Elden Ring (PC, PS4/PS5, Xbox One/X/S)

Eihän tosta ole kuin DLC myynnissä eikä siinä tule peruspeliä mukana
Ihan lopussa mainosti Elden Ring Shadow of the Erd Tree Editionia, ja oli sielä muitaki versioita.

En edes tarkastanut, mutta veikkaan että saa vasta silloin kesällä yhtenä pakettina. Jos haluaa pelata nyt niin ostaa vain perus version ja kesällä sitten ostaa sen DLC:n.
 
Ihan lopussa mainosti Elden Ring Shadow of the Erd Tree Editionia, ja oli sielä muitaki versioita.

En edes tarkastanut, mutta veikkaan että saa vasta silloin kesällä yhtenä pakettina. Jos haluaa pelata nyt niin ostaa vain perus version ja kesällä sitten ostaa sen DLC:n.
ELDEN RING Shadow of the Erdtree Premium Bundle on ainakin

This content requires the base game ELDEN RING on Steam in order to play.
 
ELDEN RING Shadow of the Erdtree Premium Bundle on ainakin

This content requires the base game ELDEN RING on Steam in order to play.

Steamista löytyy 79,99€ maksava paketti mikä sisältää pelin ja lisäosan.
Ainakin itse kun laittaa sen ostoskoriin niin kertoo että omistan jo pelin enkä voi sitä ostaa.

Ne on nimenomaan nuo ”edition” versiot missä on peli ja dlc.
 
Steamista löytyy 79,99€ maksava paketti mikä sisältää pelin ja lisäosan.
Ainakin itse kun laittaa sen ostoskoriin niin kertoo että omistan jo pelin enkä voi sitä ostaa.

Ne on nimenomaan nuo ”edition” versiot missä on peli ja dlc.
Hieman ihmellistä kun etsim Steamissä Elden Ring nimellä niin ei löydy mitään 79,99€ hintaista versiota

Edit : Searchillä ei tosiaan löydy mutta kun menee Elden Ring peliä katsomaan niin sitten vasta näkyy


100€ maksavassa tulee molemmista Tuo Deluxe versio sitten

ELDEN RING Shadow of the Erdtree Deluxe Edition includes:
• ELDEN RING
• ELDEN RING Shadow of the Erdtree expansion
• ELDEN RING Digital Artbook & Original Soundtrack
• ELDEN RING Shadow of the Erdtree Artbook & Soundtrack

*Shadow of the Erdtree content will be available when the expansion releases.
 
Viimeksi muokattu:
80€ Shadow of the Erdtree Editionia
saa Steam / PSN. Ei kai se auta kuin kokeilla.
 
Elden ring perus peli kiinnostas, mutta en ole ikinä pelannut näitä vissiin souls-pelejä. Jos peli on liian vaikea niin mulla ei jaksa riittää kiinnostus, onko tämä oikeasti "liian" vaikea?
 
Elden ring perus peli kiinnostas, mutta en ole ikinä pelannut näitä vissiin souls-pelejä. Jos peli on liian vaikea niin mulla ei jaksa riittää kiinnostus, onko tämä oikeasti "liian" vaikea?
Ei ole, ihan samoista lähtökohdista ja samoilla ajatuksilla lähdin tätä pelaamaan silloin julkaisun aikoihin. Toki vaikeita kohtia on, mutta aina pystyi vain jättämään ko. kohdan myöhemmäksi ja mennä tekemään jotain muuta, ja siitä muuta muistaakseni kyllä riitti. Ihan jo paikkojen ja maailman tutkiminen meni tuosta muusta tekemisestä, sen verran laaja, yksityiskohtainen ja hieno se on (muistaakseni). Bosseihinkin taas pystyi hankkimaan apuvoimia halutessaan niin niiden avulla niistäkin saa siedettävämpiä. Myös alussa valittu hahmo vaikuttaa tosi paljon miten vaikeaksi pelin kokee; itse aloitin raskaalla ritarilla ja pelistä ei tullut yhtään mitään ja meinasi kiinnostus laantua jo alussa. Kokeilin onneksi uudella hahmolla (joku kevyt buildi kahdella miekalla muistaakseni) ja kokemus oli aivan erilainen ja perusvihutkin kaatui helpommin.

Edit: niin ja Pakastun mainitsemat pelin mekanismit on tietysti yksi hyvä pointti. Itsekään kun en ollut yhtäkään FromSoftwaren peliä aiemmin pelannut niin en tiennyt yhdestä imo melko "tärkeästä" mekaniikasta liittyen taisteluihin. Vasta kun vahingossa siihen tietoon jossain törmäsin niin taistelut helpottui huomattavasti.
 
Elden ring perus peli kiinnostas, mutta en ole ikinä pelannut näitä vissiin souls-pelejä. Jos peli on liian vaikea niin mulla ei jaksa riittää kiinnostus, onko tämä oikeasti "liian" vaikea?
Riippuu miten pelaat. Jos menee pimeänä se johtaa välttämättä tappeluihin joissa vihut on hankalia, peli ei kerro hirveästi eri tärkeitä pelin mekanismeja, quest logia ei ole ja npc:t teleporttailee ympäriinsä ja tietyille alueille ei pääse ellei käytä googlea.

Jos käyttää meta buildeja, suositeltuja aseita (et pysty levuttamaan kuin 1 asetta luultavasti), käyttää ohjeita questien tekoon, tietää millä alueella on helpoimmat npc:t jne. se on sitten helpompaa.
 
Tietynlainen oppimiskynnys näissä peleissä on, suosittelen rohkeasti vain kokeilemaan ja ehdottomasti olen sitä mieltä että ei kannata pilata ensimmäisiä pelikertoja googlettelemalla tai muita ohjekirjoja lueskelemalla.
Jos olisi Souls-peli taustaa nuo questien jatkumo ja salaisuudet tulevat luonnostaan eikä tarvitse googletella, päivityksessä npc sijainteja helpotettiin karttaan merkkaamalla niin uskoisin että uusillekin pelaajille mahdollisuus edetä ilman ulkopuolisia apuja, kovasti kuullut kehuja tästä päivityksestä mutta en henk. koht. voi kommentoida miten suuri helpotus tämä on kun pelasin ennen päivitystä ja ilman ongelmia.

Lue kaikki tekstit ja uppoudu maailmaan, vastoinkäymiset on osa kokemusta. Elden Ringin summon mekaniikka helpottaa todella paljon jos löydät itsesi jumista, voit kutsua apujoukkoja vaikeisiin tappeluihin.
 
Jos olisi Souls-peli taustaa nuo questien jatkumo ja salaisuudet tulevat luonnostaan eikä tarvitse googletella, päivityksessä npc sijainteja helpotettiin karttaan merkkaamalla niin uskoisin että uusillekin pelaajille mahdollisuus edetä ilman ulkopuolisia apuja, kovasti kuullut kehuja tästä päivityksestä mutta en henk. koht. voi kommentoida miten suuri helpotus tämä on kun pelasin ennen päivitystä ja ilman ongelmia.
Millä tavalla aikaisempi kokemus Souls-peleistä auttaa questien salaisuuksien ja jatkumon kanssa? Demons Souls III ainoastaan pelaamatta ja lähes kaikki questit mulla meni ohi kun en googlettanut eli missä mokasin? Täysin tuurista tuntui olevan kiinni sattuuko oikeaan aikaan oikeasta paikasta löytämään questhahmon ja tuosta päivityksestä ei minullakaan kokemusta. Läpipeluun jälkeen joitakin luntteja netistä vilkaisin ja ne kyllä vahvistaa ettei questeissa juuri logiikkaa ole ja pelkästään niiden triggeröinti on usein tuurista kiinni jatkumosta puhumattakaan.

Pelissä on varsin selkeä ja helposti opittava taistelumekaniikka eli sen puolesta peli ei ole vaikea. Vaikeus tulee mun mielestä ennen kaikkea siitä, että pelissä eteneminen niin alueiden kuin hahmonkehityksen puolesta on aika epäselvää. Tämähän tosin ei haittaa jos on keskivertoa enemmän peliaikaa (etenkin pitkien pelitaukojen aikana kerkeää unohtaa oleellisia asioita) ja tykkää tutkia paikkoja, kyllä ne palaset siinä ohessa loksahtelee paikoilleen. Toinen vaihtoehto toki luntata netistä ohjeet jolloin pelistä tulee suorastaan helppo.

Tässä pelissä jo pelkkä matka on niin upea ettei päämäärää tarvitse edes saavuttaa saadakseen rahoille vastinetta - mulla meni yli vuosi (sisälsi pitkiä taukoja) pelata eka kerta läpi ja jokainen pelihetki oli nautinnollinen (perheen teini pelasi lunteilla pelin läpi parissa viikossa).
 
Vieläkö PC-versiota vaivaa ruudunpäivityksen nykimiset asetuksista riippumatta? Itselle olisi erittäin oleellista että FPS on mahdollisimman tasainen ja mielellään se 60(+). Pelasinkin itse orkkiksen läpi PS4-versiolla PS5:llä, koska se oli silloin paras versio noilla spekseillä, mutta mietin että joko lisäriä uskaltaa kokeilla PC:llä?
 
En ollut aikasemmin näitä pelejä pelannut ja alkuun oli hankala. Jonkun ajan pelaamisen jälkeen oppi mekaniikat ja löysi parempia aseita ym. Loppu olikin sitten melkein läpijuoksua jo. Noi NPC ja questit on hankalia kun ei ole mitään logia. Toisaalta sellainen Witcher tyyppinen missä ohjataan joka paikkaan hakemaan joku avain jne. niin kanssa vähän puuduttavaa kun niiden tekeminen oli vaan sellaista juoksua.
 
Millä tavalla aikaisempi kokemus Souls-peleistä auttaa questien salaisuuksien ja jatkumon kanssa? Demons Souls III ainoastaan pelaamatta ja lähes kaikki questit mulla meni ohi kun en googlettanut eli missä mokasin? Täysin tuurista tuntui olevan kiinni sattuuko oikeaan aikaan oikeasta paikasta löytämään questhahmon ja tuosta päivityksestä ei minullakaan kokemusta. Läpipeluun jälkeen joitakin luntteja netistä vilkaisin ja ne kyllä vahvistaa ettei questeissa juuri logiikkaa ole ja pelkästään niiden triggeröinti on usein tuurista kiinni jatkumosta puhumattakaan.
Oppii tuntemaan miten npc flagit toimii, jokaisen isomman bossin jälkeen käymään juttelemassa uudestaan ja tarkistamassa hahmolle tärkeät alueet onko niihin tullut mitään uutta. Samanlaisella tuntumalla hahmot käyttäytyy jo ensimmäisestä Souls-pelistä alkaen, jokaiseen ei kannata luottaa jne. ja polut on yleensä aika luonnolliset, harvoin uusi hahmo ilmestyy jo tutkitulle alueelle mutta tutkittujen aluettenkin npceillä on yleensä paljon sanottavaa kun tarina etenee. Omasta mielestä pelin questeissa on logiikkaa mutta myönnän että maailma on niin massiivinen että varmasti helppo ohittaa jotain jos ei ole täysin nuohooja kuten itse (145 tuntia ensimmäinen pelikerta).
Salaisuudet myös kartan tutkimisen kannalta, vanhemmista peleistä oppii että hissit ei ole aina pelkkiä hissejä vaan kannattaa kertaalleen aina nostaa ylös ja katsoa tuleeko sieltä mitään erikoista tai onko pohjalla jotain, hissimatkalla silmät auki mahdollisia ovia tai paaluja varten. Iso rotko joka näyttää vievän varmaan kuolemaan mutta siellä törröttää muutamat kohdat joita pitkin ehkä pääsee laskeutumaan? Näkymättömät seinät myös sarjan klassikkoja. Jotkut questit jatkuu näille hyvin salatuille alueille joita pelaaja ilman aikaisempaa kokemusta ei välttämättä eksy.

Täysin samaa mieltä että peli on niin mahtava että rahoille saa varmasti vastinetta, oli se sitten ensimmäinen Souls-peli tai ei. :thumbsup:
 
En ollut aikasemmin näitä pelejä pelannut ja alkuun oli hankala. Jonkun ajan pelaamisen jälkeen oppi mekaniikat ja löysi parempia aseita ym. Loppu olikin sitten melkein läpijuoksua jo. Noi NPC ja questit on hankalia kun ei ole mitään logia. Toisaalta sellainen Witcher tyyppinen missä ohjataan joka paikkaan hakemaan joku avain jne. niin kanssa vähän puuduttavaa kun niiden tekeminen oli vaan sellaista juoksua.

Loppua kohden aika kovia lopareita niin pakko kysyä, että pelasitko ihan soolona, kun puhut läpijuoksusta? Eikä sillä, että haittaisi coopit ym. mutta hyvä näissä saada konteksti vaikeudesta puhuttaessa.
 
Loppua kohden aika kovia lopareita niin pakko kysyä, että pelasitko ihan soolona, kun puhut läpijuoksusta? Eikä sillä, että haittaisi coopit ym. mutta hyvä näissä saada konteksti vaikeudesta puhuttaessa.
Oli mulla Summon käytössä. En muista mikä se kova samurai miekka oli mutta kyllä noi viimeiset pakolliset bossit taisi aikalailla ensimmäisellä yrittämällä kaatua.
 
Vieläkö PC-versiota vaivaa ruudunpäivityksen nykimiset asetuksista riippumatta? Itselle olisi erittäin oleellista että FPS on mahdollisimman tasainen ja mielellään se 60(+). Pelasinkin itse orkkiksen läpi PS4-versiolla PS5:llä, koska se oli silloin paras versio noilla spekseillä, mutta mietin että joko lisäriä uskaltaa kokeilla PC:llä?
Ainakaan tämän ja (oikein säädetyn) VRR:n avulla ei omien kokemuksieni perusteella pitäisi olla nykimisiä: GitHub - uberhalit/EldenRingFpsUnlockAndMore: A small utility to remove frame rate limit, change FOV, add widescreen support and more for Elden Ring

Säteenseurantaa tosin ei oikein voi käyttää, kun ilman DLSS:ää FPS putoaa niin alas.
 

- First of all, the setting of Shadow of the Erdtree is a brand new land. It's a brand new map separate from the Lands Between.

- We think players can expect a similar experience to what they had with the base game. This is going to be structured in a similar way, as you said, with open field maps, with large scale legacy dungeons, and with small to medium scale legacies as well.

- It's hard to answer without giving away too much and to a high degree of accuracy, but if you think in terms of scale or size, it's probably comparable, if not larger, than the area of Limgrave from the base game.

- The cocoon and arm you saw at the beginning of the trailer – this is actually the point of entry to the Land of Shadow where the players will enter to the DLC area.



- Further, there will be over 10 new boss fights, plus plenty of new weapons, equipment and skills to find. And eight new weapon categories have been added to account for new weapon types.

- Previously the divide between field and dungeon areas was quite distinct. "This time, we wanted to go more in depth and bring a denser and richer level design, which brings these types of layout together a little more seamlessly," said Miyazaki. "There of course will be large open areas, there of course will be legacy dungeons, but we've also experimented with something a little more in-between these as well to bring a more diverse gameplay experience."
 
Viimeksi muokattu:
Tämä on helpoin souls sarjan peleistä, ei välttämättä bosseilla mitattuna vaan mekaniikoiltaan.

- Jos jossain paikassa tulee seinä vastaan niin pääsee nopeasti teleporttaamaan takaisin ja seikkailemaan seuraavaan paikkaan.
- Jokainen respawn paikka aivan bossien vieressä
- Hevonen millä pomppia ja ohitella vihollisia
- Helppo hyppiminen

On tässä muitakin qol juttuja, mutta nämä tuli ekana mieleen.
 
Tämä on helpoin souls sarjan peleistä, ei välttämättä bosseilla mitattuna vaan mekaniikoiltaan.

- Jos jossain paikassa tulee seinä vastaan niin pääsee nopeasti teleporttaamaan takaisin ja seikkailemaan seuraavaan paikkaan.
- Jokainen respawn paikka aivan bossien vieressä
- Hevonen millä pomppia ja ohitella vihollisia
- Helppo hyppiminen

On tässä muitakin qol juttuja, mutta nämä tuli ekana mieleen.

Kyllä. Jokunen bossi tässä on sellainen ettei kyllä aiempien pelien loparit omasta mielestäni vaikeudessa vertoja vedä. Sekirossa ollaan muutamassa kohden siellä nurkilla. Lopareihin toki saa (onneksi) helpotuksia tarpeen ja maun mukaan.

Yleisesti vaikeudesta itse sanon aina, että riippuu pelaajan kärsivällisyydestä ja tahdosta ylittää niitä esteitä. Jos tuntee itsensä, että hermo käryää helposti ja tahtoisi aina jouhevasti edetä niin sitten ei ehkä kannata. Tosiaan kuitenkin monikin ensikertalainen vetänyt läpi niin mitään mahdotonta ei ole.
 
Tämä on helpoin souls sarjan peleistä, ei välttämättä bosseilla mitattuna vaan mekaniikoiltaan.

- Jos jossain paikassa tulee seinä vastaan niin pääsee nopeasti teleporttaamaan takaisin ja seikkailemaan seuraavaan paikkaan.
- Jokainen respawn paikka aivan bossien vieressä
- Hevonen millä pomppia ja ohitella vihollisia
- Helppo hyppiminen

On tässä muitakin qol juttuja, mutta nämä tuli ekana mieleen.
2 ekaa kohtaa ei pidä paikkaansa, jos vaikka olet jossain dungeonissa etkä ole kyseisen paikan pomoa tappanut niin et pääse teleporttaamaan mihinkään, toki jos kuolet niin sitten pääset bonfirelle. Vaikkapa Rennalan respawni ei ole lähelläkään pomoa, toki sinne saa oikkaria mutta ei silti vieressä, sama pätee vaikkapa Castle Solin pomoon.

Jos käytät summoneita ja lunttailet netistä niin ehkä toisiksi helpoin. Demons Souls on paljon helpompi kaikin puolin. Dark Souls ehkä öpaut samaa tasoa, toki sitäkin voi samalla tavalla helpottaa googlaamalla. Jos et käytä summoneita niin sitten vaikeus onkin ihan eri tasolla. Itte voi toki valita, ensikertalaisilla pelisarjaan tuskin on mitään painetta olla summoneita käyttämättä.
 
Pitipä eilen ladata peli uudestaan, että näkee minkä levunen ukko siellä olikaan jätettynä DLC varten kun yhdellä hahmolla tullut vain pelattua. Peli ollut päällä viimeksi 16.4.2022 ja Steam näytti 160 tuntia peliajaksi. 165 levunen Str/Int hahmo oli jolla ei ole aloitettu NG+, joten tuolla varmaan DLC:een pariin sitten.
 
Miten tuo muuten menee kun pelin pelaamisen jälkeen aloitin ng+ mutta ei kyllä riitä oikeasti sinni pelata samaa peliä uudestaan. Onko pakko pelata uudelleen läpi että voi siirtyä lisäriin järkevällä levelillä. Jää dlc kokematta jos näin :D
 
Tämän videon mukaan lisärissä olisi oma uusi damage/leveling -mekaniikka, joka ainakin jossain määrin tasapainottaisi ennakkoon korkealle tasolle nostettujen hahmojen pelikokemusta. Ihan hyväkin juttu, ettei mene läpijuoksuksi ylivoimaisella hahmolla.

 
Miten tuo muuten menee kun pelin pelaamisen jälkeen aloitin ng+ mutta ei kyllä riitä oikeasti sinni pelata samaa peliä uudestaan. Onko pakko pelata uudelleen läpi että voi siirtyä lisäriin järkevällä levelillä. Jää dlc kokematta jos näin :D
Jostain luin, että DLC:n aloituspaikka on Moghin tykönä. Eli aivan loppupelissä alueella jonne en ominpäin edes löytänyt.

Varmaan nexusmods.comista löytyy lvl150 save parilla larvar tearilla, jollei From Software ota itse tuota huomioon. Ei ole ottanut ennen, mutta tämä peli on niin pitkä ja suosittu, että ehkä nyt myöntyvät.
 
Xboxilla pelaan, siinä ei kai modit toimi.

Edit. Puhuit siis save-pointista. Saakohan niitä xboxillr
 
Olikos peruspelin ja lisärin yhteispaketin PS4-julkaisusta puhetta? Sehän taitaa edelleen olla ainoa tapa pelata tätä tekelettä lukitulla 60 fps konsoleilla. Peliin en ole vielä ehtinyt koskea, joten tämän takia kiinnostaa.

EDIT: Ei näköjään ole tulossa erillistä julkaisua PS4:lle. Ja ilmeisesti muissakin julkaisuissa DLC on ladattava erikseen, eli ei sisälly pelilevyyn. Harmi, ehkä sitten definitive editionissa tai vastaavassa.
 
Viimeksi muokattu:
Miten tuo muuten menee kun pelin pelaamisen jälkeen aloitin ng+ mutta ei kyllä riitä oikeasti sinni pelata samaa peliä uudestaan. Onko pakko pelata uudelleen läpi että voi siirtyä lisäriin järkevällä levelillä. Jää dlc kokematta jos näin :D
Jostain luin, että DLC:n aloituspaikka on Moghin tykönä. Eli aivan loppupelissä alueella jonne en ominpäin edes löytänyt.
Mielestäni tuonne Moghin luo pääsee melko helpostikkin, kun seuraa Varren questlineä.
White Mask Varre | Elden Ring Wiki
Toki nämä fromin lisärit ovat tupanneet olevan melko haastavia, niin paha sanoa kuinka vaikea sit ng+ tulee olemaan.
 
Niin itsellä tosiaan 160 tuntia ja en edes ikinä eksynyt tuonne Mohgwyn Palaceen, missä Mogh on. :D
 
Mogh on aika paha lopari eli kovinkaan alhaisella levelillä sinne lisärille ei kuka vaan mene kyllä.
 
Mietin että muuttuuko normipeli jollain tavalla kun tuo Mogh on kuitenkin ollut ns. ylimääräinen. Jotenkin ajattelisi olevan loogista että se lisäri alkaisi pakollisten jälkeen tms?
 
Miten tuo muuten menee kun pelin pelaamisen jälkeen aloitin ng+ mutta ei kyllä riitä oikeasti sinni pelata samaa peliä uudestaan. Onko pakko pelata uudelleen läpi että voi siirtyä lisäriin järkevällä levelillä. Jää dlc kokematta jos näin :D
4kk aikaa pelata ehkä se 1h max mikä menee siihen että pääset Moghwyn palaceen pelin alusta NG+ ja tämä on liikaa? No ehkä ei sitten kannata ostaa DLC:tä.
NG+ voit juosta melkein suoraan pomolta pomolle ja niitata aika helposti ellei ole ihan paska buildi, varmaan max 2h että peli on uudestaan läpi, ei sillä että peliä tarvitsisi edes uudestaan läpi pelata jotta DLC:n pääsee.

Jos Mogh pitää niitata jotta DLC:n pääsee niin kai se idea on siinä että suositeltava lvl millä DLC:n aloittaa on semmoinen millä Moghin voittaa, ei pitäisi olla kovin vaikeaa kun summonitkin on olemassa. Omassa RL1 rundissa Mogh on jo piesty niin silläkin hahmolla voi sitten joskus DLC:tä koittaa.
 
4kk aikaa pelata ehkä se 1h max mikä menee siihen että pääset Moghwyn palaceen pelin alusta NG+ ja tämä on liikaa? No ehkä ei sitten kannata ostaa DLC:tä.
NG+ voit juosta melkein suoraan pomolta pomolle ja niitata aika helposti ellei ole ihan paska buildi, varmaan max 2h että peli on uudestaan läpi, ei sillä että peliä tarvitsisi edes uudestaan läpi pelata jotta DLC:n pääsee.

Jos Mogh pitää niitata jotta DLC:n pääsee niin kai se idea on siinä että suositeltava lvl millä DLC:n aloittaa on semmoinen millä Moghin voittaa, ei pitäisi olla kovin vaikeaa kun summonitkin on olemassa. Omassa RL1 rundissa Mogh on jo piesty niin silläkin hahmolla voi sitten joskus DLC:tä koittaa.
Siis kai ng+ skaalasi koko pelin astetta vaikeammaksi kuten dark soulseissa aikanaan? Eli pitäisi grindata rajusti että pärjää ng+ dlc:ssä? Tosin alun tree sentinel hevosmies oli kyllä ng+:ssa helppo vastus toisin kuin eka kierroksella että ehkä tässä vaikutus ei olekaan niin suuri?

En ole mikään varsinainen Gamer vaan ihan tällainen sunnuntaipelaaja niin vähän pihalla. Mogh oli eka rundilla ihan piece of cake joten siitä ei jää kiinni.
 
4kk aikaa pelata ehkä se 1h max mikä menee siihen että pääset Moghwyn palaceen pelin alusta NG+ ja tämä on liikaa? No ehkä ei sitten kannata ostaa DLC:tä.
NG+ voit juosta melkein suoraan pomolta pomolle ja niitata aika helposti ellei ole ihan paska buildi, varmaan max 2h että peli on uudestaan läpi, ei sillä että peliä tarvitsisi edes uudestaan läpi pelata jotta DLC:n pääsee.

Jos Mogh pitää niitata jotta DLC:n pääsee niin kai se idea on siinä että suositeltava lvl millä DLC:n aloittaa on semmoinen millä Moghin voittaa, ei pitäisi olla kovin vaikeaa kun summonitkin on olemassa. Omassa RL1 rundissa Mogh on jo piesty niin silläkin hahmolla voi sitten joskus DLC:tä koittaa.

Vähän perspektiiviä mukaan. Ei nyt kuka vaan maks kahdessa tunnissa juokse läpi. Sinulla on reilusti enemmän kokemusta kuin varmaan kellään muulla tahansa tässä ketjussa.
 
Siis kai ng+ skaalasi koko pelin astetta vaikeammaksi kuten dark soulseissa aikanaan? Eli pitäisi grindata rajusti että pärjää ng+ dlc:ssä? Tosin alun tree sentinel hevosmies oli kyllä ng+:ssa helppo vastus toisin kuin eka kierroksella että ehkä tässä vaikutus ei olekaan niin suuri?

En ole mikään varsinainen Gamer vaan ihan tällainen sunnuntaipelaaja niin vähän pihalla. Mogh oli eka rundilla ihan piece of cake joten siitä ei jää kiinni.
Ng+ on läpijuoksu, taitaa vasta viides lisäkierros vastata vaikeudeltaan ensimmäistä. Toki riippuu millaisella hahmolla eka peli meni läpi, mutta sellasella lvl100 jolla ase päivitetty edes suht tappiin rullailee ng+ kivuitta.
 
Sitä tässä itse pohdin, että pelaisiko hahmon valmiiksi lisäriä varten vai aloittaisiko vasta sitten? Tuleekohan nämä uudet aseet ym. heti "löydettäviksi" vai vasta uudessa kartassa? Mitenköhän on aikaisemmin ollut? Onhan tonne Moghille matkaa kun pitää Castle Solit ym. käydä läpi.
 
Vähän perspektiiviä mukaan. Ei nyt kuka vaan maks kahdessa tunnissa juokse läpi. Sinulla on reilusti enemmän kokemusta kuin varmaan kellään muulla tahansa tässä ketjussa.
Eihän siinä tarvii kuin niittaa Margit-> Godrick -> Rennala -> Makar (jos ei hae Dectusta) -> Draconic Tree Sentinel -> Goldfrey -> Morgott -> Firegiant -> Godskin Duo ->Maliketh -> Gideon -> Hoarah Loux -> Radabeast ja sulla on valmiiksi buildi millä olet nuo jo lyönyt eikä ne ole kuin pikkuisen vaikeampia, saat kuitenkin vähintään 2x runet joka vihusta ja bossista joten sinä vahvistut nopeammin kuin mitä bossit vaikeutuu (fextralife wiki:"The increase for NG+ depends on the enemies and bosses and varies between a 5x increase for earlier enemies and bosses to a 2x increase for later enemies and bosses.")
Nuo pomot on siis helpompia ja sinä olet ne jo piessyt eikä sinun tarvii edes ketään tuossa välissä hakata jos ei huvita, väittäisin että 2h on ihan mahdollinen ilman monien satojen tuntien kokemustakin. Tämä nyt ei edes kovin olennaista ole koska ei peliä pidä uudestaan läpi pelata muutenkaan että DLC aukeaa.

LilAggy sanoi juuri streamissaan että ilmeisesti Radahn ja Mogh pitää olla lyöty että DLC:n pääsee, ei tiennyt miksi mutta ilmeisesti big man oli jossain haastattelussa näin kertonut.

Köntsä-Ana katsoppa vaikka fextralifen wikistä miten Moghille pääsee, ei todellakaan tarvii Castle Solille asti päästä, periaatteessa kun Altukselle pääset niin reitti on enää pienen vaivan jälkeen auki. Luulisin että ne uudet aseet on siellä uudessa maassa.
 
Sitä tässä itse pohdin, että pelaisiko hahmon valmiiksi lisäriä varten vai aloittaisiko vasta sitten? Tuleekohan nämä uudet aseet ym. heti "löydettäviksi" vai vasta uudessa kartassa? Mitenköhän on aikaisemmin ollut? Onhan tonne Moghille matkaa kun pitää Castle Solit ym. käydä läpi.

Varren tehtävän kautta pääset Moghille. Sinne aika nopeaa kyllä pelaa, jos tietää miten mennä. Sitten riippuu itsestä, miten pääsee Moghin.
 
Eihän siinä tarvii kuin niittaa Margit-> Godrick -> Rennala -> Makar (jos ei hae Dectusta) -> Draconic Tree Sentinel -> Goldfrey -> Morgott -> Firegiant -> Godskin Duo ->Maliketh -> Gideon -> Hoarah Loux -> Radabeast ja sulla on valmiiksi buildi millä olet nuo jo lyönyt eikä ne ole kuin pikkuisen vaikeampia, saat kuitenkin vähintään 2x runet joka vihusta ja bossista joten sinä vahvistut nopeammin kuin mitä bossit vaikeutuu (fextralife wiki:"The increase for NG+ depends on the enemies and bosses and varies between a 5x increase for earlier enemies and bosses to a 2x increase for later enemies and bosses.")
Nuo pomot on siis helpompia ja sinä olet ne jo piessyt eikä sinun tarvii edes ketään tuossa välissä hakata jos ei huvita, väittäisin että 2h on ihan mahdollinen ilman monien satojen tuntien kokemustakin. Tämä nyt ei edes kovin olennaista ole koska ei peliä pidä uudestaan läpi pelata muutenkaan että DLC aukeaa.

LilAggy sanoi juuri streamissaan että ilmeisesti Radahn ja Mogh pitää olla lyöty että DLC:n pääsee, ei tiennyt miksi mutta ilmeisesti big man oli jossain haastattelussa näin kertonut.

Köntsä-Ana katsoppa vaikka fextralifen wikistä miten Moghille pääsee, ei todellakaan tarvii Castle Solille asti päästä, periaatteessa kun Altukselle pääset niin reitti on enää pienen vaivan jälkeen auki. Luulisin että ne uudet aseet on siellä uudessa maassa.
Itse uskallan kans epäillä, että ei monikaan joka on esim. pari vuotta sitten pelannut pelin kerran läpi, juokse parissa tunnissa peliä läpi. Todennäköisesti tuossa ajassa on kerennyt unohtaa jo tuon maailman ja bossit ym. aika perusteellisesti, niin en usko että ihan läpijuoksua tulisi olemaan. Ja mielestäni tämä on hyvin suhteellista sillä meitä pelaajia on moneen lähtöön.
 
Itse uskallan kans epäillä, että ei monikaan joka on esim. pari vuotta sitten pelannut pelin kerran läpi, juokse parissa tunnissa peliä läpi. Todennäköisesti tuossa ajassa on kerennyt unohtaa jo tuon maailman ja bossit ym. aika perusteellisesti, niin en usko että ihan läpijuoksua tulisi olemaan. Ja mielestäni tämä on hyvin suhteellista sillä meitä pelaajia on moneen lähtöön.
Onko sinusta 4kk ylitsepääsemätön aika saada peli NG+:ssa tai ihan vanillassa siihen pisteeseen että Mogh (ja Radahn) on tapettu? Siitähän tässä pohjimmiltaan oli kyse. Ihmeellisiä ongelmia tuntuu jengillä olevan varsinkin kun peliä ei edes läpi tarvitse pelata että DLC aukeaa. Radahn ja Mogh pitää siis hoitaa, ei muuta. Youtubesta varmaan löytyy huomiseen mennessä jo 10 videota missä kerrotaan miten tuo helpoiten käy, jos joku ei viitsi omillaan pelata.
Ja jos on PC:llä ja tämä kaikki on ylivoimaisen vaikeaa niin ihan varmasti saa impattua savefilen netistä missä kaikki on sinulle jo tehty valmiiksi. Siinä tapauksessa voi varmaan melkein säästää ne rahatkin ja katsoa kun joku muu pelaa tuon läpi, ei varmasti ole puutetta streameista jos Juhannuksen haluaa siihen käyttää.
 
Onhan tässä aikaa eikä ongelmia ole, mutta tulihan nuo max kahdessa tunnissa peli läpi jutut vähän yleistäen. :D Sillä itse, kun pirun osaava kyllä varmasti olet, mutta joskus se perspektiivi siinä hukkuu.

No eipä tätä kai enempää tarvitse. Kukin pääsee miten pääsee jne. Pitää itse ehkä kuitenkin Dragon's Dogma 2 pelata ensin. Kesäkuun aluilla viimeistään aloittaa Elden Ring.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
260 540
Viestejä
4 524 155
Jäsenet
74 641
Uusin jäsen
Repolaine

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom