Elden Ring (PC, PS4/PS5, Xbox One/X/S)

Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Mites porukalla pyörii peli PC:llä? Itsellä kaatuilee jatkuvasti niin ei oikein saa juonesta kiinni.
Kerran kaatunut niin, että ei auttanut kuin bootata kone kun en osannut pakottaa edes task manageria näkyviin kun peli kaappasi näytön ja pakotti itsensä päällimmäiseksi.

Lvl 1 Solo kill Malenia. Ei mitään kikkailuja tai juustoa. Helppoa kuin heinänteko.

Sen enempää kantaa ottamatta kun en ole ko. bossia kokeillut mutta onko nuo jonkun mielestä hyvää pelidesignia nuo hyökkäykset, joissa on 3s wind up taaksepäin, sitten hyppy ilmaan, jossa uudet 3s kääntyen kohti pelaajaa jatkuvasti ja lopuksi ihan naurettavan tiukasti perään kaartuva salamannopea lyönti? Tapetaan "vaikeuden" nimissä pelaaja nyt alkuun 10-15 kertaa ennen kuin se ymmärtää, miten pitkään mikäkin osa jotain OHKO-lyöntiä kestää ja lopulta muutetaan jäätävä hitaus naurettavaksi nopeudeksi, jota ei juurikaan voi väistää vaan homma toimii vain koska i-framet :facepalm:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 876
Jaa'a, itse kyllä tykkään, kun joku lopari tulittaa ihan täysillä vaikka sun mitä opeteltavaa. Sekiron Isshin esim. aivan huikea oli/on.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Jaa'a, itse kyllä tykkään, kun joku lopari tulittaa ihan täysillä vaikka sun mitä opeteltavaa. Sekiron Isshin esim. aivan huikea oli/on.
Mun mielestä pitäisi aina jättää se mahdollisuus, että pelaaja osaa pelata, ei vain sitä, että pelaaja osaa ulkoa.

ps. Voiko Mimic Tearin summonointiin kuolla vai jättääkö se yhteen hitpointiin jos niitä on liian vähän tai ei summoni onnistu? Mietin, että pitääkö varoa sen kanssa...
 
Liittynyt
01.12.2020
Viestejä
368
Menee kyllä hermo näiden NPCeiden questien tekemiseen, jatkuvasti joutuu alt-tabbailemaan wikiin että tietää yhtään mihin mennä tai mitä tehdä. Tuntuu että yleensä ei yhtään edes ohjata, mihin pitää seuraavaksi mennä, tai se on jotain niin kryptistä etten ainakaan ite ota yhtään selkoa. Tuntuu myös siltä että olen varmaan mennyt jo aikoja sitten pidemmälle kuin kuuluisi, jonka takia questeja on vielä vaikeampaa seurata, kun on varmaan skipattu steppejä sieltä sun täältä. Alan vaan olla siinä pisteessä että loppu lähenee ja pelkään että missaan todella paljon, jos tulee joku point of no return milloin questeja ei voi enää jatkaa. Varmaan iso osa NPC:eistä kokonaan vielä löytämättä, kun kartta on niin iso. Noita questeja tehdessäkin on huomannut, että vaikka omasta mielestään kolunnut joka nurkan, tottakai sinne on jäänyt joku nurkka koluamatta jota questi vaatii. Tai se, että olet kyllä käynyt paikassa, mutta sun pitää tajuta mennä sinne uudestaan tietyssä kohtaa questia...

Tiedän toki että tämä on kovin tyypillistä Fromin peleille, mutta ehkä tässä juuri tämä avoin pelimaailma tekee tästä vielä tuskasempaa. Sekirossa ja DS3:ssakin tuli wikiin turvauduttua, mutta se oli silti helpompaa ja selkeämpää.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Menee kyllä hermo näiden NPCeiden questien tekemiseen, jatkuvasti joutuu alt-tabbailemaan wikiin että tietää yhtään mihin mennä tai mitä tehdä. Tuntuu että yleensä ei yhtään edes ohjata, mihin pitää seuraavaksi mennä, tai se on jotain niin kryptistä etten ainakaan ite ota yhtään selkoa. Tuntuu myös siltä että olen varmaan mennyt jo aikoja sitten pidemmälle kuin kuuluisi, jonka takia questeja on vielä vaikeampaa seurata, kun on varmaan skipattu steppejä sieltä sun täältä. Alan vaan olla siinä pisteessä että loppu lähenee ja pelkään että missaan todella paljon, jos tulee joku point of no return milloin questeja ei voi enää jatkaa. Varmaan iso osa NPC:eistä kokonaan vielä löytämättä, kun kartta on niin iso. Noita questeja tehdessäkin on huomannut, että vaikka omasta mielestään kolunnut joka nurkan, tottakai sinne on jäänyt joku nurkka koluamatta jota questi vaatii. Tai se, että olet kyllä käynyt paikassa, mutta sun pitää tajuta mennä sinne uudestaan tietyssä kohtaa questia...

Tiedän toki että tämä on kovin tyypillistä Fromin peleille, mutta ehkä tässä juuri tämä avoin pelimaailma tekee tästä vielä tuskasempaa. Sekirossa ja DS3:ssakin tuli wikiin turvauduttua, mutta se oli silti helpompaa ja selkeämpää.
Onhan toi toki aika paskaa pelisuunnittelua mutta ei tässä vielä mitään Solairen kaltaista perseilyä ole tullut vastaan (tai että olisin huomannut). Ei ole itselleni selvää, voiko noita suuria alueita avaavia sivutehtäviä missata mutta toistaiseksi ne on ollut aika selkeästi sellaisia, ettei niitä NPC:itä ainakaan vahingossa tapa ja ne sanoo melko selvästi minne ovat menossa.

Vaikka tässä nyt onkin lisätty selkeyttä edeltäjiin nähden niin kyllähän tässä todella paljon antaa anteeksi ankeaa pelimekaniikkaa hienon maailman vuoksi. Etenkin erinäisten taivaankappaleiden törmäilyihin liittyvät osuudet on todella vakuuttavia ja myös pelillisesti siedettävämmästä päästä ja auttaa unohtamaan ne gänkkifestit, joita piti käydä läpi siihen päästäkseen. Kunnes tulee seuraava pomosumu, jonka takana odottaa kaksi erittäin nopeaa ja ketterää panssarivaunun kokoista ja tuntuista semibossia puhelinkopin kokoisessa huoneessa. Näistä kumpikin tiputtaa jotain, jota et ikinä tarvitse ja antaa yhtä monta runea kuin idän vulgar militia... Ei muuta kuin kiviä viskelemään pomosumun läpi :smoke:
 
Viimeksi muokattu:

shakal

RGB ON
Liittynyt
09.09.2017
Viestejä
1 420
Menee kyllä hermo näiden NPCeiden questien tekemiseen, jatkuvasti joutuu alt-tabbailemaan wikiin että tietää yhtään mihin mennä tai mitä tehdä. Tuntuu että yleensä ei yhtään edes ohjata, mihin pitää seuraavaksi mennä, tai se on jotain niin kryptistä etten ainakaan ite ota yhtään selkoa. Tuntuu myös siltä että olen varmaan mennyt jo aikoja sitten pidemmälle kuin kuuluisi, jonka takia questeja on vielä vaikeampaa seurata, kun on varmaan skipattu steppejä sieltä sun täältä. Alan vaan olla siinä pisteessä että loppu lähenee ja pelkään että missaan todella paljon, jos tulee joku point of no return milloin questeja ei voi enää jatkaa. Varmaan iso osa NPC:eistä kokonaan vielä löytämättä, kun kartta on niin iso. Noita questeja tehdessäkin on huomannut, että vaikka omasta mielestään kolunnut joka nurkan, tottakai sinne on jäänyt joku nurkka koluamatta jota questi vaatii. Tai se, että olet kyllä käynyt paikassa, mutta sun pitää tajuta mennä sinne uudestaan tietyssä kohtaa questia...

Tiedän toki että tämä on kovin tyypillistä Fromin peleille, mutta ehkä tässä juuri tämä avoin pelimaailma tekee tästä vielä tuskasempaa. Sekirossa ja DS3:ssakin tuli wikiin turvauduttua, mutta se oli silti helpompaa ja selkeämpää.
Ymmärrän tuskan aiheenne täysin, vaikka en itse kokisikaan samalla tavalla. Pidän todella paljon siitä ettei peli taluta yhtään, vaan se on minun itse päätettävissä paljonko haluan toisella näytöllä mapgeniee/wikiä pitää auki: Yritän ilman, mutta haasteellista usein on. That being said, onhan 90% noista sidequesteista ja osa optional bosseista sellaisia ettei niitä voisi kuin ihan vitullisella arvalla löytää ilman ulkopuolista apua: Tulee mieleen oma lapsuuteni ja Police Quest 1.

Olen tyhjentänyt esimerkiksi Castle Mornen ainakin kuudesti, koska pelasin Edgarin storylinen siihen asti ilman apuja et päätin palata takaisin Irinan luokse, joka ei myöskään ollutkaan enää siellä. Ihmettelin tovin et päättyypä se linna tökerösti ilman bossia, wiki auki ja: "Hyppää linnan takaa muurilta alas täysin saman näköiselle toiselle muurille, josta alhaallaolevan talon katolle, parkour alas, kunnes pudottaudu hiekkarannan veteen ja kävele veden päällä Leoninen portille".

Juuh

Loppuispa siihen, mutta kuinka monella pelaajalla tähdet osuisi niin kohdalleen, että aivan sattumalta Edgarin kanssa puuhastelujen jälkee löytäisi itsensä täysin toiselta puolelta koko isoa karttaa Revenge Shackista keskellä ei mitään, jossa pääsee npc taisteluun vasta kun Edgarin kryptiset pullanmurut on kaikki löydetty?

En edes aloita salaisista neliömetrin rappukäytävistä jotka ilmestyvät keskelle 100 hehtaarin ohrapeltoa ainostaan jos rollaat niiden päältä tai lyöt.

Näihin on tietty edeltäjistä tottunut ja muuta ei osannut tosiaan odottaakkaan. Hieman ehkä helpottaa kun jaksottaa pelin tekemistä: Tällä pelikerralla grindaan, etenen, sidequesteja, dungeoneita, tms, eikä tee kaikkea summissa sekaisin eri puolilla karttaa, niin ehkä ekalla läpipeluulla tulis edes osa peliä pelattua.

Itse tykkään ihan pelkästään vaihteluna siihen nykypelien kädestäpitäen taluttamiseen ja se tuo näihin sen oman juttunsa, sen lisäksi et minua miellyttää opiskella toiselta näytöltä pelistä pelaamisen ohella. On se silti välillä raskasta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Olen tyhjentänyt esimerkiksi Castle Mornen ainakin kuudesti, koska pelasin Edgarin storylinen siihen asti ilman apuja et päätin palata takaisin Irinan luokse, joka ei myöskään ollutkaan enää siellä. Ihmettelin tovin et päättyypä se linna tökerösti ilman bossia, wiki auki ja: "Hyppää linnan takaa muurilta alas täysin saman näköiselle toiselle muurille, josta alhaallaolevan talon katolle, parkour alas, kunnes pudottaudu hiekkarannan veteen ja kävele veden päällä Leoninen portille".

Juuh

Loppuispa siihen, mutta kuinka monella pelaajalla tähdet osuisi niin kohdalleen, että aivan sattumalta Edgarin kanssa puuhastelujen jälkee löytäisi itsensä täysin toiselta puolelta koko isoa karttaa Revenge Shackista keskellä ei mitään, jossa pääsee npc taisteluun vasta kun Edgarin kryptiset pullanmurut on kaikki löydetty?

En edes aloita salaisista neliömetrin rappukäytävistä jotka ilmestyvät keskelle 100 hehtaarin ohrapeltoa ainostaan jos rollaat niiden päältä tai lyöt.
Ja itsehän tein kai väärässä järjestyksessä...

I tuli vastaan, menin linnaan, löysin bossin rannalta ja tapoin. Raivasin tien E:n pakeille ja jutustelin niitä näitä sekä annoin kirjeen. Palasin I:n luokse, joka kuollut. Ei kiinnostanut enää lähteä takaisin sinne linnaan katsomaan viisastuisiko siellä jotain. Kannattaisiko?

E ei siis reagoinut siihen, että olin bossin tappanut jo ja Revenger's Shackillakään ei ketään ollut

edit:

Ilmeisesti tämä(kin) questi pättyy jotenkin niin, että X tulee jossain vaiheessa sitten NPC invaderina vastaan ja tiputtaa 500 runea sekä perunan. Miksi kukaan haluaisi tehdä näitä?
 
Viimeksi muokattu:

shakal

RGB ON
Liittynyt
09.09.2017
Viestejä
1 420
Ja itsehän tein kai väärässä järjestyksessä...

I tuli vastaan, menin linnaan, löysin bossin rannalta ja tapoin. Raivasin tien E:n pakeille ja jutustelin niitä näitä sekä annoin kirjeen. Palasin I:n luokse, joka kuollut. Ei kiinnostanut enää lähteä takaisin sinne linnaan katsomaan viisastuisiko siellä jotain. Kannattaisiko?
Sen jälkeen kun bossi on tapettu ja palattua E luokse, hän ilmoittaa palaavansa I luokse ja toteaa hänen kuolleen vaatien kostoa. Sen jälkeen E on tapettava NPC tuolla Revengers shackissa.

En tiedä onko pelissäsi E vielä tornin päällä löydettyäsi itse Irinan.

Edgarinhan voi tappaa siellä tornin päällä ensimmäistä kertaa hänet nähtyäsi myös, droppaa tietääkseni saman lootin kuin myöhemmin vastustajana Revengers shackissa. Ei oma tieto, wikistä luettu.

edit: ja tämän kirjoittaessa muistui mieleen pointti aikaisempaan kirjoitukseeni: Koskaan ei tiedä montako kertaa noille npc:lle pitää puhua jotta asiat menevät eteenpäin. Tökeröä suunnittelua, voisi yhdellä painalluksella hoitaa koko asian eikä pelaajalta näinollen jäisi vahingossa jotain tekemättä
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Sen jälkeen kun bossi on tapettu ja palattua E luokse, hän ilmoittaa palaavansa I luokse ja toteaa hänen kuolleen vaatien kostoa. Sen jälkeen E on tapettava NPC tuolla Revengers shackissa.

En tiedä onko pelissäsi E vielä tornin päällä löydettyäsi itse Irinan.

Edgarinhan voi tappaa siellä tornin päällä ensimmäistä kertaa hänet nähtyäsi myös, droppaa tietääkseni saman lootin kuin myöhemmin vastustajana Revengers shackissa. Ei oma tieto, wikistä luettu.
Äh, tsekkaa edittini :D

Vanha klassinen FROM-questi. "X will then go hollow/rotten/mad/russian and invade you at later stage at Y where he drops 200 souls/runes and a herba/potato/stone" :kahvi:
 

ssg

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 926
Itselle tuli nyt seinä vastaan 50 tunnin jälkeen. Kokoajan tulee vaan uusia alueita ja ne ovat jokainen aikaisempaa isompi. Peli on maan alla lähes yhtä iso kuin päällä.

Vaikka en aikaisempia soulsborneja ole pelannutkaan läpi niin nyt kyllä kaipaisin sitä lineaarisuutta ja suuntaa pelin puolesta. Niissä suunta oli aika eteenpäin kuitenkin.

Pitää varmaan tehdä peliliike ja vaan mennä peli läpi. Koluaa sitten toisella pelikerralla alueet joita ei nyt jaksanut tonkia.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 876
Mun mielestä pitäisi aina jättää se mahdollisuus, että pelaaja osaa pelata, ei vain sitä, että pelaaja osaa ulkoa.
Minusta lähtisi paljon pois, jos lopareiden liikkeiden opettelu, taktiikat ja ihanat iframet eivät olisi niin merkityksellisiä. Mitä jäisi jäljelle?

Moni perselopari muuttunut lopulta huikeaksi. Ds3 Twin Princess esim. SL1:n jälkeen ollut aivan mahtava. Samoin Nameless King, kun 7h sitä opettelin.

Paljon, kun pelaa niin tapahtuu myös välitöntä intuitiivista oppimista. Viikonloppuna oli lopari, joka heitti välillä keihään. Tunsin oikein jotenkin, että se tulee viiveellä ja niinhän se tuli.

Ymmärrän kritiikin kryptisiä tehtäviä kohtaan, mutta en haluaisi niittää muuttaa. Fromin tapa on heidän tapa ja minusta sillä on mentävä. Ehkä kun pelaan näitä kymmeniä kertoja läpi satojen tuntien kanssa niin en samalla tavalla stressaa, jos jokin kusee, kun pelaan lisää kuitenkin. Aika hyvin olen tässä saanut kyllä tehtyä. Rannin tehtävässä varmaan tuurilla, mutta oli suuri ilo löytää niitä paikkoja itse.
 

ssg

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 926
Kryptisissä tehtävissä ei olisi mitään vikaa jos niistä olisi edes joku vihje pelin sisällä tai ne noudattaisivat pelin sisäistä logiikkaa. Nyt moni tehtävä on sellainen että pitää vaan tuurilla löytää. Hahmojen sijainnissa ei ole välillä mitään logiikkaa jonka voisi päätellä mitenkään.

Tässä maailma on niin tajuttoman iso että kaikki edelliset soulsbornet varmaan mahtuisivat tuohon niin tuo vihjeetön etsiskely on vähän karua.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 806
Eilen minäki vetelin parit questlinet loppuun wikiä lukemalla ja mietin voisko niistä saada selkeämpiä, että ne vois kohtuullisella vaivalla selvittää itse. Soulsit on ainoita pelejä joissa olen innoissaani kun näen NPC:n jossain, enkä halua luopua siitä tunteesta ollenkaan. Pelkään että liika helpottaminen pilaisi sen normaalin pelin tasolle, eli mieluummin wikistä luen kun katson selkeitä waypointteja kartalta.

Voisko tietyt kauppiaat myydä vihjelappuja tietyn NPC:n liikkeistä jos ne on samalla alueella ja ne tulisi löytää? Samaan tapaan niinku ihan alkupelissä eka kauppias myy sen "Someone lurks in waypoint ruins" vihjeen? (Waypoint Ruins luki tosin pienellä ja hämmensi ikävästi, tuollaisia pienellä kirjoitettuja erisnimiä on item descriptionessa vaikka kuinka paljon..) Kartassa ei kumminkaan vielä tuossa vaiheessa lue paikan nimiä kun niitä ei ole löydetty, ja sitten kun vihdoin löysin sen tiesin että nyt pitää tutkia tarkasti ja sieltähän se löyty. Yllätyksellisyys säilyi tuolla tavalla ja sain heti uuden tavoitteen kun tunnistin paikan nimen.

Nyt kiinnostavien ja sellaisten hahmojen kohdalla joihin selkeästi tulee törmäämään jossain kohti uudelleen luen wikisivua rivikerralla ujuttaen etsien seuraavan paikan nimeä, että olenkohan jo mennyt ohi. Joku yllätyksellisyys niissä pitää yrittää säilyttää.

Castle Mornen questline mulla on näköjään kesken siinä kohti että toimitin kirjeen. Luulin että se loppui siihen. Saa nähdä pääseekö sen vielä läpi, kun olen tehnyt sen joskus 80 tuntia sitten ja edennyt aikalailla. :D
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 631
Eilen minäki vetelin parit questlinet loppuun wikiä lukemalla ja mietin voisko niistä saada selkeämpiä, että ne vois kohtuullisella vaivalla selvittää itse. Soulsit on ainoita pelejä joissa olen innoissaani kun näen NPC:n jossain, enkä halua luopua siitä tunteesta ollenkaan. Pelkään että liika helpottaminen pilaisi sen normaalin pelin tasolle, eli mieluummin wikistä luen kun katson selkeitä waypointteja kartalta.

Voisko tietyt kauppiaat myydä vihjelappuja tietyn NPC:n liikkeistä jos ne on samalla alueella ja ne tulisi löytää? Samaan tapaan niinku ihan alkupelissä eka kauppias myy sen "Someone lurks in waypoint ruins" vihjeen? (Waypoint Ruins luki tosin pienellä ja hämmensi ikävästi, tuollaisia pienellä kirjoitettuja erisnimiä on item descriptionessa vaikka kuinka paljon..) Kartassa ei kumminkaan vielä tuossa vaiheessa lue paikan nimiä kun niitä ei ole löydetty, ja sitten kun vihdoin löysin sen tiesin että nyt pitää tutkia tarkasti ja sieltähän se löyty. Yllätyksellisyys säilyi tuolla tavalla ja sain heti uuden tavoitteen kun tunnistin paikan nimen.

Nyt kiinnostavien ja sellaisten hahmojen kohdalla joihin selkeästi tulee törmäämään jossain kohti uudelleen luen wikisivua rivikerralla ujuttaen etsien seuraavan paikan nimeä, että olenkohan jo mennyt ohi. Joku yllätyksellisyys niissä pitää yrittää säilyttää.

Castle Mornen questline mulla on näköjään kesken siinä kohti että toimitin kirjeen. Luulin että se loppui siihen. Saa nähdä pääseekö sen vielä läpi, kun olen tehnyt sen joskus 80 tuntia sitten ja edennyt aikalailla. :D
Muutaman NPC:n olen kohdannut itskekin ja jonkulaisen tehtävän hyväksynyt/saanut. Nuo eivät ilmeisesti tallennu mihinkään "Quest logiin" tms. vaan kaikki pitää itse muistaa/raapustaa johonkin ylös?

Tuo on omasta mielestä ihan järjetön ratkaisu, että edes se alkuperäinen "tehtävänanto" ei jää mihinkään ylös... Mitä haittaa siitä voisi olla...
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Muutaman NPC:n olen kohdannut itskekin ja jonkulaisen tehtävän hyväksynyt/saanut. Nuo eivät ilmeisesti tallennu mihinkään "Quest logiin" tms. vaan kaikki pitää itse muistaa/raapustaa johonkin ylös?

Tuo on omasta mielestä ihan järjetön ratkaisu, että edes se alkuperäinen "tehtävänanto" ei jää mihinkään ylös... Mitä haittaa siitä voisi olla...
Ja yleensä ne mainitsee jotain paikkoja, joissa et vielä ole käynyt eikä nimet sano mitään joten ne todellakaan EI jää mieleen, saati että heti voisi mennä paikan päälle katsomaan.

Ja kannattaa tosiaan varmistaa, että on puhunut loppuun saakka (NPC toistaa enää samaa) koska muuten asiat EI etene.
 

shakal

RGB ON
Liittynyt
09.09.2017
Viestejä
1 420
Muutaman NPC:n olen kohdannut itskekin ja jonkulaisen tehtävän hyväksynyt/saanut. Nuo eivät ilmeisesti tallennu mihinkään "Quest logiin" tms. vaan kaikki pitää itse muistaa/raapustaa johonkin ylös?

Tuo on omasta mielestä ihan järjetön ratkaisu, että edes se alkuperäinen "tehtävänanto" ei jää mihinkään ylös... Mitä haittaa siitä voisi olla...
Mikään ei jää mihinkään, eikä myöskään tietoa seuraavasta etapista ole missään. Jotkut harvoin saattavat sen vihjaista puhuessaan, ilman paikkatietoa.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 631
No niin. Tätä quest login täydellistä puuttumistakin varmaan koku Die Hard souls fani puolustaa, mutta rehelliststi sanottuna, ihan paskaahan se on.
Ymmärrän kyllä, että ei ole mitään waypointeja osoittamassa oikeaan suuntaan, mutta voisi se tehävänanto edes tallentua logiin.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
En tiedä onko tämä questi vai ihan jotain satunnaista mutta jotenkin ihmeen kaupalla tullut edistettyä tätä

raamit kaulassa oleva incantationkauppias round tablesta joka lähti johonkin ja etsi ilmeisesti aurinkonaamarityyppiä, johon ihan sattumalta olin törmännyt ennen kuin löysin puukaulurin taas jostain keskeltä metsää
 

shakal

RGB ON
Liittynyt
09.09.2017
Viestejä
1 420
No niin. Tätä quest login täydellistä puuttumistakin varmaan koku Die Hard souls fani puolustaa, mutta rehelliststi sanottuna, ihan paskaahan se on.
Ymmärrän kyllä, että ei ole mitään waypointeja osoittamassa oikeaan suuntaan, mutta voisi se tehävänanto edes tallentua logiin.
Myös Elden Ringiä kannattaa puolittain pelata wiki auki, koska iso osa tehtävistä on kuitenkin saada peruna tai buildille täysin hyödytöntä tavaraa 5h pelaamisen jälkeen palkinnoksi. Korkeintaan saadut runet voi laskea tällöin hyödyksi ja se ei puolivälin jälkeen paljoa enää lämmitä.

Lisään linkit, vaikka ne tietysti suurimmalle osalle tutut ovatkin:
 

Rusna

Make ATK Great Again
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 302
No niin. Tätä quest login täydellistä puuttumistakin varmaan koku Die Hard souls fani puolustaa, mutta rehelliststi sanottuna, ihan paskaahan se on.
Ymmärrän kyllä, että ei ole mitään waypointeja osoittamassa oikeaan suuntaan, mutta voisi se tehävänanto edes tallentua logiin.
En ole peliä vielä edes ostanut, mutta miten ihmeessä pelissä sitten pysyy yhtään kärryillä mitä pitäisi tehdä? Jos tapaat ensimmäisen tunnin aikana 20 NPC:tä, mistä jokainen haikailee jonkun henkilön/esineen perään paikassa x, y ja z. niin miten pelintekijät kuvittelee että noi pystyy muistamaan? Vähän huolestuttaa miten tuosta ite onnistuu saamaan yhtään kiinni.
 

shakal

RGB ON
Liittynyt
09.09.2017
Viestejä
1 420
En ole peliä vielä edes ostanut, mutta miten ihmeessä pelissä sitten pysyy yhtään kärryillä mitä pitäisi tehdä? Jos tapaat ensimmäisen tunnin aikana 20 NPC:tä, mistä jokainen haikailee jonkun henkilön/esineen perään paikassa x, y ja z. niin miten pelintekijät kuvittelee että noi pystyy muistamaan? Vähän huolestuttaa miten tuosta ite onnistuu saamaan yhtään kiinni.
Maini on melko straightforward: Löydetyt Site of Gracet indikoivat mapissa suuntaa, sekä myöhemmin yksi NPC kertoo mitkä bossit pitäisi murhata, sekä niistä hieman infoa. Löytyvät myöskin melko pitkälti kun vaan vähänkin samoilee varsinaisia teitä pitkin. Mappi myös näyttää fog of warissa missä map fragmentit sijaitsee kartan avaamiseksi, joten explore on itsessään ilman päänvaivaa.

Kaikki muu on sitten pelaajan itse selvitettävä valitsemallaan tavalla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
64
Eipä mikään noista questlineista ole itse pelin pelaamisen tai läpäisemisen kannalta pakollisia, niin kaipa se ajatus siellä taustalla on että käyttäkööt pelaajat niiden seuraamisen niin paljon mielenkiintoa kuin haluavat. Itse tykkään, mutta varmasti jos on peleissä jonkunlainen completionisti niin varmaan ottaa pattiin. Tämä tapa on mielestäni aika orgaaninen ja questeja ei todellakaan tule tehtyä vain sen takia että ne ovat olemassa, vaan vain silloin kun ne oikeasti kiinnostavat.
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 806
En ole peliä vielä edes ostanut, mutta miten ihmeessä pelissä sitten pysyy yhtään kärryillä mitä pitäisi tehdä? Jos tapaat ensimmäisen tunnin aikana 20 NPC:tä, mistä jokainen haikailee jonkun henkilön/esineen perään paikassa x, y ja z. niin miten pelintekijät kuvittelee että noi pystyy muistamaan? Vähän huolestuttaa miten tuosta ite onnistuu saamaan yhtään kiinni.
Sivujuoni NPC:itä ei ole niin montaa kuin normaali peleissä eikä niitä tarvita pelissä etenemiseen. Monesti niitä on aseteltu niin että niihin törmää itsestään, mutta aina se ei toimi ja ainakin joissain tapauksissa ne tuntuis olevan tahallaan niin salaisia ettei niihin edes törmää. Tuo on yksi näiden From Softwaren pelien viehätyksistä vaikka onkin toisaalta kummallinen ratkaisu. Olen siis sitä mieltä että vaikka täällä valitankin, niin loppujenlopuksi tarinan kerronta on parempaa mitä muissa peleissä.

Pääjuoni tosiaan kerrotaan ja maailmassa on "tienviittoja" jotka osoittaa oikeaan suuntaan.
 

shakal

RGB ON
Liittynyt
09.09.2017
Viestejä
1 420
Sivujuoni NPC:itä ei ole niin montaa kuin normaali peleissä eikä niitä tarvita pelissä etenemiseen. Monesti niitä on aseteltu niin että niihin törmää itsestään, mutta aina se ei toimi ja ainakin joissain tapauksissa ne tuntuis olevan tahallaan niin salaisia ettei niihin edes törmää. Tuo on yksi näiden From Softwaren pelien viehätyksistä vaikka onkin toisaalta kummallinen ratkaisu. Olen siis sitä mieltä että vaikka täällä valitankin, niin loppujenlopuksi tarinan kerronta on parempaa mitä muissa peleissä.

Pääjuoni tosiaan kerrotaan ja maailmassa on "tienviittoja" jotka osoittaa oikeaan suuntaan.
Samoilla linjolla. Itse pidän sitä mukavana erilaisuutena joka tuo muistoja myös mieleen. Vaikka siitä nyt on tässä keskusteltu, niin mielestäni tuo on huomattavasti olemattomampi ongelma mitä se oikeasti on: Kuten sanoit, niitä ei tarvita pelissä etenemiseen.
 

Rusna

Make ATK Great Again
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 302
Jes, näin vähän epäilinkin. Modernien Skyrimien/Fallouttien/Assassins Creedien turruttamiin aivoihin tämä voi jopa olla ilahduttavan tuulahduttava kokemus. Katsotaan kuinka kauan nyt jaksaa kitkuttaa ja odottaa "tarjouksia".
 
Liittynyt
23.11.2017
Viestejä
1 935
Samoilla linjolla. Itse pidän sitä mukavana erilaisuutena joka tuo muistoja myös mieleen. Vaikka siitä nyt on tässä keskusteltu, niin mielestäni tuo on huomattavasti olemattomampi ongelma mitä se oikeasti on: Kuten sanoit, niitä ei tarvita pelissä etenemiseen.
Paitsi että yhden keskeisen questin takana on isoja alueita, jotka ovat myös pelin parhaimmistoa. Noiden missaaminen oikeasti harmittaisi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 700
Paitsi että yhden keskeisen questin takana on isoja alueita, jotka ovat myös pelin parhaimmistoa. Noiden missaaminen oikeasti harmittaisi.
Plussana se et nää questit ei oo missään vaiheessa ns kokonaan missattavissa, vaan ne voi tehä vaikka siinäkin vaiheessa kun vika bossi on käyty kylmäämässä.

Toki sit ne alueet on aika helvetin helppoja vaan.
 
Liittynyt
03.12.2016
Viestejä
1 656
Jos jotain pitää sanoa NPCeistä niin tässä ne ovat jotenkin selvemmin näkyvillä tai eivät näytä vihuilta. Ei ole tullut vahingossa lätkästyä miekkaa päin näköä.

edir. Voiko niitä muuten tappaa? Aikaisemmissa peleissä voit missata tärkeitäkin juttuja tappamalla nämä.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 631
Ainahan sitä voi kirjoitella vaikka paperille muistiin, missä ja mitä joku Npc on sanonut. Niinhän sitä ennenkin tehtiin.

Wikiä en suosittele käyttämään ensimmäisellä läpipeluu kerralla.
Niinhän sitä ennen pelattiin 16 värillä ja 320*200 resolla. Miksi ei enää...

Edelleen npc hahmojen luokse ei tarvisi pelaajaa "ohjata". Ei tarvisi olla minä nuolia/markkereita missään. Olisi vaan se alkuperäinen tehätänvanto ja NPC, kuka sen on antanut ja missä.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
888
Niinhän sitä ennen pelattiin 16 värillä ja 320*200 resolla. Miksi ei enää...

Edelleen npc hahmojen luokse ei tarvisi pelaajaa "ohjata". Ei tarvisi olla minä nuolia/markkereita missään. Olisi vaan se alkuperäinen tehätänvanto ja NPC, kuka sen on antanut ja missä.
Pelatkoon kukin miten haluaa, itse otan muistiinpanoja jos niikseen vaatii. Pelatkoon "kaikki heti mulle" sukupolvi sitten wikin mukaan, ei haittaa pätkääkään.
 
Liittynyt
26.11.2020
Viestejä
452
No niin. Tätä quest login täydellistä puuttumistakin varmaan koku Die Hard souls fani puolustaa, mutta rehelliststi sanottuna, ihan paskaahan se on.
Ymmärrän kyllä, että ei ole mitään waypointeja osoittamassa oikeaan suuntaan, mutta voisi se tehävänanto edes tallentua logiin.
Ei kyllä tarvi edes olla mikään fanipoika, että hiffaa miten paljon tunnelmallisempaa tämän systeemi on. Ongelma voisi olla jos hahmoja tai niiden antamia "tehtäviä" olisi enemmän. Pakollisiahan nämä ei kuitenkaan ole millään muotoa.
 
Liittynyt
13.08.2017
Viestejä
201
Ei kyllä tarvi edes olla mikään fanipoika, että hiffaa miten paljon tunnelmallisempaa tämän systeemi on. Ongelma voisi olla jos hahmoja tai niiden antamia "tehtäviä" olisi enemmän. Pakollisiahan nämä ei kuitenkaan ole millään muotoa.
En nyt sanoisi että selaimen aukaisu ja oppaiden & youtube videoiden katselu kauhean tunnellmallista ole. Joo totta olisin voinut skipata koko Ranni storyn ja välttää oppaat :tup:
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 876
Vuoren lopari läpi ja oli kyllä hieno. Piti coopata muita auttaen vielä sitten. Hieno oli paikka muutenkin! Huomenna pääkaupungissa vielä säätöä siellä alhaalla ja sitten eteenpäin. :)
 

Kurpitza

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
10.05.2020
Viestejä
502
Tänään löi semmoiset raivarit tää tekele, että menköön boksiin odottamaan parempia aikoja. Mun ei pitäisi pelata tän tyylisiä pelejä, kun kuuppa ei vaan kestä.
 
Liittynyt
26.11.2020
Viestejä
452
En nyt sanoisi että selaimen aukaisu ja oppaiden & youtube videoiden katselu kauhean tunnellmallista ole. Joo totta olisin voinut skipata koko Ranni storyn ja välttää oppaat :tup:
No kukaan tai mikään ei kyllä pakota oppaita tai youtube-videoita kyyläämään, suorastaan päinvastoin, ei missään nimessä suositeltavaa (ekalla läpipeluu kerralla).
 
Liittynyt
13.08.2017
Viestejä
201
No kukaan tai mikään ei kyllä pakota oppaita tai youtube-videoita kyyläämään, suorastaan päinvastoin, ei missään nimessä suositeltavaa (ekalla läpipeluu kerralla).
No ei pakota mutta paskana näen asioita jotka tahdosti toteutettu ainoastaan tuhlaamaan pelaajan aikaa eikä mitään vaikeutta.
Edelleen aika monelle bossille oli ihan turhaa kävely matkaa pystyäksen uudestaan yrittämään. Kun voisi hienosti olla toteutettuna retry nappula josta painamalla = heti spawnaisi bossi huoneeseen, ja kaikki spellit itemit sun muut mitkä oli vetänyt päälle olisi aktivoituna.
Ja toinen nappi josta sitten takaisin checkpointille jos on tarvetta muokata varustusta jne.

Itselle taas aivan tarpeeksi yhdellä läpipeluulla tehdä suurin osa ja se on siinä pelin osalta. Tässäkin joitain bosseja ilmestyi varmaan viisi kertaa, että aikalailla paljon kierätettyä sivutehtäviä tässä pelissä. Tuli sellainen fiilis että 4-5 erilaista cryptiä tuntui olevan niistä varmaan 30:stä joita tuli koluttua.

Sitten aika varma ettei tuo Rannin tarinaan liittyen vihjannut lainkaan paikkaa missä siellä maanalaisessa kaupungissa se Blaidd odottaa souls tyyliin, eli mainitsi vain joo se odottaa sielä jossain.
Olin jo tarkasti kolunnut tuon alueen läpi ennen tätä Ranni tarinaa, niin oli nolla kiinnostus alkaa metsästää yhtä seisovaa sutta jostain isolta alueelta. Ja hyvä kun en tuhlannut aikaa, katsoin youtube videosta tarkan paikan missä olisi pitänyt seisoa mutta eihän se siellä edes ollut :rofl2:
Jotenki oli ohittanut tuon vaiheen, mutta NPC:t neuvoo sinne tapaamaan Blaidd:ia :tup:
Kun Ranni tarina oli tehty, viimeinen bossi oli tapettu, kaikki muut pääbossit niin se Iji blacksmith vielä halus puhua Blaidd:ista ja se mainitsi että Blaidd odottaa siellä kaupungissa vielä :kahvi:
 

Hellsinki

Kapteeni pienkonekorjaaja
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 159
Tänään löi semmoiset raivarit tää tekele, että menköön boksiin odottamaan parempia aikoja. Mun ei pitäisi pelata tän tyylisiä pelejä, kun kuuppa ei vaan kestä.
Vähän samaa täällä. Ei kai muuta voi sanoa, ku ei vaan osaa, eikä peli itse neuvo vittuakaan.
 
Liittynyt
02.12.2019
Viestejä
649
Vähän samaa täällä. Ei kai muuta voi sanoa, ku ei vaan osaa, eikä peli itse neuvo vittuakaan.
Itsellä samaa fiilistä, kun yrittää vetää ei-metana peliä. Noita paria buildia ns. hyvien aseiden kanssa jaksaa pelata mainiosti, mutta sit ku yrittää straight sword -buildilla puskea eteenpäin, niin alkaa vaan kaikki vituttaa. Yhtäkkiä se helppo pomo on ihan järkyttävä haaste, ritarit on pahempia kuin pomot ja perusvihujakin vastaan on ärsyttävämpi pelata.
 
Liittynyt
06.10.2017
Viestejä
688
Jahas jokohan alkaisi olla ensimmäinen läpi peluu tehty, 156lvl taitaa olla, ja jonkun verran luolia tutkimatta +jotain miljoona runea räpeltany tuhka tuuleen. Aseita tässä yrittänyt päivitellä seuraavaa peliä varten -> etsiä välistä jääneitä kauppa kelloja, joitain aseita ja dragon smith stoneja. Cough kun rot ei enää toimi, weapon art frost stomp hoitaa homman liiankin hyvin. +Malenie ihan tuurista kiinni mitä abilityjä se käyttää.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Itsellä samaa fiilistä, kun yrittää vetää ei-metana peliä. Noita paria buildia ns. hyvien aseiden kanssa jaksaa pelata mainiosti, mutta sit ku yrittää straight sword -buildilla puskea eteenpäin, niin alkaa vaan kaikki vituttaa. Yhtäkkiä se helppo pomo on ihan järkyttävä haaste, ritarit on pahempia kuin pomot ja perusvihujakin vastaan on ärsyttävämpi pelata.
Ei-metana viskoisin luultavasti edelleen glintstone pebblejä ja ihmettelisin, että mikäköhän helvetti tän pelin pointti on vetää alkuvarusteilla ties minne saakka. Soulsissa homma toimi kun oppii löytämään tyypilliset piilot. Saman tyyppisiä ne tässäkin on mutta kun karttaa on ihan helvetisti niin ei ne tuurilla tule vastaan.
 
Liittynyt
02.12.2019
Viestejä
649
Ei-metana viskoisin luultavasti edelleen glintstone pebblejä ja ihmettelisin, että mikäköhän helvetti tän pelin pointti on vetää alkuvarusteilla ties minne saakka. Soulsissa homma toimi kun oppii löytämään tyypilliset piilot. Saman tyyppisiä ne tässäkin on mutta kun karttaa on ihan helvetisti niin ei ne tuurilla tule vastaan.
Mitkä tyypilliset piilot? Tarkotat itemeitä? Ei "ei-meta" tarkoita, että vetäis vaan alkuvarusteilla, vaan se, että pelaa aseilla joita kukaan ei käytä. Päällä on kyllä koko setti banished knight armoria ja ase on levutettu contenttiin sopivaksi. Ongelma on vaan se, että käytän asetta, jossa ei näytä olevan mitään positiivisia puolia (tai no, moveset on hyvä, mutta käytännössä sama löytyy greatswordien puolelta). Se ei oo tarpeeksi nopea, että ehtis tekee hyvää depsiä, siinä ei oo suoraan bleediä ja se ei oo tarpeeksi iso, että se staggeraisi vihut.
 
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
155
Itsellä 80h takana ja capitalin porteilla. Hahmo lvl 90. Aluksi pelasin Bloodhounds fang aseella noin levelille 40-50 asti siitä eteenpäin caestus+spiked caestus.

Tuntuu että Godrickistä eteenpäin peli on ollut todella helppo (en ole käyttänyt spirit asheja enkä summoneita) On joitain bosseja joihin Caestus ei tunnu tekevän mitään damagea mutta näitä vastaan kun vaihtaa bloodhounds fangin niin se taas tekee bossista naurettavan helpon. Katsellaan mitä loppu peli tuo tullessaan, jokatapauksessa peli on maistunut todella hyvin!
 

shakal

RGB ON
Liittynyt
09.09.2017
Viestejä
1 420
Tuntuu että Godrickistä eteenpäin peli on ollut todella helppo
Vähän samaa ounastelen ja suurimpana syynä on valitsemani Vagabond tank. Tietysti miellyttävää että peli antaa helpomman mahdollisuuden, mutta tosiaan Godrickin jälkeen ei ole bosseissa kuolemista tarvinnut juurikaan nähdä. Äsken kellistyi Magma wyrm ensimmäisellä yrityksellä, taisin puolivillaisesti pelaten yhdet kyyneleet nauttia.

Jos/kun pelaan toisen kierroksen, niin ehdottomasti menen sieltä haastavimmasta päästä. Kilpi tuo ainakin aivan liikaa etua mihin tahansa vastukseen.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Mitä ne spektraaliset bannerit siellä taivaalla pohjoisessa pääkaupunkin lähistöllä merkitsevät? Samanlaisia oli Radahnin taistelussa mutta näiden juurelta ei löydy mitään.

ps. Invade scene ilmeisesti paskottu jo jollain rikkinäisellä buildillä. Sanoinkohan tästä? :think:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
26.11.2020
Viestejä
452
No ei pakota mutta paskana näen asioita jotka tahdosti toteutettu ainoastaan tuhlaamaan pelaajan aikaa eikä mitään vaikeutta.
Edelleen aika monelle bossille oli ihan turhaa kävely matkaa pystyäksen uudestaan yrittämään. Kun voisi hienosti olla toteutettuna retry nappula josta painamalla = heti spawnaisi bossi huoneeseen, ja kaikki spellit itemit sun muut mitkä oli vetänyt päälle olisi aktivoituna.
Ja toinen nappi josta sitten takaisin checkpointille jos on tarvetta muokata varustusta jne.
Itseasiassa tässä on vähän liiankin lähellä bosseja respawnit, kyllä se vaan enemmän tunnetta tuo mukaan peliin että kuolemasta vähän rangaistaakin, vaikkakin pienellä "sakkojuoksulla". Kyllähän nämä retry-nappulat toisiin peliin sopii, mutta ei juurikaan tähän. Ylipäätään retry-neppulat vähän edustaa sitä tunnotonta nykyajanpelisuunnittelua. Onneksi on vielä vaihtoehtojakin.



Itselle taas aivan tarpeeksi yhdellä läpipeluulla tehdä suurin osa ja se on siinä pelin osalta. Tässäkin joitain bosseja ilmestyi varmaan viisi kertaa, että aikalailla paljon kierätettyä sivutehtäviä tässä pelissä. Tuli sellainen fiilis että 4-5 erilaista cryptiä tuntui olevan niistä varmaan 30:stä joita tuli koluttua.
Tästäkään huolimatta en suosittele ekalle pelikerralle guideja tai videoita, menetät paljon pelin magiasta jos et itse ihmettele asioita. Jälkikäteen videot ja guidet kyllä tarjoilee aikamoisia "ahaa" elämyksiä.
 
Liittynyt
26.11.2020
Viestejä
452
No ihan turhaan yrität omia makuja tunkea toiselle. Jotku tykkää mennä täysin sokkona, kuten sinä ja minä. Joillakin se ei kiinnosta pätkääkään pelin avoimuus voi olla jopa negatiivinen asia ja saavat paremman kokemuksen katsomalla guideja, kuten @Black705.
Ei peleistä, tai muistakaan asioista, keskusteleminen ole "omien makujen tunkemista toiselle" vaikka eri mieltä oltaisiinkin. Muutenhan nämä keskustelupalstat olisi aika turhia, eikö?
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
245 810
Viestejä
4 299 654
Jäsenet
71 705
Uusin jäsen
Myollnir

Hinta.fi

Ylös Bottom