Elden Ring (PC, PS4/PS5, Xbox One/X/S)

Liittynyt
23.11.2016
Viestejä
76
Juurikin se :D teki mukavat ensivaikutelmat ne vankkurit, kun menin alussa ylhäällä kulman taakse piiloon, niin sen vankkurin pyörän terä osu mun hahmoon ja rips.
Tuossahan on vielä bossille juostava aivan koko matka uudelleen. Tai ainakaan en nuotiota matkan varrelta löytänyt. Kerran sinne asti pääsin ja ihan heti ei huvita uudelleen yrittää
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 805
Viimeksi pelannut ekaa Dark Soulssia ja kyllähän tämän tuntuma on todella kankea. Ehkä tietty aika kullannut muistot, mutta esimerkiksi väistäminen kierähtämällä ei onnistu aina. Stamina täynnä, ei hyökkäysanimaatiota käynnissä ja ympyrää saa rämpyttää monta kertaa ennen kuin ukko kierähtää. Load mediumilla, jos sillä on tuohon viiveeseen vaikutusta.
Toinen mikä on ihmetyttänyt, että välillä tulee osumaa läpi, vaikka olisi kilpi edessä ja stamina täynnä. Kilvessä se physical puolustus kuitenkin 100 ja ihan perustason mosa välillä huitaisee blokin ohi.
Mulla kans ei suostu ukkeli pyörähtämään joskus, mutta se on ollu aina silloin ku olen hakannu ja väistelly sen verran että stamina on loppu. Eli ei ole staminaa pyörähtämiseen ja sitten silmän räpäyksen kuluttua kun stamina on noussut niin ukko väistää vaikka napin painalluksesta tuntuu olevan jo aikaa.

Tässä pelissä tuntui input-systeemi olevan vähän erilainen ja inputit jää talteen pitemmältä ajalta. Nyt kun pelaan erittäin hitaalla colossal sword -luokan aseella niin huomaa kuinka nappien rämpytys kostautuu. Olen jotenkin tottunut kaksoisnapsauttamaan nopeaa iskua lyödessä nopeilla aseilla, ja nyt tällä hitaalla miekalla kaksoinnapautuksen jälkeen menee 5 sekuntia kun se lyökin kaksi kertaa. Pikkuhiljaa olen oppinu että painan vain kerran ja toisen kerran vasta sitten kun olen varma että haluan jaksaa komboa.

Mullaki tulee joskus iskut kilvestä läpi. Aseiden hitboxit tuntuis seuraavan tarkasti aseen fyysistä sijaintia/liikerataa. Jos kilven sijainti ja iskun suunta on oikeita (ylämäki/alamäki) niin isku ei edes osu kilpeen ja tulee damagea.

Nyt tuli taas muutama tunti samoiltua aloitusalueella ja koluttua pikku luolia. On tämä kyllä koukuttava peli. Saa nähdä miten käy, kun ekaa kunnon tarinabossia vastaan lähtee. Meren rannan merihirviötä kävin vähän husimassa, mitta pirun vähän tekee miekat vahinkoa siihen. Ratsulla pyörin ympyrää sen ympärillä, mutta ei jaksanu mättää, kun se helaakin itteesä aina välillä.
Juu nuilla on kova resistance strike ja pierce damagelle, mutta slash toimii. Kannattaa vilkaista damage types saa vähän hajua mikä vois toimia mihinki vihuun. Se elukka ottaa silti hillittömästi damagea ku lyöt nokkaan tarpeeksi ja sitte critical hitin. Toki alkupelissä ne taitaa olla pahoja vastuksia jokatapauksessa.


Animaatiot tässä pelissä on tehty kyllä hienosti. Suu vetää väkisinkin hymyyn kun pamauttaa colossal swordilla kovaa horisontaalisesti ja kaikki sen tielle jäävä lentää kuin räsynukke. Tikarien dual wieldaus myös erittäin siistin näköistä! Ja varmaan tehokastaki jos kumpikin tikari tekee bloodlossia. Haluttais koittaa, mutta menen nyt toistaiseksi tällä STR colossol sword ukolla joka taikoo ase buffeja (INT13, FTH13). Kilven tilalle voisin ehkä koittaa jotain daggeria että voi lyödä nopeasti pikku vihua, kun ei tule paljoa torjuttua tällä isolla miekalla.
 
Viimeksi muokattu:

ssg

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 926
Onko vinkkiä mitä kannattaisi tehdä. Level on 48 samurailla. Kaikki muu on ihan hyvin paitsi damage on ihan onneton. Miekka on +5 ja en ole hetkeen löytynyt tarpeeksi smithing stoneja lisää. Viimeiset 10 leveliä ainankin olen pumpannut dexiin ja se alkaa lähestyä 40.

En oikeen tiedä mitä tässä kannattaisi tehdä. En tosin ole edes linnassa käynyt joten en tiedä miten siellä pärjäisi, mutta ihan nuo Limegraven pikkubossitkin imevät ihan sikana iskuja.

Flaskitkin on +9 kartan ympäri pyörimisen jälkeen ja niitä on 11 joten senkin puolesta peli helpottui kummasti. Pitäisi vaan pystyä tekemään enemmän vahinkoa.
 

neg0t

Tukijäsen
Team Ryzen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
544
smithing stoneja voi farmata limgravessa sieltä yhdestä kaivoksesta, entrance lähellä merenrantaa vasemmalla. Stormhill castlen alapuolella kallion alareunassa. Minkälaista weapon arttia käytät ja mikä skaalaus aseessa?
 

ATE

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 095
Onko vinkkiä mitä kannattaisi tehdä. Level on 48 samurailla. Kaikki muu on ihan hyvin paitsi damage on ihan onneton. Miekka on +5 ja en ole hetkeen löytynyt tarpeeksi smithing stoneja lisää. Viimeiset 10 leveliä ainankin olen pumpannut dexiin ja se alkaa lähestyä 40.

En oikeen tiedä mitä tässä kannattaisi tehdä. En tosin ole edes linnassa käynyt joten en tiedä miten siellä pärjäisi, mutta ihan nuo Limegraven pikkubossitkin imevät ihan sikana iskuja.

Flaskitkin on +9 kartan ympäri pyörimisen jälkeen ja niitä on 11 joten senkin puolesta peli helpottui kummasti. Pitäisi vaan pystyä tekemään enemmän vahinkoa.
Kai aseessa on Keen scaalaus? 2 tason smithing stoneja löytyy ainakin jonkin verran Limgraven viereisten alueiden kaivoksista. Niitähän tuo kaipaisi. Bleed scaalaus varmaan myös toimisi.

Ilmeisesti muutama Ash of war myös todella kova katanalle. Erityisesti se joku blood blade tjs. joka antaa lisää bleediä ja lyö kovaa.
 
Viimeksi muokattu:

ssg

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 926
Kai aseessa on Keen scaalaus? 2 tason smithing stoneja löytyy ainakin jonkin verran Limgraven viereisten alueiden kaivoksista. Niitähän tuo kaipaisi. Bleed scaalaus varmaan myös toimisi.

Ilmeisesti muutama Ash of war myös todella kova katanalle. Erityisesti se joku blood blade tjs. joka antaa lisää bleediä ja lyö kovaa.
Tuota skaalausta en oikeen ymmärrä. Vaikka dexiin on tungettu lähes kaikki pojot niin silti Keen skaalauksella damge laskee verrattuna oletukseen. Kuinka hitosti sitä dexiä pitää olla että se alkaa vaikuttamaan? Strengthtin jätin 18 kun ase jota halusin käyttää vaati sen, tosin en sitä sitten lopulta saanut vielä.

Olen kokeillut molempia unsesthia ja bloody slashiä. Molemmat ihan kivoja vähän eri syistä.
 
Liittynyt
23.11.2017
Viestejä
1 935
Onko vinkkiä mitä kannattaisi tehdä. Level on 48 samurailla. Kaikki muu on ihan hyvin paitsi damage on ihan onneton. Miekka on +5 ja en ole hetkeen löytynyt tarpeeksi smithing stoneja lisää. Viimeiset 10 leveliä ainankin olen pumpannut dexiin ja se alkaa lähestyä 40.

En oikeen tiedä mitä tässä kannattaisi tehdä. En tosin ole edes linnassa käynyt joten en tiedä miten siellä pärjäisi, mutta ihan nuo Limegraven pikkubossitkin imevät ihan sikana iskuja.

Flaskitkin on +9 kartan ympäri pyörimisen jälkeen ja niitä on 11 joten senkin puolesta peli helpottui kummasti. Pitäisi vaan pystyä tekemään enemmän vahinkoa.
Miten järjettömän kauan olet farmannut noita lähialueita? Mulla on vieläkin vähemmän levua ja flaskia, ja kohta jo seuraava alue läpäisty. Aseupgradeja irtoaa paremmin sitten linnasta ja sen jälkeen, eli menet nyt tappamaan sen Margitin ja läpäisemään linnan. Pitäisi kyllä tuolla hahmolla onnistua helposti.
 

neg0t

Tukijäsen
Team Ryzen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
544
Tuota skaalausta en oikeen ymmärrä. Vaikka dexiin on tungettu lähes kaikki pojot niin silti Keen skaalauksella damge laskee verrattuna oletukseen. Kuinka hitosti sitä dexiä pitää olla että se alkaa vaikuttamaan? Strengthtin jätin 18 kun ase jota halusin käyttää vaati sen, tosin en sitä sitten lopulta saanut vielä.

Olen kokeillut molempia unsesthia ja bloody slashiä. Molemmat ihan kivoja vähän eri syistä.
Onko sun aseessa kuitenkin dex skaalaus ?
 

ATE

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 095
Tuo oletus Katana on D str C dex. Keenillä siitä saa E ja B. Laskee ihan sikana damagea.
Se skaalaus bonus damage pitäisi kuitenkin nousta. Jossain vaiheessa kun dexiä on tarpeeksi niin pitäisi mennä sen base damagen yli.
 

ssg

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 926
Miten järjettömän kauan olet farmannut noita lähialueita? Mulla on vieläkin vähemmän levua ja flaskia, ja kohta jo seuraava alue läpäisty. Aseupgradeja irtoaa paremmin sitten linnasta ja sen jälkeen, eli menet nyt tappamaan sen Margitin ja läpäisemään linnan. Pitäisi kyllä tuolla hahmolla onnistua helposti.
Nuohosin kaikki luolat Limgravesta. Sitten juoksin kartan päästä päähän ja keräsin kaikki golden seedit ja kirkot joihin törmäsin. Tapoin myös kaikki viholliset jotka olivat helppoja.

Yhden etä koulutuksen aikana hieroin jättiläisiä pari tuntia kun se on sen verran aivotonta puuhaa. Sieltä ne levut tuli :D
 
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
1 076
Kolme pinnaa? :D Olen speksannut maagini sille veritikarille nostamalla arcanea ja sitten sille yhdelle katanalle pumppaamalla strengthiä jne. Tässähän pääsee uudelleen speksaamaankin mutta noiden statsien päävaikutus peliin mana/hp/stamina poolien lisäksi on lähinnä mahdollistaa varusteita. Se damageskaalaus vaikuttaa S:lläkin onnettomalta.
Mietin vain että ne 3 pinnaa dexiin teksisi sekä longbown ja katanan tehokkaammaksi. Pitääpä miettiä, ei runet puussa kasva :)
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Mikä tässä muuten mahtaa olla George Martinin kädenjälkeä? Tämähän on ihan puhdasta soulsia epämääräisellä tarinan kaltaisella, joka on suunnilleen sama kuin aina ennenkin että oli maailma ja sitten tuli x ja y ja kaikki on mennyt/pölyä/mädäntynyt/lahonnut ja nyt olet vain sinä epäkuollut/ontto/tahrattu yms ja sinun pitää mennä tämän tautisen/myrkyllisen/homehtuneen maailman ääriin ja tappaa vanhat kuninkaat/loordit/puolijumalat jotta jotain suurta ja loppu josta ei oikein saa selvää, että onko mikään nyt paremmin.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 876
Mikä tässä muuten mahtaa olla George Martinin kädenjälkeä? Tämähän on ihan puhdasta soulsia epämääräisellä tarinan kaltaisella, joka on suunnilleen sama kuin aina ennenkin että oli maailma ja sitten tuli x ja y ja kaikki on mennyt/pölyä/mädäntynyt/lahonnut ja nyt olet vain sinä epäkuollut/ontto/tahrattu yms ja sinun pitää mennä tämän tautisen/myrkyllisen/homehtuneen maailman ääriin ja tappaa vanhat kuninkaat/loordit/puolijumalat jotta jotain suurta ja loppu josta ei oikein saa selvää, että onko mikään nyt paremmin.

Jos jaksat tuosta lukea.

En kännyllä viitsi briiffailla paremmin. :)
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 805
Mikä tässä muuten mahtaa olla George Martinin kädenjälkeä? Tämähän on ihan puhdasta soulsia epämääräisellä tarinan kaltaisella, joka on suunnilleen sama kuin aina ennenkin että oli maailma ja sitten tuli x ja y ja kaikki on mennyt/pölyä/mädäntynyt/lahonnut ja nyt olet vain sinä epäkuollut/ontto/tahrattu yms ja sinun pitää mennä tämän tautisen/myrkyllisen/homehtuneen maailman ääriin ja tappaa vanhat kuninkaat/loordit/puolijumalat jotta jotain suurta ja loppu josta ei oikein saa selvää, että onko mikään nyt paremmin.
Samaa oon miettiny. Kai se maailma nyt on ehjempi kokonaisuus kunhan siitä jotain alkaa tajuamaan. Tuntuu kyllä tähän asti että peliin on vain haluttu joku kuuma nimi.

Ärsyttää muuten suunnattomasti että mukana on tasan samat jutut mitä edellisissä, mutta hankalailla nimillä. Miracle = Incitation tai joku vastaava jota en osaa edes kirjottaa ilman googlea, ja oliko se Crace vai Crase vai Grase...

Muuten kyllä täys 5/5 koko peli. 50h takana, vasta kaks pomoa matalana ja peli-into säilyny hyvin.
 
Liittynyt
26.11.2020
Viestejä
452
Nyt kun peli on ollut vähän aikaa jo ulkona niin voisin kysellä vähän vanhempien PC-kokoonapanojen omistajilta, että kuinkas hyvin tämä nyt sit käytännössä niillä pyörii? Onko kuinka paljon raskaampi esim. Dark Souls 3:een verrattuna?

Itsellä siis konevanhuksena i5-3550 + GTX 970 -kombo, joka jaksaa kyllä edelleen hämmentävän hyvin pyörittää uusimpiakin pelejä kunhan karsii turhimpia pois (liekö sitten konsolien syytä kun pelit tehdään niiden moporaudan ehdoilla?), mutta aina saa kuitenkin arpoa että nytkö tulee se peli joka ei enää pyöri.
i5-4670k + gtx1060 6gb pyörittää vallan mainiosti, 45+ fps, itse en ainakaan huomaa häiritsevää nykimistä, eikä ole graffa asetukset edes minimissä.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
2 778
Onhan tämä peli huima verrattuna esim ubisoftin uudempiin tuotoksiin. Minulla jäi kesken alkuvuodesta Assassin's creed odyssey, koska alkoi puuduttamaan siinä 20 tunnin kieppeillä.
Grafiikat oli komeat mutta pian huomasi Ubisoftin copy/paste- tyylin maisemasuunnittelussa ja viehätys katosi nopeasti. Taistelu alkoi puuduttamaan myös, koska jokainen leiri oli suunnilleen samalla kaavalla tehty. Naamalle työnnetään niin paljon merkityksettömiä ja tylsiä sivuquesteja että tulee nopeasti ähky. Mitään ei tarvitse tietysti noista tehdä mutta sellaiselle kuin minä, joka yrittää löytää useimmat jutut ainakin pelistä, tuo systeemi oli surkea.

Tässä on selkeästi erilaisia alueita, erilaisia vihollisia, koskaan ei tiedä mitä luolan päästä löytyy. Tätä ei malta lopettaa pelaamasta, huomaan usein kun laitan ohjaimen pöydälle ja lähden tekemään muuta, alan jo miettiä että mitähän sitä seuraavalla pelikerralla tekisi. "Zeldamainen" maailma auttaa tässä, eli voi kuljeskella ja tutkia ilman jatkuvaa tuputtamista mitä seuraavaksi.

Nostan hattua myös vaikeustasolle. Esteet voi voittaa levuttamalla, tai harjoittelemalla paremmaksi. Joskus oveluus riittää, yhdessä kaivokseessa jättimonsteri ei päässyt kapeen luolaan perään, jäi vähän siihen jumiin koska liian iso ja sain tapettu hieman välimatkaa pitämällä. Tallennuspaikat ovat armollisen lähellä kuolemia. Ei tämä minusta mikään hardcore-vaikea ole, tässä vain pitää olla kärsivällinen hahmonsa kehittämisen kanssa, sekä taistelussa sillä vihuja pitää osata hieman lukea.

Sanoin aiemmin ettei tämä ole ihan kympin peli, kyllä tämä jo sinne kirjoissani nousee. En oikein keksi valittamista ja peli on äärimmäisen hauska. Yleensä minua ei uusintakierrokset kiinnosta, mutta Samurain jälkeen saatan tehdä uuden pelikerran taikaukolla (maagit ei ole koskaan kiinnostaneet minua peleissä mutta Elden Ring muutti senkin).

On tämä vaan mahtava tuotos. Eipä siinä nuo ajoittaiset fps-nykäykset haittaa, toki toivottavasti sitäkin parannellaan. Ja virallinen yli 60fps:n tuki olisi hyvä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.11.2017
Viestejä
1 935

Jos jaksat tuosta lukea.

En kännyllä viitsi briiffailla paremmin. :)
Miyazakihan otti Martinin tarinan/taustaloren, ja tyypilliseen tapaansa teki siitä Soulsin näköisen ajoittamalla pelin tapahtumaan kauan alkuperäisen loren tapahtumien/maailman jälkeen. Pelin tarinahan ei siis ole Martinin kirjoittama, vaan pelkästään se maailma, johon tarina perustuu.

Asiaa voisi havainnollistaa siten, että jos Miyazaki tekisi Game of Thrones-pelin, sijoittuisi se johonkin tunnistamattomaan maailmaan, jossa saattaisi nähdä rauniot kaupungista ja jonkun kertovan, että kauan sitten kuningatar halusi poistaa syntiset maailmasta ja antoi kaupungin palaa pyhällä lohikäärmeen liekillä. Ja joku alue näyttää siltä, että siellä on ollut pitkä talvi ja alueella edelleen vaeltelee eläviä kuolleita.

Itse olen tässä Elden Ringissä kiinnostunut perus-Soulseja enemmän loresta. Ihan mielenkiintoista miettiä, kauanko aikaa on kulunut siitä, kun nämä Marikan kirkot on tuhottu ja miksi tämä kaupunki on vajonnut veden alle yms.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Sanoin aiemmin ettei tämä ole ihan kympin peli, kyllä tämä jo sinne kirjoissani nousee. En oikein keksi valittamista ja peli on äärimmäisen hauska. Yleensä minua ei uusintakierrokset kiinnosta, mutta Samurain jälkeen saatan tehdä uuden pelikerran taikaukolla (maagit ei ole koskaan kiinnostaneet minua peleissä mutta Elden Ring muutti senkin).
Olen pelannut soulsit aina melee-ukolla ja nyt ajattelin ensimmäistä kertaa magella kun muistiin oli syöpynyt kuinka maagit aina vei ja meleessä vikisi ja otti pataan bosseilta. Tämä on tässä vähän kaksiteräinen juttu, jotkut asiat on maagilla triviaalisia ja juustostusmahikset korkeat. Ahtaan paikan pomot on ihan helvettiä ja vain tankkisummoni pelastaa.
 
Liittynyt
29.07.2021
Viestejä
7
Itse en ollut koskenukkaan tekijän muihin peleihin eli ihan noobina tuli tää elden hankittua ja oon kyllä tykännyt. Haastetta tuntuu olevan erityisesti bosseissa liikaa, tuo taistelun lukitus systeemi yhdistettynä hieman kämäseen kameraan tekee noista tukalan tuntusia. Käsittämättömin/negatiivisin juttu on tuo co op, kumpikaan pelaaja ei voi käyttää ratsua. Jos toinen kuolee menee kumpikin takasin omaan maailmaan ja homma pitää virittää uusiksi. Miksi vitussa? Toinen pelaajista saa vaan puolet potioneista ja ei saa esim avattua arkkuja...wtf? Ymmärrän kyllä että tekijän aiemmat pelit on olleet pääsääntöisesti singleplayer mutta jos kerran tehdään co op niin miks sen pitää olla näin nihkeetä? Onko mahdollista että tuota muutettaisiin? Itse oikein odotin että voisin tätä kaverin kanssa tahkota.
 
Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
1 317
Hoarfrost Stomp vaikuttaa tosi tehokkaalta ash of warilta ainakin raskaalle greatshield melee ukolle,voi hetkessä spämmätä kovat damaget laajalle, pomoihinkin toimii ja ukko kestää pieksämistä.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 876
Käsittämättömin/negatiivisin juttu on tuo co op, kumpikaan pelaaja ei voi käyttää ratsua. Jos toinen kuolee menee kumpikin takasin omaan maailmaan ja homma pitää virittää uusiksi. Miksi vitussa? Toinen pelaajista saa vaan puolet potioneista ja ei saa esim avattua arkkuja...wtf? Ymmärrän kyllä että tekijän aiemmat pelit on olleet pääsääntöisesti singleplayer mutta jos kerran tehdään co op niin miks sen pitää olla näin nihkeetä? Onko mahdollista että tuota muutettaisiin? Itse oikein odotin että voisin tätä kaverin kanssa tahkota.
Tuolla tavalla on aiemminkin ollut. :)
 
Liittynyt
09.12.2018
Viestejä
145
Käsittämättömin/negatiivisin juttu on tuo co op. Onko mahdollista että tuota muutettaisiin? Itse oikein odotin että voisin tätä kaverin kanssa tahkota.
Ei ole mahdollista, se toimii juuri niin kuin se on näihin peleihin suunniteltu. Toivottavasti muuttavat sitä siihen toiseen suuntaan, että esim. kaksi pelaajaa pomo taistelussa tarkoittaa 2x Health ja kolmella 3x jne.
 
Liittynyt
05.03.2017
Viestejä
615
Itse en ollut koskenukkaan tekijän muihin peleihin eli ihan noobina tuli tää elden hankittua ja oon kyllä tykännyt. Haastetta tuntuu olevan erityisesti bosseissa liikaa, tuo taistelun lukitus systeemi yhdistettynä hieman kämäseen kameraan tekee noista tukalan tuntusia. Käsittämättömin/negatiivisin juttu on tuo co op, kumpikaan pelaaja ei voi käyttää ratsua. Jos toinen kuolee menee kumpikin takasin omaan maailmaan ja homma pitää virittää uusiksi. Miksi vitussa? Toinen pelaajista saa vaan puolet potioneista ja ei saa esim avattua arkkuja...wtf? Ymmärrän kyllä että tekijän aiemmat pelit on olleet pääsääntöisesti singleplayer mutta jos kerran tehdään co op niin miks sen pitää olla näin nihkeetä? Onko mahdollista että tuota muutettaisiin? Itse oikein odotin että voisin tätä kaverin kanssa tahkota.
Kyl tää kaverin kaa toimii hyvin. Ulkona seikkailu pitää tehdä kyl erikseen, ei toimi ilman ratsua kun maailma niin iso. Mut kutsutte toisenne kun kaadatte bosseja ja dunkkuja. Molempia kyl riittää. Coopis helpompaa niin siks vähemmän flaskeja. Soulseissa ollu aina noin. Tarkoittaa käytännössä että joudutte tekee kaikki bossit ja dunkut kaks kertaa mut eipä tuo menoa ole haitannut.

Coop itemin menettää joo, jos host kuolee. Jos vain vierailija kuolee ja host ei käytä fast travel, niin ei katoa item efekti mihinkään. Mut noita coop itemejä on naurettavan helppoa tehdä tässä kun niitä coop kasveja kasvaa joka paikassa.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 876
Jos vertaa esim. Bloodborneen niin tätä on helpompi lähteä yhdessä suunnitteleen ja pelaamaan. Ds3:ssakin tarvittavat emberit loppuu pian aloittelevalla kaksikolla.

Kaks heppaa olisi silti siisti tai toinen ois peräkärrissä. :D
 
Liittynyt
26.11.2020
Viestejä
452
Itse en ollut koskenukkaan tekijän muihin peleihin eli ihan noobina tuli tää elden hankittua ja oon kyllä tykännyt. Haastetta tuntuu olevan erityisesti bosseissa liikaa, tuo taistelun lukitus systeemi yhdistettynä hieman kämäseen kameraan tekee noista tukalan tuntusia. Käsittämättömin/negatiivisin juttu on tuo co op, kumpikaan pelaaja ei voi käyttää ratsua. Jos toinen kuolee menee kumpikin takasin omaan maailmaan ja homma pitää virittää uusiksi. Miksi vitussa? Toinen pelaajista saa vaan puolet potioneista ja ei saa esim avattua arkkuja...wtf? Ymmärrän kyllä että tekijän aiemmat pelit on olleet pääsääntöisesti singleplayer mutta jos kerran tehdään co op niin miks sen pitää olla näin nihkeetä? Onko mahdollista että tuota muutettaisiin? Itse oikein odotin että voisin tätä kaverin kanssa tahkota.
Ei se olekkaan co-op, eikä sen ole tarkoituskaan olla. Sen avulla pystyy kutsumaan itselleen apua tiukkoihin paikkoihin, tai vastavuoroisesti antamaan apua tiukoissa paikoissa. Tämä ja aikaisemmat soulsit ovat ihan täysin singleplayer, vaikka mukana on multiplayer-mausteita.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 850
Onko tuosta FPS capin poistosta mitään haittoja löytynyt muuta kuin online-moodin menetys? Mitä pari tuntia pelailin niin en havainnut mitään ongelmia.
 
Liittynyt
02.12.2019
Viestejä
649
Tuo oletus Katana on D str C dex. Keenillä siitä saa E ja B. Laskee ihan sikana damagea.
Siksi kannattaa pitää ne standardilla, kunnes skaalaus antaa tarpeeksi damaa, että se base damagen lasku ei haittaa. Tosin, itse vaihtaisin aseen jo parempaan. Omasta mielestä on ehkä surkein aloitus-ase koko pelissä banditin jälkeen (tosin banditilla on sentään se oma niche, vaikkei se niche tässä pelissä olekaan hyvä) ja nopsa farmaaminen ekoja sotilaita vastaan antaa jo straight swordin, joka tekee saman homman paremmin.
 

ATE

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 095
Siksi kannattaa pitää ne standardilla, kunnes skaalaus antaa tarpeeksi damaa, että se base damagen lasku ei haittaa. Tosin, itse vaihtaisin aseen jo parempaan. Omasta mielestä on ehkä surkein aloitus-ase koko pelissä banditin jälkeen (tosin banditilla on sentään se oma niche, vaikkei se niche tässä pelissä olekaan hyvä) ja nopsa farmaaminen ekoja sotilaita vastaan antaa jo straight swordin, joka tekee saman homman paremmin.
Jännä näkemys. Itse sanoisin että ehkä paras aloitusase. Siinä ok damage 115 ja suht. nopea huitoa ja sen lisäksi ilmainen Bleed ja lisäksi Ash of War on aika hyvä.
 
Liittynyt
05.03.2017
Viestejä
615
Ai että Uchigatana on heikko? Joopa joo. Kaveri vetelee ko. katanalla edelleen. Annoin hänelle myös oman Nagakiban ja molemmissa kuulemma sama damage. Tuo bleed buildup on kova sana tuossa, tekee aika paljon lämää kun saa sen procattua. Dualwieldaamalla tämä tapahtuu toki huomattavasti nopeampaa. Lisäksi tuo unsheath ability on kova sana, hyvä reach siinä ja tekee hyvää damagea eikä maksa paljon FP:tä. Itse vetelen Moonveilillä jossa käytännössä sama ability ja sehän on ihan rikki ainakin siinä Moonveilissä ..
 

ssg

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 926
Siksi kannattaa pitää ne standardilla, kunnes skaalaus antaa tarpeeksi damaa, että se base damagen lasku ei haittaa. Tosin, itse vaihtaisin aseen jo parempaan. Omasta mielestä on ehkä surkein aloitus-ase koko pelissä banditin jälkeen (tosin banditilla on sentään se oma niche, vaikkei se niche tässä pelissä olekaan hyvä) ja nopsa farmaaminen ekoja sotilaita vastaan antaa jo straight swordin, joka tekee saman homman paremmin.
Sain just tunnin sisään molemmat Meteoric Ore Bladen ja Moonveilin ihan vaan tutkimalla mestoja. Grindasinkin reilut 100k runejakin että saan tarvittavan intin niihin.

Tässä just mietin että haluanko pistää expat inttiin vai puskenko vielä lisää dexiä. Jos haluan käyttää katanaa niin menisi kyllä aika kärvistelyksi tai smithing stonejen grindaamiseksi, loput Katanat saa vasta joskus kun pääsen vikalle alueelle, eikä mitään hajua miten sinne pääsee enkä viitsisi kattoakkaan. Sen verran jo kartalla pyörimällä selivisi että pitää bossi tai pari hieroa.


PS5 ei jostain syystä yhdistynyt nettiin. Ei näkynyt viestejä missään. Suosittelen kyllä vahvasti tätä. Oli jotenkin extra hienoa pelata.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Light rollin ja läskirollin väliin mahtuva medium on kyllä vähän liian lavea tässä pelissä. Totesin, että Moonveil kädessä on mahdoton pitää lightia jos meinaa mitään vaatteita pitää päällä joten ajattelin, että antaa mennä mediumilla sitten. Sain kaikki vastaan tulleet panssarit päälle ja jonkun 100% physical blokkaavan crest shieldin ja edelleen oli medium. Vasta tower shieldillä meni heavyn puolelle mutta siihen ei kyllä olisi riittänyt Str myöskään. Eli kaikki tai ei mitään, käytännössä yhtä samaa medium kuormitusta.

Toisaalta: Mitä mä tuolla katanalla teen kun Carian Slicer on paljon kovempi, ei paina mitään muuta kuin staffin verran ja vie manaa naurettavan vähän?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
03.12.2016
Viestejä
1 656
Rest mode ei oikeen toimi hyvin jos peli verkossa. Aina käynnistäessä palaa kuitenkin pelin starttiruutuun.
 

ssg

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 926
Juu oli kyllä ihan vaivan arvoista pistää nuo expat inttiin. Nyt on ase jolla saa piestyä myös viholliset jotka vastustavat fyysistä damagea.

Nyt voin jatkaa hyvin mielin taas eteenpäin.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
185
Tämä vaikeustaso alkaa kyllä hämmentää. Tosiaan alussa olin fiiliksissä Margitista ja Godrickista että kerrankin bosseja, jotka eivät putoa parista iskusta ja tappelu ei ole hetkessä ohi. Ja Misbegotten oli myös loistava aggrobossi joka pisti tosi koville. No, nyt ollaan Raya Lucariassa ja ylipäätään sillä suoalueella, ja tuntuu et kaikki vihut ja bossit putoavat vaikka toinen käsi selän takana. Eihän näillä kummillakaan ole health poolia about yhtään, ja ne viipaloi hetkessä alas. En nyt mielestäni ole overleveled (joku vähän yli lvl 40), mutta aseet ovat kyllä +12 perusmiekka ja +5 bloodhoundi, joista jälkimmäinen on niin naurettavan ylihyvä etten viitsi edes käyttää.
Kiitos asevinkistä :tup: Pitäneepä kokeilla tuota Bloodhound's fangia. Minulle kelpaa ylihyvä, kun en ole mikään huipputaistelija ja tuon sai suht helposti hankittua. Olen koittanut etsiä hyvää asetta, jota lähteä kehittämään.
 

neg0t

Tukijäsen
Team Ryzen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
544
Noniin nyt on Angel Wings reaper käytössä, ihan hemmetin hyvä weapon art siinä omiltaan. Alkoi muuten mörköä kaatua ihan toiseen malliin. Nyt intellectiä vähän lisää ja sitten voi keskittyä hahmon muihin ominaisuuksiin. Huomenna kutsuu stormveil castlen pohjoispuolinen alue. Limgravesta itään ei ole vielä ajankohtainen.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 631
Onko tuosta FPS capin poistosta mitään haittoja löytynyt muuta kuin online-moodin menetys? Mitä pari tuntia pelailin niin en havainnut mitään ongelmia.
Ite oon pelannut koko ajan (noin 10h) UW kuvasuhteella, ilman FPS cappia. Mitään outoa en ole huomannut.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 631
Onko suositella mitään hyvää taktiikkaa jättikarhuja vastaan. Aika pahoja nalleja ovat. Yhden sai kaadettua, kun menin raunioiden tunneliin ja siitä suuaukosta sitten mätkin hengiltä.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Ite oon pelannut koko ajan (noin 10h) UW kuvasuhteella,
Miten?

Joku kirjoitti tuosta, ettei oikein uutta merkittävää varustusta löydy ja se pitää vähän paikkansa. Vaikuttaisi vähemmän kamapeliltä kuin soulsit. Seedit, tearit ja memory slotit löytyy kaukaa tunnistettavista paikoista (kunhan ne oppii tunnistamaan) ihmeemmin tappelematta ja katakombien pohjalla odottaa yleensä joku summoni ison kasan jatkoksi. Tai sitten löytyy palkintona jotain war asheja yms. joista 95% täysin turhia. Siihen päälle useamman sortin taikoja jne. niin merkittävä varuste on erittäin harvinainen löytö. Ja aika pian on siinä vaiheessa, ettei maailmaa tutkimalla tasoa kerry koskaan ja loput pitää käydä grindaamassa jossain ennen kuin taas lähtee ottamaan riskejä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
01.12.2020
Viestejä
368
Ekaa kertaa löyty hidden wall näin jotain vajaa 30h peliä pelanneena. Aloin jo miettimään onko niitä tässä ollenkaan...

Ja takaa löyty tottakai bossi, johon oli aika matka juosta aina uudelleen kuoleman jälkeen, mutta meni onneksi kohtuu vähillä yrittämillä läpi.


Sit vinkkinä suorituskykyongelmista kärsiville, kokeilkaa lisätä steamissa käynnistysasetuksiin /nolightfx
En ole ehtinyt kokeilemaan, mutta ilmeisesti auttaa stuttering-ongelmiin.
 
Liittynyt
01.01.2018
Viestejä
1 173
Ekaa kertaa löyty hidden wall näin jotain vajaa 30h peliä pelanneena. Aloin jo miettimään onko niitä tässä ollenkaan...

Ja takaa löyty tottakai bossi, johon oli aika matka juosta aina uudelleen kuoleman jälkeen, mutta meni onneksi kohtuu vähillä yrittämillä läpi.


Sit vinkkinä suorituskykyongelmista kärsiville, kokeilkaa lisätä steamissa käynnistysasetuksiin /nolightfx
En ole ehtinyt kokeilemaan, mutta ilmeisesti auttaa stuttering-ongelmiin.
Niitähän voi olla nyt myös lattiallakin noita piiloseiniä.
 
Liittynyt
05.03.2017
Viestejä
615
Miten?

Joku kirjoitti tuosta, ettei oikein uutta merkittävää varustusta löydy ja se pitää vähän paikkansa. Vaikuttaisi vähemmän kamapeliltä kuin soulsit. Seedit, tearit ja memory slotit löytyy kaukaa tunnistettavista paikoista (kunhan ne oppii tunnistamaan) ihmeemmin tappelematta ja katakombien pohjalla odottaa yleensä joku summoni ison kasan jatkoksi. Tai sitten löytyy palkintona jotain war asheja yms. joista 95% täysin turhia. Siihen päälle useamman sortin taikoja jne. niin merkittävä varuste on erittäin harvinainen löytö. Ja aika pian on siinä vaiheessa, ettei maailmaa tutkimalla tasoa kerry koskaan ja loput pitää käydä grindaamassa jossain ennen kuin taas lähtee ottamaan riskejä.
Jaa? Ite level 55 ja mitään en ole grindannut ja merkittävää varustusta on löytynyt. Kyllähän aika monestakin paikkaa löytyy ties mitä, mutta ei tietenkään kaikki aseet tai kamppeet voi olla omaan buildiin sopivia. En ole muuten ees käyny vielä tokan legacy dunkun lähelläkään. Tai no joo portilla vahingossa portaalin takia mut avainta en ole edes etsinyt.

Noi cryptit on kyl aika turhia, sen voin myöntää. Spirit summoneita palkkioksi miltei jokaisesta. Mut toisaalta kyllä noissakin crypteissa joskus on muutakin loottia kuin vain se palkkio bossin tappamisesta.. Eräässä cryptissa oli jopa illusory wall takana toinen bossi.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 876
Kyllä minä löydän ainakin mielenkiintoisia aseita ja ashen of wareja, mutta ei tosiaan juuri tälle hahmolle ole kaikki, mutta kivasti on sillekin löytynyt. Summonit kiinnostaa myös mitä tulee.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Summoneita on vähän liikaa löydettäväksi. Kiva, että on vaihtoehtoja mutta jokainen on yksi palkinto jonkun paikan selvittämisen takana ja lopulta sitä tarvitsee kuitenkin lähinnä tietyn tyypin summonin tankki/ryhmä/ranged...
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 876
Summoneita on vähän liikaa löydettäväksi. Kiva, että on vaihtoehtoja mutta jokainen on yksi palkinto jonkun paikan selvittämisen takana ja lopulta sitä tarvitsee kuitenkin lähinnä tietyn tyypin summonin tankki/ryhmä/ranged...
Joo itse ajattelen että tarvitseminen ja sitten huvikseen erilaiset buildit ovat eri asia. Eri summoneilla ja ashen of wareilla muokata pelityylejä. Kolmosessa mielestäni dual wield swordit oli dps mielessä parhaita mutta ei aina jaksa. Testailla ja käydä mukavuusrajojen ulkopuolella. :)
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Joo itse ajattelen että tarvitseminen ja sitten huvikseen erilaiset buildit ovat eri asia. Eri summoneilla ja ashen of wareilla muokata pelityylejä. Kolmosessa mielestäni dual wield swordit oli dps mielessä parhaita mutta ei aina jaksa. Testailla ja käydä mukavuusrajojen ulkopuolella. :)
Se päätön ritari on muuten aika helvetin kova summoni. Sellian sorcery-kylään puolivahingossa harhauduttuani putsasin koko mestan sen avustuksella käytännössä aika vaivatta ja se oli hengissä vielä kun paikat olit putsattu henkiolennoista ja aarteista.
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 805
Minäki törmäsin eilen ekoihin hidden walleihin! :D Länsipuolella karttaa olin ja ihmettelin kovasti ettei siinä ollu ympärillä kymmeniä merkkejä maassa kertomassa että tällä kertaa se onkin oikea.

Mulla on summonina keihäsluurangot. Mieluusti käyttäisin jotain parempaa mutta FP ei riitä ja halvoista summoneista ne tuntuu olevan parempia häiritsemään vihuja vaikkei teekään damagea paljoa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
245 781
Viestejä
4 297 556
Jäsenet
71 699
Uusin jäsen
Arksi

Hinta.fi

Ylös Bottom