Dirt Rally 2.0

4WD Suomi-Sarja/ SS EURO CUP: Uusi kausi polkaistiin käyntiin. Ekan rallin ajoaikaa, aina ensi maanantaihin, klo.12 asti. Tarkemmat infot näkyy tuossa fb-postauksessa. Tervetuloa mukaan kisomaan A-ryhmäläisillä.



upload_2019-9-23_13-24-56.gif

Miten saan nauhoitettua ajoni?
 
pitääkö nää club rallit ajaa koko ralli kerralla vai voiko quitata mainmenuu?
 
huh kiitos :rofl:
Ja hyvin sujuu omasta mielestä siihen nähden etten ole tuota ruotsin rallia ajanut (15. 8 ekn jälkeen tällä hetkellä ja auto topolina)

Edit:nyt autot lähtee liikkeelle aina. Mäppäsin käsijarrun uudelleen siten että valinta kytkimen asento oli mappable analog tjsp. Se taisi olla brake+throttle aikasemmin, eli kaasussa.outoa että osassa autoja toimi kuten piti
 
Viimeksi muokattu:
Tulipa ajeltua pitkästä aikaa kun saanut taas selän kuntoon. MUTTA DR2.0 ei ole tullut kuntoon, 2s lagipiikki oli tullut takaisin ja kaikki graffa-asetukset olivat tiessään.
2s lagipiikki lähti onneksi niin kuin ennenkin (yhden USB composite devicen enable ja disable).
New Zealand näyttää olevan raskain tähä mennessä pelatuista, yö tai sade niin aikamoista pätkimistä ja kuminauhaa.
Vanhat radat tuntui saavan kuntoon paremmin. Onkohan uudemmat vaan huonommin optimoituja..
Ei tämä nyt taas intoa ainakaan nosta kun kauhee säätäminen joka kerta kun meinaa pelata.

PS. Index 90hz ja graffat off/low-high, niin että saa vielä selvän.
 
Viimeksi muokattu:
Eilen ruotsia kaahatessa indexillä.välillä meni pitkät tovit ilman nykimistä. Sitten puolet jostain pätkästä nyki ja loput taas ei.
Sama 90hz kaikki grafiikat ei ollut lowlla mutta vrfpstä kun katselin niin ei senykimisen aikana tippunut juurikaan.
Ihme paske tosin vrllä niin hyvä että pelaan silti.
 
DiRT Rally 2.0 - Patch Notes
Ehkä sittenkin tuolle stutterointiongelmalle, ääniongelmalle ja jopa VR-ongelmille tulee lääkettä. Nyt täytyy toivoa, että oikeasti saavat nuo kuntoon, niin lunastaa kyllä koko hintansa tämä peli.
 
Nyt on tullu jokunen tunti uraa ajettua,niin heräsi kysymys renkaista. Onkos niiden valintaan jotain yleisohjetta? Sadekelille sadetossua tietenkin ja talvitossua kun sitä tarvitaan,mutta noi normitossut aiheuttaa vähän päänvaivaa. Medium tossuja kun peli suosittelee vaan kokoajan ja joka paikkaan muuten.
 
Urassa on yleensä 3 pätkää ja huolto eli soralla käytännössä aina soft.
Clubeissa voi olla 6 pätkää, huolto ja toiset 6 pätkää. Siinä tulee ainakin mediumeille käyttöä.
Jos on usea kuiva asfalttipätkä ja yksi märkä niin valinta onkin kinkkisempi. Sadekelin rengas pitää kohtuu hyvin kuivalla, mutta märällä muulla kuin sadekelinrenkaalla ajo on sitten tosiaan kieli keskellä suuta.
 
Urassa on yleensä 3 pätkää ja huolto eli soralla käytännössä aina soft.
Clubeissa voi olla 6 pätkää, huolto ja toiset 6 pätkää. Siinä tulee ainakin mediumeille käyttöä.
Jos on usea kuiva asfalttipätkä ja yksi märkä niin valinta onkin kinkkisempi. Sadekelin rengas pitää kohtuu hyvin kuivalla, mutta märällä muulla kuin sadekelinrenkaalla ajo on sitten tosiaan kieli keskellä suuta.
Tähän ei malta olla tarttumatta. Miten tuon sadekelin renkaan kesto/kuluminen. Kestääkö nätisti ajettuna useamman pitkän kuivan pätkän?

Ja onko myös sadekelillä softi paras pidoltaan, jos pitää muuta valita? Ymmärtääkseni pehmeä viittaa rengasseokseen, ja renkaan profiili muutoin olisi aika vastaava (eli ei mitään slicksejä paitsi ehkä asfaltilla)?

Jonkin verran moottoriurheilua tulee seurattua (mm-rallia esimerkiksi) ja simuja pelailtua, mutta on itellä vielä opittavaa säätöpuolessa etenkin:think:
 
Miten saan nauhoitettua ajoni?
Varmaankin Nvidia:n Shadowplay oisi aika helppo, jos vihreän tallin näyttistä löytyy. Pitäisi itselläkin laittaa päälle, kun innostunut ajamaan tuota 4wd-clubia... Hyvät kisailut Ruotsissa tähän mennessä. Mukava oisi saada tännekin videota kärkipään kuskeista (esim. KarikFIN), kun kiinnostaa nuo ajolinjat, jarrutukset ja vauhti ylipäätään. Myös käytetyistä säädöistä olisi mukava saada tietoa, jos joku vaivautuu kirjoittelemaan;)
 
Varmaankin Nvidia:n Shadowplay oisi aika helppo, jos vihreän tallin näyttistä löytyy. Pitäisi itselläkin laittaa päälle, kun innostunut ajamaan tuota 4wd-clubia... Hyvät kisailut Ruotsissa tähän mennessä. Mukava oisi saada tännekin videota kärkipään kuskeista (esim. KarikFIN), kun kiinnostaa nuo ajolinjat, jarrutukset ja vauhti ylipäätään. Myös käytetyistä säädöistä olisi mukava saada tietoa, jos joku vaivautuu kirjoittelemaan;)
Tässä taitaa olla. :) Kovaa menoa kyllä, huhhuh! Propsit @karik134

 
Tässä taitaa olla. :) Kovaa menoa kyllä, huhhuh! Propsit @karik134


On noita tullut katseltua, siksi tuli kyseinen kuski juuri mieleen, kun varsin informatiivistä videota yleensä löytyy ja ajelee auton mukaisella setupilla myöskin noita eikä 180 asteen kääntösäteellä ja viiksivaihteilla;)

Mutta ihan tuosta 4wd-sarjan ruotsista olin oikeastaan kiinnostunut, kun jää kärjelle tasaisesti sen 15s lyhyellä pätkällä ja 30s pitkällä, että mistä ne erot oikeasti tulee... Kun kuitenkin kärkipään kuskeilla (kuten muillakin) tuo nauhoitus velvoite...:)
 
jää kärjelle tasaisesti sen 15s lyhyellä pätkällä ja 30s pitkällä, että mistä ne erot oikeasti tulee...
Ollaan sit varmaan melko samalla tasolla, mulla ihan samat aikaerot.
Kertovat että jotkut olisivat lahjakkaita ja jotkut eivät, ei kuulemma treenauskaan välttämättä auta :confused2:;)

En osaa kertoa renkaista tarkempaa infoa, kokeilemallahan tuo varmaan selviää mikä on itselle se paras kuivalla ja märällä asfaltilla.
Paljon haukutaan ajotuntumaa bitumilla, mutta mun mielestä se on ihan kelpo!

Ps. Jos meinaa ajaa A-ryhmän kuukausihaastetta, niin kannattaa olla varovainen viimeisen eli neljännen eventin 7EK:lla. Melko pian alun jälkeen jyrkkä vasen josta liukuu todella helposti rotkoon ja terminal damage.
Se ottaa vähän pattiin :oops:
En tosin ollut ainoa :p
 
Viimeksi muokattu:
Ollaan sit varmaan melko samalla tasolla, mulla ihan samat aikaerot.
Kertovat että jotkut olisivat lahjakkaita ja jotkut eivät, ei kuulemma treenauskaan välttämättä auta :confused2:;)

En osaa kertoa renkaista tarkempaa infoa, kokeilemallahan tuo varmaan selviää mikä on itselle se paras kuivalla ja märällä asfaltilla.
Paljon haukutaan ajotuntumaa bitumilla, mutta mun mielestä se on ihan kelpo!

En tiedä onko isoin haaste liika varovaisuus, liekkö helpottaisi vr-laseilla tai leveämmällä näytöllä (sivuille näkee paremmin).:hmm:

Olen huomannut, että 40 fov:lla saan ajettua parhaat ajat, mutta keulaa saa varoa varsinkin ahtaammissa ränneissä. Kovempaa pääsisi, mutta tod.näk. rankaisee penkat silloin välillä rengasrikon tms. muodossa... Millä nimimerkillä Make73 ajelet?
 
Voi olla että liika varovaisuus, vaan ei pysy auto näpeissä jos ajaa kovempaa.
Jostainhan ne tasoerot muodostuu, on siellä sitten niitä alieneita joilla ajat ihan käsittämättömiä!
Se ainakin auttaa jos muistaa pätkät ulkoa, itse en muista täysin kokonaan yhtään mutta muutaman pätkän melko hyvin...ei vaan jää muistiin.

Olin 4. tuon 6 pätkän jälkeen ja sitten rotkoon, sanoisin että ainakin SLR_MYSTICMAN22 ajoi samaan rotkoon :)
A group monthly.jpg
 
Onko fanatecin käyttäjiä?
Pakko pitää ratin asetuksissa 540astetta kun se on autolla ihan eritahtiin kuvan kanssa.niin onko jossain asetus mitä en ole huomannut
 
Viimeksi muokattu:
On noita tullut katseltua, siksi tuli kyseinen kuski juuri mieleen, kun varsin informatiivistä videota yleensä löytyy ja ajelee auton mukaisella setupilla myöskin noita eikä 180 asteen kääntösäteellä ja viiksivaihteilla;)

Mutta ihan tuosta 4wd-sarjan ruotsista olin oikeastaan kiinnostunut, kun jää kärjelle tasaisesti sen 15s lyhyellä pätkällä ja 30s pitkällä, että mistä ne erot oikeasti tulee... Kun kuitenkin kärkipään kuskeilla (kuten muillakin) tuo nauhoitus velvoite...:)

Tässä mun Ruotsin ajoa Gr A Fordilla, ek6 Norraskoga, auton setuppi jota käytin löytyy videon tiedoista (muuta: ratin asteet 720, H-kaavio ilman kytkintä mutta clutch override on päällä = vähän dogbox simulointia mutta tämä on hitain tapa vaihtaa pelissä, tieten tuolla voi nyt jarruttaa helpommin mutkiin sisään vasemmalla jalalla ja ei tule vaihtovirheitä).


ja tästä linkistä löytyy mun säätöjä autoihin, osa vaatii parannuksia (valitse lokaatio esim. DR2.0 Sweden, scrollaa alaspäin ja ek-pätkien alapuolella on setupit). Aloitussivulla on myös infoa autoista(paino, hv jne), ratin asteista+vaihtotavoista joilla niitä ajan.
 
Viimeksi muokattu:
Onko fanatecin käyttäjiä?
Pakko pitää ratin asetuksissa 540astetta kun se on autolla ihan eritahtiin kuvan kanssa.niin onko jossain asetus mitä en ole huomannut
Rattianimaatio käsillä ei toimi kuin 540asteeseen asti. Jos käytät enemmän kuin 540 niin laita pelin asetuksiin preferences: Wheel Only niin pyörii 1:1 esim 1080asteella. Tieten tee ratin kalibrointi pelissä myös oikein ohjeiden mukaan.
 
Viimeksi muokattu:
Tähän ei malta olla tarttumatta. Miten tuon sadekelin renkaan kesto/kuluminen. Kestääkö nätisti ajettuna useamman pitkän kuivan pätkän?

Ja onko myös sadekelillä softi paras pidoltaan, jos pitää muuta valita? Ymmärtääkseni pehmeä viittaa rengasseokseen, ja renkaan profiili muutoin olisi aika vastaava (eli ei mitään slicksejä paitsi ehkä asfaltilla)?

Jonkin verran moottoriurheilua tulee seurattua (mm-rallia esimerkiksi) ja simuja pelailtua, mutta on itellä vielä opittavaa säätöpuolessa etenkin:think:

Oma näppituntuma: Saderenkaat kestää useemman pätkän ja on sateella aina ne nopeimmat. Softi on kuivankelinrenkaista sateella ne parhaat, mutta ero pienempi kuin kuivalla. Ittellä nyrkkisääntönä, softit alle aina kuivalla ja wetit alle märällä asfaltilla :D Sekakelillä asfaltilla sitten puntaroidaan kumpaa on enemmän, märkää vai kuivaa.

Montessa ajan itse winttereillä, mutta oon kuullut kovempien kuskien painaneen softeilla koko pitkän kisan. Ehkä osannut käyttää hyvin hyödyksi kaikki sulat kohdat, eikä revitele liukkaalla turhia ja vetää siististi sisälinjaa.

Videoista ja säädöistä: Tsekkaa 4WD Suomi-Sarjan fb-sivu, Dirt Rally 2.0 Suomi Koitan jakaa sarjan parhaita ajoja sinne ja linkkasin pari päivää sitten ihan hyvän tube-kanavan, jossa säädöt lähes kaikille autoille, joka ralliin. Kilpailukykyiset säädöt ja saa muokattua pienellä testailulla omaan ajotyyliin sopivaksi.

Vauhdista: En oo rallissa se ihan kovin kuski, mutta omasta mielestä riittää, että muistaa ne pahimmat romutus paikat, muuten painaa vaan nuottien varassa ja koittaa tasapainoilla riskinoton kanssa. Kyllä se vauhti kasvaa pikkuhiljaa ajamalla, kun välillä vähän miettii onko omassa ajotyylissä, tai säädöissä korjattavaa. Pääasia, että ajaminen on hauskaa.

Edit. Niinjoo, kyllä pärjää myös yhdellä tavallisella töllöllä. Esim JiiVee ajaa kovaa konsolilla, ei oo mitään erikois-kuvakulmaa/-näkymää. Itselläkin käytössä Pleikkari ja tavallinen32" töllö, jossa onneksi alle 20ms viivettä. Lisäksi ensi viikolla tulee peliin päivitys, missä mukana DR1:stä tutu dash cam, joten kuvakulmaan luvassa monen kaipaamaa parannusta.
 
Viimeksi muokattu:
Pääasia, että ajaminen on hauskaa.
Tämä, henkilökohtaisesti koin muutaman clubin liian totiseksi vääntämiseksi ja nautiskelen enemmän haastekisoja ajaen. Varmaan ihan vain henkilökohtainen mielipide.
Sekä rallissa että RX:ssä olen Masters tasolla ja niitäkin vielä tarkoitus tahkoa yrityksenä mahdollisimman hyvä sijoitus. Niiden läpäisystähän ei saa mitään extraa.
Urapuolella niitä credittejä vaan kertyy turhan paljon, mulla 30milj. ja oon koittanut haalia kaikki autot ja kerryttää niihin täydet viritykset.
On tullut nyt osallistuttua myös noihin MM-kisoihin, vaikka sijoitus rallissa on joitain satoja ja RX puolella reilusti tuhannen yläpuolella.
 
Urapuolella niitä credittejä vaan kertyy turhan paljon
Tämä. Ajoin jotain monthly eventtiä ehkä 4-5 pätkää, ja vielä olisi ollut monta (en kuitenkaan keskeyttänyt, en vain ajanut loppuun). Niin siitä räpsäistiin mulle vajaa 500k crediittiä. Mun varat kolminkertaistui... Vähän turhan helposti saa hynkkyä.
Olen siis ajanut vasta vähän...
 
Tämä, henkilökohtaisesti koin muutaman clubin liian totiseksi vääntämiseksi ja nautiskelen enemmän haastekisoja ajaen. Varmaan ihan vain henkilökohtainen mielipide.
Sekä rallissa että RX:ssä olen Masters tasolla ja niitäkin vielä tarkoitus tahkoa yrityksenä mahdollisimman hyvä sijoitus. Niiden läpäisystähän ei saa mitään extraa.
Urapuolella niitä credittejä vaan kertyy turhan paljon, mulla 30milj. ja oon koittanut haalia kaikki autot ja kerryttää niihin täydet viritykset.
On tullut nyt osallistuttua myös noihin MM-kisoihin, vaikka sijoitus rallissa on joitain satoja ja RX puolella reilusti tuhannen yläpuolella.

Joo, niin siinä tuppaa käymään, kun aletaan jostain kilpailemaan, korostuu vielä enemmän tälläisessa pelissä. Kisaamassa on monellaista kuskia, toiset vakavammin, haastaa itsensä ja koittaa pärjätä mahdollisimman hyvin, toiset taas osaa ottaa rennosti ja ajaa kisan se kummemmin treenailematta. DR2, kun ei tarjoo paljon työkaluja järjestäjälle, niin paras antaa ajaa jokaisen tyylillään.

Optimi-tilanteessa, kisan maa olisi vaan tiedossa, aikoja, eikä pätkiä yms. ei voisi nähdä ennen omaa ajoa. Startin jälkeen olisi ajettava kisa tiettyyn aikaan, tai ei voisi ajaa muuta, ennen kuin kyseinen kisa ohi. Pätkiä olisi huomattavasti enemmän. Noilla muutoksilla muistuttaisi enemmän vanhanajan rallia. No on tämä näinkin ihan hauskaa, onneks ajettavuus on varsinkin soralla todella hyvä.
 
Jos on valokuvamuisti ja muutenkin tahkoaa peliä satoja tunteja, niin vähän menettää merkityksen se tahkoaako pätkää ennen kisaa vai ei.
Tällaiselle mun kaltaiselle "varhaisdementikolle" siitä voi jotain etua olla, mutta so what.
Kyllä ne todelliset tasoerot tulee jostain muualta ja onko se hyvä sijoitus niin tärkeää että jaksaa tuollaisista marista.

Hyvä se on että joku jaksaa järjestää kisoja, itsekin järjestin aluksi mutta lopetin em syistä. Aina löytyy joku jota ei voi miellyttää.
 
Mie lähin vaan ihan mielenkiinnosta kattomaan mihin oma vauhti riittää tuola 4WD suomi sarjassa. Eihän se mihkään riitä,kun yrittää suht nätisti ajaa ja pelikellossa oli kun ruottin ajoin niin peräti 10h. :D Autokin oli 0km ajettu kun sinne lähin.. Mutta ihan kivaa oli silti ajella.
 
Tullu nyt ajettua noita päivittäisiä,viikottaisia ja kuukausittaisia haasteita. Alkaa toi ajaminen sujumaan pikku hiljaa paremmin. :) Sähläämistä tulee silti turhan usein,mutta hauskaa on.

Alla klippi monthly ai haasteesta,aika hyvin meni toi pätkä,ainakin omasta mielestä ja yllätyin kuinka hauskaa oli pökötillä ajaa.

Ajoavut pois päältä,manuaali ja boxin pädillä mennään.
 
NoNii! Se oli sitten Kreikan kisa siinä 4DWsuomi Clubissa. Ekaks aattelin et alotan vasta sitten kun on huomena nähnyt ton Oculus tuen Steamissä että parantaako asioita mut kumminkin meinasin et jos pari ekaa. Toisen pätkän alussa vanha äänibugi päälle ja täys hiljaisuus luureihin ja tietysti sit yhteen hairpinniin lipsahdus ja auton pohja penkan päälle niin että kaikki pyörät irti tiestä, pr...kele!
Mä en taira alkaa enää mitää!
 
Viimeksi muokattu:
4WD suomi-sarja 2 kisa ajettu ja eipä nyt kummosesti menny.. Ei löytynyt netistä mitään säätöjä Esco RS:lle tuonne,niin mentiin veikkaamalla säädöt,ei muuten tainnu ihan osua arvaukset.. :rofl:
Joka pätkällä vähän kyntämistä, muutamalla mentiin katon kauttakin ympäri ja parilla pätkällä katosi äänet kokonaan. Maaliin asti kuitenkin pääsin,niin kait tuo on jo henkilökohtainen voitto? :D
 
Viimeksi muokattu:
4WD Suomi-Sarja pistetilanne 1/4: Jaahas, pelin oma pistelakenta ei toimikkaan nyt :dead: Mennään manuaalilla sitten, prkle! :lol:
Ja autoa saa vaihtaa, otan pois ne näkyvistä seuraavasta listasta. Ps. Tänään pitäisi tulla päivitys ja saadaan monen odottama Dash cam.


upload_2019-10-1_10-19-18.gif upload_2019-10-1_10-19-19.gif
 
Viimeksi muokattu:
Onko tässä nyt cross platform multiplayer? Eli pystyisin ajamaan kisaa PC:llä kaveria vastaan, jolla on Xbox?

Peli ostettu joku aika sitten, vielä en ole hirveästi päässyt testaamaan. G29-ratti kyseessä ja ihmetytti miksi ratin säädöissä sensitivityä ei voinut muuttaa.
 
Onko tässä nyt cross platform multiplayer? Eli pystyisin ajamaan kisaa PC:llä kaveria vastaan, jolla on Xbox?

Peli ostettu joku aika sitten, vielä en ole hirveästi päässyt testaamaan. G29-ratti kyseessä ja ihmetytti miksi ratin säädöissä sensitivityä ei voinut muuttaa.

Klubi-kisat on cross platforms, mutta lobby-kisat ei.
 
Steam version päivitys 1.9 ja mahdollisuus pelaamiseen Oculus VR tilassa näyttäis onnistuneen ja graffat sai nostettua aimo harppauksen ylöspäin, hyvä hyvä!
Oculus version päivitys vielä latautumassa, saas nähdä putkahtaisko DLC.t nyt vihdoinkin vai voiko jo unohtaa turhana ostona kun Steam versioon tuli tuo Oculus VR tuki.
Kaikkinensa oli Codelta ja Oculukselta aikamoista sekoilua tuo touhu.
 
Steam version päivitys 1.9 ja mahdollisuus pelaamiseen Oculus VR tilassa näyttäis onnistuneen ja graffat sai nostettua aimo harppauksen ylöspäin, hyvä hyvä!
Oculus version päivitys vielä latautumassa, saas nähdä putkahtaisko DLC.t nyt vihdoinkin vai voiko jo unohtaa turhana ostona kun Steam versioon tuli tuo Oculus VR tuki.
Kaikkinensa oli Codelta ja Oculukselta aikamoista sekoilua tuo touhu.

Nonni hyvä ja me tavalliselta ruudulta pelaavat saatiin dash cam. Nopeesti testasin yhden pätkän sillä ja vaikuttaa hyvälle, jos noin joka autossa. Dash cam vaatii vaan hetken totuttelua.
 
Steam version päivitys 1.9 ja mahdollisuus pelaamiseen Oculus VR tilassa näyttäis onnistuneen ja graffat sai nostettua aimo harppauksen ylöspäin, hyvä hyvä!
Oculus version päivitys vielä latautumassa, saas nähdä putkahtaisko DLC.t nyt vihdoinkin vai voiko jo unohtaa turhana ostona kun Steam versioon tuli tuo Oculus VR tuki.
Kaikkinensa oli Codelta ja Oculukselta aikamoista sekoilua tuo touhu.
Ei tullu mitään uutta Oculus versioon vaikka latas tuntikaupalla! Steam version päivitys hujahti sillä aikaa ku kävin veskissä.
Eli taitaa lähtee Oculus versio bittiavaruuteen viemästä muistitilaa koneelta, sinne meni reilu viiskymppiä ja jäi aika kusetettu olo. Pitää huomena kirjoitella Oculukselle pikkasen viestiä.
 
Nyt toimii muuten lähes täydellisesti, mutta vieläkin se stutterointiongelma vaivaa, joka on VR:ssä etenkin äärimmäisen hankala. Mutta sitä lukuunottamatta toimii Samsun Odyssey laseillakin VR nyt niinkuin pitää. Eli enää yksi suuri ongelma jäljellä pelissä. Sitten ole tyytyväinen ja muutan virtuaalimaailmaan pysyvästi.
 
Melkoista tökkimistä tosiaan tuo vr-toteutus, saa olla jäähyllä tämä peli vielä sen aikaa että saadaan korjaus aikaiseksi. Luulis muutenki olevan optimoinnissa parantamisen varaa ku joutuu markkinoiden kovimmalla raudalla low-asetuksilla vetämään...:tdown:
Ihme touhua.
 
Melkoista tökkimistä tosiaan tuo vr-toteutus, saa olla jäähyllä tämä peli vielä sen aikaa että saadaan korjaus aikaiseksi. Luulis muutenki olevan optimoinnissa parantamisen varaa ku joutuu markkinoiden kovimmalla raudalla low-asetuksilla vetämään...:tdown:
Ihme touhua.
Jos et 1.9 päivityksen jälkeenkään saa kohtuullista toimivuutta kun low graffoilla niin jossain muuallakin on häikkää kun pelissä.
Mulla on museo kamaa oleva prossu i7 3770 @4,6G ja geforce 1070ti + Oculus Rift ja asetukset on keskimäärin high tasolla nykimättömällä ja hyvällä rullauksella. Tosin en mittareita ja lukemia kattele vaan ihan aistituntumalla että milloin rullaa jouheasti ja nykimättä.
1.9 päivitys ja sen myötä tullut tuki Oculus VR.llä toimimiseen Steamissä paransi toiminnan hyväksyttävälle tasolle ainakin Riftillä.
 
Eli WMR:llä toimii yhtä sulavasti kuin muilla ratkaisuilla?
Juu, enpä tiedä muista laitteista, vain Oculus Riftistä kokemusta. Onko sitten niin että WMR.llä, Vivellä, Indeksillä ja Pimaxilla tökkii vieläkin?
Tais Oculuksen masiinat ruveta toimiin kun ei enää tarvii käyttää SteamVR.ää?
 
Itellä Pimax 5k+. Pitääkö sinne pelin käynnistysasetuksiin nakata jotain tekstiä jotta tuon saa rullaamaan ilman sutterointia?
 
Mulla toimi vanhalla kokoonpanolla (i5-7500+RTX 2060) AWS päällä suht pelikelpoisesti, ja kun päivitin emon + prossun, (ryzen 3600) niin pysyi 90 fps:ssä ja sai suht hyvän näköiseksi grafiikatkin.
Tuo viimeisin päivitys ei nyt mitään suurempia eroja tehnyt, mutta ehkä vähän tasasemmin toimii. Esim. lähdossä ei jumita enää. Toisaalta eipä mulla isompia ongelmia ollut päivitystä ennenkään.
 
Peli ei edennyt ennen viimeistä päivitystä VR moodissa latausruutua pidemmälle omalle koneella (i5 6core / 2060).
Josko nyt sitten toimisi paremmin :eek:
 

Statistiikka

Viestiketjuista
283 207
Viestejä
4 864 527
Jäsenet
78 619
Uusin jäsen
Deeäx

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom