EA NHL 22 (Xbox one, Series S/X, PS4 & PS5)

Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
1 337
En oo varma,mut muistaisin et 2K-sarjassa pelaajien tasoerot oli selvempiä..
En muista että olisi ollut, mutta tuo on aika kaksiteräinen miekka. Jos erot on liian selviä, niin huonommilla pelaajilla ei tee mitään ja hyvät ovat liiankin hyviä, mutta toki selviä eroja täytyy kuitenkin olla. EA on onnistunut tämän suhteen ihan ok.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 396
Luulen, että tuon 2K sarjan kanssa alkaa ainakin joissain tapauksissa aika kullata muistoja. Viimeisimmäksi jäänyt multiplatform (Xbox360, Wii ja Pleikkarit) taisi olla 2K10 ja siitähän on nyt jo yli kymmenen vuotta. Sen jälkeen taisi tulla vain Wiille ja sitten vielä joku mobiiliviritys.

Oli minustakin Blades of Steel aikanaan tosi kova lätkäpeli, mutta ei sitä nyt enää ihan hirveästi jaksa hakata. :D
 
Liittynyt
12.01.2019
Viestejä
95
Ja Superstar Soccer oli paras jalkapallopeli koskaan jossa pääsi nostamaan oman joukkueensa mutasarjasta mestaruuteen. Ja jossa pystyi tekemään hienosti maaleja vetämällä oman maalivahdin heittoavauksen omalta kuudentoistametrin rajalta saksarilla vastustajan maaliin. :)
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
1 701
Upeeta tää EA logiikka. Ostat pelin kalleimman version digitaalisena ennakkoon että saat ennakkotilaajan etuja kuten korttipakkoja. Tänään pääsee toki pelaa jo mutta ainoat pakat mitä tuli oli uskollisuuspakat. Sen kaiken muun ennakkotilaus edut saat vasta kun peli on kaupoissa hyllyillä. :facepalm:
 
Liittynyt
27.04.2017
Viestejä
2 562
Mitä pakkoja nuo uskoollisuuspalkinnot oli ? Ittelle ei tullu trialis mitään, ja kaikki 3 edellistä peliä ollut hommattuna, toki boksi vaihtunut uuteen.
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
1 701
Mitä pakkoja nuo uskoollisuuspalkinnot oli ? Ittelle ei tullu trialis mitään, ja kaikki 3 edellistä peliä ollut hommattuna, toki boksi vaihtunut uuteen.
10 uskollisuuspakkaa avasin ja parhaat oli 1 powerup ja muutama 80-82ovr kultalappu ja loput setteihin täytettä. Sain trialin ja tän jälkeen täyteen setin 20 kultalappua vaihto x-factor valintaan yksi viidestä.
 
Liittynyt
27.04.2017
Viestejä
2 562
10 uskollisuuspakkaa avasin ja parhaat oli 1 powerup ja muutama 80-82ovr kultalappu ja loput setteihin täytettä. Sain trialin ja tän jälkeen täyteen setin 20 kultalappua vaihto x-factor valintaan yksi viidestä.
Pitääpä kattoa tulisko itselle uskollisuuspakat kun julkaistaan. Joskus tais ollu juuri nuon.
 
Liittynyt
07.10.2018
Viestejä
2 494
Kannattaisko munkin ruveta pelaa onlinea 22:ssa??

Yks naapuri suositteli kovasti..
 
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
204
Gigantissa oli teksti ennakkotilaa ennen kello 11 tänään, niin aikaisintaan perjantaina postilaatikkoon. Yleensä tullut tiistaina, mutta jos sitä kokeilisi saisiko kirjeen perille ajoissa.
No kattoohan tuota, vaikka kuinka ennakkoon tilattu, mutta vielä ei ole omakaan peli liikkunut.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 396
Mulla tuli oma postiin tieto tuosta saapuvasta lähetyksestä jo viime pe. Toistaiseksi ei ole tosin päivittynyt yhtään mihinkään.
 
Liittynyt
07.10.2018
Viestejä
2 494
Kyllähän näitä on joskus saanu ennen virallista ilmestymispäivää..
 
Liittynyt
27.04.2017
Viestejä
2 562
Vahva veikkaus että tiistaina tulee postilla, saa hakee myymälästä saman oelin ja palautella sitte tilatun, näin ainaki aikaisemmat 3v mennyt.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 473
Jep, ainakin default slidereilla on jäähyt aivan nollissa, eipä niitä tosin 21:ssäkään paljoa tullut, mutta ei toki näin vähää.
Ei auta slideritkaan. Kolmeen peliin AI ottanut 2 jäähyä. Vaikka vedin itelle sliderit moninpaikoin 0-20%:iin, niin mulla jäähyjä joku 200 minuuttia. :D käpy palaa täysin.
 

Pingviini

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 106
Demoa testattu Series X:llä. Olihan tämä taas sitä samaa kuin ennenkin, niin hyvässä kuin pahassakin. Ne jotka tykkäävät että peli muuttuu hyvin vähän, niin ovat varmasti kuin kotonaan ja saavat uudet rosterit taas käyttöönsä. Uudistuksia odottavalle peli on varmasti pettymys. Pelimoottori on kuulemma uusi, mutta en vielä huomannut että se näkyisi mitenkään missään.

Maalikikoista laidasta koukkaus keskelle ja laukaus takanurkkaan menee sisään noin 95% kerroista, kun veskari ei vaan pysy mukana. Tuota vastaan kannattaa sitten opetella puolustamaan nettipeleissä.

Muutenhan tuo hyökkäyspeli on sitä vanhaa tuttua poikkarisyötön hakua takatolpalle, että saa lyödä tyhjiin kun pakki ei vaan saa sitä syöttöä poikki, vaikka maila on syöttölinjalla. Muuten sitten suoria vetoja kauempaa aika turha edes kokeilla, kun ei ne mene sisään. Maskipelaamisella ei ole näköjään edelleenkään mitään merkitystä, joten viivasta ei kannata maalille heitellä kiekkoja. Räkämaalit ja veskarin varusteiden seasta/alta sörkityt maalit pelistä puuttuu edelleen, koska kiekko siirtyy magneettisesti maalivahdin haltuun ollessaan riittävän lähellä tätä. Tämän vuoksi esim. kulmasta maalille heitettyjä toivotaan toivotaan-pomppukiekkoja ei kannata edes yrittää, koska kiekko, pelaajat ja maalivahti eivät vieläkään tottele fysiikan lakeja. Demon default-asetuksilla peli on aivan liian nopeatempoista arcade-surffailua, mutta niin sen varmaan kuuluu ollakin, koska valtaosa pelaajista tykkää pelistä arcadena.

Kaksi peliä demoa tuli pelattua ja se kyllä riitti. Jos et ole pelannut yhtään aiempaa EA:n NHL-peliä, niin arvosana 7/10. Jos olet pelannut yhtäkään pelisarjan peliä viimeisen 5-10v aikana, niin arvosana 4/10, koska sulle myydään sama peli mutta uudella kannella.
 
Liittynyt
07.10.2018
Viestejä
2 494
Demoa testattu Series X:llä. Olihan tämä taas sitä samaa kuin ennenkin, niin hyvässä kuin pahassakin. Ne jotka tykkäävät että peli muuttuu hyvin vähän, niin ovat varmasti kuin kotonaan ja saavat uudet rosterit taas käyttöönsä. Uudistuksia odottavalle peli on varmasti pettymys. Pelimoottori on kuulemma uusi, mutta en vielä huomannut että se näkyisi mitenkään missään.

Maalikikoista laidasta koukkaus keskelle ja laukaus takanurkkaan menee sisään noin 95% kerroista, kun veskari ei vaan pysy mukana. Tuota vastaan kannattaa sitten opetella puolustamaan nettipeleissä.

Muutenhan tuo hyökkäyspeli on sitä vanhaa tuttua poikkarisyötön hakua takatolpalle, että saa lyödä tyhjiin kun pakki ei vaan saa sitä syöttöä poikki, vaikka maila on syöttölinjalla. Muuten sitten suoria vetoja kauempaa aika turha edes kokeilla, kun ei ne mene sisään. Maskipelaamisella ei ole näköjään edelleenkään mitään merkitystä, joten viivasta ei kannata maalille heitellä kiekkoja. Räkämaalit ja veskarin varusteiden seasta/alta sörkityt maalit pelistä puuttuu edelleen, koska kiekko siirtyy magneettisesti maalivahdin haltuun ollessaan riittävän lähellä tätä. Tämän vuoksi esim. kulmasta maalille heitettyjä toivotaan toivotaan-pomppukiekkoja ei kannata edes yrittää, koska kiekko, pelaajat ja maalivahti eivät vieläkään tottele fysiikan lakeja. Demon default-asetuksilla peli on aivan liian nopeatempoista arcade-surffailua, mutta niin sen varmaan kuuluu ollakin, koska valtaosa pelaajista tykkää pelistä arcadena.

Kaksi peliä demoa tuli pelattua ja se kyllä riitti. Jos et ole pelannut yhtään aiempaa EA:n NHL-peliä, niin arvosana 7/10. Jos olet pelannut yhtäkään pelisarjan peliä viimeisen 5-10v aikana, niin arvosana 4/10, koska sulle myydään sama peli mutta uudella kannella.
No ei kovin mairitteleva arvostelu sulta..

Taitaa sitten jäädä 22 hyllyyn ja tyytyy 21:seen..
 
Liittynyt
29.07.2018
Viestejä
477
Änäriä tuli väännettyä vuodesta 94 viimevuoteen asti.

Oikeassa välissä ilmeisesti jätin laivan sillä hutti kuulemma ainakin on pilattu jo alkuunsa. Voisivat porrastaa noita parhaimpien korttien jakamista peliin.

Eashln jättäminen harmittaa sillä oli monta vuotta sama poppoo kasassa. Mutta eihän tuostakaan mitään ois tullu sillä jengi jakautunut ps4n ja ps5n kanssa keskenään.

Mitenhän lie Ecl:t jatkossa, aika iso kynnys alkaa jengillä ostaa 600e settiä et pääsee "kilpapelaamaan" ps5llä mikäli ECL:t ps5llä pelataan.

Omat pelailut viimiseen 5 vuoteen ollu aikalailla tässä haarukassa: 90% Eashln 6vs6, 5% Eashln 3vs3, 4% huttia ja loput rankkareita.

6vs6 aiemmat änärit ollu täyttä timanttia, elkää pelatko cputa vs tai 1vs1. Ihmisveska aina maaliin
 

Pingviini

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 106
No ei kovin mairitteleva arvostelu sulta..

Taitaa sitten jäädä 22 hyllyyn ja tyytyy 21:seen..
No, odottele nyt kuitenkin muiltakin mielipiteitä. Kyllähän osa näistä peleistä tykkää kovastikin ja itse jaksoin tosiaan vain kaksi matsia pelata, ja testailla että huomaanko muutoksia.

Omalla kohdalla käpy kärähti joskus NHL15:n paikkeilla, kun piti vihdoin tulla huikea next-gen-versio uusille konsoleille ilman teknisiä rajoitteita, mutta edelleen peli oli sitä samaa höttöä samoilla puutteilla ja puutteellisilla fysiikoilla.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 473
koska kiekko siirtyy magneettisesti maalivahdin haltuun ollessaan riittävän lähellä tätä. .
Tää ei kyl pidä paikkaansa. Kaverin kanssa samalla sohvalla pelattiin 4-5 peliä ja juuri tähän kiinnitettiin huomiota miten paljon maalin edustalla sörkittiin kokoajan ja kiekko nimenomaan ei liimaantunut patjoihin jne, vaan jäi pomppimaan siihen eteen/alle vähän liian pitkäksi aikaakin välillä.
 
Liittynyt
07.10.2018
Viestejä
2 494
No, odottele nyt kuitenkin muiltakin mielipiteitä. Kyllähän osa näistä peleistä tykkää kovastikin.

Omalla kohdalla käpy kärähti joskus NHL15:n paikkeilla, kun piti vihdoin tulla huikea next-gen-versio uusille konsoleille ilman teknisiä rajoitteita, mutta edelleen peli oli sitä samaa höttöä samoilla puutteilla ja puutteellisilla fysiikoilla.
Kyllä mä ainakin haluisin noita "räkämaaleja" reboundeja..ja ohjauksia maskeista sisään..

Ja jos kerta CPU ei saa jäähyjä..niin voivoi :(
 

Pingviini

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 106
Tää ei kyl pidä paikkaansa. Kaverin kanssa samalla sohvalla pelattiin 4-5 peliä ja juuri tähän kiinnitettiin huomiota miten paljon maalin edustalla sörkittiin kokoajan ja kiekko nimenomaan ei liimaantunut patjoihin jne, vaan jäi pomppimaan siihen eteen/alle vähän liian pitkäksi aikaakin välillä.
Default slidereilla tämä? Vai muokkasitko jotain? Ainakin defaultilla demossa se kiekko harvemmin oli pelattavissa enää maalivahdin lähettyvillä ja sellaiset sekavat maalinedushässäkät pelistä puuttui sen vuoksi kokonaan.

Kyllä mä ainakin haluisin noita "räkämaaleja" reboundeja..ja ohjauksia maskeista sisään..

Ja jos kerta CPU ei saa jäähyjä..niin voivoi :(
No nehän on niitä millä jääkiekossa nykyään maaleja tehdään. Aika olennainen osa peliä, mutta jos tällaiset perusasiat pelistä puuttuu kokonaan eikä kehittäjillä ole osaamista niitä mallintaa, niin voi voi.
 
Liittynyt
27.04.2017
Viestejä
2 562
Hutissa ei voi slideria enää muuttaa? Ennenhän sai laittaa vastustajat luisteleen hiljaa, ja mokelle menee helposti, sitte hinkkas ne kaikki haasteet ja sai miljoonia rahaa :)
 
Liittynyt
29.07.2018
Viestejä
477
No, odottele nyt kuitenkin muiltakin mielipiteitä. Kyllähän osa näistä peleistä tykkää kovastikin ja itse jaksoin tosiaan vain kaksi matsia pelata, ja testailla että huomaanko muutoksia.

Omalla kohdalla käpy kärähti joskus NHL15:n paikkeilla, kun piti vihdoin tulla huikea next-gen-versio uusille konsoleille ilman teknisiä rajoitteita, mutta edelleen peli oli sitä samaa höttöä samoilla puutteilla ja puutteellisilla fysiikoilla.
Haha..

Tuolloin kuulin ekakertaa et tulee frostbite änärii ku nhl15 oli välipaskamalli.

Nojoo tulihan se sit lopulta, 7v päästä
 
Liittynyt
27.04.2017
Viestejä
2 562
Ja eikös tästä sanottu että vanha peli kumminki pyörii taustalla jotenki viä?
 
Liittynyt
29.07.2018
Viestejä
477
Tän pelin idea on pelata toisia ihmisiä vastaan. Mitä vähemmän tietokoneita kentällä sitä parempi.

Pelatkaa sitä eashl 6vs6 silleen ettei ole botteja kentällä, peli on niinku eri pakasta vedetty
 
Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
1 337
Demoa testattu Series X:llä. Olihan tämä taas sitä samaa kuin ennenkin, niin hyvässä kuin pahassakin. Ne jotka tykkäävät että peli muuttuu hyvin vähän, niin ovat varmasti kuin kotonaan ja saavat uudet rosterit taas käyttöönsä. Uudistuksia odottavalle peli on varmasti pettymys. Pelimoottori on kuulemma uusi, mutta en vielä huomannut että se näkyisi mitenkään missään.

Maalikikoista laidasta koukkaus keskelle ja laukaus takanurkkaan menee sisään noin 95% kerroista, kun veskari ei vaan pysy mukana. Tuota vastaan kannattaa sitten opetella puolustamaan nettipeleissä.

Muutenhan tuo hyökkäyspeli on sitä vanhaa tuttua poikkarisyötön hakua takatolpalle, että saa lyödä tyhjiin kun pakki ei vaan saa sitä syöttöä poikki, vaikka maila on syöttölinjalla. Muuten sitten suoria vetoja kauempaa aika turha edes kokeilla, kun ei ne mene sisään. Maskipelaamisella ei ole näköjään edelleenkään mitään merkitystä, joten viivasta ei kannata maalille heitellä kiekkoja. Räkämaalit ja veskarin varusteiden seasta/alta sörkityt maalit pelistä puuttuu edelleen, koska kiekko siirtyy magneettisesti maalivahdin haltuun ollessaan riittävän lähellä tätä. Tämän vuoksi esim. kulmasta maalille heitettyjä toivotaan toivotaan-pomppukiekkoja ei kannata edes yrittää, koska kiekko, pelaajat ja maalivahti eivät vieläkään tottele fysiikan lakeja. Demon default-asetuksilla peli on aivan liian nopeatempoista arcade-surffailua, mutta niin sen varmaan kuuluu ollakin, koska valtaosa pelaajista tykkää pelistä arcadena.

Kaksi peliä demoa tuli pelattua ja se kyllä riitti. Jos et ole pelannut yhtään aiempaa EA:n NHL-peliä, niin arvosana 7/10. Jos olet pelannut yhtäkään pelisarjan peliä viimeisen 5-10v aikana, niin arvosana 4/10, koska sulle myydään sama peli mutta uudella kannella.
Tässä "arvostelussa" ei ole mitään yllättävää, kun kaikki tiesivät jo etukäteen, että et edes yritä löytää pelistä hyviä asioita, vaan pelasit kaksi matsia voidaksesi jatkaa negailua. En tiedä miksi koet niin tarpeelliseksi kritisoida pelisarjaa, joka ei sinua edes kiinnosta, mutta huvinsa kullakin.

Pelimoottori on uusi ja graafinen taso valtavasti edellä aiempaa, mutta toki kun grafiikat olivat ihan ok jo aiemmissakin, niin pelattaessa eroja ei kauheasti huomaa, kun peliä kuvataan sen verran kaukaa. Näkyy lähikuvissa ja uusinnoissa lähinnä. Ei siis välttämättä tuo peliin paljoa lisää grafiikoiden suhteen, mutta eipä toisaalta tarvitsekaan. Suuremmat hyödyt nähdään todennäköisesti tulevissa peleissä, kun päästään paremin hyödyntämään pelimoottoria fysiikoiden suhteen.

Jokaisen änärin kohdalla saa kuulla "varmoista maalikikoista". On toki totta, että viime änäristä tuttu rankkari/läpiajomaali, eli sivusuunnan liikkeestä takakulmaan toimii edelleen liian hyvin. Muutoin varmat maalipaikat tuntuvat olevan sellaisia, että niistä oikeassakin lätkässä tehdään isolla prosentilla maaleja. Jos päästät kiekollisen kaverin liian hyvään paikkaan, eli puolustat huonosti, niin kyllä se saattaa omissa soida. Poikkarisyötön hakeminen on ihan pelaajien oma valinta. Jos sitä haluaa hakea yrittämättä mitään muuta, niin minkäs pelintekijät sille voivat? Poikkareiden estäminen on täysin mahdollista, kun puolustaa hyvin.

Toki tässä tullaan jälleen siihen, että kaikki suurimmat ongelmat perustuvat AI:n pelaamiseen. Tämä poistuu, kun kentällä on vain ihmispelaajia, kuten @WayLoo tuossa edellä mainitsee. EASHL vetää joka vuosi enemmän pelaajia, joka saattaa osittain myös vaikuttaa siihen, että EA ei koe niin tarpeelliseksi panostaa AI:n pelaamiseen. Kun jokaisella paikalla on ihmispelaaja, niin varmoja maalikikkoja ei ole, pelkän poikkarisyötön hakeminen ei johda mihinkään hyvin puolustavaa joukkuetta vastaan ja pelaaminen ylipäätään tuntuu enemmän oikealta lätkältä. Kiekkoa pelataan viivan kautta maalille, haetaan pomppuja, räkämaaleja ja ohjureita. Mistä tahansa kannattaa laukoa - etenkin, jos maalin edustalla on omia pelaajia.

Itse tykkään uudessa änärissä eniten siitä, että kiekon ja mailan fysiikat ovat selvästi aiempaa paremmat. Syöttöjä on vaikeampi saada pelaajien läpi, kiekkoa on vaikeampi saada haltuun, jos pelaajan asento on huono tai syöttö on kova. Mailat eivät mene pelaajien läpi, vaan vääntötilanteessa maila voi jäädä "roikkumaan" taakse, kun muut pelaajat ovat edessä. Kiekko yksinkertaisesti käyttäytyy aiempaa realistisemmin, joka tuo peliin vaihtelua ja mielenkiintoisia tilanteita.

Jos pitäisi arvosanoja antaa, niin edellisen änärin omistajille 7,5/10 ja yhden tai useamman edellisen pelin väliin jättäneille 9/10. Paras vuosipäivitys moneen vuoteen.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 396
Itse ihmettelen noita väitteitä, että tässä ei muka tulisi reboundeja tai maalin edessä "sähläämällä" ansaittuja maaleja. Kyllä tässä 10 tunnin kokeilun aikana tuli tuollaisia tilanteita useita todistettua. Ja sitten tuo parin metrin päästä takanurkkaan ammuttu rannelaukaus, niin se lienee kyllä aika hyvällä prosentilla maalissa oikeassakin elämässä.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 245
Ei auta slideritkaan. Kolmeen peliin AI ottanut 2 jäähyä. Vaikka vedin itelle sliderit moninpaikoin 0-20%:iin, niin mulla jäähyjä joku 200 minuuttia. :D käpy palaa täysin.
Ei itselläni oo kyl ollu ongelmia jäähyjen kanssa, siis että tulisi paljon, tulee paljon vähemmän ku 21.
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 230
Ei itselläni oo kyl ollu ongelmia jäähyjen kanssa, siis että tulisi paljon, tulee paljon vähemmän ku 21.
Tämän huomasin itsekin, ns. "parasta ominaisuutta" eli mailalla tökkimistä saa harrastaa huoletta ilman jäähyn pelkoa, 21:ssä tuosta tuli 5-10 jäähyä per ottelu jos sitä harrasti. Hyvältä vaikuttaa, vaikkakin uudistukset on jääneet aika pieniksi, mutta hienohan tuo on, etenkin markkinoiden parhaalla pelitelkulla eli QN92A:lla.:cool:
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 245
Tämän huomasin itsekin, ns. "parasta ominaisuutta" eli mailalla tökkimistä saa harrastaa huoletta ilman jäähyn pelkoa, 21:ssä tuosta tuli 5-10 jäähyä per ottelu jos sitä harrasti. Hyvältä vaikuttaa, vaikkakin uudistukset on jääneet aika pieniksi, mutta hienohan tuo on, etenkin markkinoiden parhaalla pelitelkulla eli QN92A:lla.:cool:
Tarkoitat varmaan markkinoiden parhaalla ei oled pelitelkulla :rofl:
 
Liittynyt
27.04.2017
Viestejä
2 562
Pitääpä mailantökkimisnappi ottaa sitte käyttöön, opetellu pelaan ilman tuota, ku tuntu aina tulevan jäähy
 
Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
1 337
Pitääpä mailantökkimisnappi ottaa sitte käyttöön, opetellu pelaan ilman tuota, ku tuntu aina tulevan jäähy
Ei kannata liikaa kuunnella näitä "voi tökkiä huoletta ilman jäähyn pelkoa" -kommentteja. Jos osaa käyttää tuota oikein, niin jäähyjä ei todellakaan usein tule, mutta huolimaton pelaaja jäähyilee todella paljon, kun tökkii jaloille joka välissä.

Onhan se nyt selvää, että jos tökkimisen kohdistaa kiekkoon, eikä lähde takaa tökkimään mikäli näkee että tulisi osumaan jalkoihin, niin ei siitä jäähyjä tule, eikä pidäkään tulla. Mailojen fysiikat ovat ihan hyvällä tasolla nykyään ja tökkimisenkin suhteen pelaaja pystyy aika tarkasti päättämään mihin tökkii, joten hyvän pelaajan käsissä tuo on erittäin tehokas keino puolustaa, kuten pitäisikin olla.

Toisaalta hyvin pelaava vastustaja osaa myös pelata kiekollisena siten, että jäähytön tökkiminen ei ole helppoa.
 
Liittynyt
07.10.2018
Viestejä
2 494
Jos peli vastais oikeeta lätkää,niin CPU:n puolustusalueelle pääseminen pitäis olla vaikeempaa..

Kiekkoa joutuis heittää usein päätyyn..
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 230
Ei kannata liikaa kuunnella näitä "voi tökkiä huoletta ilman jäähyn pelkoa" -kommentteja. Jos osaa käyttää tuota oikein, niin jäähyjä ei todellakaan usein tule, mutta huolimaton pelaaja jäähyilee todella paljon, kun tökkii jaloille joka välissä.

Onhan se nyt selvää, että jos tökkimisen kohdistaa kiekkoon, eikä lähde takaa tökkimään mikäli näkee että tulisi osumaan jalkoihin, niin ei siitä jäähyjä tule, eikä pidäkään tulla. Mailojen fysiikat ovat ihan hyvällä tasolla nykyään ja tökkimisenkin suhteen pelaaja pystyy aika tarkasti päättämään mihin tökkii, joten hyvän pelaajan käsissä tuo on erittäin tehokas keino puolustaa, kuten pitäisikin olla.

Toisaalta hyvin pelaava vastustaja osaa myös pelata kiekollisena siten, että jäähytön tökkiminen ei ole helppoa.
Onhan tuossa selvästi laskettu prosenttia jolla maila kaataa vastustajan pelaajan jäähyn arvoisesti tai sitten mailan kontrollia parannettu huomattavasti, vaikka olenkin helvetin hyvä käyttämään sitä, niin kyllä minäkin sen huomaan, voin siis huoletta käyttää koska osaan. Toki tuo pitää opetella, ei tietenkään passaa tökkiä jalkoihin niin että pelaaja kaatuu, nyt sen käyttö on kuitenkin huoletonta kun sen oppii kunnolla. Kaverin kanssa eilen pelatessa kuului aika kovaa kiroilua vastapuolelta kun lähes töktök-nappi pohjassa pelasin.
 
Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
1 337
Onhan tuossa selvästi laskettu prosenttia jolla maila kaataa vastustajan pelaajan jäähyn arvoisesti tai sitten mailan kontrollia parannettu huomattavasti, vaikka olenkin helvetin hyvä käyttämään sitä, niin kyllä minäkin sen huomaan, voin siis huoletta käyttää koska osaan. Toki tuo pitää opetella, ei tietenkään passaa tökkiä jalkoihin niin että pelaaja kaatuu, nyt sen käyttö on kuitenkin huoletonta kun sen oppii kunnolla. Kaverin kanssa eilen pelatessa kuului aika kovaa kiroilua vastapuolelta kun lähes töktök-nappi pohjassa pelasin.
Se riippuu todella paljon pelaajan tasosta mailapuolustuksen suhteen. Jos taso on matala, niin ei meinaa osua kiekkoon ollenkaan ja osuu vahingossa jalkoihin. Tätä ei ehkä huomaa niin hyvin vs-peleissä, kun usein ohjattavana olevan pelaajan mailapuolustus on ihan ok tasolla.

Olen jo vuosia vannonut mailapuolustuksen nimeen ja jos pelaajan taso on siihen riittävä, niin todella huoletta voin tökkiä menemään, kun osaan käyttää sitä järkevästi. Sen kuitenkin huomaa, jos ohjattavana olevan pelaajan mailapuolustus on heikolla tasolla. Silloin täytyy katsoa tarkemmin ne tilanteet missä lähtee tökkimään.

Mutta kuten totesin, hyvin pelaavaa kiekollista pelaajaa vastaan tökkiminen ei ole helppo tie onneen. Tökkimisessä, kuten kaikessa muussakin pelaajien omat taidot molemmin puolin määrittävät todella paljon.
 
Liittynyt
08.07.2017
Viestejä
747
Niin ja niille, jotka ei ole kauheesti viime aikoina pelanneet änäriä, niin on kaksi tapaa käyttää sitä poketusta, normipoke ja DSS poke. Normipokella tuli herkästi jäähyä NHL21, DSS-pokella ei niinkään, vaikka tuli silläkin jos vedit viikatteen jalkoihin.

Nyt NHL22 näyttäis vähän siltä, että normipokellakaan ei tule niin herkästi jäähyä, mutta edelleen olisi DSS:n käyttö suositeltavaa. Toisaalta oma tuntuma on, että poke kaikkinensa ei ole niin kauhean tehokas enää, ainakaan CPU:ta vastaan. En ole inehmoja vastaan vielä kauheesti pelannut, niin paha sanoa varmasti.

Mailannosto taasen vaikuttaa pelottavankin hyvältä nyt, enkä ole silläkään kovin helposti jäähyä saanut. Saa nähdä, pysyvätkö nämä tällä tasolla kuinka kauan julkaisun jälkeen?
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 245
Niin ja niille, jotka ei ole kauheesti viime aikoina pelanneet änäriä, niin on kaksi tapaa käyttää sitä poketusta, normipoke ja DSS poke. Normipokella tuli herkästi jäähyä NHL21, DSS-pokella ei niinkään, vaikka tuli silläkin jos vedit viikatteen jalkoihin.

Nyt NHL22 näyttäis vähän siltä, että normipokellakaan ei tule niin herkästi jäähyä, mutta edelleen olisi DSS:n käyttö suositeltavaa. Toisaalta oma tuntuma on, että poke kaikkinensa ei ole niin kauhean tehokas enää, ainakaan CPU:ta vastaan. En ole inehmoja vastaan vielä kauheesti pelannut, niin paha sanoa varmasti.

Mailannosto taasen vaikuttaa pelottavankin hyvältä nyt, enkä ole silläkään kovin helposti jäähyä saanut. Saa nähdä, pysyvätkö nämä tällä tasolla kuinka kauan julkaisun jälkeen?
Ja mikä ero on tavallisella ja dss pokella?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 887
Viestejä
4 212 490
Jäsenet
70 972
Uusin jäsen
JackV

Hinta.fi

Ylös Bottom