Elden Ring (PC, PS4/PS5, Xbox One/X/S)

Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 631
Nyt tuli vasta Margit kaadettua ja linnaan päästyä. Summoneiden kanssa Margit meni 4:llä yrittämällä levelillä 30. Ilman niitä olis kyllä saanu jonkun aikaa jauhaa ja opetella patterneja.

Linna vaikuttaa kyllä mielenkiintoiselle. "Pro tipsi" ritareja vastaan. Hyppy + heavy attack. On ihan OP noita vastaan.
 
Liittynyt
27.04.2017
Viestejä
272
Osa varmaan jo yritttäneet autaa edellisistä kyselyistäni, mutta on tää vain niin tuskaa hiirellä ja näppäimistöllä pelaanneelle pc-pelaajalle. Peli vaikuttaa hyvältä, mutta en itse tajua miksi konsoleissa on sellaista että torso voi olla eteenpäin ja toimintakäsi lähes 90 asetta toisaalle, siis pää mukaan luokien. Taistelusta tulee mulle ihan helvettiä kun äijä juoksee pää- view näkymä toisaalle ja iskut jotenkin toisaalle, korostuu jos enemmän vihollisia. Saako tässä jotenkin sellaista asetusta että torso ja pää seuraa hiiren liikkeitä ja wsad liikkeillä ohjastetaan liikettä? En edes tiedä puhunko oikeilla termeillä. 6h pelannut ja pelaan vielä siinä aloituspaikan vieressä ja harjoittelen. Yksittäiset menee mutta se missä niitä useampia "villakoiria" ja perus mobeja samaan aikaan pyörin taas 360, juoksen "itseäni vastaan" tai kalliota. Ärsyttävää.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 631
Osa varmaan jo yritttäneet autaa edellisistä kyselyistäni, mutta on tää vain niin tuskaa hiirellä ja näppäimistöllä pelaanneelle pc-pelaajalle. Peli vaikuttaa hyvältä, mutta en itse tajua miksi konsoleissa on sellaista että torso voi olla eteenpäin ja toimintakäsi lähes 90 asetta toisaalle, siis pää mukaan luokien. Taistelusta tulee mulle ihan helvettiä kun äijä juoksee pää- view näkymä toisaalle ja iskut jotenkin toisaalle, korostuu jos enemmän vihollisia. Saako tässä jotenkin sellaista asetusta että torso ja pää seuraa hiiren liikkeitä ja wsad liikkeillä ohjastetaan liikettä? En edes tiedä puhunko oikeilla termeillä. 6h pelannut ja pelaan vielä siinä aloituspaikan vieressä ja harjoittelen. Yksittäiset menee mutta se missä niitä useampia "villakoiria" ja perus mobeja samaan aikaan pyörin taas 360, juoksen "itseäni vastaan" tai kalliota. Ärsyttävää.
Ymmärrän, että haet semmoista ns 3rd person shooter näkymää, missä kamera seuraa hahmon katsetta. Semmoista tässä, tai oikeastaan missään 3rd person mättöpelissä ei valitettavasti ole.

Isommat sakit on toki vähän haastavia, kun lockkia ei oikein voi käyttää. Kyllä siihen hyökkäysten tähtäilyyn ilman lockiakin kuitenkin tottuu.
 
Liittynyt
27.04.2017
Viestejä
272
Ei ei, Witcher 3 toimi hyvin, en hae shootteria. Enkä edelleen hauku peliä, kyse on kuvakulmista mikä ei minulle toimi. ts harmittaa kun en vain osaa.
 
Liittynyt
27.04.2017
Viestejä
272
Ei ei, Witcher 3 toimi hyvin, en hae shootteria. Enkä edelleen hauku peliä, kyse on kuvakulmista mikä ei minulle toimi. ts harmittaa kun en vain osaa.

Sori tuplat- vahino
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
09.12.2018
Viestejä
145
Ei ei, Witcher 3 toimi hyvin, en hae shootteria. Enkä edelleen hauku peliä, kyse on kuvakulmista mikä ei minulle toimi. ts harmittaa kun en vain osaa.
Ite pelasin koko pelin lock-on päällä kaikkiin vihollisiin, ilman sitä tuntuu menevän mihin tykkää tuo hahmo. (Isommissa bosseissa välillä otin pois kun häiritsi jalkoihin osumista)
 
Liittynyt
27.04.2017
Viestejä
272
Ite pelasin koko pelin lock-on päällä kaikkiin vihollisiin, ilman sitä tuntuu menevän mihin tykkää tuo hahmo. (Isommissa bosseissa välillä otin pois kun häiritsi jalkoihin osumista)
En tiedä sitten mikä mättää, pitää vain harjoitella. Yksi mikä tulee mieleen niin olen siirtänyt hiiren intencyn minimiin kun en pidä siitä nopeasta siirtelystä yhtään maton päällä. Voiko vaikuttaa?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 542
Osa varmaan jo yritttäneet autaa edellisistä kyselyistäni, mutta on tää vain niin tuskaa hiirellä ja näppäimistöllä pelaanneelle pc-pelaajalle. Peli vaikuttaa hyvältä, mutta en itse tajua miksi konsoleissa on sellaista että torso voi olla eteenpäin ja toimintakäsi lähes 90 asetta toisaalle, siis pää mukaan luokien. Taistelusta tulee mulle ihan helvettiä kun äijä juoksee pää- view näkymä toisaalle ja iskut jotenkin toisaalle, korostuu jos enemmän vihollisia. Saako tässä jotenkin sellaista asetusta että torso ja pää seuraa hiiren liikkeitä ja wsad liikkeillä ohjastetaan liikettä? En edes tiedä puhunko oikeilla termeillä. 6h pelannut ja pelaan vielä siinä aloituspaikan vieressä ja harjoittelen. Yksittäiset menee mutta se missä niitä useampia "villakoiria" ja perus mobeja samaan aikaan pyörin taas 360, juoksen "itseäni vastaan" tai kalliota. Ärsyttävää.
Harvoin niitä vihuja massana tulee päälle ja silloinkin kannattaa yrittää poimia ne yksitellen lukottamalla.

Jos et ole hirveä puristi eikä farmaus haittaa niin mee farmaa sinne mihin laitoin linkin aiemmin (portaalista kirkon takaa). Tulee reenattua näppäimiä ja kameraa vaikkakin yksittäisiä vihollisia vastaan. Samalla tulee levua niin peli helpottuu. Alku on ihan paskaa kameran, ohjauksen ja vaikeustason puolesta puolesta jos tälläsiä ei ole ennen pelannut näppiksellä ja hiirellä.


40h tullut mittariin parissa viikossa ja 120lvl. Ihan kylmästi oon kattonut tuubista mistä ballssit haetaan niin saanut levutettua aseet ja sumonit. On kyllä sellasia paikkoja, että eihän noita löydä jos ei kolaa joka senttiä mapista. Sitten siinä on vielä se, että liian heikolla äijällä sä et voi kolata joka senttiä mapista niin joudut vetää edes takas kartassa ja palata takaisin tutkimaan paikkoja.
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
168
120 tuntia ja peli on läpi. Hahmo oli levelillä 165 kun niittasin viimesen bossin. Kieltämättä on tää lähestyttävämpi peli kuin muut soulssit koska summonit pelastaa melko paljon. Samoiten ratsastaminen ja sitä kautta taistelu oli melko virkistävää tässä pelissä. Kuitenkin pelin loppuvaiheilla luolien ja katokombien tutkinen alkoi toistamaan ihteänsä sekä tämän lisäksi x tyypin fieldbosseja alkoi olemaan aivan liikaa pelissä joten aloin vaan puskemaan tarinaa eteenpäin. Kerran pelattavaksi oikein hieno peli mutta ei varmaan omalla kohdalla enää tule toistamiseen pelattua.
 
Liittynyt
08.03.2022
Viestejä
824
Siitä vähän google trendiä jossa näkee että souls peliin liittyy reipas oppaiden googlettaminen.
Kauhean montaa ei saanut samaan mutta uskon että sama jatkuisi aikalailla vaika mitä muita pelejä lisäisi tuohon souls pelien viereen.
En ihmettele. Itsekin pelasin yli 30h ilman googlea, mutta oli lopulta pakko nöyrtyä kun ei auennut osa tavaroista mikä niiden tarkoitus on. No tuli niille selityksiä sitten pelinkin edetessä. Ai niin, ja ihan ensimmäinen haku oli kun en tiennyt miten hemmetissä nuo eri tyyppiset taiat saa toimimaan, olin tietty opetellut "vääriä" loitsuja siihen nähden mitä oli kädessä.

Ihan kivasti kuitenkin itse pähkimällä tässä päässyt vauhtiin, joka kerta kun pelaa oppii jotain uutta. Myönnettäköön silti, että varmasti moninverroin helpommin olis lähtenyt liikkeelle, jos mekaniikat olisi olleet tuttuja.

Ensimmäisten 5-6h paras saavutus oli kun sain noin 1000 runen arvoisen haarniskan ostettua. Siihen asti oli tullut joka puolella vaan selkään, ja nippuja runeja jäänyt mihin sattuu kuoleman korjatessa. Nythän noita 1000+ runea kerralla tiputtavia äijänkäppyröitä saa jo parilla iskulla matalaksi.
40h tullut mittariin parissa viikossa ja 120lvl. Ihan kylmästi oon kattonut tuubista mistä ballssit haetaan niin saanut levutettua aseet ja sumonit. On kyllä sellasia paikkoja, että eihän noita löydä jos ei kolaa joka senttiä mapista.
Mitäs nämä "ballsit" oikein on? En tiedä onko vielä 50lvl mennessä tullut edes vastaan.
 

shakal

RGB ON
Liittynyt
09.09.2017
Viestejä
1 420
Mitäs nämä "ballsit" oikein on? En tiedä onko vielä 50lvl mennessä tullut edes vastaan.
Tarkoittaa varmaan golden runeja, joita voi kerätä mm valkoisista pääkalloista. Käyttämällä inventorysta saa määrän runeja riippuen millaisia ovat. Näitä pystyy myös farmaa ja 100lvl parissa tunnissa saavutettavissa.

Golden scarab equipattuna saa 20% enemmän runeja, suosittelen hakemaan heti kun kokee hahmon olevan siihen valmis, menin itse ~lvl 30 ja tukka heilui, mutta lvl ~40 kohdalla pääsin muutaman aktiivisen yrityksen jälkeen lävitse. Melko väkivaltaisen ruttostatuksen vuoksi hieman erilainen dungeon ja pomotaistelu.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 542
Sori bellsit piti kirjoitella. Ne kun on bell bearing niin taipu mun päässä ball bearing eli laakerinpallo ja ne kun on vielä palloja XD

Eli niitä, että saa ostaa smithing ja somberstoneja sekä ghost ja grave glovewortteja.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 876
Eilen tuli kyllä hauska invader, kun kaverin pelissä olin. Eka teki lohikäärmepierulla scarlet rotit meille ja perään veti frost henkäystä. Ei pärjätty. :D
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 631
Ei ei, Witcher 3 toimi hyvin, en hae shootteria. Enkä edelleen hauku peliä, kyse on kuvakulmista mikä ei minulle toimi. ts harmittaa kun en vain osaa.
En nyt muista witcherin kamerasysteemiä tarkasti, että en voi suoraan vertailla. Mutta kyllähän tässäkin hahmo iskee siihen suuntaan, mihin sen pärstä osoittaa ja mihin wasd napeilla ennen iskua ohjaa. Toki monet iskut viuhuu myös sivuillekin päin samalla. Monissa 3rd person taistelupeleissä iskut hakeutuu toki automaattisesti siihen lähimpään vihuun, vaikka ei olisi mitään lukitusta käyttänyt. Tässä semmoista "aina assistia" ei tosiaan ole, mikä tekee lukottamatta hyökkääminen haastavammaksi.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.03.2017
Viestejä
615
Ei tuota kannata alkupelissä haastaa ellei halua pyllyä kipeäksi.
Milläs oot haastamatta? Siellä roundtablessa tuo invader tulee aina jos on tiettyä questia edistänyt kun on saanut jonkun tietyn itemin inventoryyn. Lottoan vahvasti että op ei puhunut siitä jampasta joka on siellä alakerrassa. Tää invader questista meinaan tulee heti kun meet sinne sisään niin moikkaamaan.

Tosin en kyllä muista että tuo olis kova vastustaja ollut tuo quest invader. Et voihan hän olla tarkoittanut sitä alakerran jamppaa mut miks pitää mennä sinne sit?
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Eilen tuli kyllä hauska invader, kun kaverin pelissä olin. Eka teki lohikäärmepierulla scarlet rotit meille ja perään veti frost henkäystä. Ei pärjätty. :D
"Joku" on tainnut tässä ketjussa mainita, että invasion on paska mekanismi ja disconnect on paras ase. Koska kaikki invaderit on aina specattu PvP ja kaikki uhrit PvE joten koko hommassa ei ole mitään mieltä. Mieluummin jätän ne tuijottamaan disconnectia. Tosin tässä ei ole näkynyt kun en co-oppia myöskään pelaa :)

Milläs oot haastamatta? Siellä roundtablessa tuo invader tulee aina jos on tiettyä questia edistänyt kun on saanut jonkun tietyn itemin inventoryyn. Lottoan vahvasti että op ei puhunut siitä jampasta joka on siellä alakerrassa. Tää invader questista meinaan tulee heti kun meet sinne sisään niin moikkaamaan.

Tosin en kyllä muista että tuo olis kova vastustaja ollut tuo quest invader. Et voihan hän olla tarkoittanut sitä alakerran jamppaa mut miks pitää mennä sinne sit?
Näitä on mennyt monta ihan tuurilla kun on ollut kiven viskonta sattumalta taikana ja alkanut vaan väistelemään ja naputtelemaan R1. Maagille se on vähän must taika koska se on ainoa löytämäni, jota NPC:t ei kategorisesti rollaa.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 876
"Joku" on tainnut tässä ketjussa mainita, että invasion on paska mekanismi ja disconnect on paras ase. Koska kaikki invaderit on aina specattu PvP ja kaikki uhrit PvE joten koko hommassa ei ole mitään mieltä. Mieluummin jätän ne tuijottamaan disconnectia. Tosin tässä ei ole näkynyt kun en co-oppia myöskään pelaa :)
Tuo on ollut ainut, jolle hävitty eikä menettävää ollut. :)

Isossa kaupungissa pelasin randomien kanssa koko paikan pari kertaa ja tapettiin kaikki invaderit kunnon gänkkipartiotyylillä. :D
 

ssg

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 926
En ole yhtään invaderia saanut. Pitääkö se enabloida jotenkin?

Yhteen questiin tein 3 pakollista invaasiota ja niissäkin vastustajia oli aina 2 tyyppiä jotka selvästi juustosivat.
 
Liittynyt
05.03.2017
Viestejä
615
En ole yhtään invaderia saanut. Pitääkö se enabloida jotenkin?

Yhteen questiin tein 3 pakollista invaasiota ja niissäkin vastustajia oli aina 2 tyyppiä jotka selvästi juustosivat.
Ei tuu soolona tässä pelissä. Invaderit menee coop peleihin, siks siellä on aina 2 vastassa vähintään.

Joku itemi muistaakseni kuitenkin on minkä aktivoimalla voit saada invadereita peliisi. Tai ainakin itemin kuvaus on "lures in invaders" mut en tiiä ku en oo käyttänyt.
 

ATE

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 095
Itsellä on sininen sormus päällä ja invasionit tärkeä että pääsee mättämään invaajia. Tarvitsen Rune Arcini.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
213
Melko koukkuun tähän tuli kyllä jäätyä. En tiedä onko normaalia, mutta aamuisin herään jo aikaisin ennen töitä, kun lapset ja emäntä nukkuvat, niin kerkeää hetken pelaamaan. Ei ole ollut kyllä moneen vuoteen näin hyvää peliä omaan mieleen. Tykkään myös tästä mystisestä tunnelmasta, eli kaikkea ei kerrota heti ja et oikeastaan tiedä mitä vastaan tulee. Todellista, palkitsevaa tutkimista ja seikkailua.

Ainoa miinus joidenkin dungeonien samankaltaisuus. Pelitunteja kertynyt 54h ja level 54 myös
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 876
Minä olen dungeoneja pelannut aina, kun niihin on fiilistä. Siten ne on maistuneet, kun en ole väkisellä lähtenyt. Tulevilla hahmoilla käyn vain niitä dungeoneja, joita tarvitsen kyseiselle hahmolle. Suotta niitä kaikkia alkaa aina käymään.

Eniten olen tykännyt niistä katakombeista. Hyytävä tunnelma.
 
Liittynyt
03.04.2019
Viestejä
541
Mitä säilyy New Game +? Onko pelin lopussa jotain "ei paluuta" kohtia ettei pääse enää parantelemaan varusteita, olen nyt siellä Lumialueen nurkassa ja Melina kyselee synnistä, eli kait teleporttaamassa sinne jonnekkin seuraavaan paikkaan.
BTW vittu että Malenia oli vaikea maagina, pari päivää piti vääntää että onnistui. Kakkosvaiheen aoe jutut tuntu aika epäreiluilta, varmaan puolet kuolemista tokassa vaiheessa tuli heti alussa kun ei päässyt sitä novaa karkuun.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 700
Mitä säilyy New Game +? Onko pelin lopussa jotain "ei paluuta" kohtia ettei pääse enää parantelemaan varusteita, olen nyt siellä Lumialueen nurkassa ja Melina kyselee synnistä, eli kait teleporttaamassa sinne jonnekkin seuraavaan paikkaan.
BTW vittu että Malenia oli vaikea maagina, pari päivää piti vääntää että onnistui. Kakkosvaiheen aoe jutut tuntu aika epäreiluilta, varmaan puolet kuolemista tokassa vaiheessa tuli heti alussa kun ei päässyt sitä novaa karkuun.
Ei oikeastaan, Melinan kanssa kun ruvetaan syntisiks niin teleporttaat Crumbling Farum Azulaan, josta pääsee ihan fast travelilla pois. Ainut muutos mitä tapahtuu lopussa on se, että Capital muuttuu jokseenkin peruuttamattomasti heti kun Farum Azulan pääbossi on tapettu. Subterranean Shunning Grounds Capitalin alapuolella jää kuitenkin edelleen pystyyn et sinänsä mitään kriittistä ei muutu.

NG+ mukaan tulee kaikki varusteet. Key Itemit tais lähteä mut juurikaan mikään muu ei. Great Runet lähtee kans. NG+ on tosi helppo, voit käytännössä vetää Boss Rushin ihan loppuun asti ilman mitään ylimääräistä
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 876
Pääkaupunki tuli pelattua nyt uskoakseni kaikkien lopareiden myötä. Hurja paikka kyllä kaikessaan. Useamman tunnin urakka yhteensä ensikertalaisena.

Jatkoin myös eteenpäin ja siellä kaatui C N. Laitan vaan alkukirjaimet. :)

Pääsin myös taas maan alle uuteen paikkaan. Tuli yllättäen sekin. Nuppi vetää rallia, kun niin upeita paikkoja ollut tänäänkin taas. :D

90h pelattuna.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 502
Vähän meinaa harmittaa kun moni alue on jäänyt tutkimatta ja nyt ns. ylilevelisenä menee ja 1 shottaa kaiken, mm. eilen General Radahnin. Ehkä ensi kerralla sitten viisaammin..

Miten tässä menee muuten NG+, ikinä kun en ole Soulseja pelannut. Jatketaan ns. samalla hahmolla, statseilla ja aseilla? Onneksi on vielä aikaa, seuraavalla kerralla pakko kokeilla eri buildia. Nyt kaikki pisteet on pelkästään vigorissa, endurancessa ja strenghtissa. Aseina Bastard Sword+18 tai Greatsword+18, riippuen vähän tilanteista. Muutama muukin hauska ase olisi jemmassa mutta ei jaksa farmata runeja jotta saisi kiviä päivittämiseen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 700
Vähän meinaa harmittaa kun moni alue on jäänyt tutkimatta ja nyt ns. ylilevelisenä menee ja 1 shottaa kaiken, mm. eilen General Radahnin. Ehkä ensi kerralla sitten viisaammin..

Miten tässä menee muuten NG+, ikinä kun en ole Soulseja pelannut. Jatketaan ns. samalla hahmolla, statseilla ja aseilla? Onneksi on vielä aikaa, seuraavalla kerralla pakko kokeilla eri buildia. Nyt kaikki pisteet on pelkästään vigorissa, endurancessa ja strenghtissa. Aseina Bastard Sword+18 tai Greatsword+18, riippuen vähän tilanteista. Muutama muukin hauska ase olisi jemmassa mutta ei jaksa farmata runeja jotta saisi kiviä päivittämiseen.
Toi on kyl pelin ainoo ongelma. Herkästi meni ylilevuseks ja sit se haaste jäi uupumaan kokonaan.

NG+ menee just noin, mutta en kyllä juurikaan sitä suosittele. Se on ihan helvetin helppo ja voit vetää bossrushina suoraan vikalle bossille ja senkin kylmätä oikeastaan ilman et tarvii mitään ylimäärästä tehdä. Haaste uupuu siitäkin.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 876
Minä jatkan kyllä tällä hahmolla uudelle kierrokselle. Respekkaan vaan eri buildiin ja eri aseisiin tietty.

Tein valmiiksi myös toisen hahmon, joka lähtee eri daggereilla. Sillä pidän vigorin alhaalla. On sellainen taktiikoiden kunnolla opiskeluhahmo, jos sen jälkeen sitten Level1.

Witcher3 Ps5 versioon asti tätä niin kerkeää touhuta. Siinä tauko sitten.
 

Rane

Coordinator @ Diablo 4 clan "iotech"
Tukijäsen
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
2 915

shakal

RGB ON
Liittynyt
09.09.2017
Viestejä
1 420

Added a function to record an icon and the name of an NPC on the map when you encounter that NPC.

Aika paljo kaikkea pätsissä. :)
Miellyttävää: Japsipeliyhtiön peliin update ja melko nopeasti. Ei ole heidän tapaistaan. Mukana myös sisältöä.

Negatiivista: Melkein koko lista peliä helpottavia tekijöitä. Minun ei tarvitse kirjoittaa syitä, muut on tehnyt sen tähän keskusteluun puolestani.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Mukavasti näkyy sorceryt saaneen boostia ja etenkin great crystal shard, joka ennenkin on toiminut perus all around loitsunani.

Noissa nerffeissä on aina se ongelma, että jos nyt päätetään yksinpelissä joku ase tai summoni heikentää merkittävästi niin olisi kiva jos ne kivet tai kukat saisi irti niistä. Kun saa vain rajallisesti kamaa +10 tasoille (ja alemmistakin tasoista moni tekee tiukkaa pitkään), on aika turhauttavaa speksata ja opetella pelaamaan alemman tasoisille toisille kamoille.

Negatiivista: Melkein koko lista peliä helpottavia tekijöitä. Minun ei tarvitse kirjoittaa syitä, muut on tehnyt sen tähän keskusteluun puolestani.
Ihme jankkausta. "Mä ja mun vaikee peli". Tästä saa aina vaikean halutessaan. Tää peli on just niin vaikea, että jotkut vetää tätä läpi runsaaseen puoleen tuntiin tasolla 1 pari viikkoa launchin jälkeen. Ja jos haluaa vielä helpomman, voi grindata vaikka tasolle 200 ja summonoida toisen saman tasoisen avukseen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
116
Lost Arkkia jauhanut nyt reilun kuukauden verran ja jätin Elden Ringin tarkoituksella odottamaan hetkeksi. Nyt olisi tarkoitus alottaa oma urakka sen parissa, kun tuo LA:n päivittäinen grindi osoittautui aika tylsäksi pidemmän päälle.

Onko porukalla jotain suositusta minkä tyylisellä hahmolla pelistä saa 1. läpipeluukerralla "eniten" irti tai jotain yleisiä vinkkejä? Taustalla kaikki aikaisemmat FS:n tekeleet.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Lost Arkkia jauhanut nyt reilun kuukauden verran ja jätin Elden Ringin tarkoituksella odottamaan hetkeksi. Nyt olisi tarkoitus alottaa oma urakka sen parissa, kun tuo LA:n päivittäinen grindi osoittautui aika tylsäksi pidemmän päälle.

Onko porukalla jotain suositusta minkä tyylisellä hahmolla pelistä saa 1. läpipeluukerralla "eniten" irti tai jotain yleisiä vinkkejä? Taustalla kaikki aikaisemmat FS:n tekeleet.
Tämä on yhtälailla nihkeää pelkällä meleellä ja pelkillä taioilla joten jonkinlainen välimuoto kannattaa tehdä. Valitse taikuuden laji ja sitten ase, joka skaalaa INT tai FAI niin siinä on hyvä perusta.
 
Liittynyt
12.09.2019
Viestejä
347
Todella mukava lista tasapainotuksia ja uudistuksia. Ehkä vähän ihmetyttää, että Moonveiliin ei koskettu, koska se on niin kova ase, että maagille useimmat taiat käyvät turhiksi sen myötä (enkä katsonut sijaintia netistä, vaan löysin sattumalta).

Olisinkohan jotain lv 90 ja kohta 60h tai yli mittarissa ja vasta kaksi suurta riimua povarissa. Kaikki tässä ketjussa mainitut nillitykset on omissa kirjoissa aika pieniä ongelmia, kun puhutaan about parhaasta open world action RPG:stä noin kahteenkymmeneen vuoteen :D

Kyllä omastakin mielestä silti parannettavaa toki on ja ymmärrän oikein hyvin parin devaajan taannoisen Twitter-mussutuksen siitä, että UI ei vaikuta peliarvostelijoihin tarpeeksi. Soulssien UI on ollut identtinen sen 20 v, inventaariossa on vaakasuoraan jotain 18 (?) välilehteä eikä peli mahdollista siirtymää yhdellä painalluksella löydetyn uuden tavaran kuvaukseen, vaikka ilmoitus täysin uudesta tavarasta tulee erikseen joka kerta.

Ehkä kohta uskaltaa lukea mahdolliset spoilerikohdat jo ohittaneena Hesarin arvostelun, jonka otsikko kuvastaa parhaiten omia fiiliksiä pelistä tähän mennessä:

"Dark Soulsin luojan ja George R.R. Martinin yhteistyö Elden Ring on merkittävä hetki videopelien historiassa – Viisi tähteä tuntuvat liian vähältä tästä kokemuksesta"

 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 806
Patchnoteissa ei lukenut mitään Irina/Edgar questlinen bugista, se on alkupuolella peliä aloitusalueen etelän puolen saarella ja estää yhden toisen questlinen etenemisen myöhemmin kun tavara jää saamatta. Sen kummemmin spoilaamatta bugin voi kiertää jos ei ole edennyt liian pitkälle (minä olin) kun tapaa Irinan, myöhemmin Edgarin, tekee Edgarin tehtävän, juttelee Edgarille uudestaan ja lopuksi menee Irinan tykö takaisin. Edgarin pitäisi nyt myös olla Irinan tykönä. Mulla se ei ollu ja koko NPC katosi.

Lost Arkkia jauhanut nyt reilun kuukauden verran ja jätin Elden Ringin tarkoituksella odottamaan hetkeksi. Nyt olisi tarkoitus alottaa oma urakka sen parissa, kun tuo LA:n päivittäinen grindi osoittautui aika tylsäksi pidemmän päälle.

Onko porukalla jotain suositusta minkä tyylisellä hahmolla pelistä saa 1. läpipeluukerralla "eniten" irti tai jotain yleisiä vinkkejä? Taustalla kaikki aikaisemmat FS:n tekeleet.
Taitaa aika samoin toimia kuin edelliset soulsit. Ite oon vedelly isolla miekalla & isolla kilvellä mikä toimii joka tilanteessa eikä tarvi olla liian varovainen. Pieniä miekkoja käyttäessä vihut taas pääsee lyömään heti takaisin ja tuntuu että ottaa kokoajan turhaan damagea. Hitusen nostin INT & FTH että saa taiottua weapon buffeja mutta ei niitä ole oikeastaan tarvinnut kun mieluummin käyttää FP:t weapon skilleihin.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
"Dark Soulsin luojan ja George R.R. Martinin yhteistyö Elden Ring on merkittävä hetki videopelien historiassa – Viisi tähteä tuntuvat liian vähältä tästä kokemuksesta"
Eikö tässä ole kyse väärin skaalatusta asteikosta? :D

Jos tässä olisi mekaniikat ja liittymä saatettu ajan tasalle, kuusi tähteä ei riittäisi? ;)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
717
  • Fixed bugs which causes incorrect visual and behavior for some enemies. Korjaantuko runebird grindi?
 

shakal

RGB ON
Liittynyt
09.09.2017
Viestejä
1 420
Ihme jankkausta. "Mä ja mun vaikee peli". Tästä saa aina vaikean halutessaan. Tää peli on just niin vaikea, että jotkut vetää tätä läpi runsaaseen puoleen tuntiin tasolla 1 pari viikkoa launchin jälkeen. Ja jos haluaa vielä helpomman, voi grindata vaikka tasolle 200 ja summonoida toisen saman tasoisen avukseen.
Joten jos asia oli näin, tätä asiaa piti helpottaa entisestään koska..?
 
Liittynyt
03.04.2019
Viestejä
541
  • Fixed bugs which causes incorrect visual and behavior for some enemies. Korjaantuko runebird grindi?
Ainakin redditin mukaan ei.

Ihan hyviä muutoksia ainakin noi buffit spelleihin jotka on olleet ihan turhia tähän asti. Olisipa jo himassa ja pääsisi kokeilemaan.
Ite olen samaa mieltä muuten että 5 tähteä ei riitä, taitaa olla lempparipeli ikinä, ainakin top5 jo.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 164
  • Fixed a bug with the Ash of War, Determination and Royal Knight's Resolve, where the damage buff will also apply to other weapons without that skill.
  • Decreased Ash of War, Hoarfrost Stomp's damage and increase cast time.

Siinä meni speedrunaajien suosikkikombo päivityksessä. Noh, eiköhän sieltä jotain yhtä rikkinäistä löydy tilalle.
 
Liittynyt
01.12.2020
Viestejä
368
Ilmeisesti mitään suorituskykyyn liittyviä parannuksia ei ole päivityksessä?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 640
Kysymys pelin alusta ja Stonesword Keysta, joku osaaja varmaan osa opastaa lonkalta.:)

Otin hahmoa luodessa tuon Stonesword Keyn (mille lie maagille) ja menin käyttämään sen tuhon mestaan missä on alussa lattialla jotain Poisonia. Teinkö virheen? Myöhemmässä kohdassa kun rullaa se joku hoopo ylös-alas mäkeä ja tulee kohta jossa kaksi jotain niitä mitä lie kummituksiä ilmaantuu yhtä aikaa niin tuntuu että delaan aina siihen. Tarvisiko tuossa grindata ensin ja onko tällaiselle noviisille mahdollista edes päästä tuota läpi tässä vaiheessa? Ja tuonne voinee palata takaisin myöhemminkin jos ei vaan homma skulaa?

Toisena: miä riimuja tuo ukko kuollessaan pudottaa, onko tuossa alusa mulla edes mitään riimuja? Huomaa kuinka pihalla vielä olen tästä.. :D
 
Liittynyt
01.12.2020
Viestejä
368
Kysymys pelin alusta ja Stonesword Keysta, joku osaaja varmaan osa opastaa lonkalta.:)

Otin hahmoa luodessa tuon Stonesword Keyn (mille lie maagille) ja menin käyttämään sen tuhon mestaan missä on alussa lattialla jotain Poisonia. Teinkö virheen? Myöhemmässä kohdassa kun rullaa se joku hoopo ylös-alas mäkeä ja tulee kohta jossa kaksi jotain niitä mitä lie kummituksiä ilmaantuu yhtä aikaa niin tuntuu että delaan aina siihen. Tarvisiko tuossa grindata ensin ja onko tällaiselle noviisille mahdollista edes päästä tuota läpi tässä vaiheessa? Ja tuonne voinee palata takaisin myöhemminkin jos ei vaan homma skulaa?

Toisena: miä riimuja tuo ukko kuollessaan pudottaa, onko tuossa alusa mulla edes mitään riimuja? Huomaa kuinka pihalla vielä olen tästä.. :D
Ite oon about 100lvl ja vasta nyt palasin tuohon mestaan. Kaikki nuo "hero's grave" mestat on vaikeita, vaikka tuo kyseinen on kyllä helpoimmasta päästä, ehdottomasti säästäisin myöhemmäksi.

Kuollessaan pudottaa käytännössä sun rahat, millä ostetaan juttuja ja käytetään myös level uppeihin. Eli kuoleman jälkeen ne voi käydä noukkimassa takaisin sieltä paikasta, missä kuoli.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 164
Kysymys pelin alusta ja Stonesword Keysta, joku osaaja varmaan osa opastaa lonkalta.:)

Otin hahmoa luodessa tuon Stonesword Keyn (mille lie maagille) ja menin käyttämään sen tuhon mestaan missä on alussa lattialla jotain Poisonia. Teinkö virheen? Myöhemmässä kohdassa kun rullaa se joku hoopo ylös-alas mäkeä ja tulee kohta jossa kaksi jotain niitä mitä lie kummituksiä ilmaantuu yhtä aikaa niin tuntuu että delaan aina siihen. Tarvisiko tuossa grindata ensin ja onko tällaiselle noviisille mahdollista edes päästä tuota läpi tässä vaiheessa? Ja tuonne voinee palata takaisin myöhemminkin jos ei vaan homma skulaa?

Toisena: miä riimuja tuo ukko kuollessaan pudottaa, onko tuossa alusa mulla edes mitään riimuja? Huomaa kuinka pihalla vielä olen tästä.. :D

Nuo Hero's grave -luolat on aika pahoja paikkoja. Ei kannata alussa edes pyrkiä sinne. Stonesword keyn:n käyttö ei maailmaa kaada, niitä löytyy vaikka kuinka paljon. Tosin onpa noita porttejakin aika paljon.

Runet ovat pelin valuutta, jotka kuollessa putoaa. Pudonneet voi käydä sitten kuolinpaikasta hakemassa, jos kykenee. Runeilla saa ostettua tavaraa, aseiden päivityksiä ja hahmon päivityksiä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
717
Ja tosiaan ne runet menettää kokonaan jos et saa niitä uudestaan haettua ja kuolet uudestaan. Mutta tuota nyt tapahtuu ja kuuluu peliin, runeja saa aina uusia niitten takia ei kannata menettää hermoja.
 
Liittynyt
05.03.2017
Viestejä
615
Kysymys pelin alusta ja Stonesword Keysta, joku osaaja varmaan osa opastaa lonkalta.:)

Otin hahmoa luodessa tuon Stonesword Keyn (mille lie maagille) ja menin käyttämään sen tuhon mestaan missä on alussa lattialla jotain Poisonia. Teinkö virheen? Myöhemmässä kohdassa kun rullaa se joku hoopo ylös-alas mäkeä ja tulee kohta jossa kaksi jotain niitä mitä lie kummituksiä ilmaantuu yhtä aikaa niin tuntuu että delaan aina siihen. Tarvisiko tuossa grindata ensin ja onko tällaiselle noviisille mahdollista edes päästä tuota läpi tässä vaiheessa? Ja tuonne voinee palata takaisin myöhemminkin jos ei vaan homma skulaa?

Toisena: miä riimuja tuo ukko kuollessaan pudottaa, onko tuossa alusa mulla edes mitään riimuja? Huomaa kuinka pihalla vielä olen tästä.. :D
Kyl tuo menee heti alussa tuo eka Hero's grave. Bossi ei välttämättä mut hakisin lootit ainakin pois.

Juokset siinä alussa heti siihen toiseen turvapaikkaan pitemmällä, odotat että chariot lähtee ylöspäin, juokset seuraavaan ja tiputtaudut siitä alas olevalle käytävälle. Juokset sinne sillalle ja siinä sillalla näät kuinka alas reunalle pystyy tiputtautua. Meet sinne ja sitä kautta saa hyvän aloitustalismanin jolla ei myöhemmin oo mitään käyttöä. (+hp, stamina ja equip load).

Sieltä ku lähdet takaisin ylöspäin tulemaan (jos et kuollu niille örvelöille..) niin pääsee sellaiselle reunalle jossa se chariot onkin sun alapuolella. Sopivalla ajoituksella ja jouskarilla voit ampua katossa roikkuvia tynnyreitä sen päälle. Jos onnistut niin chariot kuolee eikä enää tule takaisin. Sen jälkeen loppu dunkku onkin aika helppo kun ei tarvitse sitä väistellä. Sen tuhoamisesta saa myös loottia.

Ite oon about 100lvl ja vasta nyt palasin tuohon mestaan. Kaikki nuo "hero's grave" mestat on vaikeita, vaikka tuo kyseinen on kyllä helpoimmasta päästä, ehdottomasti säästäisin myöhemmäksi.


Ne on aika helppoja jos keksii miten ne tehdään, paikasta riippuen. Sen chariotin voi tosiaan tuhota siinä ekassa ja sitten siinä joka löytyy capitalin vierestä niin pystyy tuhota ne kaikki. Sit esim Mt Gelmirin kikka on se että sen chariot päälle voi hypätä ja jonka avulla liikkua paikka läpi.



En säästäisi ekaa myöhemmäksi koska sillä talismanilla ei tee myöhemmin enää mitään. Bossin voi jättää ja se on helppo tehdä myöhemmin jos chariot jo tuhottu.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Joten jos asia oli näin, tätä asiaa piti helpottaa entisestään koska..?
Koska 75% taioista oli turhia eikä kukaan käyttänyt niitä koskaan koska ne teki suhteettoman vähän vahinkoa tai olivat muuten huonoja. Peli ei varsinaisesti sillä helpotu, että voit valita käyttää jotain muuta sen yhden tehokkaan rinnalla. Siitä tulee vaan hauskempi.


Kysymys pelin alusta ja Stonesword Keysta, joku osaaja varmaan osa opastaa lonkalta.:)

Otin hahmoa luodessa tuon Stonesword Keyn (mille lie maagille) ja menin käyttämään sen tuhon mestaan missä on alussa lattialla jotain Poisonia. Teinkö virheen? Myöhemmässä kohdassa kun rullaa se joku hoopo ylös-alas mäkeä ja tulee kohta jossa kaksi jotain niitä mitä lie kummituksiä ilmaantuu yhtä aikaa niin tuntuu että delaan aina siihen. Tarvisiko tuossa grindata ensin ja onko tällaiselle noviisille mahdollista edes päästä tuota läpi tässä vaiheessa? Ja tuonne voinee palata takaisin myöhemminkin jos ei vaan homma skulaa?
Joo ei sinne vielä. Yksi veemäisimpiä paikkoja koko pelissä.

En säästäisi ekaa myöhemmäksi koska sillä talismanilla ei tee myöhemmin enää mitään. Bossin voi jättää ja se on helppo tehdä myöhemmin jos chariot jo tuhottu.
Eikös siellä ole myös:

Yksi pelin loppuun saakka kuranteista tankki summoneista?
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
245 813
Viestejä
4 299 690
Jäsenet
71 705
Uusin jäsen
Myollnir

Hinta.fi

Ylös Bottom