DiRT Rally

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja gheeD
  • Aloitettu Aloitettu
Huomasin että jotkut tietyt asetukset pudottaa (Radeon R9 280) dramaattisesti FPS:ää
Esim "Cloth" (mikä lienee) asetuksista pois kokonaan auttaa paljon. Trees "low" jne turhuuksia particles, shadows.. Antialiasing ei vaikuttanut juuri mitenkään vaikka minkä olisi valinnut.

Pääsin Core i7 860 + R9 280 perunacombolla max 200+ fps avg ulkomuistista jotain 150+

Tekstuurit Ultra/High

Mutta piakkoin mulle tulee XFX Rx580 8Gt joten ei näitä enää tarvi säätää varmaan sitte.


Ja paskat. RX580 ei parantanut tilannetta.
Naurettavaa sikäli että mulla on tuolla Q6600 + GTX970 joka pyörittää Dirttiä paremmin, kuin Core i7 860 + RX580 eli jotain todella mätää Radeon+Dirt combossa ainakin mulla. Pitänee koittaa Windows asennella joskus kokonaan uudestaan.

Nyt on toinen Core i7 860 konekin jossa Linux ja Steam asennettuna, pitää myös sillä testata näitä juttuja.

Hivenen kyllä vituttaa silti.
 
Löytyiskö joltakin hiukan säätöneuvoja/arvoja logitecin G920 ratille tähän peliin. (Xbox One) Asteet yms... ?
 
Löytyiskö joltakin hiukan säätöneuvoja/arvoja logitecin G920 ratille tähän peliin. (Xbox One) Asteet yms... ?
Jos löytyy H-kaavion shifteri ja isommatkin asteet kuin 540 kiinnostaa niin laita pelistä Soft Lock-asetus päälle(advanced wheel settings) niin sitten asteet vaihtuu auton mukaan, vanhemmissa autoissa 720-900 ja uudemmissa 540-720. Täältä löytyy tarkempaa infoa pelin autojen soft lock-asteista ja vaihteistoista, lisäksi omat setupit autoihin Dirt Rally, all personal best (karik134)

Kalibroi ratti pelissä oikein ohjeiden mukaan.

Jos ratti kääntyy 900 astetta voit alentaa astemäärää advanced wheel settings: steering saturation % arvoa muuttamalla, silloin esim. 60% on 540astetta kaikilla autoilla. Pidä tuo 100% jos pidät soft lock-asetusta(eli vaihtuvaa astemärää) päällä.

Jos ei löydy H-kaavion shifteriä niin pidä asteet kaikilla autoilla 540 (tai vähemmän) kun vaihtaminen paddleilla on vaikeaa jos ratti kääntyy enemmän kuin tuon verran.

Omassa pelissä näyttää tältä (thrustmastersin T300 ratti) kun käytän Soft Lock asetusta

Advanced wheel settings
Steering:
-deadzone 0%
-saturation 100% (jos et käytä soft lockia ja ratti kääntyy kaikilla autoilla 900astetta mutta haluat ajaa 540 tai pienemmällä niin silloin laske tätä esim. 60% on 540astetta)
-linearity 0

Throttle:
-deadzone 0%
-saturation 100%

Brake:
-deadzone 0%
-saturation 100% (jos g920 polkimien jarrun kumivastus on liian tiukka että et pysty tekemään 100% jarrutusta niin siinä tapauksessa laske tätä, toinen vaihtoehto on lisätä autojen jarrutehoa setupista)

Clutch:
-deadzone 0%
-saturation 80% (80% tai pienempi arvo tässä auttaa vähentämään vaihtovirheitä, vaikka ei löydy H-shifteriä niin voit tehdä tarvittaessa clutch kickiä sekventiaalivaihteillakin kunhan laitat pelistä clutch overriden päälle)

Soft Lock: ON (aseta tämä OFF jos haluat ajaa kaikkia autoja samalla astemäärällä esim. 540 ja muutat silloin steering saturationia esim. 60% = 540)
Steering Center: ON

Vibration & Feedback valikko
-self aligning torgue 45, tätä arvoa voi nostaa kunhan ratti ei ala oskilloimaan eli liian iso arvo pistää ratin heilumaan puolelta toisella ja se ei keskitä/pysähdy keskelle automaattisesti ellei sitä tee itse (voit testata tämän esim. Saksassa ajat suoralla tieosuudella mieluiten rwd autolla 1-vaihteella n.50km/h ja käännät rattia nopeasti n.90astetta ja sitten löysäät otteen niin ratin liikkeen pitäisi pysähtyä melko nopeasti keskiasentoon eikä jäädä vispaamaan puolelta toiselle ainakaan kovin pitkäksi aikaa)

-wheel friction 45 (tämä lisää vastusta tehden ohjauksesta raskaamman, ja jos käytät suurempaa self aligning torgue-arvoa kuin 45 niin nosta ehkä tätäkin)
-tyre friction 45 (tämä lisää vastusta tehden ohjauksesta raskaamman, ja jos käytät suurempaa sat-arvoa kuin 45 niin nosta ehkä tätäkin)
-suspension 65
-tyre slip 60
-collision 100

edit: nykyisin T300 ratilla käytössä siis self aligning torgue 45, tyre friction 45, wheel friction 45
Jos nämä arvot pitää suht samoina niin ratti ei ala oskilloimaan ihan mahdottomasti (eli heilumaan puolelta toisella hitaassakin vauhdissa vaan pysähtyy keskelle)

6.9.2018 päivitystä vibration ja feedback ym asetuksiin
- ratin ohjauspaneeli(windows): overall strength nyt 100% (ennen 65%)
- pelissä: sat 40, tf 60, wf 60, susp 10, slip 10, coll 10

-soft lock 150 (tämä pysäyttää ratin oikeassa kohtaa vaihtuvilla asteilla kun soft lock asetus on käytössä)
-steering center 50 (tämä keskittää ratin lähdössä tai resetin jälkeen)

Muutama muu juttu jota voi kokeilla.
- Jos löytyy H-kaavion shifteri niin aseta Game Preferences valikosta vaihteistoksi H-pattern with clutch and sequential niin peli osaa vaihtaa vaihteiston auton mukaan H-kaavio kytkimellä tai paddles (voit tehdä logitechin H-kaavio shifteristä kumilenkki-modilla sekventiaali-tikunkin, mutta silloin sun pitää erikseen muuttaa isompi/pienempi vaihde toiminto niihin 3-4 vaihde slotteihin vaihdeviiksien sijasta).
- Jos ajat ohjaamonäkymästä ja Game preferences valikosta poistat rattianimaatiosta kädet (wheel only-asetus päälle) niin silloin pelin ratti ja sun fyysisen ratin liikkeet vastaa toisiaan (jos animaatiossa on kädet niin pelin ratti kääntyy vain 90 oikealla ja 90 vasemmalle), tästä asetuksesta voit myös poistaa pelin ratin kokonaan jos se peittää mittaristoa
- Field of view (ohjaamonäkymä, ei dash/kojelauta): tässä pelissä fov on ilmoitettu vertikaali(pysty) asteina, 0.0 30astetta ja 1.0 70astetta. Mittaa etäisyys näyttöön silmistä ja näytön paneelin korkeus ja laske kulma, esim. 24" näyttö n. 64cm päässä = 28astetta eli käytä 0.0-arvoa, 55" näyttö n.134cm päässä = 28astetta eli käytä 0.0-arvoa. Yhdellä näytöllä ja noin pienellä vertical fov:lla vauhditunne kyllä heikkenee, mutta jos siihen tottuu niin autonhallinta ehkä helpottuu (kompromissina voi ehkä kokeilla hieman isompaa fov:ta esim. 0.3-0.5). Toinen vaihtoehto on ajaa Dash-view(kojelauta) näkymästä.
- Graphics: Shader detail (Motion Blurin poisto): laita tämä Low:lle jos haluat poistaa Motion blurrin.
 
Viimeksi muokattu:
Voin kai tänne laittaa omat asetuksena Driving Force GT:lle. Katsoin ne suoraan täältä: Logitech Driving Force GT - Recommended FFB Settings

INGAME
Advanced wheel options:
Steering Saturation = 100%
Steering linearity = 0
Deadzones = 0%
Soft lock = ON
Center steering = ON
Vibration & feedback:
Self Align Torque (SAT) = 90% (self aling of the wheels when cars in motion, vertical + lateral force)
Wheel friction = 5% (above 50 adds some dead weight that I dont like. Especially countersteering)
Tyre friction = 15% (adds some feeling of pressure of the tyres against the surface such understeering revealer or differentials acting)
Suspension = 100% (adds some vibrations from the surface that I like; it provides immersion. Helps too feel weight transfers too)
Tyre slip = 100% (adds some slight vibrations from the wheels under skidding condition)
Collision = 100% (purely intended when you crash into trees, banks, traffic signals, poles,...)
Soft lock = 150% (helps to show a bit clearly where is the wheel lock limit when using cars that has a lock below 900º)
Steering Center Force = 150% (when you restart the car, this autocenter the wheel)
LOGITECH PROFILER
√ Use special force feedback device settings
Overal Effects Strenght = 107
Spring Effect Strenght = 50
Damper Effect Strenght = 35 (above 60 interferes with overall effects)
√ Enable centering spring (enabled)
Centering spring strenght = 60
√ Use special steering wheel settings
□ Report combined pedals (disabled)
Degrees of rotation = 900º
√ Use special game settings
√ Allow game to adjust settings

Näiden kanssa ihan toimiva ratkaisu. Ainut "vika" on nyt se että vaikka on paikallaan ja kääntelee rattia niin vääntää vastaan ja yrittää keskittää. Mielestäni silti ajossa parempi kuin jos ottaa keskitysvoiman pois profilerista.
 
Eihän sulla karik134 sattuisi olemaan tietoa G920 ratin asetuksista, kun näyttäisi sulla olevan thrustmastersin T300 ratti. Vai kävisikö nuo edellisessä vastauksessa olleet Driving Force GT:n asetukset tälle G920 ratille. Ja onko "oikea " arvo Steering Center Force kohtaan 50 vai 150 % ?
 
Eihän sulla karik134 sattuisi olemaan tietoa G920 ratin asetuksista, kun näyttäisi sulla olevan thrustmastersin T300 ratti. Vai kävisikö nuo edellisessä vastauksessa olleet Driving Force GT:n asetukset tälle G920 ratille. Ja onko "oikea " arvo Steering Center Force kohtaan 50 vai 150 % ?
Nuo mun t300 ratin asetukset voi olla ihan hyvät G920:säkin, käytin G25 rattia n.500h lähes samoilla asetuksilla ennen t300 ostoa.

Steering Center Force vain keskittää ratin lähdössä tai takaisin tielle resetin/recoveryn jälkeen jos ratti on käännettynä (se ei ole sama kuin centering spring) ja se ei tee mitään ajon aikana. 50 arvo voi olla riittävä, 150 voi olla turhan suuri ja voi lyödä sormille.
 
Pikku vinkin heittäisin tähän väliin että Steamista lähtee kympillä tämä.
 
Rupesi rallittelu innostamaan joten kolmannen kerran tämän asentelin niin mielenkiintoisen bugin huomasin. Ilman vsynkkiä peli matelee jossakin 45 fps:ässä mutta vsync päällä se on sitten yli sadan.
 
Dirt Rally on kyllä paras rallipeli mitä olen pelannut. Tätä on tullut ohjaimen kanssa PC:llä viime aikoina usein jauhettua. Toivottavasti tulee suora jatko-osa tälle, missä hieman enemmän ratoja. Ensimmäistä kertaa tämän vuoden puolella tätä aloin pelaamaan, vaikka olen kokeillut pikaisesti joskus julkaisun tienoilla.
 
Rupesi rallittelu innostamaan joten kolmannen kerran tämän asentelin niin mielenkiintoisen bugin huomasin. Ilman vsynkkiä peli matelee jossakin 45 fps:ässä mutta vsync päällä se on sitten yli sadan.
Mikä gpu? Jos nvidia et kai käytä sitä nivida optimointia tämän pelin kanssa koska se ei kai muistaakseni tainnut toimia kovin hyvin. Voi olla tieten joku muukin syynä.

Itsellä ainakin gtx 1070 v-sync päällä fps rajoittuu tv:n 60Hz(pysyy tuossa) ja ilman sitä pelin suorituskyky testissä menee yli 100 fps ka:lla @1080p ja graffat high/ultra (muutama turha graffa asetus on medium/low tai off koska laskee fps:ää reilusti eikä näy parannuksena). Lisäksi huomasin vuosi sitten että pelin v-sync kasvattaa input lagia ja ainakin ratilla ajat mulla olivat hitaammat ihan sen takia, nyt pelailen ilman v-synciä eikä se repeily juuri näy paitsi kun käyttää pyyhkijöitä.
 
Viimeksi muokattu:
Ehm, ensimmäisen kerran fysiikatkin bugittivat. Ruotsissa suora pätkä ja syystä tai toisesta auton perä lähti itsestään sivulle.
Harmi ettei ollut mikään nauhotus softa päällä kun replaystäkin näkyi että ihan kuin jokin näkymätön voima ois työntäny auton perää sivulle ilman mitään syytä :D
 
Paras rallipelihän tämä on, mutta jättää kyllä paljon toivomisen varaan.
Dirt4 oli tämän jälkeen aika kuraa, toivotaan viilattua DR2 joskus tulevaksi.
 
Kyllä nuo kuskit vieläkin ajavat 450-500 kääntöasteilla, ehkä jopa 540 vielä jollain. Sen ruotsalaisen R5 kuskin 330astetta tai jotain alle 450 taitaa olla poikkeustapauksia.

Tuossa Ogier ja ratti ääriasennossa n. 250astetta käännettynä eli yht. 500astetta (Tänak ajaa käyttäen jotain 450-500astetta)
156fz0h.jpg
 
Viimeksi muokattu:
VR-vehkeillä tullut tahkottua useampi kymmenen tuntia. Eli alussa vasta, mutta jatkuvasti kehittyy. Kolmen tunnin session jälkeen alkaa jo linssit huurtumaan :cigar2:

En edes pahemmin jaksanut miettiä ratin asetuksia, mutta kun se nyt tuli esille, niin täytyy säätää. Kiitokset siitä :tup:

Niin ja vitun K. Virtanen.
 
Miten tuo kääntöaste muutetaan että menee oikein? Logitechin ratti.
 
Ite aina tykännyt pelata niin kuin "kuuluu olla" eli kääntösäde se kuin autossakin oikeasti (esmes pc2&ac).
Itestä ei ole ennätysaikatehtailuun, joten ajan niin kun on hauskinta.
 
Pari videota ny tullu tästä otettua kokeeksi niin kummallisen tökkivää matskua tulee, en tosin tiedä pitäisikö bitratea tässä nostaa vai eikö shadowplay tykkää jos kaappaa yli 60 fps matskua? Ja ei uusinnat oikein tykkää näköjään yhdestä kuvakulmasta kun aika paljon välkkyy :D

 
Mikähän asetus on pielessä kun G25 ei toimi kunnolla, ratti vispaa, eikä ota vauhtia enempää kuin 100km. Heti kun laittaa näppäimistölle saa vauhdin "normaalisti"? Saksan asvaltilla piirtää viivaa koko ajan ja ulina kuuluu. Hermo menee.
 
Mikähän asetus on pielessä kun G25 ei toimi kunnolla, ratti vispaa, eikä ota vauhtia enempää kuin 100km. Heti kun laittaa näppäimistölle saa vauhdin "normaalisti"? Saksan asvaltilla piirtää viivaa koko ajan ja ulina kuuluu. Hermo menee.

Oletko testannut "kalibroida" ratin sieltä Dirt Rallyn Optionsista?
 
Joo ja tuo steering ei näytä kuin 100% tai -100% ihan pienellä liikkeellä. Kai sen pitäis näyttää kaikki prosentit kuten polkimissakin...
 
Siitä on aikaa varmaan pari vuotta kun olen viimeksi tämän käynnistänyt (huh, kylläpä aika menee nopeasti). Nyt tuli hankittua Oculus Rift, joten sen kanssa pitää ehdottomasti kokeilla Dirt Rallya, vaikka tämä käsittääkseni onkin melkoinen oksennussimuilaattori VR-laseilla. :D

Toivottavasti ei vaadi kovin hirveästi säätämistä saada peliä toimimaan sujuvasti Riftin kanssa.

Veikkaan, että tässä välissä autojen fysiikoihin on tullut kaikenlaisia muutoksia/parannuksia? Onko hyviä vinkkejä millä saisi realistisimman tuntuman? Viimeksi kun tätä pelailin aktiivisesti, niin piti muokkailla kaiken maailman tiedostoja ja murossa väkersin sitä varten erillisen Powershell-skriptinkin. Vähän arveluttaa, että miten autot käyttäytyvät niiden vanhojen muokkausten kanssa?

Oletan että kartturin kieltä ja/tai nuottivalikoimaa ei saa edelleenkään vaihdettua?
 
Nyt tuli hankittua Oculus Rift, joten sen kanssa pitää ehdottomasti kokeilla Dirt Rallya, vaikka tämä käsittääkseni onkin melkoinen oksennussimuilaattori VR-laseilla. :D

Ei ole itse asiassa paha, jos vain kone jaksaa pyörittää sulavasti.
 
Ei ole itse asiassa paha, jos vain kone jaksaa pyörittää sulavasti.
Pitää kokeilla. Näyttiksenä on vähän kellotettu 1070Ti. Prossu on vanhempaa sukupolvea, mutta ei mikään täydellinen nuhapumppu siltikään.
 
Joo ja tuo steering ei näytä kuin 100% tai -100% ihan pienellä liikkeellä. Kai sen pitäis näyttää kaikki prosentit kuten polkimissakin...
Katso että pelissä steering saturation on 100%, jos se on esim. 0-1% niin silloin ohjaus varmaan käyttäytyy kuvailemallasi tavalla. Voi olla tieten jokin logitech profiler ajuribugi tai ratti hajoamassa, mutta jos ratti toimii muissa peleissä ongelmitta niin tee ratin kalibrointi pelissä(ja tee se niiden ohjeiden mukaisesti) ja tarkista sen jälkeen että steering saturation on 100%:ssa.
 
Katso että pelissä steering saturation on 100%, jos se on esim. 0-1% niin silloin ohjaus varmaan käyttäytyy kuvailemallasi tavalla. Voi olla tieten jokin logitech profiler ajuribugi tai ratti hajoamassa, mutta jos ratti toimii muissa peleissä ongelmitta niin tee ratin kalibrointi pelissä(ja tee se niiden ohjeiden mukaisesti) ja tarkista sen jälkeen että steering saturation on 100%:ssa.
Koetin ajureita ja avasin ratin josko olis pulssi enkooderi rikki, mutta ei. Ei vaan toimi ratti.
Uusi ratti oli hankittava ja nyt on nautinto ajaa, toimii niinkuin pitääkin.
 
Tämän pelin alta kympin steamista poimin 1kk sitten . Onhan mainio peli!

Takavetoiset ja suomi pätkät mielestäni pelin parasta antia..kyllämaistuu(..paitsi se Lancia)
Mitähän ois vielä kunnon ratilla, .no toistaiseksi G25 saa kelvata.

Pari kysymystä: -Onko tosiaan noin ,ettei Custom Eventin sisällä pääse setuppeja muuttaa, et aina täytyy poistua areenalta ja ladata kenttä uudestaan muuttaakseen säätöjä???
-Toinen pienempi murhe , mutta mistä replay tallennetaan?

Ja välillä controller disconnectia..onneks ei koko aikaa , mut ei muissa peleissä ole moista näkynyt.
 
Tämän pelin alta kympin steamista poimin 1kk sitten . Onhan mainio peli!

Takavetoiset ja suomi pätkät mielestäni pelin parasta antia..kyllämaistuu(..paitsi se Lancia)
Mitähän ois vielä kunnon ratilla, .no toistaiseksi G25 saa kelvata.

Pari kysymystä: -Onko tosiaan noin ,ettei Custom Eventin sisällä pääse setuppeja muuttaa, et aina täytyy poistua areenalta ja ladata kenttä uudestaan muuttaakseen säätöjä???
-Toinen pienempi murhe , mutta mistä replay tallennetaan?

Ja välillä controller disconnectia..onneks ei koko aikaa , mut ei muissa peleissä ole moista näkynyt.
Ikävä kyllä kumpikaan ei onnistu. Replay täytyy tallentaa esim shadow playllä.

Toivon itsekin, että kakkosversiossa vastaavat toiminnallisuudet olisi lisätty.
 
Kun nyt tuo DR 2.0 tilaaminen meni puihin , niin paneuduinpa vielä oikein kunnolla DR1 ratin säätöihin (G25)... ja parannusta tuli! - On kyllä vaan on ISO vaikutus sekä fiilikseen, että auton pysymiseen käsissä,..kuten tärkeää löytää mieleinen setup autolle
Ajo taas maistuu..Sierraa polkenut tän yötä:rofl::rolleyes:
Vaan peliä ei parane työpöydällä käyttää, heti on "Controllerdisconnected" ruudussa ja EK aika jäi taas tallentumatta ..tai pahinta et hyvä setuppi häviää, ellet ole etukäteen älynnyt tallentaa.

screenshot.942.jpg
 
mainittakoon, et toi em."Controller disconnected" ongelma hävisi kokonaan viimeisimmän Nvidia 419.35 ajurin myötä.
 
Mä nyt roikun tässä vielä kun tuli Xbox One ja sain tän lainaan. Ajatus on kyl siirtyä jossain vaiheessa 2.0 mutta mennään viel tälle kun padi ja 55" pelaaminen on mulle täysin uutta :D … G27 löytyy kyl joka ilmeisesti pitäisi sopia tähän (sit kun keksis miten virittää se olohuoneeseen). Anyway, nyt Xboxin pädillä tätä pelaan ja katsoin nopeen arvostelun jossa sanottiin että gamepadilla kannattaa "Nocking sensitivity down and steering linary up from default settings"

Onkos muuten ykkösen ja kakkosen uramoodi samanlainen? En ole uraa edes aloittanut, vaan kasailen vain suomi stageja yhteen....
 
Kenelläkään tietoa miksei saa Fanatecin rattia toimimaan Dirtissä? Peli löytää ratin ja kun valikossa kääntää rattia peli hyväksyy sen mutta asetus menee harmaaksi eikä ratti toimi. Polkimet eri usb:llä kiinni koneessa ja toimivat.
 
Kenelläkään tietoa miksei saa Fanatecin rattia toimimaan Dirtissä? Peli löytää ratin ja kun valikossa kääntää rattia peli hyväksyy sen mutta asetus menee harmaaksi eikä ratti toimi. Polkimet eri usb:llä kiinni koneessa ja toimivat.
Mikä base fanatecilta? Jos on joku fanatecin DD-base (DD1, DD2, CSL DD, GT DD Pro) niin voi olla että tuki on puutteellinen kun näitä ei ollut olemassa vielä (DD1/2 tuli myyntiin 2018-2019) kun DR1.0 päivitykset oli lopetettu (2016/2017 jälkeen ei tainnut tulla enää mitään päivityksiä tai korjauksia). Voi tieten kokeilla sitä fanatecin combatibility-modea baseen josko toimisi.

Niin ja steamista asetuksista steam contoller/input mikä lie asetus pois päältä kyseisen pelin DR1.0 kohdalta (pitää pelikohtaisesti laittaa aina pois päältä jos ratti tmv ei toimi).
 
Viimeksi muokattu:
Jostain syystä sain ratin toimimaan kunnolla ja onhan taas kivaa.
Harjoittelen suomen pätkiä. Näenkö jostain muiden ajamia aikoja?
Onko tähän modeja esim. suominuotit olis aika hyvät vaikka enkkua vähän ymmärrän niin kiireessä menee välillä vähän ohi.
 
Fanatecin csl-ratti toimii hiekkateillä hyvin mutta asfaltilla ei. Asfaltilla ratti on suorilla löysä eli aivan tunnoton kun taas kääntyessä tulee tuntoa.
Säädöissä varmaan vika mutta mitenköhän tätä lähtisi säätämään? Fanan ohjeilla ihan kauheat säädöt eli löysä paska koko ajan.
 
Fanatecin csl-ratti toimii hiekkateillä hyvin mutta asfaltilla ei. Asfaltilla ratti on suorilla löysä eli aivan tunnoton kun taas kääntyessä tulee tuntoa.
Säädöissä varmaan vika mutta mitenköhän tätä lähtisi säätämään? Fanan ohjeilla ihan kauheat säädöt eli löysä paska koko ajan.
Isommat arvot testiin, samoin Ruotsissa voi olla liian kevyt ratti. Mutta tässä ja DR2.0:ssa myös asfaltti-fysiikat eivät ole kovin hyvät.

esim. baseen
-Force feedback 100%
- Shock&vibration 100%
- Force effect 100%
- Spring 100%
- Damper 100%
- FFB Intensity 100%

ja peliin (nämä on maksimit mitä suositan käyttämään, jää vähintään 15% vara ettei moottori ylikuumene ja ala laskemaan ffb:tä tai ei tule ehkä clippingia)
- Self align torque 85 (5.10Nm)
- Wheel friction < 42 > säädä sopivaksi, voi vaatia pientä hienosäätöä joka auton kohdalla (tällä voi pienentää oskillointia eli ratin vispaamista puolelta toiselle jos sitä on aivan liikaa)
- Tyre Friction 85 (säätele?)
- Suspension 51 > eli säädä isommaksi jos tarve (85 asti max)
- Tyre Slip <42?> en tiedä tästä säädöstä että mikä toimii, aloita jostain vaikka 42 ja kokeile esim. 85 maksimia ja 0 minimiä että mikä on paras

- Collision 0 tämä voi vaikeuttaa auton hallintaa törmäyksissä mutta myös auton pohjatessa, laita oman maun mukaan.

###

parit alemmat ffb:t jos tuo ylhäällä on liian paljon jossain maissa

- Self align torque 76 (4.56Nm)
- Wheel friction < 38 > säädä sopivaksi, voi vaatia pientä hienosäätöä joka auton kohdalla (tällä voi pienentää oskillointia eli ratin vispaamista puolelta toiselle jos sitä on aivan liikaa)
- Tyre Friction 76 (säätele?)
- Suspension 46 > eli säädä isommaksi jos tarve (76 asti max)
- Tyre Slip <38?> en tiedä tästä säädöstä että mikä toimii, aloita jostain vaikka 42 ja kokeile esim. 76 maksimia ja 0 minimiä että mikä on paras

#

- Self align torque 68 (4.08Nm)
- Wheel friction < 34 > säädä sopivaksi, voi vaatia pientä hienosäätöä joka auton kohdalla (tällä voi pienentää oskillointia eli ratin vispaamista puolelta toiselle jos sitä on aivan liikaa)
- Tyre Friction 68 (säätele?)
- Suspension 41 > eli säädä isommaksi jos tarve (68 asti max)
- Tyre Slip <34?> en tiedä tästä säädöstä että mikä toimii, aloita jostain vaikka 34 ja kokeile esim. 68 maksimia ja 0 minimiä että mikä on paras

#

- Self align torque 61 (3.66Nm)
- Wheel friction < 30 > säädä sopivaksi, voi vaatia pientä hienosäätöä joka auton kohdalla (tällä voi pienentää oskillointia eli ratin vispaamista puolelta toiselle jos sitä on aivan liikaa)
- Tyre Friction 61 (säätele?)
- Suspension 37 > eli säädä isommaksi jos tarve (61 asti max)
- Tyre Slip <30?> en tiedä tästä säädöstä että mikä toimii, aloita jostain vaikka 30 ja kokeile esim. 61 maksimia ja 0 minimiä että mikä on paras

#

- Self align torque 55 (3.30Nm)
- Wheel friction < 27 > säädä sopivaksi, voi vaatia pientä hienosäätöä joka auton kohdalla (tällä voi pienentää oskillointia eli ratin vispaamista puolelta toiselle jos sitä on aivan liikaa)
- Tyre Friction 55 (säätele?)
- Suspension 33 > eli säädä isommaksi jos tarve (61 asti max)
- Tyre Slip <27?> en tiedä tästä säädöstä että mikä toimii, aloita jostain vaikka 27 ja kokeile esim. 55 maksimia ja 0 minimiä että mikä on paras
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
258 783
Viestejä
4 496 458
Jäsenet
74 292
Uusin jäsen
GeGGoZ

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom