Elden Ring (PC, PS4/PS5, Xbox One/X/S)

Liittynyt
03.04.2019
Viestejä
527
eipä ne levelit mitään tossa auta. Itsellä 224. Lähes kaikki muut pääjehut jo tapettu. malenia ja 1-2 muuta olis jäljellä, siihen taitaa jäädä
224? No huhhuh. Mikä on muuten sinusta tämä ihmease millä Malenia kaatuu sekunneissa? Se on sitä paitti vapaaehtoinen pomo että kyllä sen pelin läpi pääsee ilmankin.
 
Liittynyt
03.04.2019
Viestejä
527
No jos Mimic on käytössä niin onhan noita aseita kymmeniä millä se on sitten pirun helppo.
Jos soolona haluaa helpoiten alas niin Burn O Flame, Giants Seal, Faith 80 ja tarpeelliset talismanit + physickit niin väitän että helposti menee alas parilla yrityksellä.

Millainen buildi ja mitä aseita käytössä jos ei kerran lvl224:sena kaadu Malenia?
 
Liittynyt
09.02.2024
Viestejä
23
Multa et kysyny mutta mulla on mm. burn o flame ja mun tuurilla ne liekit ei kunnolla osu. Se jäi just niihin väleihin useimmiten :D Giant seal on ja varmaan tarvittavat talismanit ja physicit muutenkin jo koska mulla on Faith painotteeinen samurai build . Toisessa kädessä +25 nakakiba ja toisessa +25 uchigatana ja molemmissa flame art ash of war.
 
Liittynyt
03.04.2019
Viestejä
527
Multa et kysyny mutta mulla on mm. burn o flame ja mun tuurilla ne liekit ei kunnolla osu. Se jäi just niihin väleihin useimmiten :D Giant seal on ja varmaan tarvittavat talismanit ja physicit muutenkin jo koska mulla on Faith painotteeinen samurai build . Toisessa kädessä +25 nakakiba ja toisessa +25 uchigatana ja molemmissa flame art ash of war.
Kokeilin just ite NG+6 Maleniaa Arcade Buildilla missä 80 ARC ja 50 Faith toisessa kädessä Dragon Communion seal ja toisessa Giants Seal, asianmukaiset talismanit ja physickit niin 4 full charge Burn O Flamea hoitaa ekan vaiheen ja sama tokaan, olettaen toki että et ota ihan kauheasti hittiä kun se kerää sitten lisää. Jos vaan tolla Incantationilla jauhaa muutamat kerrat niin varmaan onnistuu koska Malenia lentää melkein aina ilmaan kun Burn o Flame osuu niin sitä voi loopata lähes loputtomiin. Toki pitää ekassa vaiheessa huomioida koska tulee Waterfowl ja tokassa koska tekee Scarlet Aeonia ja väistää ne. Joskus noikin välttyy kun se ei ehdi tehdä mitään ilmaan lentelyltään.

Ja jos käytät Mimic niin tulee vielä helpompaa kun molemmat spämmäätte sitä, laitat vaan että sillä ei ole mitään muita aseita tai Incantationeita niin se ei muuta tee kuin Burn o Flamea. Kokeilin huvikseen Mimicin kanssa tuota, 1.5minsaa siitä kun ovista siihen että Malenia död, tokassa vaiheessa ei ees kerenny kukkaa lopuks tekemään.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
26.03.2017
Viestejä
135
juuriLehmä malenia vei kyllä koko maun peliin. Ihan järjetöntä että pitäisi opetella youtubesta uusi pelityyli ja kattoo toimintavideoita miten se lehmä kuolee ennen itseä.
Uskomatonta paskaa sanon minä. Sitte löytyy 1 ase joka tappaa sen sekunneissa, eipä siinäkään ideaa ole. Parin osuman päähän olen sen lentävän torakanpaskan saanu. Nyt loppu.
Ensimmäistä kertaa malenia oli piiki lihassa:mad:. Mutta nykyään se nirhattu monella eri aseella. Itekkin olin ihan varma, että en koskaa saa tapettua mutta kyl se sit menikin. Suosittelen vielä yrittämää. Esimmäisellä kerralla oli käytössä hyppy bleed buildi aseina Scavenger's Curved Sword ja Bandit's Curved Sword.
 
Liittynyt
26.06.2017
Viestejä
1 605
Sitä on koitettukin, ja lähes saatu se persesilmä hengiltä. Kun vaan ei tuuri ja taito riitä persesilmän tappamiseen
Kyllä se kaatuu. Se iso kahden käden hammer vaan käteen ja sitä volttihyppyä. Meni meikällä varmaan ykkösellä ja oli ihan paperia. En ole mikään ammattipelaaja.
 
Liittynyt
08.11.2018
Viestejä
1 655
Sitä on koitettukin, ja lähes saatu se persesilmä hengiltä. Kun vaan ei tuuri ja taito riitä persesilmän tappamiseen
Mohgwyn's Sacred Spear ja mimic, ei tarvi mitään muuta kuin spammaa erikoishyökkäystä. Tällä itse vetelin kaikki lopun pomot
 
Liittynyt
01.10.2019
Viestejä
291
Itse jaksoin opetella Malenian hyökkäysten väistöt, tosin vain sen takia koska kaveri käytti Mimiciä ja hax-asetta (se käärme-lordin suusta vedettävä mikälie), joten itse tietenkään en Mimic halunnut käyttää :D. Itse käytin jotain Nagakibaa, buildi oli arc-dex-fth 150lvl hybridi, mutta 100% melee käytin miekkataistossa. Melkein mikä vaan kovaa poise-vahinkoa tuottava ase/skill tekee siitä huomattavasti helpomman, esim Vagabondin aloitusmiekka perus ability, tai katanan Unsheathe toimii loistavasti, Strength Bonkit juustottaa sen vielä astetta helpommin kun se ei polviltaan pääse käytännössä ylös ollenkaan ilman Waterfowl-piruetteja.

Ainut erohan 2-vaiheen samoissa hyökkäyksissä on hieman rotia ja jossain poise-dmg kohdassa karkuun luikkimisen sijaan se tekee kierrepotkun, niin siihen piti enää scarlet-kukkanen ja ne varjojen väistöt niin kaatui. Oiskohan 89:s kerralla viimein kaatunut ensimmäisen kerran.
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 745
Oon menny läpi, mutta en ole aloittanu uutta kierrosta ja peli on kesken Malenian sumuovella. Pitää kai kesään mennessä vetästä se läpi.

Isot suositukset The Convergence modille, joka muuttaa peliä niin paljon, että se tuntuu melkein uudelta. Peli käynnistetään eri .exe:stä ja aloitetaan uusi hahmo, joten alkuperäiseen peliin tai sen hahmoihin ei "kosketa". Uudet aloituspaikat eri hahmoluokille, paljon uusia juttuja ja mm. omat etenemissuunnat eri hahmoluokille. Ei tietenkään voita alkuperäistä, mutta hauska useamman kymmenen tuntia.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 461
Pelistä löytyy välillä ihan komeita maisemia jota on myös mukava "kuvailla". Kaksi kertaa on tullut peli vedettyä läpi uudella hahmolla, nyt on kolmas pelikerta menossa DLC:tä varten. Pitää tälle hahmolle yrittää hommata ns. "kaikki mahdollinen", vieläkin lötyy uusia dunkkuja ja paikkoja. Onko kenelläkään mitään arvausta että mille levelille hahmo kannattaa jättää DLC:tä varten? Vedän pelin siis läpi mutta en aloita NG+1 vaan hyppään samalla hahmolla sitten DLC:n puolelle. Joko lvl 150 on liian kova?

Elden Ring Screenshot 2024.04.06 - 17.48.27.69.png

Elden Ring Screenshot 2024.04.10 - 21.16.44.42.png
 
Liittynyt
20.08.2018
Viestejä
171
Pelistä löytyy välillä ihan komeita maisemia jota on myös mukava "kuvailla". Kaksi kertaa on tullut peli vedettyä läpi uudella hahmolla, nyt on kolmas pelikerta menossa DLC:tä varten. Pitää tälle hahmolle yrittää hommata ns. "kaikki mahdollinen", vieläkin lötyy uusia dunkkuja ja paikkoja. Onko kenelläkään mitään arvausta että mille levelille hahmo kannattaa jättää DLC:tä varten? Vedän pelin siis läpi mutta en aloita NG+1 vaan hyppään samalla hahmolla sitten DLC:n puolelle. Joko lvl 150 on liian kova?


Viimeisimmissä Miyazakin haastattelussa taisi olla mainintaa, että DLC:ssä on ihan oma skaalaus vaikeusasteessa. Ilmeisesti hieman samanlainen systeemi kuin Sekirossa oli, eli hahmo kehittyy voimakkaamaksi mitä enemmän saa bosseja alas. Itsellä myös useampi hahmo, joilla leveli vaihtelee 100-150 väliltä. En usko että on tuo lvl 150 vielä liian kova. Eka peli kerta menee ainakin itsellä varman päälle low level hahmolla. Saa sitten nähdä missä tulee seinä vastaan. Fromin DLC:t on tunnetusti ollut aika haastavia pää peliin verrattuna.
 

aop

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 376
Olen soolona STR meleebuildina pelaillut tätä ja täytyy sanoa, että suurin osa bosseista on aivan täyttä syöpää ja paskaa designiä. Bossien iskusarjat ovat tolkuttoman pitkiä, tekevät helvetisti lämää ja sitten itse saa tilaisuuden lyödä takaisin todella, todella harvoin. Lisäksi osa bosseista on vielä fyysisesti niin suurikokoisia, ettei näe mitä ne tekee, kun on itse iskuetäisyydellä. Tähän päällä vielä täältä Australiaan asti yltävät healttibaarit, niin ei voi puhua mistään hauskuudesta. Bossit summoneiden kanssa liian helppoja ja siksi vedetty aivan överiksi, jolloin melee soolona, varsinkin ilman jotain juustobuildia, lähinnä turhauttaa.

edit: Muuten kyllä maailma hieno ja mukava tutkia. Kovasti kaipaisi tosin jonkinlaista kirjallista quest-logia ja hieman enemmän infoa NPC:ltä mitä ne tahtoo. Nyt käytännössä ainoa tapa edetä questeissa on lukea wikiä, koska peli antaa niin vähän informaatiota yhtään mistään. Ei voi mitenkään yhdistää jotain random dunkusta löytynyttä itemiä johonkin NPC, jos on 10h aikaisemmin tavannut.
 
Viimeksi muokattu:

Hellsinki

Kapteeni pienkonekorjaaja
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 125
Mielenkiintoisia asioita tässä pelissä, joitain asioita on lähes mahdotonta itse saada selville. Oli pakko googlata miten sinne viimeiselle saarelle pääsee, ei todellakaan tullut mieleen mennä jättiläispadan luo puhumaan asiasta :D

Nyt lvl226 ja 426h takana
 
Liittynyt
25.12.2020
Viestejä
923
edit: Muuten kyllä maailma hieno ja mukava tutkia. Kovasti kaipaisi tosin jonkinlaista kirjallista quest-logia ja hieman enemmän infoa NPC:ltä mitä ne tahtoo. Nyt käytännössä ainoa tapa edetä questeissa on lukea wikiä, koska peli antaa niin vähän informaatiota yhtään mistään. Ei voi mitenkään yhdistää jotain random dunkusta löytynyttä itemiä johonkin NPC, jos on 10h aikaisemmin tavannut.
Mielenkiintoisia asioita tässä pelissä, joitain asioita on lähes mahdotonta itse saada selville. Oli pakko googlata miten sinne viimeiselle saarelle pääsee, ei todellakaan tullut mieleen mennä jättiläispadan luo puhumaan asiasta :D

Nyt lvl226 ja 426h takana
Joo, paljon jää selvittämättä ja näkemättä ilman luntteja, mutta ekan rundin suosittelen silti vetämään ”sokkona” ja jatkokierroksilla perehtyä pelin saloihin lunttien avulla - valtaosa questeista ihan tuuripeliä onnistuuko löytämään NPC:n oikeaan aikaan oikeasta paikasta ja se oikea paikka voi olla keskellä ei mitään.

IMG_2209.jpeg
 

Hellsinki

Kapteeni pienkonekorjaaja
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 125
Joo, paljon jää selvittämättä ja näkemättä ilman luntteja, mutta ekan rundin suosittelen silti vetämään ”sokkona” ja jatkokierroksilla perehtyä pelin saloihin lunttien avulla - valtaosa questeista ihan tuuripeliä onnistuuko löytämään NPC:n oikeaan aikaan oikeasta paikasta ja se oikea paikka voi olla keskellä ei mitään.

99,9 pinnaa oon itse etsinyt ja tehnyt sit on nää mitä ei voi edes arvata. siks mul onki tuota peliaikaa
 
Liittynyt
31.08.2019
Viestejä
2 027
Malenia kaatui liian helposti lvl 150 (Faith/str tankkina). Olisi pitänyt mennä pienempilevelisenä koittamaan, mutta toisaalta ei ole jaksanut kiirehtiä kun on ollut niin paljon tutkittavaa kartalla.

Blasphemous blade vei tuosta taistelusta kyllä kokonaan ilon pois, mutta tuntuu että Malenia oli heikko muutenkin noita kahden käden miekkoja vastaan, kun perus lyöntikin tuntui rikkovan poisen. Pitänee silti luopua tästä miekasta loppupelin ajaksi ja kokeilla jotain muuta.
 

Hellsinki

Kapteeni pienkonekorjaaja
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 125
Nyt se palaa. Kaikki tietäväki meni tokalla, sit pitää etsiä jotain. eli eiku etsimään


Nyt on peli läpäisty. 438h ja lvl 230. Tähän on hyvä lopettaa

steam sanoo että 6 saavutusta olisi tekemättä.
 

Liitteet

Viimeksi muokattu:
Liittynyt
26.03.2017
Viestejä
135
Tulipa pitkästä aikaa aloitettua uusi ukko. STR buildi tuli tehtyä.
ELDEN RING™ STR.jpeg
Tuli käytä antamassa pataa Mohg, Lord of Bloodille. Tuli testattua ekaa kertaa Purifying Crystal Tearia. Enään ei Nihil! iskut tuntunut miltään :D
 
Liittynyt
31.08.2019
Viestejä
2 027
Kysymys liittyen tilanteeseen ennen pelin loppua ja NG+ aloittamisesta:
Puu palaa ja tapoin juuri Sir Gideon Ofnirin sekä Godfreyn. Olen kuullut, että tässä vaiheessa olisi neljän bossin putki, eli kaksi olisi vielä jäljellä (?).

Voinko näiden kahden, tai ainakin toisen, bossin jälkeen levätä gracella ja käydä roundtable holdissa ostamassa tavaraa ennen kuin peli loppuu?

Ajattelin varautua mahdollisesti tulevaa NG+ peluuta varten päivittämällä ashit ja ostamalla tavaraa varastoon, ja nuo bossista saatavat runet olisivat sopivat siihen. Mutta jos tämän kohdan jälkeen ei enää pääse gracelle, niin käyn grindaamassa jossain itselleni käteistä taskuun.
 
Liittynyt
25.12.2020
Viestejä
923
Kysymys liittyen tilanteeseen ennen pelin loppua ja NG+ aloittamisesta:
Puu palaa ja tapoin juuri Sir Gideon Ofnirin sekä Godfreyn. Olen kuullut, että tässä vaiheessa olisi neljän bossin putki, eli kaksi olisi vielä jäljellä (?).

Voinko näiden kahden, tai ainakin toisen, bossin jälkeen levätä gracella ja käydä roundtable holdissa ostamassa tavaraa ennen kuin peli loppuu?

Ajattelin varautua mahdollisesti tulevaa NG+ peluuta varten päivittämällä ashit ja ostamalla tavaraa varastoon, ja nuo bossista saatavat runet olisivat sopivat siihen. Mutta jos tämän kohdan jälkeen ei enää pääse gracelle, niin käyn grindaamassa jossain itselleni käteistä taskuun.
NG+ pitää erikseen aloittaa Roundtablen Gracessa eli vapaasti voi sitä ennen vielä tutkia maailmaa ja varustautua jatkoa varten
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 749
Viestejä
4 205 162
Jäsenet
70 959
Uusin jäsen
Jambbor

Hinta.fi

Ylös Bottom