Elden Ring (PC, PS4/PS5, Xbox One/X/S)

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 411
Aikaisempi tallennus meni hukkaan, tohtiiko pelata toisella hahmolla ihan saman veikkasesti ilman että pelkoa taas saved corrupted tulee? Jätin tuon hahmon vielä roikkumaan tuonne mikäli sattuu joskus saamaan sen auki vielä. Vagaband aloitettu tunnin jälkeen 23lvl näköjään oppinut vähän pelaamaan tämän alun kun ei kuolemia ole tullut juurikaan. Kyllä se sama fiillis vielä löytyy vähän kyllä harmittaa tuo että joutuu isot bossit vetää uusiks mutta tietääpä että kerää sen 30-40lvl ennenkuin yrittää edes.

EDIT: Toisella pelikerralla löytyi vielä lisää mitä ei tullut aikaisemmin löydettyä. On tämä koukuttava peli vain kaikenkaikkiaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 164
Loppusuoralla mennään. Ennen viimeisiä pomoja ajattelin vielä käydä Melaniaa, sitä markkinointimateriaalissakin näkynyttä miekkamimmiä morjestamassa. Taitaapa olla nyt sellainen pomo, että jää kellistämättä. Aivan älyttömät kombot, joiden aikana on haavoittumaton ja henki lähtee lähes varmasti, vaikka olisit toisella puolella areenaa kombon alkaessa. Ja siis pomo varastaa samalla hp:ta itselleen joka miekan osumalla. Kerran jo iloitsin, että menihän se, mutta sieltä tuli vielä kakkosvaihe :rofl:.

Edit: Youtubesta vähän vinkkejä katselin. Tituleerattu mm Elden ringin vaikeimmaksi ja myös koko Dark Souls -historian vaikeimmaksi pomoksi. Ei ole ihmekään, että tekee itsellä vähän tiukkaa. Souls-veteraanitkin tekee respeccejä pelkästään yhden pomon takia.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
27.04.2017
Viestejä
272
Voi pojat, olen huono. Olin hype huumassa ja nyt sen huomaa että tämä on niin konsoleille(padeille) tehty mikä ei ole mun juttu. Äijä pyörii 360 vaikka en sitä halua..kamera ties missä kun pitäisi vihollista läiskiä.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 631
Voi pojat, olen huono. Olin hype huumassa ja nyt sen huomaa että tämä on niin konsoleille(padeille) tehty mikä ei ole mun juttu. Äijä pyörii 360 vaikka en sitä halua..kamera ties missä kun pitäisi vihollista läiskiä.
Target lockia vaan päälle, niin helpottuu kummasti.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
191
Tuli tuo Radahn vastaan... Onpa taas tehty vammanen vastus. Kyllästyttää nuo kerrostalon kokoiset ympäripyörivät ja kaiken alleen lakasevat damagejeesukset. Tuohonkaan vissiin muuta keinoa, ko helvetisti tuuria koko matsin ajan, että sattuu lyömään ohi joka kerta :hmm:

Kylläpä loppu moti. Millä levelillä ja kamppeilla tuolla pitäs olla?
 
Viimeksi muokattu:

Rane

Coordinator @ Diablo 4 clan "iotech"
Tukijäsen
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
2 915
Kylläpä loppu moti. Millä levelillä ja kamppeilla tuolla pitäs olla?
Level 60-75 aika optimi. Tarpeeksi vigoria pitää olla (30+) ja suht hyvä defence ettei ihan one shottaannu.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 700
Tuli tuo Radahn vastaan... Onpa taas tehty vammanen vastus. Kyllästyttää nuo kerrostalon kokoiset ympäripyörivät ja kaiken alleen lakasevat damagejeesukset. Tuohonkaan vissiin muuta keinoa, ko helvetisti tuuria koko matsin ajan, että sattuu lyömään ohi joka kerta :hmm:

Kylläpä loppu moti. Millä levelillä ja kamppeilla tuolla pitäs olla?
Joku +60 kuten tossa jo aikasemmin todettiin. Mut tossa on yks toinenkin juttu minkä takia ei oo välttämättä ihan heti pakko teilata

Toi bossihan ei oo pakollinen, eli ei estä etenemistä. Voit siis aika hyvin mielin jättää sen vaikka just ennen vikaa bossia ja käydä sit rullaamassa sen pystyyn
 
Liittynyt
23.11.2017
Viestejä
1 935
No ei tee. Peli on balansoitu selvästi summonien kanssa pelattavaksi. Optimoidulla buildilla Souls veteraaneille tietyt tarinapomot on varmasti helppoja mutta sinne mahtuu myös haastavia taisteluja varsinkin sokeana pelaajille jotka eivät ole googletelleet parhaita aseita, summoneja, päivitysmateriaaleja, weapon artseja ja strategioita. Jos muistan oikein sun viimeisestä viestistä niin käytät just hyvää asetta about parhaimalla weapons artsilla joka luultavasti tullaa nerffaamaan tulevissa pätseissä. Sulla on lisäksi vielä nee haastavimmat pomot jäljellä.

Ihan samalailla optimaalisilla buildeilla aikaisemmat soulsit saa aivan järkyttävän helpoksi. Helpommaksi kuin Elden Ringin mielestäni vaikka siinä käyttäisikin summoneja. Elden Ring on haastavampi kuin yksikään Souls sarjan peli ilman summoneja, yhtä haastava kuin muut niiden kanssa.
Itse olen about pelin puolivälissä ja tuntuu että summonit pilaavat minkä vain bossitappelun, enkä halua siksi käyttää. Keskivaikeat Bossit muuttuvat niillä ihan triviaaleiksi ja vaikeammat taas sellaisiksi, että runnot hirveät määrät damagea sisään kun Bossi jahtaa summoneita ja sitten reilu tappelu alkaa vasta kun summonit kuolleet ja bossilla puolet helasta jäljellä.

Poikkeuksena ehkä jotkut todella ärsyttävät luolabossiduot, jotka nyt ovat vaan ihan vittuillua pelaajalle.

Eniten noissa summoneissa ärsyttää se tapa, miten ne muuttavat bossfightiä sellaiseksi afk Bossin selkäänhakkaamiseksi. Se ei ole sama asia kuin vaikka tehokkaamman aseen käyttö.
 
Liittynyt
27.04.2017
Viestejä
272
Minulle pc pelaajana tuottaa suuria ongelmia tämä "leijuminen" eli pää/katse on eri asennossa kuin torso. Ja nyt en ala väittelemään kumpi on parempi yms, mutta juoksen välillä "itseäsni" päin :)
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 805
Onko muut pannu merkille että painostavissa paikoissa ei ole viestejä maassa enää samaan malliin. :D

Vieläki menen colossal sword -luokan aseella ja isolla kilvellä, tuntuu että ois tehokkaampiaki tapoja mutta kyllä tämäki toimii ja hauskaa on ollu ja joka paikka tulee tutkittua. Välillä eteneminen on erittäin hidasta, mutta onneksi ei ole kiire mihinkään. Tämän soulsin kohdalla on tullut googleteltua erittäin vähän, hitusen NPC-questeja wikistä lukenut rivi kerrallaan sivua alaspäin hivuttaen että edes joku yllätyksellisyys säilyy.

Äsken menin Radahnin ja oli raivostuttava. Jouduin respeccaamaan 5 pistettä staminasta arcaneen että sain sen tehokkaan taian käyttöön joka tätä vastaan oli kuulemma hyvä, ja olihan se. Pitää seuraavaksi alkaa nostamaan hp:tä, sen nostaminen on vain niin tylsää.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 542
Voi pojat, olen huono. Olin hype huumassa ja nyt sen huomaa että tämä on niin konsoleille(padeille) tehty mikä ei ole mun juttu. Äijä pyörii 360 vaikka en sitä halua..kamera ties missä kun pitäisi vihollista läiskiä.
Kurkkaas tää jos oot yhtä paska pelaaja kuin minä ja pelaat hiiri+näppis combolla.


Ei enää pahemmin ole ongelmia. Isoin on siinä, että kun yrittää vaihtaa bossissa jouskarista utsikatanaan ja dual händinä niin menee paniikissa sekaisin näppäimistä. Joten jousi touhut jättänyt vähemmälle.

Muuten paskana pelaajana olen jatkanut tätä väärin pelaamista ja juuri sain auki:



Ja runea roiskuu vielä enempi :D Vielä pitäs hakea Gold Scarab niin saisi 20% enempi.

Toi ei oo ihan early access farmi toisin kuin se mikä tuossa ylimmäisessä linkissä, mutta jos godrick on tapettu niin sinne pääsee. Jotta taas itse sain godrickin matalaksi jouduin ettimään smithing stone balssit utsikatanan päivitykseen jotta niitä sai ostaa lvl 1-4.

Vähän pelkään, että toi exploitti pistetään jäähylle aika nopiaa niin siksi kova hätä mennä farmaamaan :). Siinä on kuitenkiin vissii ero kiertää tappamassa tusinavihuja ympäri karttaa kuin tiputtaa jouskarilla 11k runen lintu reunan yli ja toistaa se 15s päästä uudestaan.

Ja nyt 0230 hyvä mennä nukkumaan ja aamusta seiskalta hommiin XD.
 
Liittynyt
31.08.2019
Viestejä
2 047
Kuinkas tarinavetoinen tämä peli on? Onko aidosti joku juoni, mitä seurata vai onko se vain täytehuttua tappelun ohessa? Kovasti houkuttelisi hypen seurauksena ostaa, mutta en ole koskaan pelannut FromSoftwaren aikaisempia pelejä (= olen huono tämän tyyppisissä peleissä) ja pidän enemmänkin juonivetoisista peleistä. Muodostuvatko nämä ongelmaksi, vai voiko tästä pelistä silti tykätä?
 
Liittynyt
13.04.2017
Viestejä
1 510
Kuinkas tarinavetoinen tämä peli on? Onko aidosti joku juoni, mitä seurata vai onko se vain täytehuttua tappelun ohessa? Kovasti houkuttelisi hypen seurauksena ostaa, mutta en ole koskaan pelannut FromSoftwaren aikaisempia pelejä (= olen huono tämän tyyppisissä peleissä) ja pidän enemmänkin juonivetoisista peleistä. Muodostuvatko nämä ongelmaksi, vai voiko tästä pelistä silti tykätä?
No en tätä kyllä puhtaasti juonen takia alkaisi pelaamaan. Juonta on tavallaan ripoteltu ja piilotettukin melko paljon. Joka taas vaatii sen että peli ja tutkiminen muuten kiinnostaa.
 
Liittynyt
31.08.2019
Viestejä
2 047
Juonta on tavallaan ripoteltu ja piilotettukin melko paljon. Joka taas vaatii sen että peli ja tutkiminen muuten kiinnostaa.
Mutta taustalla on kuitenkin jotain mielenkiintoista, joka pitää myös otteessaan? Tuo juonen ripottelu ei sinänsä haittaa, ei tarvitse olla perinteinen ainoastaan välivideoilla kerrottu juoni (Controllissakin sai juonesta enemmän irti pelistä löytyvistä lippulappusista kuin välivideoista).
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
717
Tässä pelissä oli kyllä helpoin platina trophy, ei vaatinu sitä kuuluisaa saman vihollisen grindaamista 20 tuntia :rofl:
 

ssg

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 926
Mutta taustalla on kuitenkin jotain mielenkiintoista, joka pitää myös otteessaan? Tuo juonen ripottelu ei sinänsä haittaa, ei tarvitse olla perinteinen ainoastaan välivideoilla kerrottu juoni (Controllissakin sai juonesta enemmän irti pelistä löytyvistä lippulappusista kuin välivideoista).
Taustatarina on ripoteltu mm. taikojen kuvauksiin. Saa olla melkoinen Sherlock jotta saa hyvän kuvan. Itse tyydyin katsomaan YT:sata videon enkä selvittelemään parin lauseen pätkistä pelin lorea.
 
Liittynyt
28.12.2021
Viestejä
45
Kuinkas tarinavetoinen tämä peli on? Onko aidosti joku juoni, mitä seurata vai onko se vain täytehuttua tappelun ohessa? Kovasti houkuttelisi hypen seurauksena ostaa, mutta en ole koskaan pelannut FromSoftwaren aikaisempia pelejä (= olen huono tämän tyyppisissä peleissä) ja pidän enemmänkin juonivetoisista peleistä. Muodostuvatko nämä ongelmaksi, vai voiko tästä pelistä silti tykätä?
Ei lainkaan. Jos puhutaan nimenomaan "vetoisuudesta".

Äärimmäisen ei-suositeltava peli jos tykkää seurata aktiivista dialogia. Tämähän ei siis tarkoita, etteikö tarinaa olisi, mutta sen eteen saa tehdä aika paljon ajattelu- ja päättelytyötä. Asioista ei tajua puolistakaan yhtikäs mitään ja valtaosa jäänee auki, ellei asiaan paneudu. Omakohtaisesti yksi pelin vahvimmista ja kiehtovimmista osa-alueista, mutta ei tosiaan sovi kaikille. Lainkaan.

Ei lainkaan siis tarinavetoinen peli.

Steamillahan taitaa olla se 2h palautusoikeus? Kokeilet alle tuon ja katsot löydätkö tästä jotain.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 411
Ei lainkaan. Jos puhutaan nimenomaan "vetoisuudesta".

Äärimmäisen ei-suositeltava peli jos tykkää seurata aktiivista dialogia. Tämähän ei siis tarkoita, etteikö tarinaa olisi, mutta sen eteen saa tehdä aika paljon ajattelu- ja päättelytyötä. Asioista ei tajua puolistakaan yhtikäs mitään ja valtaosa jäänee auki, ellei asiaan paneudu. Omakohtaisesti yksi pelin vahvimmista ja kiehtovimmista osa-alueista, mutta ei tosiaan sovi kaikille. Lainkaan.

Ei lainkaan siis tarinavetoinen peli.

Steamillahan taitaa olla se 2h palautusoikeus? Kokeilet alle tuon ja katsot löydätkö tästä jotain.
Ekat kaksi tuntia meni itsellä turpaan joka ikisestä paikasta jonka jälkeen alkoi luonnistumaan ja into peliin syttyi. Tuo pari tuntia on vähä turhan lyhyt aika imo vielä varsinkin jos ds pelit ei oo tuttuja. Pystyykö myöhemmin respecata pojoja jos onkin lyönyt johonkin liikaa eikä tarvikkaan siinä?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 542
Ekat kaksi tuntia meni itsellä turpaan joka ikisestä paikasta jonka jälkeen alkoi luonnistumaan ja into peliin syttyi. Tuo pari tuntia on vähä turhan lyhyt aika imo vielä varsinkin jos ds pelit ei oo tuttuja. Pystyykö myöhemmin respecata pojoja jos onkin lyönyt johonkin liikaa eikä tarvikkaan siinä?
Tästä aivan samaa mieltä. 2h ei riitä varsinkin jos ei ole aikaisempaa kokemusta. Joku 5h pitää antaa aikaa, mikä tietenkin ikävä refundin kannalta.

Tarina ei tosiaan vedä kyllä mihinkään. Omalla kohdalla erikoiset viholliset, erikoiset paikat, kentän tutkiminen, hahmon kehittäminen on niitä juttuja.
Tarinasta en ole saanut mitään kiinni, tuntuu, että hypitään paikasta toiseen päättömästi. Linearinen suoritus taas ei onnistu mulla koska vaikeustaso nousee pystyyn samantien.
 
Liittynyt
23.11.2017
Viestejä
1 935
Kuinkas tarinavetoinen tämä peli on? Onko aidosti joku juoni, mitä seurata vai onko se vain täytehuttua tappelun ohessa? Kovasti houkuttelisi hypen seurauksena ostaa, mutta en ole koskaan pelannut FromSoftwaren aikaisempia pelejä (= olen huono tämän tyyppisissä peleissä) ja pidän enemmänkin juonivetoisista peleistä. Muodostuvatko nämä ongelmaksi, vai voiko tästä pelistä silti tykätä?
Tämä "tarinavetoisuus" on tosiaan Elden Ringin kohdalla jännä kysymys. Pelissähän ei varsinaisesti ole kuin hyvin taustalla sellainen etenevä ja juonenkäänteinen tarina, ja sitäkin on vaikea seurata. Tarinan sijassa Elden Ringissä on tunnelmaa ja syvyyttä. Tätä voisi verrata analogialla, jossa tavallinen tarinavetoinen peli on elokuva, ja Elden Ring on impressionistinen taidenäyttely, jossa jää katsojan vastuulle, miten hän näkemänsä ymmärtää. Tunnelmanluonti on vahvasti audiovisuaalista, ja siellä olemisen tuntu on erittäin vahva. Useassa tarinavetoisessa pelissä tarina kulkee jotenkin niin kiskoilla, kaikkea ohjaavasti ja pelaajan koko maailman keskipisteeseen nostavasti, että se omalta osaltaan rikkoo immersiota pelimaailman todellisuudesta. Fromin peleissä pelaaja on vain yksi merkityksetön kulkija maailmassa, jossa on joskus tapahtunut suuria asioita, mutta joka on nyt lähinnä raunioina.

Kyseessä ei ole siis peli, joka on vain aivotonta mättöä värikkäissä kulisseissa. Maailmaan ja loreen on nähty paljon vaivaa. Pelaajan hahmo on kuitenkin lähinnä vieraana pelin unenomaisessa/painajaismaisessa maailmassa ja luomassa omaa tarinaansa.

Jos siis toivoo juonellista tarinaa, tulee varmaan pettymään. Jos haluaa päästä eläytymään hyvin immersiiviseen maailmaan ja nauttia sen maisemista, historiasta ja äänimaailmasta, tätä parempia pelejä ei montaa ole.
 

ssg

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 926
Mun näkökulmasta Elden Ringissä on erittäin rikas maailma ja syvä tarina. Sen presentaatio on vain jätetty melko avoimeksi. Tarinaa on upotettu mm. suoraan pelimaailman erilaisten vihollisten ja sijaintien muodossa. Jokainen on varmasti löytänyt jonkinlaisen surullisen tarinan joka selviää ruumiita ja niiden ympärillä olevia vihollisia tarkkailemalla. Välillä niitä on vaikea huomata jos ei oikeasti kokoajan ole tarkkana.

Olen katsonut jonkun verran striimejä kun muut pelaavat pelin ensimmäisiä kymmeniä tunteja. Vaikka nuohosin Limgraven melko tarkkaan silti tulee jatkuvasti esille asioita joita en huomannut tai löytänyt. Se ehkä onkin tämän tyylisen tarinan kerronnan suurin heikkous. Peli pitäisi mikroskoopilla nuohota jotta kaiken löytää.

Se ehkä tässä kiehtookin. Mysteeri yhdistettynä juuri sopivasti överiksi vedettyyn maailmaan tekee ohjaimen laskemisesta melkein mahdotonta.
 
Liittynyt
31.08.2019
Viestejä
2 047
Iso kiitos kattavista kuvauksista! Saa kyllä pelin kuulostamaan viehättävältä ja ehkä tuollainen maailman mystisyys olisi jo itsessään koukuttavaa, ei se ole kivaa jos kaikki palaset loksahtelevat paikoilleen heti kättelyssä.

Vielä lyhyt jatkokysymys tarinaan liittyen; vaikka pelaaja onkin vain pieni hahmo suurten tapahtumien keskellä, onko pelaajan hahmolla kuitenkin selvä(hkö) syy miksi hän on maailmassa tekemässä mitä ikinä nyt sattuukaan tekemään? Edes jonkin sortin päämäärä näiden toinen toistaan pahempien hirviöiden kukistamiseen, pelkän maineen ja mammonan lisäksi? elmo mainitsi, että hypätään paikasta toiseen päättömästi, muilla samanlaisia tunteita?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 542
elmo mainitsi, että hypätään paikasta toiseen päättömästi, muilla samanlaisia tunteita?
Toi nyt on lähinnä mun pelityylistä johtuva. Koska en osaa tälläsiä pelejä niin primääri tavoite on mulla kehittää hahmoa mikä edellyttää asioiden avaamista sieltä ja täältä. Nousi siis seinä jo vastaan aika alussa niin lähdin hakemaan oikoteitä hahmon kehitykseen. Erillasiella pelityylillä varmaan ihan eri kokemus. Mutta parhautta toikin, että lähestymis tavan voi valita ja tosiaan melkein koko mappia pääsee scouttaamaan about suoraan. Ei tartte pysähtyä ekaan game stopper viholliseen ja hakata 2h päätä seinään sen kanssa kuten putkijuoksussa.
 

ssg

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 926
Vihollisten vaikeuden perusteella tässä on ilmeisesti jokin järjestys jossa tekijät ovat suunnitelleet että peli pelataan. Peli ei kuitenkaan kovin selkeästi kerro tätä järjestystä.
Itse pelasin tämän niin päinvastaisessa kun voi olla. Pieksin mm. bossit käänteisessä järjestyksessä aloittaen siitä jota pidetään yleisesti ns. viimeisenä(ennen vikan alueen avaamista).

Ei mulle voi vaan antaa täysin avointa maailmaa ja odottaa että tekisin jotain juonta. Se tehdään vasta kun muu peli on lähes 100% tai pelissä ei pääse eteenpäin edistämättä sitä. Tämä pelityyli johti paikoitellen vähän sekaviin tilanteisiin kun löyti paikkoja joissa puhuttiin edellisistä hahmoista joiden nimeä en ollut edes vielä kuullut.

Taisin olla level 80 kun pieksin ekan oikean bossin ja sille suositus taitaa olla tyyliin 25.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.11.2017
Viestejä
1 935
Iso kiitos kattavista kuvauksista! Saa kyllä pelin kuulostamaan viehättävältä ja ehkä tuollainen maailman mystisyys olisi jo itsessään koukuttavaa, ei se ole kivaa jos kaikki palaset loksahtelevat paikoilleen heti kättelyssä.

Vielä lyhyt jatkokysymys tarinaan liittyen; vaikka pelaaja onkin vain pieni hahmo suurten tapahtumien keskellä, onko pelaajan hahmolla kuitenkin selvä(hkö) syy miksi hän on maailmassa tekemässä mitä ikinä nyt sattuukaan tekemään? Edes jonkin sortin päämäärä näiden toinen toistaan pahempien hirviöiden kukistamiseen, pelkän maineen ja mammonan lisäksi? elmo mainitsi, että hypätään paikasta toiseen päättömästi, muilla samanlaisia tunteita?
Selvä syy annetaan heti pelin alussa, eli Elden Ring on särkynyt ja palaset ovat eri puolijumalien hallussa. Pelaajan täytyy etsiä ja kaataa nuo puolijumalat jotka pelin alussa esitellään, jotta sormuksen saa palautettua ja ehkä palautettua maailman kaaoksestaan. Loppu maailmasta ja sen taustoista sitten löydetään (tai jää löytämättä) pelin edetessä.
 
Liittynyt
13.07.2020
Viestejä
709
Sori jos on kysytty monta kertaa jo aikaisemmin. Muutaman edeltävän sivun threadista vedin searchilla läpi löytämättä 'ultrawide', mutta mitä veikkaatte tulisiko tähän ikinä virallista ultrawide patchia pc:lle? Nyt ilmeisesti flawless screenilla saa unlocked fps ja ultrawiden, muttei pysty pelaamaan online, joka on ainakin itselle se suola, minkä takia rerunit ynm. tuntuu mielekkäältä.

Vai ostanko suosiolla pleikkarille...
 
Liittynyt
01.12.2017
Viestejä
79
Sori jos on kysytty monta kertaa jo aikaisemmin. Muutaman edeltävän sivun threadista vedin searchilla läpi löytämättä 'ultrawide', mutta mitä veikkaatte tulisiko tähän ikinä virallista ultrawide patchia pc:lle? Nyt ilmeisesti flawless screenilla saa unlocked fps ja ultrawiden, muttei pysty pelaamaan online, joka on ainakin itselle se suola, minkä takia rerunit ynm. tuntuu mielekkäältä.

Vai ostanko suosiolla pleikkarille...
Tuskin tulee tekijän tuntien, eipä aikaisempiinkaan ole tullut, jos ei heti julkaisussa ole ollut tuettuna...

Itsekkin jouduin pelin pelaamaan offlinessä, windowsin palomuurilla estettynä bannien pelossa. Kun ei tuota postimerkin kokoisesta kuvasta näytön keskellä pysty pelaamaan.

Flawless widescreenin mukana tulee toisaalta muitankin parannuksia, kun saa unlockattua fps:n, joitain ärsyttäviä efektejä saa pois ja poistettua ton näytön 60hz pakotuksen. Samassa syssyssä kun tuota käyttää ja pelin anticheat systeemi on myös disabloituna, pelikin pyörii ilman sitä kuuluistaa stutteria, josta kaikki on valittanu. Ilmeisesti tuo anticheat on siihen tökkimiseen se syypää.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
848
Tuskin tulee tekijän tuntien, eipä aikaisempiinkaan ole tullut, jos ei heti julkaisussa ole ollut tuettuna...

Itsekkin jouduin pelin pelaamaan offlinessä, windowsin palomuurilla estettynä bannien pelossa. Kun ei tuota postimerkin kokoisesta kuvasta näytön keskellä pysty pelaamaan.

Flawless widescreenin mukana tulee toisaalta muitankin parannuksia, kun saa unlockattua fps:n, joitain ärsyttäviä efektejä saa pois ja poistettua ton näytön 60hz pakotuksen. Samassa syssyssä kun tuota käyttää ja pelin anticheat systeemi on myös disabloituna, pelikin pyörii ilman sitä kuuluistaa stutteria, josta kaikki on valittanu. Ilmeisesti tuo anticheat on siihen tökkimiseen se syypää.
Olen itsekin pelaillut offlinessa ja pidin tuota EAC:ta pääsyyllisenä stutterointiin sillä omalla kohdalla se on ollut todella harvinaista ja vähäistä. Sitten kokeilin toisella koneella vastaavilla asetuksilla peliä, prossu vaihtui 5600x -> 10400 ja muistit huomattavasti hitaampaa OEM-pasketta ja vaikka fps oli sillä tasolla kuin oletinkin sen olevan, niin nykimistä tapahtui paljon enemmän, varsinkin fast travelin yhteydessä. Nyt en enää ole varma, mikähän tuohon olisi syypää.
 
Liittynyt
13.02.2018
Viestejä
142
PC tuli hommattua tämä ja hyvälle vaikuttaa.

Ongelmana vaan DS4 käyttö bluetoothin kautta, saattaa toimia vaikka 15min ongelmitta. Sitten kesken bossin ei suostu lyömään tai saattaa jatkaa liikkumista ihan mihin sattuu pari sekunttia. Tämän jälkeen alakulmassa välähtää teksti, että Steamiin ladattu PS4 Controller profile...tämän jälkeen taas pelaa.

Kaks ohjainta testattu, että tuskin siinäkään vika.
Googletus ei oikein tuottanut tuloksia kun jostain vuodelta 2018.

Onkohan vika bluetooth vastaanottimessa/ohjaimessa/steamissä/Elden ringissä?
 
Liittynyt
01.12.2017
Viestejä
79
PC tuli hommattua tämä ja hyvälle vaikuttaa.

Ongelmana vaan DS4 käyttö bluetoothin kautta, saattaa toimia vaikka 15min ongelmitta. Sitten kesken bossin ei suostu lyömään tai saattaa jatkaa liikkumista ihan mihin sattuu pari sekunttia. Tämän jälkeen alakulmassa välähtää teksti, että Steamiin ladattu PS4 Controller profile...tämän jälkeen taas pelaa.

Kaks ohjainta testattu, että tuskin siinäkään vika.
Googletus ei oikein tuottanut tuloksia kun jostain vuodelta 2018.

Onkohan vika bluetooth vastaanottimessa/ohjaimessa/steamissä/Elden ringissä?
Kuulostaisi vastaanottimen ongelmalta. Kannattaa varmistaa ettei ohjaimen ja vastaanottimen välissä ole mitään häiriötä aiheuttavaa tai ylipäätään mitään esineitä ei kannata olla välissä. Itsellä alkoi tekemään tuota kun laitoin vastaanottimen viereiseen porttiin usb tikun tai jos ohjain on suht kaukana.
 
Liittynyt
13.07.2020
Viestejä
709
Toimiiko tämä täydellisesti pleikkari vitosella? Onko paljon tähtäystä (oon surkea fps peleissä controllerin kanssa), oletan riippuvan classista vai onko kaikilla jonkin sortin aimi (kuten souls peleissä yleensä, joku crossbown käyttö vielä menee kun on muutenkin luonteeltaan secondary).
 
Liittynyt
09.12.2018
Viestejä
145
Jos muistan oikein sun viimeisestä viestistä niin käytät just hyvää asetta about parhaimalla weapons artsilla joka luultavasti tullaa nerffaamaan tulevissa pätseissä. Sulla on lisäksi vielä nee haastavimmat pomot jäljellä.
Voin kertoa että toisella Weapon artsilla meni kaikki loppu pelin pomot ekalla yrityksellä, mukaan lukien se ”kaikista vaikein Souls sarjassa”. Toivottavasti tulee muutamalle weapon artille nerffiä, ettei mene pvp ihan pilalle.
 
Liittynyt
23.11.2017
Viestejä
1 935
Toimiiko tämä täydellisesti pleikkari vitosella? Onko paljon tähtäystä (oon surkea fps peleissä controllerin kanssa), oletan riippuvan classista vai onko kaikilla jonkin sortin aimi (kuten souls peleissä yleensä, joku crossbown käyttö vielä menee kun on muutenkin luonteeltaan secondary).
Ei toimi täydellisesti, FPS seilaa jonkun verran ainakin ulkomaailmassa. Toimii kuitenkin ihan riittävän hyvin, ettei omaa peli-iloa haittaa. Toki ihan rock solid 60fps olisi kiva toive. Manual aimia ei tarvitse käytännössä mihinkään, ellei tyyliin snipaa jotain yksittäistä vihollista jostain todella kaukaa.
 
Liittynyt
09.12.2018
Viestejä
145
Vai menikö viimeset pomot ilman spirit summonia?
Eipä tolla yhdellä Ashes of Warilla ollut oikeen väliä käyttääkö niitä vai ei, rikkinäinen skilli. Osa meni ihan ilman ja osassa käytin.

Pitää nyt kokeilla NG+ vetää kaikki bossit ilman summoneita ja erilaisella buildilla.

En kyllä tiedä summoneiden balanssista kun vievät kaiken huomion bosseilta ja saat melko rauhassa takoa niitä.

Koin kyllä Sekiron paljon vaikeammaksi, siinä loppui mielenkiinto pomojen opetteluun.

Mutta Elden Ring oli kyllä 10/10 peli, pakkoa sanoa etten ole vuosiin pelannut mitään näin hyvää peliä.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
185
Jostain luin että tässä on tutoriaali-aluekin. Enimmistöllä Elden Ringin pelaajista itseni mukaanlukien ei ollut mitään tietoa tämän alueen olemassaolosta. Kävin tsekkaamassa nyt yli 20h jälkeen tuon paikan ja sieltä löytyi grace site ja vieläpä uutta tietoa itselle: opin miten asetta käytetään kahdella kädellä ja että hyppyisku kuuluu tehdä R2:lla:facepalm:
Tuo tutoriaali-alue löytyy siis pelin ekan bossin jälkeiseltä alueelta. Pitää hypätä alas kuoppaan.
 
Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
1 317
Ois voinut mennä ilman "apureita" olevat tarinabossit käyttämättä summoneita, meinasin nukahtaa pystyyn loppuunpään bossien kanssa kun tippuivat järjestään 1-3 yrityksen sisään, jätin sitten summonin pois ja tuli Maliketh, the Black Blade niin meni 0-100 vääntömomentti hetkessä! Ei tuon kanssa meleessä oo hullukaan, pakko oli pakitella ja kaukopommittaa niin viimein se kippasi ilman summonia:)
 
Liittynyt
05.03.2017
Viestejä
615
Jostain luin että tässä on tutoriaali-aluekin. Enimmistöllä Elden Ringin pelaajista itseni mukaanlukien ei ollut mitään tietoa tämän alueen olemassaolosta. Kävin tsekkaamassa nyt yli 20h jälkeen tuon paikan ja sieltä löytyi grace site ja vieläpä uutta tietoa itselle: opin miten asetta käytetään kahdella kädellä ja että hyppyisku kuuluu tehdä R2:lla:facepalm:
Tuo tutoriaali-alue löytyy siis pelin ekan bossin jälkeiseltä alueelta. Pitää hypätä alas kuoppaan.
Meinaat siis aluetta johon peli sinut väkisin laittaa, kun kuolet pelin ensimmäiselle bossille? Ihanko meinaat että enemmistö ER pelaajista one-shottasi tuon bossin? Uutta yritystähän et saa vaan sinut siirretään heti tutorial-luolaan, kun kuolet.
 
Liittynyt
05.03.2017
Viestejä
615
Kun spawnaat ekan kuoleman jälkeen sinne luolaan, voit mennä suoraan oville ja skipata tutoriaalin, joka löytyy NPC hahmon vieressä olevasta kuopasta. Siellä on pikku pätkä luolastoa jossa on itse tutoriaali.

Enpä tiedä enemmistöstä, kyllä sen on helppo löytää mutta varmasti aika moni vahingossa skippaa sen.
Tjaa en sit vaan muistanut miten tuo menikään. En kylläkään silti usko että moni tuon missaisi? Eikös pelin tarkoituksena kuitenkin oo koluta kaikki paikat perusteellisesti? Tottakai ite hyppäsin heti sinne alas kun sinne kerran pääsi :rofl2:. Eikös tuolla kuopassa oo muutenkin loottia ym ja tais olla se Hero's Grave dungeonikin jopa.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
2 778
Minulla käytössä 3070ti ja tykästynyt pelaamaan maksimiasetuksilla, 4k 65" töllön kautta.

60fps tuntunut jotenkin tahmealta tässä (pelasin Halon infinityä 180fps 180hz monitorilla joten ei ihme) niin laittelin pari asetusta, modin ja Experiencen avuksi:
mod.JPG
nvidia.JPG


Tällä tavalla saan 80 fps:ää mikä tuntuvasti parempi kuin tuo 60fps tässä pelissä sekä maksimiasetukset, tuo skaalaus myöskin sellainen ettei graafisesti eroa natiiviin 4K:hon. Tuo sama resoluutio valitaan sitten pelin asetuksista. Lisäksi 3d-asetuksista pitää ottaa pystytahdistus pois jotta pelin 60fps:ää ylittyy. Voihan tuohon laittaa isomman frame-lockin riippuen näyttiksestä ja skaalauksen halusta, itse jätin tuohon niin ei repeilyä kuvassa ja jo selkeä parannus 60fps:ään. Ilman näitä apuja fps dippaili joillain alueilla 50:een, mutta nyt pysyy 80 aika hyvin, joskus 70 dippailuja. Kääntyily myös tuntuu todella smoothimmalta ohjaimella kun pääsi tuon lockin yli.

Toimii erittäin nätisti, suosittelen. Onlinen kanssa tuota ei sitten voi käyttää, itse en sitä tarvitse koska tykkään seikkailla offlinena.

Edit: Lisäys, telkka saattaa laittaa tuohon skaalattuun resoon mustat palkit, sen ongelman saa korjattua poistamalla ajureista 4096x resoluutiot CRU:lla.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
27.05.2018
Viestejä
32
Minulla käytössä 3070ti ja tykästynyt pelaamaan maksimiasetuksilla, 4k 65" töllön kautta.

60fps tuntunut jotenkin tahmealta tässä (pelasin Halon infinityä 180fps 180hz monitorilla joten ei ihme) niin laittelin pari asetusta, modin ja Experiencen avuksi:


Tällä tavalla saan 80 fps:ää mikä tuntuvasti parempi kuin tuo 60fps tässä pelissä sekä maksimiasetukset, tuo skaalaus myöskin sellainen ettei graafisesti eroa natiiviin 4K:hon. Tuo sama resoluutio valitaan sitten pelin asetuksista. Lisäksi 3d-asetuksista pitää ottaa pystytahdistus pois jotta pelin 60fps:ää ylittyy. Voihan tuohon laittaa isomman frame-lockin riippuen näyttiksestä ja skaalauksen halusta, itse jätin tuohon niin ei repeilyä kuvassa ja jo selkeä parannus 60fps:ään. Ilman näitä apuja fps dippaili joillain alueilla 50:een, mutta nyt pysyy 80 aika hyvin, joskus 70 dippailuja. Kääntyily myös tuntuu todella smoothimmalta ohjaimella kun pääsi tuon lockin yli.

Toimii erittäin nätisti, suosittelen. Onlinen kanssa tuota ei sitten voi käyttää, itse en sitä tarvitse koska tykkään seikkailla offlinena.
Mitenköhän fysiikat kusee tässä pelissä jos unlockaa frameraten?
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Jostain luin että tässä on tutoriaali-aluekin. Enimmistöllä Elden Ringin pelaajista itseni mukaanlukien ei ollut mitään tietoa tämän alueen olemassaolosta. Kävin tsekkaamassa nyt yli 20h jälkeen tuon paikan ja sieltä löytyi grace site ja vieläpä uutta tietoa itselle: opin miten asetta käytetään kahdella kädellä ja että hyppyisku kuuluu tehdä R2:lla:facepalm:
Tuo tutoriaali-alue löytyy siis pelin ekan bossin jälkeiseltä alueelta. Pitää hypätä alas kuoppaan.
Miten tuon pystyi missaamaan? Jos siis puhuu ensimmäiselle pelissä kohdattavalle hahmolle ja kuuntelee että jos haluat oppia tai muistaa niin hyppää alas?
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 631
Ei pitäisi huijata itseään tämän pelin kanssa. Eilen klo 21:00 aattelin pelailla "tunnin"... Kun lopetin, näytti kello 1:30... o_O

Onko noissa aseissa jotain "näkymättömiä" rajoitteita kevutuksen suhteen. Eilen kun sain toisen miekan levelille +4, niin ruudussa kävi mun mielestä joku ilmoitus, että asetta ei voi enepäämlevuttaa tms. Suljin sen vaan vahingossa liian nopeesti, niin en kunnolla kerinnyt lukea.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 700
Ei pitäisi huijata itseään tämän pelin kanssa. Eilen klo 21:00 aattelin pelailla "tunnin"... Kun lopetin, näytti kello 1:30... o_O

Onko noissa aseissa jotain "näkymättömiä" rajoitteita kevutuksen suhteen. Eilen kun sain toisen miekan levelille +4, niin ruudussa kävi mun mielestä joku ilmoitus, että asetta ei voi enepäämlevuttaa tms. Suljin sen vaan vahingossa liian nopeesti, niin en kunnolla kerinnyt lukea.
Ei oo, voit vaikka lvl 1 hommata +10 tai +25 aseen. Upgrade materiaaleista ja runeista toi on vaan kiinni.
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 805
Onko aloittelijat huomannu että luonnosta usein löytyviä golden runeja voi käyttää inventaariosta ja niistä saa xp. Käytän niitä silloin kun tulee uusi checkpoint vastaan ja on jo valmiiksi yli 70% xp:tä seuraavaan leveliin. Yksi näiden pelien vapauttavimmista tunteista kun lompakko on tyhjä ja pääsee seikkailemaan ilman riskiä. :D

Aseiden päivityksestä sen verran että päivitysmateriaaleja on montaa eri tasoa ja niillä voi päivittää vain tietylle tasolla asti. Aloitusalueelta (Limgrave) ja seuraavalta alueelta linnan pohjoispuolelta löytyy vain tietty määrä ja tiettyyn asti. Myöhemmin pelissä materiaaleja voi silti ostaa loputtomasti. Pomoaseet ja erikoisaseet käyttää eri materiaalia.

Sepän tykönä Ashes of War (weapon skill) muuttamisen ohessa voi valita statsit joilla damage skaalaa ylöspäin tai lisätä vaikka magic damagen aseeseen, kunhan on löytänyt tavaran jolla sen saa lisättyä. En muista yhtään missä vaiheessa niitä voi löytää kun vasta eilen itsekin 90 tunnin jälkeen huomasin koko jutun! Sain ilmaiseksi aseen skaalaamaan STR mukaan C -> B, kun lisäsin saman Ashes of Warin joka siinä jo oli. Kannattaa käydä koittamassa vaikka jollain turhalla perusaseessa miten se toimii, pomoaseita tai erikoisaseita ei ehkä voi muuttaa niin vapaasti.

Osaako joku sanoa mitä varten se duplicate weapon ashes on, kun eihän ne weapon ashet katoa inventaariosta kun sen laittaa johonkin aseeseen?
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
245 803
Viestejä
4 299 227
Jäsenet
71 702
Uusin jäsen
suppas

Hinta.fi

Ylös Bottom