Divinity: Original Sin 2

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
372
Viimeisimmässä pätsissä tuli exp nerffiä joihinkin tappeluihin, esim. Reaper's Coastin alusta löytyvät Void-touched toukat antavat nykyään kuuleman mukaan tasan 0 exp:tä kun aikaisemmin niistä sai ~5000 helppoa exp:tä per mato. Ilmeisesti siellä on kuunneltu sitä palautetta/valitusta siitä että peli käy liian helpoksi kun hahmojen levelit ylittävät vihulaisten tason. Kuulostaa vähän laiskalta ratkaisulta vaikka tottahan se on että tässä on tuo levelausbalanssi jotenkin pohjimmiltaankin rikki kun yksikin leveli vaikuttaa aivan tolkuttomasti tappelun vaikeuteen, kaksi leveliä isommat mosat taas pamauttavat ensimmäisellä vuorolla armorista läpi ja puolet hipareista pois. Toisaalta jos olet itse levelin tai kaksi isompi kuin vihut niin häviäminen on aika pitkälti mahdotonta.

Eipä siinä, hyvin on tullut viihdyttyä vieläkin pelin parissa ja nyt on mittarissa 56 tuntia kun pääsin lähtemään Reaper's Coastilta eteenpäin.
 

Henkka77

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 065
Viimeisimmässä pätsissä tuli exp nerffiä joihinkin tappeluihin, esim. Reaper's Coastin alusta löytyvät Void-touched toukat antavat nykyään kuuleman mukaan tasan 0 exp:tä kun aikaisemmin niistä sai ~5000 helppoa exp:tä per mato.
Jaa? 1000xp per mato ite sain. Sekin oli ihan överiä imo, vielä kun niitä matoja spawnas se 10 vissiin.. :D
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
838
Tähän mennessä on xp ollut aika kohallaan, muutaman kerran kaverin kanssa pelatessa ollut mobeja levun edellä tai jäljessä.
 
Liittynyt
08.02.2017
Viestejä
31
menny tokalla saarella aikamoiseks kikkailuksi nuo taistelut classicilla, varsinkin tuo blackpits limat joista suuurimman osan lämästä teki magisterit kun itse vetäydyin taka alalle nuolemaan haavoja ja blackpits mines taistelu josaa tankilla kitesin suurinta mosa kasaa perässä kun vain pari vihua lähti seuraan muita syvemmälle temppeliin missä sain rauhassa hakata ne. taisin olla lvl 12 ja ne 14
 
Liittynyt
08.02.2017
Viestejä
31
oärjääkö tässä loppua kohden sellasilla all around tyypeillä vai pitääkö kaikki skillit latoa yhteen laariin
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
838
oärjääkö tässä loppua kohden sellasilla all around tyypeillä vai pitääkö kaikki skillit latoa yhteen laariin
Jos hybridejä meinaa tehdä niin pitäisi balanssi olla tyyliin 80/20, yleensä on tehokkainta katsoa vähän että miten on vihulaisilla magic/phys armoria ja sen perusteella minimoida "turha" dama ja jos hahmon dama on 50/50 magic/phys niin siinä menee vain kauemmin. Itsellä Beast "warmage" jolla joku 34 str/19 int @ lvl 17, inttiä lähinnä hiilaamiseen ja pari air spelliä varalla mutta kunnon lämä on fyysistä. Lohse spellblade ja ainoat spellit on polymorphia. Statseja voi onneksi vapaasti viilata.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
653
oärjääkö tässä loppua kohden sellasilla all around tyypeillä vai pitääkö kaikki skillit latoa yhteen laariin
Kyllä pärjää. Itse ainakin pelasin läpi classicilla ilman pienintäkään ongelmaa n. 50/50 jaolla eikä taisteluissa todellakaan kestänyt mitenkään erityisen kauaa :D

Physicalia oli 2H warfare/poly Beast ja Huntsman/poly Ebin, magiccia Pyro/Geo Fane ja Aero/Hydro Lohse.

Muoks: Ah, taisitkin tarkottaa ihan hybridihahmoja eikä partyä. :)
 
Viimeksi muokattu:
A

anonyymi

Vieras (tunnus poistettu)
Melkosen pitkä peli. Nyt oon 3 saarella ja tätä kuitenkin on launchista saakka hakattu melkeen joka päivä. Rahalle vastinetta
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 245
Melkosen pitkä peli. Nyt oon 3 saarella ja tätä kuitenkin on launchista saakka hakattu melkeen joka päivä. Rahalle vastinetta
Ostin viikko launchin jälkeen, eilen 108 tunnin jälkeen kolmossaarelle :D Toki sinne olisi halutessaan päässyt jo joskus kolme leveliä sitten... jäin vääntämään hahmo-questejä ja muuta ylimääräistä sekä mikromanageerausta jota tässä tulee aika perkeleesti :D Onneksi sai nyt sentään dumpattua jotain 40 eri avainta laivalle kun ei kai niitä enää voi tarvita.
 

Henkka77

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 065
Pelatkaapa co-oppia ja omaa peliä rinnan, siinä vasta tunteja tuleekin.. :D

BTW, jos joku GM-taitoinen on tehnyt omaa seikkailua tuohon, niin olisin erittäin kiinnostunut osallistumaan ja kokeilemaan tuota GM modea. :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 245
Melkein jäi peli kesken bugittamisen takia kolmossaaren lopussa.

Tämä oli Nameless Islen lopussa kun vuori hajoaa käsiin ja pelintekijät ovat näköjään koittaneet saada jotain eeppistä kohtausta aikaiseksi. No, minun tapauksessa tarkoitti sitä että vihujen tapon jälkeen ei enää voinut siirtyä sinne Maladyn pelastuspaikkaan, koska vuorot jäi jumiin (välillä oma, mutta viimeistään yksi niistä lava eruptioneista). Tuota tuli toista tuntia väännettyä erilaisella kokoelmalla kaatumisia ja pelin uudelleenkäynnistyksiä kunnes sitten lopulta tajusin viivyttää lopputaistelua sen verran että saan yhden jampan ”parkkiin” sinne mistä pääsee pois. Ei kiva. Ei sekään, että elf motherin sydämentappo jäi myös bugittamisen takia kesken. Tosin roolipelausmielessä se toki tuntui vähän kyseenalaiselta muutenkin.

Vaikuttaa siltä että bugit lisääntyy mitä pidemmälle pääsee. Eka saari on early accessin myötä käytännössä täysin bugiton, tokalla saarella alkaa tulemaan joitakin sellaisia joilla ei ole pahemmin väliä, ja meno kovenee loppua kohti :D Noh, onhan tässä varmasti ollut buginkorjaajilla pirusti hommaa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
653
Melkein jäi peli kesken bugittamisen takia kolmossaaren lopussa.

Tämä oli Nameless Islen lopussa kun vuori hajoaa käsiin ja pelintekijät ovat näköjään koittaneet saada jotain eeppistä kohtausta aikaiseksi. No, minun tapauksessa tarkoitti sitä että vihujen tapon jälkeen ei enää voinut siirtyä sinne Maladyn pelastuspaikkaan, koska vuorot jäi jumiin (välillä oma, mutta viimeistään yksi niistä lava eruptioneista). Tuota tuli toista tuntia väännettyä erilaisella kokoelmalla kaatumisia ja pelin uudelleenkäynnistyksiä kunnes sitten lopulta tajusin viivyttää lopputaistelua sen verran että saan yhden jampan ”parkkiin” sinne mistä pääsee pois. Ei kiva. Ei sekään, että elf motherin sydämentappo jäi myös bugittamisen takia kesken. Tosin roolipelausmielessä se toki tuntui vähän kyseenalaiselta muutenkin.

Vaikuttaa siltä että bugit lisääntyy mitä pidemmälle pääsee. Eka saari on early accessin myötä käytännössä täysin bugiton, tokalla saarella alkaa tulemaan joitakin sellaisia joilla ei ole pahemmin väliä, ja meno kovenee loppua kohti :D Noh, onhan tässä varmasti ollut buginkorjaajilla pirusti hommaa.
No huh, onkohan siinä kustu jotain pätseissä nyt viime päivinä kun omalla läpipeluulla ei ollut mitään ongelmia noiden spoilerissa mainittujen kanssa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 245
No huh, onkohan siinä kustu jotain pätseissä nyt viime päivinä kun omalla läpipeluulla ei ollut mitään ongelmia noiden spoilerissa mainittujen kanssa.
Tuo haltiajuttu ainakin on ollut ennestään, tuli googlettamalla muitakin joilla sama. Pätee varmaan tuohon isompaankin. Näissä on vähän sitä että asiat voi tehdä niin monella eri tavalla eri järjestyksissä ja toisiinsa vaikuttavilla tavoilla, että välillä ajautuu umpikujaan vaikka ei tee mitään väärin.
 
A

anonyymi

Vieras (tunnus poistettu)
Tää arx oli kyllä ylivoimasesti sekavin mesta koko pelis. En oikein tiennyt mitä täällä pitäs ees tehdä ja pää questia tuli tehtyä lähinnä sattumalta.

Meinasi peli päättyä tuossa imppi spawni jutussa luuppiin kun niitä synty koko ajan enkä saanut enää pelivuoroa. Muutamat quick loadit piti vetää.

Illalla pääsin johonkin No Return kohtaan,ehkäpä loppu häämöttää. Se selviää tänään.

Jutustelua lohsen demoni päätöksestä spoilissa

mites teillä meni toi lohse demoni tappaminen? Itse tukahdutin ne kynttilät ja se demoni kuoli kirjaimellisesti 1 iskuun. Melkonen antikliimaksi koko questi sarjalle. Odotin jotain mega tappelua.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 332
Ui perkules tämä on vihdoin tullut! Ykkönen meni heittämällä omiin top3-peleihin ja kakkosen betalle lämpesin puolessavälissä nk. täysiä. Tulee pitkään aikaan ensimmäinen peli mistä maksaa mielellään täyden hinnan.

Tein betassa sen verran rupuset äijät, että peli oli aikamoista rämpimistä 2/3 ajasta. Sitä paremmalta se voitto tosin sitten tuntui. Betan viimeistä vastusta hinkkasin n.45 minuuttia (+ kaikki savet/loadit), joten saas nähdä opinko mitään.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
653
Tää arx oli kyllä ylivoimasesti sekavin mesta koko pelis. En oikein tiennyt mitä täällä pitäs ees tehdä ja pää questia tuli tehtyä lähinnä sattumalta.

Meinasi peli päättyä tuossa imppi spawni jutussa luuppiin kun niitä synty koko ajan enkä saanut enää pelivuoroa. Muutamat quick loadit piti vetää.

Illalla pääsin johonkin No Return kohtaan,ehkäpä loppu häämöttää. Se selviää tänään.

Jutustelua lohsen demoni päätöksestä spoilissa

mites teillä meni toi lohse demoni tappaminen? Itse tukahdutin ne kynttilät ja se demoni kuoli kirjaimellisesti 1 iskuun. Melkonen antikliimaksi koko questi sarjalle. Odotin jotain mega tappelua.
Joo, Arx oli vähän semmosta eestaas juoksentelua ja ihmettelyä että mitäs sitä seuraavaksi. Reaper's Coastista tykkäsin ite eniten.

Lohsesta:

Tukahdutin myös kynttilät mutta ei se kyllä mihinkään yhteen iskuun kuollut. Muistelisin että molemmat armorit ja hp olivat kaikki 10k+. Pari kierrosta sai jahdata sitä demonia sen jälkeen kun olin tappanut ensin kaikki nurset ympäriltä. Ei siinä kyllä siltikään mitään haastetta ollut kun tuntui että se demoni ns. löi kuin tyttö.
 
A

anonyymi

Vieras (tunnus poistettu)
Lohsesta:

Tukahdutin myös kynttilät mutta ei se kyllä mihinkään yhteen iskuun kuollut. Muistelisin että molemmat armorit ja hp olivat kaikki 10k+. Pari kierrosta sai jahdata sitä demonia sen jälkeen kun olin tappanut ensin kaikki nurset ympäriltä. Ei siinä kyllä siltikään mitään haastetta ollut kun tuntui että se demoni ns. löi kuin tyttö.
[/QUOTE]

jaa mulla se meni niin että pomo kuoli heti ja sitten niitä nurseja piti listiä normaalisti :) niillä oli enemmän helaa kuin pomolla.
 
A

anonyymi

Vieras (tunnus poistettu)
Ui perkules tämä on vihdoin tullut! Ykkönen meni heittämällä omiin top3-peleihin ja kakkosen betalle lämpesin puolessavälissä nk. täysiä. Tulee pitkään aikaan ensimmäinen peli mistä maksaa mielellään täyden hinnan.

Tein betassa sen verran rupuset äijät, että peli oli aikamoista rämpimistä 2/3 ajasta. Sitä paremmalta se voitto tosin sitten tuntui. Betan viimeistä vastusta hinkkasin n.45 minuuttia (+ kaikki savet/loadit), joten saas nähdä opinko mitään.
Pelin alku on kyllä vaikein. Loppua päin kaikki helpottuu kun saa aseita ja loitsuja.
 
Liittynyt
13.02.2017
Viestejä
536
En muista milloin viimeksi olis peli koukuttanu näin paljoa. Baldurs Gate fanina tämmön uppoo 100-0 ja hyvällä mielellä maksaa täyden hinnan pelistä. Alku saarella pyöritty muutama tunti ja eksytty aivan liian vaikeisiin taisteluihin ja jouduttu pitkästää aikaan ”luovuttaa” pelissä. Vauhtia haetaan yhellä levelillä ja paremmilla varusteilla niin mahdoton eventti muuttuu real-hardiksi. Aivan helmi peli.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
838
Eka läpipeluu valmis, ~70h meni. Peli muuttui aivan vikaa pomoa lukuunottamatta helpoksi lone wolfilla. Lohsen
demonipomo hoideltiin ekalla vuorolla ihan vain fokusoimalla pomoa, knockdownilla estettiin käyttämästä vuoroaan jne.
Olen kyllä samaa mieltä Arxin sekavuudesta, kaverilla oli onneksi jotain käryä mhin mennä mutta muuten juostiin ympäriinsä kuin ellun kanat ja jokunen quest jäi tekemättä.

Nyt toka läpipeluu, tactician lone wolf.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 245
Minullakin tänään meni läpi, mutta tunteja kertyi 146 :D Ja käytännössä kaikki vieläpä laatuaikaa, vaikkakin immersio hieman heikkeni loppua kohti mutta kai se johtuu siitä että ei ole ihan normaalia pelata ylipäänsä mitään yksinpeliä 5 tuntia päivässä, päivästä toiseen. Jonkun pitemmän jaarittelun varmaan kirjoitan tuonne "Viimeksi pelaamani peli"- ketjuun kunhan jaksaa.
 
Liittynyt
08.02.2017
Viestejä
31
Lohsesta:

Tukahdutin myös kynttilät mutta ei se kyllä mihinkään yhteen iskuun kuollut. Muistelisin että molemmat armorit ja hp olivat kaikki 10k+. Pari kierrosta sai jahdata sitä demonia sen jälkeen kun olin tappanut ensin kaikki nurset ympäriltä. Ei siinä kyllä siltikään mitään haastetta ollut kun tuntui että se demoni ns. löi kuin tyttö.
jaa mulla se meni niin että pomo kuoli heti ja sitten niitä nurseja piti listiä normaalisti :) niillä oli enemmän helaa kuin pomolla.
[/QUOTE]

pelataanko ny samaa peliä? pomolla normi armoria 28k ja hp 15k...millä ihmeen kombolla ton tapat, ja jos 40% elinvoimasta lyö kuin tyttö niin...
 
A

anonyymi

Vieras (tunnus poistettu)
jaa mulla se meni niin että pomo kuoli heti ja sitten niitä nurseja piti listiä normaalisti :) niillä oli enemmän helaa kuin pomolla.
pelataanko ny samaa peliä? pomolla normi armoria 28k ja hp 15k...millä ihmeen kombolla ton tapat, ja jos 40% elinvoimasta lyö kuin tyttö niin...
Oon aika varma että edelliset valinnat pelissä vaikuttaa pomon vaikeuteen. Summosin adic kukan vai mikä lie ja muutkin teki super combonsa siihen yhteen rundiin niin kyllä se kuoli heti. Eli vahva magic lämä oli minulla ainakin. En edes katsonut mitä sil pomol oli sit hipareita kun tuli semmonen antikliimaksi.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
183
Oon aika varma että edelliset valinnat pelissä vaikuttaa pomon vaikeuteen. Summosin adic kukan vai mikä lie ja muutkin teki super combonsa siihen yhteen rundiin niin kyllä se kuoli heti. Eli vahva magic lämä oli minulla ainakin. En edes katsonut mitä sil pomol oli sit hipareita kun tuli semmonen antikliimaksi.
Tuo taistelu bugittaa monella.

Muuttuiko tohtori sinulla jättimäiseksi demoniksi? Jos ei, onneksi olkoon, sait helpon bugisen taistelun.
 
Liittynyt
08.02.2017
Viestejä
31
ne hp mitä sillä tohtorilla on ihmis hahmossa on 10% sen demoni muodosta
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 245
Onko tässä muuten jotenkin niin, että KAIKKI modit aiheuttaa saman tien sen että Steamin achievementit loppuu? Vai onko minun tarkoitus uskoa statseja, että vain 5,2 % pelin ostaneista (käytännössä kaikki täyteen hintaan vieläpä) ovat läpäisseet pelin millä tahansa vaikeustasolla? Itse en modeja käytä pelien ensimmäisen (ja yleensä ainoan:D) läpipeluun yhteydessä, mutta varmaan moni muu.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
653
Vai onko minun tarkoitus uskoa statseja, että vain 5,2 % pelin ostaneista (käytännössä kaikki täyteen hintaan vieläpä) ovat läpäisseet pelin millä tahansa vaikeustasolla?
Itseasiassa voin hyvin uskoa. Kyllä tuohon saa semmosen määrän tunteja palamaan että keskivertogeimeri tuskin on vielä lähelläkään loppua.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
838
70h meni itsellä, on tuo pari tuntia päivässä julkaisusta lähtien.
 
A

anonyymi

Vieras (tunnus poistettu)
Meni joku 80h että pääs läpi + yksi buginen demoni taistelu näköjään...
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
424
Uuden koneen myötä heräsi mietteitä hyvästä singleplayer RPG:stä ja tämä tuli mieleen. Onkos pelissä paljon kaikenlaista managementtia ja säätämistä (esim. kaikennäköistä craftailua, kaikkien skillien laittoa, kamoja, ym.) ja millä tavalla noihin tulisi suhtautua. Eli voiko hahmoja buildata aivan pilalle jos ei katsele netistä miten tulisi tehdä? En tarkoita siis mitään min-max hömppää vaan ylipäänsä sitä, että ilman tiettyjä skillejä / stat growthia hahmot eivät pärjää ollenkaan missään. Tai jos esimerkiksi craftailu ei nappaa kauheasti (riippuu aina pelistä) niin ampuuko siinä itseään jalkaan vai voiko ilman tuotakin elää.

Joissain määrin tuollainen ei siis haittaa ja loottien tarkastelusta ja kamojen vertailusta tykkään kyllä. Mietin vain, että meneekö suurin osa ajasta sitten siihen että tarkastelen netistä mitä missäkin kohtaa pitää craftata, mitä skillejä laittaa ym. että pelissä ylipäänsä pärjää ja pääsee pelissä eteenpäin. Esimerkkinä Dragon Age: Inquisition kyllä nappasi ja siinä en kokenut olevan liikaa kaikkea tekemistä, kun casuaalisti pelailin.
 
A

anonyymi

Vieras (tunnus poistettu)
Uuden koneen myötä heräsi mietteitä hyvästä singleplayer RPG:stä ja tämä tuli mieleen. Onkos pelissä paljon kaikenlaista managementtia ja säätämistä (esim. kaikennäköistä craftailua, kaikkien skillien laittoa, kamoja, ym.) ja millä tavalla noihin tulisi suhtautua. Eli voiko hahmoja buildata aivan pilalle jos ei katsele netistä miten tulisi tehdä? En tarkoita siis mitään min-max hömppää vaan ylipäänsä sitä, että ilman tiettyjä skillejä / stat growthia hahmot eivät pärjää ollenkaan missään. Tai jos esimerkiksi craftailu ei nappaa kauheasti (riippuu aina pelistä) niin ampuuko siinä itseään jalkaan vai voiko ilman tuotakin elää.

Joissain määrin tuollainen ei siis haittaa ja loottien tarkastelusta ja kamojen vertailusta tykkään kyllä. Mietin vain, että meneekö suurin osa ajasta sitten siihen että tarkastelen netistä mitä missäkin kohtaa pitää craftata, mitä skillejä laittaa ym. että pelissä ylipäänsä pärjää ja pääsee pelissä eteenpäin. Esimerkkinä Dragon Age: Inquisition kyllä nappasi ja siinä en kokenut olevan liikaa kaikkea tekemistä, kun casuaalisti pelailin.
En käyttänyt crafti juttuja mihinkään oikeestaan että jos tykkää niin voi harrastaa mutta en itse jaksa niitä.

Mikään statsi ei oo kiveen hakattu vaan ukkoja voi muokaa välillä semmosessa turva mestas.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
653
En käyttänyt crafti juttuja mihinkään oikeestaan että jos tykkää niin voi harrastaa mutta en itse jaksa niitä.

Mikään statsi ei oo kiveen hakattu vaan ukkoja voi muokaa välillä semmosessa turva mestas.
Aika lailla samoilla linjoilla. Itse craftasin lähinnä jotain erikoisnuolia, eikä nekään mikään välttämättömyys ole. Jotenkin tuntu että se koko crafting systeemi oli hätäsesti vaan lätkästy siihen päälle ikäänku jonkinlaisena kickstarter milestonena.

Ja tosiaan joo, kuten virtuaali totesikin niin hahmojen statseja / skillejä voi muokata melko vapaasti jälkeenpäin. Ainoa mistä ehkä voi tulla hankaluuksia on skillien opettelu uudestaan kun vaihdat pojot. Ne kirjat kun ei ole ihan ilmasia jos vaihdatkin tappiin nostetun skillin toiseen. Kultaa on tosin lähes loputtomasti jos vaan juustottaa sitä stealaamalla.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
424
Okei, mitenkäs sitten partyn muuttaminen? Onnistuuko tuo kuinka helposti vai onko lyöty lukkoon ensimmäisellä kerralla. Vai onko se juuri sitten noiden skillien vaihtelua, että hahmo itsessään pysyy samana, mutta muuttaa skillit, attribute pojot ym.
 
A

anonyymi

Vieras (tunnus poistettu)
Okei, mitenkäs sitten partyn muuttaminen? Onnistuuko tuo kuinka helposti vai onko lyöty lukkoon ensimmäisellä kerralla. Vai onko se juuri sitten noiden skillien vaihtelua, että hahmo itsessään pysyy samana, mutta muuttaa skillit, attribute pojot ym.
4 max, porukka vaihtuu tai ei vaihdu riippuen miten pelaat tarinaa.

Samaten voi muuttaa partyn pojoja kuin itseäänkin siellä turva mestas.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 245
@Mauska

Menin peliin suunnilleen samoilla linjoilla, eli että tarkoitus on pelata sitä peliä eikä selata nettiä. Siltä pohjalta:
- enimmäkseen nuo asiat on kiinni vaikeustasosta. Classic- tasolla kaiken voi tehdä perstuntumalla, tactician- tasolla ei ehkä. Explorer on kuulemma liian helppo, älä lähde shinne
- jos on kokemusta vastaavista peleistä, niin se partyn luominen menee varmaan aika luonnostaan riittävän oikein. Onhan tässä sitten kaikenlaista synergia-etua tarjolla jos jaksaa panostaa.
- pelissä on kymmenkunta skills/magic- puuta, eli näistä sellainen pari per lärvi niin siinä tulee ihan sujuvasti katettua melkein kaikki taiat ja kyvyt mitä pelistä löytyy
- craftauksen voi ignoroida melko sujuvasti lähes kokonaan, lähinnä että tunnistaa että milloin nyt ihan oikeasti kannattaa jotain craftata, eli turha mihinkään räpeltämiseen on käyttää aikaa jos saman saa halvalla joltain vendorilta.
- hahmoja voi muokata lennosta niin paljon kuin sielu sietää (suurimman osan pelistä), mutta käytännössä itse lukitsin aikaisessa vaiheessa mielessäni sen että millaisia ne mun hahmot on ja tein vain pientä viilausta tarpeen mukaan. Eli statseja hieman optimaalisemmaksi, kykyjä silloin kun oppi että mitkä on minulle tärkeimpiä jne. Yhdessä kohtaa tajusin että halusin air/water- maagini ampumaan lisäksi nuolia eikä lätkimään kepillä, joten sekin oli hyvin helppo toteuttaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
424
@Cereal killah Kiitoksia tuosta :) Auttoi aika hyvin kuvaamaan peliä ja mitä odottaa siltä. Sitten jatkokysymys onkin, että tietääkö kukaan saako halvemmalla kuin esim GoG 44€.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
3 173
@Cereal killah Kiitoksia tuosta :) Auttoi aika hyvin kuvaamaan peliä ja mitä odottaa siltä. Sitten jatkokysymys onkin, että tietääkö kukaan saako halvemmalla kuin esim GoG 44€.
Eivät taida myydä avaimia matalan tulotason maissa halvalla, niin ei myöskään sitten löydy avainkaupoista sopuhintaan tätä. Ainut mahdollisuus lienee odotella Steamin alennusmyyntejä.

Tämä on kyllä yksi niitä harvinaisia, kerran pari vuoteen julkaistavia pelejä, jotka ovat oikeasti sen täyden 60€ hinnan arvoisia, mutta heti kärkeen hintaa alennettu tuohon 45€.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
424
Juu ei tuo mahdoton olisi, kun melko varmasti tulee upotettua sitten satoja tunteja mikäli yhtään nappaa :)
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
158
Tuli itsekin vihdoin mentyä läpi tämä. Ehdottomasti pitää suositella, 81 tuntia näyttää steam ja vasta classicilla menin. Tulevaisuudessa tulen pelaamana läpi vaikeammalla.


itselle ehdottomasti vuoden peli vaikka south park olikin hauska.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
1 264
Mitäs sanoisitte pelin side questien tasosta? Ovatko mielenkiintoisia vai tylsää grindaamista? Onko tässä mahdollista saada questit näkymään kartalla? Ykkösessä olin aika kujalla mihin pitäisi mennä kun ei jaksanut keskittyä tulkitsemaan tekstejä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
785
Mitäs sanoisitte pelin side questien tasosta? Ovatko mielenkiintoisia vai tylsää grindaamista? Onko tässä mahdollista saada questit näkymään kartalla? Ykkösessä olin aika kujalla mihin pitäisi mennä kun ei jaksanut keskittyä tulkitsemaan tekstejä.
Itsellä lähinnä semmoisia ongelmia että mission lippuja on joka puolella karttaa mutta aina ei siellä tiedä mitä pitäisi tehdä. Tai voiko ylipäätään tehdä mitään jos olet jo sössinyt jonkun tehtävän esim. Tappamalla jonkun mission related npc:n.

Edit: Mutta myös side questit ovat melko laadukkaita eikä itsellä ainakaan ole tullut grindaus edes mieleen.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
1 264
Itsellä lähinnä semmoisia ongelmia että mission lippuja on joka puolella karttaa mutta aina ei siellä tiedä mitä pitäisi tehdä. Tai voiko ylipäätään tehdä mitään jos olet jo sössinyt jonkun tehtävän esim. Tappamalla jonkun mission related npc:n.

Edit: Mutta myös side questit ovat melko laadukkaita eikä itsellä ainakaan ole tullut grindaus edes mieleen.
Ok, no kuulostaa silti paremmalta kuin tuo ykkösen tilanne ettei ne näy missään. Muistaakseni mulla tuli useamman viikon tauko siinä pelaamiseen ja sen jälkeen ei mitään muistikuvia mihin pitäisi mennä seuraavaksi. Jäi turhautumisen seurauksena koko peli kesken vaikka muutoin tykkäsinkin siitä.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
3 173
Läpi män ja olihan tuo hyvä. Arx oli kyllä melkoinen sillisalaatti ja välillä ei ollut mitään käryä mitä pitäisi tehdä.

Myös se, että partymembu lähtee kävelemään ja käy päälle (1v3 :facepalm:), jos en viitsinyt hänen paskaa lojaliteettitehtäväänsä tehdä, oli aika hanurista. Tilalle sitten otettava laivalta geneerinen jäbä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
372
Sain tuossa omankin urakan loppuun, aikaa meni 80 tuntia classicilla ja suht hyvin tuli paikat tutkittua. Arx meni kyllä täälläkin melkoiseksi pakkopullaksi ja loppuunsa seurasinkin läpipeluuohjetta kun meinasi alkaa kiinnostus hiipumaan ja peli uhkasi jäädä kesken.

Miinusta peli saa tuosta hyvinkin vaihtelevasta vaikeustasosta riippuen hahmojen tasoista josta jo aiemminkin valitin, nopsaan sotkuisaksi käyvästä repusta jota pitäisi jatkuvasti olla mikromanageroimassa kun krääsää kertyy valtavia määriä eikä ole aina varmuutta pitäisikö niitä säilytellä ja edelliseen liittyen tavaroiden craftailu on aika turhaa ja siten suurin osa kerättävästä tavarastakin jää aivan turhaksi.

Hyvät puolet kuitenkin ylittävät huonot aivan kevyesti ja kyllähän peli kuuluu helposti vuoden kirkkaimpiin pelitapauksiin.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
1 264
Kerkesin jo 6h pelaamaan ja nyt sain tietää että ensimmäisellä pelikerralla kannattaisi valita valmis "origin" hahmo, jos haluaa nähdä koko stoorin ja ylimääräiset questit. Huoh! Kai se on vielä aloitettava alusta. Peli olisi voinut vähän paremmin kertoa tästä aloittaessa... :shifty:

Muuten täytyy sanoa, että ykkösosaan verrattuna on kyllä tapahtunut parannusta vähän kaikilla osa-alueilla!
 

Henkka77

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 065
Kerkesin jo 6h pelaamaan ja nyt sain tietää että ensimmäisellä pelikerralla kannattaisi valita valmis "origin" hahmo, jos haluaa nähdä koko stoorin ja ylimääräiset questit. Huoh! Kai se on vielä aloitettava alusta. Peli olisi voinut vähän paremmin kertoa tästä aloittaessa... :shifty:

Muuten täytyy sanoa, että ykkösosaan verrattuna on kyllä tapahtunut parannusta vähän kaikilla osa-alueilla!
Eh.. vai olisko parempi pelata sellasella hahmolla kuin ite haluaa, eikö valita hahmoa sen perusteella mikä on "paras" vaihtoehto? ;)
Mulle on ihan sama jääkö jotain sivuquesteja välistä, kunhan pelaan hahmolla minkä itse halusin, enkä hahmolla jota joku ohje suosittelee.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
1 264
Eh.. vai olisko parempi pelata sellasella hahmolla kuin ite haluaa, eikö valita hahmoa sen perusteella mikä on "paras" vaihtoehto? ;)
Mulle on ihan sama jääkö jotain sivuquesteja välistä, kunhan pelaan hahmolla minkä itse halusin, enkä hahmolla jota joku ohje suosittelee.
Minua taas kiinnostaa nähdä ne origin hahmoihin liittyvät stoorit, dialogit ja questit myös. Harmi sinänsä että peli pakottaa tekemään valinnan näiden kahden asian välillä. Ymmärtääkseni myös origin -hahmoja voi aika vapaasti kehittää haluamaansa suuntaan mikä on hyvä juttu.
 
A

anonyymi

Vieras (tunnus poistettu)
Niin siis valmiilla hahmoilla on tarinat taustalla ja niitä staseja nyt voi runkata myöhemmin sit miten haluu niin suosittelen kyllä ottamaan lore hahmon.
 

pilottistifu

Tukijäsen
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
202
Nonni nyt on päästy pois reaper's coastilta ja pelitunteja takana ~60h :D vissiin kolusin tuon saaren aika hyvin läpi, vai paljon on muilla mennyt aikaa että on tuolta lähtenyt?
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
1 264
Joo aloitin vielä uuden pelin, sain alle parissa tunnissa pelattua siihen kohtaan missä olin menossa. Menee aika nopeasti kun tietää minne juosta. Kannatti kyllä vielä vaihtaa hahmoa, heti alussa tulee enemmän dialogivaihtoehtoja origin -hahmolla.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 330
Viestejä
4 192 126
Jäsenet
70 723
Uusin jäsen
RSpa76

Hinta.fi

Ylös Bottom