- Liittynyt
- 21.10.2016
- Viestejä
- 3 401
Dieselhän se on Suomen verokäytännöillä köyhän miehen urheiluauto.
Aika osuvasti sanottu. Eihän dieseliä kai kukaan ostaisi muuten kuin taloudellisista syistä.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Dieselhän se on Suomen verokäytännöillä köyhän miehen urheiluauto.
Aika osuvasti sanottu. Eihän dieseliä kai kukaan ostaisi muuten kuin taloudellisista syistä.
Kyllä aika moni tykkää dieselistä myös ihan vain sen ominaisuuksien vuoksi.
Bensa on sellaisen 9 tonnia kalliimpi, eli onkohan valittu hinnan perusteella diesel?Naapurilla on s90 volvo diisseli. Ei kyllä aja varmaan 5tonnia vuodeen.
Diesel on halvempi Niin ja toki dieselissä on pienempi kulutus.
Samalla myös ekologisia. Pieni kulutus on moottorin ominaisuus. Diesel auton CO2 päästöt on 115 ja tuon bensan CO2 149. Hybridi olisi kallein (67 150 €) ja pienimmät päästöt CO2 46.Nämä on molemmat taloudellisia syitä valita diesel.
Itse en vain keksi ainuttakaan ominaisuutta, jota nykyaikainen bensa ei tekisi yhtä hyvin tai paremmin kuin diesel.
Samalla myös ekologisia. Pieni kulutus on moottorin ominaisuus. Diesel auton CO2 päästöt on 115 ja tuon bensan CO2 149. Hybridi olisi kallein ja pienimmät päästöt CO2 46.
Toi hybridien co2 päästö on kyllä kans yks suuri kusetus, joka tuntuu olevan hyvä tapa kiertää veroja ja saada tehokkaammat autot sopimaan firmojen leasingpolitiikkaan.
No helvetisti ehkä jos epärealistiseen normiin verrataan, mutta oliko sulla jotain absoluuttista määritelmää tuolle "helvetisti"? Nykyaikainen henkilöautodiesel on aika puhdas vekotin kaikenkaikkiaan, vaikka ne todellisessa käytössä ylittääkin normit moninkertaisesti.
Totta. Hybridiä kun ei ole pakko ladata, eli voi ajaa pelkällä bensalla. Jolloin kulutus ei paljoa poikkea normaalista bensa-autosta, jos ajetaan normaalia maantie ajoa.Toi hybridien co2 päästö on kyllä kans yks suuri kusetus, joka tuntuu olevan hyvä tapa kiertää veroja ja saada tehokkaammat autot sopimaan firmojen leasingpolitiikkaan.
Totta. Hybridiä kun ei ole pakko ladata, eli voi ajaa pelkällä bensalla. Jolloin kulutus ei paljoa poikkea normaalista bensa-autosta, jos ajetaan normaalia maantie ajoa.
Omasta mielestä pahin veronkiertoauto Toki myynti onkin sitten kohdallaan, kun verot on pienet. Itsekin voisin ostaa, mutta ovat liian kalliita ja liian uusia. Hyvä siis että niitä ostetaan, niin tulee sitten joskus käytettynäkin saataville hybridejä. Hybridejä saisi tuoda vaikka käytettynäkin suomeen, niin lisääntyisivät nopeammin.
Totta. Hybridiä kun ei ole pakko ladata, eli voi ajaa pelkällä bensalla. Jolloin kulutus ei paljoa poikkea normaalista bensa-autosta, jos ajetaan normaalia maantie ajoa.
Omasta mielestä pahin veronkiertoauto Toki myynti onkin sitten kohdallaan, kun verot on pienet. Itsekin voisin ostaa, mutta ovat liian kalliita ja liian uusia. Hyvä siis että niitä ostetaan, niin tulee sitten joskus käytettynäkin saataville hybridejä. Hybridejä saisi tuoda vaikka käytettynäkin suomeen, niin lisääntyisivät nopeammin.
No joo vaikka latais niin eihän ne kovin pitkään/kovaa pelkällä sähköllä kulje vaan on sitten ihan yhtä "pahoja" kun muutkin autot.
Näinpä, mutta miten tuollaisen lataushybridin kulutus sitten pitäisi mitata? Ei siihen ole mitään "reilua" tapaa olemassa, koska ajoprofiili voi vaikuttaa kulutukseen lähes täydet 100%.
Totta. Nyt verotetaan aika isolla summalla kiinteällä maksulla vaikka ajaisikin tosi vähän. Ajoneuvovero on siis iso. Saisi olla vero suoraan siinä bensassa tai dieselissä.Tämäkin ongelma poistuisi siirtämällä verotus polttoaineeseen. Johan alkaisi latailu kiinnostamaan yrityksiäkin.
Eikös ne henkilöautojen päästöt olleet jotain 60-70% ja raskas liikenne loput?Juu, nimenomaan kun niitä tulee myös bensakoneista. Ja se mitä raskas liikenne tekee on vielä ihan oma juttunsa. En lähtisi nykyaikaista henkilöautodieseliä tuollaisesta syyttämään.
Nuo uudet dieselit pitäisi olla tosi puhtaita. Useassa taitaa olla joku urea juttu, joka pienentää tai poistaa kokonaan haitalliset päästöt. Jo sellaiset noin 12 vuotta dieseleissä on ollut hiukkasloukku, joka varmaankin poistaa sen mustan savupilven?Toivottavasti loppuu. Eurooppalaisilla on pitkään ollut tosi likaiset autot kun ensin ei katalysaattoreita ja sitten alettiin kaupungissa ajelemaan diesel-henkilöautoilla. Puhdas ilma on jees joten peukut ylöspäin dieselin kuolemalle. Bussitkin on kohta sähköllä toimivia. Ainakin verotuet voisi dieseliltä lopettaa kun sehän on oikeasti kalliimpaa tai yhtä arvokasta kuin bensa.
Nuo uudet dieselit pitäisi olla tosi puhtaita. Useassa taitaa olla joku urea juttu, joka pienentää tai poistaa kokonaan haitalliset päästöt. Jo sellaiset noin 12 vuotta dieseleissä on ollut hiukkasloukku, joka varmaankin poistaa sen mustan savupilven?
Urea puhdistaa auton pakokaasuja
Onhan ne kai puhtaita kun kusetetaan testeissä Ilmeisesti noilta loppuu markkinat. Sama se ostetaanko noita Suomen kaltaisella kääpiömarkkinalla.Nuo uudet dieselit pitäisi olla tosi puhtaita. Useassa taitaa olla joku urea juttu, joka pienentää tai poistaa kokonaan haitalliset päästöt. Jo sellaiset noin 12 vuotta dieseleissä on ollut hiukkasloukku, joka varmaankin poistaa sen mustan savupilven?
Urea puhdistaa auton pakokaasuja
https://www.nytimes.com/2016/01/03/opinion/sunday/the-dirty-truth-about-clean-diesel.htmlVolkswagen played a leading role in convincing people to accept a technology that in many countries is causing a precipitous decline in air quality for millions of city-dwellers: the diesel engine. Monitoring sites in European cities like London, Stuttgart, Munich, Paris, Milan and Rome have reportedhigh levels of the nitrogen oxides and particulate matter, or soot, that help to create menacing smogs.
Recently, officials in Milan temporarily barred cars from the city; in Rome, too, persistent smog has forced the authorities to limit the use of private vehicles. Back in March, Paris was enveloped in a gray cloud of choking fumes that obscured the Eiffel Tower for hours and briefly earned the French capital the title of the world’s most polluted city, beating out even Beijing. An air quality expert in Britain reported that much of it was “stale diesel” from traffic emissions generated in European cities.
Continue reading the main story
allow carcinogens to penetrate deep into tissues and organs. In other words, a driver who steps on the accelerator of a diesel car may be filling the lungs of nearby pedestrians, cyclists, infants in strollers and other drivers with potentially deadly particulate matter.
Ei oo monessa bensa-autossakaan. Miten toi nyt dieseliin liittyy?Trippimittaria katsellessa naama on yhtä hymyä, kun mittarissa on 700km eikä mitään kiirettä tankata.
Tuo on edelleenkin taloudellinen syy valita diesel, mitä alunperin ajoin takaa eli useimmiten dieselin valinta tehdään vain taloudellisista syistä. Jos rahalla ei ole väliä niin en itse keksi yhtään syytä miksi valitsisin mieluummin dieselin kuin bensan. Esimerkkinä muualta maailmasta eli Jenkeissä diesel on polttoaineena kalliimpaa kuin bensa ja 535d (tehoiltaan Suomen 530d) on kalliimpi kuin 535i. Ei tarvitse kahta sekuntia miettiä kummallako moottorilla autonsa ottaisi.Yhdistetty kulutus vrt. teho.
Kyllä se on faktaa, että dieselillä ajaa tankillisella huomattavasti pidempään. Ainakin näin meillä. Ts. diesel kuluttaa vähemmän.Ei oo monessa bensa-autossakaan. Miten toi nyt dieseliin liittyy?
Kyllä ne ovat. Ja nimenomaan vaarallisten lähipäästöjen kannalta.Niin, juurikin mun pointti. Ei ne nykydieselit ole sen pahempia.
Saksa on kyllä hiton sekaisin koko maa. Ensin aletaan korvata ydinvoimaa hiilivoimalla ja sitten kauhistellaan dieselin päästöjä ja hankkiudutaan niistä eroon. Fuck logic.
Mut ei tossa lausessa ole mitään järkeä. Ei esim polttoainetankin koko ole mitenkään standardi.Kyllä se on faktaa, että dieselillä ajaa tankillisella huomattavasti pidempään. Ainakin näin meillä. Ts. diesel kuluttaa vähemmän.
Milläs tavalla bensakoneet kestää huonommin?Ite ostin diisselin syystä, että Mersulla ei ollut tarjota bensakonetta joka a) kestää, b) on ominaisuuksiltaan sellainen jota nykyautosta odottaa c) saa järkihintaan suht isoon perheautoon. Säästösyistä siis ostin diisselin, kun ei ollut rahaa esim. E400:een. Toki tässä nyt kärsii traktorin äänistä, mutta kyyti on mukavaa ja vaivatonta, joka varmaankin monelle on E-sarjan mersussa jonkinlainen kriteeri
Miksi valehtelet? Ihan mittaamalla näemme että dieselit tuottavat nimenomaan noxia paljon enemmän. Tästä syystä niitä on kielletty kaupungeissa ympäri maailmaa.Höpsistä. Ihan yhtä paljon noxeja ne bensatkin nykyään tuottaa.
Milläs tavalla bensakoneet kestää huonommin?
No onko näyttää mittaukset sitten? Aika yleisesti tiedetty fakta on sekin että nykyaikaiset bensakoneet päästää samaa paskaa vähän helvetisti kun ei ole mitään loukkuja.
Aika paska keskustelutapa sulla kun alat heti syyttää valehtelijaksi. Melkein voisin laittaa ignoreen suoraan, niin ei tarvii odotella seuraavia banneja.
But the claims of the industry have been criticised by experts who say the numbers cited by car makers are based on a test that does not represent real-world conditions. For official standards, diesel cars have their emissions tested in a laboratory, but recent testing by the International Council on Clean Transportation found:
On average, real-world NOx emissions from the tested vehicles were about seven times higher than the limits set by the Euro-6 standard. If applied to the entire new vehicle fleet, this would correspond to an on-road level of about 560 mg/km of NOx (compared to the regulatory limit under Euro 6 of 80 mg/km).
The Euro-6 regulations require a real-world test to be introduced, but the timing of this is still being debated. Greg Archer from campaign group Transport & Environment says the car industry has successfully lobbied the European commission to have the likely date for an introduction moved back from 2017 to 2020.
“They’ve based it on limits and tests which are carried out in laboratories and don’t represent the amount of pollution that these vehicles actually produce on the road. And they know that.
“Carmakers are trying to greenwash dirty diesel to hide the truth that compared to a petrol car a typical new diesel car on the road emits 10 times more nitrogen oxides. While carmakers claim modern diesels are clean they are pushing to delay and weaken the introduction of new pollution tests. This is because most new diesels can’t reach the limits agreed back in 2007 without fitting new technology,” says Archer.
Kerro sinä kun yleistit?
a+b+c yhtälö ei toteudu mersulla, ainakaan ennen uusinta moottorisukupolvea. Muista en osaa sanoa.
No mikäs niissä mersun bensakoneissa sitten ei kestä? Kai sun pitäis toimittaa kun esität aika raffeja väitteitä?
No asia ei ole tuntematon jonka takia kysyinkin että mitä tämä nyt on taas. Oon huomannu että näistä autoasioista on ihan hemmetisti "tietoa". Luotan nyt sanaasi että toi on paska kone vaikka mitään faktaa ei taida julkisesta internetistä löytyä asiasta. En tiedä mikä on "järkimoottori" mutta toki Suomen verot pitävät moottorit pieninä.M271 kone, 200/250CGI, se "järkimoottori perheautoon", on jakopäältään umpipaska. Myös isoon autoon vähän laiskan puoleinen. Isommissa bensakoneissa hinnat karkaavat myös Saksan markkinoilla kovin kohtuuttomiksi, jos alkaa esimerkiksi tehon kantilta asiaa vertaamaan diisseliin. Selvästikkin asia on sinulle tuntematon, joten suosittelen googlaamaan tarkemmat detaljit, niin tiedät mistä puhut.
No asia ei ole tuntematon jonka takia kysyinkin että mitä tämä nyt on taas. Oon huomannu että näistä autoasioista on ihan hemmetisti "tietoa". Luotan nyt sanaasi että toi on paska kone vaikka mitään faktaa ei taida julkisesti internetistä löytyä asiasta. En tiedä mikä on "järkimoottori" mutta toki Suomen verot pitävät moottorit pieninä.
Tuossa muutamia ensimmäisiä linkkejä mersun bensamoottoriin.No asia ei ole tuntematon jonka takia kysyinkin että mitä tämä nyt on taas. Oon huomannu että näistä autoasioista on ihan hemmetisti "tietoa". Luotan nyt sanaasi että toi on paska kone vaikka mitään faktaa ei taida julkisesta internetistä löytyä asiasta. En tiedä mikä on "järkimoottori" mutta toki Suomen verot pitävät moottorit pieninä.
Tuossa muutamia ensimmäisiä linkkejä mersun bensamoottoriin.
Mersuforum.net • katso viestiketjua - M271 jakopään ropina/rohina startatessa
M271 Jakoketjusta havaintoni :: mese.fi
Ikuinen jakoketju tuli pirullisen kalliiksi | MuroBBS
Jakoketju - Mercedes-Benz - Suomi24 Keskustelut
En haluis derailata tätä diesel-keskustelua. Totean vaan että noikin on keskustelupalstoja ja kaikissa autoissa on vikoja. Joku Vehon pamppu taitaa olla ainoa joka asian oikeasti tietää Suomessa. Wikipedian mukaan toi alkaa olemaan aika iäkäs, käytöstä poistettu moottori joten väite "mersun bensamoottorit ei kestä" on väärin ainakin tota moottoria esimerkkinä käyttäen.
Niin. Ei voida olettaa asioita mitä ei voi mitenkään todistaa. Mitään tilastoja "kestävimmästä autosta" ei taida olla olemassa. Mielikuvillahan autoja ostetaan kuten markkinamiehet tajusivat jo 100 vuotta sitten.Tästähän oikein huokuu mainittu asiantuntemus
Vaikka nettiautosta voi tehdä vertailua. Tuossa vm2000 tai uudemmat E mersut joilla on ajettu vähintään 275 000 km. Ensin bensat ja sitten dieselit joita löytyy enemmän = luotettavampia?Niin. Ei voida olettaa asioita mitä ei voi mitenkään todistaa. Mitään tilastoja "kestävimmästä autosta" ei taida olla olemassa. Mielikuvillahan autoja ostetaan kuten markkinamiehet tajusivat jo 100 vuotta sitten.
Dieseleitä myydään ihan kauheasti enemmän ja niillä ajetaan enemmän per vuosi... Ehkä tietämällä montako tiettynä vuonna myytyä autoa on vielä rekisterissä antaisi jotain osviittaa. Mutta joo, diesel-miehet ajakoot dieseleillä vielä kun sitä huvia riittää.Vaikka nettiautosta voi tehdä vertailua. Tuossa vm2000 tai uudemmat E mersut joilla on ajettu vähintään 275 000 km. Ensin bensat ja sitten dieselit joita löytyy enemmän = luotettavampia?
35 kpl Mercedes-Benz E vaihtoautot - Nettiauto
705 kpl Mercedes-Benz E vaihtoautot - Nettiauto
Bensa mersu taitaa olla aika huonossa maineessa ja siksi ei sitten kauppa käy? Voisi olla yksi selitys tuolle.Dieseleitä myydään ihan kauheasti enemmän ja niillä ajetaan enemmän per vuosi... Ehkä tietämällä montako tiettynä vuonna myytyä autoa on vielä rekisterissä antaisi jotain osviittaa. Mutta joo, diesel-miehet ajakoot dieseleillä vielä kun sitä huvia riittää.
Voi olla? Mutta bensa on kalliimpi ja silti tehottomampi, eli miksi ostaa se huonompi mersu? Paitsi että hybridin saa toki bensakoneellaTuossa juuri katsoin uuden E Mersun bensamallistoa. Ei siinä minusta mitään suurempia puutteita ollut.
Voi olla? Mutta bensa on kalliimpi ja silti tehottomampi, eli miksi ostaa se huonompi mersu? Paitsi että hybridin saa toki bensakoneella
Ei hajuakaan, mutta mitä pahaa on moottorin kierrättämisessä? Dieselit ei taas kierrä vaikka haluaisikin kun todellinen käyttöalue on puolet bensan vastaavasta.Jokos kaikki (Mersun) bensapadat oli ahdettuja vai kaikki jotain vapareita joita saa kierrättää kuin viimeistä päivää että ne liikkuu? En viitsi puhelimella etsiä hinnastoja käsiini.
Traktorilta tosiaan kuulostaa ulospäin, mutta ei onneksi sisälle kuulu moottorin ruksutusta Ja tämä jo 12 vuotta sitten. Eli ei haittaa dieselkone siis yhtään mitään minusta.En tiedä montako kertaa tätä pitää jankata, mutta ainoa syy (Suomessa) valita diesel on taloudelliset syyt, mitä vielä Suomen valtion autoveropolitiikka vielä suosii. Kun katsoo verottomia hintoja niin dieselit napostelee vieläkin vähemmän. Itse tosin mieluusti maksan vaikka extraa, ettei tarvitse traktorilla ajella.
Maine varmaan joo. Asia erikseen mihin perustuuBensa mersu taitaa olla aika huonossa maineessa ja siksi ei sitten kauppa käy? Voisi olla yksi selitys tuolle.
Mustalla savupilvellä ei ole juurikaan tekemistä dpf kanssa. Johtuu joko siitä, että moottoria ei ole koskaan kierrätetty niin paikat on tukkiintunut tai sitten säädöt ei ole kohdallaan. Ja se savu on enimmäkseen nokea ja palamatonta/huonosti palanutta polttoainettä, mikä ei kauaa viivy ilmassa ennen maahan laskeutumista. Eipä tuo oma 19v vanha dieselikään savuta yhtään vaikkei katalysaattorin lisäksi olekaan mitään saastelaitteita.Nuo uudet dieselit pitäisi olla tosi puhtaita. Useassa taitaa olla joku urea juttu, joka pienentää tai poistaa kokonaan haitalliset päästöt. Jo sellaiset noin 12 vuotta dieseleissä on ollut hiukkasloukku, joka varmaankin poistaa sen mustan savupilven?
Urea puhdistaa auton pakokaasuja
Diselin perusrakenteen ja toiminnan takia se on kestävämpi kuin bensakone. Pelkästään jo siksi, että diselissä on huomattavasti suuremmat puristussuhteet, pitää moottorin sisäosien olla vähän lujempia kuin bensakoneissa. Tämä toki lisää painoa, mutta kestävyyden kannalta parempi. Ajossa tarvittavat kierrokset ovat pienempiä dieselissä niin moottori kuluukin ehkä vähän vähemmän. Diselissä ei ole mitään erillistä sytytysjärjestelmää ja muutenkin toimintaan vaaditaan vähemmän osia kuin bensakoneessa. Lisäksi paremman hyötysuhteen ansiosta polttoainetta ei muutu niin paljon lämmöksi. Jos katsoo vaikka nettiautosta yli 500tkm ajettuja autoja niin dieselien määrä melko ylivoimainen.Milläs tavalla bensakoneet kestää huonommin?