Jos katsotaan Feministien eduskuntavaaliohjelmaa
https://static1.squarespace.com/sta...51045046897/fp_eduskuntavaaliohjelma_2019.pdf niin ei tuolla ole mitään sellaista joka olisi katastrofi. Maailmoja syleilevä asenne toki vie Suomen resursseja mutta kaikessa heidän tarkoitus on vain auttaa vähäosaisia. Toki ymmärrän vastustuksen siinä mielessä että se vie resursseja joita voisi kohdistaa Suomen kansalaisiin ja luultavasti poissa normaalin keskiluokkaisen tilipussista (Tavoite 12: Feminismiä ilman rajoja ja kohta 54: terveyspalvelut paperittomille). Silti nuo radikaaleimmat ehdotukset eivät tule menemään läpi koska vaaditaan eduskunnan enemmistö.
Esimerkiksi Tavoite 14, Lajien välinen oikeudenmukaisuus. Kuinka suuret mahdollisuudet heillä on saada noita tavoitteita läpi edes Vihreiden tuella? Mutta yleisesti ottaen tuolla on paljon hyviä kohtia joita myös muut edustajat ajaisivat. Näissä lisä-ääni voi tarkoittaa läpimenoa. Kohta 2: Loppu naisiin kohdistuvalle väkivallalle särähtää toki korvaan koska se antaa aiheen olettaa että miehiin kohdistuva taikka miesten välinen väkivalta ei olisi ongelma, mutta se että naisiin kohdistuvaa väkivaltaa ei olisi on silti hyvä tavoite. Kunhan siihen ei ohjata resursseja ylenmäärin siten että se on poissa miehiin kohdistuvasta väkivallasta.
Kohta 30: Asevelvollisuudesta sukupuolineutraali ja kohta 64: Asumisen oikeus kaikille taas ovat miesten asemaa parantavia toimenpiteitä, näissä itse olen vahvasti samaa mieltä heidän kanssaan.
Minua itseäni ei haittaisi vaikka puolueen edustaja valittaisiin, mutta ikävä kyllä vaaliliitosta on menossa läpi vain yksi. Piraattien ajatukset käyvät hyvin yksiin kanssani paitsi heidän pääasiassaan. Itse haluaisin parempaa valvontaa sekä poliisille kaikkien kansalaisten ja maahantulijoiden käsittävää DNA-rekisteriä. Tuossa Piraatit ovat vahvasti eri mieltä kanssani. Joissakin asioissa olen Perussuomalaisten kanssa samaa mieltä enemmän, mutta sillä erolla että haluaisin heidän ehdottamien lakien koskevan samoin kaikkia suomalaisiakin enkä vain maahantulijoita. En kuitenkaan menisi niin pitkälle että haluaisin koko vankeudenhoitolaitoksen ulkoistettavan Siperiaan taikka muualle vastaavaan paikkaan. Olen kuullut sellaistakin ehdotettavan tarkemmin mainitsematta kuka.