Divinity: Original Sin 2

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 410
Nonni nyt on päästy pois reaper's coastilta ja pelitunteja takana ~60h :D vissiin kolusin tuon saaren aika hyvin läpi, vai paljon on muilla mennyt aikaa että on tuolta lähtenyt?
Taisi kello näyttää 108h tuossa kohtaa jos en väärin muista :D Loput pelistä menikin sitten vauhdikkaammin kun ei enää jaksanut samalla tavalla "hengailla".
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 386
Alkuun kyllä aika nihkeää päästä kun ei osaa päättää minkälaisella hahmolla sitä alottaisi.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
816
Alkuun kyllä aika nihkeää päästä kun ei osaa päättää minkälaisella hahmolla sitä alottaisi.
Jollain origin tyypillä koska tarina ja se eka paikkahan toimii ikäänkuin tutoriaalina. Sen Fort joyn jälkeen pystyy vetää numerot vaikka kuinka monta kertaa uusiksi jos tuntuu että on sössinyt jotain. Seuraava paikka on paikoittain jo todella paha ja itsellä ainakin oli vielä melko paljon opittavaa. Nyt act 4:ssa mennään ja tuntuu että ukot alkaa okeen hyvin balanssissa. Loistava peli! Hyppää rohkeesti mukaan vaan!
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 399
Yritin odottaa jotain GOTY tms. versiota, jossa olisi mahdollisesti tulevat lisärit yms. mukana. Ihme kyllä en löytänyt puhetta mistään tulevista julkaisuista, ja kun sopivasti n.kuukausi sitten oli tullut isompi pätsi, niin haksahdin ostamaan gogista viikonloppuna. On se kova! Saa kyllä vähäksi aikaa muu elämä väistyä.

Iloisena yllätyksenä beta-versioon nähden Larian on optimoinut graffat ja latausajat erinomaisiksi. Betassa ei meinannut GTX970 riittää high -graffoihin ilman epämääräistä tökkimistä ja nyt GTX780 vetää vähän karsitulla ultralla.
 

H0rna

Oberste Führer
Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 189
Onko kellään ollut ongelmia tän kanssa siten, että tunnin parin pelaamisen jälkeen kone jäätyy ja pitää vetää hardbootti virtanapista että saa koneen tokenemaan?
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 399
Onko kellään ollut ongelmia tän kanssa siten, että tunnin parin pelaamisen jälkeen kone jäätyy ja pitää vetää hardbootti virtanapista että saa koneen tokenemaan?
Minulle tuli tämä, kun vaihdoin näyttistä GTX780:sestä RX580:seen. Viikon sisällä vaihdosta oli tullut uusi ajuri, niin vetäisin Display Driver Unistallerilla ajurit toistamiseen sileäksi ja asensin uudet ajurit: ei enää kaatumista.
 

H0rna

Oberste Führer
Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 189
Minulle tuli tämä, kun vaihdoin näyttistä GTX780:sestä RX580:seen. Viikon sisällä vaihdosta oli tullut uusi ajuri, niin vetäisin Display Driver Unistallerilla ajurit toistamiseen sileäksi ja asensin uudet ajurit: ei enää kaatumista.
Pitänee testailla ku ehtii, ehkä illemmalla :)
 

Henkka77

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 160
Elokuussa tulee Definitive Edition joka pitää sisällään paljon parannuksia, mm. tuo jäätävän paska journal laitetaan täysin uusiksi.

 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 386
Pakko kyllä nostaa hattua että näinkin isoja uudistuksia tehty kahteen peliin.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 399
Kiitos tiedosta! Olen pelannut kerran läpi niin 100% (oikeasti joku 60%) kuin keksin puzzlet ja pyöritellyt ajatusta toisesta kerrasta. Vähän semisti spoilaavia mielipiteitä:
Ensimmäisen ja toisen alueen jälkeen alkoi tuntumaan ettei muihin kuin ensimmäiseen oltu panostettu niin paljoa. Esineet hyppäsivät tasossa jo toisessa kylässä niin paljon, että veivät tuntuman varusteiden laadusta. Ensimmäinen saari oli kuitenkin aivan mahtavan tuntuinen paluu "vanhoihin" ropeihin, joissa väärään paikkaan eksyminen vei hengen. Toisella alueella oli samaa tuntumaa, mutta meno meni vähän päämäärättömäksi haahuiluksi eikä itseäni kiinnostanut oikeastaan pätkääkään source tason kasvattaminen. Lisäksi demonivankila oli kartasta vakoiltuna alkuun siistin oloinen paikka, mutta sinne pääsemisen ja pienen tutkimisen jälkeen aika meh.
 

Henkka77

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 160
Huomenna pitäisi siis tulla Definitive Edition. Itsellä tosin alkoi juuri lataamaan jotain 8 gigan päivitystä Steamista, jokohan se olisi sitten tuo DE latauksessa.. :hungry:

EDIT: Definitive Edition on nyt ladattavissa Steamista.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
26.01.2018
Viestejä
185
Kai se pitää taas alottaa uusi seivi :) 250 tuntia uponnut peliin ennen Definite Edition päivitystä ja heittämällä parhaimpien pelien listoille.

"The 8.2 GB Definitive Edition update promises "approximately 150,000 new and rewritten words," according to Larian, with a lot of focus on the third act. There are also new areas, fights, and performance improvements, as well as new Story difficulty that tones down the battles for those who aren't much into tactical wizardry but want to see the final act within their lifetimes."

huh huh o_O uudelleenpeluuarvoa tässä pelissä on muutenkin älyttömästi ja tämähän vaan parantaa asiaa entisestään

edit: The Detailed List Of The Definitive Edition Changes tässä muuten kiinnostuneille 52-sivuinen dokumentti jossa kaikki Definite Editionin sisältämät parannukset ja muutokset (sisältää spoilereita)
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 399
Ei saakutti, 120h taisi mennä ensimmäiseen läpipeluuseen ja nyt on edellinen pelilistalla ollut peli pelattu. Kait se on pakko laittaa Divinity uudelleen tulille:kippis:
 

Henkka77

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 160
Vanhat savet ei sitten toimi DE:n kanssa mutta kukapa sitä vanhaa pelaiskaan..
Launcherissa saa valita tosin kumpaa haluaa pelata.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
3 830
Ai saatana tämä on kyllä paras peli, mitä voi avopuolison kanssa pelata tietokoneella. Täytyy laittaa uudelleen viikonloppuna tulille.

edit. pyörii muuten ihan helvetin paljon sulavammin tämä peli nyt.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Onko tää muuten luonteeltaan sellainen peli, että juokset paikkojen läpi asetettujen tavoitteiden perässä vai pitääkö jokaisen hotspotin kanssa maailmassa räpeltää, ettei missaa kaikenlaista tärkeää ja arvokasta? Tuntuu siltä, että containereita on niin hemmetisti eikä mitään hajua, että mitä tavaraa kannattaisi mukaan ottaa.

Eli onko tässä joku junk economy tai crafting vai onko kaikki jalometallisetkin astiat ja muut ihan turhia?
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
209
Onko tää muuten luonteeltaan sellainen peli, että juokset paikkojen läpi asetettujen tavoitteiden perässä vai pitääkö jokaisen hotspotin kanssa maailmassa räpeltää, ettei missaa kaikenlaista tärkeää ja arvokasta? Tuntuu siltä, että containereita on niin hemmetisti eikä mitään hajua, että mitä tavaraa kannattaisi mukaan ottaa.

Eli onko tässä joku junk economy tai crafting vai onko kaikki jalometallisetkin astiat ja muut ihan turhia?
Crafting systeemi on ehkä pelin heikompia osa-alueita eikä sitä ole mikään pakko käyttää. Itse tulee käytettyä sitä lähinnä rangerilla charm/knockdown nuolien tekemiseen ja potionien yhdistelyyn (kaksi pienempää = yksi isompi). Scrollien teko on myös ihan hyödyllistä. Toki näitäkin voi vain ostaa vendoreilta. Jalometalliset astiat/gemit on suurimmaksi osaksi tarkoitettu vain myytäväksi. Jokaista containeria ei ole myöskään mikään pakko koluta läpi, mutta rahan kannalta se on kannattavaa. Varsinkin jos jollain partystä on lucky charmissa pointseja (lucky charm voi triggeröityä miltei mistä tahansa containerista).

Koko pelissä ei ole montaa asiaa mitä on täysin pakko tehdä, mutta mikäli ei halua xp:tä ja gearia/rahaa missata niin joka kolkka kannattaa tutkia.

Edit: Ja lisätään nyt vielä sen verran, että jos crafting/containereiden nypläys vituttaa, niin yhdelle/useammalla hahmolle vaan thievingit maksimiin ja pöllii rahansa vendoreilta niin kyllä sillä jo pärjää ihan hyvin rahan puolesta.
 
Viimeksi muokattu:

Henkka77

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 160
On muuten ollu taas suurinta hupia tämä peli co-oppina parin kaverin kesken. Tappelut on ihan erilaisia kun voi porukalla sumplia kuviot ja todeta että vitukshan se meni. :dead: :D
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
On muuten ollu taas suurinta hupia tämä peli co-oppina parin kaverin kesken. Tappelut on ihan erilaisia kun voi porukalla sumplia kuviot ja todeta että vitukshan se meni. :dead: :D
Millainen tää on co-oppina? Kaikki saman ruudun ääressä? Vuoropohjaisen taistelun co-opin ilot ei kyllä heti mietiskelemällä mulle avaudu...
 

Henkka77

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 160
Millainen tää on co-oppina? Kaikki saman ruudun ääressä? Vuoropohjaisen taistelun co-opin ilot ei kyllä heti mietiskelemällä mulle avaudu...
Netin yli tietysti, jokainen ohjastaa yhtä hahmoa. Jos ei vuoropohjaisen taistelun ilot co-oppina avaudu niin sitten sitä on turha sen enempiä selittää. :D
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Netin yli tietysti, jokainen ohjastaa yhtä hahmoa. Jos ei vuoropohjaisen taistelun ilot co-oppina avaudu niin sitten sitä on turha sen enempiä selittää. :D
Paino taisikin olla hauskuuden, ei tehokkuuden puolella eli nyt ymmärrän ;)

On nimittäin aika hemmetin vaikeita noi taistelut tällä oletusvaikeudella. Etenkin ihan alussa kun en oikein hahmota, että onko noissa jotain taktikoitavaa ykköstason hahmolla vai onko kyseessä pelkkä KSP vuorotellen toista lyöden...
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
209
Pelin alku (1. act eli Fort Joy & eka saari) on ehkä pelin vaikein osa-alue monelta kantilta, kun ei ole vielä kunnon gearia ja skillejä/spellejä sekä rahakin on usein tiukassa (thievery auttaa paljon). Jatkossa normitaistelut todennäköisesti vähän helpottuu, vaikka tietty vaikeita taisteluitakin on läpi pelin. Kannattaa yrittää välttää taisteluita, jotka on oman levelisiä tai varsinkin oman levelin yli olevia ja etsiä niitä yhden tai kaksi leveliä alle oman levelin olevia taisteluita.

Co-oppina tämä on omastakin mielestä parhaimmillaan (2-4 pelaajaa). Yksin menee ainakin itsellä hieman säätämiseksi, mikäli neljä hahmoa käytössä. Lone wolffilla jaksaa yksinkin pelailla, kun on vaan kaksi hahmoa. Itse olen parhaillaan avokin kanssa kolmos actissa (4 hahmoa eli 2 per nuppi) tacticianilla. Melko vaikeaa on ollut joissain taisteluissa (paljon mennyt resurrection scrolleja), mutta joka taistelu on kuitenkin päästy tähän asti läpi viimeistään parin yrityksen jälkeen. Kerran ollaan jo pelattu peli läpi classic vaikeustasolla ennen Definitive editionia.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Toivottavasti tää alun hämmennys tästä paljastuu selkeäksi pelimekaniikaksi. Pelkässä hahmon luonnissa oli niin paljon parametrejä, skillejä, talentteja, sosiaalisia höpöjä jne. että meni tunti eikä mitään oikein selitetty, että onko valinta kovin kriittinen ja saako tän kategorian pisteitä vielä joskus lisää :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 410
Toivottavasti tää alun hämmennys tästä paljastuu selkeäksi pelimekaniikaksi. Pelkässä hahmon luonnissa oli niin paljon parametrejä, skillejä, talentteja, sosiaalisia höpöjä jne. että meni tunti eikä mitään oikein selitetty, että onko valinta kovin kriittinen ja saako tän kategorian pisteitä vielä joskus lisää :D
Tuon about kaiken saa halutessaan resetoitua tai uudelleensäädettyä tietyssä kohtaa pelin Act1:n jälkeen (eli muutaman kymmenen tunnin jälkeen :p) joten sitä ei sillei kannata stressata. Itse tosin olen sellainen että tehdyt päätökset lähes aina pitää, ja vaikka ne saakin resetoitua niin kyllä niihin sitoutuu esim. ostamalla tietylle hahmolle tiettyjä taikoja. Mutta pientä viilausta voi tehdä.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Tuon about kaiken saa halutessaan resetoitua tai uudelleensäädettyä tietyssä kohtaa pelin Act1:n jälkeen (eli muutaman kymmenen tunnin jälkeen :p) joten sitä ei sillei kannata stressata. Itse tosin olen sellainen että tehdyt päätökset lähes aina pitää, ja vaikka ne saakin resetoitua niin kyllä niihin sitoutuu esim. ostamalla tietylle hahmolle tiettyjä taikoja. Mutta pientä viilausta voi tehdä.
Taikuus ilmeisesti sourcereilla (varmaan nekin jossain välissä selitetään vai pitääkö lukea ykkösosan juoni jostain?) vakiona vaikka teinkin hahmostani mielestäni niin warriorin kuin mahdollista?
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
209
Divinityssä ei tosiaan kummemmin asioita etukäteen kerrota ja miltei kaikki pitää itse opetella kokeilemalla. Pelimekaniikka pitäisi kyllä selventyä pelin edetessä. Aivan alussa taistelut ovat aika suoraviivaisesti vain tyylillä "kumpi tekee enemmän vahinkoa nopeammin". Jatkossa sitten ehkä tärkeämmäksi jutuksi taisteluissa nousee ns. CC (crowd control) eli statukset kuten charm (erityisen hyvä), frozen, stunned, knockdown. Vaikeammankin bossin voi voittaa jo suhteellisen alhaisella levelillä, mikäli sen pitää joka vuoro jossain statuksessa, mikä estää tekemästä mitään sillä kierroksella.

Attribute/ability pointseista ja talenttien valitsemisesta ei kauheasti kannata stressasta, sillä pelissä tulee vastaan niiden uudelleenvalitsemismahdollisuus (voi muuttaa niin monta kertaa kuin haluaa).

Source pointsit tulevat käyttöön myöhemmin ykkös actissa. Niitä käytetään erikoisskillien käyttöön (jotkut skillit jatkossa vaativat sekä action pointseja että source pointseja) ja joka skilltreessä on sourceskillejä. Ei siis vain maageilla.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
816
Pelimekaniikat kun alkaa olemaan takaraivossa niin muuttuu lähes helpoksi. Itsellä menossa nyt toinen läpipeluu lone wolffeina ja cooppi kavereiden kanssa. Fort joy ja reaoers coast oli selkeästi vaikeimmat ja sen jälkeen alkoin pääsemään jo hiukan jyvälle kuvioista. Muistan kyllä ekan läpipeluun vaikeudet ja itsellähän jäi muutamaksi kuukaudeksi telakalle Fort joyn jälkeen kun ei vaan riittänyt miehessä kompetenssi:D
 

Henkka77

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 160
Toivottavasti tää alun hämmennys tästä paljastuu selkeäksi pelimekaniikaksi. Pelkässä hahmon luonnissa oli niin paljon parametrejä, skillejä, talentteja, sosiaalisia höpöjä jne. että meni tunti eikä mitään oikein selitetty, että onko valinta kovin kriittinen ja saako tän kategorian pisteitä vielä joskus lisää :D
Kyllä siinä hahmonluonnissa annetaan tietoa, ainakin perusasiat. Viet hiiren jonkun skillin päälle niin aukeaa ikkuna jossa kerrotaan mihin mikäkin vaikuttaa.
Monet asiat aukeaa ihan loogisesti, esim strength on jollain roguehahmolla aika turha ja rogue vaatii finesseä, kun taas kahden käden miekkaa heilutteleva warrior tarttee strengthiä. Maagit, yms intelligenceä, jne.
Toki jos ei perus ropemekaniikat ole hallussa niin sitten onkin vähän tiheämpi metsä edessä. :D
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
816
Pisteitä tosiaan voi vaihdella Fort joyn jälkeen mielinmäärin mutta skill bookit kannattaa katsoa ajatuksella koska niitä ei saa takaisin enää. Toki niitä vendoreilta saa osteltua ja varastettua mutta tämän takia warfare ukosta on vaikea saada enää maagia. Ja eri gearit vaatii eri pisteitä joten nekin menee uusiksi hahmon muutoksen myötä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 410
Tavallaan kiinnostaisi pelin uusintakierros kunhan olen pelannut Witcher3 blood and winen...mutta mulla on näissä peleissä aina vähän se että tykkään siitä täysin tuntemattoman tutkimisesta ja yllätyksistä ja uusista keskusteluista jne. Osaako joku arvioida miten erilaiseksi saisin yksinpelikokemuksen? Ekalla keikalla minulla oli "omana hahmona" Lohse ja sitten Red Prince/Sebille/Fane. Eli saisin tokalle keikalle ne pari muuta tyyppiä (harmi kun ei ole enempää) ja ehkä jonkun alusta asti luodun oman hahmon ja sillei... Mutta onko joku pelannut tuota definitive editionia sen verran että osaisi arvioida paljonko pelin sellainen tutkiminen ja keskustelut ovat päivittyneet?
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 399
Olen nyt Driftwoodissa kaksi source pistettä tienanneena, enkä ole hirveästi huomannut definitive päivitystä tutkimisessa/keskusteluissa. Taisteluita ja kamoja on selkeästi muokattu. N. vuosi sitten pelatessa harmittelin mielessäni kamojen Fort Joy - Driftwood siirtymän jälkeistä power gappia (Driftwoodissa tuli yhtäkkiä kamojen suojauksiin +80-100), mutten ole nyt huomannut samaa. Keskusteluissa Persuasion skilliä on kyllä taidettu myös parantaa. Pelasin ensimmäisellä kerralla yrittäen saada 100%.

Se millä muokkasin omaa peliä, jotta homma pysyisi erilaisena, on hahmojen skillit. Viimeksi oli pari taikuria, nyt pelkkää meleetä ja vaikein vaikeustaso. Olisi ehkä pitänyt tehdä koko taikuri tai rosvo -poppoo.. Noo, seuraavalle kerralle sitten.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Ilmeisesti mikään perfektionistinen powergaming ei myöskään ole tässä tavoite tai edes mahdollisuus? Siis se perinteinen, jossa kaikki tehtävät ratkotaan optimaalisesti, kaikki ovet saadaan auki, varusteet löydetään jne.?
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
209
Tavallaan kiinnostaisi pelin uusintakierros kunhan olen pelannut Witcher3 blood and winen...mutta mulla on näissä peleissä aina vähän se että tykkään siitä täysin tuntemattoman tutkimisesta ja yllätyksistä ja uusista keskusteluista jne. Osaako joku arvioida miten erilaiseksi saisin yksinpelikokemuksen? Ekalla keikalla minulla oli "omana hahmona" Lohse ja sitten Red Prince/Sebille/Fane. Eli saisin tokalle keikalle ne pari muuta tyyppiä (harmi kun ei ole enempää) ja ehkä jonkun alusta asti luodun oman hahmon ja sillei... Mutta onko joku pelannut tuota definitive editionia sen verran että osaisi arvioida paljonko pelin sellainen tutkiminen ja keskustelut ovat päivittyneet?
Riippuu varmaan vähän siitä kuinka tarkkaan olet maailman kolunnut ekalla kierroksella. Itse löysin kyllä tästä pelistä vielä aika paljon uusia questeja ja secrettejä ekaan läpipeluuseen verrattuna, kun vähän ehkä tarkemmin olen nyt kolunnut paikat läpi. Riippuu kuitenkin tosiaan onko ekalla pelikerralla laittanut tunteja sen 250 vai 100 :D Jos Beastia ja Ifania et ole vielä pelannut niin kannattaa ne ottaa messiin. Niillä muiden tapaan omat questinsa. Sitten vaan sellaiset classit käyttöön, mitä ei käyttänyt ekalla kerralla niin kyllä ainakin omasta mielestä tämä hyvin kestää toisen läpipeluun (jossei kolmannenkin joskus).

Definitiven keskustelun eroista en osaa hirveästi kommentoida, koska en muista niin tarkkaan ekaa läpipeluuta. Tosiaan Sir Lora (followeri) on tullut lisänä tähän, joka tuo ihan hauskaa dialogia. Questeja en ole siltä ainakaan vielä saanut. Pet pal kannattaa ottaa alkuhahmolle, jos haluaa sille jutella. Ei näytä toimivan, jos rekrytty hahmo yrittää puhua sille, vaikka olisi Pet pal. Arx (act 4) on ilmeisesti eniten muuttunut pelillisesti (ainakin sen perusteella, mitä olen lukenut).

Ilmeisesti mikään perfektionistinen powergaming ei myöskään ole tässä tavoite tai edes mahdollisuus? Siis se perinteinen, jossa kaikki tehtävät ratkotaan optimaalisesti, kaikki ovet saadaan auki, varusteet löydetään jne.?
Expan puolesta tässä voi halutessaan min-maxittaa aika paljonkin ohjeiden avulla. Varsinaista exp kattoahan tässä pelissä ei ole, mutta expaa on rajallinen määrä tarjolla. Monissa questeissa voi olla eroja saadun exp:n määrässä riippuen miten questin suorittaa. Jossain questeissa voi olla mahdollista saada maksimi exp vain esim. ensin auttamalla jotain hahmoa ja sitten tappamalla hänet jälkikäteen :D Tällainen maksimi exp kerääminen ei toki ole millään tavalla pakollista, varsinkaan alemmilla vaikeustasoilla kuin tactician. Classicilla ja explorerilla pitäisi pärjätä ihan ilman mitään ohjeita ihan hyvin. Tacticianilla ja varsinkin Honor modessa (party wipe = perma game over) sitten jo kannattaakin vähän min-maxailla :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 410
Riippuu varmaan vähän siitä kuinka tarkkaan olet maailman kolunnut ekalla kierroksella. Itse löysin kyllä tästä pelistä vielä aika paljon uusia questeja ja secrettejä ekaan läpipeluuseen verrattuna, kun vähän ehkä tarkemmin olen nyt kolunnut paikat läpi. Riippuu kuitenkin tosiaan onko ekalla pelikerralla laittanut tunteja sen 250 vai 100 :D
Joo no siis mun eka ja toistaiseksi ainoa pelikerta oli jotain 143 tuntia, joka johtui osittain perusteellisuudesta, osittain maisemien katselusta ja osittain siitä että en ollut kovin hyvä taisteluissa joten useita sai yrittää moneen kertaan ennen kuin meni. Erityisesti kahteen ekaan actiin meni tosi paljon aikaa (100+ tuntia) ja 3+4 sitten vähän juosten kusten koska sen aisti että pelintekokin oli mennyt niiden osalta enemmän kiireellä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
816
Origin hahmoja kun on kivasti se 6 niin ensimmäisellä läpipeluulla neljällä hahmolla ja toisella kahdella lone wolffina mitä ei tullut ensimmäisellä valittua mukaan.
 

gb1

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
208
En jaksanut lukea koko ketjua läpi.. Ensimmäistä Divinityä jaksoin vajaa puolet ilmeisesti pelata, mutta jotenkin tuli kurkusta ulos jonkinlainen hieman väkinäiselle tuntunut jonkinlainen "muka hauskailu" ja tietty naiivius, vaikka peli olisi muuten tarjonnut aika paljon... Onko tämä samanlaista vai oonko vain liian totinen pelaamaan näitä :D
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
En jaksanut lukea koko ketjua läpi.. Ensimmäistä Divinityä jaksoin vajaa puolet ilmeisesti pelata, mutta jotenkin tuli kurkusta ulos jonkinlainen hieman väkinäiselle tuntunut jonkinlainen "muka hauskailu" ja tietty naiivius, vaikka peli olisi muuten tarjonnut aika paljon... Onko tämä samanlaista vai oonko vain liian totinen pelaamaan näitä :D
No mun edellinen peli oli Dragon Quest XI joten uskoisin kestäväni huonoa huumoria taas vähän paremmin :D
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
On kyllä kieltämättä aika vaikea peli näin classicilla pelailla alkuun. Kun tulee tappelu, tulee turpaan ja sitten ladataan edellinen tallenne ja pelataan tappelun lähelle, tehdään uusi tallenne ja koitetaan kunnes voitetaan :D

Kamerakulma vähän rajoittaa kauas näkemistä enkä ihan muutenkaan ole varma, että onko tässä joku keino ennakoida tulevia tappeluita tai peräti vihollisten tasoa?
 

Henkka77

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 160
Vihun levelihän näkyy kun viet hiiren sen päälle. Oikealla hiiren napilla aukeaa ikkuna josta voit tutkia hahmon skillejä, resistanceja ja muuta tärkeää.
Periaatteessa ainakaan alussa ei juuri kannata hyökkiä itteään korkeampilevelisten jannujen kimppuun, sillon kyyti on monesti kylmää, riippuen toki vähän omasta porukastakin ja pelaajan taidoista.
Oletan että sulla on nyt ainakin perus ropesäännöt selvillä, ettet esim ammu tulta hahmon kimppuun jolla on 100% fire resistance, jne.. ;)
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Pelaan padilla, ei ole ihan vielä auennut miten tää homma pelaa. Vihollinen, jota nyt yritän tappaa muuttuu "viholliseksi" vasta kun menee tarpeeksi lähelle...
 

OD.

Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
1 318
Ostinpa tämänkin, kun ei toi Star Control oikein maistunutkaan. Ykkösen pelasin läpi ja toivon, että tässä on edes vähän parempi juoni kuin siinä. Täytyy varmaan muutama esimerkkibuildi googlailla kun tätä niin vaikeaksi kehutaan. En hirveästi nauti oppimisesta liiallisen turpaanoton kautta.

Onko varastaminen tässä isossa osassa? Voiko skill bookit jne pölliä vendoreilta?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 399
Ostinpa tämänkin, kun ei toi Star Control oikein maistunutkaan. Ykkösen pelasin läpi ja toivon, että tässä on edes vähän parempi juoni kuin ykkösessä. Täytyy varmaan muutama esimerkkibuildi googlailla kun tätä niin vaikeaksi kehutaan. En hirveästi nauti oppimisesta liiallisen turpaanoton kautta.
Onko varastaminen tässä isossa osassa? Voiko skill bookit jne pölliä vendoreilta?
Tuo vaikeuskin on subjektiivista, koska taisteluista voi aina lähteä karkuun ellei nyt tule one-hit-ko. Itse unohdan tämän aina enkä käytä juuri ollenkaan, vaikka helpottaa peliä huomattavasti.

Varastaminen on pelin ensimmäiset n.30h suorastaan naurettavan kova kyky. Taitaa olla pelin loppuun saakka, vaikkea rahalla olekaan enää niin väliä. Voipahan varastaa esineitä, joita ei saisi muuten ollenkaan.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Varastaminen on pelin ensimmäiset n.30h suorastaan naurettavan kova kyky. Taitaa olla pelin loppuun saakka, vaikkea rahalla olekaan enää niin väliä. Voipahan varastaa esineitä, joita ei saisi muuten ollenkaan.
Onko se save scummaukseen perustuvaa vai miten? Liian monessa CRPG:ssä varastelu on toteutettu harmillisesti niin, että epäonnistumisen jälkeen on aivan liian houkuttavaa vain ladata tallenne. Toisin sanoen, kiinni jäämisen hinta on liian kova.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 399
Onko se save scummaukseen perustuvaa vai miten? Liian monessa CRPG:ssä varastelu on toteutettu harmillisesti niin, että epäonnistumisen jälkeen on aivan liian houkuttavaa vain ladata tallenne. Toisin sanoen, kiinni jäämisen hinta on liian kova.
Ei tarvitse save scummata. Menet kivivaleasussa uhrin taakse, valitset tavarat 10-30 sekunnissa riippuen varastelukyvystä (peli varoittaa jos yrität pölliä liikaa), ja tämän jälkeen kyykky pois ja äkkiä karkuun. Uhri ihmettelee ensin ääneen että nyt on taskut tyhjät ja etsii varasta n.15sek. pieneltä alueelta. Tällöin ei kannata olla ketään uhrin näkökentässä. Kiinnijäämisenkin jälkeen voi koittaa lahjoa, joka on käytännössä helpompaa kuin painaa quickloadia.
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
209
Omasta mielestä paras tapa varasteluun on seuraava:

Toisella hahmolla aloittaa keskustelun kohteen kanssa (se jolla ei ole thieveryä) -> Thieving hahmo sneakkiin ja kohteen taakse -> varastaa valitsemansa tavarat ja waypointtaa muualle (tai vaan kävelee kauas) -> toinen hahmo lopettaa keskustelun ja jää odottelemaan paikoilleen -> hetken kuluttua varastelun kohde alkaa etsimään varasta ja pyytää saada tutkia hahmosi tavarat -> anna lupa, jolloin kauppias ei löydä mitään eikä jää enää etsiskelemään varasta jälkeenpäin. Tämän jälkeen varastelijakin voi palata takaisin. Joskus jotkut löytävät hahmon invetorya tutkiessaaan toisaalta varastettua kamaa, jolloin kauppias ilmoittaa että ei löytänyt omia tavaroitaan, mutta varastettua tavaraa löytyi. Tässä tapauksessa kauppiaan voi yleensä maksaa hiljaiseksi. Toki helpointa on, jos kaikki "stolen"-tagilla varustetut itemit pitää sen hahmon hallussa, joka suorittaa varastelemisen. Kaikki stackable itemit (raha, arrowit yms.) on kätevintä varastettavaa, koska ne tietääkseni menettää stolen taginsa, jos ne yhdistää toiseen stackkiin ilman stolen tagia. Myös skillbookit on hyviä, koska ne yleensä menee suoraan jollekkin hahmolle käyttöön eikä näin ollen ole enää inventoryssa.

Aika harvoin tulee tarvetta kyllä save scummata varastamisen epäonnistumisen myötä, koska usein kohteen voi juurikin maksaa hiljaiseksi summalla joka on verrattain pieni (yleensä joku pari sataa kolikkoa) siihen verrattuna mitä jo kakkosactin lopussa on mahdollista varastaa yhdeltä vendorilta (20k+, vaatii toki vähän + thievery gearia).

Padilla tämän pelin pelaamisesta en tiedä yhtään mitään, mutta tosiaan todellakin kannattaa etsiä tapa nähdä vihollisten levelit ennen taistelua. Helpottaa kummasti peliä, kun osaa valita samantasoisia tai itseään alempitasoisia vastustajia. Ja tosiaan myös tuo examine-toiminto (hiirellä oikea nappi) on todella tärkeä resistanssien näkemisen kannalta (ja muiden tietojen riippuen tietty loremaster levelistä).
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Pitänee siirtyä hiireen kun kerran ihan alussa vielä ollaan. Arvosteluissa vaan kehuttiin padi-integraatiota ja sitä, miten on saatu niin näppärästi niin paljon namiskojen taakse...

Harmillisesti kun siinä alkuvalikossa painaa pelin käyntiin padista, menee hiiriosoitin pois eli ilmeisesti peliä ei voi pelata näppärästi molemmilla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 214
En jaksanut lukea koko ketjua läpi.. Ensimmäistä Divinityä jaksoin vajaa puolet ilmeisesti pelata, mutta jotenkin tuli kurkusta ulos jonkinlainen hieman väkinäiselle tuntunut jonkinlainen "muka hauskailu" ja tietty naiivius, vaikka peli olisi muuten tarjonnut aika paljon... Onko tämä samanlaista vai oonko vain liian totinen pelaamaan näitä :D
joo tämä mukahauskuus ärsytti suunnattomasti ykkösessä, ja samaa tyyliä näyttää olevan myös jatko osassa.
 

Henkka77

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 160
Laitetaas nyt parin tunnin pätkä co-oppia parin viikon takaa, jos jotakuta kiinnostaa..

 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Kestin hiirellä ja näppiksellä noin vartin. Kyllä täytyy todeta, että padi-interface on tässä hyvin toteutettu ja toimii mm. natiivina PS4-padilla ettei tartte tulkata XBOX-ohjauksia lennosta. Kesti vaan hetki löytää kaikki toiminnot mutta nyt sujuu (vasemman tatin naksautuksella kamera irti hahmoista ja pystyy skannailemaan näppärästi maastoa eteenpäin).

Tuli myös aloitettua alusta kun en kovin pitkällä ollut ja vaihdettua tuollaiseen vähän taktisempaan undead rogueen. Taistelu tuntuu paljon mielekkäämmältä kun sillä sijainnilla on paljon enemmän väliä ja voi hyödyntää myrkkypilviä ja muita kun warriorilla lähinnä piti takoa fyysiset suojat pois ja sitten lyödä maahan tai muuten rampauttaa erikoiskyvyillä.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
253 178
Viestejä
4 406 260
Jäsenet
73 117
Uusin jäsen
simpukki

Hinta.fi

Ylös Bottom