Dirt Rally 2.0

Olisiko mahdollista saada konepelti kuvakulma mukaan? Jotenki tuo cockpitti ei nyt maistu, kun ei saa siirrettyä näkymää riittävän lähelle tuulilasia niinkuin dr1:ssä.
 
Viimeksi muokattu:
4WD Suomi-Sarjan, testi-kauden lopputulokset! Sunnuntaina sitten tulille rallisprint, Up to 200cc luokalla. Äsken sain valittua rallit ja ek:t sitä varten.


Olisiko mahdollista saada konepelti kuvakulma mukaan? Jotenki tuo cockpitti ei nyt maistu, kun ei saa siirrettyä näkymää riittävän lähelle tuulilasia niinkuin dr1:ssä.

Kisan järjestäjällä valittavissa, vain ohjaamo- tai vapaa-näkymä, joten pysytään pelkässä ohjaamo-näkymässä. Onneksi ohjaamossa on kaksi eri näkymää, joista toista voi liikutella ja toinen on taas kiinteä, yleensä vähän lähempänä tuulilasia. Esim. Itse ajan tuolla lähemmällä kuvakulmalla ja ratti poistettuna häiritsemästä näkymää.
 
4WD Suomi-Sarjan, testi-kauden lopputulokset! Sunnuntaina sitten tulille rallisprint, Up to 200cc luokalla. Äsken sain valittua rallit ja ek:t sitä varten.




Kisan järjestäjällä valittavissa, vain ohjaamo- tai vapaa-näkymä, joten pysytään pelkässä ohjaamo-näkymässä. Onneksi ohjaamossa on kaksi eri näkymää, joista toista voi liikutella ja toinen on taas kiinteä, yleensä vähän lähempänä tuulilasia. Esim. Itse ajan tuolla lähemmällä kuvakulmalla ja ratti poistettuna häiritsemästä näkymää.

Osassa autoista missä voi liikutella niin kuvakulma jää vielä kauemmas mitä tuossa kiinteässä. Mitä sillä on ylipäätään väliä millä kukakin nyt ajaa, tuskin sillä mestaruuksia ratkaistaan ja varmasti enemmän hyötyä saa auton säätämisellä. Itse ainakin jätän sitten ajamatta koska tuo kuvakulma vaan vie ajonautinnon.
 
Huomenna alkavan, Rallisprint SSM:n infot näkyvissä sarjan fb-sivulla.
 
Viimeksi muokattu:
Osassa autoista missä voi liikutella niin kuvakulma jää vielä kauemmas mitä tuossa kiinteässä. Mitä sillä on ylipäätään väliä millä kukakin nyt ajaa, tuskin sillä mestaruuksia ratkaistaan ja varmasti enemmän hyötyä saa auton säätämisellä. Itse ainakin jätän sitten ajamatta koska tuo kuvakulma vaan vie ajonautinnon.
Oletko kokeillut muuttaa FOV:ta jos olet PC:lle? Tuo vie näkymää lähemmäs rattia kun viet slideria vasemmalle(alin asetus 30astetta vertikaalista fov:ta ja jokainen pykälä oikealle on 4astetta ennemmän, suurin asetus 70astetta). Oliko seuraavassa päivityksessä jossa tulee uudet dash-camit jotka on kait ne samat kuin dr1.0 dash-cam.

Konepeltinäkymä kyllä auttaa aika lailla esim. Argentiinassa kun näkee etukulmat hyvin selkeästi niin voi viedä autoa hyvin läheltä seiniä osumatta niihin. Kyllä cockpit/dash näkymästä pystyy ajamaan läheltä seiniä mutta se vaatii harjoittelua. Jos on pidemmän aikaa taukoa eikä treenaa niin cockpit näkymästä ajaa hyvin varman päälle varoten osumia jolloin häviää aikalailla, arvioisin että n.0,5s/km ero ilman treeniä Argentiinassa, ehkä harjoittelulla tai eventin edistyessä vähitellen oppii taas sen kuinka läheltä voi ajaa ja häviää enää n.0,2s/km.
 
Viimeksi muokattu:
Nousin just rallycrossissa Masters tasolle, kiitos 1.8 päivityksen joka poisti AI bugin RX:stä.
Mettet Belgium on silti edelleen muita selkeästi haastavampi, enkä siinä päässyt edes finaaleihin eli viiden kilpailun pisteillä championshipissä toiseksi.
Taas joku Norja on ihan liian helppo. Mitenköhän muuten tuolla Norjan radalla joku ajanut 17 sekuntia nopeammin...se on melko paljon kilometrin matkalla eli siellä lienee paikkoja joissa voi oikoa kuten näemmä rallissakin. Ehkä jotkut sitten etsivät ne rajat joista voi vielä ajaa ja näin ollen saa selkeästi parempia aikoja kuin tietä pitkin kulkevat.
Itselle ihan sama, mutta jos panoksena on 10 000$ kuten tuossa ensi viikolla starttaavassa DR2.0 maailmanmestaruudessa on, niin luulisi että siellä tuollainen ei olisi sallittua...vaan kyllä se on.
Pitää osallistua yhteen karsintaan, ni saa sen Bemarin.
 
Tähän sais tulla korjaus jossain vaiheessa. Ihan kaikissa kartoissa ei ole onneksi kovin paha, mutta monissa kuitenkin ärsyttävää tuo kirkkauden vaihtelu.
En ymmärrä miksi ei ole asetusta, jolla tuon efektin saa pois.
Ainakaan itsellä ei hirveämmin auttanut se konffin säätö 0.1 arvoon
 
Tähän sais tulla korjaus jossain vaiheessa. Ihan kaikissa kartoissa ei ole onneksi kovin paha, mutta monissa kuitenkin ärsyttävää tuo kirkkauden vaihtelu.
En ymmärrä miksi ei ole asetusta, jolla tuon efektin saa pois.
Ainakaan itsellä ei hirveämmin auttanut se konffin säätö 0.1 arvoon


Oho vaihtuupa paljon. Tuollaisen efektin takia varmasti sateellakin näkyvyys ohjaamosta onneton, vaikka ulkonäkymistä ihan ok. Toivotaan, että 1.9 päivitykseen lupailtu dash-cam poistaa tuota ongelmaa. Samalla ratkeaa @Körömölli:kin vaivannut ongelma :)

4WD Suomi-Sarja/RalliSprint SSM kausi on avattu. Ruotsin rallissa ajoaikaa vielä huomiseen klo.12 asti.
 
Viimeksi muokattu:
Vieläkö kakkosen kanssa on pakko käyttää tuota superpaskaa dirtgame.comin liigasivustoa vai onnistuuko liigojen pyörittäminen jotain muuta kautta?
Uskomatonta miten 4 vuotta launchin jälkeen nuo sivut on edelleen samaa hidasta ja bugista paskaa, ottaen huomioon että firman nimi on "Codemasters". :confused:
 
Taas näköjään mättää(tai illalla ainakin) se season pass/uudet dlc:t
, Kreikasta haluaisivat rahaa vaikka 3/4-passi on.
 
Aamulla ennen duuniin lähtöä asensin pleikalle sen eilisen päivityksen ja sen jälkeen aktivoin Kreikan sekä uudet väritykset, hyvin pelitti S03/S04 passilla.
Taisi ollakin eka kerta kun toimi ongelmitta.

Pitänee nyt vähän testata.
 
Onhan ongelmia ollut paljon ja kaikilla alustoilla noiden avautumisen kanssa, mutta itsellä ainoa mikä aukesi myöhässä oli Saksan Rallycross rata.

Muutama tullut vuorokauden vaihtuessa ja loput sitten aamupäivällä. Joten eipä ole omalle kohdalle noita hirveästi osunut.
 
