Sysipaska loppu, jos kaikki ovat tuollaisia niin into pelata NG+ meni kyllä ihan nollaan.
 
Fromsoftwaren tyylinä on ollut etenkin Dark Soulseissa kryptinen tarinatyyli, dialogia on niukasti mutta vihjeitä ja vinkkejä on arkkitehtuurissa ja kuvastossa. Itse olen aina pitänyt siitä, Dark Soulsien melankolinen tunnelma menisi pilalle jos pelihahmot selittäisivät jatkuvasti tekemisiään ja maailmaa, ja mystinen tunnelma säilyy kun pelaaja voi tehdä omia päätelmiään. Ymmärrettävää toki, jos se on toisista ärsyttävää.

Mutta tietojen antamisen niukkuus on ollut näiden pelien suola ja sokeri ja pelaajat siitä pitää, mistä myyntimenestys kertookin. Ja toivottavasti eivät tyyliään muutakaan:)
 
Fromsoftwaren tyylinä on ollut etenkin Dark Soulseissa kryptinen tarinatyyli, dialogia on niukasti mutta vihjeitä ja vinkkejä on arkkitehtuurissa ja kuvastossa. Itse olen aina pitänyt siitä, Dark Soulsien melankolinen tunnelma menisi pilalle jos pelihahmot selittäisivät jatkuvasti tekemisiään ja maailmaa, ja mystinen tunnelma säilyy kun pelaaja voi tehdä omia päätelmiään. Ymmärrettävää toki, jos se on toisista ärsyttävää.

Mutta tietojen antamisen niukkuus on ollut näiden pelien suola ja sokeri ja pelaajat siitä pitää, mistä myyntimenestys kertookin. Ja toivottavasti eivät tyyliään muutakaan:)
Juu, peliä pelatessahan tuo kryptinen tarinankerronta on vain plussaa (pl. aiemmin mainitsemani hahmojen pintapuoleisuus). Mutta kyllä pelin loppuun silti kaipaisi muutakin kuin kymmenen sekuntia pitkän monologin, joka ei kirjaimellisesti kerro yhtään mitään.

Ehkä vain oli liian kovat odotukset, kun en ole aikaisemmin FromSoftwaren pelejä pelannut. Varmasti olisi nytkin eri fiilikset, jos olisin tiennyt ettei näissä peleissä tarinalle ole tarkoituskaan antaa mitään selkeää ja tyydyttävää päätöstä.
 
Juu, peliä pelatessahan tuo kryptinen tarinankerronta on vain plussaa (pl. aiemmin mainitsemani hahmojen pintapuoleisuus). Mutta kyllä pelin loppuun silti kaipaisi muutakin kuin kymmenen sekuntia pitkän monologin, joka ei kirjaimellisesti kerro yhtään mitään.

Ehkä vain oli liian kovat odotukset, kun en ole aikaisemmin FromSoftwaren pelejä pelannut. Varmasti olisi nytkin eri fiilikset, jos olisin tiennyt ettei näissä peleissä tarinalle ole tarkoituskaan antaa mitään selkeää ja tyydyttävää päätöstä.
Reilut 10 vuotta sitten kun menin Dark Souls 1:n läpi olin yllättynyt kuinka peli ei kertonutkaan mitään kiinnostavaa. Peli oli muilta osin niin hyvin tehty ja mietitty että odotin samanlaista loppua niinku Fallout 2:ssa. Siinä käytiin läpi pelaajan tekemiset ja kerrottiin lopputekstien aikana esim. mitä millekin kaupungille tapahtui jatkossa. Odotin että Dark Souls olisi kertonut miten kaikille NPC:ille kävi, niihin oli kumminkin kehittynyt jonkinlainen tunnesuhde kun ne olivat ainoat ystävät äärivihamielisessä ja vaikeassa maailmassa.

Hauskasti pelaajat ovat alkaneet itse tehdä tuollaisia videoita. Vaatividya on tunnetuin ja hyvänä esimerkkinä vois olla tämä erittäin laadukas pariin NPC:hen keskittyvä lyhyt elokuva The Warrior Within. Ite en omalla peli kerralla edes törmännyt nuihin kaikkiin NPC:ihin, Alexanderin juonilangan sain sentään vedettyä loppuun asti ja se oli tuttu kun tuota elokuvaa katseli.
 
Yritän jättää analyysit kattomatta ja mennä mahdollisimman sokkona lisäriin, tää traileri ei tehnyt muuta kuin nosti hypeä : D
 
Taidanpa ostaa pleikalle tän lisärin, kun edelleenkään Fromilla ei ole, eikä tule virallista ultrawide-tukea. Modilla onnistuu, mutta sitten voikin unohtaa onlinen, koska muuten bannia.
 
Mitä hemmettiä tässä edes tekee millään onlinella... Rasittava ominaisuus varsinkin tässä pelissä.
Onlineen kuuluu myös ne pelaajien kirjoittamat viestit. Mielestäni tuo on kyllä kiva ominaisuus.

Ne PvP jutut ovat kyllä mielestäni turhia, mutta onneksi eivät ole pakollisia niin eipä itse ole tullut edes koitettua.
 
Vieläköhän tulee pääpeli alennukseen ennen lisäriä..

Alkaa kohta kiire olemaan. Pc:llä pelaankin pleikan sijaan.
 
Täällä pelaillaan lisäriä varten ukkoa valmiiksi. Leyndelissä juuri. Muutama ukko tehty aikaisemmin ja aika nopeesti menee kyllä.
 
Pitihän se laittaa lisäosa ennakkotilaukseen. Vielä viikko odottelua. Sopivasti alkaa siinä kuukauden kesälomat. :geek:

Peli on myynyt jo 25 miljoonaa kappaletta:

1718215365103.png
 
Ite oon tehny pari hahmoa base gameen valmiiks DLC:tä varten, Faith ukko ja Dex ukko jo valmiit, kait ehkä Strengthin lisäks viel ARC tyyppi. Useimmat seivit ku on jo NG++++
 
Viikonloppuna aloitan puolen vuoden tauon jälkeen pelailemaan hahmoa lisärille. Pc:lle hyppy tässä pelissä.
 
tässä alkuvuodesta aloittelin hahmolla ng+, nyt ois sopivasti enää reissu haligtreehen jäljellä ja moghin jo kävin niistämässä valmiiksi. Eli lisäriä ootellessa.
 
Mulla on 33/42 saavutusta, just pohdin pelaisiko kokonaan uudella ukolla vai NG plus jotta saisi nuo puuttuvat saavutukset. Mistähän näkisin mitkä saavutukset puuttuu, koitin Steamista etsiä jotain listaa...

Ja sitten DLC: kimppuun =)
 
Mulla on 33/42 saavutusta, just pohdin pelaisiko kokonaan uudella ukolla vai NG plus jotta saisi nuo puuttuvat saavutukset. Mistähän näkisin mitkä saavutukset puuttuu, koitin Steamista etsiä jotain listaa...

Ja sitten DLC: kimppuun =)

Itse sain kaikki tehtyä, kolme pelikertaa yhteensä alusta loppuun. Toki kun vetää NG+1 niin saa nopeasti, juoksee vain achievementit mielessä laput silmillä eteenpäin.
 
Eilen illalla aloitin. Mohgin palatsiin pelasin jo. Ei vielä 4 levelin aseella taivu. :p

elden.png
 
Viimeksi muokattu:
Alkujaan meinasin, että tekisin uuden hahmon, mutta ajanpuutteen vuoksi ja keskeneräisten pelien takia voi olla, että joutuu vaan jatkamaan jo olemassa olevalla orkkis hahmolla Lisäriin.

Tai sitten en hanki sitä Lisäriä vielä edes nytten, vaan jossain hamassa tulevaisuudessa.
 
elden2.png


En jaksanut enää tikulla pelata niin palasin vanhoihin omiin klassikoihin. Näillä on hyvä hypätä invaderin niskaan ja iskeä tonttiin kerralla. Mohg olisi jäljellä siellä ennen lisäriä, mutta taidan pelailla vielä. Joku 60 level on nyt.
 
Viimeksi muokattu:
Aloitan itse tänään toisen kierroksen uudella ukolla, tällä kertaa vilkuilen netistä puuttuvat sivutehtävät. Lisäriin ei vissiin ole leveli-vaatimusta, tuo Mohg toki pitää olla voitettu.
 
Aloitan itse tänään toisen kierroksen uudella ukolla, tällä kertaa vilkuilen netistä puuttuvat sivutehtävät. Lisäriin ei vissiin ole leveli-vaatimusta, tuo Mohg toki pitää olla voitettu.

Levelivaatimuksia ei ole ikinä näissä ollut. Toki jonkinlainen mukavuustaso on aina suhteessa pääpeliin. Vissiin loppupään pelin vaikeustasoa on ainakin.
 
Ei jaksanut aloittaa uutta ukkoa, joten jatkoin vanhalla ukolla NG+ ja nyt olisi Mohg tapettu ja tie lisäriin avoin. Saas nähdä miten siellä pärjää, ukko on nyt reilu 200 levelillä ja aseena on tällä hetkellä Death's Poker. Jos lisäri osoittautuu liian helpoksi, niin kai se sitten pitää joku uusi hahmo aloittaa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
257 000
Viestejä
4 465 826
Jäsenet
73 879
Uusin jäsen
Torvelo

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom