Fanatecin csl-ratti toimii hiekkateillä hyvin mutta asfaltilla ei. Asfaltilla ratti on suorilla löysä eli aivan tunnoton kun taas kääntyessä tulee tuntoa.
Säädöissä varmaan vika mutta mitenköhän tätä lähtisi säätämään? Fanan ohjeilla ihan kauheat säädöt eli löysä paska koko ajan.
Isommat arvot testiin, samoin Ruotsissa voi olla liian kevyt ratti. Mutta tässä ja DR2.0:ssa myös asfaltti-fysiikat eivät ole kovin hyvät.
esim. baseen
-Force feedback 100%
- Shock&vibration 100%
- Force effect 100%
- Spring 100%
- Damper 100%
- FFB Intensity 100%
ja peliin (nämä on maksimit mitä suositan käyttämään, jää vähintään 15% vara ettei moottori ylikuumene ja ala laskemaan ffb:tä tai ei tule ehkä clippingia)
- Self align torque 85 (5.10Nm)
- Wheel friction < 42 > säädä sopivaksi, voi vaatia pientä hienosäätöä joka auton kohdalla (tällä voi pienentää oskillointia eli ratin vispaamista puolelta toiselle jos sitä on aivan liikaa)
- Tyre Friction 85 (säätele?)
- Suspension 51 > eli säädä isommaksi jos tarve (85 asti max)
- Tyre Slip <42?> en tiedä tästä säädöstä että mikä toimii, aloita jostain vaikka 42 ja kokeile esim. 85 maksimia ja 0 minimiä että mikä on paras
- Collision 0 tämä voi vaikeuttaa auton hallintaa törmäyksissä mutta myös auton pohjatessa, laita oman maun mukaan.
###
parit alemmat ffb:t jos tuo ylhäällä on liian paljon jossain maissa
- Self align torque 76 (4.56Nm)
- Wheel friction < 38 > säädä sopivaksi, voi vaatia pientä hienosäätöä joka auton kohdalla (tällä voi pienentää oskillointia eli ratin vispaamista puolelta toiselle jos sitä on aivan liikaa)
- Tyre Friction 76 (säätele?)
- Suspension 46 > eli säädä isommaksi jos tarve (76 asti max)
- Tyre Slip <38?> en tiedä tästä säädöstä että mikä toimii, aloita jostain vaikka 42 ja kokeile esim. 76 maksimia ja 0 minimiä että mikä on paras
#
- Self align torque 68 (4.08Nm)
- Wheel friction < 34 > säädä sopivaksi, voi vaatia pientä hienosäätöä joka auton kohdalla (tällä voi pienentää oskillointia eli ratin vispaamista puolelta toiselle jos sitä on aivan liikaa)
- Tyre Friction 68 (säätele?)
- Suspension 41 > eli säädä isommaksi jos tarve (68 asti max)
- Tyre Slip <34?> en tiedä tästä säädöstä että mikä toimii, aloita jostain vaikka 34 ja kokeile esim. 68 maksimia ja 0 minimiä että mikä on paras
#
- Self align torque 61 (3.66Nm)
- Wheel friction < 30 > säädä sopivaksi, voi vaatia pientä hienosäätöä joka auton kohdalla (tällä voi pienentää oskillointia eli ratin vispaamista puolelta toiselle jos sitä on aivan liikaa)
- Tyre Friction 61 (säätele?)
- Suspension 37 > eli säädä isommaksi jos tarve (61 asti max)
- Tyre Slip <30?> en tiedä tästä säädöstä että mikä toimii, aloita jostain vaikka 30 ja kokeile esim. 61 maksimia ja 0 minimiä että mikä on paras
#
- Self align torque 55 (3.30Nm)
- Wheel friction < 27 > säädä sopivaksi, voi vaatia pientä hienosäätöä joka auton kohdalla (tällä voi pienentää oskillointia eli ratin vispaamista puolelta toiselle jos sitä on aivan liikaa)
- Tyre Friction 55 (säätele?)
- Suspension 33 > eli säädä isommaksi jos tarve (61 asti max)
- Tyre Slip <27?> en tiedä tästä säädöstä että mikä toimii, aloita jostain vaikka 27 ja kokeile esim. 55 maksimia ja 0 minimiä että mikä on paras