DiRT Rally

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja gheeD
  • Aloitettu Aloitettu
Siitä on aikaa varmaan pari vuotta kun olen viimeksi tämän käynnistänyt (huh, kylläpä aika menee nopeasti). Nyt tuli hankittua Oculus Rift, joten sen kanssa pitää ehdottomasti kokeilla Dirt Rallya, vaikka tämä käsittääkseni onkin melkoinen oksennussimuilaattori VR-laseilla. :D

Toivottavasti ei vaadi kovin hirveästi säätämistä saada peliä toimimaan sujuvasti Riftin kanssa.

Veikkaan, että tässä välissä autojen fysiikoihin on tullut kaikenlaisia muutoksia/parannuksia? Onko hyviä vinkkejä millä saisi realistisimman tuntuman? Viimeksi kun tätä pelailin aktiivisesti, niin piti muokkailla kaiken maailman tiedostoja ja murossa väkersin sitä varten erillisen Powershell-skriptinkin. Vähän arveluttaa, että miten autot käyttäytyvät niiden vanhojen muokkausten kanssa?

Oletan että kartturin kieltä ja/tai nuottivalikoimaa ei saa edelleenkään vaihdettua?
 
Nyt tuli hankittua Oculus Rift, joten sen kanssa pitää ehdottomasti kokeilla Dirt Rallya, vaikka tämä käsittääkseni onkin melkoinen oksennussimuilaattori VR-laseilla. :D

Ei ole itse asiassa paha, jos vain kone jaksaa pyörittää sulavasti.
 
Ei ole itse asiassa paha, jos vain kone jaksaa pyörittää sulavasti.
Pitää kokeilla. Näyttiksenä on vähän kellotettu 1070Ti. Prossu on vanhempaa sukupolvea, mutta ei mikään täydellinen nuhapumppu siltikään.
 
Joo ja tuo steering ei näytä kuin 100% tai -100% ihan pienellä liikkeellä. Kai sen pitäis näyttää kaikki prosentit kuten polkimissakin...
Katso että pelissä steering saturation on 100%, jos se on esim. 0-1% niin silloin ohjaus varmaan käyttäytyy kuvailemallasi tavalla. Voi olla tieten jokin logitech profiler ajuribugi tai ratti hajoamassa, mutta jos ratti toimii muissa peleissä ongelmitta niin tee ratin kalibrointi pelissä(ja tee se niiden ohjeiden mukaisesti) ja tarkista sen jälkeen että steering saturation on 100%:ssa.
 
Katso että pelissä steering saturation on 100%, jos se on esim. 0-1% niin silloin ohjaus varmaan käyttäytyy kuvailemallasi tavalla. Voi olla tieten jokin logitech profiler ajuribugi tai ratti hajoamassa, mutta jos ratti toimii muissa peleissä ongelmitta niin tee ratin kalibrointi pelissä(ja tee se niiden ohjeiden mukaisesti) ja tarkista sen jälkeen että steering saturation on 100%:ssa.
Koetin ajureita ja avasin ratin josko olis pulssi enkooderi rikki, mutta ei. Ei vaan toimi ratti.
Uusi ratti oli hankittava ja nyt on nautinto ajaa, toimii niinkuin pitääkin.
 
Tämän pelin alta kympin steamista poimin 1kk sitten . Onhan mainio peli!

Takavetoiset ja suomi pätkät mielestäni pelin parasta antia..kyllämaistuu(..paitsi se Lancia)
Mitähän ois vielä kunnon ratilla, .no toistaiseksi G25 saa kelvata.

Pari kysymystä: -Onko tosiaan noin ,ettei Custom Eventin sisällä pääse setuppeja muuttaa, et aina täytyy poistua areenalta ja ladata kenttä uudestaan muuttaakseen säätöjä???
-Toinen pienempi murhe , mutta mistä replay tallennetaan?

Ja välillä controller disconnectia..onneks ei koko aikaa , mut ei muissa peleissä ole moista näkynyt.
 
Tämän pelin alta kympin steamista poimin 1kk sitten . Onhan mainio peli!

Takavetoiset ja suomi pätkät mielestäni pelin parasta antia..kyllämaistuu(..paitsi se Lancia)
Mitähän ois vielä kunnon ratilla, .no toistaiseksi G25 saa kelvata.

Pari kysymystä: -Onko tosiaan noin ,ettei Custom Eventin sisällä pääse setuppeja muuttaa, et aina täytyy poistua areenalta ja ladata kenttä uudestaan muuttaakseen säätöjä???
-Toinen pienempi murhe , mutta mistä replay tallennetaan?

Ja välillä controller disconnectia..onneks ei koko aikaa , mut ei muissa peleissä ole moista näkynyt.
Ikävä kyllä kumpikaan ei onnistu. Replay täytyy tallentaa esim shadow playllä.

Toivon itsekin, että kakkosversiossa vastaavat toiminnallisuudet olisi lisätty.
 
Kun nyt tuo DR 2.0 tilaaminen meni puihin , niin paneuduinpa vielä oikein kunnolla DR1 ratin säätöihin (G25)... ja parannusta tuli! - On kyllä vaan on ISO vaikutus sekä fiilikseen, että auton pysymiseen käsissä,..kuten tärkeää löytää mieleinen setup autolle
Ajo taas maistuu..Sierraa polkenut tän yötä:rofl::rolleyes:
Vaan peliä ei parane työpöydällä käyttää, heti on "Controllerdisconnected" ruudussa ja EK aika jäi taas tallentumatta ..tai pahinta et hyvä setuppi häviää, ellet ole etukäteen älynnyt tallentaa.

screenshot.942.jpg
 
mainittakoon, et toi em."Controller disconnected" ongelma hävisi kokonaan viimeisimmän Nvidia 419.35 ajurin myötä.
 
Mä nyt roikun tässä vielä kun tuli Xbox One ja sain tän lainaan. Ajatus on kyl siirtyä jossain vaiheessa 2.0 mutta mennään viel tälle kun padi ja 55" pelaaminen on mulle täysin uutta :D … G27 löytyy kyl joka ilmeisesti pitäisi sopia tähän (sit kun keksis miten virittää se olohuoneeseen). Anyway, nyt Xboxin pädillä tätä pelaan ja katsoin nopeen arvostelun jossa sanottiin että gamepadilla kannattaa "Nocking sensitivity down and steering linary up from default settings"

Onkos muuten ykkösen ja kakkosen uramoodi samanlainen? En ole uraa edes aloittanut, vaan kasailen vain suomi stageja yhteen....
 
Kenelläkään tietoa miksei saa Fanatecin rattia toimimaan Dirtissä? Peli löytää ratin ja kun valikossa kääntää rattia peli hyväksyy sen mutta asetus menee harmaaksi eikä ratti toimi. Polkimet eri usb:llä kiinni koneessa ja toimivat.
 
Kenelläkään tietoa miksei saa Fanatecin rattia toimimaan Dirtissä? Peli löytää ratin ja kun valikossa kääntää rattia peli hyväksyy sen mutta asetus menee harmaaksi eikä ratti toimi. Polkimet eri usb:llä kiinni koneessa ja toimivat.
Mikä base fanatecilta? Jos on joku fanatecin DD-base (DD1, DD2, CSL DD, GT DD Pro) niin voi olla että tuki on puutteellinen kun näitä ei ollut olemassa vielä (DD1/2 tuli myyntiin 2018-2019) kun DR1.0 päivitykset oli lopetettu (2016/2017 jälkeen ei tainnut tulla enää mitään päivityksiä tai korjauksia). Voi tieten kokeilla sitä fanatecin combatibility-modea baseen josko toimisi.

Niin ja steamista asetuksista steam contoller/input mikä lie asetus pois päältä kyseisen pelin DR1.0 kohdalta (pitää pelikohtaisesti laittaa aina pois päältä jos ratti tmv ei toimi).
 
Viimeksi muokattu:
Jostain syystä sain ratin toimimaan kunnolla ja onhan taas kivaa.
Harjoittelen suomen pätkiä. Näenkö jostain muiden ajamia aikoja?
Onko tähän modeja esim. suominuotit olis aika hyvät vaikka enkkua vähän ymmärrän niin kiireessä menee välillä vähän ohi.
 
Fanatecin csl-ratti toimii hiekkateillä hyvin mutta asfaltilla ei. Asfaltilla ratti on suorilla löysä eli aivan tunnoton kun taas kääntyessä tulee tuntoa.
Säädöissä varmaan vika mutta mitenköhän tätä lähtisi säätämään? Fanan ohjeilla ihan kauheat säädöt eli löysä paska koko ajan.
 
Fanatecin csl-ratti toimii hiekkateillä hyvin mutta asfaltilla ei. Asfaltilla ratti on suorilla löysä eli aivan tunnoton kun taas kääntyessä tulee tuntoa.
Säädöissä varmaan vika mutta mitenköhän tätä lähtisi säätämään? Fanan ohjeilla ihan kauheat säädöt eli löysä paska koko ajan.
Isommat arvot testiin, samoin Ruotsissa voi olla liian kevyt ratti. Mutta tässä ja DR2.0:ssa myös asfaltti-fysiikat eivät ole kovin hyvät.

esim. baseen
-Force feedback 100%
- Shock&vibration 100%
- Force effect 100%
- Spring 100%
- Damper 100%
- FFB Intensity 100%

ja peliin (nämä on maksimit mitä suositan käyttämään, jää vähintään 15% vara ettei moottori ylikuumene ja ala laskemaan ffb:tä tai ei tule ehkä clippingia)
- Self align torque 85 (5.10Nm)
- Wheel friction < 42 > säädä sopivaksi, voi vaatia pientä hienosäätöä joka auton kohdalla (tällä voi pienentää oskillointia eli ratin vispaamista puolelta toiselle jos sitä on aivan liikaa)
- Tyre Friction 85 (säätele?)
- Suspension 51 > eli säädä isommaksi jos tarve (85 asti max)
- Tyre Slip <42?> en tiedä tästä säädöstä että mikä toimii, aloita jostain vaikka 42 ja kokeile esim. 85 maksimia ja 0 minimiä että mikä on paras

- Collision 0 tämä voi vaikeuttaa auton hallintaa törmäyksissä mutta myös auton pohjatessa, laita oman maun mukaan.

###

parit alemmat ffb:t jos tuo ylhäällä on liian paljon jossain maissa

- Self align torque 76 (4.56Nm)
- Wheel friction < 38 > säädä sopivaksi, voi vaatia pientä hienosäätöä joka auton kohdalla (tällä voi pienentää oskillointia eli ratin vispaamista puolelta toiselle jos sitä on aivan liikaa)
- Tyre Friction 76 (säätele?)
- Suspension 46 > eli säädä isommaksi jos tarve (76 asti max)
- Tyre Slip <38?> en tiedä tästä säädöstä että mikä toimii, aloita jostain vaikka 42 ja kokeile esim. 76 maksimia ja 0 minimiä että mikä on paras

#

- Self align torque 68 (4.08Nm)
- Wheel friction < 34 > säädä sopivaksi, voi vaatia pientä hienosäätöä joka auton kohdalla (tällä voi pienentää oskillointia eli ratin vispaamista puolelta toiselle jos sitä on aivan liikaa)
- Tyre Friction 68 (säätele?)
- Suspension 41 > eli säädä isommaksi jos tarve (68 asti max)
- Tyre Slip <34?> en tiedä tästä säädöstä että mikä toimii, aloita jostain vaikka 34 ja kokeile esim. 68 maksimia ja 0 minimiä että mikä on paras

#

- Self align torque 61 (3.66Nm)
- Wheel friction < 30 > säädä sopivaksi, voi vaatia pientä hienosäätöä joka auton kohdalla (tällä voi pienentää oskillointia eli ratin vispaamista puolelta toiselle jos sitä on aivan liikaa)
- Tyre Friction 61 (säätele?)
- Suspension 37 > eli säädä isommaksi jos tarve (61 asti max)
- Tyre Slip <30?> en tiedä tästä säädöstä että mikä toimii, aloita jostain vaikka 30 ja kokeile esim. 61 maksimia ja 0 minimiä että mikä on paras

#

- Self align torque 55 (3.30Nm)
- Wheel friction < 27 > säädä sopivaksi, voi vaatia pientä hienosäätöä joka auton kohdalla (tällä voi pienentää oskillointia eli ratin vispaamista puolelta toiselle jos sitä on aivan liikaa)
- Tyre Friction 55 (säätele?)
- Suspension 33 > eli säädä isommaksi jos tarve (61 asti max)
- Tyre Slip <27?> en tiedä tästä säädöstä että mikä toimii, aloita jostain vaikka 27 ja kokeile esim. 55 maksimia ja 0 minimiä että mikä on paras
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
286 782
Viestejä
4 922 119
Jäsenet
79 250
Uusin jäsen
JakeLaine94

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom