Elden Ring (PC, PS4/PS5, Xbox One/X/S)

Perhana itseä kun ei "osaa" pelata näitä avoimen maailman pelejä. Alkuun tulee tutkittua liian tarkasti kaikki paikat ja jossain vaiheessa kiinnostus lopahtaa.

Joo, tää on mullakin perinteinen ongelma ja sen takia harvemmin tuleekaan openworld pelejä harrastettua. Tässä on kyllä ekat nelkyt tuntia mielenkiinto riittänyt hyvin nuohoamiseen, toisaalta aika fanipoika olenkin. Vähän pelkään että milloin tökkää. Pitäisi osata ottaa vähän suurpiirteisemmin, mutta mitä jos sinne kiven taakse jääkin rune-kasa? Tai herranjestas joku ashes of war!!?!
 
Meikällä oli sama ongelma.

Vastaus oli huomata ettei ulkomaailmassa ole esim. aseita lepäilemässä niinku muissa sarjan peleissä. Ne pitää hakea dungeoneista. Kannattaa lopettaa turha metri kertaa metri tutkiminen ja mennä suurpiirteisemmin. Neuvoina siihen että pääteiltä löytyy NPC:t ja muu tärkeä, turha koluta jotain metsää metrin tarkkuudella mitä minä tein alussa. Otta hevoisen ja vetelee menemään,.

Tuolla asenteella peli muuttuu puhtaaksi iloksi. Siellä on niiiiiin paljon hienoja hommia joista tähän ketjuun kirjoittajat ovat pystyneet olemaan hiljaa ja antavat tulla yllätyksenä.
Pitää pelailla tauon jälkeen kuten kuvailit. Tällä tyylillä hetken tuossa pelasinkin, mutta joku copypasta silti tuli vastaan ja piti laittaa peli tauolle, ennen kun menee maku ihan kokonaan.

Joo, tää on mullakin perinteinen ongelma ja sen takia harvemmin tuleekaan openworld pelejä harrastettua. Tässä on kyllä ekat nelkyt tuntia mielenkiinto riittänyt hyvin nuohoamiseen, toisaalta aika fanipoika olenkin. Vähän pelkään että milloin tökkää. Pitäisi osata ottaa vähän suurpiirteisemmin, mutta mitä jos sinne kiven taakse jääkin rune-kasa? Tai herranjestas joku ashes of war!!?!
Nyt 31h pelattu ja tuli stoppi. Voin kyllä itseä myös kutsua from softwaren tuulettimeksi, vaikkakin DS3 oli jo aika tökkivää menoa. Bloodborne ja Sekiro sitten maistui todella hyvin.
 
Dodii, level59 ja nyt on kaksi Great Runea taskussa ja eteneminen on sujuvaa. Ray Lucaria Academy tai vastaava taisi olla paikan nimi. Pomoa piti koittaa useampi kerta mutta ei ollut lähellekään Margitin veroinen, se on vieläkin ehdottomasti hankalin pomo tähän mennessä.
Itte pieksin tuon levelillä 30 ekalla heti sen jälkeen, ko tajus alun systeemin. Koko peli sai vähän EZ-moden ku päivitteli zweihanderin. Kerkes varmaan neljä hyökkäystä tehä ennen ku mätkin sen hengiltä :D

Varsinki hevosella makia zwein kanssa riehua siellä täällä.

Paikka oli upea kyllä, monia oikoreittejä, salapaikkoja ja hyvää taikaloottia, kannattaa tutkia huolella. Mun mielestä ei ollu mikään pitkä juoksu, oot varmaan missannu osan akatemiasta.
 
Täällä myös samaa vikaa, mitä yllä mainituissa. Oon myös huomannut, että tietoinen pidätäytyminen pelaamasta peliä joka sekuntti, kun olisi siihen mahdollisuus, lisää entisestään peli nautintoa ja jaksaa myös paremmin nuohota paikkoja läpi ilman kyllästymistä.
 
Päivitin panssaria ja hommasin lisää leveliä, ei jäänyt kuin sentti parhaimmalla yrityksellä helaa 1440p näytöllä. Jotenkain sitä loppua kohen usko loppuu kun companion kuolee ja sudet häipyy ja itse täytyy väistellä sitä wombo komboa mitä sieltä tulee.



Joo juuri näin että jatkaa muualta tutkimista jos jossain ei etene - tarpeeksi näitä paikkoja niin ei tiedä oikein mitä tehdä. Kokeilin tuota itemiä ja sieltä tuli joku mulkku ja hyökkäs päälle ja tappo mut? :kippis: :smoke:
Millä levelillä yritit? itse tapoin Margitin vasta 30 levelin kohdalla, meni kolmannella yrittämällä, käytin susia ja ihan sitä Samurain alotusmiekkaa jossa plus 3 leveliä. Ainakin tuolla levelillä aika iisi jo. 2 muuta kuolemaa tuli vaan siitä kun putosin kielekkeeltä alas :D.
Aika kauan ne sudet sinnitteli siinä niin se auttaa mukavasti taistelussa.

Viikko sitten näin kuin yksi striimaaja kuoli 120 kertaa sille, jästipäänä oli levelillä 10 yrittämässä, ei halunnut antaa periksi vaikka chätti kirjoitti että melko mahdoton ellei hieman kehitä ukkoa. Tai onhan se mahdollista tosi alhasellakin ukolla mutta sitten pitää opetella vihun liikkeet ulkoa.
 
Millä levelillä yritit? itse tapoin Margitin vasta 30 levelin kohdalla, meni kolmannella yrittämällä, käytin susia ja ihan sitä Samurain alotusmiekkaa jossa plus 3 leveliä. Ainakin tuolla levelillä aika iisi jo. 2 muuta kuolemaa tuli vaan siitä kun putosin kielekkeeltä alas :D.
Aika kauan ne sudet sinnitteli siinä niin se auttaa mukavasti taistelussa.

Viikko sitten näin kuin yksi striimaaja kuoli 120 kertaa sille, jästipäänä oli levelillä 10 yrittämässä, ei halunnut antaa periksi vaikka chätti kirjoitti että melko mahdoton ellei hieman kehitä ukkoa. Tai onhan se mahdollista tosi alhasellakin ukolla mutta sitten pitää opetella vihun liikkeet ulkoa.

Noinhan se olisi ollut järkevä mennä mutta mistäs sen arvas kun peli ns ohjasi sinnepäin ennenkuin tajusi avoimenmaailman konseptin kunnolla, hinkutin sitä ~20lv ukolla ja +1 aseella usean tunnin, pari aluetta vielä jäljellä peliä ja Marget on vieläkin "kilometrillä" vaikein bossi:)
 
Vaikean ekan bossin ideahan on ohjata pelaaja tutkimaan maailmaa levutuksen kautta, nostan hattua systeemille. Tai no sellaiset ei tykkää joiden tyyli että nopiaan vaan läpi. Mutta avoimen maailman tutkiminenhan on se hienous kun tämä ei ole putkijuoksu kuitenkaan. Ja Margitilla peli sanoo suoraan että "ehei, et juokse tätä läpi :D ". Leveliä tuli sitäkin kautta kun eksyin sinne helvetinmaisemiin liian heikkona, mutta jästipäänä siellä opettelin vihujen liikkeitä, ja sniikkailu toimii yllättävän hyvin tässä, eli ekan iskun jos saa salaa selkään on loppu jo helpompaa. Pahinta sitten toki kun vihuja tulee yhtäaikaa päälle, sitten alkaa rytmi seota.

Tätä pelatessa on vaan pakko hyväksyä että sivutehtäviä menee ohi, en ole kyllä varmaan montaakaan vielä tehnyt. Minibosseja kyllä taas monia ennen ekaa oikeaa bossia.
Pomotaisteluissakin on sitten pelaajilla kokemuksissa eroja, huomaa että jotkut varmaan helpompia maagilla, jotkut meleukolla ynm.
Ekan bossin jälkeen kolusin linnan läpi, hieman ärsytti kun kaiken muun linnasta tapoin ja löysin mutta se vika mölli joka on linnan aukealla kettinki jalassa, sai viimesen millihelan kohdalla minuun iskun ja kuolin. Yritin ohjata sitä siihen kaatuneen patsaan kohtaan jotta se rikkoisi sen ja saisin itemin mutta ei toiminut se ja meni henki siinä myös.

Ei kyllä jaksa mennä uudestaan linnaa läpi, vaikka tallennus siellä sisällä onkin. Tämän pelin suola, juuri kun luulit että putsasit kaiken niin henki pois :kahvi:

Muuten, noita myrkytyksiä, kasveja ynm vastaan ei kai ole mitään asua tyyliin Fallout, joka antaisi 100 prosentin immuniteetin? Eli vaan lääkkeitä popsien mennään?
Parista luolasta pitänyt peruuttaa kun lääkkeet loppuu ja joku 60 prossan immuuniasu ei oikein toimi. Tai sitten käsittänyt tuon systeemin väärin.
 
Itsellä oli Sekiro ensimmäinen Souls-peli ja se on tauolla tällä hetkellä, nousi vain seinä vastaan Lady Butterflyn ja sen härän kanssa.

Tämä Elden Ring oli pakko-ostos, pidän todella paljon pelimekaniikasta ja pelisarjan perusideasta vaikkakin on tolkuttoman vaikea tällaiselle puupeukalolle:sad: No tässä Eldenissä osuu kaikki kohdalleen, grafiikat todella nättiä, avoin maailma on upea, paljon vaihtelua ja mukavaa haastetta. Ja erityismaininta vihollisista ja tunnelmasta. Kauhea kuumotus päällä kun runeja taskussa 15k ja mini-pomo ilmestyy vastaan :nb:
Aloitin pelin tavoistani poiketen maagilla ja meno on kyllä maistunut eikä tällä kertaa ole tullut stoppeja. Kaksi pääbossia kukistettu ja käytännössä koko Limgraven ja Weeping Peninsulan alue on koluttu läpi paria luolaa lukuunottamatta. Aivan kirkaasti oma Vuoden peli, ainut huono puoli että vie niin paljon vapaa-aikaa :whistling:
 
Muuten, noita myrkytyksiä, kasveja ynm vastaan ei kai ole mitään asua tyyliin Fallout, joka antaisi 100 prosentin immuniteetin? Eli vaan lääkkeitä popsien mennään?
Parista luolasta pitänyt peruuttaa kun lääkkeet loppuu ja joku 60 prossan immuuniasu ei oikein toimi. Tai sitten käsittänyt tuon systeemin väärin.

Älä rollaa myrkyssä.
 
Muuten, noita myrkytyksiä, kasveja ynm vastaan ei kai ole mitään asua tyyliin Fallout, joka antaisi 100 prosentin immuniteetin? Eli vaan lääkkeitä popsien mennään?

No poisoniin tavallaan on. Löytyy talismaani, joka regenaa hp:ta ja sen pitäis olla just sen verran vahva, että pitää poisonin aisoissa.
 



Jaa mutta onpahan maistuva! Hymy pyllyssä tulee väännettyä ja kun on pysynyt ilman spoilereita sun muuta, niin kaikkea passaa ihastella. Parit tyhmät kuolemat summasin kännykkäseksivau-videoksi!
 
Saas nähdä kun nostin uuden hahmon että sain sword of night and flame +5 ja royal remains armor setin ilman että olen vielä tehnyt mitään :)
 
Viimeksi muokattu:
Miksi nuolet osoittaa Castle Morne vaikka pieksin sieltä bossin ja tein questin?
 
Miksi nuolet osoittaa Castle Morne vaikka pieksin sieltä bossin ja tein questin?

Kartasta ei poistu ne nuolet. Sen voisi minusta pätsätä ja samoin olisi kiva, jos pelatut pienet dungeonit tulisi suoritusmerkinnäksi. Ei nyt ihan pakko, mutta toivoisin.

Alkuun pätsit varmasti suorituskykyyn liittyen ja sitten alkaa balanssipätsit aseisiin ja muihin varusteisiin. Niissä From kuuntelee pelaajia.
 
Osoittaako ne nuolet vain bossidungeonit, jotka pitää käydä kuitenkin? Alussa tulee vaikutelma, että niitä pitäisi seurata mutta ei ne mikään reittiohje ole.

Sinne ihan eteläkärjen linnaankin osoittaa eikä siellä mitään erikoista ollut.
 
Kartasta ei poistu ne nuolet. Sen voisi minusta pätsätä ja samoin olisi kiva, jos pelatut pienet dungeonit tulisi suoritusmerkinnäksi. Ei nyt ihan pakko, mutta toivoisin.

Alkuun pätsit varmasti suorituskykyyn liittyen ja sitten alkaa balanssipätsit aseisiin ja muihin varusteisiin. Niissä From kuuntelee pelaajia.

Kannattaa merkitä kartalle custom - markkereita, itse laittanut esim. pääkalloa bossien päälle jotka odottelee läpäisyä, miekan kuvaa avaamattomiin gargoyle oviin jne.
 
I did it! Reilu sata tuntia peliä takana ja se on läpi! Talviloma well spent. :rofl:

Ihan 5/5 teos ja meni heittämällä omaksi suosikki-soulssiksi. :kippis:

IMG_20220306_105932__01.jpg

Ennen NG+ pitää koluta vielä koko kartta läpi ja nirhata vaihtoehtoiset pomot. Vielä on paljon tekemistä. :comp:
 
I did it! Reilu sata tuntia peliä takana ja se on läpi! Talviloma well spent. :rofl:

Ihan 5/5 teos ja meni heittämällä omaksi suosikki-soulssiksi. :kippis:

IMG_20220306_105932__01.jpg

Ennen NG+ pitää koluta vielä koko kartta läpi ja nirhata vaihtoehtoiset pomot. Vielä on paljon tekemistä. :comp:

Paljos oli leveli lopussa?
 
Paljos oli leveli lopussa?

125 levelin maagi int/faith -buildilla. Kaikki pomosielut tuli käytettyä esineisiin ja muutaman kerran satoja tuhansia hävisi kuollessa, joten olisi voinut olla enemmänkin leveliä. Jospa pyrkisi sinne lähelle 150 ennen kuin menee Journey 2.
 
Minä pumppaan inttiä niin saa joskus nuo 70 int spellit vielä käyttöön. Tällä hahmolla, jos jokusen kierroksen pelaisi ainakin.

Ei ole kyllä mikään peli Bloodbornen jälkeen ottanut näin kokonaisvaltaisesti päätä haltuun. Kuume ja vatsatauti verotti pelaamista, mutta ajatukset oli pelissä kyllä melkein jatkuvaan.
 
Souls-peleistä oli aiemmin kokemusta vain muutaman tunnin ajan Bloodbornesta (ennen ragequitia). Huomattavasti helpommin lähestyttävä tämä on kuin se. On nyt tullut pelattua ensimmäisen linnan lisäksi se linna läpi, missä on Loretta, ja seikkailtu ympäri maailmaa tutkimassa asioita. Ja voi veljet on maistunut.
 
Viimeksi muokattu:
En tiedä olenko vuosien saatossa kehittynyt pelaajana vai antaako tämä enemmän anteeksi, mutta bloodbronen tunnin jälkeisen ragequitin jälkeen tämä on ollut yllättävän mukava kokemus. Haastava, mutta mukava. Tuntuu etten vielä ymmärrä mistään mitään, mutta otin tämän pelin työn alle ilman mitään saavutteita tai paineta. Kiertelen ja tutkin maailmaa ja koitan päästä tähän pelityyliin sisälle.

Läpäisy ei todellakaan ole tavoitteena. Nyt reilun 15h jälkeen voin sanoa, että kyllä tämä peli on antanut rahoille vastinetta kokemuksena.
 
Klassiset Souls-vitutukset: Ne kamat, joita haluat käyttää on yleensä saatanan typerän näköisiä ja kaiken kruunaa joku jättiläispää tai vastaava. Vanity slotit olisi jo tervetulleita ainakin pelaajan itsensä näytölle.
 
Jahas tulipa hiukan farmattua leveleitä. 103 tasolle taisi jäädä hahmo, kun viimeistelin "dark moon" questlinen aikana taisteltujen major bossien liitännäis alueista osan. Pitäneisi seuraavaksi aseita ja ase statteja enempi päivittää, kun ei lopussa vastaan tullleet normaali hirviöt ottaneet juurikaan damagea omista lyönneistä/spelleistä, tosin endurancea vieläkin omaan makuun liian vähän (kovin painava tuo uusi armour). Mimic spirit summon (+8) kyllä aika mukavasti tankkasi melkein mitä vain, ja varsin hyvin pysyy agrokin (hiukan vaikeuksia erään yli pitkän hirviön kanssa). Hiukan halvaksi tosin meni, kun piti damagen puutteeseen hankkia rot dot.

Tämä sivu reissu alkoi toisen greater rune bossin ovelta - piti sekin taistelu viimeistellä tämän questlinen takia.
 
Viimeksi muokattu:
Pitäisiköhän sinne linnaan vihdoin mennä. Tässä tutkin maailmaa ja satuin löytämään selkeän quest linen niin aloin sitä innolla työstämään. Se päätyi siihen että pitää tapella Radhania vastaan ja läpällä kävin kokeilemassa. Sehän kaatui melko tuskitta parin yrityksen jälkeen.

Kävin myös pieksemässä Draconic Tree Sentinelin joka on ollut kyllä pahin vihollinen tähän mennessä. Jotain random lohikäärmeitäkin on läjä tullut piestyä ympäri maailmaa.
 
Aika pahasti meinaa välillä stutteroida. RTX 3080, 4K ja asetukset medium/high, paitsi tekstuurit high:sta yksi ylöspäin. Onneksi korjaantunut yleensä pelin uudelleenkäynnistyksellä. Yllätyin Margitin vaikeusasteesta, mutta vastuksena silti miellyttävä.
 
Sain parit uudet spellit käyttöön, kun int meni 40 kohdille. Vaihtoehtoisia lopareita tullut kaadettua ja npc-tehtäviä tehdessä. Aika hurahtaa vauhdilla kyllä. :D

Useita mielenkiintoisia aseita, mutta ei minun int magelle oikein. Pitää kaverin kautta tiputella seuraavalle hahmolle. Joku iso leka tms käyttöön sitten.
 
DS1:n Capra Demon ärsytti ihan oikeasti joskus sen paskan areenan takia.

Parhaita muistoja remasterista, kun neljän pelaajan voimin astuttiin sinne. Capra kattonu vaan et voi perkele. Ei saanu mitään tolkkua siitä matsista. Kaikki hakkas vaan ja homma oli ohi sekunneissa. :D
 
Useita mielenkiintoisia aseita, mutta ei minun int magelle oikein. Pitää kaverin kautta tiputella seuraavalle hahmolle. Joku iso leka tms käyttöön sitten.
Eli pystyytkö noita tavaroita tosiaan siirtämään noin hahmolta toiselle tai onko tuohon muitakin keinoja?
 
Sellainen kilpiin iskettävä taito kuin "Barricade Shield" (En muista mistä löysin!)
Antaa vissiin +40 pistettä "Guard Boost" -stattia kilven päälle, ja kestää n. 10 sekuntia per 8 FP/käyttö.

Käytännössä tarkoittaa, että jos kilvellä on vähintään 60 "Guard Boost", ei kilvellä torjuminen vie yhtään staminaa.
 
Eli pystyytkö noita tavaroita tosiaan siirtämään noin hahmolta toiselle tai onko tuohon muitakin keinoja?

Joo siis kaverin kutsuu peliin ja tiputtaa varusteita. Kaveri ottaa itselleen ne. Sitten vaihtaa hahmon, jolle haluaa ne varusteet ja kaveri tiputtaa ne vuorostaan. Joku rajoitus on siinä että saako miten levelitetty ase olla. Ainakin aiemmin ollut soulseissa eli kun uusi hahmosi on ilman asepäivityksiä niin sinulle ei voi tiputtaa asetta, jota on päivitetty.

Pitää vielä varmistaa tarkemmin jostain.
 
Eli pystyytkö noita tavaroita tosiaan siirtämään noin hahmolta toiselle tai onko tuohon muitakin keinoja?

Kaverin kautta pystyy, muuten ei. Tosin eikös NG+ kanssa aloiteta samoilla kamppeilla anyway jolloinka siirtoa ei tarvitse?
 
Itse haluan eri hahmoja eri lähtökohdista niin kaverin kautta lähtee varusteita. Juuri sain kunnon lekan, joka pitää strength ukolle saada.
 
Rankaiseeko tämä peli kuolemasta muuten kuin ottamalla XP pisteet pois, ja antamalla ne takaisin jos pääset takaisin sinne minne kuolit? Google sanoo että ei, mutta olen aika varovaisesti googlaillut pelistä tietoa spoilereiden pelossa.
 
Rankaiseeko tämä peli kuolemasta muuten kuin ottamalla XP pisteet pois, ja antamalla ne takaisin jos pääset takaisin sinne minne kuolit? Google sanoo että ei, mutta olen aika varovaisesti googlaillut pelistä tietoa spoilereiden pelossa.

Ei tietääkseni. Paitsi että menettää Rune Arc-efektin jos sellainen on päällä, ja lisäksi Stormveil castlessa menettää osan pisteistä vaikka pääsisit takaisin sinne mihin kuolit. Nämä hävinneet ja kerääntyneet pisteet saa kyllä takaisin tiettyyn pisteeseen asti tekemällä jotain mutta itseltä meni ainakin kokonaan ohi tuo..
 
Hitto kun teksi mieli hankkia tämä peli, mutta ei ole mitään kokemusta herran aikaisemmista peleistä -eikä ylipäätään kiinnostusta pelit missä tarkkuus/ajoitus meleessä yms on se tärkein. Kiinnostaa tuo avoin maailma ja synkkyys, viimeksi jaksanut yksin pelinä witcher 3 juuri sen tarinan takia. Kai se on pakko vain hankkia tuonne kirjastoon ja kokeilla ja jää sinne pölyttymään kun kasetti ei kestä.
 
Kannattaa merkitä kartalle custom - markkereita, itse laittanut esim. pääkalloa bossien päälle jotka odottelee läpäisyä, miekan kuvaa avaamattomiin gargoyle oviin jne.
Tätäkin tullut harrastettua. Toivoisin että Markerit olisivat kuvaavampia. Esim Stonekeylle oma marker, ite niissä käyttänyt timanttia *shrug*
 
Hitto kun teksi mieli hankkia tämä peli, mutta ei ole mitään kokemusta herran aikaisemmista peleistä -eikä ylipäätään kiinnostusta pelit missä tarkkuus/ajoitus meleessä yms on se tärkein. Kiinnostaa tuo avoin maailma ja synkkyys, viimeksi jaksanut yksin pelinä witcher 3 juuri sen tarinan takia. Kai se on pakko vain hankkia tuonne kirjastoon ja kokeilla ja jää sinne pölyttymään kun kasetti ei kestä.

Mä pelaan tätä ihan puhtaasti varusteilla ja levelillä. Skillistä ei tietoakaan.

Aloitin vaan tutkimaan maailmaa ja samalla tullut aseita ja leveliä. En ole vaivautunut vielä menemään edes ekaan ns. oikeaan bossiin vaikka level alkaa lähennellä 80 kun vaan tutkin maailmaa ja kerään parempaa kamaa ja leveliä. Ei tämä ainakaan tällä tyylillä tunnu älyttömän vaikealta kun voi vaan skipata liian vaikeat kohat ja palata niihin myöhemmin.
 
Parhaita muistoja remasterista, kun neljän pelaajan voimin astuttiin sinne. Capra kattonu vaan et voi perkele. Ei saanu mitään tolkkua siitä matsista. Kaikki hakkas vaan ja homma oli ohi sekunneissa. :D
Kävin itsekkin Remasterin julkaisun aikaan cooppaamassa kaikille halukkaille ko. bossia.
 
Niin unohdin mainita, ilmeisesti steam versiossa on ns. muisti vuoto, koajan lisääntyy lukumuistin käyttö, tosin hitaasti, ja peli kaatuu, kun tarpeeksi pitkään on pelannut. Olikohan noin 25GB tms paikkeilla (64GBstä) omassa tapuksessa (windows käyttää ihan reilusti myös). Tosin vain pari stutter kohtaa taisi olla viimeisessä pitkässä peli sessiossa.
 
En tiedä olenko vuosien saatossa kehittynyt pelaajana vai antaako tämä enemmän anteeksi

Riippuu varmaan miten pelaat. Tässä vihut tuntuu olevan entistä aggressiivisempia, omaavat huomattavasti pidemmät kombot ja kenties tekevät enemmän damaakin. Tuntuu, ettei välillä ole nopeallakaan aseella aikaa kuin korkeintaan yhteen osumaan ennenkuin seuraava 8 lyönnin kombo on jo aluillaan. Yleisesti siis, sanoisin, että tää on vaikein souls fromilta. Mutta easy modella peli tuntuu olevan huomattavasti helpompi kuin ennen. Koitin esim. margitissa summoneja (ei npc tai pelaajia, vaan skeleton militia) ja koko taistelu oli yksi läppä. Ei oo tainnut yhdessäkään soulssissa olla noin helppoa pomotaistelua. Ja toki noita sorcerer-runeja hieman vilkuilleena sanoisin, ettei sillä pelityylillä kauheasti vaikeuksia löydä.
 
Riippuu varmaan miten pelaat. Tässä vihut tuntuu olevan entistä aggressiivisempia, omaavat huomattavasti pidemmät kombot ja kenties tekevät enemmän damaakin. Tuntuu, ettei välillä ole nopeallakaan aseella aikaa kuin korkeintaan yhteen osumaan ennenkuin seuraava 8 lyönnin kombo on jo aluillaan. Yleisesti siis, sanoisin, että tää on vaikein souls fromilta. Mutta easy modella peli tuntuu olevan huomattavasti helpompi kuin ennen. Koitin esim. margitissa summoneja (ei npc tai pelaajia, vaan skeleton militia) ja koko taistelu oli yksi läppä. Ei oo tainnut yhdessäkään soulssissa olla noin helppoa pomotaistelua. Ja toki noita sorcerer-runeja hieman vilkuilleena sanoisin, ettei sillä pelityylillä kauheasti vaikeuksia löydä.
Päätön Lhutel sooloaa bosseja kunhan itse pysyy hengissä ne hetket kun se teleporttaa aggrot pois.
 
Souls-peleistä oli aiemmin kokemusta vain muutaman tunnin ajan Bloodbornesta (ennen ragequitia). Huomattavasti helpommin lähestyttävä tämä on kuin se. On nyt tullut pelattua ensimmäisen linnan lisäksi se linna läpi, missä on Loretta, ja seikkailtu ympäri maailmaa tutkimassa asioita. Ja voi veljet on maistunut.


En tiedä olenko vuosien saatossa kehittynyt pelaajana vai antaako tämä enemmän anteeksi, mutta bloodbronen tunnin jälkeisen ragequitin jälkeen tämä on ollut yllättävän mukava kokemus. Haastava, mutta mukava. Tuntuu etten vielä ymmärrä mistään mitään, mutta otin tämän pelin työn alle ilman mitään saavutteita tai paineta. Kiertelen ja tutkin maailmaa ja koitan päästä tähän pelityyliin sisälle.

Läpäisy ei todellakaan ole tavoitteena. Nyt reilun 15h jälkeen voin sanoa, että kyllä tämä peli on antanut rahoille vastinetta kokemuksena.

Juu tämä on itselle toinen Fromin peli, mitä tullut pelattua. Ensimmäinen oli sekiro, joka sai oman v käyrän kyllä aivan tappiin. Tässä ei ole semmoisesta ollut vielä tietoakaan. Bossitaisteuluitakin pääsee nopeasti aina yrittämään uudelleen ja jotenkin muutenkin tämä tuntuu "reilummalle" sekiroon verrattuna.
 
Hyvä että näin isosta pelistä löytyy eri tapoja helpommasta isompiin haasteisiin. :)

Kiva kuulla, että aika monta uutta täälläkin päässyt kiinni ja tykännyt!
 
On tullut hakattua päätä seinään aika monen alkupään pomon kanssa. Hämmästys oli melkoinen, kun pääkaupungissa Godfrey ja Morgott putosivat molemmat ekalla yrityksellä. Miimikko-summoni on ehkä hiukan OP.
 
Pelini on kaukana läpäistystä uskoakseni mutta kaikista Soulseista Demons, Dark 1, 2 ja 3 sekä Bloodbornesta pleikkarilla platinat vetäneenä tämä ei tunnu turhauttavan vaikealta toisin kuin aiemmat hetkittäin. Osasyynä varmaan mahdollisuus grindata ja hakea varusteita ohi sen hetkisen pelivaiheen sekä vanha tottumus. Sekiroa en jaksanut edes läpi koska yhteen pelitapaan pakotettu putkijuoksu oli juuri sellainen väärällä tavalla liian hankala, että toista lähestymistapaa, mitä kokeilla, ei usein ollut. Eikä ollut Windowsissa edes platinaa houkuttimena vaikka trophyistä piittaaminen jäi aikaa sitten.
 
Millä levelillä yritit? itse tapoin Margitin vasta 30 levelin kohdalla, meni kolmannella yrittämällä, käytin susia ja ihan sitä Samurain alotusmiekkaa jossa plus 3 leveliä. Ainakin tuolla levelillä aika iisi jo. 2 muuta kuolemaa tuli vaan siitä kun putosin kielekkeeltä alas :D.
Aika kauan ne sudet sinnitteli siinä niin se auttaa mukavasti taistelussa.

Viikko sitten näin kuin yksi striimaaja kuoli 120 kertaa sille, jästipäänä oli levelillä 10 yrittämässä, ei halunnut antaa periksi vaikka chätti kirjoitti että melko mahdoton ellei hieman kehitä ukkoa. Tai onhan se mahdollista tosi alhasellakin ukolla mutta sitten pitää opetella vihun liikkeet ulkoa.

Olin myös lopulta joku 30-32lvl bastard tapissa voitin. Lopulta ei tarvinut edes kuin kahta fläskiä meni kohtuu helposti. Nyt on armori setti sieltä linnakkeesta. Paikoitellen löytyy jotain elder bosseja puitten alta miten vitussa niitä voittaa. Kaksi hittiä ja död ja hevosella tai ilman ei onnistu. Parempi kilpi ja ase pitäisi melkein vielä löytää. Kiinnostaisi kovasti palava miekka tms. Paljon koluttavaa ja opittavaa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
260 337
Viestejä
4 519 961
Jäsenet
74 588
Uusin jäsen
Juhis427

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom