Tästä voi vertailla:
Saisi tuota puustoa ja pensaikkoa olla tiheämmin, että muistuttaisi enemmän oikeaa. Ja joissakin kohti tien pitäisi olla huomattavasti kapeampi.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tästä voi vertailla:
Vähän jää semmonen ekologinen kierrätyksen maku näistä season passeista kun tuodaan paljon vanhaa sisältöä takasin DR1:stä, joka olisi jo julkaisussa saanut olla pelissä vaan nyt niistä saa maksaa lisää.
Olen erittäin pettynyt jos nämä uusiokäytetyt maat sisältävät vain ne samat EK:t kuin edeltäjänsä.
Kuka mitenkin. Itse olen ollut kyllä tyytyväinen näihin ehostettuihin ratoihin. Paljon mielummin niitä ajelee DR2:ssa mitä DR1:ssä. Se on toki sitten jokaisen oma asia onko niistä valmista maksamaan vai ei.
Joko tämän ajomallinnus on ykkösen tasolla? VR ilmeisesti julkaistu mutta mites tuo toimii Vivellä tällä kertaa?
Ykkösestähän jätettiin natiivi Vive-tuki kokonaan pois..
Hetkeksi kerkesin jo innostumaan sen verran että uutta rattiakin kattelin, mutta sitten avasin Steamin..
Jumalauta Codemasters, pitäkää DLC-rahastuspaskanne.
Pitää olla kyllä täysi retardi joka tällasta rahoitusmallia tukee.
Käsittääksen toi dlc vaan aukaisee noi autot ja radat heti alussa. Muuten kyllä noi autot ja radat löytyy myöhemmin pelistä.
Pessimisti ei pety. Tuntuu pahalta kun online leaderboardit on heti alusta asti täynnä ajajia ja aikoja jotka ovat samoja EK:ita hinkanneet ykkösestä asti, ml. allekirjoittanut. Katoaa vähän se rallin idea kun itsekkin osaa ison osan ralleista jo täysin ulkoa ja tulevat EK:t on sitä samaa.
Peli alkaa olemaan lähempänä remasterointia kuin uutta sisällöllisesti.
Juu, itellä 800+ tuntia dirt 1 takana, ei vaan jaksa ajaa enää noita ekan dirtin ek:ta sitten yhtään enää.
Itseä häiritsee se että "uutta" ei ole kuin ne kaksi pösöä (rx ei kiinnosta pätkääkään) ja loput on ykkösestä.
Nykyään ei enää ajeta noin pitkää pätkää ainakaan Suomessa. Tän vuoden pisin pätkä oli Päijälä vähän vajaa 23km pituudella, kolme eri pätkää oli n. 20km, melkein loput 12-14km ja yksi kahdeksan kilometrin rykäisy Äänekoskella + Harjun hassuttelu.
Myös muissa ralleissa mitä olen katsonut niin pätkät ovat tuollaista 10-20km luokassa nykyään aina. Ja varsinkin hitaammilla autoilla tommoiset on ihan tarpeeksi pitkiä.
Mutta siis joo vanhasta Ouninpohjastahan toi Suomi on tehty.
Sitä mietin millä tekniikalla ne noita tekee. Ihan joku vaan ajaa autolla läpi ja videokuvaa ja sit siitä tehdään, vai perätikö laserskannaavat?
Estering sitten jo uutta seasonia vai? Kun siitä pitäisi(XO:n puolella) maksaa eikä enää mene aiemmalla season passilla.
Huudon määrän voi vain spekuloida sillä kaikkia ei voi miellyttää. Mitä tulee EK:n ja GP:n mallintamiseen niin vertailu näiden tekemisestä on melko turhaa sillä kulutettu aika riippuu täysin EK:n tai GP:n pituudesta tai koosta sekä kuinka paljon mallinnettavaa radan ulkopuolelle jää. Ainakin Assetto Corsa, iRacing, Project Cars ja rFactor 2 ovat kaikki laserskannanneet useita ratoja tai käyttävät jopa samaa dataa jonka kolmas osapuoli on heille myynyt, tämä jättää jo ison työn pois ratojen työstämisestä kun tarkka pohja ja skaala on valmiina(esim. iRacing ja AC jakaa saman datan). Mitä näiden EK pätkien todellisuuteen tulee niin hyvänä esimerkkinä voi tarkastella kuinka uskollinen pelin Ouninpohja todellisuudessa on, ihan hirveästi ei maisema vastaa todellisuutta, joskin pätkä myötäilee pitkälti oikeaa EK:ta.Suurempi huuto ja valitus olisi syntynyt jos näin olisi toimittu. Minusta paljon parempi näin että itse peli sisältää mahdollisimman paljon uutta (ennennäkemätöntä) sisältöä. DLC voi olla kertausta, eihän sitä ole pakko ostaa.
DR1 pätkät saavat uuden elämän jatko-osassa ja näitä ajaa mielikseen vaikka toki täysin uusi sisältö rallipuolelle kelpaisi vaikka korkeampaan hintaan. Ajofysiikat on kuitenkin paljon paremmat verrattuna ykköseen.
Ratapelipuolella samoja ratoja (ja autoja) myydään vuodesta toiseen minimaalisin eroin ja kovin harva valittaa "kierrättämisestä". Kunnollisten (tosielämään) pohjautuvien rallipätkien tekeminen on kuitenkin paljon hitaampaa ja kalliimpaa verrattuna lyhyehköihin GP-ratoihin.
Tästä voi vertailla:
Tuleekos noi season3 ja 4 deluxeen kuuluvaksi vai taas saa kaivaa kuvetta?
Tuleekos noi season3 ja 4 deluxeen kuuluvaksi vai taas saa kaivaa kuvetta?
Kummallisinta on se ettei Dirt 4:ssä ollutta EK-generaattoria ole tuotu tähän, vaikka selvästi moni EK on edelleen tehty toistuvista palasista ja osista.
En väittänytkään etteikö ne perustuisi oikeaan elämään. Tästä huolimatta etenkin DR2 mukana tulleissa radoissa huomaa paljon toistoa tai "tuttuja kohtia" useaan kertaan samalla EK:lla, joskus se vasen kolme on tismalleen samanlainen kuin se toinen vasen kolme 7km sitten.Kaikki pätkät perustuvat samalla tavalla oikeaan elämään kuin ykkösessäkin.
Dirt Rally 2.0 real life locations
Tosin Puolassa ja Australiassa kyllä pari nopeeta kohtaa tuntuu todella samanlaiselta. Ehkä vähän on oijottu tekemisen kanssa ja lätkäisty sama pätkä tietä ja vaan hieman muutettu ympäristöä
Estering kuuluu season kakkoseen.
Minkähän takia se sitten storessa yrittää väittää että 3.99€, tähän asti kaikissa on suoraan lukenut se "omistat tämän" ja sitten vaan ladannut.
PJTierney sanoi:Good to know guys, thanks for that.
I’ll be at work in an hour or 2 so just to get things clear, here’s where I think we’re at for Deluxe players based on comments on social/forum:
- Good - Steam
- Good - PlayStation America
- Bad - PlayStation Europe
- Bad - Xbox
PJTierney sanoi:Hi all.
Looks like this is more than just a simple rollout issue. Will check in with the team first thing in the morning to see what’s going on, assuming nothing gets fixed in the next few hours.
Steam was fine, but the console releases (Sony EU and Xbox) seem to be having trouble.
Will share more when I know more.
Parhaiten asia selviäisi kun suunnistaa Codemastersin foorumille.Minkähän takia se sitten storessa yrittää väittää että 3.99€, tähän asti kaikissa on suoraan lukenut se "omistat tämän" ja sitten vaan ladannut.
Tota oon miettiny että miten on mutta nythän toi selvis! Eli siis en yllättyny yhtään.
Käsi ylös kuka yllättyi!?
Cross-platform (Steam & Oculus Home) multiplayer? :: DiRT Rally General Chat
Onko se Gr B rwd Porsche? Jos on niin laita sen säädöt kuntoon niin on parempi ajaa.Onko tässäkin nyt niin typerä systeemi, että kun olet jollain autolla aloittanut kauden, niin et voi peruuttaa enää valintaasi edes ennen ekaa pätkää?
Ei mitenkään jaksaisi kahlata kautta läpi sittenkään Porchella, ei olekaan takavedot minun juttu. Käyttäytyvät välillä logiikalla, joka ei aukea minulle.
Nyt on kyllä aika analyyttistä meininkiä ja hienoo katella ku tuli ite harrastettua tota n. 20v. sitte ruutuvihko systeemillä RBR.ssä yöt läpeensä.Eka ajot tehty uudella ratilla (Fanatec podium DD1 ja Porsche 918 rim), ihan hyvälle vaikuttaa, ffb asetuksia pitää vielä viilata. Tässä pelissä ei kaikkea varmaankaan saa irti tästä basesta kun ffb:t on mitä on, mutta ihan parin tunnin testailun jälkeen olen ainakin ihan yhtä nopea kuin T300 ratilla.
Tällaisia aikoja tein Freeride customissa (kaikissa vedoissa soft renkaat, 1 vararengas mukana, full road degradation, hc damage).
H3 rwd: BMW M3 e30 (720 astetta, h-kaavio+kytkin, käsijarru)
- Wales, Bronfelen 11,70km (day, dry) 6:26,9
- Wales, River Severn Valley 11,70km (day, dry) 6:22,1
molemmat noista ajoista oikeutti 1.sijaan leaderboardilla
setup jota käytin
Alignment: Front toe 0.00, camber -0.88 / Rear: toe 0.00, camber -0.83
Brakes: 2,380.00Nm, bias 71%
Differential: driving 42%, braking 24%, 40.00Nm
Gears: 0.302(60kph) / 0.407 / 0.525 / 0.677 / 0.836 / 1.000 (198kph) / FD 0.182
Damping: all default
Springs: rh 2.00mm, spr 51.27 arb 11.25 / Rear: rh 2.00mm, spr 36.03, arb 6.40
#
H2 rwd: Fiat 131 Abarth (1080 astetta, h-kaavio+kytkin, käsijarru)
- USA: North Fork Pass 12,50km (day, showers, wet) 6:52,6 (nopein aika leaderboardilla 6:40-6:43 luokkaa Fordilla/Opelilla, tuolla taitaa olla pari cheatti aikaa kärjessä, very hard AI joka vastaa uran Masters level tasoa ajeli 6:40,9 eli aika mahdotonta voittaa vaikka alla olisi nopeampi auto eli Ford tai Opel)
sijoitus 20. leaderboardilla jos parit nopeimmat ajat on cheatteja
setup jota käytin
Alignment: Front: toe 0.00, camber -0.86 / Rear: toe 0.00, camber -0.96
Brakes: 2,070.00Nm, bias 74%
Differential: driving 35%, braking 25%, 25.00Nm
Gears: 0.428(75kph) / 0.555 / 0.709 / 0.887 / 1.069 (187kph) / FD 0.196
Damping: all default
Springs: rh 10.00mm, spr 56.40 arb 9.00 / Rear: rh 10.00mm, spr 41.58, arb 7.36
huomio: setup tehty tuolla märällä soralla shakedownissa niin voi olla erilainen ajettava kuivalla, itsellä oli vähän vaikeuksia hallita tuota autoa mutta saattoi johtua osiltaan sadekelistä ja 1080 kääntöasteesta, mutta setupissakin voi olla jotain parannettavaa
Jaa, hyvä kysymys. Melkein sanoisin, että ehkä jopa aavistuksen vaikeampi. Tuntuu ne tien pientareet olevan jopa hieman brutaalimpia mitä ykkösessä. Tosin en ykköstä ole kyllä ajanut pitkään aikaan.Onko muiden mielestä tuo Wales tässä helpompi ajaa kuin ykkösessä?
Jaa, hyvä kysymys. Melkein sanoisin, että ehkä jopa aavistuksen vaikeampi. Tuntuu ne tien pientareet olevan jopa hieman brutaalimpia mitä ykkösessä. Tosin en ykköstä ole kyllä ajanut pitkään aikaan.
Äärimmäisen hatara muistikuva ykkösestä, mutta kyllä tässä kakkosessa on tullu voltteja vedeltyä Walesissa useamman kerranJust päinvastainen kokemus itselläni. Ykkösessä muutamassa paikassa kun lipsautit yhdenkin renkaan penkereelle tietyissä paikoissa niin mentiin kuperkeikkaa lujaa 180volttia/sekunti. Tässä ne ei oo tuntunut vielä niin flipperibumbereilta
Mitä autoja tarkoitat? 2000cc Citroen C4 tai Focus -07 voi suoraan verrata kun ovat molemmissa peleissä ja nuo voi olla hitaampia tässä pelissä, ainakin sateella paljon huonomman pidon myötä mennään hitaampaa, kun dr1:ssa kuiva vs sade ero oli vain joitain sekunteja niin tässä se on Walesissa n.20s luokkaa esim. Sweet Lamb ek:lla (ehkä tyyliin Citroen C4:lla kuivalla kelillä ehkä 5:40-5:50 ja kovassa sateessa 6:00-6:10Onko muiden mielestä tuo Wales tässä helpompi ajaa kuin ykkösessä?
Omasta mielestä tien leveydessä ei ole eroja. Alentunut vauhti ja autojen "lisääntynyt massa" (ehkä erilainen jousitusmallinnus jolla tuo on luotu?) jonka ansiosta ne ei poukkoile miten sattuu voi selittää ettei ulosajoaja tule yhtä paljon ja tieten että ne ek:t osaa ulkoa jos niitä ajoi dr1.0 :ssa paljon.Tarkoitin oikeastaan että ulosajoja ei tule niin helposti, muistelen että ykkösessä tie olisi vähän kapeampi. Mutta liukasta tässä on ainakin sateella.
Autot joilla testasin oli Lancia 037, Ford Fiesta R5 ja Tommin mitsu.
Omasta mielestä tien leveydessä ei ole eroja. Alentunut vauhti ja autojen "lisääntynyt massa" jonka ansiosta ne ei poukkoile miten sattuu voi selittää ettei ulosajoaja tule yhtä paljon ja tieten että ne ek:t osaa ulkoa jos niitä ajoi dr1.0 :ssa paljon.
Ei tässä pelissä eroja kovin paljon huomaa uudella ratilla. Vähemmän pyörimiskitkaa tossa ainakin on ja ehkä se on parempi kun ajelen myös yli 540asteilla. Forcejakaan ei kovin kovalla viitsi pitää kun silloin kädet ei kestä pitempiä sessioita yli 540asteilla ilman realistisisempia ajotaukoja pätkien välillä. Pitää kokeilla AC Competizionessa että onko parempi ja siinä ehkä voi pitääkin forceja kovellammalla kun rattia käännetään vähemmän ja ehkä myös hitaammin.Kiinnostaisi kyllä kuulla karik134 fiiliksiä sekä eroja vanhaan rattiin verrattuna, varsinkin Dirt Rally 2.0 suhteen. Olisi hyvä vähän päivittää omaa tietämystä ja kuulla muiden kokemuksia tälläisenä T300 Alcantra käyttäjänä. Mentiinkö pätevästä lelusta - > kunnon rattiin?
Tässä näin miettinyt, että tämän nyt tässä alessa ostaisi, mutta en osaa päättää ostanko vain emopelin vai deluxe editionin. Muutenhan ottaisin deluxen, mutta sieltä on tulossa vielä super deluxe
Mahtaako tuo super deluxe sitten sisältää kaikki 4 seasonia.
Toisaalta deluxen kanssa saisi 1&2 kympillä, mutta onko sitten 3&4 ostettavissa erikseen
Näytti olevan steamin arvosteluissa aika paljon negaa tästä delsuhelvetistä. En ihmettele yhtään.
Samaa mieltä olen myös ja ajelen Oculus versiota Riftillä. Varsinkin nyt kun on ruvennut saamaan parempia autoja ja upgradeja niihin niin tulee paremmin esiin ajotuntuma ja forcet jotka molemmat parantuneet isolla harppauksella.Kyllähän tämä vaan hyvä rallipeli on. Kaikki tuntuisi olevan paremmin kuin ykkösessä. Pari eventtiä takana Escortilla (kytkimellä ja H-kaaviolla tietty).
Alkusäädöissä meni parisen tuntia; graffat, ratin säädöt ja ongelmat.
Kävi meinaan palautuskin mielessä kun ei ollut vielä graffat kunnossa ja tuli pätkäisyjä 2-3s välein. Tämä kuitenkin ratkesi nopeasti purkalla (yhden USB-laitteen disablointi ja enablointi). Saa nähdä tuleeko CM koskaan korjaamaan. Ongelma ilmeisesti palaa ratin irroituksen jälkeen.
Indexillä joutui tyytymään tyydyttävään grafiikkaan ja 90fpsään. Mutta toimii!
PS. Jaa niin, deluxen mukana tuli kasa autoja ja rahaa, hankkiuduin niistä eroon. Paitsi en tiedä mikä on se oikea aloituksessa oleva rahamäärä, 200k?
Onko joku jo ajellut Clubeja?
Näin, että asetuksissa oli leaderboard "multi-platform". Tuo antaisi kuvaa, että multi-platform voisikin toimia clubeissa.
Kavereiden kesken olisi kiva ajella omaa liigaa, mut niillä on ocut ja niiden kantsii ostaa se ocu-storesta...
Voin lisätä sinne lisää admineita, niin muutkin voivat tehdä näitä kisoja. (Itse ollut nyt epäaktiivinen.)Iotech clubikin on, mut siinä ei oo kisoja näkynyt olevan
Mitä maita tarkoitat? Mulla on Oculus versiossa aloitus maiden lisäksi mukana Ruotsi, Monte, Saksa ja Wales. En oo ihan varma olivatko ihan alusta asti kun jotenkin tuntuu että ilmestyivät muutama päivä oston jälkeen.Eihän se steamin versio toiminut. Kaikki very lowlle ja edelleen päätä kääntäessä nyki niin samperisti. Eilen sitten Oculus storesta lataukseen ja toimii kuin junan vessa. Oculukselle ei vissiin noita uusia maita ole vielä saatavilla? Ainakaan storessa ei näkynyt ja in- game kauppakaan ei näyttänyt.
Pitäiskö toimia myös Oculus versiolla? Liityin clubiin coden sivulla ja mulla näkyy pelissä kyseinen klubikisa mutta ei aukee. Herjaako jos joku ehdoista pielessä esim. clutch override ja saako olla vai ei? Mitä muita syitä vois olla ettei aukene?Tevetuloa kisomaan! Dirt Rally 2.0 kubeihin lisätty, "4WD Suomi-Sarja"
Klubi-sivu: https://dirtrally2.com/clubs/club/191499
4WD Suomi-Sarja järjestää, nelivetoisten autoluokkien ralleja, kaikissa maissa, vaihtelevilla olosuhteilla. Kisat koostuvat kahdesta päivästä ja 8 EK:sta. Huom. Kilpailuissa käytetään, myös DLC-sisältöä. Jos mielenkiintoa löytyy, niin kevyt SM-sarja aloitetaan myöhemmin lokakuussa, valitulla autoluokalla!
Ensimmäinen 5 rallin mittainen, leikkimielinen sarja alkaa tänään, to 22.8 klo.12:00, jokainen osakilpailu on voimassa 3 vuorokautta ja ensimmäinen testi-sarja päättyy, pe 6.9.
Kilpailut: 1.Monaco/UpTo2000cc 2.Ruotsi/NR4 3.USA/B-ryhmä 4WD 4.Puola/A-ryhmä 5.Uusi-Seelanti/R5
Muuta infoa: Korkeintaan yksi yö-ek/kisa ja sääolosuhteet mukailevat kilpailumaan todellista säätä.
Toimii kaikilla alustoilla: PC/PS4/XBOX
Luokat: NR4/R4, 2000cc, A, B & R5.
Kilpailun pituus: 8 EK:ta
Ajoaika/kisa: 3 päivää
Säännöt: Ei ajoapuja, HC-vauriot, Ohjaamo näkymä
Kilpailu: Huolto 15min, EK1 lyhyt, EK2-3 pitkä, Huolto 30min, EK4-7 pitkä, Huolto 15min, EK8 lyhyt.
Kaikki ajajat ovat tervetulleita kisaamaan tähän klubiin, vauhtiin katsomatta ja hyviä kehitysideoita otetaan vastaan!