Siellä oli tiedotettu serveripäivitys klo.07-11 bts. Nyt toimii Racenet. Samoin ittellä toimi jo eilen, Kreikka ja S3 maalaukset ilman ongelmia.

4WD Suomi-Sarja - RalliSprint SSM pistetilanne avauskisan jälkeen:

Harkinnan jälkeen, käytetään sittenkin pelin omaa pisteytystä, niin pysyy tilastot kunnossa, eikä tule inhimillisiä mokia.
 
Jos vaikka vahingossa eroat clubista ja liityt uudelleen, niin pisteytys menee jo siinä pieleen.

Kreikkaa tuli eilen testailua weekly challengen verran.
Ihan ok ja haastavaa menoa vaikkei ykkösessä(kään) oma suosikki ollut.

Mites nuo kartturin oikea 6 jne Kreikassa, ei niissä kutosen mutkissa kyllä lähelläkään täysillä voi päästellä vai nuotitetaanko nuo niin että välityksiä tiputetaan roimasta?
Siis ihan oikeassakin rallissa, onko nuotti sama rallista riippumatta ja kuski tietää miten mutkaan voi ajaa?
 
^ 1500eur näyttäs maksavan eli luulisi ajonautinnon tosiaan petraantuvan parin sadan euron settiin verrattuna.
 
Kannattaa laittaa WRC 8 pc-versio testiin, demoahan tästä ei ole mutta eipä se kokeilua välttämättä estä.
Pirun hyvältä tuntui mitä pari tuntia testailin ja kyllä ainakin itse pelaan tästä lähtien WRC 8 jos rallihammasta kolottaa.

Väittäisin että WRC 8 on fyysiikoiltaan ihan yhtä hyvä kuin DR2, aika erilaisilta nuo pelit tuntuu mutta kummatkin pyrkii realismiin, en ole ikinä ralliautoa ajanut niin mahdotonta sanoa kumpi on realistisempi.

Konsoliversiota ei kannata edes ratilla kokeilla koska se on 30fps.

Ainut mikä harmittaa on Epic yksinoikeus.
 
Kannattaa laittaa WRC 8 pc-versio testiin, demoahan tästä ei ole mutta eipä se kokeilua välttämättä estä.
Pirun hyvältä tuntui mitä pari tuntia testailin ja kyllä ainakin itse pelaan tästä lähtien WRC 8 jos rallihammasta kolottaa.

Väittäisin että WRC 8 on fyysiikoiltaan ihan yhtä hyvä kuin DR2, aika erilaisilta nuo pelit tuntuu mutta kummatkin pyrkii realismiin, en ole ikinä ralliautoa ajanut niin mahdotonta sanoa kumpi on realistisempi.

Ainut mikä harmittaa on Epic yksinoikeus.
Joo onhan tätä monessa arviossa puhuttu vähintään yhtä hyväksi fysiikoiltaan kuin Dirt 2.0. Jotkut puhuu jopa "dirt killer" nimityksellä enkä yhtään ihmettele.
 
Kova luotto CMn tekemiseen :)

Meillä joskus ykkösessä hajosi kausi kesken niin ettei pystynyt enää kukaan jatkamaan. :beye:

Käytetään niin pitkään, kun tuo toimii. Mietitään uudestaan, jos toi alkaa laskee pisteitä miten sattuu. Ainakin nyt taulukko nollaantui oikein, kun kausi vaihtui.
 
Kannattaa laittaa WRC 8 pc-versio testiin, demoahan tästä ei ole mutta eipä se kokeilua välttämättä estä.
Pirun hyvältä tuntui mitä pari tuntia testailin ja kyllä ainakin itse pelaan tästä lähtien WRC 8 jos rallihammasta kolottaa.

Väittäisin että WRC 8 on fyysiikoiltaan ihan yhtä hyvä kuin DR2, aika erilaisilta nuo pelit tuntuu mutta kummatkin pyrkii realismiin, en ole ikinä ralliautoa ajanut niin mahdotonta sanoa kumpi on realistisempi.

Konsoliversiota ei kannata edes ratilla kokeilla koska se on 30fps.

Ainut mikä harmittaa on Epic yksinoikeus.

Ja EI VR tukea!
 
Vähän ohi aiheen mutta pakko kommentoida tuota WRC8:aa itsekin. Ei tuosta vielä Likaisen Rallyn tappajaksi liene, mutta on sanottava että en ole ehkä minkään pelin kohdalla yllättynyt yhtä positiivisesti, koskaan. WRC-sarjan edellinen pelaamani osa oli 5 tai 6, joiden myötä suhtauduin sarjaan hyvin, HYVIN nihkeästi. Tuon kasin ennakkovideot sai kuitenkin vähän kiinnostumaan ja sittemmin melko lupaavat arvostelut.

Ainut miinus on läpimätä Suomi-presentaatio, ilmeisesti vedetty täysin copypastella edellisista numeroista. Seuraavaan osaan kun saadaan paikalliset maantiet kuntoon niin voidaan alkaa tosissaan haastamaan DR2.0:kin.
 
Onko ne saanu siinä jo rattituet ja muut ohjaintuet tälle vuosituhannelle. Muistaisin, että edellisissä osissa ei saanut dd ratteja ja erillisiä polkimiä ym. toimimaan.
 
Nyt kun täällä otettiin muut rallipelit puheeks niin miten kävi Sebastian Loeb Rally pelille?
Tulikohan siihen ainuttakaan parannuspäivitystä tai päivitystä yleensäkään?
Siinähän oli sentään VR tuki alusta alkaen.
 
Itselläni on se Ps4:sella ja olen pelannut läpikin sen pari kertaa, mutta kyllä se tais jäädä sinne historian hämärään. Ts moni ei varmaan edes koko peliä enää muista.
 
Nyt kerkesin vasta kokeilemaan Steam version graffa-asetuksia päivityksen jälkeen ja niitähän pystyi sen verran nostamaan että viittii ajella muutenkin kuin vaan noi Suomi sarjan kisat ja Oculus versio saa nyt rauhassa odotella niitä DLC.tä.
 
Jumankekka onko se äänibugi tullu takas! Kahdella peräkkäisellä Dailyllä hävis äänet kesken pätkän! En taida pistääkään Oculus versioo hyllyyn.
 
4WD Suomi-Sarja/Rallisprint SSM: Sarjatilanne, 2/6 ajetun kisan jälkeen.

Rallisprinkausi jatkuu parhaillaan Espanjan lämmössä, missä ajoaikaa vielä huomiseen, La klo.12 asti. Käy ajamassa oma vetosi ja katso mihin vauhtisi yltää.
 
Vähän hankala päästä sinuiksi tämän pelin kanssa, PS4 pelaan. Jos vertaa edelliseen osaan, jota pelasin pc:llä, niin tämä näyttää enemmän peliltä, eli vähän turhan sellainen piirretyn oloinen versus realistisen näköinen peli. Ajettavuus on padilla kohtalaisen hyvä, kun on säätänyt vähän asetuksia ja pätkät ovat kyllä yllättävänkin pitkiä ja monimuotoisia.

Tietty armottomuus on myös hyvä, nyt olen neljästä rallista keskeyttänyt kolme. Mutta sekä äänimaailma että graafinen ilme toimivat mielestäni paremmin edellisessä pelissä. Vaikka olen pudottanut moottorin ääntä alaspäin, niin silti se hallitsee äänimaailmaa ja tehosteäänet jää vähän vaisuiksi.

Lisäksi aika paljon on jätetty tuonne lisäosiin ostettaviksi, daily challengea esim ei voi oikein ajaa kun pitäisi ostaa aina jotain lisäosia, joka on vähän harmi kyllä.
 
Steamissa on nyt tästä tarjouksia, mm Super Deluxe Edition (peli + lisäkaudet 1-4) 54eur.

Tuosta graafisesta ilmeestä, niin onhan se HDR:nä paljon paremman näköinen.
Kas kun PC pelaajat eivät ole suurempaan ääneen vaatineet HDR tukea.

WRC 8:sin ostin perjantaina ja myin 6 tuntia myöhemmin, ei vaan ole mun peli, ainakaan DR2:sen jälkeen joka tuntuu paljon paremmalta.
Parasta siinä oli kameroiden kuvakulmien säätö myös konsolipelaajilla, toisin kuten DR2.0:ssa ei voi säätää edes FOV:tä.
 
Niin, vieläkö myös DR2:ssa liigoja pyöritetään tuon superpaskan Racenet-sivuston kautta?
Ollaan tässä Elite-porukan kanssa pistetty pystyyn huvikseen DR-liiga mutta tuo Racenet-sivusto on kyllä jäätävää paskaa käytettävyydeltään, uskomatonta että se on edelleen samaa ripulia kuin 4 vuotta sitten kun DR julkaistiin.. :dead:

Jos tässä olisi paremmin hoidettu tuo liigan pyörittäminen kuin ykkösessä, niin voisin jopa katsoa läpi sormien tuota DLC-rahastusta.
 
Viimeksi muokattu:
Niin, vieläkö myös DR2:ssa liigoja pyöritetään tuon superpaskan Racenet-sivuston kautta?
Ollaan tässä Elite-porukan kanssa pistetty pystyyn huvikseen DR-liiga mutta tuo Racenet-sivusto on kyllä jäätävää paskaa käytettävyydeltään, uskomatonta että se on edelleen samaa ripulia kuin 4 vuotta sitten kun DR julkaistiin.. :dead:

Jos tässä olisi paremmin hoidettu tuo liigan pyörittäminen kuin ykkösessä, niin voisin jopa katsoa läpi sormien tuota DLC-rahastusta.

Käyttöliittymä on nyt vähän parempi kuin ykkösen aikaan.

Tosin siinä on nyt menty taaksepäin, että yksi ralli ei voi enää sisältää pätkiä eri maista :facepalm:
 
Tuli kokeiltua kaverilla tätä padilla niin tuo tuntuma ohjaimella oli parempi kuin ykkösessä. Vähän harmittaa tuo dlc rahastus kieltämättä. Kaippa tuon super deluxen voi alesta ostaa sitten.
 
Onneks loppu toi 4WD Suomi-Sarja/Rallisprintti!
Vanhus joutu reenaan niin paljo et tänä aamuna ranteet niin kipeet ettei kahvipannua kestäny nostaa. Puoli pakettia Buranaa huiviin ni sai Australian pätkät ajettua ja nyt menee ratti boikottiin kunnes ranteet paranee.
Oli huikee pätkä toi Aussi sprintti kun VR.llä tulee korkeuserot kunnolla esiin. Alamäet nappas oikeen mahasta niin että muori tuli kattoon et mikä on ukolla hätänä! Oli ähinä ollu sitä luokkaa jotta luuli että ny äijä on sydänkohtauksen saanu. Ois tullu kakkoselle parempi aika mutta ku tuli häirittee, pr...le.
 
Tuli jonkin verran yliyritettyä itellä, kun aikoi esitellä osaamista pappaosastolle. Meni sitten ihan kunnolla seinille. Pakko sanoa, että hyvä on tuo "Hardcore damage", kun meni kahdesti auto pikkukolhusta niin solmuun, että oli hankaluuksia ajaa maaliin saakka. Saa normi viikkohaasteissa kolistella autoa aivan huolimattomasti... Hyvä maku jäi kuitenkin, vaikka listan häntäpäihin tuli pudottua:)
 
4WD Suomi-Sarja, Rallisprint SSM kauden lopputulokset:



Kohta äänestys tulille sarjan fb-sivuilla, ajetaanko ensi kausi A vai B -ryhmällä? Seuraava kausi alkaa, maanantaina ja on perus rallia, 4 kisaa pitkä, 1 kisa per viikko tahdilla.
 
Milähän ihme kun pääasiassa skoda fabia r5lla esiintyy. Ajelen time trialia, niin auto ei liiku. Vaihteet vaihtuu ottaa kierroksia.
Kerran onnistuin valikon kautta taisin vaihtaa renkaat ja starttia niin pääsin ajamaan.
Nyt sitten subarulla ajelin toistapätkää. Restarttia ni sama vika ei mihinkään.
Valve index, fanatec csl elite ps4 mclaren ratilla (joo tiedän ettei ole hyvä) joskin kulkee ihan kivasti..
 
^ Tuota vikaa esiintyi pelin alkutaipaleella, mutta pitäisi olla jo korjattu päivityksellä.
Onko siis tuorein 1.8 versio asennettu?

Viikon päästä tulee 1.9 joka mm tuo mukanaan DR1:stä tutun kojelautakuvakulman :)
 
on tuorein, ja jotenkin se nyt sattui tähän indexin yhteyteen, tosin en oculuksella aiemmin kovin paljoa ole ajanutkaan tätä ennen. ainoastaan näytöllä.
rattinakin pääasiassa se mukana tullut pyöreä malli. toki olen tuota mclarenia aiemmi käyttänyt ongelmitta.
tosin nyt kävin miettimään kun käkkäri on mapattu tohon toiseen ratin analogiseen vipuun. voiko sillä keskikytkimen asennolla olla vaikutusta onko handbrake vai mappable, en muista kummassa se oli. pitää iltasella testata.

on se vaan noilla laseilla ajamine huomattavasti hienompaa ja helpompaa. pitänee kohta koittaa tulla raceclubiin kisailemaa :)
 
on tuorein, ja jotenkin se nyt sattui tähän indexin yhteyteen, tosin en oculuksella aiemmin kovin paljoa ole ajanutkaan tätä ennen. ainoastaan näytöllä.
rattinakin pääasiassa se mukana tullut pyöreä malli. toki olen tuota mclarenia aiemmi käyttänyt ongelmitta.
tosin nyt kävin miettimään kun käkkäri on mapattu tohon toiseen ratin analogiseen vipuun. voiko sillä keskikytkimen asennolla olla vaikutusta onko handbrake vai mappable, en muista kummassa se oli. pitää iltasella testata.

on se vaan noilla laseilla ajamine huomattavasti hienompaa ja helpompaa. pitänee kohta koittaa tulla raceclubiin kisailemaa :)
Mulla oli vastaava tilanne kun jäi ETS2.n jälkeen ON/OFF käsijarru päälle.
 
Kun putsasin G29:n potikat ja kytkinpolkimen (joka mapattu käsijarruksi) naru jäi ruuvin alle ja meni poikki, ni myöskin sama.

Analoginen käsijarru tulossa myös seuraavassa päivityksessä :tup:
 
hmm toivottavasti ei ole ratti sökö, tuo mclaren on kuuluisa siitä tosin vaihteen vaihtaja bugaa..

omatekonen analoginen käkkäri () löytyy kyllä mutta on sen verran rujo ja turhan löysä etten ole sitä nyt oikein käyttänyt.
 
4WD Suomi-Sarja/ SS EURO CUP: Uusi kausi polkaistiin käyntiin. Ekan rallin ajoaikaa, aina ensi maanantaihin, klo.12 asti. Tarkemmat infot näkyy tuossa fb-postauksessa. Tervetuloa mukaan kisomaan A-ryhmäläisillä.



upload_2019-9-23_13-24-56.gif
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
283 195
Viestejä
4 863 985
Jäsenet
78 616
Uusin jäsen
Kappe21

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom