Elden Ring (PC, PS4/PS5, Xbox One/X/S)

Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 631
Ei kyllä tarvi edes olla mikään fanipoika, että hiffaa miten paljon tunnelmallisempaa tämän systeemi on. Ongelma voisi olla jos hahmoja tai niiden antamia "tehtäviä" olisi enemmän. Pakollisiahan nämä ei kuitenkaan ole millään muotoa.
No ei ole pakollista, mutta olis niitä silti kiva joskus edes yrittää tehdä, ilman googlettamista. Nyt ei pääse edes alkuun, jos et itse kirjaile näitä tehtävänantoja ylös. Millä tavalla se pilaisi tunnelmaa, että saisit jostain katsottua edes sen alkupisteen/tehtävänannon näille NPC quest lineille, sen jälkeen kun olet sen jo löytänyt.

Niin ja itse pelaan täysin sokkona, mutta tiedostan sen, että en tule montaa sivitehtäväkokonaisuutta läpäisemään tai pääsemään niissä edes alkuun, tuon quest login täydellisen puuttumisen vuoksi.

Nyt noi tehtävät pitäisi koittaa tehdä/aloittaa heti, kun niihin törmää, mikä ei sovi omaan haahuilevasn pelitapaan yhtään.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Noista sivutehtävistä ja epämääräisyydestä:

Olen yrittänyt itse päätellä mihin mennä seuraavaksi Rannin questissa kun arkku on avattu ja sormus on saatu. Olen jo spoilannut itseni mutta yhdestäkään spoilerista ei selviä, että mistä tämä pitäisi päätellä tai kuka tämän kertoo? Liikaa oletetaan, että pelaaja haluaa koluta myös niitä kaikkein ankeimpia paikkoja ihan omaksi ilokseen.

Toisekseen, spoilaamatta tuskin olisin Altus plateaulle koskaan päätynyt/jaksanut. Ei vaan olisi tullut keksittyä palata sinne hissin alakertaan akatemiassa, jossa (vahingossa ja tietämättä itseasiassa) tulin abduktorin kaappaamaksi ja avasin "takaoven". Tasolla 90 en edelleenkään selviä hengissä siellä Fort Farothissa edes ensimmäisen huoneen lepakoista vaikka toisen puoliskon kuvauksesta tiedänkin toisen hissikolikon puoliskon siellä olevan. Mitenköhän tämä oli tarkoitettu tapahtuvan "luonnollisesti"?
 
Liittynyt
20.08.2018
Viestejä
183
Itsellä 80h takana ja capitalin porteilla. Hahmo lvl 90. Aluksi pelasin Bloodhounds fang aseella noin levelille 40-50 asti siitä eteenpäin caestus+spiked caestus.

Tuntuu että Godrickistä eteenpäin peli on ollut todella helppo (en ole käyttänyt spirit asheja enkä summoneita) On joitain bosseja joihin Caestus ei tunnu tekevän mitään damagea mutta näitä vastaan kun vaihtaa bloodhounds fangin niin se taas tekee bossista naurettavan helpon. Katsellaan mitä loppu peli tuo tullessaan, jokatapauksessa peli on maistunut todella hyvin!
Itsellä oli sama fiilikset Margitin ja Godrickin kanssa. Olin nuohonnut limgraven alueen melko huolella läpi, ennen kun kokeilin kyseisiä bosseja, jotka tosiaan kaatuikin muutamalla yrityksellä. No tämän jälkeen päätin edetä peliä enemmän pääjuonta mukaillen, joka osoittautui oikein toimivaksi ratkaisuksi. Pelissä tuntunut tämän jälkeen oleva oikein sopivasti haastetta. Eilen saavuin myös itse capitaliin, lvl on noin 60 ja hyvin tuntuu hommat edelleen etenevän. Eli veikkaan sinun tapauksessa, että on hahmo yli levelinen, mikäli tuntuu kovin helpolta eteneminen.
 
Liittynyt
23.11.2017
Viestejä
1 935
Vähän samaa ounastelen ja suurimpana syynä on valitsemani Vagabond tank. Tietysti miellyttävää että peli antaa helpomman mahdollisuuden, mutta tosiaan Godrickin jälkeen ei ole bosseissa kuolemista tarvinnut juurikaan nähdä. Äsken kellistyi Magma wyrm ensimmäisellä yrityksellä, taisin puolivillaisesti pelaten yhdet kyyneleet nauttia.

Jos/kun pelaan toisen kierroksen, niin ehdottomasti menen sieltä haastavimmasta päästä. Kilpi tuo ainakin aivan liikaa etua mihin tahansa vastukseen.
Peli tuntui itsellä juuri sinne Magma Wyrdiin asti vähän turhan helpolta, mutta sitten lähti vaikeustaso nousemaan aika roimasti. Ei siellä capitolilla tai vuorella kyllä ihan takki auki pysty enää menemään lvl 80 hahmollakaan.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Pitäis varmaan vähitellen respecata ja optimoida buildia itsekin. Kyyneliä riittää vaikka miten. Scarsealin ja muiden trinketien, väärille aseille speksaamisen sekä varusteiden myötä olisi nipistettävissä helposti ainakin 10-15 tasoa vaikka vitalityyn.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
64
Noista sivutehtävistä ja epämääräisyydestä:

Olen yrittänyt itse päätellä mihin mennä seuraavaksi Rannin questissa kun arkku on avattu ja sormus on saatu. Olen jo spoilannut itseni mutta yhdestäkään spoilerista ei selviä, että mistä tämä pitäisi päätellä tai kuka tämän kertoo? Liikaa oletetaan, että pelaaja haluaa koluta myös niitä kaikkein ankeimpia paikkoja ihan omaksi ilokseen.

Toisekseen, spoilaamatta tuskin olisin Altus plateaulle koskaan päätynyt/jaksanut. Ei vaan olisi tullut keksittyä palata sinne hissin alakertaan akatemiassa, jossa (vahingossa ja tietämättä itseasiassa) tulin abduktorin kaappaamaksi ja avasin "takaoven". Tasolla 90 en edelleenkään selviä hengissä siellä Fort Farothissa edes ensimmäisen huoneen lepakoista vaikka toisen puoliskon kuvauksesta tiedänkin toisen hissikolikon puoliskon siellä olevan. Mitenköhän tämä oli tarkoitettu tapahtuvan "luonnollisesti"?
Oletko yrittänyt keksiä minne Rannin antama itemi saattaisi viitata? Olen itse samassa kohdassa ja aika selvää mihin se pitäisi viedä (sen descriptionissa lukee), jos Liurnia on jo koluttu läpi. Luulisi että tämä ohjaa oikeille raiteille.

Itselle Altus Plateulle ohjeisti vaihtoehtoisen reitin joku NPC kyllä ihan suoraan kun amuletin paloja ei itsellä ollut. Myös NPC:n joka lähetti minut Volcano Manoriin törmäsin täysin asiaa googlailematta. Nämä molemmat tapahtuivat jo luokkaa lvl 50, ja päädyin haahuilemaan muille alueille kun tuntui vähän turhan rankoilta vihut tuolla.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Oletko yrittänyt keksiä minne Rannin antama itemi saattaisi viitata? Olen itse samassa kohdassa ja aika selvää mihin se pitäisi viedä (sen descriptionissa lukee), jos Liurnia on jo koluttu läpi. Luulisi että tämä ohjaa oikeille raiteille.
Mikä niistä esineistä? Minulla on nukke, avain, deathmark, sormus ja death mark. Mikään näistä ei kyllä anna enää suuntaa tuonne minne pitäisi mennä (rot lake jne)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
64
Mikä niistä esineistä? Minulla on nukke, avain, deathmark, sormus ja death mark. Mikään näistä ei kyllä anna enää suuntaa tuonne minne pitäisi mennä (rot lake jne)
Ah, sori, luulin sun olevan ihan eri kohdassa questia. Täytyy katsoa myöhemmin jääkö kysymyksiä tuossa kohtaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 700
Noista sivutehtävistä ja epämääräisyydestä:

Olen yrittänyt itse päätellä mihin mennä seuraavaksi Rannin questissa kun arkku on avattu ja sormus on saatu. Olen jo spoilannut itseni mutta yhdestäkään spoilerista ei selviä, että mistä tämä pitäisi päätellä tai kuka tämän kertoo? Liikaa oletetaan, että pelaaja haluaa koluta myös niitä kaikkein ankeimpia paikkoja ihan omaksi ilokseen.

Toisekseen, spoilaamatta tuskin olisin Altus plateaulle koskaan päätynyt/jaksanut. Ei vaan olisi tullut keksittyä palata sinne hissin alakertaan akatemiassa, jossa (vahingossa ja tietämättä itseasiassa) tulin abduktorin kaappaamaksi ja avasin "takaoven". Tasolla 90 en edelleenkään selviä hengissä siellä Fort Farothissa edes ensimmäisen huoneen lepakoista vaikka toisen puoliskon kuvauksesta tiedänkin toisen hissikolikon puoliskon siellä olevan. Mitenköhän tämä oli tarkoitettu tapahtuvan "luonnollisesti"?
Sormuksen saamisen jälkeen kirjaimellisesti eteenpäin. Ei siinä kovinkaan monta muutakaan suuntaa oo kuitenkaan, eikä sinne alueelle pääse kun ton questlinen kautta. Mut toi on kyllä koko pelisarjan selkein questline ihan syystäkin, et siinä ei pitäis suurempia epäselvyyksiä oikeasti olla.

Atlus Plateauta ei voi missata kun se on vaadittu alue päätarinan läpäsemiseks. Sinne on kolme tapaa päästä, kirjotan spoilereihin.

Eka on ne kolikot, eka puolikas Fort Haightista muistaakseni, toinen Farothista. Toinen on toi Abductor akatemian alimmassa paikassa joka vie Volcano Manoriin, mut sieltä voi ratsastaa Altukseen. Kolmas on Liurniassa siellä ihan jorpakon päädyssä oleva kaivos joka vie kanssa sinne. Tästä saa tietää jos siellä Liurnian lätäkön alkupuolella juttelee sen jonkun muikkelin kanssa jolta on ryöstetty joku koru. Käyt hakemassa sen takas niin se kertoo sulle tosta kaivoksesta. Mut pääsee sinne ilmankin jos vaan menee sinne järven päätyyn asti.
 
Liittynyt
01.12.2020
Viestejä
368
Ite olin hämilläni tuossa Rannin questissa kun sai sen Caria inverted statue tms. esineen, luulin että se pitää viedä Caria Manorin alueelle johonkin jonka olin jo täysin kolunnut aiemmin läpi. Liurnia taas oli muuten seikkailtu läpi mutta tottakai juuri tuo Carian study hall oli jäänyt välistä... Se on ollut silloin joskus just sellanen "tuo on niin alhaalla, mitenköhän tuonne pääsee" ja sit on seikkaillut ja edennyt muualle, ja tuo on unohtunut kokonaan.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Sormuksen saamisen jälkeen kirjaimellisesti eteenpäin. Ei siinä kovinkaan monta muutakaan suuntaa oo kuitenkaan, eikä sinne alueelle pääse kun ton questlinen kautta. Mut toi on kyllä koko pelisarjan selkein questline ihan syystäkin, et siinä ei pitäis suurempia epäselvyyksiä oikeasti olla.
Niin, paitsi:

Jos et oivaltanut puhua nukelle kahdella nuotiolla (en ihmettele että moni missaa, itsekin hyvään aikaan en tajunnut) ja menet vaan eteenpäin kunnes et saa questia edistettyä vaikka miten etenet. Jos nyt jälkikäteen pääset vielä kärryille niin voi olla hieman haastavaa arvata, että mitä tässä nyt taas tarttisi tehdä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 700
Niin, paitsi:

Jos et oivaltanut puhua nukelle kahdella nuotiolla (en ihmettele että moni missaa, itsekin hyvään aikaan en tajunnut) ja menet vaan eteenpäin kunnes et saa questia edistettyä vaikka miten etenet. Jos nyt jälkikäteen pääset vielä kärryille niin voi olla hieman haastavaa arvata, että mitä tässä nyt taas tarttisi tehdä.
Joo, toi on kyllä ehkä hankalin osa koko questia. Ei siinä toisaalta kun yhellä gracella tarvi jutustella ja sekin on ihan siinä vieressä, kyse enemmänkin siitä et istutko alas siihen ja huomaatko et siinä valikossa on joku ylimääränen vaihtoehto. Ei kuitenkaan silti mitenkään ylitsepääsemättömän kryptinen jos on aikasempaa kokemusta oikeastaan mistään fromin questlineistä, aika normaali käytäntö on lukasta jokasen key itemin descriptioni heti kun sellasen saa.

