Löytyiskö joltakin hiukan säätöneuvoja/arvoja logitecin G920 ratille tähän peliin. (Xbox One) Asteet yms... ?
Jos löytyy H-kaavion shifteri ja isommatkin asteet kuin 540 kiinnostaa niin laita pelistä Soft Lock-asetus päälle(advanced wheel settings) niin sitten asteet vaihtuu auton mukaan, vanhemmissa autoissa 720-900 ja uudemmissa 540-720. Täältä löytyy tarkempaa infoa pelin autojen soft lock-asteista ja vaihteistoista, lisäksi omat setupit autoihin
Dirt Rally, all personal best (karik134)
Kalibroi ratti pelissä oikein ohjeiden mukaan.
Jos ratti kääntyy 900 astetta voit alentaa astemäärää advanced wheel settings: steering saturation % arvoa muuttamalla, silloin esim. 60% on 540astetta kaikilla autoilla. Pidä tuo 100% jos pidät soft lock-asetusta(eli vaihtuvaa astemärää) päällä.
Jos ei löydy H-kaavion shifteriä niin pidä asteet kaikilla autoilla 540 (tai vähemmän) kun vaihtaminen paddleilla on vaikeaa jos ratti kääntyy enemmän kuin tuon verran.
Omassa pelissä näyttää tältä (thrustmastersin T300 ratti) kun käytän Soft Lock asetusta
Advanced wheel settings
Steering:
-deadzone 0%
-saturation 100% (jos et käytä soft lockia ja ratti kääntyy kaikilla autoilla 900astetta mutta haluat ajaa 540 tai pienemmällä niin silloin laske tätä esim. 60% on 540astetta)
-linearity 0
Throttle:
-deadzone 0%
-saturation 100%
Brake:
-deadzone 0%
-saturation 100% (jos g920 polkimien jarrun kumivastus on liian tiukka että et pysty tekemään 100% jarrutusta niin siinä tapauksessa laske tätä, toinen vaihtoehto on lisätä autojen jarrutehoa setupista)
Clutch:
-deadzone 0%
-saturation 80% (80% tai pienempi arvo tässä auttaa vähentämään vaihtovirheitä, vaikka ei löydy H-shifteriä niin voit tehdä tarvittaessa clutch kickiä sekventiaalivaihteillakin kunhan laitat pelistä clutch overriden päälle)
Soft Lock: ON (aseta tämä OFF jos haluat ajaa kaikkia autoja samalla astemäärällä esim. 540 ja muutat silloin steering saturationia esim. 60% = 540)
Steering Center: ON
Vibration & Feedback valikko
-self aligning torgue 45, tätä arvoa voi nostaa kunhan ratti ei ala oskilloimaan eli liian iso arvo pistää ratin heilumaan puolelta toisella ja se ei keskitä/pysähdy keskelle automaattisesti ellei sitä tee itse (voit testata tämän esim. Saksassa ajat suoralla tieosuudella mieluiten rwd autolla 1-vaihteella n.50km/h ja käännät rattia nopeasti n.90astetta ja sitten löysäät otteen niin ratin liikkeen pitäisi pysähtyä melko nopeasti keskiasentoon eikä jäädä vispaamaan puolelta toiselle ainakaan kovin pitkäksi aikaa)
-wheel friction 45 (tämä lisää vastusta tehden ohjauksesta raskaamman, ja jos käytät suurempaa self aligning torgue-arvoa kuin 45 niin nosta ehkä tätäkin)
-tyre friction 45 (tämä lisää vastusta tehden ohjauksesta raskaamman, ja jos käytät suurempaa sat-arvoa kuin 45 niin nosta ehkä tätäkin)
-suspension 65
-tyre slip 60
-collision 100
edit: nykyisin T300 ratilla käytössä siis self aligning torgue 45, tyre friction 45, wheel friction 45
Jos nämä arvot pitää suht samoina niin ratti ei ala oskilloimaan ihan mahdottomasti (eli heilumaan puolelta toisella hitaassakin vauhdissa vaan pysähtyy keskelle)
6.9.2018 päivitystä vibration ja feedback ym asetuksiin
- ratin ohjauspaneeli(windows): overall strength nyt 100% (ennen 65%)
- pelissä: sat 40, tf 60, wf 60, susp 10, slip 10, coll 10
-soft lock 150 (tämä pysäyttää ratin oikeassa kohtaa vaihtuvilla asteilla kun soft lock asetus on käytössä)
-steering center 50 (tämä keskittää ratin lähdössä tai resetin jälkeen)
Muutama muu juttu jota voi kokeilla.
- Jos löytyy H-kaavion shifteri niin aseta Game Preferences valikosta vaihteistoksi
H-pattern with clutch and sequential niin peli osaa vaihtaa vaihteiston auton mukaan H-kaavio kytkimellä tai paddles (voit tehdä logitechin H-kaavio shifteristä kumilenkki-modilla sekventiaali-tikunkin, mutta silloin sun pitää erikseen muuttaa isompi/pienempi vaihde toiminto niihin 3-4 vaihde slotteihin vaihdeviiksien sijasta).
- Jos ajat ohjaamonäkymästä ja Game preferences valikosta poistat rattianimaatiosta kädet (wheel only-asetus päälle) niin silloin pelin ratti ja sun fyysisen ratin liikkeet vastaa toisiaan (jos animaatiossa on kädet niin pelin ratti kääntyy vain 90 oikealla ja 90 vasemmalle), tästä asetuksesta voit myös poistaa pelin ratin kokonaan jos se peittää mittaristoa
- Field of view (ohjaamonäkymä, ei dash/kojelauta): tässä pelissä fov on ilmoitettu vertikaali(pysty) asteina, 0.0 30astetta ja 1.0 70astetta. Mittaa etäisyys näyttöön silmistä ja näytön paneelin korkeus ja laske kulma, esim. 24" näyttö n. 64cm päässä = 28astetta eli käytä 0.0-arvoa, 55" näyttö n.134cm päässä = 28astetta eli käytä 0.0-arvoa. Yhdellä näytöllä ja noin pienellä vertical fov:lla vauhditunne kyllä heikkenee, mutta jos siihen tottuu niin autonhallinta ehkä helpottuu (kompromissina voi ehkä kokeilla hieman isompaa fov:ta esim. 0.3-0.5). Toinen vaihtoehto on ajaa Dash-view(kojelauta) näkymästä.
- Graphics: Shader detail (Motion Blurin poisto): laita tämä Low:lle jos haluat poistaa Motion blurrin.