Divinity: Original Sin 2

Toi Fextralifen Wiki sanoo, että kakkosactin suositellut tasot olisi 12-18 ja kolmoseen sitten 18-22. Tekee tiukkaa saada edes tasoa 16 kakkosessa itselleni ja mietin että onkohan tuo vanhentunutta tietoa perusversiosta? Ei viitsisi lähteä ottamaan kolmen levelin takamatkalta 6-0 pataan kun takaisinkaan ei pääse mutta toisaalta ei jaksaisi kaikkia NPC:itäkään lahdata. Mitään yli 15 tason vastusta en kyllä ole kohdannutkaan paitsi yhden siltapeikon...
 
Toi Fextralifen Wiki sanoo, että kakkosactin suositellut tasot olisi 12-18 ja kolmoseen sitten 18-22. Tekee tiukkaa saada edes tasoa 16 kakkosessa itselleni ja mietin että onkohan tuo vanhentunutta tietoa perusversiosta? Ei viitsisi lähteä ottamaan kolmen levelin takamatkalta 6-0 pataan kun takaisinkaan ei pääse mutta toisaalta ei jaksaisi kaikkia NPC:itäkään lahdata. Mitään yli 15 tason vastusta en kyllä ole kohdannutkaan paitsi yhden siltapeikon...
Ei tuo kolmonen niin hankala paikka ole, mutta kakkosessa tulee myyjille lvl 14 päästyä paremmat kamat myyntiin. Tuo 16 on aika maksimi mitä voi edes saada tuohon mennessä.
 
Aloitin classicilla, ja vaikkei varmaan mikää HC vaikea olekaan, niin en olettanutkaan, että tämä olisi joku läpijuoksu. Aika hanurista olisi, jos nyt lvl2 ja omilla noob skilleilläni pärjäisin tappelun kuin tappelun pahempia vihuja vastaan. Kunhan ihmetelin paikkoja ja Fanella sniikkailin. Fane siinä sitten höpisi bad fiilingistä ja mahdollisesta ambushista. Pitihän se katsoa, mitä sieltä tulee :)

Edelleen hakusessa se, miten järjestys jaetaan tappeluissa. Pelkän initiativen perusteella? Huomasin, että itselle aika huono, kun Fanen INI on korkein, vaikka on ämpäri päässä. Tällä hetkellä aika surkeat avaus skillit sillä käytettävissä. Pitänee syödä jollain muulla jotain buffia, että pääsee vaikuttaamaan tuohon järjestykseen.

Initiative on juuri se minkä perusteella taistelun aloittaja määritellään. Vuorojärjestys menee kuitenkin vuorotellen vihujen kanssa eli vaikka sinulla olisi taistelun kaksi korkeinta initiativea, saa vastustajan korkeimman initiativen omaava mobi vuoronsa siinä sinun hahmojen välissä ja sitten taas sinä, vihu, sinä, vihu jne. Tästä syystä ei ehkä ole järkeä initiativea kerätä joka hahmolle vaan vain sille jonka haluaa aloittavan taistelun.
 
Ja initiativea saa myös joistain geareista. Omassa pelissä yhden hahmon basic initiative on 12 mutta geareista tulee vielä 6 lisää joten aika hyvin saa aloitella tappelut.. :D
 
Hitto että olen tainnut seurata juonta huonosti.
Nameless Isle menossa ja tuntuu siltä, ettei noiden faktioiden välisistä suhteista ole mitään selvyyttä. Olin mieltänyt kaikki vihollisiksi paitsi paladinit koska Act 2:ssa olivat ystävällisiä ja asiallisia mutta nyt tuntuisi siltä, että ne onkin samaa porukkaa noiden magistereiden kanssa. Tuli vaan tappelu vastaan, jossa piti valita puoli ja ajattelin, että tapan ensin noi black ringit kun vaikuttaa niin epämääräiseltä porukalta eikä niiden kanssa ollut edes kauppaa käynyt ja sitten käyn magisterien kimppuun mutta paikalla ollut paladinikin suuttui sitten siitä :D

Ajattelin että black ring on joku chaotic evil demoneita summonoiva noitalauma, magisterit lawful evil perus katolinen kirkko -inkvisitio ja paladinit sitten joku hyvän puolelle kallistuva jengi.

Noh, kylmätään kaikki.
 
Avoimuus on kiva juttu mutta välillä tuntuu siltä, että tää peli on liiankin avoin ja ongelmiin kannattaa ja pitääkin hakea monet eri ratkaisut, jotta pysyy tasokehityksessä tehtävien mukana. Esimerkiksi se ykkösactin pako Fort Joysta, tuli varmaan kaivettua kaikki mahdolliset tavat siihen vaikka se tulikin puolivahingossa tehtyä aika aikaisin. Nyt kolmosactissa ihan sama, satunnaisesti harhaillessa päädyin paikkaan, jonne ilmeisesti suurin osa aktiivisista questeista olisi kertomassa tavan päästä. Onneksi kaikki tiimin jäsenet eivät olleet vielä henkisesti valmiita seuraaviin haasteisiin niin piti latailla edellistä tallennetta ja käydä vähän ensin tutkimassa saarta ja expaamassa.

Kumma kyllä, en edes muista, että mikä oli kakkosactissa päätavoite ja se triggeri, että pääsi etenemään taas... ;)
 
Avoimuus on kiva juttu mutta välillä tuntuu siltä, että tää peli on liiankin avoin ja ongelmiin kannattaa ja pitääkin hakea monet eri ratkaisut, jotta pysyy tasokehityksessä tehtävien mukana. Esimerkiksi se ykkösactin pako Fort Joysta, tuli varmaan kaivettua kaikki mahdolliset tavat siihen vaikka se tulikin puolivahingossa tehtyä aika aikaisin. Nyt kolmosactissa ihan sama, satunnaisesti harhaillessa päädyin paikkaan, jonne ilmeisesti suurin osa aktiivisista questeista olisi kertomassa tavan päästä. Onneksi kaikki tiimin jäsenet eivät olleet vielä henkisesti valmiita seuraaviin haasteisiin niin piti latailla edellistä tallennetta ja käydä vähän ensin tutkimassa saarta ja expaamassa.

Kumma kyllä, en edes muista, että mikä oli kakkosactissa päätavoite ja se triggeri, että pääsi etenemään taas... ;)

Ekalla läpipeluukerralla oli hauskaa erehtyä menemään variksenpelättimien puheille @ lvl 9 :D :D Taisin myös Alicea moikata vähän turhan aikaisin.
 
Olen hakannut tätä kymmeniä tunteja viime viikkojen aikana ja hyvä pelihän tämä on. Juonta jaksaa sentään seurata, toisin kuin ykkösessä. Ainut miinus on turhan hidastempoiset taistelut. Niissä kestää ja kestää, varsinkin jos tulee välillä kuonoon. Myös itemisaatiossa olisi vähän parantamisen varaa. Random loot is random, mutta kun repussa on kymmeniä käyttökelvottomia epic ja korkeamman tason kamoja, niin tulee sellainen fiilis, että voisko näitä tippua vähemmän ja käyttökelpoisempaa? Pelissä on kuitenkin rajattu määrä vihulaisia ja containereita, joten tavaroita ei voi farmata.

Mullekin kävi tuo sama, etten ihan pysynyt tasovaatimusten mukana kun valitsin väärän suunnan. Pärjäähän tässä vähän korkeampia vastustajiakin vastaan, mutta mieluummin käyn kattomassa onko muualla jotain helpompaa tarjolla. Haahuilin melko suoraan act kakkosessa black pitsin loppuun ja taisin missata ison määrän questeja. Vastaan tuli ihan tuntematonta jengiä, jotka kuitenkin vaikuttivat tärkeiltä ja uusia questeja sulkeutui vähän väliä.
 
Kamaralli vituttaa. Myöhemmin onneksi tasoja tulee harvoin niin säilyy käyttökelpoisena pitempään. Mutta sitten kun leveli kilahtaa niin merkantit läpi, divine-tason kamat kaikki käydään läpi, ostetaan paremmat, respecataan sankarit jne.
 
Ite kanssa oon reilusti alilevutettu. Kakkossaari alkaa olla voiton puolella, sourcea on kolme palloa ja lv on vasta 13. Hieman saa välillä taisteluissa miettiä ettei tule suoraan turpaan :D Olisiko tässä pitänyt koluta kaikki tehtävät jo fort Joyssa ettei levelit laahaisi noin pahasti? Pitäisi se kirottu puukin käydä pelastamassa...
 
Kamaralli vituttaa. Myöhemmin onneksi tasoja tulee harvoin niin säilyy käyttökelpoisena pitempään. Mutta sitten kun leveli kilahtaa niin merkantit läpi, divine-tason kamat kaikki käydään läpi, ostetaan paremmat, respecataan sankarit jne.

Tämä. En ole jaksanut vielä respec rumbaan lähteä, mutta nyt kun on tullut kuokkaan, niin pitänee vaihtaa kamat ja respecata hahmot, jotta saa optimoitua itemien bonukset.

Normikamojen lisäksi tulee kannettua mukana thieving, bartering ja lucky charm kamoja. Tosin ainakaan kakkossaaren alun vendoreilla ei ole mitään pöllimisen arvoista ja rahaakin on kertynyt sen verran, että pärjää.
 
Viimeksi muokattu:
Kamathan kannattaa aina pitää ajan tasalla, alilevuisella miekalla otatte damagepenaltya..
 
Onko näin? Tulee niin harvoin hyviä kamoja vastaan, mutta pitänee kokeilla pärjääkö paremmin oman levelin kamoilla vaikka statit bonukset huononisi.
 
Onko näin? Tulee niin harvoin hyviä kamoja vastaan, mutta pitänee kokeilla pärjääkö paremmin oman levelin kamoilla vaikka statit bonukset huononisi.

Jaa, enpäs nyt ihan täysin varmaksi sano. Jostain vaan muistelisin lukeneeni jotain tuollasta, saatan olla väärässäkin. :vihellys:
Ylilevuisella asella tulee ainakin hit penaltya, itekin ihmettelin joskus miksi lvl13 ukko hutkii jatkuvasti ohi lvl15 miekalla, tullu moinen edes mieleen.. :dead:
 
Ei alilevuisesta miekasta ole muuta haittaa kuin se että damage on tietty loogisesti yleensä pienempi kuin isompilevuisessa :D

Mutta ylilevuinen miekka vähentää osumistarkkuutta aika raakasti eli en suosittele käyttämään mitään yli oman levun olevaa melee/range asetta. Armoreissa ei tietääkseni ole aseiden kaltaista haittaa ja kakkosactissa ainakin onkin mahdollista saada suhteellisen aikaisin jotain suurempilevelistä kamaa (omaan leveliin verrattuna).
 
Ite kanssa oon reilusti alilevutettu. Kakkossaari alkaa olla voiton puolella, sourcea on kolme palloa ja lv on vasta 13. Hieman saa välillä taisteluissa miettiä ettei tule suoraan turpaan :D Olisiko tässä pitänyt koluta kaikki tehtävät jo fort Joyssa ettei levelit laahaisi noin pahasti? Pitäisi se kirottu puukin käydä pelastamassa...

Melkein kyllä pitää koluta kaikki, toteuttaa moni questi usealla eri tavalla ja lahdata kaikki vähänkin arveluttavat NPC:t (magisterit, black ring jne.) jos meinaa pysyä tehtävien tahdissa. Välillä ihan naurettavuuksiin saakka:

Kolmosactissa shadow princen tappaminen, puun pelastaminen, "juurtuminen" ja sitten puun ja haltioiden lahtaaminen menee jo vähän mauttomuuksiin :D

En tahtoisi olla nelosactin alussa vakavasti underleveled. Tulee niin kovaa vastusta vaikka on itse oikealla tasolla (18). Tai sitten pitää ottaa jokainen taistelu niin, että käy ensin katsomassa mitä kaikkea tapahtuu ja sitten mikromanageroi tiimin optimaalisiin asemiin spoilattuna. Silti voi mennä totaalisesti helvettiin koko homma kun vastustajat päättää charmata sorcerer/summonerin kahdeksi vuoroksi ja saavat samalla tietty sen incarnaten hallintaansa, jolla on tietty just heittämätön tulipallo jne.
 
Tämä peli ottaa kyllä vakavan u-käännöksen skeidan suuntaan nelosnäytöksessä, joten en suosittele muutenkaan kiirehtimään. Melkein sellainen "enjoy while it lasts" kolmosen loppuun saakka. Juoni menee aika epämääräiseksi ja questit etenee lähinnä törmäilemällä vahingossa oikeisiin paikkoihin ja hahmoihin, etenkin kun en jaksa naksutella jatkuvasti spirit visionia päälle (miksi sekin pitää tehdä käsin kun ei se maksa mitään?). Taisteluista katoaa ilo kokonaan kun jokaikinen on täysin ennalta epäedulliseksi skriptattu sotku, joka on pakko ottaa kerran 6-0 turpiin ja cheesata sitten omat counter cheeset. Ei riitä, että vastustajilla on naurettava initiative vaan joka matsissa on joku skriptattu "goes first" vihollinen, joka one hittaa koko tiimin, yhden sankarin tai suojeltavan NPC:n jos ei tiedä, mihin sankarit pitää sijoitella :facepalm:
 
Alkaa kans pikkasen kyllästyttää toi, että pitää joko laittaa ukot aina varmuuden vuoksi valmiiksi asemiin, tai mennä ottamaan kerran pataan. En ole vieläkään jaksanut ryhtyä täydelliseen itemirumbaan, joten voi olla että turpaanotto johtuu siitä. Dingasin juuri kakkosactissa lvl 14, joten taitaa olla aika tarkistaa kaikki vendorit ja respecata hahmot uusien kamojen myötä . :bored:
 
Itse olen nyt ekalla honor mode runilla kakkosactin about puolessavälissä (juuri tuli lvl 13). Tosiaan kahdella maagilla mennään lone wolffina. Kakkosaktin vielä muistaa aika hyvin kun on siihen asti tullut pelailtua jo kerran aikaisemmin DE:ssä, mutta 3/4 akteja ei kyllä muista juurikaan enkä ole niitä DE:ssä pelannut ollenkaan. Vähän kuumottelee milloin iskee joku instapartywipe :D
 
Itse olen nyt ekalla honor mode runilla kakkosactin about puolessavälissä (juuri tuli lvl 13). Tosiaan kahdella maagilla mennään lone wolffina. Kakkosaktin vielä muistaa aika hyvin kun on siihen asti tullut pelailtua jo kerran aikaisemmin DE:ssä, mutta 3/4 akteja ei kyllä muista juurikaan enkä ole niitä DE:ssä pelannut ollenkaan. Vähän kuumottelee milloin iskee joku instapartywipe :D

Et varmaan halua spoilaantua?

Sanotaan sen varalta lähinnä, että Alicen varmaan osaat kiertää kaukaa. Nelosactissa on DE:lle uusia mahdolisuuksia ottaa deathfog-wipe ja joku täysin epäreilu ja ennalta arvaamaton koko partyn jäätyminen sekä muutama taistelu, joista en hahmota, että miten selviää kahdella hahmolla kun scriptattu bossi oneshottaa yhden tai useamman heti alkuun.
 
Meikäläisellä olisi toinen läpipeluu oikeastaan lopputappelua vaille paketissa ja eipä tuossa ollut kun ehkä 3 sellasta että joutu oikeesti juustottaan. "Tohtorin" kanssa joutu hiukan pureskelemaan kynsiä mutta kunnon cheesseillä sekin meni lopulta aika kevyesti.
Peli on selkeesti liian pitkä imo ja arxissa se alkaa tuntuun puuduttavalta koska sä vedät niillä samoilla skilleillä/spelleillä mitä kolmos actissa eikä nelonen tuo siihen mitään uutta koska tappeluhan on kuitenkin tämän pelin SE juttu.
Mieli tekis alottaa toisaalta heti uusiksi silti.
Ehkä kahdella undeadillä...
 
Meikäläisellä olisi toinen läpipeluu oikeastaan lopputappelua vaille paketissa ja eipä tuossa ollut kun ehkä 3 sellasta että joutu oikeesti juustottaan. "Tohtorin" kanssa joutu hiukan pureskelemaan kynsiä mutta kunnon cheesseillä sekin meni lopulta aika kevyesti.
Peli on selkeesti liian pitkä imo ja arxissa se alkaa tuntuun puuduttavalta koska sä vedät niillä samoilla skilleillä/spelleillä mitä kolmos actissa eikä nelonen tuo siihen mitään uutta koska tappeluhan on kuitenkin tämän pelin SE juttu.
Mieli tekis alottaa toisaalta heti uusiksi silti.
Ehkä kahdella undeadillä...

Paras counter-cheesaus oli Past Mistakes -questin bossi, joka waippasi tiimin käytännössä kokonaan ensimmäisellä vuorollaan ja perään sen kaveri charmasi toisen henkiin jääneistä. Latasin sitten mit-vit fiiliksissä quick loadilla ja tilanne olikin taistelun ekalla vuorolla, jossa olikin mun vuoro yllättäen ja bossilla ei phys eikä magic armor eikä Apotheosis päällä. Roguella hyppy selustaan ja parit backstabit ja se olikin käytännössä siinä :D

Lord Kemm kavereineen onnistui myös täysin jyräämään tiimini. Helvetin hyvä pelimekanismi tämä, että viholliset ilmestyy aina tyhjästä, korkealle tasolle, eri puolille taistelukenttää mutta tässä tulee vielä initiativejonon ohi Overpowerilla niskaan tyyppi, jolla on enemmän phys armoria kuin mahdollista -> nollaa jonkun tiimistä automaattisesti.
 
Meikäläisellä olisi toinen läpipeluu oikeastaan lopputappelua vaille paketissa ja eipä tuossa ollut kun ehkä 3 sellasta että joutu oikeesti juustottaan. "Tohtorin" kanssa joutu hiukan pureskelemaan kynsiä mutta kunnon cheesseillä sekin meni lopulta aika kevyesti.
Peli on selkeesti liian pitkä imo ja arxissa se alkaa tuntuun puuduttavalta koska sä vedät niillä samoilla skilleillä/spelleillä mitä kolmos actissa eikä nelonen tuo siihen mitään uutta koska tappeluhan on kuitenkin tämän pelin SE juttu.
Mieli tekis alottaa toisaalta heti uusiksi silti.
Ehkä kahdella undeadillä...

Oon ite pelannu muutaman tunnin arxia ja jaan kyllä samat fiilikset. Ei ois haitannu vaikka peli ois loppunu nameless isleen ja
oma hahmo olisikin saanut "noustua" eikä se typerä muija olisi tullut varkaisiin
 
Luulin, että tuo DE olisi jotenkin parantanut sitä Arxia ja ylipäätänsä loppua? Ei vissiin sitten valituksen perusteella. Kyllähän se oli kevyesti pelin huonointa antia, jotenkin meni ensimmäisellä pelikerralla ihan kokonaan ohi se neljäs act.

Nyt toinen pelikerta tulilla ja maistuu kyllä ihan hyvältä taas. Tuntuu, että vaikeustasoa on balansoitu aika rankasti varsinkin tuossa alussa. Pelin julkaisussa ei olisi ollut mitään jakoa pärjätä tacticianilla ilman kroonista kamojen pöllimistä. Nyt, vaikka kyky löytyy niin en ole pickpockettia käyttänyt kertaakaan ja siitä huolimatta kohtuu vähillä quickloadeilla pärjännyt.
 
Pelasin Definitive Editionin läpi noin kk sitten. Pelissä oli paljon hyvää, mutta myös ikäviä puolia. Pelasin kahdella min-maxatulla Lone Wolf -hahmolla, joista toinen käytti kahden käden astaloita ja toinen varsijousta. Muistaakseni pelasin normaalilla vaikeustasolla. En oikein usko pykälää vaikeamman tason muuttavan kokemusta kovin paljon tällä konfiguraatiolla.

Aivan alun jälkeen pelihahmoni pystyivät nitistämään enemmän kuin yhden vastustajan jokaisella omalla vuorollaan ja sain kutakuinkin aina aloittaa taistelun. Kakkosalueelle saapumisen aikoihin taisteluskillit olivat maksimissa ja lopun aikaa keskityin kriittisien osumien todennäköisyyden kasvattamiseen. Viimeisellä alueella (tasot 18-21) critical hit rate oli 100% molemmilla hahmoillani.

Todella harvaa taistelua tarvitsi yrittää uudestaan tai edes käyttää mitään parantamisia tai buffeja. Alice taisi saada aloittaa ja siksi sille piti uhrata toinen hahmo, mutta toinen sitten jollain kahden source pointin superiskulla nitisti hänet kertaiskulla. Toisen peikoista juustosin aiemmin ennen tuon skillin oppimista paikalle raahaamieni myrkky- ja tulikasvien avulla. Viimeisen alueen väijytystaistelun otin muutaman kerran uusiksi, kun muuten olisi tarvinnut yksi resurrection scroll käyttää taistelun jälkeen. Niitä olikin sitten pelin lopussa tyyliin 50 käyttämättä.

Varsinaista teleporttausta en käyttänyt taisteluissa lainkaan, itsensä siirtely skilleillä oli hyödyllisempää.

Tykkäsin taistelun vuoropohjaisuudesta. En tykännyt armor-systeemistä, joka pakotti keskittymään yhden tyyppiseen damageen. Crowd control -tyyppiset skillit olivat alun jälkeen harvoin käytössä, kun yleensä armorin hävittyä (vaatimus niiden toimimiselle) normaali isku riitti tappamaan vastustajan.

Erityisesti ärsytti pelin loottisysteemi. 99% tavarasta meni suoraan myyntiin. Parhaita varusteita varten pitää save scummata, kun peli arpoo kauppiaan myymät tavarat ja sitten niiden statsit. Sama operaatio pitää toistaa ainakin parin tason välein. Käytin monta tuntia tuohon säätämiseen. Uniikit esineet ovat usein jo niiden löytyessä käyttökelvottoman huonoja ja parin pelitunnin jälkeen vaihtuvat pois.

Tarina ja hahmot jaksoivat kiinnostaa ja täydestä ääninäyttelystä ehdottomasti plussaa. Seuraajien suhteen jäi harmittamaan, että kaikkien tarinoita ei voi yhdellä pelikerralla kokea. Loppuratkaisuvaihtoehtojen seuraukset tuntuivat vähän epäloogisilta ja tekojen vaikutus tyyliin tuhannen vuoden päästä täytyi kuvitella itse.

Vinkkinä suosittelen lämpimästi taikoja, joilla voi vaihtaa kahden maa-alueen päällä olevat mömmöt ja kaasut päikseen. Toimii mm. laavaan ja deathfogiin. Myös pyörremyrsky on kätevä esim. deathfogin siivoamiseen. Ja laittakaa niitä nauloja kenkiin, niin ei liukastu.
 
Et varmaan halua spoilaantua?

Sanotaan sen varalta lähinnä, että Alicen varmaan osaat kiertää kaukaa. Nelosactissa on DE:lle uusia mahdolisuuksia ottaa deathfog-wipe ja joku täysin epäreilu ja ennalta arvaamaton koko partyn jäätyminen sekä muutama taistelu, joista en hahmota, että miten selviää kahdella hahmolla kun scriptattu bossi oneshottaa yhden tai useamman heti alkuun.

Joo kakkosaktin instagibit on tosiaan muistissa aika hyvin (hannag, alice, lautturi yms.)

Kolmonen ja nelonen on tosiaan aika kehnosti muistissa enkä pistäisi pahakseni kevyttä spoilaista pahimmista "epäreiluista" encounttereista. Tarkoitan siis juuri näitä Alicen tyyppisiä ansoja. Toinen hahmo on onneksi Fane joten deathfogiin ei sentään molemmat kuole.

Tuli juuri vedettyä Hannag tänään ja suosiolla päädyin kaveeraamaan hänen kanssaan tällä kertaa varmuuden vuoksi (edellisillä kerroilla olen tappanut).

Seuraavana isompana taisteluna edessä on varmaan Aetera.
 
Joo kakkosaktin instagibit on tosiaan muistissa aika hyvin (hannag, alice, lautturi yms.)

Kolmonen ja nelonen on tosiaan aika kehnosti muistissa enkä pistäisi pahakseni kevyttä spoilaista pahimmista "epäreiluista" encounttereista. Tarkoitan siis juuri näitä Alicen tyyppisiä ansoja. Toinen hahmo on onneksi Fane joten deathfogiin ei sentään molemmat kuole.

Tuli juuri vedettyä Hannag tänään ja suosiolla päädyin kaveeraamaan hänen kanssaan tällä kertaa varmuuden vuoksi (edellisillä kerroilla olen tappanut).

Seuraavana isompana taisteluna edessä on varmaan Aetera.

No Fane antaa onneksi anteeksi ne epäreiluimmat (Lautturi, Act3 Imp micromaailman hätähuuhtelu, Act4 viemärien deathfogiksi räjähtävät hämähäkit, Act4 alun lähellä kallion laella majailevat voidwoken + undead, joka teleporttaa hahmoja deathfogiin ja räjäyttelee niitä laatikoita). Act4 satamassa on maassa luukku, jonka ympärillä on vähän jäätä. Jos siitä menee eikä heti tajua että magic armorit tippuu ja jostain hoida lämpöä niin tiimi ei kuole mutta permajäätyy joten mitään muuta ei voi tehdä kuin ladata tallenteen... Yllämainittujen questien bossit nelosessa myös avaa aika erpäreiluilla komboilla joten kannattaa hajauttaa tiimi tai jättää esimerkiksi Past Mistakes lopputaistelu kokonaan väliin.
 
Juonen osalta ja tappeluiden ratkaisujen suhteen spoilereita sitten käyttöön kiitos..
 
Onko muilla pahoja ongelmia suorituskyvyn kanssa? Kokoonpanoni 8700k, 1080, 16 Gb 3200 MHz rammia ja 850 pro ssd. Ei varmaan pitäisi tökkiä, mutta fps on suorastaan surkea ja dippailee vähän väliä melkein nollaan. Jostain syystä suorituskyky on huonontunut pelin edetessä, alussa ei ollut mitään ongelmia. Olen kakkosactissa.
 
Onko muilla pahoja ongelmia suorituskyvyn kanssa? Kokoonpanoni 8700k, 1080, 16 Gb 3200 MHz rammia ja 850 pro ssd. Ei varmaan pitäisi tökkiä, mutta fps on suorastaan surkea ja dippailee vähän väliä melkein nollaan. Jostain syystä suorituskyky on huonontunut pelin edetessä, alussa ei ollut mitään ongelmia. Olen kakkosactissa.

Ei ole oikeastaan ollut ongelmia suorituskyvyn kanssa ja alla kuitenkin vaan 1060/Ryzen 1600 combo. Blackpitsin tietyssä taistelussa meinasi vähän framet tippua, mutta muuten ihan hyvin on pyörinyt.
 
1080 Ti / Ryzen 1600 ja peli tuollaisella Intelin PCIE-levyllä eikä mitään hidasteluja kaikki tapissa 1440p. En kyllä edes jaksa sulkea taustalta selaimia, sähköposteja, spotifyä sun muuta ja alt-tabbaan tiheästi toiseen ikkunaan. Luulisin, että hidastelun taustalla on siis joku muu kuin pelin raskaus.

Nyt kävi niin, että kun level 20 kilahti Arxissa niin kaikki motivaatio pelata katosi. Tuntui siltä, että leveli ei tuosta enää nouse, kamoja ei jaksa päivittää, tehtävät tiputtelee lvl 18-19 romuja ja edessä lähinnä epäreiluksi fiksattua pakkopullaa.
 
Eilen putosi fps jo yhteen pitkäksi aikaa kesken keskustelun. Alkaa vähän jo nyppiä, kun häiritsee pelikokemusta.

Ihan kuin tallennusten määrä hidastaisi peliä. Täytyy kokeilla poistaa tallennukset(varmuuskopioinnin jälkeen) , josko auttaisi.
 
Ei ole itellä esiintyny mitään tökkimisiä edes 4K:na.
<- speksit.
 
Eilen putosi fps jo yhteen pitkäksi aikaa kesken keskustelun. Alkaa vähän jo nyppiä, kun häiritsee pelikokemusta.

Ihan kuin tallennusten määrä hidastaisi peliä. Täytyy kokeilla poistaa tallennukset(varmuuskopioinnin jälkeen) , josko auttaisi.
Onko esim. Afterburnerilla seurailtu muistin, gpu:n tai prossun käyttöä?
 
No niin, alkaa peli olla taputeltuna. Eilen pääsin vikaan bossiin asti ja jätin siihen odottamaan tätä iltaa. Onko tosiaan niin että se helkutin kahden käden miekka jonka se laivalla ollut nekromantikko korjasi hajoaa yhdellä lyönnillä?

Hyvä pelikokemus oli, mutta kuten tuolla aiemminkin mainitsin, olisi peli voinut päättyä jo edellisellä saarella. Arx ei antanut oikein mitään.
 
No niin, alkaa peli olla taputeltuna. Eilen pääsin vikaan bossiin asti ja jätin siihen odottamaan tätä iltaa. Onko tosiaan niin että se helkutin kahden käden miekka jonka se laivalla ollut nekromantikko korjasi hajoaa yhdellä lyönnillä?

Hyvä pelikokemus oli, mutta kuten tuolla aiemminkin mainitsin, olisi peli voinut päättyä jo edellisellä saarella. Arx ei antanut oikein mitään.

Juurikin näin eli kestää sen yhden iskun. Suosittelen siis käyttämään enragea, jos ei ole hyvä crit chance niin saa kaiken irti siitä yhdestä iskusta.
 
Eka acti oli kyllä selvästi hauskin pelattava. Taistelu oli mukavan taktista ja teleporttaus vain rajallisesti saatavilla oleva kikka. Kakkonen alkoi jo menemään siihen "wokkipannun ylläpitämiseen" eli vihollisten heittelyyn takaisin sinne tulimereen, josta ne yrittivät paeta ja CC-taikaa sekä AoE:ta niskaan aina kun voi, flame incarnate champion siellä kaiken keskellä rankaisemassa pakenijoita. Nelonen sitten lähinnä vastajuustoamista.
 
Onko esim. Afterburnerilla seurailtu muistin, gpu:n tai prossun käyttöä?

En ole vielä, täytyy varmaan tänään seurailla. Larianin omilla foorumeilla oli kolmesivuinen ketju aiheesta ilman ratkaisua. Vastaavanlaisiin ongelmiin jotkut olivat saaneet apua säätämällä prosessun käytettävien corejen määrää (ei apua minulla) tai siirtämällä pelin asennuksen käyttöjärjestelmälevylle (en ymmärrä miten voisi auttaa). Toisilla taas mitkään näistä eivät auttaneet. Kummallisintahan tässä on, että ongelma pahenee koko ajan, ihan kuin käyttis swappaisi koko ajan.

Kait se on seurattava iltasella prossun, gpun, muistin, levyn ja swappifilen käyttäytymistä.
 
Fps ongelmat hävisivät, kun otin cloud saven pois päältä ja laitoin Windowsista game moden päälle. Täytyy vielä kokeilla kumpi ongelman oikeasti ratkaisi, eilen keskityin pelaamiseen.
 
Monille ongelmia aiheuttanut tohtori kaatui yllättäen ekalla yrityksellä eilen vaikka en ollut niissä ambusheissa saanut edes yhtä summonia siltä ennakkoon nitistettyä. Aloitin ovelta nurseja tiputtelemaan muutama kerralla ja niitäkin taisi olla kaksi hengissä kun doctor liittyi kemuihin ja muutti muotoaan. Thunder storm sinne kaikkien päälle ja seuraavalla vuorolla kolme niistä summoneista meteor rainiin auttoi paljon. Taistelu pitkittyi kyllä paljon kun päätin että on liian työlästä mennä sekä fyysisestä, että magic armorista läpi ja vain kaksi hahmoa pystyi sitä kunnolla hivuttamaan. Rogue ja tankki lähinnä tukirooleissa viskomassa scrolleja ja parantamassa. Suurin virhe taisi olla stunnaaminen salamalla monta kertaa koska tohtorin perseverance lienee sen verran korkea että palautti ainakin vuoroksi magic armoria aina kun nousi siitä. Olis vaan kannattanut pitää sankarit aina vuoron päätteeksi eri suunnissa nurkan takana tai chameleon cloackissa.
 
Monille ongelmia aiheuttanut tohtori kaatui yllättäen ekalla yrityksellä eilen vaikka en ollut niissä ambusheissa saanut edes yhtä summonia siltä ennakkoon nitistettyä. Aloitin ovelta nurseja tiputtelemaan muutama kerralla ja niitäkin taisi olla kaksi hengissä kun doctor liittyi kemuihin ja muutti muotoaan. Thunder storm sinne kaikkien päälle ja seuraavalla vuorolla kolme niistä summoneista meteor rainiin auttoi paljon. Taistelu pitkittyi kyllä paljon kun päätin että on liian työlästä mennä sekä fyysisestä, että magic armorista läpi ja vain kaksi hahmoa pystyi sitä kunnolla hivuttamaan. Rogue ja tankki lähinnä tukirooleissa viskomassa scrolleja ja parantamassa. Suurin virhe taisi olla stunnaaminen salamalla monta kertaa koska tohtorin perseverance lienee sen verran korkea että palautti ainakin vuoroksi magic armoria aina kun nousi siitä. Olis vaan kannattanut pitää sankarit aina vuoron päätteeksi eri suunnissa nurkan takana tai chameleon cloackissa.

Meni myös itsellä tuo Doctor ekalla yrityksellä viime läpipeluulla. Vaikeustasona silloin classic. Taisteluna oli silti kyllä silloin vaikea, kun en tajunnut noita nurseja etukäteen pehmittää. Taisi mennä aika monta res scrollia, mutta voitto tuli. Saa nähdä, miten tuo menee nykyisellä läpipeluulla honor modella ja lone wolffilla. Luulisin, että tuo taistelu tulee ilman Lohseakin? Fane ja Prince hahmoina nyt.

Jätinkin Aeteran vähän myöhemmälle, kun muistelin sen olevan mahdollisesti semihankala taistelu ja tyhjensin sen sijaan Sawmillin, variksenpelättimet sekä decay alueen ja menin jo tekemään Bloodmoonin questeja. Jäljellä kakkosaktista olisi vielä siis Bloodmoonin questlinet, Aetera ja Alice sekä pari muuta random questia. Leveli on paria kymmentä tuhatta exp vaille 16. Tarkoitus olisi vetää Aetera ja Alice sitten kun saan tuon level 16. Toivottavasti sitten level 17 kolmosaktin alkuun mennessä.
 
Meni myös itsellä tuo Doctor ekalla yrityksellä viime läpipeluulla. Vaikeustasona silloin classic. Taisteluna oli silti kyllä silloin vaikea, kun en tajunnut noita nurseja etukäteen pehmittää. Taisi mennä aika monta res scrollia, mutta voitto tuli. Saa nähdä, miten tuo menee nykyisellä läpipeluulla honor modella ja lone wolffilla. Luulisin, että tuo taistelu tulee ilman Lohseakin? Fane ja Prince hahmoina nyt.

Jätinkin Aeteran vähän myöhemmälle, kun muistelin sen olevan mahdollisesti semihankala taistelu ja tyhjensin sen sijaan Sawmillin, variksenpelättimet sekä decay alueen ja menin jo tekemään Bloodmoonin questeja. Jäljellä kakkosaktista olisi vielä siis Bloodmoonin questlinet, Aetera ja Alice sekä pari muuta random questia. Leveli on paria kymmentä tuhatta exp vaille 16. Tarkoitus olisi vetää Aetera ja Alice sitten kun saan tuon level 16. Toivottavasti sitten level 17 kolmosaktin alkuun mennessä.

Joo ei tartte olla Lohsea. Ilmeisesti vaan vaikeuttaa tilannetta mitä luin nyt mutta toisaalta tarjoaa jonkun esitehtävän, joka heikentää bossia. Toisaalta jossain luki, että jos tiimissä on Lohse ja sillä jostain hankittu resistanssi charmille niin tohtori ei tee muuta kuin yrittää ja epäonnistuu :D

Doctor on kai kokonaan optionaalinen, että voihan sen tuossa vaiheessa peliä jo skipatakin. Ja itehän tulin tosiaan karmit kaulassa (vaikkakin kutsuttuna) kylään eli pääovesta ja valmiiksi asennoituneena tappamaan ilman mitään keskusteluja ;)

Aetera teki tiukkaa mutta ei varmaan olisi tehnyt jos olisi hajauttanut tiimin ennakkotietoon pohjautuen.
 
Tuli vihdoin pelattua peli läpi. Peliaikaa meni n. 100 tuntia, josta ehkä 10 idailtua. Peli oli vähän turhan pitkä, suurimmalta osin sen takia, että koin questien ja expin hamstraamisen pakolliseksi. Ei ole kiva alilevuisena ottaa jatkuvasti pataan, joten päätin tehdä kaikki. Esim. kakkosactissa, jos olisin tehnyt vain pakolliset source-questit (ja muut mitä vastaan tuli) , niin sen pituus olisi varmasti puolittunut. Nyt läpipeluuarvo pienenee, koska suurin osa tapahtumista tulee koettua ensimmäisellä läpipeluukerralla.

Ryhmäni koostui Sebillestä, Lohsesta, Fanesta ja Ifan Ben-Mezd:stä. Kaikkien omat questit ja tarinat olivat hyviä. Aika monta kertaa tuli kuoltua, mutta ainoa epäreilulta tuntunut taistelu oli pelin viimeinen mättö. Jouduin pari kertaa aloittamaan sen kokonaan alusta, kun nousi seinä vastaan. Sellainen havainto, että peli toipuu aika oudosti kesken taistelua tehdyistä ja ladatuista tallennuksista. Npc saattaakin päättää tehdä jotain ihan muuta kuin edellisellä kerralla, joka säästää ryhmäsi ja tekee taistelusta helpon. Näin kävi itselleni viimeisen taistelun aikana, kun latasin saven ja vihut käytännössä unohtivat olemassaoloni ja sain hiilattua ja buffattua kaikki täyteen iskuun.

Enivei, pienistä vioistaan huolimatta 9+/10 arvoinen pelikokemus. Jos olet aloittamassa peliä, niin suosittelen käyttämään neljää originaalihahmoa, jolloin saat tarinasta eniten irti.
 
Viimeksi muokattu:
Tuli vihdoin pelattua peli läpi. Peliaikaa meni n. 100 tuntia, josta ehkä 10 idailtua. Peli oli vähän turhan pitkä, suurimmalta osin sen takia, että koin questien ja expin hamstraamisen pakolliseksi. Ei ole kiva alilevuisena ottaa jatkuvasti pataan, joten päätin tehdä kaikki. Esim. kakkosactissa, jos olisin tehnyt vain pakolliset source-questit (ja muut mitä vastaan tuli) , niin sen pituus olisi varmasti puolittunut. Nyt läpipeluuarvo pienenee, koska suurin osa tapahtumista tulee koettua ensimmäisellä läpipeluukerralla.

Ryhmäni koostui Sebillestä, Lohsesta, Fanesta ja Ifan Ben-Mezd:stä. Kaikkien omat questit ja tarinat olivat hyviä. Aika monta kertaa tuli kuoltua, mutta ainoa epäreilulta tuntunut taistelu oli pelin viimeinen mättö. Jouduin pari kertaa aloittamaan sen kokonaan alusta, kun nousi seinä vastaan. Sellainen havainto, että peli toipuu aika oudosti kesken taistelua tehdyistä ja ladatuista tallennuksista. Npc saattaakin päättää tehdä jotain ihan muuta kuin edellisellä kerralla, joka säästää ryhmäsi ja tekee taistelusta helpon. Näin kävi itselleni viimeisen taistelun aikana, kun latasin saven ja vihut käytännössä unohtivat olemassaoloni ja sain hiilattua ja buffattua kaikki täyteen iskuun.

Enivei, pienistä vioistaan huolimatta 9+/10 arvoinen pelikokemus. Jos olet aloittamassa peliä, niin suosittelen käyttämään neljää originaalihahmoa, jolloin saat tarinasta eniten irti.

Itelläni tosiaan yksi pelin vaikeimpana pidetty taistelu "toipui" tallennuksen lataamisesta niin, että bossilta puuttui armorit ja apotheosis status jolloin muuten ilman juustoamista sietämättömän veemäinen taistelu pelkistyi siihen, että Fane loikkasi selustaan ja backstabbasi pari kertaa :D
 
Päätettiinpä aloittaa tuolla Elite Discossa peli alusta co-oppina. Tarkoituksena olisi yrittää ainakin kerran viikkoon vetää yksi sessio.
Eihän näitä kukaan jaksa kattoa mutta jos joku ei ole koskaan co-opia kokeillut ja haluaa tietää miten se sujuu, niin tuosta katseluun mukavat 4½ tuntia co-op pelailua. :)

Aloitus:



Osa 2:

 
Hyvää settiä. Tuli itsekin laitettua pitkästä aikaa co-op tulille pari viikkoa sitten. Co-oppina selkeesti parasta. Testiin tällä kertaa necromancer/blood mage (physical damagea) ja toisena hahmona earth mage, jolla myös pyroa. Alkuun necro hieman tuhnu kun ei ole montaa skilliä. Mutta eiköhän se ala kulkemaan kun saa grasp of the starved / blood storm :D

Tuli tuossa vuoden alkupuolella vedettyä peli läpi honor modella ekaa kertaa. Piti mennä aika min-max meiningillä ettei vaan kuole :D Nyt ihan vaan normi tactician niin saa vähän enemmän häröpalloilla.
 
Tällanen menny täysin tutkan alta, itseäni ei mikään areenatappelu kiinnosta mutta jotakuta saattaa kiinnostaa..

 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
262 561
Viestejä
4 557 386
Jäsenet
74 999
Uusin jäsen
Petrus Saramäki

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom