Onhan tämä peli huima verrattuna esim ubisoftin uudempiin tuotoksiin. Minulla jäi kesken alkuvuodesta Assassin's creed odyssey, koska alkoi puuduttamaan siinä 20 tunnin kieppeillä.
Grafiikat oli komeat mutta pian huomasi Ubisoftin copy/paste- tyylin maisemasuunnittelussa ja viehätys katosi nopeasti. Taistelu alkoi puuduttamaan myös, koska jokainen leiri oli suunnilleen samalla kaavalla tehty. Naamalle työnnetään niin paljon merkityksettömiä ja tylsiä sivuquesteja että tulee nopeasti ähky. Mitään ei tarvitse tietysti noista tehdä mutta sellaiselle kuin minä, joka yrittää löytää useimmat jutut ainakin pelistä, tuo systeemi oli surkea.
Tässä on selkeästi erilaisia alueita, erilaisia vihollisia, koskaan ei tiedä mitä luolan päästä löytyy. Tätä ei malta lopettaa pelaamasta, huomaan usein kun laitan ohjaimen pöydälle ja lähden tekemään muuta, alan jo miettiä että mitähän sitä seuraavalla pelikerralla tekisi. "Zeldamainen" maailma auttaa tässä, eli voi kuljeskella ja tutkia ilman jatkuvaa tuputtamista mitä seuraavaksi.
Nostan hattua myös vaikeustasolle. Esteet voi voittaa levuttamalla, tai harjoittelemalla paremmaksi. Joskus oveluus riittää, yhdessä kaivokseessa jättimonsteri ei päässyt kapeen luolaan perään, jäi vähän siihen jumiin koska liian iso ja sain tapettu hieman välimatkaa pitämällä. Tallennuspaikat ovat armollisen lähellä kuolemia. Ei tämä minusta mikään hardcore-vaikea ole, tässä vain pitää olla kärsivällinen hahmonsa kehittämisen kanssa, sekä taistelussa sillä vihuja pitää osata hieman lukea.
Sanoin aiemmin ettei tämä ole ihan kympin peli, kyllä tämä jo sinne kirjoissani nousee. En oikein keksi valittamista ja peli on äärimmäisen hauska. Yleensä minua ei uusintakierrokset kiinnosta, mutta Samurain jälkeen saatan tehdä uuden pelikerran taikaukolla (maagit ei ole koskaan kiinnostaneet minua peleissä mutta Elden Ring muutti senkin).
On tämä vaan mahtava tuotos. Eipä siinä nuo ajoittaiset fps-nykäykset haittaa, toki toivottavasti sitäkin parannellaan. Ja virallinen yli 60fps:n tuki olisi hyvä.