Toki jos Elden Ring on eka peli mitä pelaat niin sit voi olla aika kankeeta aluks jo nää ns. standardit asiat näissä peleissä, mut toisaalta en mä ite ainakaan haluais et nää olis mitenkään kädestä pitämällä näytetty tai mukana olis jotain quest logia, markkereita kartassa jotka tulee sinne automaattisesti yms. Siitä katoais vähän se löytämisen ilo ainakin iteltä ja kartan tutkimisesta tulis aika nopeasti suorittamista kun menis karttaan merkityn paikan jälkeen vaan suoraan toiseen.
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 806
Joo, toi on kyllä ehkä hankalin osa koko questia. Ei siinä toisaalta kun yhellä gracella tarvi jutustella ja sekin on ihan siinä vieressä, kyse enemmänkin siitä et istutko alas siihen ja huomaatko et siinä valikossa on joku ylimääränen vaihtoehto.
Sitä vaihtoehtoa pitää painaa neljä kertaa, eikä ekalla kolmella kerralla ei tapahdu mitään, tai no kolme pistettä ilmestyy ruudun alalaitaan merkkinä siitä että mitään ei tapahdu! :D :D :D
Ja siitä "eteenpäin jatkamalla" reitti vielä haarautuu ja pitäisi jostain muka tajuta vain mennä eteenpäin ja oikeaan suuntaan kun matkakin on pitkä. Aivan mahdoton ratkaista ilman googlea.

EDIT: Mutta tuo sivuquest taitaa vaikuttaa pelin loppuratkaisuun (en ole pelannu vielä läpi), niin ymmärrettävä että se ehkä halutaan jättää pois sokkona pelaavilta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
01.12.2020
Viestejä
368
Sitä vaihtoehtoa pitää painaa neljä kertaa, eikä ekalla kolmella kerralla ei tapahdu mitään, tai no kolme pistettä ilmestyy ruudun alalaitaan merkkinä siitä että mitään ei tapahdu! :D :D :D
Ja siitä "eteenpäin jatkamalla" reitti vielä haarautuu ja pitäisi jostain muka tajuta vain mennä eteenpäin kun matkakin on pitkä. Aivan mahdoton ratkaista ilman googlea.
Voi helvetti sentään, tätä mä ihmettelin myös, aivan järjetöntä. Luulin että mulla kävi säkä ja päädyin vaan oikealle nuotiolle.

Jos kolme kertaa putkeen vastaus on sama, oletan että sillä ei ole mitään sanottavaa. Silleenhän tuo NPC:n kanssa juttelu aina toimii näissä, että puhutaan niin kauan kunnes se sanoo vaan samaa asiaa.

Kaiken lisäksi kun oon jo koko alueen tutkinut aiemmin läpikotaisin, ei mulla olis ollut käryäkään minne mennä, wikin kanssakin ehdin hämmentyä kun sen mukaan sen pitäis sanoa jotain muuta että questi etenee. Lopulta eräällä toisella nuotiolla se sitten alkoi avautumaan ja pääsin questissa eteenpäin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 700
Sitä vaihtoehtoa pitää painaa neljä kertaa, eikä ekalla kolmella kerralla ei tapahdu mitään, tai no kolme pistettä ilmestyy ruudun alalaitaan merkkinä siitä että mitään ei tapahdu! :D :D :D
Ja siitä "eteenpäin jatkamalla" reitti vielä haarautuu ja pitäisi jostain muka tajuta vain mennä eteenpäin ja oikeaan suuntaan kun matkakin on pitkä. Aivan mahdoton ratkaista ilman googlea.

EDIT: Mutta tuo sivuquest taitaa vaikuttaa pelin loppuratkaisuun (en ole pelannu vielä läpi), niin ymmärrettävä että se ehkä halutaan jättää pois sokkona pelaavilta.
Kyllä toi mulla ilman googlea meni ihan loppuun asti, oli siinä varmasti tuuriakin mukana ainakin sen suhteen et satuin just istumaan siihen vieressä olevalle gracelle, mut heti kun huomas sen ylimääräsen vaihtoehdon niin aika looginen päätelmä siinä vaiheessa oli se et tuskin se siinä ihan turhanpäiten on. Rämppäs pari kertaa ja oho.

En oikeen tiedä mitä sanoa tohon reittiin. Eteenpäin menemällä se on aika lineaarinen ja siinä on kirjaimellisesti vaan se yks reitti mikä vie sinne minne pitääkin. On siinä tutkittavaakin matkalla, mut ei siinä eksymään pitäis pystyä. Joku Deeproot Depths on sit taas ehkä vähän turhankin hyvin piilotettu

Toki jos johonkin ubisoftin pelisuunnitteluun vertaa missä tosiaan pidetään huoli siitä et mitään olennaista ei mee ohi, niin joo, onhan toi vähän vanhanaikasempaa. Mut ei se mitenkään päin mahotonta oo noita omin päin ratkasta, varsinkin jos on muodostunu jo jonkinlainen käsitys et miten hommat tässä toimii.
 

ATE

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 095
Sanoisin että jos pelaa caster buildia Incantationeilla tai Sorceryillä niin oppaiden käyttö tai ihan vilkaisu että missä ne uudet taiat on, aikalailla lähes pakollista ellei sitten pelaa peliä nenä kiinni maassa joka neliömetri maailmaa nuohoten ja 5 kertaa enemmän aikaa käyttäen ihan pelkästään koska ne taiat on todella satunnaisissa paikoissa kulman takana arkussa ja ne olisi helppo missata ilman perusteellista nuohoamista. Vielä kun vain pieni osa taioista oikeasti käyttökelpoisia niin jos et satu löytämään niitä hyviä spellejä niin sitten lähestulkoon käytät niitä aloitustaikoja läpi pelin.

Ihan eri asia pelata jotain Heavy buildia tai muuta melee buildia kun saat jonkun hyvän aseen ja kilven käteen niin voit rauhassa upgradetella niitä ja smithing stoneja ei ole mitään ongelmaa löytää ja hyviä aseita on paljon tarjolla.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 876
Int dex sorcerer minulla enkä ole oppaita katsonut. Hyvin olen taikoja saanut ym. :)

Deeproot depths oli myös mukava itse löytää.
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 806
Rämppäs pari kertaa ja oho.
Rämppäs 2x "pari kertaa". Siinä on iso ero kun peli on opettanut että pari kertaa riittää toteamaan että ei tarvi enää rämpyttää, niin sen jälkeen pitäisi vielä tehdä sama kaksi kertaa uudestaan.

En oikeen tiedä mitä sanoa tohon reittiin. Eteenpäin menemällä se on aika lineaarinen ja siinä on kirjaimellisesti vaan se yks reitti mikä vie sinne minne pitääkin. On siinä tutkittavaakin matkalla, mut ei siinä eksymään pitäis pystyä.
Alueen kartasta näkee että se ei ole lineaarinen vaan haarautuu ja jostain pitäisi huomata että toinen reitti on väärä. Se on helppoa sitten kun on selvittänyt kumpi on oikea reitti ja mitä pitää tehdä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
77
Itse ainakin tykkään et on mieluummin näin tän kädestäpitämisen suhteen. Halutessaan voi Wikiä selailla tai sitten itse yrittää löytää asioita. Monissa peleissä alkaa tuntumaan, että onko ne tehty lapsille kun minkäänlaista järjenkäyttöä ei vaadita.
 
Liittynyt
15.07.2020
Viestejä
416
Ei ole omasta mielestäni liikaa pyydetty että AAA pelissä on nykypäivänä saavutettavuus/helppokäyttöisyys optioita. Kyllähän se on aina vaihtoehto pelin tekijälle että tietyt asetukset/täpät ovat oletuksena päällä ja sitten halutessaan pelaaja voi ottaa näitä "helpotuksia" käyttöön halutessaan. Eli ei tätä voi perustella myöskään sillä että taiteellinen visio kärsisi jos oletuksena kuitenkin tekijän visio.
Tää on vähä sama homma kuin että television käyttäjää estettäisi säätämästä elokuvaa katsoessa vaikka interpolointia päälle tai värilämpötilaa muutettua ettei alkuperäinen visio kärsi. Aina kuitenkin tarjolla on myös näitä filmakermodeja joissa asetukset on säädetty mahd lähelle alkuperäistä visiota sitä haluaville.

Minun on vain vaikea nähdä miksi näitä asioita pitäisi jättää pois paitsi pelinkehittäjän resurssinpulan takia (jota on vähän vaikea uskoa tästä pelistä). Muuten tuntuu vähän semmoiselta ummehtuneelta gatekeeping mentaliteetilta, jolle ei kyllä löydy ymmärrystä. Itselle tälläinen haiskataa myös laiskalta UX suunnitelulta jolle sitten keksitään kaiken maailman meriselityksiä vaikeutasosta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
64
Ei ole omasta mielestäni liikaa pyydetty että AAA pelissä on nykypäivänä saavutettavuus/helppokäyttöisyys optioita. Kyllähän se on aina vaihtoehto pelin tekijälle että tietyt asetukset/täpät ovat oletuksena päällä ja sitten halutessaan pelaaja voi ottaa näitä "helpotuksia" käyttöön halutessaan eli ei tätä voi perustella myöskään sillä että taiteellinen visio kärsisi. Minun on vain vaikea nähdä miksi näitä asioita pitäisi jättää pois paitsi pelinkehittäjän resurssinpulan takia (jota on vähän vaikea uskoa tästä pelistä). Muuten tuntuu vähän semmoiselta ummehtuneelta gatekeeping mentaliteetilta, jolle ei kyllä löydy ymmärrystä. Itselle tälläinen haiskataa myös laiskalta UX suunnitelulta jolle sitten keksitään kaiken maailman meriselityksiä vaikeutasosta.
Henkilökohtaisesti kun ikää on tullut niin olen alkanut olemaan enemmän ja enemmän sitä mieltä että gatekeepingillä on paikkansa, sillä mitä enemmän helpotuksia on ajan saatossa peleihin tullut niin sitä vähemmän mielenkiintoa itsellä on niihin ollut. Hollywoodista näkee mitä bulkkipaskaa työnnetään ulos kun yritetään saavuttaa kaikki potentiaaliset kohderyhmät, toivoisin että peleissä rehellisesti voidaan vaan tehdä peli joka ei yksinkertaisesti puhuttele kaikkia.

Itse operoin mentaliteetilla että jos joku juttu ei mulle toimi niin sitten ei, ei se ole multa pois jos joku muu siitä tykkää ja viimeiseksi alkaisin määräilemään että se pitää tehdä jollain tietyllä tavalla jotta se mua miellyttäisi. Mun mielestä tämmöinen asenne on melko itsekeskeinen, miksei voi vaan myöntää että joku juttu ei vaan toimi sulle ja sitten joko hyväksyä se tai hylätä peli. Jos pelitalon fanien määrä on noususuhdanteessa ja kaikki vanhat fanit kiittelevät sarjan parhaaksi, niin ei mun mielestä kannata muuttaa voittavaa konseptia.
 
Liittynyt
15.07.2020
Viestejä
416
Henkilökohtaisesti kun ikää on tullut niin olen alkanut olemaan enemmän ja enemmän sitä mieltä että gatekeepingillä on paikkansa, sillä mitä enemmän helpotuksia on ajan saatossa peleihin tullut niin sitä vähemmän mielenkiintoa itsellä on niihin ollut. Hollywoodista näkee mitä bulkkipaskaa työnnetään ulos kun yritetään saavuttaa kaikki potentiaaliset kohderyhmät, toivoisin että peleissä rehellisesti voidaan vaan tehdä peli joka ei yksinkertaisesti puhuttele kaikkia.

Itse operoin mentaliteetilla että jos joku juttu ei mulle toimi niin sitten ei, ei se ole multa pois jos joku muu siitä tykkää ja viimeiseksi alkaisin määräilemään että se pitää tehdä jollain tietyllä tavalla jotta se mua miellyttäisi. Mun mielestä tämmöinen asenne on melko itsekeskeinen, miksei voi vaan myöntää että joku juttu ei vaan toimi sulle ja sitten joko hyväksyä se tai hylätä peli. Jos pelitalon fanien määrä on noususuhdanteessa ja kaikki vanhat fanit kiittelevät sarjan parhaaksi, niin ei mun mielestä kannata muuttaa voittavaa konseptia.
Ei kaikkea pidä kaikille tehdä, mutta pelit ovat taiteen lisäksi myös ohjelmistoja ja näissä mennään sitten aina näihin kysymyksiin mihin raja vedetään ns "ohjelmiston" käytettävyyden minimitason kanssa. Imo tietyt ux juttut voi nähdä myös ns teknisinä spekseinä ja tämän takia vaihtoehtojen tarjoaminen tässä asiassa ei ole välttämättä keneltkään pois. Harva täällä lähtisi puolustamaan sitä että tekijä on jättäny vaikka teksitykset pois pelistä tai pakottanut pelaamaan vaan 720p resoluutiolla pc:llä koska tämä nyt vaan on se visio.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 876
Ai että isoja katkarapuja mutavellissä. From please, ensi pelissä seinät voisi oikeasti suojata. :D
 

ATE

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 095
Ei ole omasta mielestäni liikaa pyydetty että AAA pelissä on nykypäivänä saavutettavuus/helppokäyttöisyys optioita. Kyllähän se on aina vaihtoehto pelin tekijälle että tietyt asetukset/täpät ovat oletuksena päällä ja sitten halutessaan pelaaja voi ottaa näitä "helpotuksia" käyttöön halutessaan. Eli ei tätä voi perustella myöskään sillä että taiteellinen visio kärsisi jos oletuksena kuitenkin tekijän visio.
Tää on vähä sama homma kuin että television käyttäjää estettäisi säätämästä elokuvaa katsoessa vaikka interpolointia päälle tai värilämpötilaa muutettua ettei alkuperäinen visio kärsi. Aina kuitenkin tarjolla on myös näitä filmakermodeja joissa asetukset on säädetty mahd lähelle alkuperäistä visiota sitä haluaville.

Minun on vain vaikea nähdä miksi näitä asioita pitäisi jättää pois paitsi pelinkehittäjän resurssinpulan takia (jota on vähän vaikea uskoa tästä pelistä). Muuten tuntuu vähän semmoiselta ummehtuneelta gatekeeping mentaliteetilta, jolle ei kyllä löydy ymmärrystä. Itselle tälläinen haiskataa myös laiskalta UX suunnitelulta jolle sitten keksitään kaiken maailman meriselityksiä vaikeutasosta.
Tähän tapaan?


 
Liittynyt
15.07.2020
Viestejä
416
Tähän tapaan?


Onhan tässä pointtinsa :rofl:
Oma pointti oli vähän kärjistetysti lähinnä se että jos joku haluaa välttämättä muuttaa pelinsä ubisoft-helvetiksi niin annettakoon hänelle siihen mahdollisuus.
Itse esim nautin breath of wildista juuri sen takia että näitä valintoja oli vähän a elden ring tyyliin tehty, mutta ei se olisi haitannut jos asetuksista olisi saanut "pilattua" pelin omasta mielestä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 164
Joku simppeli quest-log olisi ihan kiva. Esim npc-kohtaisesti jäisi keskustelut talteen, että voisi tarkistaa mistä on viimeksi puhuttu ja onko npc esimerkiksi vinkannut, minne on seuraavaksi menossa.
 

Hellsinki

Kapteeni pienkonekorjaaja
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 159
Nyt punainen huora tappaa mut pyöreänpöydän hallissa. On kyllä tietyllä tapaa paskapeli. Laitetaan jonoon vuodelle 2033
 
Liittynyt
12.09.2019
Viestejä
347
Nyt punainen huora tappaa mut pyöreänpöydän hallissa. On kyllä tietyllä tapaa paskapeli. Laitetaan jonoon vuodelle 2033
Ei varmaan lohduta, mutta juuri toi kyseinen NPC-invader oli ainakin itelle koko tähänastisen pelin ylivoimaisesti vaikein vastus. Kuolin varmasti ainakin 30-40 krt ennen kuin lopulta kaatui. Vinkkaan tässä nyt samalla, että sillä on vähän poisea eli menee staggeriin ja stunlockiin helposti.
 
Liittynyt
01.12.2020
Viestejä
368
Itse ainakin tykkään et on mieluummin näin tän kädestäpitämisen suhteen. Halutessaan voi Wikiä selailla tai sitten itse yrittää löytää asioita. Monissa peleissä alkaa tuntumaan, että onko ne tehty lapsille kun minkäänlaista järjenkäyttöä ei vaadita.
Ei sen tarvii olla mustaa tai valkoista, voi olla jotain siltä väliltäkin. Vaihtoehdot ei ole joko tämä tai ubisoftin tyyliin kartta ja HUD täyteen merkkejä.

Esim. juuri joku quest log mistä vaikka näkee mitä on viimeksi puhuttu npc:n kanssa. Ei mua kyllä haittaisi jos NPC sijainnit (jos ne on löytänyt) näkisi kartastakin, käytännössä tuo muuttaisi tasan sen ettei tarvii alt-tabata pois pelistä, avata selaimesta wiki auki ja hakea missä tuo npc olikaan?

Kyllähän sieltä näkee tälläkin hetkellä missä on erdtreet, luolastoja ym., ei kukaan näiden olemassaolostakaan valita.
 

ATE

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 095
Tietyt nostalgiset fiilikset itsellä myös tuosta ettei ole mitään quest logeja tai journaleja ja taikanuolia osoittamassa seuraavaan paikaan. Samalla lailla mentiin kaikissa open world NES ja SNES ja sen aikakauden peleissä. Muistiinpanot tehtiin kynällä ja paperilla jos sellaisia halusi tehdä.
 
Liittynyt
08.03.2022
Viestejä
824
Henkilökohtaisesti kun ikää on tullut niin olen alkanut olemaan enemmän ja enemmän sitä mieltä että gatekeepingillä on paikkansa, sillä mitä enemmän helpotuksia on ajan saatossa peleihin tullut niin sitä vähemmän mielenkiintoa itsellä on niihin ollut. Hollywoodista näkee mitä bulkkipaskaa työnnetään ulos kun yritetään saavuttaa kaikki potentiaaliset kohderyhmät, toivoisin että peleissä rehellisesti voidaan vaan tehdä peli joka ei yksinkertaisesti puhuttele kaikkia.

Itse operoin mentaliteetilla että jos joku juttu ei mulle toimi niin sitten ei, ei se ole multa pois jos joku muu siitä tykkää ja viimeiseksi alkaisin määräilemään että se pitää tehdä jollain tietyllä tavalla jotta se mua miellyttäisi. Mun mielestä tämmöinen asenne on melko itsekeskeinen, miksei voi vaan myöntää että joku juttu ei vaan toimi sulle ja sitten joko hyväksyä se tai hylätä peli. Jos pelitalon fanien määrä on noususuhdanteessa ja kaikki vanhat fanit kiittelevät sarjan parhaaksi, niin ei mun mielestä kannata muuttaa voittavaa konseptia.
Itsellä sama juttu, tämä peli on niitä harvoja oikeastaan useampaan vuosikymmeneen, jonka juttuja tulee hieman mietittyä muulloinkin kuin pelatessa. Viitaten siis aikoihin ennen nettiä kun ei päässyt etenemään ilman että kavereilta/lehdistä sai vinkkiä mitä kannattaa kokeilla tai sitten itse pohtimalla keksi ratkaisun.

Oikeastaan taisi samalla koittaa sekin hetki, kun ei enää viitsi edes hukata aikaansa noihin Ubin yms. tuotoksiin, joissa seurataan jotain keltaista viivaa suoraan jonkun isolla punaisella nuolella osoitetun ukon jalkojen juureen jolta sitten otetaan henki pois. Tai seurataan kartan viivaa jonnekin ympyrän rajaamalle alueelle, josta kerätään jollain superaistilla valaistuja sieniä, jotka viedään sitten kartan viivaa seuraten jollekin tyypille, joka sitten antaa jonkin esineen jota käytetään seuraavalla viivan osoittamalla alueella jne.

Aika tyhmältä oikestaan nyt tuntuu, miten tuollaisia on jaksanut edes pelata ja vieläpä ihan viime aikoina.

Itsellä näitä DS-pelejä on aiemminkin ollut mutta näin täydellisesti en ole päässyt niihin sisään. Liekö tuo avoin maailma syynä, en oikein tykkää pimeistä ja ahtaista luolista/käytävistä niin paljoa jos peli on pelkkää sitä. Bloodbornessa pääsin pisimmälle aikoinaan, joskin siinä nousi sitten seinä vastaan. Tulee varmaan noita aloiteltua uudestaan tän jälkeen, ennen seuraavaa läpipeluuta.

Ja vaikeustaso on ihan täydellinen omaan makuun. Tukkaan tulee välillä mutta voi välillä pyöriä muualla ja kerätä gearia ja levua, ja tulla sitten uudelleen koittamaan.

Juuri vasta Godrick kaatui ja level on jo 50, kyllä sekin vaati 3-4 yritystä silti hieman eri tavoin toteutettuna. Aiemmin kävin kokeilemassa ja 5-6 kertaa otin pataan...
Ihmettelin kyllä vikalla kertaa kun Godrickin tapoin, sitä välianimaatiota ja lohikäärmekättä ei muistaakseni tullut lainkaan?? Tai sitten vaan en muista sitä skipanneeni PS5 sämpylänapilla...Ei kai nuo bossit mitenkään "helpotu" vaikka kuolisikin useamman kerran putkeen?
 
Liittynyt
08.03.2022
Viestejä
824
Ei sen tarvii olla mustaa tai valkoista, voi olla jotain siltä väliltäkin. Vaihtoehdot ei ole joko tämä tai ubisoftin tyyliin kartta ja HUD täyteen merkkejä.

Esim. juuri joku quest log mistä vaikka näkee mitä on viimeksi puhuttu npc:n kanssa. Ei mua kyllä haittaisi jos NPC sijainnit (jos ne on löytänyt) näkisi kartastakin, käytännössä tuo muuttaisi tasan sen ettei tarvii alt-tabata pois pelistä, avata selaimesta wiki auki ja hakea missä tuo npc olikaan?

Kyllähän sieltä näkee tälläkin hetkellä missä on erdtreet, luolastoja ym., ei kukaan näiden olemassaolostakaan valita.
Jos jonkin helpotuksen tähän hyväksyisi, niin se voisi tosiaan olla jokin "journal" jonne menisi talteen keskustelut myöhempää tarkastelua varten. Eli ei suoranaisesti quest log, vaan lähinnä pelihahmon omia muistiinpanoja, jossa toki rivien välissä olisi se tieto mitä tarvitsee.

Alkoi kyllä vähän nyt kylmätä, kun luin näitä postauksia ja aika monia NPC:itä tullut 35h aikana vastaan, että onkohan tullut juteltua kaikkien kanssa ne dialogit loppuun saakka. :D

Noh ei kai sen väliksi jos jotain jää, tulee varmasti pelattua uudelleen joskus ja on sitten heti alusta viisaampi. Oon kyllä karttaan jättänyt markerit jokaisen NPC kohdalle, että ei se paha rasti kiertää nuo uudelleen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
64
Mun mielestä From Softwaren pelit handlaa nää helposti missattavat quest linet silleen kivasti että siellä kuitenkin lopussa aina häämöttää see NG+, minkä voi sitten vetää wikin kanssa ja valita tasan ne jutut mitä haluaa tehdä. Tällöin eka pelikerrasta ei tarvitse ottaa niin paljoa stressiä, kun tietää että toinen kerta menee kaiken hamutun tiedon ja kaman voimalla todella paljon nopeammin ja sujuvammin kuin eka.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Alkoi kyllä vähän nyt kylmätä, kun luin näitä postauksia ja aika monia NPC:itä tullut 35h aikana vastaan, että onkohan tullut juteltua kaikkien kanssa ne dialogit loppuun saakka. :D
Ennen se oli "exhaust his dialgue", nykyisin "make sure he says same thing at least four times".

edit: Vittu, pitääkö tuota ruttojärveä varten oikeasti grindata faithit incantationiin, jolla saa parannettua sitä? Kun ei niitä lääkkeitä ole pelissä valmiina kuin rajallinen määrä ja craftauskin vaatii vähälukuisia aineksia. Yrität kerran niin olet vielä huonommissa asemissa :facepalm:

Joku varmaan taipuu sellaiseenkin akrobatiaan, että tuo on hienoa pelisuunnittelua, että rajalliset mutta kriittiset resurssit loppuu opetellessa :btooth:
 

ATE

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 095
Joo 1 hyvin tärkeä sääntö on että kaikkien NPC:iden kanssa puhutaan niin kauan kunnes "exhausted" eli ei mitään uutta sanottavaa, koska se laukaisee yleensä kaikki uudet askeleet questeihin ja uusiin juttuihin tai antavat jotain esineitä jne.
 
Liittynyt
06.10.2017
Viestejä
688
Itse missasin yhden hyvistä haarniskoista questlinen lopussa, kun ei invasionit toimi alueen pääpomon "kuoltua". Olisi piilotettulla alueella spawnannut, hiukan typerä sääntö omasta mielestä. Pitää sitten seuraavassa pelissä suoraan nirhata, että saa sen haarniskan, kun ei sen questlinestä muuta jäänyt tekemättä/ostamatta. Tosin ei ihan heti tee mieli kuitenkaan alottaa alusta, kun omasta mielestä paras exp farm paikka on lähes pelin lopussa. Helppo 30k runea vajaassa minuutissa juoksemalla pikku matkan ja spammaamalla starscourge miekan skilliä 4-5 kertaa (seinän/katon/lattian läpi toimiva aoe tarvittu).
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
26.11.2020
Viestejä
452
Ei sen tarvii olla mustaa tai valkoista, voi olla jotain siltä väliltäkin. Vaihtoehdot ei ole joko tämä tai ubisoftin tyyliin kartta ja HUD täyteen merkkejä.

Esim. juuri joku quest log mistä vaikka näkee mitä on viimeksi puhuttu npc:n kanssa. Ei mua kyllä haittaisi jos NPC sijainnit (jos ne on löytänyt) näkisi kartastakin, käytännössä tuo muuttaisi tasan sen ettei tarvii alt-tabata pois pelistä, avata selaimesta wiki auki ja hakea missä tuo npc olikaan?

Kyllähän sieltä näkee tälläkin hetkellä missä on erdtreet, luolastoja ym., ei kukaan näiden olemassaolostakaan valita.
Maamerkit yleensäkin näkyy kartalla, yksittäiset ihmiset harvemmin. Mutta eihän tämäkään ole mitenkään mustaa, jos ubikikkareet on valkoista, kyllähän tässä on oikein hyvä kartta johon voit ihan itse merkata npct karttaan kun olet hänet löytänyt.
 
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
28
~90 tunnin pelailun jälkeisiä mietteitä:

Elden Ringin maailma on älyttömän suuri ja täynnä mielenkiintoisia sijainteja, uniikkeja vihollisia, bosseja sekä aseita ja armoureita josta riittäisi pelattavaa tusinalle läpipeluulle erilaisia buildeja kokeillen ja varmasti uutta löydettävää tulisi vastaan jokaisella uudelleenpeluukerralla. Vieläkin löydän uusia toisistaan suuresti poikkeavia alueita ja tavaraa vaikka vähän väliä tulee fiilis että ei peli paljoa enää voi tarjota, ja sitten löytyykin
teleportti johonkin valtavaan maanalaiseen kartanoon tai kaupunkiin pilvissä.
Missään muussa pelissä en moista laajuuden tunnetta muista aiemmin kokeneeni, ehkä RDR2 tulee lähelle, mutta siinäkin maailma kärsi hieman avoimen maailman pelien kirouksesta; tyhjältä tuntuvasta maailmasta, jota ER on välttänyt ylllättävän hyvin. Tästä koosta huolimatta pelin voi tahkota aika lailla alle 20 tuntiin läpi, jos haluaa saada vain päätarinan vietyä loppuun, ja kokemus tulisi tällaisenakin toimimaan hienosti, mikäli sopeutuu täten korkeampaan vaikeustasoon kun on missattu aseita, taikoja ja levuja mitä pelin avoin maailma jakelee kuin karkkia kun vähän jaksaa etsiä. En vieläkään 90 tunnin pelaamisen jälkeen ole päätarinaa vienyt loppuun, sillä vielä on tutkittavana ainakin kolme löytämääni isoa aluetta, jotka todennäköisesti paisuvat toiseen kolmeen aiemman kokemani perusteella. Peli siis kunnioittaa pelaajan aikaa sen mukaan miten paljon pelaaja haluaa aikaansa käyttävän peliin. Jos pelaajan mentaliteetti on sellainen, että kaikki on saatava 100% tahkottua läpi lyhyellä aikavälillä, Elden Ring ei välttämättä ole tällaiseen oikea peli.

Kehnon suorituskyvyn lisäksi isoimpina huonoina puolina pelissä on ollut toistuvat bossit, toisiaan muistuttavat dungeonit sekä taikojen ja aseiden tasapainotus (etenkin Ashes oF War kykyjen). Olen pelin aikanat nähnyt varmaan viisi mutanttipuu oliota, niin bosseina kuin maailmassa esiintyvinä mini-bosseina hyvin vähäisellä variaatiolla. Tätä näkee muissakin bosseissa, jotka saattavat esiintyä ensin yksin ja myöhemmin pareina tai mobien kanssa "uusina" taisteluina, mikä tuntuu hieman laiskalta ratkaisulta, varsinkin kun edes näiden visuaalista ilmettä on harvoin muutettu edes väriä muuttamalla tai muuten "reskinattuna". Ja mitä aseiden tasapainottamiseen tulee, olen pelissä löytänyt muutaman "Ash Of War" kyvyn (esim.
Hoarfrost stomp ja Bloody Slash),
jotka ovat tehneet 90% vihollisista ja bosseista ovimattoja etenemiselle. Nämä kyvyt on niin helppokäyttöisiä, tuhoisia ja vähäriskisiä pelaajalle, että välillä ei mitään muuta pelaajan arsenaalissa olevaa asetta, taikaa tai kykyä tarvitse vilkaistakkaan, koska ne tuntuvat niin paljon tehottomimmilta kuin em. kyvyt.

Hieman kyseenalaistan myös pelissä selvästi Dark Soulsseista ja muista From Softwaren aiemmista peleistä lainattujen assettien runsahkoa käyttöä. ER tuntuu olevan kulminaatio kaikista näistä peleistä samaa pelimoottoria myöten, mutta yhtäläisyydet aiempien pelien kanssa saavat tämän tuntumaan turhan paljon copy-paste hommalta ainakin omalta osalta, vaikka eipä tuo paljoa ole kokemusta haitannut. Jospa seuraava peli olisi enemmän Dark Soulssista Bloodborneen verrattava hyppy, missä jälkimmäinen tuntui hyvinkin omalta peliltään.

Ehdottomasti yksi suosikkipeleistäni vähään aikaan, odotukset ylitetty ja aurattu.
 

shakal

RGB ON
Liittynyt
09.09.2017
Viestejä
1 420
Missään muussa pelissä en moista laajuuden tunnetta muista aiemmin kokeneeni
Oikeassa olet. En ole itse vielä summausta pelistä tehnyt kun ensimmäinen läpipeluu on vielä vähän kesken, mutta ehdottomia parhaita tämän pelin puolia on että se on ensimmäinen täysin open world minulle joka täyttää sen antamat mahdollisuudet. Tyhjää ja turhaa ei ole.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 631
Itse ainakin tykkään et on mieluummin näin tän kädestäpitämisen suhteen. Halutessaan voi Wikiä selailla tai sitten itse yrittää löytää asioita. Monissa peleissä alkaa tuntumaan, että onko ne tehty lapsille kun minkäänlaista järjenkäyttöä ei vaadita.
Mikä ihme siinä on, että ei haluta nähdä eroa normaalin ködestäpitelyn ja yksinkertaisen quest login välillä. Ihan kun se olisi joko tai. Eli ei mitään apuja, tyyliin Souls pelit, tai sitten se että on kompassia ja kartta täynnä wayppointteja.

Tuossa välissä on aika iso kenttä tehdä semmonen simppeli quest log, josta näet vastaanottamaan tehtävät ja hahmot, keneltä ole tän saanut. Ei sen tarvitsisi välttämättä edes päivittyä mitenkään (vaikka sekin olisi mielestäni ihan ok), kunhan se tehtävänannon edes näkisi jossain. Ei tuommoinen logi poistaisi yhtään sitä järjenkäytön tarpeellisuutta. Ainoa mitä se poistaa/vähentää, on wikiien lukemisen tarvetta.

Mitä jörjenkäyttöä se on, että joudut metsästämään uudelleen jo kohtaamisia NPC-hahmon vain siksi, että saisit tehtävänannon uudelleen... :facepalm:
 
Liittynyt
13.08.2017
Viestejä
201
Siitä vähän google trendiä jossa näkee että souls peliin liittyy reipas oppaiden googlettaminen.
Kauhean montaa ei saanut samaan mutta uskon että sama jatkuisi aikalailla vaika mitä muita pelejä lisäisi tuohon souls pelien viereen.



 

ssg

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 926
Noista sivutehtävistä ja epämääräisyydestä:

Olen yrittänyt itse päätellä mihin mennä seuraavaksi Rannin questissa kun arkku on avattu ja sormus on saatu. Olen jo spoilannut itseni mutta yhdestäkään spoilerista ei selviä, että mistä tämä pitäisi päätellä tai kuka tämän kertoo? Liikaa oletetaan, että pelaaja haluaa koluta myös niitä kaikkein ankeimpia paikkoja ihan omaksi ilokseen.

Toisekseen, spoilaamatta tuskin olisin Altus plateaulle koskaan päätynyt/jaksanut. Ei vaan olisi tullut keksittyä palata sinne hissin alakertaan akatemiassa, jossa (vahingossa ja tietämättä itseasiassa) tulin abduktorin kaappaamaksi ja avasin "takaoven". Tasolla 90 en edelleenkään selviä hengissä siellä Fort Farothissa edes ensimmäisen huoneen lepakoista vaikka toisen puoliskon kuvauksesta tiedänkin toisen hissikolikon puoliskon siellä olevan. Mitenköhän tämä oli tarkoitettu tapahtuvan "luonnollisesti"?
Itselle tämä Rännin questline oli ehkä yksi selkeimmistä. Puski vaan eteenpäin niitä paikkoja joita löytyi questin ansiosta niin questikin eteni vaikka ei ollut hajuakaan mihin pitää oikeasti mennä
 
Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
1 317
Läpi meni! 95 tuntia otti (seassa vähän afkia) ja ukko jäi lopussa 165 leveliseksi, muutamat paikat taisi jäädä löytämättä mutta ne voi loppupomon jälkeen vielä tutkia.

Suurin harmitus pelissä on se että se loppui, kertoo jotain:) Pelasin puhtaasti melee ukolla, Faith, Int, Arcane jäivät aloitus arvoihin. Mindia pumppasin ash of warin takia ~35 ja loput pisteet jakautuivat dex/str/end/vit yms melee statteihin.

Aseina pyöritin uchikatanaa, longswordia, bloodfangs bladea, heavy greatswordia. Uchikatana oli mieluisin damage/range/nopeus suhteessa, Golden Greatshield kilpenä ja raskaammat armorit päällä.

Viimeiset 6-7 pomoa menin ilman summonia ja minulle se teki pelistä nautinnollisemman kuin summonin kanssa, osaa bosseista jouduin väätämään tunnin/parinkin tällein, melkein olisi pitänyt luopua siitä aikaisemmin, kun bossin aggro on summonissa, siinä voi tehdä mitä lystää.

Muutamaa questia luukuunottamatta kaikki menivät läskiksi ja tyypit hävisivät yksi toisensä jälkeen basesta, tehtävä joskus toinen runi naama kiinni questwikissä.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
245 813
Viestejä
4 299 690
Jäsenet
71 705
Uusin jäsen
Myollnir

Hinta.fi

Ylös Bottom