Digitalisaatio - hyvät ja huonot puolet

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
15 179
JSON ei ole RESTiä, eikä REST ole kovin löyhä määritelmä siltä osin.
Joo mutta sä kirjoitit "toki silläkin saa samat asiat tehtyä ja usein paremminkin". Mikä on ihan käsittämätön lause, sillä toinen on tiedostoformaatti ja toinen on hyvin löyhä arkkitehtuurin käsite. JSONilla ei tehdä samoja asioita kuin RESTillä.

Ne ovat aivan kaksi aivan erilaista tapaa tehdä suurelta osin sama asia.
Eivät ole, ne eivät ole kaksi erilaista tapaa tehdä sama asia. Sulla on nyt joku väärinkäsitys siitä, mikä on JSON ja mikä on REST.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
803
Joo mutta sä kirjoitit "toki silläkin saa samat asiat tehtyä ja usein paremminkin". Mikä on ihan käsittämätön lause, sillä toinen on tiedostoformaatti ja toinen on hyvin löyhä arkkitehtuurin käsite. JSONilla ei tehdä samoja asioita kuin RESTillä.



Eivät ole, ne eivät ole kaksi erilaista tapaa tehdä sama asia. Sulla on nyt joku väärinkäsitys siitä, mikä on JSON ja mikä on REST.
REST-toteutuksessa palvelimen vastauksen payload on määritelmänmukaisesti hypertext-formaattia: </> htmx ~ How Did REST Come To Mean The Opposite of REST?
 

kaarlos

Virallinen JimmZ-boikotoija
Premium-jäsen
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
1 699
Antaapa olla, en jaksa vääntää - viestin voi poistaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
15 179
REST-toteutuksessa palvelimen vastauksen payload on määritelmänmukaisesti hypertext-formaattia: </> htmx ~ How Did REST Come To Mean The Opposite of REST?
Ok, yritän jatkossa muistaa, että kun Sompi kirjoittaa "JSON" hän ei tarkoita JSONia vaan tarkoittaa REST APIa joka palauttaa vastauksen JSON-formaatissa. Ja kun kirjoitat "REST", hän tarkoittaa REST APIa joka palauttaa vastauksen HTML-formaatissa. Eli käytät termejä ihan omalla tavallasi. Sitten joskus jos haet työpaikkaa IT-alalta, niin vinkki: älä tee noin, sinua vain katsotaan kummastuneesti...

Katsotaan nopeasti, mitä oikeasti RESTillä tarkoitetaan jos unohdetaan satunnaiset blogikirjoitukset ja käytetään samaa kieltä mitä 100% IT-alasta:

Red Hat:

When a client request is made via a RESTful API, it transfers a representation of the state of the resource to the requester or endpoint. This information, or representation, is delivered in one of several formats via HTTP: JSON (Javascript Object Notation), HTML, XLT, Python, PHP, or plain text. JSON is the most generally popular file format to use because, despite its name, it’s language-agnostic, as well as readable by both humans and machines.

Wikipedia:

It means that a server will respond with the representation of a resource (today, it will most often be an HTML, XML or JSON document) and that resource will contain hypermedia links that can be followed to make the state of the system change.

IBM:

The state of a resource at any particular instant, or timestamp, is known as the resource representation. This information can be delivered to a client in virtually any format including JavaScript Object Notation (JSON), HTML, XLT, Python, PHP or plain text. JSON is popular because it’s readable by both humans and machines—and it is programming language-agnostic.

Azure:

Typically, these objects are returned in a structured format such as JSON or XML, as indicated by the Content-type response header.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
803
Ok, yritän jatkossa muistaa, että kun Sompi kirjoittaa "JSON" hän ei tarkoita JSONia vaan tarkoittaa REST APIa joka palauttaa vastauksen JSON-formaatissa.
Nyt on kyllä sen verran kierosti tahallaan väärinymmärretty, että moderaattorit saisivat jo tuohon puuttua. Kun vielä kirjoitat noin henkilökohtaisesti minun "tarkoittavan jotakin", niin alkaa taas kunnianloukkauskriteerit kohta täyttymään.

Se REST API ei edelleenkään palauta mitään JSON-formaatissa, koska silloin se ei ole RESTiä. JSON on JSON eikä se liity RESTiin.

Katsotaan nopeasti, mitä oikeasti RESTillä tarkoitetaan jos unohdetaan satunnaiset blogikirjoitukset ja käytetään samaa kieltä mitä 100% IT-alasta:
Vaikka kuinka moni ihminen luulisi samalla tavalla kuin sinä, niin luulosi asiasta on silti väärä. Väärä tieto ei muutu oikeaksi sillä, että tarpeeksi moni luulee niin.

Surullista, jos Wikipediaankin on tästäkin aiheesta laitettu väärää tietoa. Valitettavasti siinä ei ole mitään uutta. Yritin suomenkielisestä Wikipediasta oikaista väärää tietoa liittyen BIOSiin ja levyjen osiointiin, mutta muutokseni kumottiin, koska olin kuulemma väärässä ja IBM:n alkuperäinen spesifikaatio koskien BIOSia ei kuulemma ole "neutraali lähde".

IT-alalla on nykyään paljon näitä laajalle levinneitä väärinymmärryksiä ja ne aiheuttavat usein ongelmia. Jos vielä Wikipedian moderaattorienkin mielestä voidaan pitää asian alkuperäistä spesifikaatiota "epäneutraalina lähteenä" ja sen sijaan hyväksyä kaikenlaisten pöhinäsivujen blogiartikkelien ja tietoiskuiksi naamioitujen mainosten käyttäminen lähteenä, niin näitä väärän tiedon normalisoitumisia tulee olemaan aina vain enemmän.
 
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
119
Nyt on kyllä sen verran kierosti tahallaan väärinymmärretty, että moderaattorit saisivat jo tuohon puuttua. Kun vielä kirjoitat noin henkilökohtaisesti minun "tarkoittavan jotakin", niin alkaa taas kunnianloukkauskriteerit kohta täyttymään.

Se REST API ei edelleenkään palauta mitään JSON-formaatissa, koska silloin se ei ole RESTiä. JSON on JSON eikä se liity RESTiin.


Vaikka kuinka moni ihminen luulisi samalla tavalla kuin sinä, niin luulosi asiasta on silti väärä. Väärä tieto ei muutu oikeaksi sillä, että tarpeeksi moni luulee niin.

Surullista, jos Wikipediaankin on tästäkin aiheesta laitettu väärää tietoa. Valitettavasti siinä ei ole mitään uutta. Yritin suomenkielisestä Wikipediasta oikaista väärää tietoa liittyen BIOSiin ja levyjen osiointiin, mutta muutokseni kumottiin, koska olin kuulemma väärässä ja IBM:n alkuperäinen spesifikaatio koskien BIOSia ei kuulemma ole "neutraali lähde".

IT-alalla on nykyään paljon näitä laajalle levinneitä väärinymmärryksiä ja ne aiheuttavat usein ongelmia. Jos vielä Wikipedian moderaattorienkin mielestä voidaan pitää asian alkuperäistä spesifikaatiota "epäneutraalina lähteenä" ja sen sijaan hyväksyä kaikenlaisten pöhinäsivujen blogiartikkelien ja tietoiskuiksi naamioitujen mainosten käyttäminen lähteenä, niin näitä väärän tiedon normalisoitumisia tulee olemaan aina vain enemmän.
Tässä on nyt sana sanaa vastaan. Sinä väität olevasi oikeassa linkkaamalla yksittäiseen epämääräiseen blogi-kirjoitukseen. Paapaa linkkasi kolmen ison markkinatoimijan näkemyksen. Kumpi kuulostaa uskottavammalta? Jos tunnet olevasi absoluuttisen oikeassa, voinet linkata johonkin RFC:en joka tukee mutuasi?
Ja taas sä jaksat itkeä ja uhkailla kunnianloukkaussyytteillä. Vähån nyt tsemppiä.
Onnea työelämään tuolla asenteella. Sitä onnea voi ihan oikeasti tarvita.
 
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
119
Nyt on kyllä sen verran kierosti tahallaan väärinymmärretty, että moderaattorit saisivat jo tuohon puuttua. Kun vielä kirjoitat noin henkilökohtaisesti minun "tarkoittavan jotakin", niin alkaa taas kunnianloukkauskriteerit kohta täyttymään.
Noinhan sä sen asian ite kerroit kuin Paapaa esitti , siitä sitten tas alat itkeä modejen suuntaan ja uhkailet kunnianloukkaussyytteillä. Väärässä oleminen ja siitä mielen pahoitus != kunnianloukkaus.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
803
Minä en ole missään kirjoittanut, että JSON olisi RESTiä. Olen kirjoittanut, että se ei ole RESTiä.

Isot markkinatoimijat menevät nykyään pöhinä edellä, eikä faktoilla ole niille mitään merkitystä.
 

Aaltoliike

Alkuperäinen jäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 273
Nyt on kyllä sen verran kierosti tahallaan väärinymmärretty, että moderaattorit saisivat jo tuohon puuttua. Kun vielä kirjoitat noin henkilökohtaisesti minun "tarkoittavan jotakin", niin alkaa taas kunnianloukkauskriteerit kohta täyttymään.
Nimimerkin kunniaa ei voi loukata. Joten lopeta nuo höpötykset.
 

ttm

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 310
REST-toteutuksessa palvelimen vastauksen payload on määritelmänmukaisesti hypertext-formaattia: </> htmx ~ How Did REST Come To Mean The Opposite of REST?
Jos haluat pitäytyä tuollaisessa RESTin määritelmässä, jota kukaan muu ei käytä, niin siinä tapauksessa olet väärässä tuossa alkuperäisessä väitteessäsi:
Sitä paitsi yleensä JavaScript-pöhisijät tekevät tuon dynaamisen sisällön latauksen RESTillä, jolloin se on käytännössä aina lähes tai vähintään yhtä raskasta kuin koko sivun lataaminen uudestaan.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
16 805
Vaikka tämä ”amatööri luulee tietävänsä paremmin kuin ammattilaiset kymmenien vuosien kokemuksella”-uhoaminen on viihdyttävää seurattavaa, niin pitänee taas vaihteeksi muistuttaa, että tällä ei ole enää ollut toviin mitään tekemistä ketjun aiheen kanssa.
 

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 622
Tämä vääntäminen ei jälleen kerran liity enää ketjun aiheeseen...

Ja tiedoksi nyt kaikille, yksikään käyttäjä ei voi yksin vääntää offtopicista tai toistuvasti samasta asiasta (ilman että siihen on ylläpidon todella helppo puuttua), eli tästä eteenpäin varoitusta viuhuu sitten tarvittaessa matalalla kynnyksellä myös offtopicia ja jankkaamista tässä ketjussa toistuvasti ruokkiville. Tähän liittyen voi useampi ketjuun kirjoittanut katsoa pitkän hetken peiliin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.07.2023
Viestejä
255
Videopuhelut hätäkeskuksiin uhka vai mahdollisuus?
Tuota mietitty Suomessa ja googlettamalla selvisi, että Virossa ilmeisesti joku EU-hankekin menossa.
Saataisiinkohan tuolla vähennettyä turhia soittoja, juoppojen hyysäämistä ja kohdennettua paremmin apua?
Tämä varmaan tulee joka tapauksessa jossain vaiheessa, kun sillä kaiketi voidaan pelastaa ihmishenkiä joissakin tilanteissa.
Oikeudessakin nämä videot voisivat kaiketi käydä todistusaineistona jossain tilanteissa.
 

Drinkkeri

Team R&T
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 358
Videopuhelut hätäkeskuksiin uhka vai mahdollisuus?
Tuota mietitty Suomessa ja googlettamalla selvisi, että Virossa ilmeisesti joku EU-hankekin menossa.
Saataisiinkohan tuolla vähennettyä turhia soittoja, juoppojen hyysäämistä ja kohdennettua paremmin apua?
Tämä varmaan tulee joka tapauksessa jossain vaiheessa, kun sillä kaiketi voidaan pelastaa ihmishenkiä joissakin tilanteissa.
Oikeudessakin nämä videot voisivat kaiketi käydä todistusaineistona jossain tilanteissa.
Onnettomuustilanteissa ainakin todella hyvä resurssi kun hätäkeskuspäivystäjän ei tarvitse arpoa onko se auto aivan romuna soittajan mielestä vaiko oikeasti kolme kierrosta tolpan ympärillä.
 
Liittynyt
08.12.2017
Viestejä
1 524
Nyt kun Ticketmasterin asiakastiedot vuotivat, hämmästelin mihin pohjautuu tämä uutisen väite että "Suuri osa nettipalveluista tukee kaksivaiheista tunnistautumista, mutta se on otettava erikseen käyttöön.". Eikö tällainen disinformaatio ole hieman harhaanjohtavaa? Digitalisaation kannalta olisi kiinnostavaa tietää, millainen levinneisyys on esim. tällaisella alkeellisimmalla tunnistautumiskäytännöllä. Toinen tuohon vuotoon liittymä huoli on, monestako palvelusta voi vuotaneilla osoite-, hetu- ja korttitieodoilla tilata varastetuilla tiedoilla. Tämä osaamattomuus ja välinpitämättömyys jatkaa antamistaan vuodesta toiseen.

Katsoin esim. lippupalveluista ticketmasterin, lippu.fi ja tiketti.fi eikä noissa missään ole optiona 2FA:ta. Onko Suomessa yhtään vaihtoehtoista lippupalvelua Ticketmasterille, jossa olisi 2FA/MFA?

Samoin jos vaikka ostaa tietotekniikkaa, tuleeko mieleen yhtään kauppaa, joka tukee 2FA:ta? Esim. Verkkokauppa, Jimms, Gigantti jne. päästävät sisään vain salasanalla. Tämä esimerkkinä tekniikan alan verkkokaupoista.

Tai jos ostaa lehtiä, Alma-tunnukset, Sanoma-tunnukset jne. eivät tue 2FA:ta. Tämä esimerkkinä isoimmista lehtiyhtiöistä.

Oma sähköyhtiö ei tue 2FA:ta. Tämä esimerkkinä perusinfrasta.

Suomalaisellehan 2FA on käytössä suuressa osassa palveluita vain jos laskee pääosaksi palveluita ulkomaalaiset ajantuhlaamiseen suunnitellut some-palvelut.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 318
Nyt kun Ticketmasterin asiakastiedot vuotivat, hämmästelin mihin pohjautuu tämä uutisen väite että "Suuri osa nettipalveluista tukee kaksivaiheista tunnistautumista, mutta se on otettava erikseen käyttöön.". Eikö tällainen disinformaatio ole hieman harhaanjohtavaa? Digitalisaation kannalta olisi kiinnostavaa tietää, millainen levinneisyys on esim. tällaisella alkeellisimmalla tunnistautumiskäytännöllä. Toinen tuohon vuotoon liittymä huoli on, monestako palvelusta voi vuotaneilla osoite-, hetu- ja korttitieodoilla tilata varastetuilla tiedoilla. Tämä osaamattomuus ja välinpitämättömyys jatkaa antamistaan vuodesta toiseen.

Katsoin esim. lippupalveluista ticketmasterin, lippu.fi ja tiketti.fi eikä noissa missään ole optiona 2FA:ta. Onko Suomessa yhtään vaihtoehtoista lippupalvelua Ticketmasterille, jossa olisi 2FA/MFA?

Samoin jos vaikka ostaa tietotekniikkaa, tuleeko mieleen yhtään kauppaa, joka tukee 2FA:ta? Esim. Verkkokauppa, Jimms, Gigantti jne. päästävät sisään vain salasanalla. Tämä esimerkkinä tekniikan alan verkkokaupoista.

Tai jos ostaa lehtiä, Alma-tunnukset, Sanoma-tunnukset jne. eivät tue 2FA:ta. Tämä esimerkkinä isoimmista lehtiyhtiöistä.

Oma sähköyhtiö ei tue 2FA:ta. Tämä esimerkkinä perusinfrasta.

Suomalaisellehan 2FA on käytössä suuressa osassa palveluita vain jos laskee pääosaksi palveluita ulkomaalaiset ajantuhlaamiseen suunnitellut some-palvelut.
Edes Spotify ei tue 2FA:ta ja niitä tunnareitahan viedään ihmisiltä jatkuvasti.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
15 179
Nyt kun Ticketmasterin asiakastiedot vuotivat, hämmästelin mihin pohjautuu tämä uutisen väite että "Suuri osa nettipalveluista tukee kaksivaiheista tunnistautumista, mutta se on otettava erikseen käyttöön.".
En myös ihan ymmärrä, miten tuo 2FA edes liittyy juuri tästä tietomurrosta uutisointiin. Toki hyvää yleissivistystä- En usko, että tässä murrossa yksittäisen asiakkaan 2FA:lla olisi ollut mitään merkitystä. Siellä on päästy korkkaamaan pilvessä oleva kanta. Veikkaan, että jotain muuta kautta on siis operoitu kuin yksittäisen käyttäjän huonosti suojatun tilin kautta. Mutta tämä varmaan selviää myöhemmin.

JA tiedä, liittyykö tämä(kään) keskustelu erityisesti digitalisaatioon. Tietoturvalle ja tietomurroista tai 2FA:sta keskustelulle on parempiakin alueita ja ketjuja.
 
Liittynyt
08.12.2017
Viestejä
1 524
JA tiedä, liittyykö tämä(kään) keskustelu erityisesti digitalisaatioon. Tietoturvalle ja tietomurroista tai 2FA:sta keskustelulle on parempiakin alueita ja ketjuja.
Näen että liittyy niin, että palvelut siirtyvät digitaalisiksi -> autentikointi on ihan ensimmäinen ominaisuus mitä tarvitaan, jotta palvelu on turvallinen käyttää -> palveluita korkataan ja uutisissa suositellaan vaihtamaan salasanat. Mainostetaan myös 2FA:ta, mutta 2FA:ta ei ole palveluissa saatavilla.

Katsoin ennen postaamista, että ketju Kaksivaiheinen vahvistus | Two-/Multi-factor authentication löytyy, mutta siellä ei ollut oikeastaan yhtään keskustelua digitalisoitumisen näkökulmasta. Siis ihan kiva että eri avaimia vertaillaan ja palveluita joissa nämä ovat käytössä, mutta laajemmin ongelma on, että digitalisoitumisessa on aika paha pullonkaula, jos tietoturva ei ole kunnossa. Löysin nyt lisää hakemalla 'Tietoturvauutiset ja blogipostaukset'' ja olisi ehkä parempi ollut postata sinne.

edit: En haluaisi tosin spämmätä sitäkään yhden uutisen paisuttelulla kun vaikuttaa olevan ainut ketju tietoturvauutisista ja näitä tapauksia on muutenkin vaikka kuinka. Ticketmaster myös suositteli vaihtamaan salasanan kun kirjauduin sisään eli ehkä tuo salasanan vaihtotarve liittyy tapaukseen.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
20 129
En myös ihan ymmärrä, miten tuo 2FA edes liittyy juuri tästä tietomurrosta uutisointiin. Toki hyvää yleissivistystä- En usko, että tässä murrossa yksittäisen asiakkaan 2FA:lla olisi ollut mitään merkitystä.
Ei kai se siellä muusta syystä ollutkaan, kuin siksi että juttua varten haastateltu Kyberturvallisuuskeskukseen tietoturva-asiantuntija ohjeisti käyttämään joka palvelussa eri salasanaa ja lisäksi kaksivaiheista tunnistusta aina kun se on mahdollista. Olisivat voineet silti jutussa selvyyden vuoksi mainita, että tietojen vuotamiseen MFA:lla ei olisi ollut mitään vaikutusta, varsinkin kun tällaisenaan siitä voi saada väärän käsityksen. Tosin tunnuksia/salasanoja tässä tapauksessa ei kaiketi ole edes vuotanut, vaan pelkästään asiakkaiden nimi, puhelinnumero, kotiosoite ja sähköpostiosoite.

Ketjun aiheeseen tämä ei kuitenkaan taida liittyä muuten kuin korkeintaan löyhästi siinä mielessä, että digitalisaation myötä ihmisten henkilötiedot ovat paikoitellen vähän liiankin vapaata riistaa rikollisille. Tosin saman kolikon kääntöpuolena on se, että aiemmin ne tiedot olivat jossakin tiskin alla olevassa mapissa, jonka olisi kuka tahansa paikallinen pitkäkyntinen voinut pölliä ja se taas ei ole enää mahdollista käytännössä missään.
Mainostetaan myös 2FA:ta, mutta 2FA:ta ei ole palveluissa saatavilla.
Kaikkialla sitä ei ole, mutta on se silti monessa palvelussa saatavilla, tietääkseni myös Ticketmasterissa. Kaikissa ei tietenkään ole, mutta jatkuvasti se yleistyy.

Minulla näyttää olevan autentikaattorissa tällä hetkellä 25 palvelua, joista osa liittyy työjuttuihin ja osa on normaaleita kuluttajapalveluita. Noiden lisäksi osa muista palveluista käyttää sen kummempia kyselemättä erillistä email/sms -varmennusta kirjauduttaessa.

Monivaiheinen tunnistus on perustason kuluttajalle sen verran vaikea konsepti ymmärtää ja hallita, että se hidastaa yleistymistä. Enkä ihmettele, kun alan ammattilaisenakin pitää välillä raapia päätä, että miten saa kaikki eri kirjautumismenetelmät turvattua niin, ettei yksittäisen laitteen hajoaminen/katoaminen aiheuta maailmanloppua.
 
Liittynyt
08.12.2017
Viestejä
1 524
Kaikkialla sitä ei ole, mutta on se silti monessa palvelussa saatavilla, tietääkseni myös Ticketmasterissa. Kaikissa ei tietenkään ole, mutta jatkuvasti se yleistyy.
Ticketmaster kyllä kysyi varmennusta SMS kautta kun ehdotti salasanan vaihtoa, mutta sen jälkeen avasin toisella koneella palvelun, niin pääsin pelkällä maililla ja salasanalla sisään mm. selaamaan viime kuussa ostamiani lippuja, jotka ovat siis edelleen voimassa. Lippujen QR-koodit ja muut koodit voi sitä kautta kopioida ja esim. varastaa minulta pääsy ko. tapahtumaan jos ehtii portille ennen. En löytänyt mistään valikosta vaihtoehtoa, että kirjautumiseen saisi lisättyä turvallisuutta. Profiilin tiedoissa on etunimi, sukunimi, sähköposti, salasana ja puhelinnumero sekä maa ja postinumero, mutta ei mitään optioita. Asetuksissa on uutiskirje, SMS-ilmoitukset tarjouksista, personointi ja kielivalinta.

Ei kai se siellä muusta syystä ollutkaan, kuin siksi että juttua varten haastateltu Kyberturvallisuuskeskukseen tietoturva-asiantuntija ohjeisti käyttämään joka palvelussa eri salasanaa ja lisäksi kaksivaiheista tunnistusta aina kun se on mahdollista. Olisivat voineet silti jutussa selvyyden vuoksi mainita, että tietojen vuotamiseen MFA:lla ei olisi ollut mitään vaikutusta, varsinkin kun tällaisenaan siitä voi saada väärän käsityksen.
Riippuu palvelun toteutuksesta, mutta jos salasanat ovat salaamatta tai heikosti hashattu, vuodon jälkeen on riski että palveluun voi kirjautua kuka vaan. Kuten tuossa sanoin, Ticketmaster antaa esim. kopioida oman lippuni, kun tietää mailiosoitteen ja salasanan. Testasin tätä ihan erillisellä koneella ja eri liittymällä (en viitsi alkaa kokeilla eri VPN-yhteyksien yli, missä kohtaa Ticketmaster viheltää pelin poikki, kun sisässä on useampi satanen rahaa ja kesällä olisi kiva tehdä muutakin kuin runkata kotona). Minkäänlainen 2FA-tyyppinen ei aktivoidu. On sekin tietty ihan hyvä, jos ei voi tehdä uusia ostoja ilman email/SMS-varmennusta, mutta kyllä vanhatkin liput voivat olla vaarassa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.02.2019
Viestejä
2 061
Ticketmasterista sen verran, että siinä on suomalainen ja kv-versio, jotka eivät juttele keskenään. Edes käyttäjätunnus ja salasana eivät synkkaa tuolla. Kv-versiota ei pysty kännykkään appina lataamaan suomalaisella liittymällä. Jos menee ulkomaille jotain häppeninkiä katsomaan, pitää ladata mobiililiput selaimella. Ihan pikkusen jännitti ekalla kerralla, kun meni NHL-matsiin. Mutta toimi, eläköön digitalisaatio! Tosin roaming-poliittisista syistä kannattaa varmistaa vaikka hotellin tai jonkun mäkkärin wifissä, että saa liput walletiin tms. Ovella voi olla hiukan hankalampaa, jos ei ole toimivaa nettiä.

Mulla toki on tunnukset em. syistä molempiin, eli tiedot ovat ehkä vuotaneet. Pelkästään suomalaisen version käyttäjiä en usko tuon koskevan.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
247 183
Viestejä
4 309 519
Jäsenet
71 991
Uusin jäsen
kupla4ku

Hinta.fi

Ylös Bottom