Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Onko kaikki hahmot muuten ihan samanveroisia ihan missä tahansa roolissa?
Mitenkäs toi pickpocketing, onko jotain suuntaa antava opasta, että paljonko sitä skilliä tarttee, että voi mitäkin viedä? Ei anna oikein tuo interface mitään vinkkiä siitä, että paljonko menee yli jos menee skillin yli.
Fort Joyssa mietin tuossa, että pitäisikö sitä yrittää korottaa sankarin thieving taitoa, että saisi plate mailin pöllittyä vai pitäisikö viedä pienemmät haarniskan palat vaan suosiolla...
Thievery | Divinity Original Sin 2 Wiki
Tuosta näkee paljonko eri leveleillä pystyy varastamaan. Jos varastaessa alkaa rajat paukkumaan niin ne esineet menee "harmaaksi", mitkä ovat liian painavia/kalliita varastettavaksi. Itse yleensä varastan suoraan rahaa, jolla sitten ostan tarvittavat haarniskat, niin ei tarvitse välittää stolen tageista.
Muuten kiva mutta tuolla wikin esinelistalla ei kerrota että mitä mikäkin panssarinpalanen painaa
Taisin suututtaa kyseisen naisen joten se ei enää tarjoa barter-vaihtoehtoa mutta joo, kaipa sitä pärjää muutkin kamat nyysimällä.
ps. Toi musta kissa ottaa päähän pahasti mutta kaikki aloittelijan vinkkioppaat neuvoo pitämään sen hengissä. Se seuraa mun pääsankaria, joka on undead ja kahlaa myrkyn läpi. Mulla ei ole yhtään parannustaikoja heittävää hahmoa, joka voisi edes parantaa sitä eikä ruokaa tai potioneita ilmeisesti voi juottaa NPC:lle.
Kyllä siinä taisi olla oikeasti niin, että oli kyseisen merchantin kanssa sukset ristissä mutta ongelmahan ratkesi sillä, että puhui eri hahmolla sille Välillä tän pelin mekanismien monipuolisuus jopa turhauttaa. Padilla pelatessa siis ei voi suoraan ulkopuolelta treidata vaan sille on oma nappinsa siellä dialogimenussa sen dialogin kautta treidaamisen lisäksi, jos on.
Taistelun helpottumiseen taisi olla avain noi teleporttihanskat ja toiselle hahmolle sama taikana. 2AP:lla kuka tahansa mistä mihin vaan on aika OP skilli, vain mielikuvitus taitaa olla rajana. Ekana tietty nostin mustan kissan odottelemaan paikkaan, josta se ei pääse pois ja saattelin sen ulos vasta kun reitti oli selvä. Taistelussa voi pomia vastustajan rangedit keskelle omaa porukkaa ja backstabbata heti teleportin perään. Huvittavaa myös avata ovi, napata vihollinen porukasta huoneeseen mätettäväksi ja ovi perään kiinni. Kun muut ehtii perään, on oven alla tulimeri ja oviaukossa pari toteemia blokkaamassa ja sylkemässä tulipalloja
Nyt putsailen rauhassa tuon Fort Joyn ja tutkin kaikki tyrmät sun muut.
Ilmeisesti noi skillit tuosta vielä vahvistuu viitaten @Datamooses kommenttiin mobikasan niittauksesta yhdellä iskulla
Tuntuis siltä, että kaikki skillit on aika moista vähitellen hivutusta ja kaikki blokkaantuu johonkin panssariin tai taikasuojaukseen. Mikään hyökkäys ei tunnu kovin OP:lta itsessään vaan kaikki vaatii crowd controllia, sulutusta, teleporttailua ja monen skillin yhteensovittamista.
Ei viitti lähteä lukemaan oppaita liikaa ettei spoilaannu joten kysytään tässä: Pysyykö tuo respeccaus-peili käytettävissä lopun peliä vai pitäisikö tässä vaiheessa miettiä hahmojen buildit lopullisesti huolella?
Ei viitti lähteä lukemaan oppaita liikaa ettei spoilaannu joten kysytään tässä: Pysyykö tuo respeccaus-peili käytettävissä lopun peliä vai pitäisikö tässä vaiheessa miettiä hahmojen buildit lopullisesti huolella?
Alkaa vähän taistelu-uupumus hiipimään. Taso on joku 13 ja tokan alueen länsipuolisko suunnilleen koluttu läpi (pl. satunnainen 15 tason sisältö). Sahan just putsasin yllättäen vähän helpommin vaikka siellä oli tason 14 vastus. Pääsi vähän taktisemmin etenemään eikä meno ollut aina se perus ambush, jossa omat tiukassa nipussa ja viholliset ympärillä korkeammilla tasoilla.
Ehkä just toi taistelun ainainen epäedullinen asetelma nakertaa kun pitäis jatkuvasti liikkua kaikilla sankareilla erikseen, ettei tulisi yllätetyksi nipussa kun ei edes tiedä, että kenen kanssa puhuminen taistelun milloinkin laukaisee. Noh, quick save/load tulee tutuksi. Alun taktinen taistelumeininki on muutenkin vähän liikaa mennyt siihen, että jokainen kentällä teleporttailee itseään ja muita ja koko mesta on täynnä liekkejä, sähköistettyjä lammikoita, savua ja kaikki näistä on kirottuja (mistä sekin aina tulee?).
Sitten tietty toi jatkuva respeccaaminen. Oma vika kai, että sitä käy tekemässä tunnin välein kun on uutta hyvää kamaa ja pitää saada tietyt skillit pidettyä tietyllä tasolla. Mutta kun tää nyt on tällaista mikromanagerointia koko peli eikä siitä oikein mitään tule, että sankari menettää oleelliset kykynsä pukiessaan paljon paremman panssarin päälleen...
MitäähhhhTuolta jäältähän voi "suojautua" sillä, että kerää kasan nauloja (nails) ja sitten yhdistää (combine) jalkineet + naulat niin on immuuni jäällä liukastelulle. Ekalta saarelta kanssa pääsin pois ja aikaa meni about 23h.
Onko olemassa roolipeliä, jossa ei tulisi hervotonta määrää sälää?
Itse nyt tehnyt vasta laivanmatkan pois saarelta, mutta väsymys alkaa jo iskeä. Hyvää tässä on se että ei ole ihan niin lapsellinen ja mukahauska kuin ykkösosa - mutta edelleen on. Molemmissa ärsyttää erityisesti:
- Mukahauskuus
- Maailman ja hahmojen kliseysyys
- Jatkuvasti pitää vaihtaa hahmoille uutta kamaa niskaan ja asetta käteen
- Pakollinen teleporttailu, etenkin ne pyramidit
- Turha esineiden identify, miksei ole automaattinen
- Joka paikka täynnä tynnyreitä ja laatikoita yms. mitä on ”pakko” koluta
- Ukkelit tulessa minuutin välein. Voisiko samalla taskussa oleva raaka lihanklimppi edes kypsyä samalla?
- Todella ärsyttävä ja jatkuvasti toistuva äänimaailma, etenkin NPC hahmojen onelinerit.
- Järkyttävä määrä tavaraa ja sen seurauksena jatkuva kauppiailla ravaus
- Resurrect-loitsut. Voitaisiinko vaan kuolla tai sitten herätä automaattisesti? Tämä pelkkää kiusaamista.
- SE VTN ÖLJY JA JÄÄ!! ONKO VTTU PAKKO KYLVÄÄ SITÄ JOKA PAIKKAAN STNA?!?
Jos tykkää questipuolesta niin Lohsella on ainakin omasta mielestäni varmaan paras tarina/questline, joten kannattaa siinä mielessä Lohsea miettiä followeriksi myös. Jos Sebillen ottaa vaan ruumiinosien syömistä varten niin sen homman voi toteuttaa myös Fanella (maskilla elffiksi muuntautuminen).
Toi on kyllä totta heti kun sen maskin saa mutta se lisää mikromanagerointia taas osaltaan, että pitää aina vaihtaa Fanen kypärä ja heittää loitsu.
ps. Mitä niillä naamanirroittimilla tekee vai eikö joku löydä sitä maskia ennen kuin saa reseptin sen valmistamiseksi paaaaaaaljon myöhemmin.
Face ripperillä voi viedä ruumiilta naaman ja siitä voi tietääkseni craftata uuden maskin (taisi tarvita source orbin tms).
Ihmettelin samaa ja se on tosiaan vain se sama maski. Ei tule mitään upgradeja tms., jos teet uuden.Niin mutta siis samanlaisen maskin, jonka saa jo kauan ennen noita orbeja tai reseptiä ja jonkalainen laivalla on jos aloittaa Fanella? Vai saako sillä ripatun tyypin naaman ja jotain uutta dialogioptiota?
En oo oikeastaan ollenkaan jaksanut kikkailla tuon maskin kanssa kun hinta skilleistä on aika korkea kun ei saa sitten oikeaa kypärää päähän ja samalla menettää kai undeadin spesiaaliskillit.
Hyvä peli mutta älyttömän helppo vaikka Honorilla vedettiin.
Vaatisi yhden paljon kovemman vaikeusasteen kuin tuo Honor.
Tuohon vaikeustason nostoon on saatavilla useampiakin modeja. Vaikeustasoa voi nostaa myös pelaamalla tarkoituksella ilman tiettyjä OP itemeitä/skillejä (esim. glowing idol of rebirth, skin graft/apotheosis combot yms.) ja käyttämällä mahdollisimman vähän ns. cheese taktiikoita.
Itsehän en pysty avaamatonta kirstua jättämään rauhaan.
Ei vaan tainnu silloin olla vielä modeja juurikaan kun melkein julkkarin jälkeen pelattiin.
Olisi mukavaa että itse pelissä olisi heti alkuun joku HC mode että saisi haasteeksi voittaa pelin tekijöiden näkemyksellä luotu haastava vaikeusaste.
Modaaminen tuntuu lähinnä hiukan huijaamiselta,ei siittä saa samoja kiksejä.
DarkSoul3 tuli vedettyä läpi kertaakaan kuolematta ja seuraavaksi voisi koittaa läpäistä kertaakaan ottamatta osumaa.
Kyllähän tässä kävi vähän niin kuin pelkäsin. Aina kun tulee uusi tyyppi tiimiin, menee pirusti aikaa miettiä millainen sen haluaisi olevan. Ja kolmen tiimi tuntuu jo alkumetreillä huonosti valitulta, koska ei jotenkin halunnut hävitä pisteitä.
Sebille rogue
Prince wizard
Fane shadowblade
Onneksi on se respecki. Pakolliset ja pari pientä nahinaa on menny ihan ok. Sitten jossain luolassa, missä oli muutama sammakko, tuli 0-6 turpaan. Olivat heti iholla ja omat aseet / kyvyt tekee damage alle 10. Lisäksi tuo Prince wizard oli melko ikävä, koska kaikki kyvyt olivat aoe ja koko jengi sitten liekeissä. Jotain buffi skillejä pitää alkaa etsimään ja varastella rajaa ja parempaa kamaa. Kuinka kauan muuten kaman status pysyy varastettuna?
Ota porukkaan neljäs tai jätä yksi pois ja vedä lone wolffina. Helpottaa kummasti. Ite otin neljällä ukolla aika huolella turpaan ekalla läpipeluulla.Kyllähän tässä kävi vähän niin kuin pelkäsin. Aina kun tulee uusi tyyppi tiimiin, menee pirusti aikaa miettiä millainen sen haluaisi olevan. Ja kolmen tiimi tuntuu jo alkumetreillä huonosti valitulta, koska ei jotenkin halunnut hävitä pisteitä.
Sebille rogue
Prince wizard
Fane shadowblade
Onneksi on se respecki. Pakolliset ja pari pientä nahinaa on menny ihan ok. Sitten jossain luolassa, missä oli muutama sammakko, tuli 0-6 turpaan. Olivat heti iholla ja omat aseet / kyvyt tekee damage alle 10. Lisäksi tuo Prince wizard oli melko ikävä, koska kaikki kyvyt olivat aoe ja koko jengi sitten liekeissä. Jotain buffi skillejä pitää alkaa etsimään ja varastella rajaa ja parempaa kamaa. Kuinka kauan muuten kaman status pysyy varastettuna?