Minäki törmäsin eilen ekoihin hidden walleihin! Länsipuolella karttaa olin ja ihmettelin kovasti ettei siinä ollu ympärillä kymmeniä merkkejä maassa kertomassa että tällä kertaa se onkin oikea.
Mulla on summonina keihäsluurangot. Mieluusti käyttäisin jotain parempaa mutta FP ei riitä ja halvoista summoneista ne tuntuu olevan parempia häiritsemään vihuja vaikkei teekään damagea paljoa.
Joo, päätön ritari imaisee vaatimattomat 104 FP eli heti perään huikkaa. Mutta ihan eri tasoa kuin muut summonit, joita olen kokeillut. Pysyy messissä teleporttaillen, heittää taikoja, tankkaa läheltä ja kestää ihan mitä vaan
Minäki törmäsin eilen ekoihin hidden walleihin! Länsipuolella karttaa olin ja ihmettelin kovasti ettei siinä ollu ympärillä kymmeniä merkkejä maassa kertomassa että tällä kertaa se onkin oikea.
Mulla on summonina keihäsluurangot. Mieluusti käyttäisin jotain parempaa mutta FP ei riitä ja halvoista summoneista ne tuntuu olevan parempia häiritsemään vihuja vaikkei teekään damagea paljoa.
Luurangot tähän asti ehdottomasti hyödyllisimmät. Kun ajoittaa omat iskut bosseihin oikein, niin syntyvät loputtomasti uudelleen ja pääsee itse hakkaamaan vapaasti pomoja selkään.
88 tuntia peliä takana ja kartta on nyt kokonaan näkyvissä. Vielä on kuitenkin koluamattomia alueita ja pari viimeistä bossia jäljellä. Menee kyllä heittämällä parhaiden pelien joukkoon mitä ikinä pelannut.
Tuli aloitettua Prisoner-classilla int/dex -buildilla, mutta uudelleensynnyin int/faith -buildiin buffien ja skaalauksen vuoksi. Tältä oma level 100 maagi näyttää:
88 tuntia peliä takana ja kartta on nyt kokonaan näkyvissä. Vielä on kuitenkin koluamattomia alueita ja pari viimeistä bossia jäljellä. Menee kyllä heittämällä parhaiden pelien joukkoon mitä ikinä pelannut.
Tuli aloitettua Prisoner-classilla int/dex -buildilla, mutta uudelleensynnyin int/faith -buildiin buffien ja skaalauksen vuoksi. Tältä oma level 100 maagi näyttää:
En pääse ottamaan screenshottia vielä moneen tuntiin niin tässä tekstinä. Alotin Wandererilla ja reilut 50h takana, hahmo lvl54 ja tarina pomoja alhaalla vasta kaks ekaa, tänään varmaan kolmas ku taisin kust eilen illalla päästä "tärkeään" paikkaan.
Korkea STR että voi käyttää colossal swordia jonka nimi on hämäävästi Greatsword, se Berserker mangan Gutsin miekka. Pakko myöntää että monissa kohdissa tuolla miekalla peli on aika "helppo" kun liikerata on niin laaja ja monet vihuparvet saa matalaksi yhdellä kertaa. Painoaki sen verran ettei rivivihut voi edes torjua sitä.
EDIT: Nopea lyönti kyykystä on kätevä pisto ahtaisiin tiloihin ja hyppy+voimakas lyönti on kova vertikaalinen isku, kumpiki tulee tarpeeseen ku muuten liikeradat on horisontaalisesti laajoja & hitaita ja saattaa ottaa seiniin kiini.
INT ja FTH nostettu vain että saa taiottua lisä damagea ja staggeria/poise damagea aseeseen tarvittaessa.
Summonina keihäsluurangot ku ne tosiaan syntyy uudestaan kuoleman jälkeen jos niitä ei lyö uudestaan tai vihu ei käytä holy damage asetta.
Vieläki kiinnostaa kahden tikarin käyttö. Sitte ku saa respecata ja on materiaalit tikarien päivittämiseen niin aattelin kokeilla. En ole koskaan käyttäny kunnolla tikareita tai quick step:iä niin saa nähdä onko siitä mihinkään että quick steppaa vihun taakse ja sitte silmittömällä huitomisella melkein välitön bleed.
Dual wied -aseiden pitää muuten sopia yhteen että niistä saa kaiken irti. Esim. colossal sword ja tikari ei sovi yhteen. Kaks katanaa saattais sopia, eli että L1 naputtamalla tekee ihan uudenlaisen kombon.
Nörttinillityksenä toteaisin että kyseessähän ei ole sama miekka linkittämässäsi kuvassa ja pelissä. Kuvassa Guts käyttää Dragon Slayer miekkaa, pelissä oleva miekka taasen perustuu selkeästi enemmän Godolta saatuun miekkaan vaikkei ole ihan yksi yhteen siihenkään.
Nörttinillityksenä toteaisin että kyseessähän ei ole sama miekka linkittämässäsi kuvassa ja pelissä. Kuvassa Guts käyttää Dragon Slayer miekkaa, pelissä oleva miekka taasen perustuu selkeästi enemmän Godolta saatuun miekkaan vaikkei ole ihan yksi yhteen siihenkään.
Näinhän tämä taitaa olla. En ole tuota mangaa juuri lukenut, joskus 2006 katoin sitä tynkä animea. Pelintekijä Hidetaka Miyazaki on ottanut souls-peleihin kovasti vaikutteita Berserker mangasta niin ajattelin että se ois silloin sama perus miekkaki, mutta sehän onki päivitetty/eri!
Näinhän tämä taitaa olla. En ole tuota mangaa juuri lukenut, joskus 2006 katoin sitä tynkä animea. Pelintekijä Hidetaka Miyazaki on ottanut souls-peleihin kovasti vaikutteita Berserker mangasta niin ajattelin että se ois silloin sama perus miekkaki, mutta sehän onki päivitetty/eri!
Noihin aikoinaan tuli itsekin katsottua anime, rakastuin täysin siihen ja raivostuin täysin sen lopetukseen! Aika nopeasti löytyi netin syövereistä manga luettavaksi, siitä sittemmin muodostunutkin suosikki sarjakuvani. Siitä on jo jokunen vuosi kun viimeksi luin, pitäisi varmaan kohta ottaa taas uusi kierros, varsinkin kun siihen on taas lisä-chaptereita tullut. Valitettavasti ei enää tule RIP Miura. Varmaan moni yllättyisi miten paljon Berserkista on Soulseihin otettu, jo ihan yleinen tyyli on puhdasta Berserkkiä ja lisäksi todella paljon suoria lainoja. Esim. kaikkien rakastamat bonewheelit on aika suoraan napattu Berserkin sivuilta, kuten myös monet haarniska designit.
Tänään sain Tree Sentinelin kaadettua tunnin tahkoamisen jälkeen. Sitten jouduin yllättäen sinne kristallikaivoksiin. Kyllä tää peli heittää aina jotain kierrepalloa silmille. Ei tule tylsää.
Pari tuntia tuota Margit bossia tahkonneena yksin melkein sain hengiltä niin turvauduin sitten cooperativeen. Sain sen alas mutta jostain syystä oman maailman progressi ei etene? Onko näin ettei siittä ole mitään apua?
Pari tuntia tuota Margit bossia tahkonneena yksin melkein sain hengiltä niin turvauduin sitten cooperativeen. Sain sen alas mutta jostain syystä oman maailman progressi ei etene? Onko näin ettei siittä ole mitään apua?
Oletan että pistit merkin maahan ja sinut kutsuttiin auttamaan toista pelaajaa hänen maailmaansa. Sinun olisi pitänyt käyttää furcalling finger remedy ja sitten maassa olevista merkeistä kutsua joku auttamaan sinua sinun maailmaasi.
Oletan että pistit merkin maahan ja sinut kutsuttiin auttamaan toista pelaajaa hänen maailmaansa. Sinun olisi pitänyt käyttää furcalling finger remedy ja sitten maassa olevista merkeistä kutsua joku auttamaan sinua sinun maailmaasi.
Tämän illan saavutus oli viimein tiputtaa Radahn. Oneshottailu (tai vaihtoehtoisesti stagger ja toisella osumalla henki pois) meni aika pahasti ihon alle paikoin ja pari iltaa siinä meni. Aina välillä piti käydä ottamassa leveliä ja etsimässä gearia.
Noita npc-questejä on kyllä jotenkin mahdoton suorittaa ilman wikin tai oppaiden selailua (tämä tosin on häirinnyt itseä soulseissa aina). Miten löytää jonkun tyypin tuon kokoisesta maailmasta, jos ei edes anneta vinkkiä, missä voisi olla? On niin helppo mennä melkein vierestä ohikin.
Päivitä aseita ja etsi siihen tarvittavia materiaaleja. Lopulta näissä peleissä aseiden leveli on varmaan se merkittävin juttu. Päivitysmateriaaleja saa kaivoksista ja löytämättömät kaivokset näkyvät kartalla sellaisina punaruskeina läiskinä, vähän kuin olisi tupakalla poltettu jälki karttapaperiin.
Siis tuo furcalling finger remedy on käytettävä esine, niitä voi löytää sieltä täältä sekä myös craftailla lisää.
Omasta mielestä vaikuttaisi että bossit on helpompia itsestään, spirit-summoningien kanssa kuin oikeiden pelaajien avulla. Oikeiden pelaajien kanssa bossit saa bonuksia puolustuksiinsa, monesti kolme pelaajaa saa vähemmän lämää sisään kuin saisi itsestään normidefencellä. Toki on aika tapauskohtaista.
Ja tärkeänä huomiona, tässä pelissä ei varmaan kannata pahemmin hakata päätä seinään, lähde vähän kiertelemään maailmaa ja palaa takaisin vahvempana ja paremmin varusteltuna. Maailmasta löytyy aivan pirusti tutkittavaa.
Noita npc-questejä on kyllä jotenkin mahdoton suorittaa ilman wikin tai oppaiden selailua (tämä tosin on häirinnyt itseä soulseissa aina). Miten löytää jonkun tyypin tuon kokoisesta maailmasta, jos ei edes anneta vinkkiä, missä voisi olla? On niin helppo mennä melkein vierestä ohikin.
Tämä niin tuhannesti. Ja sitten kun tässä on edelleen questin "suorittaminen" monesti sitä "talk to x and exhaust his dialogue then he will be at y at later stage" ja jos et jossain muista/tajua tuota tehdä niin se on kohdassa z hollow joka hyökkää ja quest failed. Etenkin kun ei ole nuotiota vieressä niin vaikkapa se unalloyed golden needle-keissi oli ihan helvetin typerää kiitolaukkafedexausta ja aina pitää fast travel johonkin notskille, jotta samassa paikassa asia etenee ja laukata taas sinne viholliset väistellen
Näissä peleissä annetaan ihan hitosti anteeksi sellaista, mikä alittaa jopa perus ubi-tason koska toiset asiat sitten taas toimii hienosti. Mutta esimerkiksi liikkuvat ja keskenään vuorovaikuttavat NPC:t menee yli kyvyn toteuttaa?
Mikä lvl olette olleet kun olette tappaneet Bell Bearing Hunterin tai Ancient hero of Zamorak? Soulseissa toki levelit ei merkkaa kovinkaan paljoa mutta juuri nyt molemmat tuntuu ylitsepääsemättömän vaikeilta.
Kyllä minusta leveleillä on selkeä ero ja hyöty. Se että onko vigor 10 vai 40 tuo massiivisen eron. Samoin nostettu ase ja skaalaushyöty siihen. Ei välttämättä yhden iskun aikana korostu niin mutta kombotessa.
Radahn on kyllä minusta aivan perseestä. Pitäs hevosella olla takapeili. Se ärsyttää myös, että kun tipahdan niin maassa hakkaa vaan ennen kuin voin edes nousta.
On ainakin sellainen lopari että SL1 jää todennäköisesti pelaamatta. Heh.
Kyllä minusta leveleillä on selkeä ero ja hyöty. Se että onko vigor 10 vai 40 tuo massiivisen eron. Samoin nostettu ase ja skaalaushyöty siihen. Ei välttämättä yhden iskun aikana korostu niin mutta kombotessa.
Tärkeintä lienee saada tarvittava mana/riittävästi health ja sitten kamat päälle. Ainakin maagilla tuntuu siltä, että melee-aseisiin panostetut statsit on turhuutta kun slicerilla vetää paremmin ja mindia riittä se, että saa isoimmat summonit heitettyä. Pullo ei pitkään aikaan täytä kuitenkaan palkkia jos sitä manaa on joku 150 joten se on vain sen ensimmäisen manapalkin pituutta nostavaa panostusta. Olen lähinnä pumpannut sittemmin Intiä ylös jotta joskus pääsee heittelemään noita 35+ taikoja.
Radahn on kyllä minusta aivan perseestä. Pitäs hevosella olla takapeili. Se ärsyttää myös, että kun tipahdan niin maassa hakkaa vaan ennen kuin voin edes nousta.
On ainakin sellainen lopari että SL1 jää todennäköisesti pelaamatta. Heh.
Main bossit on tässä pelissä kyllä aivan persiistä maagille. Ei ole maagi ez mode tässä niin kuin Soulsseissa. Vigoria on pumpattava paljon että henki säilyy.
Tämä niin tuhannesti. Ja sitten kun tässä on edelleen questin "suorittaminen" monesti sitä "talk to x and exhaust his dialogue then he will be at y at later stage" ja jos et jossain muista/tajua tuota tehdä niin se on kohdassa z hollow joka hyökkää ja quest failed. Etenkin kun ei ole nuotiota vieressä niin vaikkapa se unalloyed golden needle-keissi oli ihan helvetin typerää kiitolaukkafedexausta ja aina pitää fast travel johonkin notskille, jotta samassa paikassa asia etenee ja laukata taas sinne viholliset väistellen
Näissä peleissä annetaan ihan hitosti anteeksi sellaista, mikä alittaa jopa perus ubi-tason koska toiset asiat sitten taas toimii hienosti. Mutta esimerkiksi liikkuvat ja keskenään vuorovaikuttavat NPC:t menee yli kyvyn toteuttaa?
Osa näistä on vähän kryptisiä, mut ne millä on jotain merkitystä ja sisältää jonkinverran ns. lisäsisältöä jonka muuten missais on sit aika selkeitä ja käsittääkseni ne voi tehdä milloin vaan. Esim Fian ja Rannin questlinet on aika suoraviivasia, toki niissäkin on helppo missata jotain jos ei kiinnitä huomiota.
Mut toi Golden Needle questi oli kyllä perseestä just ton ravaamisen takia. Sen palkintokin on vähän omituinen ja varmaankin tarkotettu niille jotka on vahingossa tehny vääriä valintoja pelin aikana. Läppänä vaan se et sen itemin käyttäminen vaatii pelin kahden vaikeimman bossin kylmäämistä
Radahn on kyllä minusta aivan perseestä. Pitäs hevosella olla takapeili. Se ärsyttää myös, että kun tipahdan niin maassa hakkaa vaan ennen kuin voin edes nousta.
On ainakin sellainen lopari että SL1 jää todennäköisesti pelaamatta. Heh.
Tää särähti mullekkin aika pahasti. Mun mielestä ehkä paskin bossi koko sarjassa. Ymmärrän kyllä idean ja sen mitä haettu takaa, mut ei se vaan kyllä oikeen tässä toimi. Meleehahmolle toi on ainakin täyttä tuuripeliä summoneiden suhteen, sillä ei mulla ainakaan kasetti kestäny lähteä yrittämään ilmankaan niitä kun selkeesti koko paska on suunniteltu silleen et niitä käytettäis mahdollisimman paljon.
Osa näistä on vähän kryptisiä, mut ne millä on jotain merkitystä ja sisältää jonkinverran ns. lisäsisältöä jonka muuten missais on sit aika selkeitä ja käsittääkseni ne voi tehdä milloin vaan. Esim Fian ja Rannin questlinet on aika suoraviivasia, toki niissäkin on helppo missata jotain jos ei kiinnitä huomiota.
Mut toi Golden Needle questi oli kyllä perseestä just ton ravaamisen takia. Sen palkintokin on vähän omituinen ja varmaankin tarkotettu niille jotka on vahingossa tehny vääriä valintoja pelin aikana. Läppänä vaan se et sen itemin käyttäminen vaatii pelin kahden vaikeimman bossin kylmäämistä
Harmittaa että noi kamat vaan livahtaa inventoryyn ilman kuvausta kun ei niistä ota heti selvää, että onko ne aseita, ruokaa vai mitä. Luulin että palkkio oli että saa opetella uusia taikoja.
Harmittaa että noi kamat vaan livahtaa inventoryyn ilman kuvausta kun ei niistä ota heti selvää, että onko ne aseita, ruokaa vai mitä. Luulin että palkkio oli että saa opetella uusia taikoja.
Se questline jatkuu ihan pelin loppumetreille asti, eli voi olla ettei se sulla vielä olekkaan ohi. Tai no, pakko siellä paikassa ei edes oo käydä missä se päättyy ja sekin on suht helposti missattavissa.
Tätä pelatessa tuli kyllä usein sellanen fiilis et tässä on ihan jäätävä määrä sellasia sijainteja ja bosseja mitä ei välttämättä peruspelaaja tuu koskaan löytämään ilman et tsekkailee netistä asioita. Harvinaista nähdä nykypeleissä sellasta kun tuntuu et jos kehittäjät tekee jotain merkittävää sisältöä peliin, niin ne sit myös varmistaa sen et sä törmäät siihen jossain vaiheessa peliä. Tässä ei juurikaan sellasta oo, törmäät jos törmäät, jos et niin voivoi. Mut siinä on kyllä ainutlaatunen fiilis kun hiffaa jotain pelkillä itemeiden teksteillä jotka parhaimmillaankin jättää vähän tulkinnan varaa ja oot tehny jotain pitkää questlineä jonka kautta sit pääset jonnekkin minne ei muuten pääsis. Tulee vähän samanlaisia tuntemuksia kun skidinä joskus PS1 pelatessa kun englanti ei taittunut mm. ollenkaan mut silti jossain JRPG:eissä pääs etenemään ihan vaan vaikka sit hakkaamalla päätä seinään kunnes osu oikeeseen.
Tämä niin tuhannesti. Ja sitten kun tässä on edelleen questin "suorittaminen" monesti sitä "talk to x and exhaust his dialogue then he will be at y at later stage" ja jos et jossain muista/tajua tuota tehdä niin se on kohdassa z hollow joka hyökkää ja quest failed. Etenkin kun ei ole nuotiota vieressä niin vaikkapa se unalloyed golden needle-keissi oli ihan helvetin typerää kiitolaukkafedexausta ja aina pitää fast travel johonkin notskille, jotta samassa paikassa asia etenee ja laukata taas sinne viholliset väistellen
Näissä peleissä annetaan ihan hitosti anteeksi sellaista, mikä alittaa jopa perus ubi-tason koska toiset asiat sitten taas toimii hienosti. Mutta esimerkiksi liikkuvat ja keskenään vuorovaikuttavat NPC:t menee yli kyvyn toteuttaa?
Minä olen aina nähnyt niin, että nää on vanhaa pelisuunnittelua ja ihan tarkoituksella. Kaikki kielii siitä, että ei ole mitään tarkoitusta tehdä sujuvaa interaktiivista maailmaa.
Minä olen aina nähnyt niin, että nää on vanhaa pelisuunnittelua ja ihan tarkoituksella. Kaikki kielii siitä, että ei ole mitään tarkoitusta tehdä sujuvaa interaktiivista maailmaa.
Onhan tässä cutscenejä. Jos tehtävä on suoritettu ja nainen parannettu niin miksi ei sinne kotiin mennessä voi olla sitten lyhyt kohtaus, jossa lätinät tulee ja lopuksi palkinto jos liikkuvia NPC:itä ei haluta toteuttaa? Sen sijaan kaikki jää aina vähän auki että onko nyt käyty toisella nuotiolla tarpeeksi moneen kertaan ja palattu takaisin ja puhuttu kaikille riittävän monesti, että homma on ok.
Tätä pelatessa tuli kyllä usein sellanen fiilis et tässä on ihan jäätävä määrä sellasia sijainteja ja bosseja mitä ei välttämättä peruspelaaja tuu koskaan löytämään ilman et tsekkailee netistä asioita.
Osa on tällaisia, kuten just nää npc jutut ja vaikka summoning bell (hassua, että peli on balansoitu sen varaan, että käyttää summoneita vetämään aggroa, mutta sen saaminen riippuu tavallaan vähän tuurista, ellen oo sitten missannut jotain selkeetä vinkkiä). Mut sit taas useimmat pomot/asiat löytää, kunhan vaan seikkailee.
Minä olen aina nähnyt niin, että nää on vanhaa pelisuunnittelua ja ihan tarkoituksella. Kaikki kielii siitä, että ei ole mitään tarkoitusta tehdä sujuvaa interaktiivista maailmaa.
Niinhän se vähän onkin ja aivan varmasti täysin tarkotuksella. Ei pelisuunnittelun suhteen juurikaan vahinkoja käy, etenkin kun tää on öööh, seitsemäs peli samanlaisella suunnittelulla? Se tyyli joko osuu tai ei osu.
Onhan tässä cutscenejä. Jos tehtävä on suoritettu ja nainen parannettu niin miksi ei sinne kotiin mennessä voi olla sitten lyhyt kohtaus, jossa lätinät tulee ja lopuksi palkinto jos liikkuvia NPC:itä ei haluta toteuttaa? Sen sijaan kaikki jää aina vähän auki että onko nyt käyty toisella nuotiolla tarpeeksi moneen kertaan ja palattu takaisin ja puhuttu kaikille riittävän monesti, että homma on ok.
Ne questlinet jotka ite tein tässä sisäls kyllä ainakin itelle tarpeeks selkeän lopetuksen ilmankin cutsceneä. Sen ymmärtää lopputulemasta tai siitä NPC:n selityksestä jos homma on nyt taputeltu, ja jos tosiaan vielä epäilyttää niin en ainakaan ite näe et on kovinkaan suuri häpeä tarkistaa netistä et oliko se nyt siinä. Vaikkakin tässä vaiheessa netissä on vielä ihan vitusti ihan puhtaasti väärää infoa asioista, lueskelin wikiä ajankulukseni läpi läpipeluun jälkeen ja aika paljon oli väärää tietoa siitä et missä järjestyksessä asiat pitää hoitaa ja mitä ei saa tehdä yms.
Elden Ring on vähän siinä pattitilanteessa et toi 97/100 metacritic houkuttelee ihan jäätävästi porukkaa kokeilemaan tätä ekana Souls-pelinä, tai antamaan toisen mahdollisuuden vaikkei joku toinen Fromin peli maistunukkaan. Ongelma vaan tulee siinä et jos pitäs miettiä yks esimerkki peleistä joka aika hyvin todistaa sen et kaikki pelit ei vaan oo kaikille, niin ne olis varmaan just nää Fromin pelit just sen takia koska näissä ei oo säädettävää vaikeustasoa ja moni asia on vähintäänkin kryptisesti selitetty, tarina ei oo keskeisessä roolissa (vaikka tässä onkin huomattavasti enemmän tarinaa kun muissa, pl. Sekiro). Tosi monissa muissa AAA-peleissä löytyy se säädettävä vaikeustaso jonka saa halutessaan siihen pisteeseen et pelissä pääsee etenemään melkeinpä silmät kiinni. Nää vaan vaatii pelaajalta paljon ja on sieltä Demon's Soulsista asti vaatinut. Tosi moni arvostelukin vielä vähän hankaloitti tilannetta sanomalla et tää on huomattavasti helpompi tai lähestyttävämpi kun muut, ja vaikka se pitääkin osittain paikkansa niin siitä saa aika herkästi väärän käsityksenkin, sillä tää on edelleenkin ihan 100% souls peli.
Enkä mä tätä sano sillä et hyvä et pidetään kasuaalit poissa ja filtteröidään ne heti alussa jo pois. Säälihän se on jos joku tän kovasti haluais pelata mut taidot tai kärsivällisyys ei riitä. Tai enemmän toi kärsivällisyys, uskon kyllä et jokanen joka tän haluais pelata ja omistaa riittävästi sitä kärsivällisyyttä pystyis kyllä opettelemaan pelimekaniikat ja bossien movesetit siihen pisteeseen et se on täysin tehtävissä. Tuskin kukaan näissä peleissä mestari oli heti alkuunsa ja se eka peli minkä nyt sattu pelaamaankaan saatto olla aika kivinenkin tie, kyllä mä ainakin muistan et se eka Dark Souls tuntu ekalla pelikerralla aika ylitsepääsemättömältä paikotellen. Mut ei kaikki pelit oo vaan kaikkien makuun vaikka arvostelut mitä sanois. En mäkään Naughty Dogin peleistä tai BOTWista esimerkiks tykkää vaikka nekin arvosteluissa on jossain +95/100 pisteissä ja se on ihan ok, ei ne oo vaan mulle.
Osa on tällaisia, kuten just nää npc jutut ja vaikka summoning bell (hassua, että peli on balansoitu sen varaan, että käyttää summoneita vetämään aggroa, mutta sen saaminen riippuu tavallaan vähän tuurista, ellen oo sitten missannut jotain selkeetä vinkkiä). Mut sit taas useimmat pomot/asiat löytää, kunhan vaan seikkailee.
Mä missasin sen Summoning Bellin alusta. Mut sen löytää sit sieltä Roundtable Holdista siltä mykältä myyjältä kenelle annetaan niitä itemeitä joilla saa lisää tavaraa kauppaan auki. Mut joo, onhan se turhan helposti missattavissa ottaen huomioon et kuinka hyödyllinen itemi on kyseessä.
Päivitä aseita ja etsi siihen tarvittavia materiaaleja. Lopulta näissä peleissä aseiden leveli on varmaan se merkittävin juttu. Päivitysmateriaaleja saa kaivoksista ja löytämättömät kaivokset näkyvät kartalla sellaisina punaruskeina läiskinä, vähän kuin olisi tupakalla poltettu jälki karttapaperiin.
Päivitin panssaria ja hommasin lisää leveliä, ei jäänyt kuin sentti parhaimmalla yrityksellä helaa 1440p näytöllä. Jotenkain sitä loppua kohen usko loppuu kun companion kuolee ja sudet häipyy ja itse täytyy väistellä sitä wombo komboa mitä sieltä tulee.
Siis tuo furcalling finger remedy on käytettävä esine, niitä voi löytää sieltä täältä sekä myös craftailla lisää.
Omasta mielestä vaikuttaisi että bossit on helpompia itsestään, spirit-summoningien kanssa kuin oikeiden pelaajien avulla. Oikeiden pelaajien kanssa bossit saa bonuksia puolustuksiinsa, monesti kolme pelaajaa saa vähemmän lämää sisään kuin saisi itsestään normidefencellä. Toki on aika tapauskohtaista.
Ja tärkeänä huomiona, tässä pelissä ei varmaan kannata pahemmin hakata päätä seinään, lähde vähän kiertelemään maailmaa ja palaa takaisin vahvempana ja paremmin varusteltuna. Maailmasta löytyy aivan pirusti tutkittavaa.
Joo juuri näin että jatkaa muualta tutkimista jos jossain ei etene - tarpeeksi näitä paikkoja niin ei tiedä oikein mitä tehdä. Kokeilin tuota itemiä ja sieltä tuli joku mulkku ja hyökkäs päälle ja tappo mut?
Onhan tässä cutscenejä. Jos tehtävä on suoritettu ja nainen parannettu niin miksi ei sinne kotiin mennessä voi olla sitten lyhyt kohtaus, jossa lätinät tulee ja lopuksi palkinto jos liikkuvia NPC:itä ei haluta toteuttaa? Sen sijaan kaikki jää aina vähän auki että onko nyt käyty toisella nuotiolla tarpeeksi moneen kertaan ja palattu takaisin ja puhuttu kaikille riittävän monesti, että homma on ok.
En oo siis tätä edes ehtinyt pelaamaan kun muutaman tunnin, varmaan oiskin ihan fiksu jos menis noin. Aiemmat pelit tuttuja kyllä.
Tuosta että kaikkea ei välttämättä löydä jos ei osaa etsiä, tulee ihan mieleen aika ennen internetiä ja Hero Quest lapsena. Tunne että tässä maailmassa on vaikka mitä ja osa jää löytymättä, eihän sen parempaa seikkailun tuntua ole.
Jotkut laittoivat buildinsa tänne, joten laitampa minäkin tämänhetkisen hahmoni.
Lvl 64. n. 40 h pelattu. Tällä hetkellä seikkailen pääkaupungissa, mutta oletattavasti todella paljon on vielä kokematta. Buildi on spear/shield + summons + weapon art (ice spear). Vähän juustoinen buildi kun perushyökkäyksiä voi tehdä kilven takaa turvassa ja frost proccaa melko nopeasti hidastaen ja tehden extra damagea. Suosikki summonini on tällä hetkellä Oleg banished knight joka kestää hiukan kuritusta pomotappeluissa ja tekää tyylikkäitä aoe hyökkäyksiä perusvihuja vastaan. Sitten vielä voi käyttää tuota ice spear weapon arttia vaikeimpia vihuja vastaan. Tekee melko hyvää damagea ja ei tarvitse olla ihan melee rangessa. Statseista sen verran, että tarpeeksi str aseen kantoon ja mindia, että pystyy summonoimaan noita kalliimpia hahmoja (Oleg tarvitsee 100 fp:tä tai 20 mindia). Loput sitten Vigoriin, enduranceen ja dexiin.
Noin 20 tunnin jälkeen pakko nostaa yksi yksittäinen asia esille erittäin positiivisessa valossa: Useammalle avustusviitalle oman merkin tekevä esine. Olen aina ollut Soulseissa paljon muiden peleihin apua tarjoava, nyt tuon ansiosta voi jatkaa seikkailua, eikä vain nököttää siinä viitan vieressä.
On kyllä ollut huikea peli eikä ole välillä meinannut malttaa millään lopettaa. Aikaisempia souls pelejä ei ole tullut pelattua, joten aika hukassa tullut oltua. Ensimmäisen "tarinabossin" sain kuitenkin alas sekä sitten useamman noita pienempiä alkupään bosseja. Prophet faith buildilla mennään, enkä oikein tiedä mihin suuntaan lähtis buildia viemään.
Twinblade tällä hetkellä käytössä. Tuntuu että kaikki hyvät wepat vaatii kuitenkin dex + str. Alkuun tuli laitettua stattia vigoriin ja mindiin, että voisi noita incantationeita spammata. Nyt löytyi sitten miekka, joka vaatisi 24 int 24 faith. Täytynee tuo yrittää grindata.
Aikaisemmin kun ei ole Soulseja tullut pelattua (pl. Bloodborne) niin buildista en tiedä millä mennään, kaikki pisteet on nakattu vigoriin, strenghtiin ja enduranceen. Liekkö sitten hyvä vai huono asia, taikoja kun ei tule käytettyä Aseena tylsä Bastard Sword +5 ilman erillistä weapon skilliä, ei ole löytynyt vielä mieluista. Tarinan puolesta ollaan ehkä paljon jäljellä suhteutettuna hahmon leveliin, vasta hetki sitten kävin tappamassa Margitin joka meni toisella yrityksellä. Tätä tuli kierretyä mm. koko Weeping Peninsulan alue, ainoastaan yksi optional boss jäi sieltä tappamatta.
Hahmona on Vagabond ja vieläkin mennään aloitusarmoreilla, selvästi parempia armoreita ei ole löytynyt. Normaalia?
Onko Bloodhound's Fang | Elden Ring Wiki ylitehoinen? Makasi pitkään repussa kunnes kokeilin niin tuossahan on käytännössä Greatswordin damaget ja pienemmän miekan lyöntinopeus, tuntuu reilusti paremmalta nopeus/vahinko suhteelta kuin mm Heavy Greatswordissa tai muussa.
Päivityskivetkin löyty melkein loppuun maanalaisesta luolastopaikasta, käyttää somber stonea tavallisen sijasta. Menen vasemmassa yläkulmassa Mountain paikassa ja ukko pätkii perusmosat 1-2 lyönnillä pakettiin, päällä on Radahn armori ja Golden Greatshield niin kestää kuritustakin kuin sika.
Hmm, vähän itseä kyllä harmittaa toi pelin balanssi. ~10h verran farmasin, että sain tuon noble's slender swordin tippumaan (ds1:ssä ainakin balder side sword oli ehdoton lemppari ja tää näyttäis olevan paras phys straight sword tässä), mutta tuntuu kyllä niin huonolta straight sword sen jälkeen, kun on noita isompia aseita käyttänyt. Pienemmät aseet ei näytä olevan yhtään käyttökelpoisia, ellei niissä ole bleediä. Ja bleedinkin tapauksessa se on sitten daggerit tai clawit.
Mun mielestä ei, mutta jotkut ylistää sitä yli kaiken. Mitä sitä itse testasin, niin greatswordeissa oli nopeampi lyöntinopeus ja tää oli enemmän verrannollinen colossaleihin. Ainakin kahdella kädellä, yhdellä kädellä en testaillut eroja. Ja ainakin itse tykkään enemmän siitä, että swordin heavy attackina on tökkäys eikä peruslyönti.
Aikaisemmin kun ei ole Soulseja tullut pelattua (pl. Bloodborne) niin buildista en tiedä millä mennään, kaikki pisteet on nakattu vigoriin, strenghtiin ja enduranceen. Liekkö sitten hyvä vai huono asia, taikoja kun ei tule käytettyä Aseena tylsä Bastard Sword +5 ilman erillistä weapon skilliä, ei ole löytynyt vielä mieluista. Tarinan puolesta ollaan ehkä paljon jäljellä suhteutettuna hahmon leveliin, vasta hetki sitten kävin tappamassa Margitin joka meni toisella yrityksellä. Tätä tuli kierretyä mm. koko Weeping Peninsulan alue, ainoastaan yksi optional boss jäi sieltä tappamatta.
Hahmona on Vagabond ja vieläkin mennään aloitusarmoreilla, selvästi parempia armoreita ei ole löytynyt. Normaalia?
Vagabondin aloitus armor on hyvä ja se löytyy vasta paljon myöhemmin pelistä muille hahmoille. Pistin merkille itsekin että kaikki armor mitä löytää alkupelistä on huonompaa kun se. Nyt tosin niskassa suurimmaksi osaksi vaatteita kun ase painaa niin paljon.
Dodii, level59 ja nyt on kaksi Great Runea taskussa ja eteneminen on sujuvaa. Ray Lucaria Academy tai vastaava taisi olla paikan nimi. Pomoa piti koittaa useampi kerta mutta ei ollut lähellekään Margitin veroinen, se on vieläkin ehdottomasti hankalin pomo tähän mennessä.
EDIT: Missasinko muuten jonkun spawnipaikan tai muuta, kun tuo pomo oli eka jonne piti juosta ja väistellä vihuja ajatuksen kanssa? Tätä ennen spawni on ollut aina vieressä ja kerkesin tottua liian hyvälle.
Aikaisemmin kun ei ole Soulseja tullut pelattua (pl. Bloodborne) niin buildista en tiedä millä mennään, kaikki pisteet on nakattu vigoriin, strenghtiin ja enduranceen. Liekkö sitten hyvä vai huono asia, taikoja kun ei tule käytettyä Aseena tylsä Bastard Sword +5 ilman erillistä weapon skilliä, ei ole löytynyt vielä mieluista. Tarinan puolesta ollaan ehkä paljon jäljellä suhteutettuna hahmon leveliin, vasta hetki sitten kävin tappamassa Margitin joka meni toisella yrityksellä. Tätä tuli kierretyä mm. koko Weeping Peninsulan alue, ainoastaan yksi optional boss jäi sieltä tappamatta.
Hahmona on Vagabond ja vieläkin mennään aloitusarmoreilla, selvästi parempia armoreita ei ole löytynyt. Normaalia?
Monet pelaajien käyttämistä armor seteistä ei oo semmosia mitkä löytyy dunkun arkusta tai tippuu bossilta. Aika monet armor setit droppaa erilaisilta vihuilta. Esim stormveil castlessa voit banished knighteilta farmailla Banished Knight armor setin. En tiedä tuosta vagabond setin statseista kyl siis mitään mut veikkaa et parempaa kamaakin olis tarjolla jos tietäisit mistä farmailla
Ne spirit summonit? Niitä voi käyttää vain tietyissä tilanteissa esim. pomot, vähän hankala systeemi ennenkuin siihen tottuu. Avoimessa maailmassa niitä ei taida saada? En ole kokeillut tarpeeksi. Vasemmassa laidassa näkyy valkea talo-ikoni kun niitä pystyy käyttämään, ja silloinkin vain kerran eli kahta spirit summonia ei voi käyttää yhtä aikaa tai edes sen jälkeen kun eka spirit summon on kuollut.
Suosittelen yleisesti jotain heittoasetta pikanappiin. Helpottaa paljon kun henkihieverissä olevan vihun joka on silti vaarallinen saa nopeasti pois pelistä.
Ne spirit summonit? Niitä voi käyttää vain tietyissä tilanteissa (pomot), vähän hankala systeemi ennenkuin siihen tottuu. Vasemmassa laidassa näkyy valkea talo-ikoni kun niitä pystyy käyttämään, ja silloinkin vain kerran eli kahta spirit summonia ei voi käyttää yhtä aikaa.
Suosittelen yleisesti jotain heittoasetta pikanappiin. Helpottaa paljon kun henkihieverissä olevan vihun joka on silti vaarallinen saa nopeasti pois pelistä.
Olisi nyt semmoinen bossi vastassa mihin olisi hyvä saada spirit summoni avuksi ja elder wikin mukaan pitäis onnistua tuolle bossille, red wolf kyseessä. Spirit summonit saa tällä hetkellä käyttöön vain swamp of aeoniassa ja silläkin vain bossin lähellä, aikaisemmin nuo toimi monissa paikoissa.
EDIT: Missasinko muuten jonkun spawnipaikan tai muuta, kun tuo pomo oli eka jonne piti juosta ja väistellä vihuja ajatuksen kanssa? Tätä ennen spawni on ollut aina vieressä ja kerkesin tottua liian hyvälle.
Itse mietin ihan samaa kyseisessä bossissa. Kohtuu hyvin mielestäni kolusin tuon paikan läpikin, eikä kyl lähempää mielestäni löytynyt gracea.
Mitä pomoon tulee, niin itsellä tainnut ottaa eniten uusintoja tähän mennessä. Toki leveli oli jossain 30 tietämillä, niin saattoi olla vaikutusta asiaan.
Perhana itseä kun ei "osaa" pelata näitä avoimen maailman pelejä. Alkuun tulee tutkittua liian tarkasti kaikki paikat ja jossain vaiheessa kiinnostus lopahtaa. Nyt kolunut kokonaan Limgraven ja siirryin Liurnian puolelle ja alkaa todellakin kiinnostus loppua kun strength combat faith:lla höystetty on tylsää sekä "sivutehtävät" (dungeonit jne.) aikalailla copypastaa kaikki.
Pitää viettää taukoa muutama päivä jos innostus löytyisi uudestaan.
Perhana itseä kun ei "osaa" pelata näitä avoimen maailman pelejä. Alkuun tulee tutkittua liian tarkasti kaikki paikat ja jossain vaiheessa kiinnostus lopahtaa.
Vastaus oli huomata ettei ulkomaailmassa ole esim. aseita lepäilemässä niinku muissa sarjan peleissä. Ne pitää hakea dungeoneista. Kannattaa lopettaa turha metri kertaa metri tutkiminen ja mennä suurpiirteisemmin. Neuvoina siihen että pääteiltä löytyy NPC:t ja muu tärkeä, turha koluta jotain metsää metrin tarkkuudella mitä minä tein alussa. Otta hevoisen ja vetelee menemään,.
Tuolla asenteella peli muuttuu puhtaaksi iloksi. Siellä on niiiiiin paljon hienoja hommia joista tähän ketjuun kirjoittajat ovat pystyneet olemaan hiljaa ja antavat tulla yllätyksenä.