- Liittynyt
- 19.10.2016
- Viestejä
- 456
Hyvä, että lisäsivät löydetyt NPC:t karttaan. Ei ole Quest-logi, mutta edes jotain pitämään pelaajaa kartalla siitä että missä mennään.
Toisaalta, nerffiä näihin super-OP juttuihin ei ollut vaikea ennustaa. Summonit, jotka pystyy soolomaan pomoja ja aseskillit, jotka tekee pomoista vitsejä.Noissa nerffeissä on aina se ongelma, että jos nyt päätetään yksinpelissä joku ase tai summoni heikentää merkittävästi niin olisi kiva jos ne kivet tai kukat saisi irti niistä.
Nimet kyllä ihan jees kieltämättä.Tunnen kyllä aitoa surua ja myötätuntoa niiden puolesta, jotka kokevat pelin muuttuneen nyt kasuaalipeliksi kun NPC:tkin näkyvät kartalla. Itsehän olen lähinnä ilahtunut koska nyt:
-Tiedän edes noiden hahmojen nimet
(ei hajuakaan, mistä ne sherlokoitiin aiemmin)
Moonveilia kyllä nerffattiin. Tekee vähemmän poise damagea sekä isompi cooldown L2+R2:ssa. Noissa patch noteissahan ei lue kaikkia uudistuksia, niin kuin vika kappale sanoo:Todella mukava lista tasapainotuksia ja uudistuksia. Ehkä vähän ihmetyttää, että Moonveiliin ei koskettu, koska se on niin kova ase, että maagille useimmat taiat käyvät turhiksi sen myötä
Tää ei kyllä taida pitää paikkaansa. Ainakin mä oon ymmärtänyt että siinä vaiheessa kun Maliketh on tapettu niin ei voi mitään jäljelle jääneitä NPC sivuquesteja enää suorittaa. NG+ toki asia erikseen.Plussana se et nää questit ei oo missään vaiheessa ns kokonaan missattavissa, vaan ne voi tehä vaikka siinäkin vaiheessa kun vika bossi on käyty kylmäämässä.
Toki sit ne alueet on aika helvetin helppoja vaan.
Mun kokemus on kyllä enemmän sellainen, että ekalla kerralla mättää jokasta vastaantulevaa vihua turpaan, toisella kerralla juoksee jokasen vihun ohi siihen pisteeseen mihin kuoli ja jatkaa taas siitä eteenpäin.Paininu itseni kanssa, että ostaako vaiko ei... mitä näissä peleissä olen inhonnut on toi, että jantterit ponnahtaa aina henkiin, kun tallennat pelin, joten joudut ne perushemmot tappamaan joka kerta, ennen kuin pääset sinne Bossille asti ja sitten se ilo alkaakin. Sitten koitetaan väistellä ahtaissa tiloissa megakokoista bossia, joka vetää sut sileeksi yhdellä iskulla.... rinse and repeat. Mulla vaan pää ei kestä noin puuduttavaa menoa.
Oisko tässä vähän eri kuitenkin, kun kaikki alueet ei ole niin klaustrofobisia (osa näköjään on).... en tiä, järki sanoo älä vaan, mutta toisaalta kiinnostais... saman raivon ja puutumisen yhdistelmä sais kyllä ilmaseksikin päälle jos asentais taas Niohit kehiin.
Joitain NPC questeja voi tehdä myös jälkikäteen. Itse tein esim Millicentin ja Sorceress Sellenin tehtävät pelin läpäisyn jälkeen.Tää ei kyllä taida pitää paikkaansa. Ainakin mä oon ymmärtänyt että siinä vaiheessa kun Maliketh on tapettu niin ei voi mitään jäljelle jääneitä NPC sivuquesteja enää suorittaa. NG+ toki asia erikseen.
Tavallaan pitää ja tavallaan ei, kaikki sivuquestit joiden takana on lisäsisältöä on suoritettavissa edelleen, eliTää ei kyllä taida pitää paikkaansa. Ainakin mä oon ymmärtänyt että siinä vaiheessa kun Maliketh on tapettu niin ei voi mitään jäljelle jääneitä NPC sivuquesteja enää suorittaa. NG+ toki asia erikseen.
Juu, ennen tippu battle hammer. Oliko tuo ase jotenkin OP tai jotain, jos se kerran poistettiin tuolta? Ja siirrettiinkö se johonkin eri paikkaan dropiksi vai pitääkö se tästä eteenpäin farmata, jos haluaisi sitä edes käyttää?Murkwater Catacombsista eli eli varmaan pelin ensimmäisestä Catacombsista pätsin myötä pomo tiputti uuden spirit summonin: Banished Knight Engvall 100 FP ja joku ritari polearmin kanssa.
Tippuu käsittääkseni myöhemmin niiltä gladiaattorihemmoilta.Juu, ennen tippu battle hammer. Oliko tuo ase jotenkin OP tai jotain, jos se kerran poistettiin tuolta? Ja siirrettiinkö se johonkin eri paikkaan dropiksi vai pitääkö se tästä eteenpäin farmata, jos haluaisi sitä edes käyttää?
Nuo sealit joita vaaditaan incantation käyttöön ei kyllä paina mitään. Tai ainakaan se dragon seal ei paina mitään jota itse käytän, joten samapa tuo olla aina kädessä.Käyttis olis kyllä ansainnut jo pienen päivityksen. Pari asiaa, jotka ärsyttää:
-Nappaat vahingossa väärää nappulaa niin sankari jää hamuilemaan tyhjää eikä ota komentoja vastaan vähään aikaan. Etenkin perseestä kun on incantation catalyst vasemmassa kädessä ja sorcery catalyst oikeassa ja pitäisi heitellä taiat käden mukaan
-Tavaraluokkia on neljä: Arkussa olevat, kannossa olevat, equip sloteissa olevat ja kädessä olevat. Näistä kaksi viimeistä vievät kantokapasiteettia mutta kannossa olevat eivät. Itse kun esimerkiksi käytän lähinää healing incantationia chip damagen parantamiseen (ei kai kukaan noita taistelussa käytä kun ovat niin hitaita?) niin perkeleellinen vaiva aina vaihtaa kamat käteen jos ei halua, että vain taistelun ulkopuolella käytettävät kamat nostavat encumberancea
Pientä QoL-päivitystä olisi voinut harrastaa. Taistelun ulkopuolella luulisi riittävän, että tavarat ja taiat löytyy jos niitä kuitenkin voi vaivannäöllä käyttää...
Tuo on kyllä vähän ärsyttävää, että kaikki equip sloteissa olevat tavarat syö equip loadia, vaikkeivat olisi kädessä. Täytyy kuitenkin olla kiitollinen, että painosysteemi ei ole yhtä rasittava kuin Demon's Soulssissa aikoinaan. Siinä oli jokaisella esineellä oma painonsa. Mukaan otettavien jousen nuolten määräkin piti miettiä tarkkaan, kun niilläkin oli oma kappalekohtainen painonsa.-Tavaraluokkia on neljä: Arkussa olevat, kannossa olevat, equip sloteissa olevat ja kädessä olevat. Näistä kaksi viimeistä vievät kantokapasiteettia mutta kannossa olevat eivät. Itse kun esimerkiksi käytän lähinää healing incantationia chip damagen parantamiseen (ei kai kukaan noita taistelussa käytä kun ovat niin hitaita?) niin perkeleellinen vaiva aina vaihtaa kamat käteen jos ei halua, että vain taistelun ulkopuolella käytettävät kamat nostavat encumberancea
Oli kyllä ihan toimiva systeemi kun se säädetään sopivaksi se limitti. Demon'siin verrattuna tässä pääsee vieläpä nuotiolle vähän väliä.Tuo on kyllä vähän ärsyttävää, että kaikki equip sloteissa olevat tavarat syö equip loadia, vaikkeivat olisi kädessä. Täytyy kuitenkin olla kiitollinen, että painosysteemi ei ole yhtä rasittava kuin Demon's Soulssissa aikoinaan. Siinä oli jokaisella esineellä oma painonsa. Mukaan otettavien jousen nuolten määräkin piti miettiä tarkkaan, kun niilläkin oli oma kappalekohtainen painonsa.
Perus soulssia.On kyllä liian helppo tuo ng+. Todella tylsää oli 1shottaa jokainen bossi ja mobi.
Jo hyppiminen on pyhäinhäväistys. Soulsseissa kuuluu jäädä jumiin 10cm korkeaan kynnykseen, joten älä vaan ala mitään kiipeämistä toivomaanMinkä takia tyyppi ei osaa kiivetä? Enkä nyt kaipaa mitään assassins creed tyylistä spidermania, mutta olisihan se kiva välillä tarttua ylempään kalliotasanteeseen ja kammeta itsensä ylös.
Liittyykö jotenkin genreen? "souls-laki"? Kuolin eilen bugiin, kun tyyppi jäi jumiin puun ja kallion väliin. Yritin hypätä ylemmälle kalliolle.
Toki hepalla pääsee korkeammalle.
140 tunnin jälkeen samat fiilikset. Olen pelannut kaikessa rauhassa, tutkinut joka nurkan, jne. ja nyt ukko on niin kova ettei tutkimusmatkailu kiinnosta enää helppouden takia ja tuskin muistan niitä alkuaikoja kun peli tuntui vaikealta ja kiinnostavalta. Eilen pelasin vain tunnin kun alkoi kyllästyttämään.On kyllä liian helppo tuo ng+. Todella tylsää oli 1shottaa jokainen bossi ja mobi. Taidan aloittaa ihan uuden hahmon seuraavalla kerralla, sensijaan että jatkaisin ng++. Alkaakohan peli vasta ng+7 tienoilla skaalaantumaan haastavaksi
Itellä sama. Toista kertaa tuskin jaksan joten koluan nyt kaikki mestat jotka yhtään kiinnostaa ja yritän saattaa questit maaliin.140 tunnin jälkeen samat fiilikset. Olen pelannut kaikessa rauhassa, tutkinut joka nurkan, jne. ja nyt ukko on niin kova ettei tutkimusmatkailu kiinnosta enää helppouden takia ja tuskin muistan niitä alkuaikoja kun peli tuntui vaikealta ja kiinnostavalta. Eilen pelasin vain tunnin kun alkoi kyllästyttämään.
Pitää seuraavaksi jatkaa taas pääjuonta ja toivoa että siellä tulee vastaan vielä joku "seinä", pomot kuulemma tulee ainakin olemaan hankalia.
Kuulostaa bugilta, jos bossin voimatkin palautui. Jotkut bossit spawnaa herkästi takaisin aloituspaikkaan tietyissä kohdissa, mutta tähän asti vihollisten voimat eivät ole palautuneet spawnaamisesta huolimatta. Eilen taistelin erästä Erdtree Avataria vastaan ja tämä spawnasi aina lähellä olevan luolan lähellä takaisin aloituspaikkaan. Ilmeisesti pelintekijöiden tarkoitus oli estää örvelön juustotus luolasta käsin.Onko noissa outdoor bosseissa joku aikaraja? Pikkusen ärssää, kun tota Tree Sentineliä tahkonnut ja just ku olin saamassa sen kaadettua ni se vaan despawnas. Ja en siis juossut mihinkään hevonkukkelin kauas, siinä sen partiointireitin varressa taisteltiin.
Ja kamera kyllä hämmästyttää, miten näinkin monen pelin jälkeen se voi olla ajoittain vieläkin niin hanurista.
Ja tuo ajoittainen nykiminen yhdistettynä pieneen input lagiin on kyllä tuskaa. Grafiikka kun tässä ei ole mikään päätähuimaava kuitenkaan niin luulisi, että toimisi nykimättä.
Ei ei, fashion over statsSellenin questi oli muutenkin ihan sitä itseään. Ymmärsinkö nyt oikein, mitä saavutin:
Sellen muuttui palloksi ja myi mulle yhden hyödyttömän taian lisää. Sain noidanmetsästäjän turhat kamat ja wikistä keksin että vielä kahden kuolleen velhon kamat, jotka ovat tuon tehtävän vaikeustason huomioiden täysin turhat nekin
Olin kyllä jo vähän haaveillut, ettei tarttisi enää käyttää twin sages kristallikruunua mutta 6 INT on kuitenkin 6 INT. Vanity slots FTW
Kiiluvasilmäiset vihut tekee niin.Mitään hyvää selitystä sille, että joskus mobit tiputtaa noin viisinkertaisen määrän riimuja? Joskus dragonbarrown kääpiöltä tipahtaa runsaan tonnin sijaan vajaat 6000 ja deeprootin istuvien liekinheitinten taposta saa 3000 sijasta 15000.
Yöaikaan mobeilla voi olla palavat silmät ja tällöin niistä saa enemmän runeja.Mitään hyvää selitystä sille, että joskus mobit tiputtaa noin viisinkertaisen määrän riimuja? Joskus dragonbarrown kääpiöltä tipahtaa runsaan tonnin sijaan vajaat 6000 ja deeprootin istuvien liekinheitinten taposta saa 3000 sijasta 15000.
Sen hissin voi lähettää alas ennen bossin aloitustaSiis mikä logiikka on lisätä peliin näitä state of marika-patsaita, mitkä mahdollistavat sen että voi halutessaan spawnata siihen, sit noita ei kuitenkaan ole joka bossilla?
Menee hermo Commander Niall. Juokse kirkosta ulos, hyppää alas, vedä vivusta ja odota hissiä, mene hissiin, juokse portaat ylös, aloita bossi. Voisko se v*tun hissi edes olla valmiiksi alhaalla, kun sen ainoa tarkoitus on viedä ylös. Perkele.
Kiitos vinkistä, eipä tullut mieleen Menihän se vihdoin läpi vaikka ei tuossa loppujenlopuksi mennytkään kuin ehkä vajaa 10 yritystä. Skeleton summonit häiriöiksi haamuille ja sitten vaan itse pomon kimppuun. Charged attack + Unsheathedilla sai aika usein posturen rikottua ja ilmasen critical hitin sisään.Sen hissin voi lähettää alas ennen bossin aloitusta
Niitä ykkösiä ja kakkosia saa ostettua aloitusalueilta rajoitetusti, mutta ei tainnu tulla mitään muutosta mihinkään muihin.Saako noita smithing stoneja patchin jälkeen nyt jostain helpommalla?
Aloitin toisen hahmon kahdella eri daggerilla. L1 tosiaan melko villiä huitomista. Reduvia ja Scorpion's stinger. Scarlet rotia tekee toinen vielä.Pelaako kukaan tupla-veitsillä tai jonkin asetyypin dual wieldillä? Respec on tässä vaiheessa käytännössä ilmainen niin kävi mielessä vaihtaa pois colossal swordista & isosta kilvestä johonki toiseen ku on kertyny ajan myötä vaikka mitä jännää varastoon. Bloodloss veitset kiinnostelee ku niin siistin näköstä naputtaa L1:stä ja ukko huitoo miten sattuu, mutta onkohan sielä muita jänniä? Tähän mennessä olen tosiaan pelannut vain erittäin isoilla miekoilla ja luottanut siihen että kun saan yhden iskun läpi niin sen jälkeen menee kaikki muutki läpi.