Dirt Rally 2.0

Oma ajo helpottui tuolla Porschella, kun sai engine upgradeja siihen auki uran puolelle. Freeplayn puolella homma toimikin hyvin, kun siellä oli ne upgradet käytössä jo vakiona. Sama pätee itsellä kaikkiin takavetoisiin autoihin, hankalaa on ajaminen ilman upgradeja laiskalla koneella.

Group B RWD Porsche on kyllä mahtava auto ajella, siitä on noussut yksi lemppareistani. Voisi kyllä kokeilla säätää siitä vähän kireämpää tykkiä, mutta toisaalta tuollainen letkeä liippari on aika namu ajaa.
 
Eka ajot tehty uudella ratilla (Fanatec podium DD1 ja 32cm Porsche 918 rim), ihan hyvälle vaikuttaa, ffb asetuksia pitää vielä viilata

edit: Nyt DD1 basessa(jossa torque key käytössä) asetukset: ffb 50%, shock&vibr 50% force effect 50%, spring 50%, damper 50% natural damper 10%, natural friction 0%, ffb intensity 50% . Pelissä samat asetukset jotka oli T300:nkin kanssa SAT 42%, WF 42%, TF 42%, SUSP 30%, COLL 0%

Tässä pelissä ei kaikkea varmaankaan saa irti tästä basesta kun ffb:t on mitä on, mutta ihan parin tunnin testailun jälkeen olen ainakin ihan yhtä nopea kuin Thrustmaster T300 basella+30cm alcantara rim ratilla.

Tällaisia aikoja tein Freeride customissa (kaikissa vedoissa soft renkaat, 1 vararengas mukana, full road degradation, hc damage).

H3 rwd: BMW M3 e30 (720 astetta, h-kaavio+kytkin, käsijarru)

- Wales, Bronfelen 11,70km (day, dry) 6:26,9
- Wales, River Severn Valley 11,70km (day, dry) 6:22,1

molemmat noista ajoista oikeutti 1.sijaan leaderboardilla

setup jota käytin
Alignment: Front toe 0.00, camber -0.88 / Rear: toe 0.00, camber -0.83
Brakes: 2,380.00Nm, bias 71%
Differential: driving 42%, braking 24%, 40.00Nm
Gears: 0.302(60kph) / 0.407 / 0.525 / 0.677 / 0.836 / 1.000 (198kph) / FD 0.182
Damping: all default
Springs: rh 2.00mm, spr 51.27 arb 11.25 / Rear: rh 2.00mm, spr 36.03, arb 6.40

#

H2 rwd: Fiat 131 Abarth (1080 astetta, h-kaavio+kytkin, käsijarru)

- USA: North Fork Pass 12,50km (day, showers, wet) 6:52,6 (nopein aika leaderboardilla 6:40-6:43 luokkaa Fordilla/Opelilla, tuolla taitaa olla pari cheatti aikaa kärjessä, very hard AI joka vastaa uran Masters level tasoa ajeli 6:40,9 eli aika mahdotonta voittaa vaikka alla olisi nopeampi auto eli Ford tai Opel)

sijoitus 20. leaderboardilla jos parit nopeimmat ajat on cheatteja

setup jota käytin
Alignment: Front: toe 0.00, camber -0.86 / Rear: toe 0.00, camber -0.96
Brakes: 2,070.00Nm, bias 74%
Differential: driving 35%, braking 25%, 25.00Nm
Gears: 0.428(75kph) / 0.555 / 0.709 / 0.887 / 1.069 (187kph) / FD 0.196
Damping: all default
Springs: rh 10.00mm, spr 56.40 arb 9.00 / Rear: rh 10.00mm, spr 41.58, arb 7.36

huomio: setup tehty tuolla märällä soralla shakedownissa niin voi olla erilainen ajettava kuivalla, itsellä oli vähän vaikeuksia hallita tuota autoa mutta saattoi johtua osiltaan sadekelistä ja 1080 kääntöasteesta, mutta setupissakin voi olla jotain parannettavaa
 
Viimeksi muokattu:
Eka ajot tehty uudella ratilla (Fanatec podium DD1 ja Porsche 918 rim), ihan hyvälle vaikuttaa, ffb asetuksia pitää vielä viilata. Tässä pelissä ei kaikkea varmaankaan saa irti tästä basesta kun ffb:t on mitä on, mutta ihan parin tunnin testailun jälkeen olen ainakin ihan yhtä nopea kuin T300 ratilla.

Tällaisia aikoja tein Freeride customissa (kaikissa vedoissa soft renkaat, 1 vararengas mukana, full road degradation, hc damage).

H3 rwd: BMW M3 e30 (720 astetta, h-kaavio+kytkin, käsijarru)

- Wales, Bronfelen 11,70km (day, dry) 6:26,9
- Wales, River Severn Valley 11,70km (day, dry) 6:22,1

molemmat noista ajoista oikeutti 1.sijaan leaderboardilla

setup jota käytin
Alignment: Front toe 0.00, camber -0.88 / Rear: toe 0.00, camber -0.83
Brakes: 2,380.00Nm, bias 71%
Differential: driving 42%, braking 24%, 40.00Nm
Gears: 0.302(60kph) / 0.407 / 0.525 / 0.677 / 0.836 / 1.000 (198kph) / FD 0.182
Damping: all default
Springs: rh 2.00mm, spr 51.27 arb 11.25 / Rear: rh 2.00mm, spr 36.03, arb 6.40

#

H2 rwd: Fiat 131 Abarth (1080 astetta, h-kaavio+kytkin, käsijarru)

- USA: North Fork Pass 12,50km (day, showers, wet) 6:52,6 (nopein aika leaderboardilla 6:40-6:43 luokkaa Fordilla/Opelilla, tuolla taitaa olla pari cheatti aikaa kärjessä, very hard AI joka vastaa uran Masters level tasoa ajeli 6:40,9 eli aika mahdotonta voittaa vaikka alla olisi nopeampi auto eli Ford tai Opel)

sijoitus 20. leaderboardilla jos parit nopeimmat ajat on cheatteja

setup jota käytin
Alignment: Front: toe 0.00, camber -0.86 / Rear: toe 0.00, camber -0.96
Brakes: 2,070.00Nm, bias 74%
Differential: driving 35%, braking 25%, 25.00Nm
Gears: 0.428(75kph) / 0.555 / 0.709 / 0.887 / 1.069 (187kph) / FD 0.196
Damping: all default
Springs: rh 10.00mm, spr 56.40 arb 9.00 / Rear: rh 10.00mm, spr 41.58, arb 7.36

huomio: setup tehty tuolla märällä soralla shakedownissa niin voi olla erilainen ajettava kuivalla, itsellä oli vähän vaikeuksia hallita tuota autoa mutta saattoi johtua osiltaan sadekelistä ja 1080 kääntöasteesta, mutta setupissakin voi olla jotain parannettavaa
Nyt on kyllä aika analyyttistä meininkiä ja hienoo katella ku tuli ite harrastettua tota n. 20v. sitte ruutuvihko systeemillä RBR.ssä yöt läpeensä.
Ny ei enää jaksa, ny vaa ajetaan ja naatiskellaan.
 
Onko muiden mielestä tuo Wales tässä helpompi ajaa kuin ykkösessä?
Jaa, hyvä kysymys. Melkein sanoisin, että ehkä jopa aavistuksen vaikeampi. Tuntuu ne tien pientareet olevan jopa hieman brutaalimpia mitä ykkösessä. Tosin en ykköstä ole kyllä ajanut pitkään aikaan.
 
Jaa, hyvä kysymys. Melkein sanoisin, että ehkä jopa aavistuksen vaikeampi. Tuntuu ne tien pientareet olevan jopa hieman brutaalimpia mitä ykkösessä. Tosin en ykköstä ole kyllä ajanut pitkään aikaan.

Just päinvastainen kokemus itselläni. Ykkösessä muutamassa paikassa kun lipsautit yhdenkin renkaan penkereelle tietyissä paikoissa niin mentiin kuperkeikkaa lujaa 180volttia/sekunti. Tässä ne ei oo tuntunut vielä niin flipperibumbereilta
 
Just päinvastainen kokemus itselläni. Ykkösessä muutamassa paikassa kun lipsautit yhdenkin renkaan penkereelle tietyissä paikoissa niin mentiin kuperkeikkaa lujaa 180volttia/sekunti. Tässä ne ei oo tuntunut vielä niin flipperibumbereilta
Äärimmäisen hatara muistikuva ykkösestä, mutta kyllä tässä kakkosessa on tullu voltteja vedeltyä Walesissa useamman kerran :D
 
Onko muiden mielestä tuo Wales tässä helpompi ajaa kuin ykkösessä?
Mitä autoja tarkoitat? 2000cc Citroen C4 tai Focus -07 voi suoraan verrata kun ovat molemmissa peleissä ja nuo voi olla hitaampia tässä pelissä, ainakin sateella paljon huonomman pidon myötä mennään hitaampaa, kun dr1:ssa kuiva vs sade ero oli vain joitain sekunteja niin tässä se on Walesissa n.20s luokkaa esim. Sweet Lamb ek:lla (ehkä tyyliin Citroen C4:lla kuivalla kelillä ehkä 5:40-5:50 ja kovassa sateessa 6:00-6:10

Dr1.0 nopein aika Sweet Lambissa ehkä Focus -07:lla 5:30-5:32 niin tässä pelissä time trialissa ei ehkä päästä noin kovaa. River severn valleyn nopein aika 5:38,2

edit: nyt on ajettu River Severn Valley Focus -07:lla time trialissa, aika 5:56.0 ja 2s saisin helposti pois, nopein aika siellä on nyt 5:45,9 (driver55 Focus -07:lla) eli n.7s hitaampi kuin DR1.0 wr(5:38,2).
 
Viimeksi muokattu:
Tarkoitin oikeastaan että ulosajoja ei tule niin helposti, muistelen että ykkösessä tie olisi vähän kapeampi. Mutta liukasta tässä on ainakin sateella.

Autot joilla testasin oli Lancia 037, Ford Fiesta R5 ja Tommin mitsu.
 
Tarkoitin oikeastaan että ulosajoja ei tule niin helposti, muistelen että ykkösessä tie olisi vähän kapeampi. Mutta liukasta tässä on ainakin sateella.

Autot joilla testasin oli Lancia 037, Ford Fiesta R5 ja Tommin mitsu.
Omasta mielestä tien leveydessä ei ole eroja. Alentunut vauhti ja autojen "lisääntynyt massa" (ehkä erilainen jousitusmallinnus jolla tuo on luotu?) jonka ansiosta ne ei poukkoile miten sattuu voi selittää ettei ulosajoaja tule yhtä paljon ja tieten että ne ek:t osaa ulkoa jos niitä ajoi dr1.0 :ssa paljon.
 
Omasta mielestä tien leveydessä ei ole eroja. Alentunut vauhti ja autojen "lisääntynyt massa" jonka ansiosta ne ei poukkoile miten sattuu voi selittää ettei ulosajoaja tule yhtä paljon ja tieten että ne ek:t osaa ulkoa jos niitä ajoi dr1.0 :ssa paljon.

Hyviä pointteja, nuo pätkät todellakin osaa ulkoa.

Olisi ollut hienoa jos olisivat lisänneet pari uutta pätkää näihin ykkösen ralleihin.
 
Group B 4WD HC. Tein tommosen clubin B-ryhmän nelivedoille. Käykää liittyy mukaan niin saadaan kunnon kisat aikaan. 10 kisaa jokaisessa 12 ek:ta. Viikko aikaa ajaa aina yksi kisa. Yhdellä huollolla mennään.
 
Latailen nyt Steamin versiota testiin, Oculus oli ja toimi ok (palautun vielä), mutta haluan nyt vielä testata reilusti halvemman Steamin version. Rift S käytössä.
 
Hommasin tämän pelin kun tuli VR tuki. Ei enää viitsi pelata autopelejä näytöltä.
On kyllä iso parannus ajomallinnuksessa DR1:n verrattuna. Ei enää tunnu siltä, että auto painaa rantapallon verran.

Monilla vissiin ollu ongelmia fps:n kanssa, mutta itellä toiminu sulavasti suurimassa osassa kenttiä.
140% SS, 2xMSAA. Jossain kentissä täytyy tiputtaa shaderit loweille, että saa stabiilin 90fps. Muutkin asetukset toki optimoitu kuntoon.

Harmittavaa kyllä, että varjoissa ja valaistuksessa otettu takapakkia. Ihan sama mitkä asetukset, niin varjot ja valot etenkin yöllä vastaa suurinpiirtein DR1:n ultra loweja.
Nuo voi kuitenkin antaa anteeksi paljon paremman ajotuntuman ja sisällön takia.

Toinen asia, joka vaatisi fiksausta on hudi. Ei meinaa saada selvää ainakaan mun Lenovo Explorerilla.
 
Tässä mun ajoa Fanatec Podium DD1 ratilla jonka juuri hankin, R5 Peugeot 208, Wales: Bronfelen 5:57,9 (videon lisätiedoissa auton setuppi)

 
Ajai. Just olen tuota DD1:sta itsekkin kuolannut, mutta vielä on hieman budjetti vajaa sille. Mutta ehkä vielä jonain päivänä tai vuonna se on laitettava itelläkin.
 
Kiinnostaisi kyllä kuulla karik134 fiiliksiä sekä eroja vanhaan rattiin verrattuna, varsinkin Dirt Rally 2.0 suhteen. Olisi hyvä vähän päivittää omaa tietämystä ja kuulla muiden kokemuksia tälläisenä T300 Alcantra käyttäjänä. Mentiinkö pätevästä lelusta - > kunnon rattiin?
 
Kiinnostaisi kyllä kuulla karik134 fiiliksiä sekä eroja vanhaan rattiin verrattuna, varsinkin Dirt Rally 2.0 suhteen. Olisi hyvä vähän päivittää omaa tietämystä ja kuulla muiden kokemuksia tälläisenä T300 Alcantra käyttäjänä. Mentiinkö pätevästä lelusta - > kunnon rattiin?
Ei tässä pelissä eroja kovin paljon huomaa uudella ratilla. Vähemmän pyörimiskitkaa tossa ainakin on ja ehkä se on parempi kun ajelen myös yli 540asteilla. Forcejakaan ei kovin kovalla viitsi pitää kun silloin kädet ei kestä pitempiä sessioita yli 540asteilla ilman realistisisempia ajotaukoja pätkien välillä. Pitää kokeilla AC Competizionessa että onko parempi ja siinä ehkä voi pitääkin forceja kovellammalla kun rattia käännetään vähemmän ja ehkä myös hitaammin.
 
Viimeksi muokattu:
Tässä näin miettinyt, että tämän nyt tässä alessa ostaisi, mutta en osaa päättää ostanko vain emopelin vai deluxe editionin. Muutenhan ottaisin deluxen, mutta sieltä on tulossa vielä super deluxe :facepalm:

Mahtaako tuo super deluxe sitten sisältää kaikki 4 seasonia.
Toisaalta deluxen kanssa saisi 1&2 kympillä, mutta onko sitten 3&4 ostettavissa erikseen :confused:

Näytti olevan steamin arvosteluissa aika paljon negaa tästä delsuhelvetistä. En ihmettele yhtään.
 
Tässä näin miettinyt, että tämän nyt tässä alessa ostaisi, mutta en osaa päättää ostanko vain emopelin vai deluxe editionin. Muutenhan ottaisin deluxen, mutta sieltä on tulossa vielä super deluxe :facepalm:

Mahtaako tuo super deluxe sitten sisältää kaikki 4 seasonia.
Toisaalta deluxen kanssa saisi 1&2 kympillä, mutta onko sitten 3&4 ostettavissa erikseen :confused:

Näytti olevan steamin arvosteluissa aika paljon negaa tästä delsuhelvetistä. En ihmettele yhtään.

Seasonit 3 ja 4 ovat myös kait erikseen ostettavissa kun ilmestyvät ehkä n. 13€ hintaan/kpl tai voi ostaa season 3+4 passin joka varmaan maksaa n.20€.
Season 4 taisi sisältää vain RX-juttuja.

Super deluxen pitäisi sisältää emopeli + season 1-4 ja sen hinta voi olla aluksi korkeampi esim. 59,99 - 69,99€ eli enemmän kuin nykyinen deluxe edition(emopeli +season 1-2) alehintaan 37,49€ +season 3-4 pass ehkä n.20€ = ~57,50€. Voi olla että arvio season 3-4 passin hinnasta on väärä, se voi olla 25€(yksittäinen season n.15€) mutta joku 30€ season 3-4 passista jossa on kuitenkin puolet kierrätettyä matskua (Finland, Greece ralli lokaatiot) on ehkä turhan paljon.

edit: deluxe alehinta 37,50€ +season 3-4 passi 27€ = 64,50€
mutta silloin kun Super Deluxe (emopeli +season 1-4) tulee niin sen alennukseton hinta voi olla esim. 70€.
 
Viimeksi muokattu:
Just tänään Codemastersin tyyppi kirjoitti että S03&S04 maksaa saman mitä S01&S02 eli normaali hinta 27eur.
Estering, Germany - Available Now

Itelle olis riittänyt pelkkä S03, mutta kun ei saa erikseen niin ostettava sitten molemmat.
Joko normaalihinnalla tai kun taas tulee -50% alennukseen.
Tietty vois ostaa vain Kreikan ja Suomen yhteishintaan 7eur.

Super Deluxessa on sitten tosiaan kaikki ja lienee paras vaihtoehto (etenkin -50% alesta) jos ei peliä vielä ole.
 
Viimeksi muokattu:
Kyllähän tämä vaan hyvä rallipeli on. Kaikki tuntuisi olevan paremmin kuin ykkösessä. Pari eventtiä takana Escortilla (kytkimellä ja H-kaaviolla tietty).
Alkusäädöissä meni parisen tuntia; graffat, ratin säädöt ja ongelmat.
Kävi meinaan palautuskin mielessä kun ei ollut vielä graffat kunnossa ja tuli pätkäisyjä 2-3s välein. Tämä kuitenkin ratkesi nopeasti purkalla (yhden USB-laitteen disablointi ja enablointi). Saa nähdä tuleeko CM koskaan korjaamaan. Ongelma ilmeisesti palaa ratin irroituksen jälkeen.
Indexillä joutui tyytymään tyydyttävään grafiikkaan ja 90fpsään. Mutta toimii!

PS. Jaa niin, deluxen mukana tuli kasa autoja ja rahaa, hankkiuduin niistä eroon. Paitsi en tiedä mikä on se oikea aloituksessa oleva rahamäärä, 200k?
 
Viimeksi muokattu:
Kyllähän tämä vaan hyvä rallipeli on. Kaikki tuntuisi olevan paremmin kuin ykkösessä. Pari eventtiä takana Escortilla (kytkimellä ja H-kaaviolla tietty).
Alkusäädöissä meni parisen tuntia; graffat, ratin säädöt ja ongelmat.
Kävi meinaan palautuskin mielessä kun ei ollut vielä graffat kunnossa ja tuli pätkäisyjä 2-3s välein. Tämä kuitenkin ratkesi nopeasti purkalla (yhden USB-laitteen disablointi ja enablointi). Saa nähdä tuleeko CM koskaan korjaamaan. Ongelma ilmeisesti palaa ratin irroituksen jälkeen.
Indexillä joutui tyytymään tyydyttävään grafiikkaan ja 90fpsään. Mutta toimii!

PS. Jaa niin, deluxen mukana tuli kasa autoja ja rahaa, hankkiuduin niistä eroon. Paitsi en tiedä mikä on se oikea aloituksessa oleva rahamäärä, 200k?
Samaa mieltä olen myös ja ajelen Oculus versiota Riftillä. Varsinkin nyt kun on ruvennut saamaan parempia autoja ja upgradeja niihin niin tulee paremmin esiin ajotuntuma ja forcet jotka molemmat parantuneet isolla harppauksella.
Ratin ja autojen säätöihin en ole vielä koskenut ollenkaan ja tuntuu ettei ihan heti tarvitsekaan.
VR näkymän resetointi suoraan jollain bindattavalla napilla ja replayn näkyminen VR.nä ovat puutteita mitkä pitäis korjata ensitilassa niin arvosana nousis kahdella pykälällä vielä.
ps. hitto tuli mieleen että olikohan tolle replaylle VR tilan valinta setupeissa?
 
Onko joku jo ajellut Clubeja?
Näin, että asetuksissa oli leaderboard "multi-platform". Tuo antaisi kuvaa, että multi-platform voisikin toimia clubeissa.
Kavereiden kesken olisi kiva ajella omaa liigaa, mut niillä on ocut ja niiden kantsii ostaa se ocu-storesta...
 
Onko joku jo ajellut Clubeja?
Näin, että asetuksissa oli leaderboard "multi-platform". Tuo antaisi kuvaa, että multi-platform voisikin toimia clubeissa.
Kavereiden kesken olisi kiva ajella omaa liigaa, mut niillä on ocut ja niiden kantsii ostaa se ocu-storesta...

Kyllä ajelen yhden tutun clubia, jolla itsellään xbox ja mulla PC.

Iotech clubikin on, mut siinä ei oo kisoja näkynyt olevan
 
Eihän se steamin versio toiminut. Kaikki very lowlle ja edelleen päätä kääntäessä nyki niin samperisti. Eilen sitten Oculus storesta lataukseen ja toimii kuin junan vessa. Oculukselle ei vissiin noita uusia maita ole vielä saatavilla? Ainakaan storessa ei näkynyt ja in- game kauppakaan ei näyttänyt.
 
Eihän se steamin versio toiminut. Kaikki very lowlle ja edelleen päätä kääntäessä nyki niin samperisti. Eilen sitten Oculus storesta lataukseen ja toimii kuin junan vessa. Oculukselle ei vissiin noita uusia maita ole vielä saatavilla? Ainakaan storessa ei näkynyt ja in- game kauppakaan ei näyttänyt.
Mitä maita tarkoitat? Mulla on Oculus versiossa aloitus maiden lisäksi mukana Ruotsi, Monte, Saksa ja Wales. En oo ihan varma olivatko ihan alusta asti kun jotenkin tuntuu että ilmestyivät muutama päivä oston jälkeen.
 
Tevetuloa kisomaan! Dirt Rally 2.0 kubeihin lisätty, "4WD Suomi-Sarja"

drc-suomi-sarja-jpg.2167



Klubi-sivu: https://dirtrally2.com/clubs/club/191499

4WD Suomi-Sarja järjestää, nelivetoisten autoluokkien ralleja, kaikissa maissa, vaihtelevilla olosuhteilla. Kisat koostuvat kahdesta päivästä ja 8 EK:sta. Huom. Kilpailuissa käytetään, myös DLC-sisältöä. Jos mielenkiintoa löytyy, niin kevyt SM-sarja aloitetaan myöhemmin lokakuussa, valitulla autoluokalla!

Ensimmäinen 5 rallin mittainen, leikkimielinen sarja alkaa tänään, to 22.8 klo.12:00, jokainen osakilpailu on voimassa 3 vuorokautta ja ensimmäinen testi-sarja päättyy, pe 6.9.

Kilpailut: 1.Monaco/UpTo2000cc 2.Ruotsi/NR4 3.USA/B-ryhmä 4WD 4.Puola/A-ryhmä 5.Uusi-Seelanti/R5

Muuta infoa: Korkeintaan yksi yö-ek/kisa ja sääolosuhteet mukailevat kilpailumaan todellista säätä.

Toimii kaikilla alustoilla: PC/VR/PS4/XBOX
Huom! Tarvitset myös DLC sisällön.
Luokat: NR4/R4, 2000cc, A, B & R5.
Kilpailun pituus: 8 EK:ta
Ajoaika/kisa: 3 päivää
Säännöt: Ei ajoapuja, HC-vauriot, Ohjaamo näkymä
Kilpailu: Huolto 15min, EK1 lyhyt, EK2-3 pitkä, Huolto 30min, EK4-7 pitkä, Huolto 15min, EK8 lyhyt.

Kaikki ajajat ovat tervetulleita kisaamaan tähän klubiin, vauhtiin katsomatta ja hyviä kehitysideoita otetaan vastaan!
 
Viimeksi muokattu:
Tevetuloa kisomaan! Dirt Rally 2.0 kubeihin lisätty, "4WD Suomi-Sarja"

drc-suomi-sarja-jpg.2167



Klubi-sivu: https://dirtrally2.com/clubs/club/191499

4WD Suomi-Sarja järjestää, nelivetoisten autoluokkien ralleja, kaikissa maissa, vaihtelevilla olosuhteilla. Kisat koostuvat kahdesta päivästä ja 8 EK:sta. Huom. Kilpailuissa käytetään, myös DLC-sisältöä. Jos mielenkiintoa löytyy, niin kevyt SM-sarja aloitetaan myöhemmin lokakuussa, valitulla autoluokalla!

Ensimmäinen 5 rallin mittainen, leikkimielinen sarja alkaa tänään, to 22.8 klo.12:00, jokainen osakilpailu on voimassa 3 vuorokautta ja ensimmäinen testi-sarja päättyy, pe 6.9.

Kilpailut: 1.Monaco/UpTo2000cc 2.Ruotsi/NR4 3.USA/B-ryhmä 4WD 4.Puola/A-ryhmä 5.Uusi-Seelanti/R5

Muuta infoa: Korkeintaan yksi yö-ek/kisa ja sääolosuhteet mukailevat kilpailumaan todellista säätä.

Toimii kaikilla alustoilla: PC/PS4/XBOX
Luokat: NR4/R4, 2000cc, A, B & R5.
Kilpailun pituus: 8 EK:ta
Ajoaika/kisa: 3 päivää
Säännöt: Ei ajoapuja, HC-vauriot, Ohjaamo näkymä
Kilpailu: Huolto 15min, EK1 lyhyt, EK2-3 pitkä, Huolto 30min, EK4-7 pitkä, Huolto 15min, EK8 lyhyt.

Kaikki ajajat ovat tervetulleita kisaamaan tähän klubiin, vauhtiin katsomatta ja hyviä kehitysideoita otetaan vastaan!
Pitäiskö toimia myös Oculus versiolla? Liityin clubiin coden sivulla ja mulla näkyy pelissä kyseinen klubikisa mutta ei aukee. Herjaako jos joku ehdoista pielessä esim. clutch override ja saako olla vai ei? Mitä muita syitä vois olla ettei aukene?
 
Pitäiskö toimia myös Oculus versiolla? Liityin clubiin coden sivulla ja mulla näkyy pelissä kyseinen klubikisa mutta ei aukee. Herjaako jos joku ehdoista pielessä esim. clutch override ja saako olla vai ei? Mitä muita syitä vois olla ettei aukene?

Crossplatfor on päällä, joten pitäisi päästä Codemastersin tiedotteen mukaan, myös Oculus-versiolla.

Tuossa vielä Codemastersin vastaus, VR-kysymyksiin: DiRT Rally 2.0: VR FAQ & Performance Guide

Pääsetkö ajamaan muita clubeja Oculus versiolla? Onku sulla DLC-lisurit ja asennettuna? Tuossaa sarjassa on kaks rallia dlc:stä, Monte ja Ruotsi, sekä Up to 2000cc luokka.

Clutch override saa olla tietääkseni päällä. Saattaa jopa ottaa tarvittavat ajoavut automaattisesti pois.
 
Viimeksi muokattu:
Crossplatfor on päällä, joten pitäisi päästä Codemastersin tiedotteen mukaan, myös Oculus-versiolla.

Tuossa vielä Codemasterin vastaus, VR-kysymyksiin: DiRT Rally 2.0: VR FAQ & Performance Guide

Pääsetkö ajamaan muita clubeja Oculus versiolla? Onku sulla DLC-lisurit ja asennettuna? Tuossaa sarjassa on kaks rallia dlc:stä, Monte ja Ruotsi, sekä Up to 2000cc luokka.

Clutch override saa olla tietääkseni päällä. Saattaa jopa ottaa tarvittavat ajoavut automaattisesti pois.
No perskules, multahan puuttuu kalustoo! Pitää äkkiä ruveta tienaamaan että saa ostettua Up to 2000 ja R5 autot. Maat läytyy.

edit. Time trialissa Up to 2000 autot löytyy mutta caragen ostolistalta taas ei.
Pitääköhän ne tienata sinne jollain tasosuorituksilla? R5.t löytyy caragen ostettavista mut puuttuu hynää.:vihellys:

edit 2. Oon siellä clubissa nyt sitte steam versiolla Ukki1 ja oculus versiolla Ukki64 nimillä kun steam versiolla oli tienattu tota kalustoo. Oculus versiolla päästää sisään varmaankin sit ku oon saanu sinnekkin oikeet autot.
Onneks eläkeläisellä on aikaa veivata.:cigar2:
 
Viimeksi muokattu:
No perskules, multahan puuttuu kalustoo! Pitää äkkiä ruveta tienaamaan että saa ostettua Up to 2000 ja R5 autot. Maat läytyy.

edit. Time trialissa Up to 2000 autot löytyy mutta caragen ostolistalta taas ei.
Pitääköhän ne tienata sinne jollain tasosuorituksilla? R5.t löytyy caragen ostettavista mut puuttuu hynää.:vihellys:

Sun ei tarvii hankkia club-raceja varten autoja pelissä carageen, koska ne ajetaan freeplayn puolella.

Sulla on suoraan valittavissa clubi-kisaan kaikki tarvittavat autot, täysillä päivityksillä. Nämä klubi-kisat löytyy nykyään pelissä ”Freeplay” -sivulta, Club -osiosta.

Siellä näkyy kaikki clubit joihin olet nettisivun kautta joinannut ja jos kisa aktiivisena, niin pääsee ajamaan. Seuraavaksi tulee näkyviin kisan EKoot ja auton valinta, siitä siirrytään ekaan huoltoon ja sieltä sit ajamaan :)
 
Viimeksi muokattu:
Sun ei tarvii hankkia club-raceja varten autoja pelissä carageen, koska ne ajetaan freeplayn puolella.

Sulla on suoraan valittavissa clubi-kisaan kaikki tarvittavat autot, täysillä päivityksillä. Nämä klubi-kisat löytyy nykyään pelissä ”Freeplay” -sivulta, Club -osiosta.

Siellä näkyy kaikki clubit joihin olet nettisivun kautta joinannut ja jos kisa aktiivisena, niin pääsee ajamaan. Seuraavaksi tulee näkyviin kisan EKoot ja auton valinta, siitä siirrytään ekaan huoltoon ja sieltä sit ajamaan :)
Joo pääsin ajamaan tolla steam versiolla ja vedin Monten jo läpi mutta Oculus versiolla ei päästä sisään vaan ruudun vasemmassa yläkulmassa keltanen pohja tekstillä "upcoming".
Kumminkin näyttää coden klubi sivulla tulosluettelon vaikka kirjaudun Oculus version tunnuksilla. Nimenä vaihtelee kolme eri Ukkixx nimeä riippuen mistä katsoo?
Ei antanut kirjautua Oculus versiossa Racenettiin samalla maililla mikä oli steam versiossa käytössä? Veikkaan että sählinki johtuu nyt siitä.
Eli mulla on nyt Racenetissä kaks profiilia mitkä kumminkin varmaan jonkun IP tiedon tai muun kautta menee yhteen ja välillä erikseen? :eek::lol:
 
Viimeksi muokattu:
Onko pelissä saavutukset ja ostetut autot sidottu profiilin kautta Racenettiin eli häviääkö ne taivaan tuuliin jos yritän muuttaa Oculus version profiilin samaksi kun Steam versiossa on ja sitten kirjautua Steam version tunnuksilla Racenettiin Oculus versiossa?
Eli jos painan pelissä Racenet valikon vaihtoehtoa unlink account niin häviääkö kaikki vai palautuuko jos kirjautuu alkuperäisillä tunnuksilla uudelleen jos toi em. kokeilu ei onnistu?
 
Onko tosiaan niin että vanhempien logitech rattien kanssa ei tee enään mitään kun profileria ei saa mistään ladattua? Gaming software ei tunnista DFGT:tä :facepalm:
 
Onko tosiaan niin että vanhempien logitech rattien kanssa ei tee enään mitään kun profileria ei saa mistään ladattua? Gaming software ei tunnista DFGT:tä :facepalm:
G27 toimii täällä. Eikö muka löydy profileria?
Itellä on sen asennusfilu tallessa, se kun oikuttelee aina, jos ratin irrottaa (ja joskus muutenkin).
 
G27 toimii täällä. Eikö muka löydy profileria?
Itellä on sen asennusfilu tallessa, se kun oikuttelee aina, jos ratin irrottaa (ja joskus muutenkin).

Tai siis asennustiedosto löytyy netistä, mutta kun ohjelmaa koittaa asentaa niin sanoo että on olevinaan valmis ja ohjelmaa kun koittaa etsiä koneelta niin sitä ei löydy :D
 
Tai siis asennustiedosto löytyy netistä, mutta kun ohjelmaa koittaa asentaa niin sanoo että on olevinaan valmis ja ohjelmaa kun koittaa etsiä koneelta niin sitä ei löydy :D
Ccleanerilla tmv. rekisterit puhtaaksi poiston jälkeen. Ja ratin liittäminen vasta kun asennus sitä pyytää.
Josko tuo auttaisi.
 
Muistutuksena, vielä ehtii ajamaan ekan kisan 4WD Suomi-Sarjaa, Montessa 8EK:ta UpTo2000cc luokkaa. Ajoaika päättyy huomenna su klo.12

Linkki Klubiin: DiRT Rally 2.0

Sunnuntaina aukee fb-sivut, missä paremmin esillä tulokset ja tarkempaa infoa systeemistä.
 
Muistutuksena, vielä ehtii ajamaan ekan kisan 4WD Suomi-Sarjaa, Montessa 8EK:ta UpTo2000cc luokkaa. Ajoaika päättyy huomenna su klo.12

Linkki Klubiin: DiRT Rally 2.0

Sunnuntaina aukee fb-sivut, missä paremmin esillä tulokset ja tarkempaa infoa systeemistä.
Saatkohan mistään aktivoitua clubia myös Oculus version käyttäjille?
Alla Steam- ja Oculus version Clubi sivut:
Club Steam.PNG
Club Oculus.PNG


Kattelin Clubi tuloksia filtterillä "Oculus" niin ei yhtään tulosta eli ei varmaan pääse kukaan Oculus version käyttäjä tähän kisaan.
Testasin muista Clubeista CIRKELTREK nimistä ja toimi ihan OK Oculus versiolla!

Edit! Nyt tää rupee selviin kun kattoin Clubin erikoiskoe tietoja niin siellähän näky USA.n pätkät. Autot sinne saa näköjään vaikka ei ois ostettuna kun on freeplay puolella mutta Monte ja Ruotsi ei tuukkaa vaikka mä pystyn niitä freeplay puolella ajamaan mutta kun ei ookkaan DLC.nä niinku luulin et ne jo siel on ja nehän tulee Oculus versioon ties millon.
Elikkäs Oculus versiolla pääsee tähän Clubiin ajamaan sitten kun USA.n osakilpailu alkaa.
Näin pähkäilin mutten oo varma, enään mistää.....
 
Viimeksi muokattu:
Saatkohan mistään aktivoitua clubia myös Oculus version käyttäjille?
Alla Steam- ja Oculus version Clubi sivut:
Club Steam.PNG
Club Oculus.PNG


Kattelin Clubi tuloksia filtterillä "Oculus" niin ei yhtään tulosta eli ei varmaan pääse kukaan Oculus version käyttäjä tähän kisaan.
Testasin muista Clubeista CIRKELTREK nimistä ja toimi ihan OK Oculus versiolla!

Edit! Nyt tää rupee selviin kun kattoin Clubin erikoiskoe tietoja niin siellähän näky USA.n pätkät. Autot sinne saa näköjään vaikka ei ois ostettuna kun on freeplay puolella mutta Monte ja Ruotsi ei tuukkaa vaikka mä pystyn niitä freeplay puolella ajamaan mutta kun ei ookkaan DLC.nä niinku luulin et ne jo siel on ja nehän tulee Oculus versioon ties millon.
Elikkäs Oculus versiolla pääsee tähän Clubiin ajamaan sitten kun USA.n osakilpailu alkaa.
Näin pähkäilin mutten oo varma, enään mistää.....

Juu, pähkäilit oikein. Oculucsella ei näköjään pääse vielä ajamaan kaikkea, lukee tuolla kehittäjän vr-infossa. Lisäävät täyden tuen myöhemmin.

Klubin asetuksissa ”multi platform” päällä, joten järjestäjänä ei muuta tehtävissä, kun ideana käyttää myös dlc-sisältöä.

Voidaan tietysti ajaa lokakuussa eka kunnon kausi ihan perus-sisällöllä, jos ei Oculus tuki ole parantunut, niin pääsee kaikki ottamaan osaa sarjaan.
 
Voidaan tietysti ajaa lokakuussa eka kunnon kausi ihan perus-sisällöllä, jos ei Oculus tuki ole parantunut, niin pääsee kaikki ottamaan osaa sarjaan.
Varmaan melko marginaalinen joukko kellä pelkkä Oculus versio, eikä näin ollen pääsisi Sinun klubiasi pelaamaan. En jaksaisi asiasta stressata vaan teet kuten hyvältä tuntuu :)

Jos EK:n järjestyksiä joskus mietit klubeihin, niin tässä vielä tämä lista jonka kerran selvittelin:
ARGENTINA
- Camino de acantilados y rocas (A->B)
- La Merced (B->C)
- Las Juntas (A->C)
- El Rodeo (C->B)
- Camino de acantilados y rocas inverso (B->A)
- Camino a La Puerta (C->A)
- Miraflores (D->E)
- Camino a Coneta (E->F)
- Valle de los puentes (D->F)
- San Isidro (F->E)
- Huillaprima (E->D)
- Valle de los puentes a la inversa (F->D)

AUSTRALIA
- Rockton Plains (A->B)
- Yambulla Mountain Ascent (B->C)
- Mount Kaye Pass (A->C)
- Yambulla Mountain Descent (C->B)
- Rockton Plains Reverse (B->A)
- Mount Kaye Pass Reverse (C->A)
- Noorinbee Ridge Ascent (D->E)
- Bondi Forest (E->F)
- Chandlers Creek (D->F)
- Taylor Farm Sprint (F->E)
- Noorinbee Ridge Descent (E->D)
- Chandlers Creek Reverse (F->D)

GERMANY
- Waldaufstieg (A->B)
- Kreuzungsring (B->C)
- Oberstein (A->C)
- Kreuzungsring Reverse (C->B)
- Waldabstieg (B->A)
- Frauenberg (C->A)
- Verbundsring (D->E)
- Innerer Feld-Sprint (umgekehrt) (E->F)
- Hammerstein (D->F)
- Innerer Feld-Sprint (F->E)
- Verbundsring Reverse (E->D)
- Ruschberg (F->D)

MONTE CARLO
- Gordolon - Courte montee (A->B)
- Col de Turini sprint en Montee (B->C)
- Pra d'Alart (A->C)
- Col de Turini - Sprint en descente (C->B)
- Cold de Turini - Descente (B->A)
- Cold de Turini Depart (C->A)
- Col de Turini - Depart en descente (D->E)
- Route de Turini Descente (E->F)
- Vallee descendante (D->F)
- Approche du Col de Turini - Montee (F->E)
- Route de Turini Montee (E->D)
- Route de Turini (F->D)

NEW ZEALAND
- Te Awanga Sprint Forward (A->B)
- Ocean Beach Sprint Rverse (B->C)
- Te Awange Forward (A->C)
- Ocean Beach Sprint Forward (C->B)
- Te Awanga Sprint Reverse (B->A)
- Ocean Beach (C->A)
- Elsthorpe Sprint Forward (D->E)
- Waimara Sprint Reverse (E->F)
- Waimara Point Forward (D->F)
- Waimra Sprint Forward (F->E)
- Elsthorpe Sprint Reverse (E->D)
- Waimara Point Reverse (F->D)

POLAND
- Kopina (A->B)
- Borysik (B->C)
- Zarobka (A->C)
- Marynka (C->B)
- Jozefin (B->A)
- Zagorze (C->A)
- Czarny Las (D->E)
- Jagodno (E->F)
- Jeziore Rotcze (D->F)
- Lejno (F->E)
- Jezioro Lukie (E->D)
- Zienki (F->D)

SPAIN
- Ascenso por valle el Gualet (A->B)
- Ascenso bosque Montverd (B->C)
- Comienzo De Bellriu (A->C)
- Vinedos dentro del valle Parra (C->B)
- Salida desde Montverd (B->A)
- Final de Bellriu (C->A)
- Descenso por carretera (D->E)
- Vinedos Dardenya inversa (E->F)
- Centenera (D->F)
- Vinedos Dardenya (F->E)
- Subida por carretera (E->D)
- Camino a Centenera (F->D)

SWEDEN
- Algsjon Sprint (A->B)
- Stor-jangen Sprint (B->C)
- Ransbysater (A->C)
- Stor-jangen Sprint Reverse (C->B)
- Skogsrallyt (B->A)
- Norraskoga (C->A)
- Elgsjon (D->E)
- Ostra Hinnsjon (E->F)
- Hamra (D->F)
- Bjorklangen (F->E)
- Algsjon (E->D)
- Lysvik (F->D)

USA
- Hancock Creek Burst (A->B)
- Fuller Mountain Ascent (B->C)
- North Fork Pass (A->C)
- Fuller Mountain Descent (C->B)
- Fury Lake Depart (B->A)
- North Fork Reverse (C->A)
- Hancoc Hill Sprint Forward (D->E)
- Tolt Valley Sprint Forward (E->F)
- Beaver Creek Trail Forward (D->F)
- Tolt Valley Sprint Reverse (F->E)
- Hancock Hill Sprint Reverse (E->D)
- Beaver Creek Trail Reverse (F->D)

WALES
- Pant Mawr (A->B)
- Bidno Moorland (B->C)
- Sweet Lamb (A->C)
- Bidno Moorland Reverse (C->B)
- Pant Mawr Reverse (B->A)
- Geufron Forest (C->A)
- Fferm Wynt (D->E)
- Fferm Wynt Reverse (E->D)
- River Severn Valley (D->F)
- Dyffryn Afon Reverse (F->E)
- Dyffryn Afon (E->F)
- Bronfelen (F->D)
 
Joo vetelen Clubi kisoja Steam versiolla low graffoilla niin kauan kunhan saavat lisäykset Oculus versioon, sillä mennään high graffoilla ja 1.4 sampläyksellä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
283 227
Viestejä
4 865 146
Jäsenet
78 620
Uusin jäsen
J.R

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom