Elden Ring (PC, PS4/PS5, Xbox One/X/S)

Liittynyt
12.03.2017
Viestejä
343
Osaako joku sanoa mitä varten se duplicate weapon ashes on, kun eihän ne weapon ashet katoa inventaariosta kun sen laittaa johonkin aseeseen?
No yksi potentiaalinen käyttöhän on monistaa se ash of war eri aseisiin. Jos vaikka tykkäät Ash of Warista "x", niin voit monistaa sen esimerkiksi eri skaalauksella eri aseisiin, joita sitten voi vaihdella vihollisen/mieltymyksen mukaan. Tai jos haluat vaikka myrkkyskaalauksen mun off-hand aseeseen dual wieldatessa kahta tikaria, mutta olet löytänyt vain yhden ash of warin joka mahdollistaa myrkkyskaalauksen.
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 806
No yksi potentiaalinen käyttöhän on monistaa se ash of war eri aseisiin. Jos vaikka tykkäät Ash of Warista "x", niin voit monistaa sen esimerkiksi eri skaalauksella eri aseisiin, joita sitten voi vaihdella vihollisen/mieltymyksen mukaan. Tai jos haluat vaikka myrkkyskaalauksen mun off-hand aseeseen dual wieldatessa kahta tikaria, mutta olet löytänyt vain yhden ash of warin joka mahdollistaa myrkkyskaalauksen.
Mutta ku se Ashes of War ei näyttänyt katoavan inventaariosta? Eikö se meinaa että voin lisätä sen joka aseeseen?

EDIT: Eiku hetkinen, katoaako se siitä toisesta aseesta jos mulla on niitä vain yks inventaariossa? Pitää koittaa kun kerkeää.
 
Liittynyt
12.03.2017
Viestejä
343
Mutta ku se Ashes of War ei näyttänyt katoavan inventaariosta? Eikö se meinaa että voin lisätä sen joka aseeseen?

EDIT: Eiku hetkinen, katoaako se siitä toisesta aseesta jos mulla on niitä vain yks inventaariossa? Pitää koittaa kun kerkeää.
Hetkinen.
Kaveri just eilen selitteli kun testaili asiaa. Itse ei ole tullut testattua kun ihan sattumalta taisin löytää sen täysin rikkinäisen sotatuhkan, niin kaikki yritykset on runejen hukkaa ja muutoksia huonompaan.
 

JST

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
356
Onko aloittelijat huomannu että luonnosta usein löytyviä golden runeja voi käyttää inventaariosta ja niistä saa xp. Käytän niitä silloin kun tulee uusi checkpoint vastaan ja on jo valmiiksi yli 70% xp:tä seuraavaan leveliin. Yksi näiden pelien vapauttavimmista tunteista kun lompakko on tyhjä ja pääsee seikkailemaan ilman riskiä.
Aina käy itsellä Souls -peleissä niin, että nämä kannettavat sielut jää käyttämättä pitkäksi aikaa ja vain kasaantuu reppuun.

Vähän aika sitten käytin pois, ja sain 350000 runea. Taas kasaantuu reppuun lisää senkin jälkeen.
 
Liittynyt
03.04.2019
Viestejä
541
PC tuli hommattua tämä ja hyvälle vaikuttaa.

Ongelmana vaan DS4 käyttö bluetoothin kautta, saattaa toimia vaikka 15min ongelmitta. Sitten kesken bossin ei suostu lyömään tai saattaa jatkaa liikkumista ihan mihin sattuu pari sekunttia. Tämän jälkeen alakulmassa välähtää teksti, että Steamiin ladattu PS4 Controller profile...tämän jälkeen taas pelaa.

Kaks ohjainta testattu, että tuskin siinäkään vika.
Googletus ei oikein tuottanut tuloksia kun jostain vuodelta 2018.

Onkohan vika bluetooth vastaanottimessa/ohjaimessa/steamissä/Elden ringissä?
Yritin itekkin pelailla Rocket Leagueta alunperin langattomasti mutta todella pitkän säädön ja taistelun jälkeen piuhan kanssa on vaan niin paljon ongelmattomampi. Sama pätee tähänkin varmasti kun jokainen lagi tai disconnecti johtaa todnäk siihen että delaa.

Ite oon varmaan 1.5 viikossa hakannu 50h tätä ja ei meinaa päivissä tunnit riittää, Demons Souls ja Dark Souls aiemmin tullut pelailtua läpi moneen kertaan. En noita jatko-osia tai Sekiroa ikinä jaksanut alkaa mutta tämä tuli jotenkin sopivaan rakoon eikä ole tarvinnut katua. FC6 pelailu (jossa olin jo ihan lopussa) jäikin sitten siihen.
Ite pelailen maagilla ja tähän mennessä kyllä vittumaisin pomo oli ne kolme kristalli mammaa yhdessä luolassa, piti hakea just sopivaa gearia että pysyi hengissä ja sai jotenkin ne hengiltä. Summonit ne niittasi ihan liian nopeasti eikä ite meinannut millään pysyä hengissä kun 3 käy päälle samaan aikaan, piru vieläkin ottaa päähän se loikkiva keihäsmamma. Aivan loistava peli ja yllätyn suuresti jos ei napsu kaikki mahdolliset Game of the Yearit. Voisivat kyllä laittaa sen quit gamen hivenen helpommin saataville :)
 
Liittynyt
02.12.2019
Viestejä
649
Sain ilmaiseksi aseen skaalaamaan STR mukaan C -> B, kun lisäsin saman Ashes of Warin joka siinä jo oli.
Ei sitä tosin kannata välittömästi tehdä, koska base damage tippuu. Pitää olla tarpeeksi sentään stattia, että skaalaus tekee sen paremmaksi kuin standardin.
 
Liittynyt
05.03.2017
Viestejä
615
Mutta ku se Ashes of War ei näyttänyt katoavan inventaariosta? Eikö se meinaa että voin lisätä sen joka aseeseen?

EDIT: Eiku hetkinen, katoaako se siitä toisesta aseesta jos mulla on niitä vain yks inventaariossa? Pitää koittaa kun kerkeää.
Et voi. Yhteen aseeseen kerrallaan menee yks Ash of War. Jos laitat sen toiseen aseeseen, se katoaa siitä aiemmasta aseesta. Lisäksi tuo viesti aseiden nostamisesta josta @P c L A Y E R kysyi, niin tuo viesti ettet voi nostaa enempää tulee siinä jos siellä kirkossa yrität aseita enchantata. Siitä ei saa korkeammalle kuin +4 muistaakseni. Pitää mennä sinne Roundtable Holdiin ja npc:n kautta voi enchantata rajattomasti jos matut riittää.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
2 778
Olisi kätevää jos varastoaan tsekatessaan, aseita ynm voisi suoraan siirrellä Equipment- kohdan ja varaston välillä...mutta ehkä tuo toisi liiallista käyttömukavuutta tämän systeemin tiimoilta. Kunhan nillitän pienistä, toimiihan se noinkin mutta oisi oikotie, joka sekuntti joskus ratkaisee pelaillessa :geek:
 
Liittynyt
27.04.2017
Viestejä
272
On tää peli vain niin jäätävää mun pc -ukolle. Pelkkä siirtyminen maastossa tunntuu älyttömältä kamerakulmien takia vaikka olen ne napsinut pois ja siihen taistelu, ei vaan minulta suju. Hypyt ja kierähdykset ovat samaa ja kamera liikkuu...olis pitänyt joskus se analooginen ohain opetella.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
2 778
On tää peli vain niin jäätävää mun pc -ukolle. Pelkkä siirtyminen maastossa tunntuu älyttömältä kamerakulmien takia vaikka olen ne napsinut pois ja siihen taistelu, ei vaan minulta suju. Hypyt ja kierähdykset ovat samaa ja kamera liikkuu...olis pitänyt joskus se analooginen ohain opetella.
Ohjaimella (Xbox)pelaillessa käyttelen Auto-lockia, vauhdissa pois ja päälle sitä laitan, riippuen tilanteesta. Minulla on se tuossa A-napissa niin saan sujuvasti peukalolla sitä vauhdissa paineltua. Toki joskus sekavimmissa hetkissä missä ukko ajautunut kulmaan ja monta vihua ja auto-lock, niin sitten meinaa sormet olla solmussa, mutta ihan hyvin tuo toimii.
Vaatii tietysti totuttelua.
 
Liittynyt
27.04.2017
Viestejä
272
Ohjaimella (Xbox)pelaillessa käyttelen Auto-lockia, vauhdissa pois ja päälle sitä laitan, riippuen tilanteesta. Minulla on se tuossa A-napissa niin saan sujuvasti peukalolla sitä vauhdissa paineltua. Toki joskus sekavimmissa hetkissä missä ukko ajautunut kulmaan ja monta vihua ja auto-lock, niin sitten meinaa sormet olla solmussa, mutta ihan hyvin tuo toimii.
Vaatii tietysti totuttelua.
Oli ohjain josku fifa pelejä varten, olin huono silloin ja olen nyt. En ala opettelemaan enään. Oma syy
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 806
Oli ohjain josku fifa pelejä varten, olin huono silloin ja olen nyt. En ala opettelemaan enään. Oma syy
Ei tässä gamepadilla tarvi liikutella oikealla tatilla ku vasemmalle ja oikealle että voi lukita viholliseen, eli ei ole mitään tähtäämistä. 99% tapellaan niin että on lukittuna vihuun, ku silloin voi torjua kilvellä. Vain joitain isoja pomoja vastaan kannattaa välissä lopettaa lukitus että voi juosta ja huitaista jalkoihin tai jotain.
 
Liittynyt
23.08.2019
Viestejä
113
Onko aloittelijat huomannu että luonnosta usein löytyviä golden runeja voi käyttää inventaariosta ja niistä saa xp. Käytän niitä silloin kun tulee uusi checkpoint vastaan ja on jo valmiiksi yli 70% xp:tä seuraavaan leveliin. Yksi näiden pelien vapauttavimmista tunteista kun lompakko on tyhjä ja pääsee seikkailemaan ilman riskiä. :D
Mä oon todennut hyväksi keinoksi kerryttää ensin runeja ja juuri ennen pomo tappelua käyttää tarvitseman määrän, että saa levelin nostettua. Tällöin niitä on kuitenkin aina jemmassa ja riski menettää runet pienenee..
 
Liittynyt
20.08.2018
Viestejä
183
Oli ohjain josku fifa pelejä varten, olin huono silloin ja olen nyt. En ala opettelemaan enään. Oma syy
Joskus aikoinaan kokeilin Dark Souls 2 pelata näppäimistö, hiiri kombolla ja oli kyllä erityisen vaikean tuntuista pelata peliä. Lähtökohtaisesti nämä taitaa kyllä olla pädille suunniteltu. Ja uskaltaisin melkeen sanoa, että vaikka pädillä ei olisi tottunut pelaamaan mitään pelejä, niin silti näissä fromin peleissä on helpompi opetella pädillä pelaamaan, verrattuna näppäimistö, hiiri yhdistelmään. Mikäli siis ei ole aikaisempaa kokemusta firman peleistä.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 502
Melkoinen sokkelo tuo Capital, bossia ei tunnu löytyvän sitten millään. Pieni käry on asiasta kun äsken kävin taas tutkimassa. Olen yrittänyt mahdollisimman paljon pelata ns. blindina ilman wikin apua mutta muutaman kerran on joutunut nöyrtymään. Onhan tämä kokonaisuudessaan aivan loistava teos, hyvin harvoin tälläinen ns. single player on iskenyt yhtä kovaa.
 
Liittynyt
12.11.2016
Viestejä
143
Minulla käytössä 3070ti ja tykästynyt pelaamaan maksimiasetuksilla, 4k 65" töllön kautta.

60fps tuntunut jotenkin tahmealta tässä (pelasin Halon infinityä 180fps 180hz monitorilla joten ei ihme) niin laittelin pari asetusta, modin ja Experiencen avuksi:


Tällä tavalla saan 80 fps:ää mikä tuntuvasti parempi kuin tuo 60fps tässä pelissä sekä maksimiasetukset, tuo skaalaus myöskin sellainen ettei graafisesti eroa natiiviin 4K:hon. Tuo sama resoluutio valitaan sitten pelin asetuksista. Lisäksi 3d-asetuksista pitää ottaa pystytahdistus pois jotta pelin 60fps:ää ylittyy. Voihan tuohon laittaa isomman frame-lockin riippuen näyttiksestä ja skaalauksen halusta, itse jätin tuohon niin ei repeilyä kuvassa ja jo selkeä parannus 60fps:ään. Ilman näitä apuja fps dippaili joillain alueilla 50:een, mutta nyt pysyy 80 aika hyvin, joskus 70 dippailuja. Kääntyily myös tuntuu todella smoothimmalta ohjaimella kun pääsi tuon lockin yli.

Toimii erittäin nätisti, suosittelen. Onlinen kanssa tuota ei sitten voi käyttää, itse en sitä tarvitse koska tykkään seikkailla offlinena.
Ei toiminutkaan minulla kunnolla. Jostain syystä näyttis luulee telkun natiivireson olevan 4096x2160 Ja skaalaa sen mukaisesti, tehden mustat palkit molemmille sivuille. Pitäisi CRU:lla puukottaa mutta en taida jaksaa.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
2 778
Ei toiminutkaan minulla kunnolla. Jostain syystä näyttis luulee telkun natiivireson olevan 4096x2160 Ja skaalaa sen mukaisesti, tehden mustat palkit molemmille sivuille. Pitäisi CRU:lla puukottaa mutta en taida jaksaa.
Mulla oli sama homma aiemmin jonkun pelin kanssa aiemmin ja otin nuo 4k- numeroiset pois ajureista, se ei vie kuin pari minsaa tuolla CRU:lla. Vissiin tapahtuu joillain töllöillä, voisin tosiaan lisäillä tuonne miun viestiin. Turha tuo 4096x muutenkin.
 
Liittynyt
02.12.2019
Viestejä
649
Joskus aikoinaan kokeilin Dark Souls 2 pelata näppäimistö, hiiri kombolla ja oli kyllä erityisen vaikean tuntuista pelata peliä. Lähtökohtaisesti nämä taitaa kyllä olla pädille suunniteltu. Ja uskaltaisin melkeen sanoa, että vaikka pädillä ei olisi tottunut pelaamaan mitään pelejä, niin silti näissä fromin peleissä on helpompi opetella pädillä pelaamaan, verrattuna näppäimistö, hiiri yhdistelmään. Mikäli siis ei ole aikaisempaa kokemusta firman peleistä.
Mulla ainakin on ollut järkyttäviä vaikeuksia totutella ohjaimeen. Varsinkin, kun viime peli oli monster hunter, joten usein alkuvaiheessa olin vaan vihun vieressä painelemassa Y:tä, koska ohjaimeen tottumattomana on vaan käytännössä toi yks lihasmuisti siellä alla.

Enkä tiiä miten pitäis sitä ohjainta pitää edes kätösissä. Kun juoksen, mulla pysyy peukku painamassa B:tä ja etusormella käytän tattia. Ois melkein pitänyt alkujaan jättää ohjain vaan kaupan hyllylle ja vetää hiirellä ja näppiksellä, kun se on kuitenkin yleisesti se luonnollinen valinta itselle. Nyt jotenki pakottaa itsensä pelaamaan ohjaimella, kun semmonen tuli ostettua.
 
Liittynyt
27.04.2017
Viestejä
272
Ei vain toimi, siis en vain osaa. Grafiikka on puolikarkeaa, mutta eniten häiritsee kameran kulmat pc-pelaajalle.
 
Liittynyt
30.05.2019
Viestejä
112
14h pelattu ja pelkästää karttaa tutkinut, yhtään leveliä en oo vielä edes nostanu eli runeja on aika hyvin tallessa. Mitäs kannattais alkaa levuttaa ja millä aseilla että sais hyvän melee mage buildin tehtyä?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 542
Ei vain toimi, siis en vain osaa. Grafiikka on puolikarkeaa, mutta eniten häiritsee kameran kulmat pc-pelaajalle.
Onhan ne ärsyttävät kun peli kokoajan pakottaa hiirtä eteenpäin. Yritä siinä tapella kameraa vastaan kun juokset karkuun ja haluaisit kattoa onko se vihu 2m vai 20m päässä. Mutta kyllä sen kanssa toimeen tulee.

14h pelattu ja pelkästää karttaa tutkinut, yhtään leveliä en oo vielä edes nostanu eli runeja on aika hyvin tallessa. Mitäs kannattais alkaa levuttaa ja millä aseilla että sais hyvän melee mage buildin tehtyä?
Eikö yhtään pelota, että avaat jonkun oven ja jaahas tässä onkin bossi takana ja sinne jäi 14h runet...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
53
Onhan tässä iteki ton ohjaimen (xbox onen) kanssa vähän hukassa kun tosiaan hiiri/näppis-miehiä ollut aina. 40h nyt pelitunteja ja rupee sujumaan ihan OK! Opettelin myös heti alkuun ns. claw gripin eli miten ohjainta pidetään kädessä. Pystyy kääntää kameraa nyt paremmin samaan aikaan juostessa, ja hyppylyöntikin sujuu.
 
Liittynyt
20.10.2017
Viestejä
79
Itse kyllä tykkään enemmän näppäimistöllä ja hiirellä pelata tätä. Dark souls 3 tuli ilmestyessään pleikalla pelattua ja sen jälkeen koneen hommattua tuli kaikki soulsit ja sekirot koneella pelattua hiirellä ja näppäimistöllä. Ei minusta mitään huononnusta ole tullut pelaamiseen näppäimistöllä. Ainoastaan se ärsytti että joutuu asetuksista vaihtamaan näppäin ohjeet näppäimistölle, kun jostain syystä pc versiokin olettaa että xbox ohjaimella pelattaisiin ja näyttää sen ohjeita kuinka mitäkin tehdään
 
Liittynyt
30.05.2019
Viestejä
112
:rofl:
Onhan ne ärsyttävät kun peli kokoajan pakottaa hiirtä eteenpäin. Yritä siinä tapella kameraa vastaan kun juokset karkuun ja haluaisit kattoa onko se vihu 2m vai 20m päässä. Mutta kyllä sen kanssa toimeen tulee.



Eikö yhtään pelota, että avaat jonkun oven ja jaahas tässä onkin bossi takana ja sinne jäi 14h runet...
Meinasin noita mitä tuolta maastosta löytynyt mitkä voi muuttaa runeiksi, kuolema on kyllä tullut lukemattomia kertoja jo
 
Liittynyt
27.04.2017
Viestejä
272
Onhan ne ärsyttävät kun peli kokoajan pakottaa hiirtä eteenpäin. Yritä siinä tapella kameraa vastaan kun juokset karkuun ja haluaisit kattoa onko se vihu 2m vai 20m päässä. Mutta kyllä sen kanssa toimeen tulee.

Juuri noin, siis oma syy, mutta niin epäluonnollista vs pc. Pää liikkuu kun siirrät hiirtä jne, tuossa se menee taistelussa ..väärin minun mielestä


Eikö yhtään pelota, että avaat jonkun oven ja jaahas tässä onkin bossi takana ja sinne jäi 14h runet...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 542
Juuri noin, siis oma syy, mutta niin epäluonnollista vs pc. Pää liikkuu kun siirrät hiirtä jne, tuossa se menee taistelussa ..väärin minun mielestä
Aah sulla on toi ongelma siis ei periaatteessa hyppivä kamera vaan katse on eri suuntaan kuin liike? Eikös toi nyt oli aika normaalia näppis+hiiri peleissä, että hiirellä zoomaillaan ympärille ja vasen käsi ohjaa liikkeen sitten minne ohjaa. Omasta mielestä ne pelit missä hiirellä ohjataan liikettä on todellista syöpää jossian harvassa pelissä olen törmännyt tähän ja aika outo pelikokemus. Nyt tuli mieleen niin se oli toi Borderlands 3 ajoneuvolla ajelut, yrität katsoa jonnekkin niin auto kääntyy sinne. Aivan kamala ohjaus tyyli.

Helpottaa niin, että ajattelet, että näppiksellä ohjaat jalkoja ja hiirikäsi hoitaa ylävartaloa. Eli vaikka wot tyyliin näppis hoitaa telaketjujen liikettä ja hiiri kääntelee tykkitornia. Mutta tässä vaan mystinen näkymätön voima pakottaa tykkitornia koko ajan eteenpäin ja joudut vispaamaan hiirtä hitosti sivulle, että saisit pidettyä katseen sivulla/takana päin.

e: Okei myönnetään ettei se äijä voi kääntyä 180 vyötäröstä ja tehdä hyökkäyksiä taakse eli varmaan tämän takia tulee se rajoite mikä ohjaa katseen eteenpäin. Katse taas kyllä voisi mennä 180, mutta en äkkiä ainakaan keksi miten tuon voisi tehdä, että laajempi ja vapaampi katselu mahdollisuus kuitenkin niin, että toiminta on rajoitettu hahmon etupuolelle. Ei major ongelma, mutta ärsyttävä kyllä välillä.
 
Viimeksi muokattu:

Fox-x

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
871
14h pelattu ja pelkästää karttaa tutkinut, yhtään leveliä en oo vielä edes nostanu eli runeja on aika hyvin tallessa. Mitäs kannattais alkaa levuttaa ja millä aseilla että sais hyvän melee mage buildin tehtyä?
Kannattaa äkkiä kyllä levuttaa hahmoa, kuten yllä sanottiin, voi hiukan tympästä jos satut jollekin pomolle kuolemaan ja runet jään sinne.
Itsellä on puhdasverinen mage buildi menossa, Int, mind, stam, vigor päästatsit, painottaen intelligenceä. Se avaa vahvempia taikoja kunhan satut löytämään niitä.
Suosittelen hakemaan meteorite staffin ja sen rock sling taian, googlella löytyy apu siihen. Helpottaa huomattavasti alkupeliä maagilla.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 992
Olen pelannut kaikki Soulsit ja Bloodbornen mutta aina meleellä ja nekin aika rimaa hipoen, nyt ensimmäistä kertaa maagia ja tuntuu että aika vaikeeta on päästä vauhtiin. Mad Pumpkiniakin sai hieroa tovin kun siihen ei magia paljoa tehonnut ja piti vetää meleellä. Helppohan toi oli mutta aika moni vastustaja kyllä tehokkaasti blokkaa taiat ja miekka ei tee kovin hyvää vahinkoa. On kyllä ihan kiva peli mutta kuten muitakin sarjalaisia niin tätäkin tavallaan aika raskasta pelata öisin rankan työpäivän päälle.
 
Liittynyt
03.04.2019
Viestejä
541
Olen pelannut kaikki Soulsit ja Bloodbornen mutta aina meleellä ja nekin aika rimaa hipoen, nyt ensimmäistä kertaa maagia ja tuntuu että aika vaikeeta on päästä vauhtiin. Mad Pumpkiniakin sai hieroa tovin kun siihen ei magia paljoa tehonnut ja piti vetää meleellä. Helppohan toi oli mutta aika moni vastustaja kyllä tehokkaasti blokkaa taiat ja miekka ei tee kovin hyvää vahinkoa. On kyllä ihan kiva peli mutta kuten muitakin sarjalaisia niin tätäkin tavallaan aika raskasta pelata öisin rankan työpäivän päälle.
Vähän sama oli itellä alkuun mutta kun löytää Meteorite staffin ja Rock Sling loitsun ni alkaa tapahtua, google auttaa ja noi voi hakee vaikka lvl1
 
Liittynyt
05.03.2017
Viestejä
615
14h pelattu ja pelkästää karttaa tutkinut, yhtään leveliä en oo vielä edes nostanu eli runeja on aika hyvin tallessa. Mitäs kannattais alkaa levuttaa ja millä aseilla että sais hyvän melee mage buildin tehtyä?
Katot netistä mistä Moonveilin saa (Caelidissa on, mutta vaikea alue, joten en suosittele aluetta muuten kuin aseen hakemiseen). Sitte vähä statseja dexiin että Moonveilin saa käteen, aseessa B skaalaus dex sekä int mutta vaikka kaikki pisteet ois intissä niin erittäin vahva ase ja sen skilli on aika älytön. Eipä siinä jää paljon fp:tä spelleille kun tulee spammailtua ko. skilliä kun on niin hyvä. Tässä pelissä voi respekkaa suht helposti niin ei kannata stressata leveleitä niin tarkkaan, aina kannattaa levuttaa kun on mahis koska saatat menettää kaikki runesi milloin tahansa.. Itse vetänyt aika glass-cannon buildilla joten laitoin pisteitä INT 70 asti ennenkuin levutin muuta, mut en oikeasti voi suositella noin tekemään koska turpaan tulee ja lujaa aika useasti.

Tosiaan kuten yllä sanottu niin käyt samalla hakemassa Meteorite Staffin ja Rock Sling loitsun niin sitte löytyy damagea niin rangelta kuin että meleestä.

Myöhemmin sit jos haluat rikkoa pelin ja vetää useat bossit ez-modessa niin Azur Comet spellillä (vaatii 60 int) ja sopivilla itemeillä voit one shotata miltei kaikki bossit jotka eivät liiku nopeasti (koska muuten et osu kamehameha-säteellä).
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 876
Moonveilin hakeminen ja saaminen ei tosin ihan piknikreissu ole yksin ellei sitten ole pari pykälää aloittelijaa muuten parempi. :)
 
Liittynyt
07.09.2017
Viestejä
595
14h pelattu ja pelkästää karttaa tutkinut, yhtään leveliä en oo vielä edes nostanu eli runeja on aika hyvin tallessa. Mitäs kannattais alkaa levuttaa ja millä aseilla että sais hyvän melee mage buildin tehtyä?
Itse suosittelen vastoin muita, eli että et katso netistä mitään vaan pelaat peliä miten tuntuu. Myöhemmin voi respecata niin aivan sama meneekö aluksi mönkään.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Suoraan sanoen, en ole ihan varma että kannattaako tällaista avoimen maailman tutkiskelua pelata niin, että "haet moonveilin, meteorite staffin ja rock slingin" ja "tässä on kikat millä onnistut tasolla nolla siinä". Sen jälkeen sitten grindaat tuolla, että saat ne käyttöön ja sitten mikään löytämäsi ei tunnu miltään viikkoon...

Ja sitten kun on ihan mahdollista, että seuraavassa patchissä se cookie cutter hahmo tuodaan lähemmäs tavallista satunnaisseikkailijaa ja olet taas pisteessä "evo".

Lähinnä nyt tuo rock sling on tasoa "ei ole tarkoitettu pelattavaksi ilman" koska se on suunnilleen ainoa kantava/NPC:ihin osuva sorcery pitkään aikaan ja pelaamisessa ei ole mieltä jos on pakko olla maagilla jatkuvasti yhden hypyn tai pitkän iskun päässä bossista.

edit: saako jostain ostettua perusmallien smithing stoneja? Niitä tarttee niin hitosti jos haluaa muutamaakin asetta ja kilpeä kokeilla. Somberilla on saatu jo katana +5 eli puoleen väliin mutta normaaleilla kivillä päivitettävillä roikun samoilla tasoilla ja niillä on cappi +25.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 876
Kivet tulee kyllä myyntiin, mutta tarvitsee ensin löytää kauppiaalle rojujen täydennysesineitä kuten esim. Ds3:ssa.

Kauppiaalla tarkoitan sitä hubin kauppiasta.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Kivet tulee kyllä myyntiin, mutta tarvitsee ensin löytää kauppiaalle rojujen täydennysesineitä kuten esim. Ds3:ssa.

Kauppiaalla tarkoitan sitä hubin kauppiasta.
Joo, siltä taitaa saada lopulta kaikkea kunhan laakerit löytyy mutta ovat vaan niin hiton vaikeissa paikoissa ja spoilaamatta mahdottomia löytää nopeasti. Jotain smithing stone [2] kuvittelisi olevan vähän laajemmin saatavilla kuin että on yksi kilpi ja yksi staffi jumissa jossain +5 tasolla ja muutamaa muuta tekisi mieli päivittää...
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 876
Joo, siltä taitaa saada lopulta kaikkea kunhan laakerit löytyy mutta ovat vaan niin hiton vaikeissa paikoissa ja spoilaamatta mahdottomia löytää nopeasti. Jotain smithing stone [2] kuvittelisi olevan vähän laajemmin saatavilla kuin että on yksi kilpi ja yksi staffi jumissa jossain +5 tasolla ja muutamaa muuta tekisi mieli päivittää...
Laitan alueen, jossa muistelisin kakkoskiviä tulevan, mutta en tarkkaan.

liurnian lammikko[\spoiler]
 
Liittynyt
02.12.2019
Viestejä
649
Katot netistä mistä Moonveilin saa
En kyllä suosittele katsomaan mitään ja muutenkin noi aseet yms jotka tekee pelin ihan ylihelpoksi, tekee pelin myös tylsäksi. Ja jos haluu vaan ylihelpon pelin, niin sitten vaan sword of night and flame -buildi alle ja kaikki pomot tuhoutuu, kun tulee tekemään tyyliin 5k damaa per skillikäyttö.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 631
Lisäksi tuo viesti aseiden nostamisesta josta @P c L A Y E R kysyi, niin tuo viesti ettet voi nostaa enempää tulee siinä jos siellä kirkossa yrität aseita enchantata. Siitä ei saa korkeammalle kuin +4 muistaakseni. Pitää mennä sinne Roundtable Holdiin ja npc:n kautta voi enchantata rajattomasti jos matut riittää.
Jees. Olin kyllä aika varma, että tosiaan joku viesti siinä välähti, missä sanottiin, että ei voi enempää nostaa. Tämä selittää.
 
Liittynyt
03.04.2019
Viestejä
541
Juu toki voi pelata sokkona tai kattella mistä kamat löytyy, itteä alkoi kyllästyttää vaan tuon perustaian spämmäys, kun ne muut taiat mitä sai oli niin hyödyttömiä, useimmat vie enempi fp:tä ja tekee vähemmän lämää. Ite alkuun kun pelasin niin en moneen tuntiin edes saanut heppaa alle kun en 3 eri paikalla levännyt vaikka niitä paljon olin aukonutkin jo :D Tuli juostua aika pitkiä matkoja

Ainoita miinuksia mitä tästä pelistä antaisinkin on että 95% varovaisesti arvioiden noista taioista on ihan täysin hyödyttömiä.
Moonveil on ollut myös oma go to melee ase jo aika pitkään, harmillisen kauan kesti että Somber smithing 7 löytyi, ärsyttävästi 8 ja 9 ollut jo ties kuinka pitkään hallussa. Myös noi jutut millä noi aukeaa kauppaan on tosiaan harmittavan kaukana.
 

Rane

Coordinator @ Diablo 4 clan "iotech"
Tukijäsen
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
2 915
Juu toki voi pelata sokkona tai kattella mistä kamat löytyy, itteä alkoi kyllästyttää vaan tuon perustaian spämmäys, kun ne muut taiat mitä sai oli niin hyödyttömiä, useimmat vie enempi fp:tä ja tekee vähemmän lämää. Ite alkuun kun pelasin niin en moneen tuntiin edes saanut heppaa alle kun en 3 eri paikalla levännyt vaikka niitä paljon olin aukonutkin jo :D Tuli juostua aika pitkiä matkoja

Ainoita miinuksia mitä tästä pelistä antaisinkin on että 95% varovaisesti arvioiden noista taioista on ihan täysin hyödyttömiä.
Moonveil on ollut myös oma go to melee ase jo aika pitkään, harmillisen kauan kesti että Somber smithing 7 löytyi, ärsyttävästi 8 ja 9 ollut jo ties kuinka pitkään hallussa. Myös noi jutut millä noi aukeaa kauppaan on tosiaan harmittavan kaukana.
Tähän liittyen OP mage build endgamessa spoilereissa

Tämä + Comet azur -spelli (vaatii 60 int). Kaataa suurimman osan bosseista 10+ sekuntiin, kun voi spämmiä komeetalla 10 sec ilman, että FP kuluu. Nerffiä odotellessa. :rofl:

 
Liittynyt
03.04.2019
Viestejä
541
Tähän liittyen OP mage build endgamessa spoilereissa

Tämä + Comet azur -spelli (vaatii 60 int). Kaataa suurimman osan bosseista 10+ sekuntiin, kun voi spämmiä komeetalla 10 sec ilman, että FP kuluu. Nerffiä odotellessa. :rofl:

Juu muut osat löytyy jo mutta ei vielä tuota juttua millä sai fp:n kulumatta loihdittua.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 631
Joskus aikoinaan kokeilin Dark Souls 2 pelata näppäimistö, hiiri kombolla ja oli kyllä erityisen vaikean tuntuista pelata peliä. Lähtökohtaisesti nämä taitaa kyllä olla pädille suunniteltu. Ja uskaltaisin melkeen sanoa, että vaikka pädillä ei olisi tottunut pelaamaan mitään pelejä, niin silti näissä fromin peleissä on helpompi opetella pädillä pelaamaan, verrattuna näppäimistö, hiiri yhdistelmään. Mikäli siis ei ole aikaisempaa kokemusta firman peleistä.

Oli ohjain josku fifa pelejä varten, olin huono silloin ja olen nyt. En ala opettelemaan enään. Oma syy
En ymmärrä miten hiiri näppis olisi tässä jotenkin erityisen huono. Ihan samalla tavalla se hiiri näppis ohjaus toimii tässä, kun muisskain 3 persoonan peleissä, eikä se ohjaus muutu mitenkään mystisesti erilaiseksi, jos pelaa padilla. Hiirellä ohjataan kameraa (oikea tatti) ja näppiksen wasd/nuolet ohjaa hahmoa (vasen tatti).

Ilman lukitusta on välilä vaikea osua vihuihin juu, mutta sitä varten on lock. Ihan yhtä vaikeaa se on padillakin osua vihuihin ilman lockia. Lockki sitten lukitsee kameran, mikä aiheuttaa omat ongelmansa, mutta lockia pitää vaan opetella pistämään päälle pois nopeasti tilanteen mukaan. Ihan sama juttu se on padillakin pelatessa.
 

Rane

Coordinator @ Diablo 4 clan "iotech"
Tukijäsen
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
2 915
En ymmärrä miten hiiri näppis olisi tässä jotenkin erityisen huono. Ihan samalla tavalla se hiiri näppis ohjaus toimii tässä, kun muisskain 3 persoonan peleissä, eikä se ohjaus muutu mitenkään mystisesti erilaiseksi, jos pelaa padilla. Hiirellä ohjataan kameraa (oikea tatti) ja näppiksen wasd/nuolet ohjaa hahmoa (vasen tatti).

Ilman lukitusta on välilä vaikea osua vihuihin juu, mutta sitä varten on lock. Ihan yhtä vaikeaa se on padillakin osua vihuihin ilman lockia. Lockki sitten lukitsee kameran, mikä aiheuttaa omat ongelmansa, mutta lockia pitää vaan opetella pistämään päälle pois nopeasti tilanteen mukaan. Ihan sama juttu se on padillakin pelatessa.
Oma kokemus on, että dodgerollaus + blokkaus + ukon liikuttelu on taisteluissa helpompaa pädillä kuin hiiri+näppis. Tämä varmaan myös tottumuskysymys, kun aina pelannut Soulsseja koneesta riippumatta pädillä. Kerran kokeilin Souls 1:ssä hiiri+näppistä eikä siitä tullut yhtään mitään.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 631
Oma kokemus on, että dodgerollaus + blokkaus + ukon liikuttelu on taisteluissa helpompaa pädillä kuin hiiri+näppis. Tämä varmaan myös tottumuskysymys, kun aina pelannut Soulsseja koneesta riippumatta pädillä. Kerran kokeilin Souls 1:ssä hiiri+näppistä eikä siitä tullut yhtään mitään.
Niin pelaat todennäköisesti muutkin vastaavat 3rd person pelit padilla. Se on tosiaan ihan tottumiskysymys. Itsellä ei tule padilla pelaamisesta mitään, kun on tottunut käyttämään näissä 3rd person action peleissä ainia tiettyjä sormia tiettynlaisten toimintojen tekemiseen. Padilla joutuisi tekemään monia toimintoja oikean käden sormilla, mitä on tottunut tekemän vasemman käden sormilla ym.

Mutta lähtökohtiasesti hiiri+näppis kombo ei ole sen huonompi tässääkään, kuten ei muissakaan 3 persoonan pelissä.

Ainoa etu padilla tosiaan on tuo analoginen liikkuminen tuolla vasemmalla tatilla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 850
Hiiri+näppiksen ihan objektiivisena etuna on, että voi pitää hahmon ja kameran hallinnassa samalla kun painelee toimintoja. Ohjaimella on jatkuvasti irrotettava ote jommasta kummasta tatista.
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 806
Rannin questline tehty ja olihan se hieno seikkailu. Paitsi on pakko antaa iso miinus jatkuvasta googlettamisen tarpeesta! Tälläistähän se on ollut aina soulseissa ja siksi se varmaan annetaan anteeksi mutta aivan perseestä se on. En halua selkeitä waypointteja vaan hitusen selkeämpiä ohjeita minne mennä. Toisaalta ainakin yhdessä tehtävässä sai kartan palasen johon oli merkitty rasti ja se piti sovittaa isoon karttaa ja käydä tutkimassa. Se oli hyvä ja kiinnostava.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 502
Tapoin äsken Morgottin. Hieno fight mutta ensimmäistä kertaa summonasin Melinan apuun n. viiden wipen jälkeen. Odotin että Melina olisi tehnyt taistelusta aavistuksen verran helpomman mutta mitä vielä, teki koko fightista täyden facerollin ja vei mukanaan kaiken vaikeuden. Eli jos haluatte bosseista helppoja, summonatkaa vain. Jos ette, jättäkää väliin. Oli ensimmäinen ja viimeinen summon itselle.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
245 808
Viestejä
4 299 587
Jäsenet
71 705
Uusin jäsen
Myollnir

Hinta.fi

Ylös Bottom