Dirt Rally 2.0

Varmaan melko marginaalinen joukko kellä pelkkä Oculus versio, eikä näin ollen pääsisi Sinun klubiasi pelaamaan. En jaksaisi asiasta stressata vaan teet kuten hyvältä tuntuu :)

Jos EK:n järjestyksiä joskus mietit klubeihin, niin tässä vielä tämä lista jonka kerran selvittelin:
ARGENTINA
- Camino de acantilados y rocas (A->B)
- La Merced (B->C)
- Las Juntas (A->C)
- El Rodeo (C->B)
- Camino de acantilados y rocas inverso (B->A)
- Camino a La Puerta (C->A)
- Miraflores (D->E)
- Camino a Coneta (E->F)
- Valle de los puentes (D->F)
- San Isidro (F->E)
- Huillaprima (E->D)
- Valle de los puentes a la inversa (F->D)

AUSTRALIA
- Rockton Plains (A->B)
- Yambulla Mountain Ascent (B->C)
- Mount Kaye Pass (A->C)
- Yambulla Mountain Descent (C->B)
- Rockton Plains Reverse (B->A)
- Mount Kaye Pass Reverse (C->A)
- Noorinbee Ridge Ascent (D->E)
- Bondi Forest (E->F)
- Chandlers Creek (D->F)
- Taylor Farm Sprint (F->E)
- Noorinbee Ridge Descent (E->D)
- Chandlers Creek Reverse (F->D)

GERMANY
- Waldaufstieg (A->B)
- Kreuzungsring (B->C)
- Oberstein (A->C)
- Kreuzungsring Reverse (C->B)
- Waldabstieg (B->A)
- Frauenberg (C->A)
- Verbundsring (D->E)
- Innerer Feld-Sprint (umgekehrt) (E->F)
- Hammerstein (D->F)
- Innerer Feld-Sprint (F->E)
- Verbundsring Reverse (E->D)
- Ruschberg (F->D)

MONTE CARLO
- Gordolon - Courte montee (A->B)
- Col de Turini sprint en Montee (B->C)
- Pra d'Alart (A->C)
- Col de Turini - Sprint en descente (C->B)
- Cold de Turini - Descente (B->A)
- Cold de Turini Depart (C->A)
- Col de Turini - Depart en descente (D->E)
- Route de Turini Descente (E->F)
- Vallee descendante (D->F)
- Approche du Col de Turini - Montee (F->E)
- Route de Turini Montee (E->D)
- Route de Turini (F->D)

NEW ZEALAND
- Te Awanga Sprint Forward (A->B)
- Ocean Beach Sprint Rverse (B->C)
- Te Awange Forward (A->C)
- Ocean Beach Sprint Forward (C->B)
- Te Awanga Sprint Reverse (B->A)
- Ocean Beach (C->A)
- Elsthorpe Sprint Forward (D->E)
- Waimara Sprint Reverse (E->F)
- Waimara Point Forward (D->F)
- Waimra Sprint Forward (F->E)
- Elsthorpe Sprint Reverse (E->D)
- Waimara Point Reverse (F->D)

POLAND
- Kopina (A->B)
- Borysik (B->C)
- Zarobka (A->C)
- Marynka (C->B)
- Jozefin (B->A)
- Zagorze (C->A)
- Czarny Las (D->E)
- Jagodno (E->F)
- Jeziore Rotcze (D->F)
- Lejno (F->E)
- Jezioro Lukie (E->D)
- Zienki (F->D)

SPAIN
- Ascenso por valle el Gualet (A->B)
- Ascenso bosque Montverd (B->C)
- Comienzo De Bellriu (A->C)
- Vinedos dentro del valle Parra (C->B)
- Salida desde Montverd (B->A)
- Final de Bellriu (C->A)
- Descenso por carretera (D->E)
- Vinedos Dardenya inversa (E->F)
- Centenera (D->F)
- Vinedos Dardenya (F->E)
- Subida por carretera (E->D)
- Camino a Centenera (F->D)

SWEDEN
- Algsjon Sprint (A->B)
- Stor-jangen Sprint (B->C)
- Ransbysater (A->C)
- Stor-jangen Sprint Reverse (C->B)
- Skogsrallyt (B->A)
- Norraskoga (C->A)
- Elgsjon (D->E)
- Ostra Hinnsjon (E->F)
- Hamra (D->F)
- Bjorklangen (F->E)
- Algsjon (E->D)
- Lysvik (F->D)

USA
- Hancock Creek Burst (A->B)
- Fuller Mountain Ascent (B->C)
- North Fork Pass (A->C)
- Fuller Mountain Descent (C->B)
- Fury Lake Depart (B->A)
- North Fork Reverse (C->A)
- Hancoc Hill Sprint Forward (D->E)
- Tolt Valley Sprint Forward (E->F)
- Beaver Creek Trail Forward (D->F)
- Tolt Valley Sprint Reverse (F->E)
- Hancock Hill Sprint Reverse (E->D)
- Beaver Creek Trail Reverse (F->D)

WALES
- Pant Mawr (A->B)
- Bidno Moorland (B->C)
- Sweet Lamb (A->C)
- Bidno Moorland Reverse (C->B)
- Pant Mawr Reverse (B->A)
- Geufron Forest (C->A)
- Fferm Wynt (D->E)
- Fferm Wynt Reverse (E->D)
- River Severn Valley (D->F)
- Dyffryn Afon Reverse (F->E)
- Dyffryn Afon (E->F)
- Bronfelen (F->D)

Jees tämä hyvä, aattelinkin muuttaa ek järjestystä jatkossa, tästä helppo stekkaa.
 
^ Niin en tiedä onko sillä merkitystä mihin järjestykseen niitä laittaa, mutta jos sellainen kiinnostaa niin siinä lista :)

Toi clubitouhu on ainakin tuolla konsolifin puolella muutaman osalta sellasta hampaat irvessä vetämistä ja sitten selitellään ja valitetaan, nuoleskellaan ja huorataan suosiota...vanhat ukot vielä, yli 50-kymppisiä..ei vaan jaksa tollasta.
Tietty vois vaan ajella, eikä lukea niitä kitinöitä.
 
hampaat irvessä vetämistä
Tossa kohtaa se ei enää ole hauskaa.
Jos ei ole hauskaa niin pointti pelaamisesta menee kyllä ohi.

Itellä ollut selkä sen verta jumissa ettei ole viittinyt ajella, kun siinä menee vielä lisää...
Into olisi kova.
 
^ Niin en tiedä onko sillä merkitystä mihin järjestykseen niitä laittaa, mutta jos sellainen kiinnostaa niin siinä lista :)

Toi clubitouhu on ainakin tuolla konsolifin puolella muutaman osalta sellasta hampaat irvessä vetämistä ja sitten selitellään ja valitetaan, nuoleskellaan ja huorataan suosiota...vanhat ukot vielä, yli 50-kymppisiä..ei vaan jaksa tollasta.
Tietty vois vaan ajella, eikä lukea niitä kitinöitä.
Ne on noo nuoret 50 kymppiset tollasii!!! Eiköhän pistetä meneen vaa ja naatiskellaan ny ku siihen on suht edulliset laitteet. Olis eri juttu jos olis panostanu 200 tonnin oikeeseen kiesiin ja menis vi..uiks ni vois tehrä mieli selitellä.
Ja vielä se että eihän tolla pätkien järjestyksellä oo oikeestaan mitään väliä muuten kunhan vuorokauden ajat menee loogisessa järjestyksessä.
 
Mäki meen yleensä kylmiltään ajamaan noita. Ei jaksa hinkata ja opetella joka mutkaa ulkoa.
Semmoisessahan se hauskuus alkaa olemaan kaukana.
 
Tossa kohtaa se ei enää ole hauskaa.
Jos ei ole hauskaa niin pointti pelaamisesta menee kyllä ohi.

Itellä ollut selkä sen verta jumissa ettei ole viittinyt ajella, kun siinä menee vielä lisää...
Into olisi kova.

Joo itellä sama homma ja vielä niska lisäksi. Ei puhettakaa että normituolilta pystyis ajelemaan ratilla.
 
Ne on noo nuoret 50 kymppiset tollasii!!! Eiköhän pistetä meneen vaa ja naatiskellaan ny ku siihen on suht edulliset laitteet. Olis eri juttu jos olis panostanu 200 tonnin oikeeseen kiesiin ja menis vi..uiks ni vois tehrä mieli selitellä.
Ja vielä se että eihän tolla pätkien järjestyksellä oo oikeestaan mitään väliä muuten kunhan vuorokauden ajat menee loogisessa järjestyksessä.

Ei muuten, mut koitan tehdä mahdollisimman vähän toistoo, 6 pitkää rupee olee puuduttavaa. Aattelin muuttaa, 4 pitkää, 4 lyhyttä ja ne lyhyet alkaa pitkien puolestavälistä, niin vähän paremmin vaihtelua yhden kisan aikana. Mut joo itse ajan hauskuuden vuoksi ja ihmisiä vastaan jännempi aina ajaa. Jos joku haluaa tuhlata aikaansa liikaa pelii, hinkuttamalla pätkiä kyllästymiseen asti, niin siitä vaan, ei sillä oo rallin kanssa enää mitään tekemistä, voin tulla hyvillä mielin perässä :D
 
Nonni, 4WD Suomi-Sarja:n Facebook-sivut aukaistu! Sieltä löytyy tarvittavat infot, tulokset yms. kätevästi.

FB-sivu: Dirt Rally 2.0 Suomi
DR2 club: DiRT Rally 2.0

Ps. Saa vinkata asiasta kiinnostuneille
screen-shot-2019-08-25-at-22-33-15-png.2195
 
Viimeksi muokattu:
4WD Suomi-Sarja, pistetaulukko ekan kisan jälkeen. Kaikille kisaan startanneille jaettiin vähintään 1 piste
upload_2019-8-26_13-45-0.gif
Kisat jatkuu suoraan Ruotsin Värmland:ssa, aina keskiviikkoon klo.12 asti. Ensimmäisellä kaudella käytetään pelin omaa pistelaskentaa, ellei bugeja ilmene. Tarkemmat tulokset, infot ja muuta löytyy:

FB: Dirt Rally 2.0 Suomi
DR2: DiRT Rally 2.0


4wd-suomi-sarja-kausi-1-pistetaulukko-1-5-jpg.2197
 
Tehdään touhusta hieman mielenkiintoisempaa ja näytetään alienien vauhdin salaisuuksia. Jatkossa 4WD Suomi-Sarjan FB-sivuilla tulosten lisäksi, kisavideoita joistakin kovimmista vedoista. Tervetuloo katsomaan ja osallistumaan :)

 
Viimeksi muokattu:
Joko tässä saa aikaverrokiksi pätkille Steam-kaverien ajat? Entä onko nyt pelissä pätkäkohtaiset leaderboardit nähtävillä ilman että tarttee ensin ajaa se hemmetin pätkä kuten ykkösessä?
 
Ainakin Time trial jutuissa näkee leaderboardin ennen ajoa.

Steamista en tiedä, ajan konsolijonnena Pleikkarilla :D Klubi-kisoissa leadarboardit pystyy katsomaan ennakkoon selaimella klubin nettisivuilta, kunhan kirjautuu sinne. Koneen selaimella näkee myös millä autolla ajettu, mobiilissa ei sitä näy.

Esim. DiRT Rally 2.0 (4WD Suomi-Sarja)
 
Onks ollu mitään juttua että Steam versioon ois tulossa kunnon oculus tuki?
 
Onks ollu mitään juttua että Steam versioon ois tulossa kunnon oculus tuki?

Voiskohan tämän perusteella päätellä, että yrittävät ainakin?

In addition to this, we are currently investigating what is required in terms of time and resources to implement Oculus SDK support into the Steam version of the game.

Adding Oculus SDK support to the Steam version is not a simple matter of flicking a switch, nor is it a case of copy/pasting code from the Oculus version. It’s also not something that can happen immediately or in a very short space of time. We’ll share more in the future once things progress.
 
Varmistetaans vielä että siis 3&4-kausi pitää nyt erikseen ostaa vaikka olisi deluxe alunperin pelistä ollut? Ettei turhaan osta vahingossa.
 
Niin no, alussa ei edes super dluxea ollut...

Mutta ei siinä mitään, ostoon lomps. Pari kymppiä sinne tänne.
 
Tulikohan Oculus versioon jotku seasonit? Ihan niinku ois eilen ollu käynnistyksen jälkeen ruutu missä seasonin tuloa mainittiin ja Subarua sekä Focusta mutta jatkoin continuella ku meinasin et katon tarkemmin sit ajallaan mutta sen koommin en ko. ikkunaa oo nähny.
Steam versiossa oli sama mutta siitä oli klikkaus Storeen mistä sai noi autot ostettua.
Onkohan Oculus versiossa Store jossain jemmassa vai oliko toi ikkuna seasonista joku härö?
Aika häröö tuntuu toi Oculus version touhu olevan muutenkin, pr...kele!
 
Tulikohan Oculus versioon jotku seasonit? Ihan niinku ois eilen ollu käynnistyksen jälkeen ruutu missä seasonin tuloa mainittiin ja Subarua sekä Focusta mutta jatkoin continuella ku meinasin et katon tarkemmin sit ajallaan mutta sen koommin en ko. ikkunaa oo nähny.
Steam versiossa oli sama mutta siitä oli klikkaus Storeen mistä sai noi autot ostettua.
Onkohan Oculus versiossa Store jossain jemmassa vai oliko toi ikkuna seasonista joku härö?
Aika häröö tuntuu toi Oculus version touhu olevan muutenkin, pr...kele!
Ainakin codemasterssin foorumeilla joku community teamistä laittoi näin:
DiRT RALLY 2.0™ VR PUTS PLAYERS IN THE DRIVING SEAT - Codemasters

Josta viimeinen lause "* All DiRT Rally 2.0 post release content will be made available for Oculus at a later date."
TL;DR tulee kun tulee :vihellys:
 
Itse sain toimimaan Steam version + Oculus rift lasit, kun asensin SteamVR [beta]:n sekä löytyi CodeMastersin forumeilta seuraava vinkki:

"Device manager - All connected USB devices set Power management - uncheck allow computer to turn off this device "

Toivottavasti muillakin auttaisi. En tiedä kumpi vai molemmat teki temput, mutta jatkuva 2 sekunnin välein tapahtuva nykiminen hävisi! Ja käytössä on ASW jatkuvasti päällä.
 
Ei varmaan pysty millään kikkakolmosella ajamaan tota viimestä osakilpailua etukäteen huomenna kun pitäs maanantai aamuna lähtee 10 päivän lomareissuun?
Laita sun Steam käyttäjätunnus ja salasana tänne foorumille, niin eiköhän joku käy kisan ajelemassa loppuun;)
 
Älyttömän hyvä idea! Käyttäjätunnus: voihan. Ja salasana on: Vitalis :nb:

:D :D

Mut joo, ei ole työkalua millä vois muuttaa jo käynnissä olevaa sarjaa, kun käytetään vielä pelin omaa pistelaskua. Tosin tämä eka onkin testi kausi, joten ei niin vakavaa. Porukka vasta alkanut heräilemään touhuun, kesken kauden. Jatkossa ajetaan kunnolla mestaruudesta, yhdellä auto-luokalla koko kausi, sekä käytetään erillistä SM-sarjaan perustuvaa pistelaskua. Muutenkin sääntöihin tulee pieniä parannuksia.
 
:D :D

Mut joo, ei ole työkalua millä vois muuttaa jo käynnissä olevaa sarjaa, kun käytetään vielä pelin omaa pistelaskua. Tosin tämä eka onkin testi kausi, joten ei niin vakavaa. Porukka vasta alkanut heräilemään touhuun, kesken kauden. Jatkossa ajetaan kunnolla mestaruudesta, yhdellä auto-luokalla koko kausi, sekä käytetään erillistä SM-sarjaan perustuvaa pistelaskua. Muutenkin sääntöihin tulee pieniä parannuksia.
Juu, testikausi täs on menos vielä ton pelinkin kanssa kun on niin uutta ja varsinkin VR.n kans viel asetukset hakusessa. Pitäs saada pelin asetukset kohilleen niin sit vois ruveta säätään autoja.
 
Juu, testikausi täs on menos vielä ton pelinkin kanssa kun on niin uutta ja varsinkin VR.n kans viel asetukset hakusessa. Pitäs saada pelin asetukset kohilleen niin sit vois ruveta säätään autoja.

Tällä hetkellä, ei onneksi tarvitse paljon autoa säätää, kun edelleen setup-bugi pelissä, eli nollaa säädöt yhden ajetun ek:n jälkeen. Seuraavassa päivityksessä pitäisi tulla korjaus tuohon. Kärki-kuskit lähinnä muuttaa välitystä pidemmäksi ja nostaa tarvittaessa jousitusta, ettei pohjaa. Muuten vakio säädöt ja softit alle, mitä olen katsonut.

Tässä vielä 4WD Suomi-Sarjan pistetilanne, 3/5 kisan jälkeen.
 
Tällä hetkellä, ei onneksi tarvitse paljon autoa säätää, kun edelleen setup-bugi pelissä, eli nollaa säädöt yhden ajetun ek:n jälkeen. Seuraavassa päivityksessä pitäisi tulla korjaus tuohon. Kärki-kuskit lähinnä muuttaa välitystä pidemmäksi ja nostaa tarvittaessa jousitusta, ettei pohjaa. Muuten vakio säädöt ja softit alle, mitä olen katsonut.
No hitto toi tieto mulla on menny täysin ohi! Sit ei ookkaan mitää kiirusta autoja säätelemään ja tuntuuhan noissa perussäädöt olevan paremmin kun mitä oli DR1.ssä jossa joissakin autoissa oli lähtösäädöt ihan pertsiillään.
 
Kannattaa testata myös näitä säätöjä jos sopii omaan ajotyyliin:
GTR Technical

Tuli eilen ostettua tuo uusin S3+S4 paketti. Sen verran tullut tätä pelattua ja tykkään edelleen, että kokonaishinnaltaan noin satku pelistä ei ole paha.
 
Kannattaa testata myös näitä säätöjä jos sopii omaan ajotyyliin:
GTR Technical

Tuli eilen ostettua tuo uusin S3+S4 paketti. Sen verran tullut tätä pelattua ja tykkään edelleen, että kokonaishinnaltaan noin satku pelistä ei ole paha.

Sama homma, ostin S3+S4 paketin. Varmaan selviäis vaan yksittäis ostoina, Kreikan ja Suomen railleillakin, mutta ajattelin supporttaa tekijöitä, niin hyvin tätä jaksaa ajaa.
 
Olikos niin että oculus ja steam versiot eivät jaa savea? Vähän ongelmallista kun nyt steamiin lupaillaan oculus sdk tukea. Steamissa on kuitenkin kaikki lisäosat saatavilla, oculuksen osalta näistä ei ole mitään tietoa? Jatkaako ajelua oculuksella vai odotteleeko... Molemmat versiot siis löytyy mutta steamin versio ei oikein pyörähtele.
 
Olikos niin että oculus ja steam versiot eivät jaa savea? Vähän ongelmallista kun nyt steamiin lupaillaan oculus sdk tukea. Steamissa on kuitenkin kaikki lisäosat saatavilla, oculuksen osalta näistä ei ole mitään tietoa? Jatkaako ajelua oculuksella vai odotteleeko... Molemmat versiot siis löytyy mutta steamin versio ei oikein pyörähtele.
On kyllä joo erikoinen tilanne näitten suhteen! Aikalailla on nyt lähteny homma lapasesta Codella ja Oculuksella.
 
4WD Suomi-Sarja, pistetilanne, Puolan rallin jälkeen. Huom. kauden vika kisa New-Zeland menossa ja aikaa ajaa, pe klo.12 asti. Siellä on jo hyvin ajaneita, joten vertailupohjaa löytyy.
 
4WD Suomi-Sarja, pistetilanne, Puolan rallin jälkeen. Huom. kauden vika kisa New-Zeland menossa ja aikaa ajaa, pe klo.12 asti. Siellä on jo hyvin ajaneita, joten vertailupohjaa löytyy.

Perskules ku ny ei pääse ajaan tota viimestä ku ajelen täällä pohjosessa poroja väistellen.
 
Eipä tuo VR toteutus yhäkään vakuuttanut Samsungin Odysseyn kanssa pelaillessa. HUD elementit yhäkin hieman liian epäselviä, FOV ei ole aivan optimaalinen ja toki yhä se fataalein ongelma on 2-3 sec välein tapahtuva stutterointi. HUD ongelma kumminkin on parantunut edellisestä versiosta, mutta ei sekään riittävästi. Eli vielä vain codemastersin pojat takaisin sorvin ääreen.
 
Ymmärsinköhän ton uuden eSport -sarjan oikein, että ajetaan vain yksi pätkä per sijainti ja nopeimman ajan kellottanut saa aina suoran semifinaalipaikan? Ei äkkiseltään kovin rallilta vaikuta...:think: Pitänee varmaan tota Suomi-sarjaa rueta ajamaan, kun alkaa olla viikkohaasteita hinkattuna melkein kyllästymiseen saakka...
 
Ymmärsinköhän ton uuden eSport -sarjan oikein, että ajetaan vain yksi pätkä per sijainti ja nopeimman ajan kellottanut saa aina suoran semifinaalipaikan? Ei äkkiseltään kovin rallilta vaikuta...:think: Pitänee varmaan tota Suomi-sarjaa rueta ajamaan, kun alkaa olla viikkohaasteita hinkattuna melkein kyllästymiseen saakka...

Jep, ymmärsin samoin. Itseasiassa Suomi-Sarjassakin tehdään spin-off ja ajetaan ennen ekaa, kunnollista mestaruuskautta, RalliSprint SM.

4WD Suomi-Sarja infoo: Testi-kauden jälkeen pidetään pieni breikki ja sunnuntaina aloitetaan RalliSprintin SM, äänestyksessä voittaneella luokalla. 6 rallia, 2 lunta, 2 asfalttia ja 2 soraa. Ajoaika 2 päivää/ralli, yhteensä vähän vajaa 2 viikkoa. Kisassa ajetaan yksi ek, kaksi kertaa, siinä se! Kisat ja pisteytys mukailee oikeaa SM Rallisprinttiä. Tarkemmat infot tulee lauantaina.

Ps. Vielä ehtii ajamaan testi-kauden vikan rallin New-Zelandissa, ajoaikaa tänään klo.12.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
283 177
Viestejä
4 863 523
Jäsenet
78 614
Uusin jäsen
rutja76

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom