Jos yrityksellä vaihtuu omistaja, niin tarkoittaako se että hanskat on lyöty tiskiin ?Syväterävyys on itse asiassa mielipide- ja sopimusasia. Oikeastaan kuva on tarkka vain sinä mihin on tarkennettu, muu on enemmän tai vähemmän epätarkkaa. On vain sovittu mikä määrä epätarkkuutta katsotaan vielä tarkaksi ;-)
Mitä kameroiden painoihin tulee, niin nekin ovat filosofisia juttuja, ja oman kombonsa joutuu valitsemaan joka tapauksessa kompromissiksi -joka on siis aina huono. Optimaalista settiä ei ole miltään kantilta olemassa, siis vaikka olisi sheikki.
Meillä on peilikameroiden lisäksi muutama peilitön, ja ei kyllä minulle sovi Olyn sähköetsin ollenkaan. Kuvaan kymenen kertaa mielummin normaalilla peilijärjestelmällä, ja noissakin koko on välillä liian pieni. Suuri objektiivi ja pieni kamera, ei sovi tassuun yhtään.
Jos olisin uutta kameraa katsomassa, miettisin kahdesti hommatako laite valmistajalta joka ilmoitti pistäväsä hanskat tiskiin. Tai ehkä, jos saisi sika-alennukset.
Tämäkin on muuten harraste, jossa tekeminen antaa aina paljon enemmän kuin välineurheilu. Se raha millä jotain rojua vaihtaa, senkin kun pistäisi itse kuvaamiseen...
Minun mielestä siinä vaiheessa yrityksessä jatkavat sama asiantunteva työvoima edelleen ja saattaa tosin olla että ylimääräisestä "painolastista" hankkiuditaan eroon.
Se ei kuutenkaan jo olemassa olevien kameroiden / objektiiveja heikennä mitenkään. Vaan nämä toimivat yhtä hyvin kuten ennenkin. Tulevaisuuden laitteista taas ei ole mitään takuita minkään merkin kohdalla. Kamera bisnes on varmasti tänäpäivänä erittäin ahtaalla kaikkien valmistajien osalta.