Divinity: Original Sin 2

Ykkönen jäi aikanaan kesken ja eilen korkkasin kakkosen pleikkariversion. Viis tuntia hurahti äkkiä mutta onhan tämä vaikee ku saatana :D Pelaan classic vaikeusasteella ja joka tappelu on kyllä melkosen väännön takana.
 
Kyllä se siitä helpottuu kun oppii pelimekaniikat ja saa vähän enemmän skillejä.
 
Aluksi peli voi olla vaikea, mutta kun mekaniikat on hallussa niin alkaa classic olemaan kyllä aika helppo. Tacticianilla saa res scrolleja kulumaan kyllä vieläkin.
 
Onko kaikki hahmot muuten ihan samanveroisia ihan missä tahansa roolissa?

Mistä tahansa hahmosta voi kyllä tehdä minkä tahansa classin. Pieniä eroja tulee hahmon erikoiskyvystä ja racial traitista. Esim. Red Prince sopii pyromanceriksi dragonbreath skillin vuoksi ja Sebillestä taas hyvä necromancer flesh sacrificen vuoksi (tekee verilammikon hahmon alle -> elemental affinityllä kaikki necro skillit -1ap. Racial traitit ei taida näkyä missään suoraan, mutta ne voi katsoa esim. täältä: Races | Divinity Original Sin 2 Wiki

Pieniä synergiaeroja siis on mutta nekin siis loppujen lopuksi erittäin pieniä.
 
Mitenkäs toi pickpocketing, onko jotain suuntaa antava opasta, että paljonko sitä skilliä tarttee, että voi mitäkin viedä? Ei anna oikein tuo interface mitään vinkkiä siitä, että paljonko menee yli jos menee skillin yli.

Fort Joyssa mietin tuossa, että pitäisikö sitä yrittää korottaa sankarin thieving taitoa, että saisi plate mailin pöllittyä vai pitäisikö viedä pienemmät haarniskan palat vaan suosiolla...
 
Mitenkäs toi pickpocketing, onko jotain suuntaa antava opasta, että paljonko sitä skilliä tarttee, että voi mitäkin viedä? Ei anna oikein tuo interface mitään vinkkiä siitä, että paljonko menee yli jos menee skillin yli.

Fort Joyssa mietin tuossa, että pitäisikö sitä yrittää korottaa sankarin thieving taitoa, että saisi plate mailin pöllittyä vai pitäisikö viedä pienemmät haarniskan palat vaan suosiolla...

Thievery | Divinity Original Sin 2 Wiki

Tuosta näkee paljonko eri leveleillä pystyy varastamaan. Jos varastaessa alkaa rajat paukkumaan niin ne esineet menee "harmaaksi", mitkä ovat liian painavia/kalliita varastettavaksi. Itse yleensä varastan suoraan rahaa, jolla sitten ostan tarvittavat haarniskat, niin ei tarvitse välittää stolen tageista.
 
Thievery | Divinity Original Sin 2 Wiki

Tuosta näkee paljonko eri leveleillä pystyy varastamaan. Jos varastaessa alkaa rajat paukkumaan niin ne esineet menee "harmaaksi", mitkä ovat liian painavia/kalliita varastettavaksi. Itse yleensä varastan suoraan rahaa, jolla sitten ostan tarvittavat haarniskat, niin ei tarvitse välittää stolen tageista.

Muuten kiva mutta tuolla wikin esinelistalla ei kerrota että mitä mikäkin panssarinpalanen painaa :D

Taisin suututtaa kyseisen naisen joten se ei enää tarjoa barter-vaihtoehtoa mutta joo, kaipa sitä pärjää muutkin kamat nyysimällä.

ps. Toi musta kissa ottaa päähän pahasti mutta kaikki aloittelijan vinkkioppaat neuvoo pitämään sen hengissä. Se seuraa mun pääsankaria, joka on undead ja kahlaa myrkyn läpi. Mulla ei ole yhtään parannustaikoja heittävää hahmoa, joka voisi edes parantaa sitä eikä ruokaa tai potioneita ilmeisesti voi juottaa NPC:lle.

edit: Google auttoi:
A0F3DF8E291B00916E2E76ED78651645C1B523C8
 
Muuten kiva mutta tuolla wikin esinelistalla ei kerrota että mitä mikäkin panssarinpalanen painaa :D

Taisin suututtaa kyseisen naisen joten se ei enää tarjoa barter-vaihtoehtoa mutta joo, kaipa sitä pärjää muutkin kamat nyysimällä.

ps. Toi musta kissa ottaa päähän pahasti mutta kaikki aloittelijan vinkkioppaat neuvoo pitämään sen hengissä. Se seuraa mun pääsankaria, joka on undead ja kahlaa myrkyn läpi. Mulla ei ole yhtään parannustaikoja heittävää hahmoa, joka voisi edes parantaa sitä eikä ruokaa tai potioneita ilmeisesti voi juottaa NPC:lle.

Ostoikkunaan pääsee yleensä aina myös napista, joka on dialogi-ikkunan vasemmassa nurkassa. Tämä siis tietona, mikäli olet aina mennyt ostoikkunaan dialogin kautta.

Kissan kanssa ei kannata kauheesti stressata. Se kuolee kyllä tosi helposti ja sen pelastamisesta taisi saada vain yhden achievementin. Ei siis mitään mullistavaa ainakaan.
 
Kyllä siinä taisi olla oikeasti niin, että oli kyseisen merchantin kanssa sukset ristissä mutta ongelmahan ratkesi sillä, että puhui eri hahmolla sille :facepalm: Välillä tän pelin mekanismien monipuolisuus jopa turhauttaa. Padilla pelatessa siis ei voi suoraan ulkopuolelta treidata vaan sille on oma nappinsa siellä dialogimenussa sen dialogin kautta treidaamisen lisäksi, jos on.

Taistelun helpottumiseen taisi olla avain noi teleporttihanskat ja toiselle hahmolle sama taikana. 2AP:lla kuka tahansa mistä mihin vaan on aika OP skilli, vain mielikuvitus taitaa olla rajana. Ekana tietty nostin mustan kissan odottelemaan paikkaan, josta se ei pääse pois ja saattelin sen ulos vasta kun reitti oli selvä. Taistelussa voi pomia vastustajan rangedit keskelle omaa porukkaa ja backstabbata heti teleportin perään. Huvittavaa myös avata ovi, napata vihollinen porukasta huoneeseen mätettäväksi ja ovi perään kiinni. Kun muut ehtii perään, on oven alla tulimeri ja oviaukossa pari toteemia blokkaamassa ja sylkemässä tulipalloja :D

Nyt putsailen rauhassa tuon Fort Joyn ja tutkin kaikki tyrmät sun muut.
 
Aina kannattaa pistää kaupankäyntiin hahmo jolla on paras barter. Jos välit menee niin lahjoittamalla jotain turhaa paskaa välit paranee. Esim loottaat kaikkea turhaa shittiä jonka sitten lahjoitat kauppiaalle joka ilahtuu siitä krääsästä.
 
Hyvä vinkki rahan suhteen on jatkossa (pääasiassa kakkos actista eteenpäin) antaa "pääkauppiaille" (ne joiden kanssa treidaat eniten/myyt turhat lootit) muutaman sadan kultakolikon arvosta kamaa/rahaa ilmaiseksi, jotta saa kyseisen kauppiaan arvostuksen kyseistä hahmoa kohtaan nousemaan +100 asti. Tämä tekee ostamisesta halvempaa ja looteistakin saa paremman hinnan. Alussa tästä ei ehkä niin ole hyötyä vielä, kun rahaa on niukahkosti, mutta jo viimeistään kakkosactissa tästä on hyötyä.

Kyllä siinä taisi olla oikeasti niin, että oli kyseisen merchantin kanssa sukset ristissä mutta ongelmahan ratkesi sillä, että puhui eri hahmolla sille :facepalm: Välillä tän pelin mekanismien monipuolisuus jopa turhauttaa. Padilla pelatessa siis ei voi suoraan ulkopuolelta treidata vaan sille on oma nappinsa siellä dialogimenussa sen dialogin kautta treidaamisen lisäksi, jos on.

Taistelun helpottumiseen taisi olla avain noi teleporttihanskat ja toiselle hahmolle sama taikana. 2AP:lla kuka tahansa mistä mihin vaan on aika OP skilli, vain mielikuvitus taitaa olla rajana. Ekana tietty nostin mustan kissan odottelemaan paikkaan, josta se ei pääse pois ja saattelin sen ulos vasta kun reitti oli selvä. Taistelussa voi pomia vastustajan rangedit keskelle omaa porukkaa ja backstabbata heti teleportin perään. Huvittavaa myös avata ovi, napata vihollinen porukasta huoneeseen mätettäväksi ja ovi perään kiinni. Kun muut ehtii perään, on oven alla tulimeri ja oviaukossa pari toteemia blokkaamassa ja sylkemässä tulipalloja :D

Nyt putsailen rauhassa tuon Fort Joyn ja tutkin kaikki tyrmät sun muut.

Juu tosiaan eri hahmoilla on eri reputation jokaisen kauppiaan kanssa erikseen. Tuo kikka pätee myös esim. persuasionin kohdalla. Eli jos feilaat persuasion checkin jollain hahmolla, voit koittaa persuasionia uudelleen toisella hahmolla.

Teleport on kyllä yksi tärkeimmistä spelleistä koko pelissä ihan vaan satojen eri käyttötarkoitusten vuoksi (tietty tehokkaimpana teleporttailu laavaan = instakill :D ). Aero spelleistä kannattaa hankkia myös netherswap (lvl 2 aero) sitten kun se tulee kauppiaille valikoimaan. Noilla kahdella taialla pystyy järjestämään vihollisten paikkoja aika tehokkaasti, jonka jälkeen sitten voi tuhota koko kasan mobeja yhdellä aoe iskulla. Noita teleport hanskoja tulee roikutettua yleensä aika pitkään mukana ihan vaan tuon spellin vuoksi, vaikka armoriltaan parempia hanskoja olisikin jo runsaasti.
 
Ilmeisesti noi skillit tuosta vielä vahvistuu viitaten @Datamooses kommenttiin mobikasan niittauksesta yhdellä iskulla ;)

Tuntuis siltä, että kaikki skillit on aika moista vähitellen hivutusta ja kaikki blokkaantuu johonkin panssariin tai taikasuojaukseen. Mikään hyökkäys ei tunnu kovin OP:lta itsessään vaan kaikki vaatii crowd controllia, sulutusta, teleporttailua ja monen skillin yhteensovittamista.
 
Itse vedän juuri lone wolffina kahdella maagilla jolla kummallakin teleport ja neatherswap. Saa kyllä ihan älytöntä damaa aikaan kun kaikki viholliset on samassa läjässä ja vedät kaikki aoe:t niskaan mitä löytyy. Skin graftilla koko homma alusta jos alkaa kaikki spellit oleen cooldownissa.
 
Ilmeisesti noi skillit tuosta vielä vahvistuu viitaten @Datamooses kommenttiin mobikasan niittauksesta yhdellä iskulla ;)

Tuntuis siltä, että kaikki skillit on aika moista vähitellen hivutusta ja kaikki blokkaantuu johonkin panssariin tai taikasuojaukseen. Mikään hyökkäys ei tunnu kovin OP:lta itsessään vaan kaikki vaatii crowd controllia, sulutusta, teleporttailua ja monen skillin yhteensovittamista.

Nojoo en tiedä definitivestä että kuinka min-maxattu hahmo täytyy olla että one shottailee mobeja, kun ainakin maagien top tier aoe skillit (3 source pointin) kuten meteor shower/hail storm/thunderstrom nerffattiin definitevessä 50%:lla. Originaaliversiossa ainakin komeesti one shottaili useamman mobin, kun vähän buffaili hahmoa, kasaili mobit yhteen ja niittasi kerran meteor showerilla :D .

Kolmen source pointin spellit saa siis vasta kyllä lvl 16+
 
Miten muuten noita runeja käytetään? Muutama jo kertynyt matkaan ja ilmeisesti ne saisi kiinni varusteisiin ja myös irti mutta kun menee välilehdelle aiheesta, lukee siinä vain, ettei ole varusteita, joita voi enchant. Mihin nuo käyvät?
 
Ei viitti lähteä lukemaan oppaita liikaa ettei spoilaannu joten kysytään tässä: Pysyykö tuo respeccaus-peili käytettävissä lopun peliä vai pitäisikö tässä vaiheessa miettiä hahmojen buildit lopullisesti huolella?
 
Ei viitti lähteä lukemaan oppaita liikaa ettei spoilaannu joten kysytään tässä: Pysyykö tuo respeccaus-peili käytettävissä lopun peliä vai pitäisikö tässä vaiheessa miettiä hahmojen buildit lopullisesti huolella?

Siellä taitaa tulla vastaava myös Act 2:n ja kolmen välissä.
 
Ei viitti lähteä lukemaan oppaita liikaa ettei spoilaannu joten kysytään tässä: Pysyykö tuo respeccaus-peili käytettävissä lopun peliä vai pitäisikö tässä vaiheessa miettiä hahmojen buildit lopullisesti huolella?

Pysyy pelin loppuun saakka.
 
Pakko kommentoida noin jälkikäteen, että se vaikeus tosiaan helpottaa hyvin nopeasti. Suunnilleen siinä vaiheessa kun sai ne teleporttihanskat ja oli pari oleellista pelimekaniikkaa omaksuttu. Vähän kyllä harmittaa, että tässäkin pelissä tuntuisi olevan sellainen fiilis, että aika pitkälti kaiken voi tehdä, osittain johtuen siitä, että jokainen porukan jäsen voi yrittää erikseen. Tosin persuasion multa puuttuu kokonaan kun kuvittelin aluksi, että ne [Wits] jne. persuasionit käyttäisi sitä statsia. Vaan eipä ole liiemmin haitannut. Liian moni skilli skaalaa siihen mitä nyt sattuu olemaan tai sitten ne loitsut ei ole mitenkään skaalautuvia. Esim. kaksi pistettä scouderlia, aeromanceryä tai warfarea riittää, että hahmo saa jonkun näppärän tavan hyppiä pitkin taistelukenttää. Lähinnä nuo statsiskaalaukset tuntuisi rajoittavan sitä, että int-kaveri ei pärjää meleessä ja str-tyypin on turha paiskoa damageloitsuja.
 
Alkaa vähän taistelu-uupumus hiipimään. Taso on joku 13 ja tokan alueen länsipuolisko suunnilleen koluttu läpi (pl. satunnainen 15 tason sisältö). Sahan just putsasin yllättäen vähän helpommin vaikka siellä oli tason 14 vastus. Pääsi vähän taktisemmin etenemään eikä meno ollut aina se perus ambush, jossa omat tiukassa nipussa ja viholliset ympärillä korkeammilla tasoilla.

Ehkä just toi taistelun ainainen epäedullinen asetelma nakertaa kun pitäis jatkuvasti liikkua kaikilla sankareilla erikseen, ettei tulisi yllätetyksi nipussa kun ei edes tiedä, että kenen kanssa puhuminen taistelun milloinkin laukaisee. Noh, quick save/load tulee tutuksi. Alun taktinen taistelumeininki on muutenkin vähän liikaa mennyt siihen, että jokainen kentällä teleporttailee itseään ja muita ja koko mesta on täynnä liekkejä, sähköistettyjä lammikoita, savua ja kaikki näistä on kirottuja (mistä sekin aina tulee?).

Sitten tietty toi jatkuva respeccaaminen. Oma vika kai, että sitä käy tekemässä tunnin välein kun on uutta hyvää kamaa ja pitää saada tietyt skillit pidettyä tietyllä tasolla. Mutta kun tää nyt on tällaista mikromanagerointia koko peli eikä siitä oikein mitään tule, että sankari menettää oleelliset kykynsä pukiessaan paljon paremman panssarin päälleen...
 
Alkaa vähän taistelu-uupumus hiipimään. Taso on joku 13 ja tokan alueen länsipuolisko suunnilleen koluttu läpi (pl. satunnainen 15 tason sisältö). Sahan just putsasin yllättäen vähän helpommin vaikka siellä oli tason 14 vastus. Pääsi vähän taktisemmin etenemään eikä meno ollut aina se perus ambush, jossa omat tiukassa nipussa ja viholliset ympärillä korkeammilla tasoilla.

Ehkä just toi taistelun ainainen epäedullinen asetelma nakertaa kun pitäis jatkuvasti liikkua kaikilla sankareilla erikseen, ettei tulisi yllätetyksi nipussa kun ei edes tiedä, että kenen kanssa puhuminen taistelun milloinkin laukaisee. Noh, quick save/load tulee tutuksi. Alun taktinen taistelumeininki on muutenkin vähän liikaa mennyt siihen, että jokainen kentällä teleporttailee itseään ja muita ja koko mesta on täynnä liekkejä, sähköistettyjä lammikoita, savua ja kaikki näistä on kirottuja (mistä sekin aina tulee?).

Sitten tietty toi jatkuva respeccaaminen. Oma vika kai, että sitä käy tekemässä tunnin välein kun on uutta hyvää kamaa ja pitää saada tietyt skillit pidettyä tietyllä tasolla. Mutta kun tää nyt on tällaista mikromanagerointia koko peli eikä siitä oikein mitään tule, että sankari menettää oleelliset kykynsä pukiessaan paljon paremman panssarin päälleen...


Itse nyt tehnyt vasta laivanmatkan pois saarelta, mutta väsymys alkaa jo iskeä. Hyvää tässä on se että ei ole ihan niin lapsellinen ja mukahauska kuin ykkösosa - mutta edelleen on. Molemmissa ärsyttää erityisesti:

- Mukahauskuus
- Maailman ja hahmojen kliseysyys
- Jatkuvasti pitää vaihtaa hahmoille uutta kamaa niskaan ja asetta käteen
- Pakollinen teleporttailu, etenkin ne pyramidit
- Turha esineiden identify, miksei ole automaattinen
- Joka paikka täynnä tynnyreitä ja laatikoita yms. mitä on ”pakko” koluta
- Ukkelit tulessa minuutin välein. Voisiko samalla taskussa oleva raaka lihanklimppi edes kypsyä samalla?
- Todella ärsyttävä ja jatkuvasti toistuva äänimaailma, etenkin NPC hahmojen onelinerit.
- Järkyttävä määrä tavaraa ja sen seurauksena jatkuva kauppiailla ravaus
- Resurrect-loitsut. Voitaisiinko vaan kuolla tai sitten herätä automaattisesti? Tämä pelkkää kiusaamista.
- SE VTN ÖLJY JA JÄÄ!! ONKO VTTU PAKKO KYLVÄÄ SITÄ JOKA PAIKKAAN STNA?!?
 
Viimeksi muokattu:
Ykköstä tässä pelaillut kohta 20 tuntia ja minusta se ainakin on minun huumorintajuun vetoavaa. Olen myös tykännyt jatkuvasta säätämisestä niin taisteluissa kuin niiden ulkopuolellakin. Pelaan peliä vain silloin, kun voin todella keskittyä, joten se on jo välillä aika syvää keskittymistä ja strategioiden miettimistä.

Onko olemassa roolipeliä, jossa ei tulisi hervotonta määrää sälää? :D
 
Tuolta jäältähän voi "suojautua" sillä, että kerää kasan nauloja (nails) ja sitten yhdistää (combine) jalkineet + naulat niin on immuuni jäällä liukastelulle. Ekalta saarelta kanssa pääsin pois ja aikaa meni about 23h.
 
Tuolta jäältähän voi "suojautua" sillä, että kerää kasan nauloja (nails) ja sitten yhdistää (combine) jalkineet + naulat niin on immuuni jäällä liukastelulle. Ekalta saarelta kanssa pääsin pois ja aikaa meni about 23h.
Mitäähhhh:geek:

Toka läpipeluu yli puolessa välissä, enkä tuosta tiennyt. Ykkösessä oli suoraan liukastelun estävät kengät, niin ajattelin että tässäkin on piilotettuna ne jossain.
 
Onko olemassa roolipeliä, jossa ei tulisi hervotonta määrää sälää? :D

Kiinnostaisi kyllä tietää, aina sitä krääsää on joko liikaa tai aivan vitusti liikaa ja ikinä en käytä niistä missään pelissä kuin pientä osaa. En minä ainakaan saa mitään dopamiiniannoksia siitä että saa lootattua lisää roskaa. Ja tämä siis peleissä jotka on muuten erittäin hyviä kuten esim tämä.

edit: Itseasiassa! Preyssä tämä on hoidettu loistavasti. Roskat voi heittää kierrätyskoneeseen joka ulostaa niistä nättejä bokseja jotka stackaavat inventoryssä ja joista voi (toisella?) koneella tehdä 3d-printtinä sitä mitä oikeasti tarvitsee. Tämä kokonaisuus todennäköisesti vapauttaa dopamiinia jopa minulla. Toki Preyn sanominen roolipeliksi on vähän rajatapaus.
 
Viimeksi muokattu:
Itse nyt tehnyt vasta laivanmatkan pois saarelta, mutta väsymys alkaa jo iskeä. Hyvää tässä on se että ei ole ihan niin lapsellinen ja mukahauska kuin ykkösosa - mutta edelleen on. Molemmissa ärsyttää erityisesti:

- Mukahauskuus
- Maailman ja hahmojen kliseysyys
- Jatkuvasti pitää vaihtaa hahmoille uutta kamaa niskaan ja asetta käteen
- Pakollinen teleporttailu, etenkin ne pyramidit
- Turha esineiden identify, miksei ole automaattinen
- Joka paikka täynnä tynnyreitä ja laatikoita yms. mitä on ”pakko” koluta
- Ukkelit tulessa minuutin välein. Voisiko samalla taskussa oleva raaka lihanklimppi edes kypsyä samalla?
- Todella ärsyttävä ja jatkuvasti toistuva äänimaailma, etenkin NPC hahmojen onelinerit.
- Järkyttävä määrä tavaraa ja sen seurauksena jatkuva kauppiailla ravaus
- Resurrect-loitsut. Voitaisiinko vaan kuolla tai sitten herätä automaattisesti? Tämä pelkkää kiusaamista.
- SE VTN ÖLJY JA JÄÄ!! ONKO VTTU PAKKO KYLVÄÄ SITÄ JOKA PAIKKAAN STNA?!?

Huumori menee kieltämättä yli (vai ali?) ajoittain. Vähän liikaa eläimiksi muutettuja ihmisiä, kirottuja kananpoikia ja mitä nyt onkaan :D

Noista muuten voisi todeta, että pyramideihin en ole edes kajonnut, jokainen sankari osaa teleportata itsensä vähintään kerran ja yhtä lukuunottamatta teleportata myös jonkun toisen ja swapata kaksi hahmoa. Kun puolet vihollisistakin osaa ja movement on lievästi skaalattu yläkanttiin, ei taistelu vaan enää tunnu kovin mielekkäältä kun kuka tahansa voi olla missä vaan seuraavalla hetkellä. Oma tankki vaan kierretään selvästi kaukaa ja kaikki on aina maagien iholla. Onneksi seinät sentään pitää sisätiloissa ja LOS:in blokkailulla voi kontrolloida oviaukkojen läpi teleporttailua.

Automaattinen identify olisi kiva kunhan jonkun loremaster riittää. Samoin tiimi voisi puhua automaattisesti parhaan presuasionin mukaan ja parhaan thieveryn mukaan tiirikoida lukot. Ilmeisesti jossain aiemmassa versiossa lucky charm ei vaikuttanut tiimin muihin jäseniin ja voin vaan kuvitella miten turhauttavaa oli jatkuasti vaihtaa aktiivista sankaria. On nimittäin sen verran hyvä taito tuo kun jokainen ämpärillinen mädäntynyttä kalaa muuttuu kohtuullisen hyvällä saumalla legendary-kamaa voittavaksi arvaksi ;) Muutenkin kannattaa käyttää sitä search-toimintoa kun on paljon containereita ja kamaa ympärillä. Helppo käydä kaikki nopeasti läpi eikä jää mitään huomaamatta. Muuten helpottaisi jos kamat vaan antaisi pisteitä, jotka voi sitten respecata koska niinhän sitä kuitenkin menee heti tekemään ja se on vaan työläämpää sovitella niitä eri hahmojen päälle optimaalisia skillicomboja etsiessä.

Muuten on kyllä mainio ja koukuttava peli. Ehkä vaatii vähän palauttavia taukoja vaan. Vähän ehkä virtaviivaistamista olisi voinut vielä tähän uuteen editioniin kokeilla.
 
Äh, toi vielä että kun koko tiimi osaa teleportata niin voisi olla toteutettu koko ryhmän siirto teleporttaamalla (phoenix straikkaamalla, tactical retriittaamalla tms.). Todella rasittavia paikkoja etenkin se Paradise Downs ja kun epäkuollutta lukuunottamatta tiimi ei edes suostu seuraamaan myrkkypilvien läpi vaikka magic armor kyllä kestäisi. Itseasiassa se undead sitten koheltaakin niissä myrkkypilvissä ihan surutta, tajuamatta, että sillä on se status debuff, joka estää parantamisen ja se myrkky tekeekin damagea :facepalm:
 
Käytä niitä pyramideja. Joka ukolla kun on siinä alapalkissa pyramidi niin teleporttailu on todella helppoa. Unchain ja yhdellä ukolla pahasta kohdasta läpi ja loput tulee teleportti pyramidilla perässä.
 
Olisi nyt Steamissa 33% alessa: 30,14€ (44,99€) vialä 47h ajan. Sen verran tullut videoita katseltua, että kovasti kiinnostaisi napata. Mietityttää vain alkaako usean hahmon managerointi jossain vaiheessa puuduttaa. Onhan tässä toki lone wolf, mutta jotenkin tuntuu monipuolisemmalta neljällä. Saisi vielä kaverin pari hommaamaan, niin menisi varmasti ostoon.

Buildeja ja pelitapoja varmasti miljuuna, mutta onko jotain mitä kannattaa ehdottomasti välttää? Origin hahmo ainakin kannattanee valita alkuun. Startti tipsejä katselin tästä, missä ihan hyvin selitetty asioita (en kuitenkaan ajatellut säästää pinnoja ja aloittaa tacticianilla :) ):

 
Suosittelen aloittamaan normaalilla vaikeustasolla ja olemaan katsomatta mitään oppaita ennen pelin aloittamista. Opettelemista on alussa paljon, ja itse tehdyt mokat hahmoissa nostavat vaikeustasoa, mutta tekevät etenemisestä lopulta mielenkiintoisempaa ja hahmoista tulee omanlaisensa.

Ainoa mitä voin suositella heti kättelyssä kaikkia tekemään on tosiaan valita origin-hahmo, ja ottaa sille talentiksi Pet Pal.
 
Itselleni tulee D&D mekoniikkoihin pohjautuvissa peleissä helposti hahmoähky ja hahmojen mikromanagerointi alkaa lähinnä ärsyttämään. Divinity 2:sessa tätä ei tullut, ehkä koska homma on kuitenkin melko suoraviivaista. Teet ensin magia tai fyysistä damaa ja tämän jälkeen koitat laittaa vihut tavalla tai toisella pois pelistä. Primääri attribuutit tuovat damaa lisää haluttuihin valintoihin tai lisäävät kestoa/muistia. Taistelu on kuitenkin tehty niin viihdyttävästi että hauskaa piisaa ja nyansseja riittää. Nyt n.150h pelaamisen jälkeen on vieläkin ihan hauska arpoa miten skillejä käyttäisi maksimipotentiaalilla.
 
Skippaa Pet Pal vaikka sitä monesti suositellaankin, paitsi jos aloitat origin hahmoista Ifanilla tai aiot pelata kahden lone wolfin yhdistelmällä ilman, että kumpikaan on Ifan. Hänellä se kuitenkin on ja kahta et tarvitse.

Pelaisin kuitenkin ensimmäisen kerran neljän tiimillä, joista yksi on undead thief (ei tartte tiirikoita), yksi panostaa lucky charmiin, yksi loremasteriin ja yksi persuasioniin. Kaikki civil stats pisteet siis samaan kunnes sitä on se maksimi viisi pistettä ja tukee sitä vielä varusteilla. Persuasion ehkä sille päätyypille, joka voisi sitten olla vaikka Red Prince niin tulee sitten luontevimmin puhuttua sillä alusta asti kun joskus se keskustelu voi pakottaa heti persuasioniin, joka epäonnistuessaan johtaa taisteluun.

Red Princelle sopii myös pyromaanin ja/tai summonerin rooli hyvin, itse tein tosin tankin. Talentiksi torturer niin viholliset syttyy tuleen vaikka olisi magic armoria jäljellä ja se puolestaan syös magic armorin nopeasti pois. Tulihenkäys on prinssillä alusta asti. Sopii myös hyvin yhteen sen kanssa, että summonoitu mörkö tekee magic damagea ja omasta tulihenkäyksestä on hyvä luoda se niin saa tuliversion otuksesta. Summoner tasolle 10 niin pian kuin mahdollista.

Fane thiefiksi/rogueksi. Luusormilla saa lukot auki ja se vakiotalent antaa lisää liikettä, jotta pääsee nopeammin selustaan backstabbaamaan. Ambidextrous talent myös hyvä ja daggeri molempiin käsiin.

Ifan Pet Paliksi.

Sebille syömään ruumiinosia.

Beast ja Lohse jäi rannalle kun eivät alkuvaiheessa vaikuttaneet tarjoavan mitään erityistä ryhmälle.

Tankille kilpi. Warfaren kilpiheitto skaalautuu kilven mukaan ja tekee hyvin ranged damagea. Shields up on myös hyödyllinen kilvestä saatava skilli.

Pisteitä taistelutaitoihin sitten oman fiiliksen mukaan. Kaikille sopii kuitenkin yksi piste scounderlia että saa adrenalinen ja mahdollisesti toinen cloack and daggeria varten. Yksi piste huntsmania antaa opetella first aidin ja kahdella saa parhaan teleporttaustaidon tactical retreat. Ainakin parille hahmolle kaksi pistettä aerothurgea niin voi teleportata vihollisia (teleport + nether swap) ja tankki siirtyy phoenix strikella. Pelissä on paljon skillejä, joista saa tärkeimmän hyödyn irti minimipanostuksella kyseiseen taistelutaitoon. Kaikki sellaiset vaikutukset, jotka ei paranna, vahingoita tai summonoi oikeastaan.
 
Viimeksi muokattu:
Jos tykkää questipuolesta niin Lohsella on ainakin omasta mielestäni varmaan paras tarina/questline, joten kannattaa siinä mielessä Lohsea miettiä followeriksi myös. Jos Sebillen ottaa vaan ruumiinosien syömistä varten niin sen homman voi toteuttaa myös Fanella (maskilla elffiksi muuntautuminen).

Neljällä hahmolla yksin pelaaminen voi tosiaan olla aika mikromanagerointia, mutta tosiaan kakkosactista alkaen voi respecata sitten lone wolffiksi ja potkia pari hahmoa pois partystä, jos siltä tuntuu. Neljän hengen partylla kannattaa panostaa joko physical tai magical lämään tai sitten mennä 2/2 splitillä.
 
Jos tykkää questipuolesta niin Lohsella on ainakin omasta mielestäni varmaan paras tarina/questline, joten kannattaa siinä mielessä Lohsea miettiä followeriksi myös. Jos Sebillen ottaa vaan ruumiinosien syömistä varten niin sen homman voi toteuttaa myös Fanella (maskilla elffiksi muuntautuminen).

Toi on kyllä totta heti kun sen maskin saa mutta se lisää mikromanagerointia taas osaltaan, että pitää aina vaihtaa Fanen kypärä ja heittää loitsu.

ps. Mitä niillä naamanirroittimilla tekee vai eikö joku löydä sitä maskia ennen kuin saa reseptin sen valmistamiseksi paaaaaaaljon myöhemmin.
 
Toi on kyllä totta heti kun sen maskin saa mutta se lisää mikromanagerointia taas osaltaan, että pitää aina vaihtaa Fanen kypärä ja heittää loitsu.

ps. Mitä niillä naamanirroittimilla tekee vai eikö joku löydä sitä maskia ennen kuin saa reseptin sen valmistamiseksi paaaaaaaljon myöhemmin.

Itse kerään aina kasan noita syötäviä raajoja ja sitten vaihdan elffiksi ja syön ne kerralla niin ei ole mikään kauhean suuri homma noin. Face ripperillä voi viedä ruumiilta naaman ja siitä voi tietääkseni craftata uuden maskin (taisi tarvita source orbin tms).
 
Face ripperillä voi viedä ruumiilta naaman ja siitä voi tietääkseni craftata uuden maskin (taisi tarvita source orbin tms).

Niin mutta siis samanlaisen maskin, jonka saa jo kauan ennen noita orbeja tai reseptiä ja jonkalainen laivalla on jos aloittaa Fanella? Vai saako sillä ripatun tyypin naaman ja jotain uutta dialogioptiota?

En oo oikeastaan ollenkaan jaksanut kikkailla tuon maskin kanssa kun hinta skilleistä on aika korkea kun ei saa sitten oikeaa kypärää päähän ja samalla menettää kai undeadin spesiaaliskillit.
 
Niin mutta siis samanlaisen maskin, jonka saa jo kauan ennen noita orbeja tai reseptiä ja jonkalainen laivalla on jos aloittaa Fanella? Vai saako sillä ripatun tyypin naaman ja jotain uutta dialogioptiota?

En oo oikeastaan ollenkaan jaksanut kikkailla tuon maskin kanssa kun hinta skilleistä on aika korkea kun ei saa sitten oikeaa kypärää päähän ja samalla menettää kai undeadin spesiaaliskillit.
Ihmettelin samaa ja se on tosiaan vain se sama maski. Ei tule mitään upgradeja tms., jos teet uuden.
 
Hyvä peli mutta älyttömän helppo vaikka Honorilla vedettiin.
Vaatisi yhden paljon kovemman vaikeusasteen kuin tuo Honor.
 
Hyvä peli mutta älyttömän helppo vaikka Honorilla vedettiin.
Vaatisi yhden paljon kovemman vaikeusasteen kuin tuo Honor.

Tuohon vaikeustason nostoon on saatavilla useampiakin modeja. Vaikeustasoa voi nostaa myös pelaamalla tarkoituksella ilman tiettyjä OP itemeitä/skillejä (esim. glowing idol of rebirth, skin graft/apotheosis combot yms.) ja käyttämällä mahdollisimman vähän ns. cheese taktiikoita.
 
Tiimi on varmaankin Sebille, Prince, Lohse ja Fane. Myönnän, että on tullut lueskeltua ja katseltua videoita, joten vähän tullut spoilaannuttua mitä kannattaa valita. Starttaan varmaan rogue Sebillellä kaikki finesseen, warfare, scoundrel, thievery ja execution. Nuo ryhmäläisethän tulevat automaagisesti tietyllä presetillä ja talentit valittuina sille levelille kuin itse olet kaverit ryhmään valitessa.
 
Tuohon vaikeustason nostoon on saatavilla useampiakin modeja. Vaikeustasoa voi nostaa myös pelaamalla tarkoituksella ilman tiettyjä OP itemeitä/skillejä (esim. glowing idol of rebirth, skin graft/apotheosis combot yms.) ja käyttämällä mahdollisimman vähän ns. cheese taktiikoita.

Ei vaan tainnu silloin olla vielä modeja juurikaan kun melkein julkkarin jälkeen pelattiin.

Olisi mukavaa että itse pelissä olisi heti alkuun joku HC mode että saisi haasteeksi voittaa pelin tekijöiden näkemyksellä luotu haastava vaikeusaste.
Modaaminen tuntuu lähinnä hiukan huijaamiselta,ei siittä saa samoja kiksejä.

DarkSoul3 tuli vedettyä läpi kertaakaan kuolematta ja seuraavaksi voisi koittaa läpäistä kertaakaan ottamatta osumaa.
 
Jos vetäis pelkästään common kamoilla läpi? Siinä olis sekin ettei tarvisi joka arkkua koluta läpi paremman varusteen toivossa. Itsehän en pysty avaamatonta kirstua jättämään rauhaan.
 
Kyllähän tässä kävi vähän niin kuin pelkäsin. Aina kun tulee uusi tyyppi tiimiin, menee pirusti aikaa miettiä millainen sen haluaisi olevan. Ja kolmen tiimi tuntuu jo alkumetreillä huonosti valitulta, koska ei jotenkin halunnut hävitä pisteitä.
Sebille rogue
Prince wizard
Fane shadowblade

Onneksi on se respecki. Pakolliset ja pari pientä nahinaa on menny ihan ok. Sitten jossain luolassa, missä oli muutama sammakko, tuli 0-6 turpaan. Olivat heti iholla ja omat aseet / kyvyt tekee damage alle 10. Lisäksi tuo Prince wizard oli melko ikävä, koska kaikki kyvyt olivat aoe ja koko jengi sitten liekeissä. Jotain buffi skillejä pitää alkaa etsimään ja varastella rajaa ja parempaa kamaa. Kuinka kauan muuten kaman status pysyy varastettuna?
 
Ei vaan tainnu silloin olla vielä modeja juurikaan kun melkein julkkarin jälkeen pelattiin.

Olisi mukavaa että itse pelissä olisi heti alkuun joku HC mode että saisi haasteeksi voittaa pelin tekijöiden näkemyksellä luotu haastava vaikeusaste.
Modaaminen tuntuu lähinnä hiukan huijaamiselta,ei siittä saa samoja kiksejä.

DarkSoul3 tuli vedettyä läpi kertaakaan kuolematta ja seuraavaksi voisi koittaa läpäistä kertaakaan ottamatta osumaa.

No joo toki tuolloin niitä ei ollut vielä. Definitivessä on muistaakseni nerffailtu 3 pointin source taikoja 50%:lla (meteor shower, hail storm, arrow storm yms.) ja kuulemma act 4 on jonkinverran vaikeampi. Lone wolffia on myös nerffattu (stat capit), joten jos niillä pelasi niin varsinkin ennen DE ne olikin ihan täysin OP. Toki joku tacticiania vaikeampi mode olisi varmaan paikallaan.

Kyllähän tässä kävi vähän niin kuin pelkäsin. Aina kun tulee uusi tyyppi tiimiin, menee pirusti aikaa miettiä millainen sen haluaisi olevan. Ja kolmen tiimi tuntuu jo alkumetreillä huonosti valitulta, koska ei jotenkin halunnut hävitä pisteitä.
Sebille rogue
Prince wizard
Fane shadowblade

Onneksi on se respecki. Pakolliset ja pari pientä nahinaa on menny ihan ok. Sitten jossain luolassa, missä oli muutama sammakko, tuli 0-6 turpaan. Olivat heti iholla ja omat aseet / kyvyt tekee damage alle 10. Lisäksi tuo Prince wizard oli melko ikävä, koska kaikki kyvyt olivat aoe ja koko jengi sitten liekeissä. Jotain buffi skillejä pitää alkaa etsimään ja varastella rajaa ja parempaa kamaa. Kuinka kauan muuten kaman status pysyy varastettuna?

Nuo sammakot ovat taistelu, johon kannattaa mennä aikaisintaan lvl 3. Sitä ennen aika vaikea taistelu. Fort joyssä saa aika helposti lvl 3 miltei ilman taisteluitakin. Tietääkseni kaman stolen status ei lähde ajan kanssa pois, mutta voin olla väärässäkin. Mikäli stolen tavaran stackkaa niin sen pitäisi lähteä pois.
 
Kyllähän tässä kävi vähän niin kuin pelkäsin. Aina kun tulee uusi tyyppi tiimiin, menee pirusti aikaa miettiä millainen sen haluaisi olevan. Ja kolmen tiimi tuntuu jo alkumetreillä huonosti valitulta, koska ei jotenkin halunnut hävitä pisteitä.
Sebille rogue
Prince wizard
Fane shadowblade

Onneksi on se respecki. Pakolliset ja pari pientä nahinaa on menny ihan ok. Sitten jossain luolassa, missä oli muutama sammakko, tuli 0-6 turpaan. Olivat heti iholla ja omat aseet / kyvyt tekee damage alle 10. Lisäksi tuo Prince wizard oli melko ikävä, koska kaikki kyvyt olivat aoe ja koko jengi sitten liekeissä. Jotain buffi skillejä pitää alkaa etsimään ja varastella rajaa ja parempaa kamaa. Kuinka kauan muuten kaman status pysyy varastettuna?
Ota porukkaan neljäs tai jätä yksi pois ja vedä lone wolffina. Helpottaa kummasti. Ite otin neljällä ukolla aika huolella turpaan ekalla läpipeluulla.
 
Aloitin classicilla, ja vaikkei varmaan mikää HC vaikea olekaan, niin en olettanutkaan, että tämä olisi joku läpijuoksu. Aika hanurista olisi, jos nyt lvl2 ja omilla noob skilleilläni pärjäisin tappelun kuin tappelun pahempia vihuja vastaan. Kunhan ihmetelin paikkoja ja Fanella sniikkailin. Fane siinä sitten höpisi bad fiilingistä ja mahdollisesta ambushista. Pitihän se katsoa, mitä sieltä tulee :)

Edelleen hakusessa se, miten järjestys jaetaan tappeluissa. Pelkän initiativen perusteella? Huomasin, että itselle aika huono, kun Fanen INI on korkein, vaikka on ämpäri päässä. Tällä hetkellä aika surkeat avaus skillit sillä käytettävissä. Pitänee syödä jollain muulla jotain buffia, että pääsee vaikuttaamaan tuohon järjestykseen.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 561
Viestejä
4 557 386
Jäsenet
74 999
Uusin jäsen
Petrus Saramäki

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom