Dirt Rally 2.0

Vaikeutta sais olla huomattavasti enemmän kuin ykkösessä joka oli ihan mukavaa autoilua, mutta omasta mielestä aivan liian helppo.
Ei se omasta mielestä simu ollut, jotain siltä väliltä. Ajotuntuma oli silti ihan jees, vaikka simusta ei voikkaan puhua.
Tuli niitä tuntejakin toki 600 pelille, että plussan puolelle se kyllä menee.
Dirt 4 en viitsinyt edes ostaa, muutaman tunnin kokeilu opiskelijaversiolla ei iskenyt yhtään.
Kai se tämä pitää hankkia,jos ei nyt ihan susi ole, ihan mukavia sarjoja oli kavereiden kanssa kyllä edellisellä versiolla.
 
Toivottavasti tähän osaan saadaan nyt vihdoin se mahdollisuus ajaa kavereiden kesken sarjaa samalla koneella.
Dirt 4 jäi itseltäkin väliin liiallisen arcademaisuuden vuoksi. Dirt rally oli jo parasta sitten rbr:n.
 
Toivottavasti tähän osaan saadaan nyt vihdoin se mahdollisuus ajaa kavereiden kesken sarjaa samalla koneella.
Tämä olisi kyllä todella hienoa, ns hotseat meininki. Vuorotellen pätkiä.
Mutta, epäilen vahvasti.
 
Olis edes reaaliaikainen moninpeli, jossa kaikki on lobbyssä ja lähdetään sitten omilla koneilla ajelemaan vaikka minuutin väliaijoin.
Näkis tilannetta reaaliajassa jne.
Ei luulis olevan kovin vaikea toteuttaa.
Hotseat toki sopii casual illanviettoon ja on aina ihan hauskaa, mutta jos ajetaan totisemmin kilpaa niin omilla vehkeillä jne. tulee tietysti
paras tulos. Ratin säädöt on kuitenin niin monipuoliset, että toisen säädöillä on vaikea ajaa.
 
Jos on hyvät vehkeet niin ratin säädöt ei paljoa haittaa. Simucubesta voi voimansäätöäkin vaikka lennosta säätää jos haluaa tai jokaiselle kuskille omat setupit jos haluaa hifistellä.
Hotseat on noiden pelien suola kun monesti näitä pelejä ihmiset tykkää ajella viikonloppuna porukalla jos joltain löytyy ratit sun muut.
Nettiversio luonnollisesti pitäisi olla mukana vakavempaa kisailua varten.
Ei pitäisi olla hankala toteuttaa jos vaan halua olisi. Ihan samoin kuin vr tuki.
Siihen hyvä ffb niin täydellinen rallipeli olisi siinä.
Odottelisin mielelläni vaikka vuoden lisää jos tuo sen vaatisi, mutta tuskin edes vaatii.
Ykkösessä oli jo hyvä valmis pohja mistä kehittää.
 
Toivottavasti tähän osaan saadaan nyt vihdoin se mahdollisuus ajaa kavereiden kesken sarjaa samalla koneella.
Onko sellaista lupailtu? Vähän on sellainen fiilis, etteivät edes tajua sen tarpeellisuutta, "kun kaikki kuitenkin pelaa padilla yksin sohvaltaan". :D
 
Jos on hyvät vehkeet niin ratin säädöt ei paljoa haittaa.

Joo, ei casual gameilussa, mutta jos ihan ajetaan maineesta (niinkuin kaverien kesken tuppaa olemaan) niin
kyllä ne vaan aika paljon vaikuttaa.
 
Tämän alussa vastataan VR kysymykseen


Ja vastaus kuului:
"if there is enormous demand for it, we can do it"

Ei kovinkaan toivoa herättävältä vaikuta. :facepalm:


Toisin sanoen, miksi laittaa peliin VR tukea julkaisuun, kun sen voi julkaista myöhemmin maksullisena lisäosana. :rolleyes:
 
Tämä olisi kyllä todella hienoa, ns hotseat meininki. Vuorotellen pätkiä.
Mutta, epäilen vahvasti.

Tämä. Hämmästyttävin asia koko pelissä, miten tuollaisen voi jättää pois rallipelistä? Tärkeintä on saada pelata kavereiden kanssa, ei netissä.
 
Tämä. Hämmästyttävin asia koko pelissä, miten tuollaisen voi jättää pois rallipelistä? Tärkeintä on saada pelata kavereiden kanssa, ei netissä.
Kuvastaa hyvin markkinamiesten pelikehittäjille asettamien vaatimusten kuplaa. "Ei niillä asiakkailla mitään kavereita ole ja VR-lasitkin löytyvät noin 1% käyttäjistä, joten unohtakaa sellaiset ja keskittykää padiohjauksen ja villkuvien valojen viilaamiseen!"
 
Tämä. Hämmästyttävin asia koko pelissä, miten tuollaisen voi jättää pois rallipelistä? Tärkeintä on saada pelata kavereiden kanssa, ei netissä.
Itselläkin tapana kerran kuussa pelailla muutaman kaverin kanssa samaa EK:ta ja kisana on että kuka ajaa parhaan ajan. Olisi mukavampaa kun peli tukisi tämmöistä hot seat pelailua ja pitäisi kirjaa ajoista. Nyt pitää excelissä pitää ylhäällä kellä paras aika.
 
Aha, eli DLC-helvetti tulossa. Ei oikein kiinnostaisi moinen... Noh, kahtellaan
 
Jos Suomesta tulee DLC, ostan heti.

Meh, mieluummin asennan sitten Dirt Rallyn johon se tuli ilmaiseksi ja VR:kin toimii. Minä en anna enää pennin jeniä Codemastersin ryöstöporukalle kun rallipelissä joutuu maksamaan itse ralleista. :facepalm:
 
Aika halvalla tuon kanssa taitaa kuitenkin päästä jos vertaa moneen muuhun peliin nimiä mainitsematta :beye:
 
Meh, mieluummin asennan sitten Dirt Rallyn johon se tuli ilmaiseksi ja VR:kin toimii. Minä en anna enää pennin jeniä Codemastersin ryöstöporukalle kun rallipelissä joutuu maksamaan itse ralleista. :facepalm:

Itsellä taas ei kiinnosta yhtään enää ajella Suomea siinä, hyppyfysiikat on niin naurettavat kun auto on koko ajan ilmassa.
 
Katselin tota yhtä striimiä jossa mukana pelin kehittämissä ollut oikean elämän rallikuski (Ryan Champion), niin vaikutti että takavedot olisi äkkiseltään paremmin mallinnettu eli joutuu taisteleen vetopidon kanssa ja korjailemaan enemmän. En tiedä häirtseekö muita kun toi kartanlukija on Phil Mills, mun mielestä tähän peliin on vaan kaksi oikeaa vaihtoehtoa eli joko Derek Ringer tai Nicky Grist:cool:
 
Retailer versiot on sentään tehty oikein siinä mielessä ettei sisältöä rajoiteta vain tietyille kauppiaille vaan pelaajat saa vain käyttöönsä eri autoja suoraan/aikaisemmin. Kausikortit oli melko odotettua sikäli lisäsisältöä tulee kuten edeltäjäänsäkkin, tällä kertaa tosin maksullisena. Nähtäväksi jää onko ne rahan arvoisia.
 
Katselin tota yhtä striimiä jossa mukana pelin kehittämissä ollut oikean elämän rallikuski (Ryan Champion), niin vaikutti että takavedot olisi äkkiseltään paremmin mallinnettu eli joutuu taisteleen vetopidon kanssa ja korjailemaan enemmän. En tiedä häirtseekö muita kun toi kartanlukija on Phil Mills, mun mielestä tähän peliin on vaan kaksi oikeaa vaihtoehtoa eli joko Derek Ringer tai Nicky Grist:cool:
Kuten jo aiemmin mainittu, niin videoiden perusteella tuollaisiin asioihin ei juuri kannata ottaa kantaa. Auton käyttäytyminen kumminkin riippuu niin paljon kuskin ajotyylistä, tien tyypistä ja auton säädöistä. Ja videoista voit lähinnä vain nähdä viitteitä tien tyypistä hieman, mutta et voi saada siitä silti mitään tuntumaa.
 
Jep, ja DR1 EA aikana joku oikea kuski myös videoilla ajeli, silloin kun ei edes FFB:tä ollut :facepalm:
 
Jos jotain toivoa saisi tähän niin kartturipaketit, joko DLC:inä tai workshop-tuen kautta. Olis mahtavaa saada Rally Trophy tyyliin Rauno Aaltonen lukemaan nuotteja.
 
Monestihan noita ajopelejä mainostetaan, että oikea kuski ollut kehittämässä.
Lopputuloksen näkee sitten kun alkaa tulla käyttäjäkokemuksia ja pääsee itse tutustumaan.
Jos nyt edes samaan pystyisi kuin dirt rally niin ollaan oikeilla jäljillä.
Asfaltille pitoa ja tuntumaa lisää ja soralle vähän hienosäätöä niin kelpaa mainiosti.
 
Aha, eli DLC-helvetti tulossa. Ei oikein kiinnostaisi moinen... Noh, kahtellaan

Lähtökohtaisesti näin. Mutta uutisessa mainittiin ”lisäsisältökausi”.
Eli jos tuo tarkottaisi Rainbow six siege tyyppistä kautta, eli vuoden välein uusi sisältöpaketti ni ainakin mulle käy ennemmin kuin aina uus peli.

Muutenkin sais pelit mennä siihen suuntaan, että vuosittain tuotaisiin selvästi isompi dlc päivitys, tai ”season”.
 
Kuten jo aiemmin mainittu, niin videoiden perusteella tuollaisiin asioihin ei juuri kannata ottaa kantaa. Auton käyttäytyminen kumminkin riippuu niin paljon kuskin ajotyylistä, tien tyypistä ja auton säädöistä. Ja videoista voit lähinnä vain nähdä viitteitä tien tyypistä hieman, mutta et voi saada siitä silti mitään tuntumaa.

En nyt varsinaisesti aikonutkaan hehkuttaa DR 2.0aa tai ottaa kantaa ajomallista, lähinnä meinasin vaan että näytti paremmalta verrattuna edellisosaan, kuten kirjoitinkin kyseessä sellanen (ensi)vaikutelma. Itsekin viihtynyt enemmän RBR parissa ja nyttemmin SLRE:tä rällätessä, vaikken valtaosaa ajasta käytäkään rallisimuihin, enemmän tuo ratasimuilu nappaa.

Ja sillä meinasin Ringeriä tai Gristiä kartturiksi, kun molemmat olleet kuitenkin Colin McRaen apukuskina, Rauno Aaltonen ehkä nyt menee vähän ohi linjan, vaikka toimikin Rally Trpohyssa aikanaan:D
 
Minusta tuo kaasun modulointi toimii ihan odotetulla tavalla Dirt Rallyssa, ainakin takavedoilla. Nelivedoilla on jotku hullunkuriset pito-ominaisuudet kauttaaltaan. RBR:ssä en muista nähneeni muuta kuin nelivetoja joten tähän se ei välttämättä ole oiva verrokki, muuten kuin nelivetojen osalta.

Funktionaalisuuksista toivoisin tuota Dirt 3 tapaista EK-ajoa jossa kuskit lähetetään taipaleelle realistisesti toistensa perään, ei yhtäaikaista haamuajoa kelloa vastaan.
 
Minusta tuo kaasun modulointi toimii ihan odotetulla tavalla Dirt Rallyssa, ainakin takavedoilla. Nelivedoilla on jotku hullunkuriset pito-ominaisuudet kauttaaltaan. RBR:ssä en muista nähneeni muuta kuin nelivetoja joten tähän se ei välttämättä ole oiva verrokki, muuten kuin nelivetojen osalta.

Funktionaalisuuksista toivoisin tuota Dirt 3 tapaista EK-ajoa jossa kuskit lähetetään taipaleelle realistisesti toistensa perään, ei yhtäaikaista haamuajoa kelloa vastaan.
realistisesti 2-3minuutin lähtövälein? Vai haluatko ajella jonkin hitaamman kuskin pölypilvessä koko matkan jos väli on vain n.30s. Tuolla 30s väleilläkin esim. 10pelaajan lobbyssa se on 4,5 minuuttia odottelua ensimmäisen ja viimeisen kuskin välillä.

Okei pölypilvet voi saada graafisista asetuksista pois(particles), mutta toisen auton edellä näkyminen voi aiheuttaa muita näkyvyysongelmia esim. blokkaa näkyvyyden tiehen ja jos ne muut autot on fyysisiä objekteja niin ohittaminen kapealla tiellä voi olla hankalaa jos toinen ei tee tilaa suosiolla (random tyypit voi tahallaan kiilata sut ulos).
 
Viimeksi muokattu:
realistisesti 2-3minuutin lähtövälein? Vai haluatko ajella jonkin hitaamman kuskin pölypilvessä koko matkan jos väli on vain n.30s
En muista tarkalleen miten se oli Dirt 3 toteutettu, mutta taisi olla juuri noilla 30s aikaväleillä. Tosin lähtöjärjestys taisi määräytyä jonkun esitaipaleen/rankin mukaan. Silti suosisin tätä haamukilpailun yli, ainakin että tällainen mahdollisuus suotaisiin.
 
En muista tarkalleen miten se oli Dirt 3 toteutettu, mutta taisi olla juuri noilla 30s aikaväleillä. Tosin lähtöjärjestys taisi määräytyä jonkun esitaipaleen/rankin mukaan. Silti suosisin tätä haamukilpailun yli, ainakin että tällainen mahdollisuus suotaisiin.
Eikös ne ek:t olleet melko lyhyitä dirt 3:ssa, alle 2min hitaimmillakin autoilla? Tuolloin joku 30s lähtöväli voi vielä toimia, mutta ei enää jossain 10min kestävillä ek:lla.
 
Eikös ne ek:t olleet melko lyhyitä dirt 3:ssa, alle 2min hitaimmillakin autoilla? Tuolloin joku 30s lähtöväli voi vielä toimia, mutta ei enää jossain 10min kestävillä ek:lla.
Totta, jokin suhteuttaminen EK:n pituuteen olisi kohdallaan. Tosin täysin toiveajatteluahan tämä on kun pelin julkaisuun on vielä 97 päivää aikaa eikä ominaisuutta ole ainakaan toistaiseksi missään mainittu.

Workshop-tuki takaisi pelin kestävyyden pitkällä aikatähtäimellä, tosin veikkaan että tätä ei tule ennen kuin kaikki rahat season passeista on saatu lypsettyä, jos silloinkaan.
 
Se on vaan hyvä asia jos tähän tulee erikoiskokeita DLC:nä.
1 osan yksi suurimmista ongelmista oli se että EK:t kävi liian tutuiksi, eikä lisää tullut DLC:nä vaikka kysyntää ois ollut.
 
Saatana että on hintaa mutta varmaan pakko hankkia, tarkotan siis tuota missä lisärit mukana. Eihän tuota perus riisuttua versiota kannata ostaa, sitten vituttaa miksei kerralla ostanut sitä missä on kaikki DLC:t mukana.
 
Toivottavasti tähän tulee mahdollisuus tallentaa rata-, auto- ja säätöyhdistelmiä valmiisiin paikkoihin, ettei niitä tarvitse aina valita uudelleen. Alkuperäisessä Dirt Rallyssä tämä ei onnistunut ja on turhauttavaa valita aina samoja juttuja uudelleen.
 
Onkohan nuo tulevat radat RalliCross ratoja. Hintaa täällä on ihan kiitettävästi, Deluxe versio PSN kaupassa 89,95€.
 
Vaikka nimim. adder tuolla valitteli ettei videon pohjalta kannata ajomallia kommentoida niin....



Näyttää kyllä hyvältä edelleen ja takavetoihin vaikuttaa olevan panostettu. Koko ajan ratinkorjausliikkeet seuraavat perän irtoamista, kuten takavetoisessa autossa kuuluukin tehdä, eikä silleen että kun perä jo irtoo niin pyörät vielä osoittaa menosuuntaan, koska tällöin on ainakin tosielämässä asfaltilla jo liian myöhäistä.

Jos nyt jostain pitää pilkkua viilata niin itsellä pisti silmään tuo välikoppa-Escort jonka väitettiin olevan BDA, mutta kuitenkin iskutilavuus 1974cc. 16-venttiilisiet BDA:t mun käsittääkseni oli 1800 tilavuudeltaan ja taas RS2000 oli voisi ollakin 1974cc mutta siinä on 8- venttiilinen OHC-kone, mutta tällöin taas autossa on enemmän viistompi keula.
 
Viimeksi muokattu:
Tuskin tulee demoa niin ei se auta kuin ostaa ja itse koittaa.
Aattelin ostaa PS4 niin pystyy myymään jos ei nappaa, tein saman myös Dirt 4 kanssa, noin 2 viikkoa sitä jaksoi pelata ja myyntiin.

Eipä tuo Porsche kovin kummoiselta tuossa videolla näytä, siinä on kovat renkaat alla niin sen takia liukuu, tämä siis codemastersin selitys tuolle driftaamiselle.
 
Viimeksi muokattu:
Vaikka nimim. adder tuolla valitteli ettei videon pohjalta kannata ajomallia kommentoida niin....

Jos nyt jostain pitää pilkkua viilata niin itsellä pisti silmään tuo välikoppa-Escort jonka väitettiin olevan BDA, mutta kuitenkin iskutilavuus 1974cc. 16-venttiilisiet BDA:t mun käsittääkseni oli 1800 tilavuudeltaan ja taas RS2000 oli voisi ollakin 1974cc mutta siinä on 8- venttiilinen OHC-kone, mutta tällöin taas autossa on enemmän viistompi keula.

1974cc BDA = BDG, mutta lähes kaikki tuotakin BDA:na kutsuu.
 
Tuskin tulee demoa niin ei se auta kuin ostaa ja itse koittaa.
Aattelin ostaa PS4 niin pystyy myymään jos ei nappaa, tein saman myös Dirt 4 kanssa, noin 2 viikkoa sitä jaksoi pelata ja myyntiin.

Oletko pelannut Dirt Rally ensimmäistä? Jos siitä pidit, tulet pitämään todennäköisesti tästä toisesta. Ei ole Codemasters hoitanut markkinointiaan hyvin jos ihmiset olettavat Dirt perussarjan edustavan jotain huikeaa rallikokemusta, vaan ne pelit ovat sellaisia melko rallimaisia, mutta jonkin verran on helpotettu menoa ettei tarvitse tuskailla koko ajan, eli opettelua on vähemmän.
 
Dirt Rally löytyy ja se on mainio rallipeli.
Codemasters väitti Dirt 4 kohdalla että on huomattavasti parempi fysiikoiltaan kuin Dirt Rally, mikä ei pitänyt todellakaan paikkaansa, joten kannattaa olla varuillaan.

Kyllä Codemasters ihan tosissaan on ainakin heidän omasta mielestään simua tästä tekemässä, ja sellaisena tämä pitää vastaan ottaa.
Sen näkee sitten että mitä sieltä lopulta tulee.

Nehän väitti F1 2018 kohdalla että siinä on markkinoiden parhaat F1 fyysiikat, puhetta heillä ainakin riittää.
 
Viimeksi muokattu:
Dirt Rally löytyy ja sen mainio rallipeli.
Codemasters väitti Dirt 4 kohdalla että on huomattavasti parempi fysiikoiltaan kuin Dirt Rally, mikä ei pitänyt todellakaan paikkaansa, joten kannattaa olla varuillaan.

Haluaisin kyllä nähdä itse tuon missä niin väittivät, joten jos muistat mistä löytyy niin laita linkki. Haluan varmistua siitä ettei väite ole jonkun nettiälämölön käsitys vain tai jotenkin väännetty eri muotoon jälestä päin.
 
Ihan heidän omassa Dirt Show youtube videossa väittivät, kovasti ihmettelivät kun porukka väitti muuta.
Sen takia siitä löytyy 2 eri asetusta, arcade ja simu.

DiRT 4 – Handling Modes Explained - Inside Sim Racing

Simulation mode is for those who want the full rallying experience. It is built on the foundation of DiRT Rally’s handling model, but was noticeably improved in two areas. Firstly the aerodynamics have been enhanced. When being airborne, cars are now supposed to feel “a lot more stable and authentic to the real life experience”.
 
Humble bundlesta löytyy myös deluxe edition pre-order(74,99€) ja sieltä saa 3,02€ cashbackia(humble wallettiin) ja jos löytyy aktiivinen humble monthly-tilaus niin sillä saa -10%.
 
Spoiler Spoiler

Hyvältä näyttää, ei vaikuta enää arcaderallille, jos haluu sellasta joutuu valkkaamaan V-Rallyn :)
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 504
Viestejä
4 490 504
Jäsenet
74 249
Uusin jäsen
Lassi80

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom