Diablo II: Resurrected

napsu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
25.08.2019
Viestejä
1 676
Mitähän tässä nyt ajanmukaisella haetaan? Nykyaikaisten pelien tasolla? Eipä oikeastaan. Riittävällä tasolla? Omasta mielestäni kyllä.

Jokaisen on sitten itse mietittävä, että missä omat rajat menevät teknisen toteutuksen suhteen. Ihan selvää on, että sillä osastolla D2 Resurrected ei ole nykypelien tasolla.
No esim. että keskeytyvätkö hyökkäysanimaatiot, jos vastustaja iskeekin ensin jne.
 
Liittynyt
19.08.2018
Viestejä
743
Naurattaa jotkut kommentit, missä pelätään ettei tässä ole esim. salatasoa. Onkohan niiltä mennyt ohi, että se on tosiaan alkuperäinen D2.

Löin kakkosen tuossa tulille ja leveleitä tulee kampanjassa paljon hitaammin kuin kolmosessa, mikä voi olla hyväkin. Saiskohan resurrectedissa potionit sun muut stäkkäämän vai onko liian iso muutos. Ihan kun se inventaario ei olisi muutenkin liian pieni niin kaikki roju vie vähintään yhden ruudun tilaa.
 

napsu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
25.08.2019
Viestejä
1 676
Saisivat jo tiedottaa alpha-testauksesta. Kiinnostaisi tietää kauanko alpha-testaus kestää ja tuleeko kenties vielä beta-testi ennen julkaisua.
 

Warfe

Insinööri
Tukijäsen
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 618
Ite toivoisin että dupetus ja bottaus jotenkin olisi saatu kitkettyä, jolloin kunnon itemit olisi harvassa ja ainakin aluksi näkyisi vaihtelua geareissa. Tuntuisi joku uber droppi paljon kivemmalta kun, ei jokaiselta löytyisi vastaavaa.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 718
(D2 original) Mulla on kai edelleen tuolta IP bannit kun menin hölmöyttäni kokeilemaan battlenet tuollaisilla jaetuilla cd avaimilla. Mulla on nyt mun vanhaan CD:hen perustuva legit asennus, mutta eihän se auta. Olenko tulkinnut oikein että tuo path of diablo toimii kokonaan kolmannen osapuolen servereilla joten battle.net bannit eivät ulottuisi sinne? Ajattelin antaa tuolle alkuperäiselle viikon aikaa ja jos se ei siinä ajassa selviä niin sitten kokeilen jotain muuta.

Oliko D2:ssa paljonkin bottausta tai kaman duppausta? Itse en muista muita kuin näitä modatulla clientillä pelanneita tyyppejä jotka saattoivat koska vain tappaa sut ilman mitään keinoa puolustautua. Mutta en mä tainnut juuri mitään kauppaa käydä muiden kanssa, hieman yritin niitä runestoneja keräillä ja joitain runeword kamaa luoda, mutta en mitään sen ihmeellisempää. Pelasin ehkä vuoteen 2005 tai 2006 asti tuolla battlenet HC ladder:ssa, melko kasuaalisti mutta kuitenkin.

Mutta kyllä tässä on erilaisia online pelejä pelattua, on nykypäivänä aika toiveajattelua että pelit eivät olisi täynnä erilaisia huijauksia. Jopa pelit jossa pelaajien välinen kaupankäynti on hyvin rajoitettua, on silti tuollaista huijausta. Kaikki perustuu aina rahaan. Jos virtuaalisella kullalla tai OP as fuck aseilla on arvoa ja ne eivät ole oikeasti pultattu kiinni siihen tunnukseen joka on ne farmannut, niin niitä farmataan boteilla, dupataan jne.

Toi remasteri täytyy olla aika samanlainen kuin alkuperäinen. Mutta sen täytyy olla osin myös parempi. Omaan mielikuvitukseen lootti ja PvP on ne mitä ehdottomasti täytyy parantaa, myös alkuperäiset pienet inventoryt ei varmasti kelpaa nykyään kellekään.
 
Liittynyt
10.10.2018
Viestejä
450
(D2 original) Mulla on kai edelleen tuolta IP bannit kun menin hölmöyttäni kokeilemaan battlenet tuollaisilla jaetuilla cd avaimilla. Mulla on nyt mun vanhaan CD:hen perustuva legit asennus, mutta eihän se auta. Olenko tulkinnut oikein että tuo path of diablo toimii kokonaan kolmannen osapuolen servereilla joten battle.net bannit eivät ulottuisi sinne? Ajattelin antaa tuolle alkuperäiselle viikon aikaa ja jos se ei siinä ajassa selviä niin sitten kokeilen jotain muuta.

Oliko D2:ssa paljonkin bottausta tai kaman duppausta? Itse en muista muita kuin näitä modatulla clientillä pelanneita tyyppejä jotka saattoivat koska vain tappaa sut ilman mitään keinoa puolustautua. Mutta en mä tainnut juuri mitään kauppaa käydä muiden kanssa, hieman yritin niitä runestoneja keräillä ja joitain runeword kamaa luoda, mutta en mitään sen ihmeellisempää. Pelasin ehkä vuoteen 2005 tai 2006 asti tuolla battlenet HC ladder:ssa, melko kasuaalisti mutta kuitenkin.

Mutta kyllä tässä on erilaisia online pelejä pelattua, on nykypäivänä aika toiveajattelua että pelit eivät olisi täynnä erilaisia huijauksia. Jopa pelit jossa pelaajien välinen kaupankäynti on hyvin rajoitettua, on silti tuollaista huijausta. Kaikki perustuu aina rahaan. Jos virtuaalisella kullalla tai OP as fuck aseilla on arvoa ja ne eivät ole oikeasti pultattu kiinni siihen tunnukseen joka on ne farmannut, niin niitä farmataan boteilla, dupataan jne.

Toi remasteri täytyy olla aika samanlainen kuin alkuperäinen. Mutta sen täytyy olla osin myös parempi. Omaan mielikuvitukseen lootti ja PvP on ne mitä ehdottomasti täytyy parantaa, myös alkuperäiset pienet inventoryt ei varmasti kelpaa nykyään kellekään.
Oli. Todella paljon.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
450
(D2 original) Mulla on kai edelleen tuolta IP bannit kun menin hölmöyttäni kokeilemaan battlenet tuollaisilla jaetuilla cd avaimilla. Mulla on nyt mun vanhaan CD:hen perustuva legit asennus, mutta eihän se auta.
Olettaen että sulla ei ole kiinteä ip, sen voi vaihtaa kikkailemalla:
Vaihda reititin siltaavaksi. Silloin koneesi on suoraan kiinni isp:ssä ja saat uuden ip:n. Sitten loggailet takaisin B-nettiin. Sama sitten nattaavaksi.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 718
Olettaen että sulla ei ole kiinteä ip, sen voi vaihtaa kikkailemalla:
Vaihda reititin siltaavaksi. Silloin koneesi on suoraan kiinni isp:ssä ja saat uuden ip:n. Sitten loggailet takaisin B-nettiin. Sama sitten nattaavaksi.
Joo mä olen tuota reittiä miettinyt. Siis mulla on kaapelimodeemi siltaavana ja yritin verkkokortin MAC osoitetta vaihtaa että saisin uuden IP:n, mutta eipä onnistunut. Jos vaihdan sen reitittäväksi niin silloin IP pitäisi muuttua. Annetaan tuolle nyt muutama päivää vielä jos siellä olisi joku viikon raja.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
453
Muistaakseni IP-bannit battle.nettiin kestää 2 viikkoa. CD-key bannit taasen yleensä on ikuiset.

Mut jos sul on ihan perus kuluttajaliittymä niin IP-osoite vapautuu kun pidät reitittimen vaan tarpeeks pitkään virrattomana (yleensä joku 15 min riittää, mutta voit vaikka yöksi sammuttaa jos 15 minuuttia ei riitä).
 

napsu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
25.08.2019
Viestejä
1 676
Olen seurannut peliin liittyvää väittelyä ja vänkäystä Blizzardin foorumilta. Siis tätä, että saako peliä muuttaa ja paljonko. Joidenkin mielestä D2 on edelleen lähes virheetön peli, omasta mielestäni kaikkea muuta. Itse jaksoin pelata aikoinaan aina hieman toista actia, kunnes kyllästyin ja tein uuden hahmon. Joka kerta rupesi nyppimään ns. "oikeat buildit" ja halusin vaihtaa hahmoa. Minusta peliä ei tarvitsisi juuri muuttaa grafiikoita ja paria QoL-juttua lukuunottamatta, mikäli pelin hinta olisi max 20 dollaria. Nyt kun hinta on 40 dollaria, niin vaadin kyllä, että siihen hintaan pitää saada edellisten lisäksi myös taitojen ja esineiden parempi tasapainotus, jatkuvat päivitykset ja niissä tuotavia uusia esineitä, paikkoja ja sivutehtäviä. En vaadi act 6, mutta jotain uuttakin pitäisi olla, eikä peliä saa hylätä kehittäjien toimesta, vaan sen on saatava tarvittavat päivitykset. Tai sitten hinnasta pitää napsaista puolet pois, jos minut halutaan asiakkaaksi. Kyseessä on kuitenkin 20 vuotta vanha peli ja sillä 40 dollarilla saa vaikka Last Epochin, joka on kuitenkin uusi ja edes jossain määrin jännittävä kokemus.
 
Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
1 337
Joidenkin mielestä D2 on edelleen lähes virheetön peli, omasta mielestäni kaikkea muuta.
Itse olen tulkinnut, että kukaan ei pidä D2:a virheettömänä pelinä, mutta veteraanit haluavat kokea pelin uudelleen sellaisena kuin sen muistavat, mutta toki päivitettyjen graffojen kera.

Muistelisin tekijöiden puhuneen, että balanssimuutoksia tehdään, mutta ilmeisesti ei ennen julkaisua. Resurrected siis julkaistaan skillien ja tavaroiden suhteen alkuperäisenä, mutta sitten pelaajien palautteen pohjalta kehitetään balanssia julkaisun jälkeen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 173
Yksi asia, joka on lähes aiheuttanut kolmannen maailmansodan Blizzardin foorumeilla, on loottisysteemi. Tarkennettuna siis onko se yhteinen vai henkilökohtainen. D2-puristit ovat lähes sotajalalla kun joku ehdottaa henk.koht. loottia optiona. Puristien mielestä jopa optiot ovat täyttä kerettiläisyyttä.

Itse en ymmärrä, miksi optio olisi huono asia. Pelaajat voisivat siis valita vapaasti jaetun lootin (kuten alkuperäisessä D2:ssa on) ja henk.koht. lootin väliltä. Tällöin puristit voisivat valita jaetun lootin ja kokea peli sellaisena kuin se oli ja toiset voisivat valita henk.koht. lootin ja sen myötä loottininjavapaan kokemuksen.
 
Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
1 337
Yksi asia, joka on lähes aiheuttanut kolmannen maailmansodan Blizzardin foorumeilla, on loottisysteemi. Tarkennettuna siis onko se yhteinen vai henkilökohtainen. D2-puristit ovat lähes sotajalalla kun joku ehdottaa henk.koht. loottia optiona. Puristien mielestä jopa optiot ovat täyttä kerettiläisyyttä.

Itse en ymmärrä, miksi optio olisi huono asia. Pelaajat voisivat siis valita vapaasti jaetun lootin (kuten alkuperäisessä D2:ssa on) ja henk.koht. lootin väliltä. Tällöin puristit voisivat valita jaetun lootin ja kokea peli sellaisena kuin se oli ja toiset voisivat valita henk.koht. lootin ja sen myötä loottininjavapaan kokemuksen.
Optio voisi ehdottomasti tuohon tulla. En koskaan tykännyt loottininjailusta tai pitänyt sitä viihdyttävänä. Yleensä isoissa porukoissa ei ehdi edes katsomaan mitä maasssa on, kun pitää vain yrittää sokkona nostaa mitä ikinä ehtii. Mielestäni viihdearvo on aika minimaalinen tuossa touhussa.
 

scowl

Tukijäsen
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
616
Optio voisi ehdottomasti tuohon tulla. En koskaan tykännyt loottininjailusta tai pitänyt sitä viihdyttävänä. Yleensä isoissa porukoissa ei ehdi edes katsomaan mitä maasssa on, kun pitää vain yrittää sokkona nostaa mitä ikinä ehtii. Mielestäni viihdearvo on aika minimaalinen tuossa touhussa.
Vahva tämä. Ei ole kyllä yhtään ikävä tuota, vaikka satoja, jollei tuhansia tunteja tulikin aikoinaan pelattua.
 

napsu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
25.08.2019
Viestejä
1 676
Yksi asia, joka on lähes aiheuttanut kolmannen maailmansodan Blizzardin foorumeilla, on loottisysteemi. Tarkennettuna siis onko se yhteinen vai henkilökohtainen. D2-puristit ovat lähes sotajalalla kun joku ehdottaa henk.koht. loottia optiona. Puristien mielestä jopa optiot ovat täyttä kerettiläisyyttä.

Itse en ymmärrä, miksi optio olisi huono asia. Pelaajat voisivat siis valita vapaasti jaetun lootin (kuten alkuperäisessä D2:ssa on) ja henk.koht. lootin väliltä. Tällöin puristit voisivat valita jaetun lootin ja kokea peli sellaisena kuin se oli ja toiset voisivat valita henk.koht. lootin ja sen myötä loottininjavapaan kokemuksen.
Itselleni asia on sikäli yhdentekevä, että mikäli pelaisin peliä, pelaisin sitä kavereideni kanssa, en tuntemattomien. Olen kuitenkin lukenut asiasta ja kummallakin osapuolella on pointtinsa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 173
Itselleni asia on sikäli yhdentekevä, että mikäli pelaisin peliä, pelaisin sitä kavereideni kanssa, en tuntemattomien. Olen kuitenkin lukenut asiasta ja kummallakin osapuolella on pointtinsa.
Siksi se tulisi olla optio. Tällöin kaikki osapuolet pystyisivät pelaamaan haluamallaan tavalla.

Puristeille vain ainoa hyväksyttävä vaihtoehto on jaettu lootti, ei optioita.
 

napsu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
25.08.2019
Viestejä
1 676
Siksi se tulisi olla optio. Tällöin kaikki osapuolet pystyisivät pelaamaan haluamallaan tavalla.

Puristeille vain ainoa hyväksyttävä vaihtoehto on jaettu lootti, ei optioita.
Ovathan ne esittäneet perusteluita, miksi jaettu lootti ei saisi olla edes optio.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 173
Toistaiseksi en ole nähnyt ainuttakaan pätevää perustetta sille, miksi henk.koht. lootti ei voisi olla optio. Miksi jaettu lootti pitäisi olla se ainoa vaihtoehto? Se, että se oli ainoa vaihtoehto alkuperäisesä D2:ssa, ei ole pätevä peruste. D2R on remasteri, jossa on jo muitakin QoL-päivityksiä, joten se ei ole edes täysin uskollinen alkuperäiselle versiolle.
 
Liittynyt
09.03.2017
Viestejä
255
Toistaiseksi en ole nähnyt ainuttakaan pätevää perustetta sille, miksi henk.koht. lootti ei voisi olla optio. Miksi jaettu lootti pitäisi olla se ainoa vaihtoehto? Se, että se oli ainoa vaihtoehto alkuperäisesä D2:ssa, ei ole pätevä peruste. D2R on remasteri, jossa on jo muitakin QoL-päivityksiä, joten se ei ole edes täysin uskollinen alkuperäiselle versiolle.
Henk. Koht. Lootti pilaa pelin trade economian joka toivottavasti on taas mielenkiintoinen ilman dupe stone of jordaneja?
 

moukula

Team AMD
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 508
Kiusaajat haluaa jatkaa kiusaamista, tuskin siinä muuta on takana. Diablo 2:ssa oli aika toksinen online-skene. Jos et tehnyt salasanasuojattua peliä johon vain kaverit pääsivät, niin about puolet kaikista pelaajista olivat joko playerkillereitä tai ninjaloottaajia, tarkoituksena vain pilata toisen osapuolen pelinautinto.
 

moukula

Team AMD
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 508
Henk. Koht. Lootti pilaa pelin trade economian
Miksi? Esim. Path of Exilessa ja WoW:ssa on esitelty ihan toimivia tapoja toteuttaa party/raid-loottaus. Ei se tarkoita että jos partyssä on 5 henkilöä että sitten jokainen bossi pudottaisi 5 uniikkia, vaan ihan normaalisti niitä putoaa se 1kpl ja kone arpoo sitten valitun säännöstön perusteella että kuka sen saa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 173
Henk. Koht. Lootti pilaa pelin trade economian joka toivottavasti on taas mielenkiintoinen ilman dupe stone of jordaneja?
Pilaa miten?

Ja miten jaettu lootti auttaa kaupankäyntiä? Kun ryhmässä yksi loottininja vie kaiken kaman, muille pelaajille ei jää mitään, millä edes käydä kauppaa.

Ei se tarkoita että jos partyssä on 5 henkilöä että sitten jokainen bossi pudottaisi 5 uniikkia, vaan ihan normaalisti niitä putoaa se 1kpl ja kone arpoo sitten valitun säännöstön perusteella että kuka sen saa.
Ja vaikka kaikki saisivat yhden uniikin, ei se tarkoita, että kaikki saisivat samat kamat. Jos jokainen esim. saa tarpeettoman esineen, jonka joku toinen ryhmästä tarvitsee, siinähän syntyy jo kaupankäyntitilanne.

Henk.koht. lootti on hyvin säädettävissä oleva asia.
 
Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
1 337
Henk. Koht. Lootti pilaa pelin trade economian joka toivottavasti on taas mielenkiintoinen ilman dupe stone of jordaneja?
Tiedätköhän mitä henkilökohtaisella lootilla yleensä tarkoitetaan? Lootin kokonaismäärä ei kasva ollenkaan, vaan putoavat kamat arvotaan partyssa olevien kesken. Ei siis vaikuta ekonomiaan millään tavalla.
 
Liittynyt
09.03.2017
Viestejä
255
Viittasin diablo3 käytössä olevaan henk koht loottiin jolla tosiaan tapettiin tradeeminen. Ymmärrän että järjestelmiä on erilaisia ja tämänkin voisi toteuttaa järkevästi. Mutta mielestäni se on diablo4 hommia sitten ja nyt haetaan sitä vanhaa kunno d2 pelailua. Kyllä, piti olla nopea telekinesiksellä tai sitten soolota
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 173
Viittasin diablo3 käytössä olevaan henk koht loottiin jolla tosiaan tapettiin tradeeminen. Ymmärrän että järjestelmiä on erilaisia ja tämänkin voisi toteuttaa järkevästi. Mutta mielestäni se on diablo4 hommia sitten ja nyt haetaan sitä vanhaa kunno d2 pelailua. Kyllä, piti olla nopea telekinesiksellä tai sitten soolota
Juuri tämä on ongelmana näissä keskusteluissa. D3 sitä, D3 tätä. Ihan kuin QoL-uudistuksia ajavat haluaisivat D2R:n olevan D3-klooni, mikä ei voisi olla kauempana todellisuudesta.

Pieni muistutus: trade on edelleen täysin mahdollista D3:ssa. Kaikki löydetty lootti on vapaasti kaupattavissa ryhmäläisten välillä 2h ajan. Trade ei todellakaan ole kuollut D3:ssa. Ongelma D3:ssa on lootin määrä, joka taas on riippuvainen vaikeustasosta ja valtavan power creepin takia vaikeutta ei ole, joten loottia sataa taivaalta.

Edelleenkään yhtään ainutta pätevää perustetta sille, miksi henk.koht. lootti ei voisi olla optio D2R:ssa, ei ole annettu.
 

moukula

Team AMD
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 508
Se "vanha kunnon d2-pelailu" oli suurelta osin ihan villin lännen meininkiä jossa randomin saapuessa peliin oli 80% todennäköisyys että joudut pvp-taisteluun tai sitten että mikäli etenisittekin näennäisen sopuisasti yhtä matkaa vihollisia vastaan taistellen, niin ainakin loottien suhteen nopeimmat syö ja hitaammat eivät. Minusta se on ihan hanurista. Pelimekaniikkoihin pitäisi saada vähintäänkin optiot sille että sallitaanko muiden PCeiden kimppuun hyökkääminen ja se, että loottaaminen tapahtuu vuorotellen/arpakuutiolla.
 
Liittynyt
09.03.2017
Viestejä
255
Se "vanha kunnon d2-pelailu" oli suurelta osin ihan villin lännen meininkiä jossa randomin saapuessa peliin oli 80% todennäköisyys että joudut pvp-taisteluun tai sitten että mikäli etenisittekin näennäisen sopuisasti yhtä matkaa vihollisia vastaan taistellen, niin ainakin loottien suhteen nopeimmat syö ja hitaammat eivät. Minusta se on ihan hanurista. Pelimekaniikkoihin pitäisi saada vähintäänkin optiot sille että sallitaanko muiden PCeiden kimppuun hyökkääminen ja se, että loottaaminen tapahtuu vuorotellen/arpakuutiolla.
Oma mielipiteeni d2hc moden pelaajana on että ei todellakaan tarvita mitään pve modea. Parhaat pelithän tuli aina siitä kun joku tuli ja pisti hostilet päälle ja river of flamella farmatessa sydän tykytti kun tiesit että kohta päästään ottaan matsia
 

moukula

Team AMD
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 508
Se että itse haluat pelata HC-tyylillä sydän tykyttäen on tietenkin ihan ok, mutta ei se ole sinulta pois että kasuaaleille pelaajille annetaan mahdollisuus "turvalliseen ympäristöön".
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 173
Tuo hostile-systeemi on tosiaan toinen asia, joka on vakiona perseestä D2:ssa. Pitäisi olla optio, että pelaajien ei tarvitsisi ryhmäpeleissä kärsiä trolleista. Jos haluaa kokea tuon alkuperäisen tavan, ei muuta kuin tägää itsensä "hostileriistaksi" ja sitten vain odottelee, milloin joku ryhmästä käykin kimppuun.

Edelleenkään kukaan ei halua poistaa alkuperäisiä systeemejä. Niiden rinnalla pitäisi vain olla vaihtoehtoisia ratkaisuja niille, jotka eivät halua kärsiä alkuperäisten systeemien paskuudesta.
 
Liittynyt
09.03.2017
Viestejä
255
Siinähän on se optio ettei tarvitse kärsiä trolleist? Senkun tekee omalle ryhmälleen salasanalla suojatun pelin. Avoimessa pelissä pitääkin olla riskinsä, että joutuu pelaamaan PvP:tä. Poislukien tietty enemmän LOD puolta vaivanneet hackit ja muut rehdin pvpn pilaajat.
 
Liittynyt
19.08.2018
Viestejä
743
On se hostility vielä siellä. Tosin tuohon soisi sen vaihtoehdon, että sen voi laittaa pois päälle pelin asetuksista.

  • PvP still exists in the form of the original by opening the party window and engaging hostility.
Avoimia pelejä ilman tasorajoituksia käytettiin, että saataisiin joku buustaamaan.
 
Liittynyt
03.11.2020
Viestejä
111
Eikö hostilen saanut laitettu päälle vain kaupungissa? Muistan että näitä tapauksia satunnaisesti eksyi public pelehin, mutta kyllä siinä aina ehti lähteä pelistä pois, jos ei halunnut matsia ottaa. Ei kyllä kertaakaan tullut kuoltua näille ilman että olisin ehtinyt päättää koitanko ottaa matsia vai en.

En mä kyllä ala valittamaan vaikka tulisi optio peliä luodessa no-hostile pelille. Hyvä vaan jos saisi enemmän porukkaa pelin pariin.

Hienoa kyllä jos alkuperäiset tallennukset toimii. Toivottavasti saadaan Plugystä modi myös tähän versioon ja voisi jatkaa omaa Holy Grail Sorceressia. Vielä olisi reippaat 70 itemiä löydettävänä.
 
Liittynyt
19.08.2018
Viestejä
743
Eikö hostilen saanut laitettu päälle vain kaupungissa? Muistan että näitä tapauksia satunnaisesti eksyi public pelehin, mutta kyllä siinä aina ehti lähteä pelistä pois, jos ei halunnut matsia ottaa. Ei kyllä kertaakaan tullut kuoltua näille ilman että olisin ehtinyt päättää koitanko ottaa matsia vai en.

En mä kyllä ala valittamaan vaikka tulisi optio peliä luodessa no-hostile pelille. Hyvä vaan jos saisi enemmän porukkaa pelin pariin.

Hienoa kyllä jos alkuperäiset tallennukset toimii. Toivottavasti saadaan Plugystä modi myös tähän versioon ja voisi jatkaa omaa Holy Grail Sorceressia. Vielä olisi reippaat 70 itemiä löydettävänä.
Tulee sille modituki.

Mitä tohon PK:hon tulee niin olihan siellä erinäisiä rajoituksia: Esim. myöhemmin tuli se, että town portalit meni kiinni hostileksi julistamisen jälkeen.
PK Protections in Diablo II
Player Killing was virtually uncontrolled in Diablo I, with full friendly fire damage from spells or projectiles. There was a war/peace switch to click that allowed melee combat to hit, but it wasn't something that most Sorcerers or Rogues even needed to bother with. Diablo II was designed to allow non-consensual PVP, but added some limitations to make it more sporting and give protections to players who didn't want to engage in PvP.


  • Friendly fire was eliminated in Diablo II.
  • Players could only declare hostility in town.
  • Damage dealt in PvP is only a fraction of the full damage counted in PvM.

There were more anti-PKing fixes added in patches as well.


  • A feature was added so that the PK's town portal closed the instant he went hostile, preventing quick trips back to the dungeons.
  • A timer was added to "going hostile" that gave players additional time to prepare or escape before attack.
  • Spells with a length duration were tweaked so that they would not deal huge damage to other players, if the caster went hostile while the spell was already in place.

Tosin jotkut teki niin nopean hahmon ettei muut ehtineet karkuun:
 

moukula

Team AMD
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 508
Jep, kutsuttakoon heitä sitten nössöiksi tai normoiksi tai miksi vaan, mutta minusta se on aina parempi että peliin saadaan isompi pelaajamassa taustalle. HC-mättäjät voi olla sitten erikseen ja voivat sitten halutessaan pilkata niitä jotka eivät uskalla ottaa riskejä jos näkevät sen mielekkääksi. Joku voi sanoa että "ei kuulu diablon henkeen tommonen nysväily" mutta itse olen eri mieltä.

Toki ymmärrän että jotkut saavat nautintoa siitä että saa kiusata, trollata ja aiheuttaa pahaa mieltä toisille, mutta siihen rinkiin liittymisen pitäisi olla täysin vapaaehtoista. Ja se on minusta täysin väärin että käsketään pelaamaan jotain muuta mikäli meno ei miellytä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 173
Ja se on minusta täysin väärin että käsketään pelaamaan jotain muuta mikäli meno ei miellytä.
Ninemomaan. Siksi esim. "tee ryhmällesi salasanasuojattu peli" ja muut vastaavat eivät ole ratkaisuja. Pelissä tulisi olla optio pelata vapaaehtoisesti avointa ryhmpeliä, jossa PvP on vapaaehtoista.

Se, että jokin systeemi toimi tietyllä tavalla alkuperäisesä D2:ssa, ei ole pätevä peruste sille, että se tapa pitäisi olla se ainoa tapa D2R:ssa. Monet systeemit olivat päin persettä toteutettu D2:ssa ja niitä lähinnä siedettiin, koska vaihtoehtoja ei ollut.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
450
Henk.koht. lootti varmistaisi sen että ryhmässä tehtävä mf lisääntyisi. Vielä kun saisi niin että lähellä olevien mf laskettaisiin lisänä. D2:han lopussa mf sorcilla tms teleport hahmolla luotiin avoin peli ja teleportattiin ysin asap kaikki mf kohteet.

Itse toivon että ryhmänä pelaamista parannettaisiin juurikin tuolla niin se loottikyttäys korvautuisi vihujen niittämiseksi. Voisi olla vaikka pelin avaajan valittavissa kuten myös pvp.

Jos tuossa tulee vain graafinen uppaus eikä muuta uudistusta niin saa jäädä puolestani odottamaan alelaaria. Ryhmässä pelaaminen tavoitteellisesti tuttujen ja tuntemattomien kanssa oli pelin suola. Kaiholla muistelen Oldies-tiimin pelejä silloin 20v sitten.
 

napsu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
25.08.2019
Viestejä
1 676
Olisi ihan kiva tietää mitä nämä kaikki lyhenteet mf, dupe yms. edes tarkoittavat...
 

moukula

Team AMD
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 508
MF = magic find. Tavaroissa voi olla ominaisuutena +X% magic find eli parantaa mahdollisuuksia löytää taikaesineitä (rare, uniikit yms.)
dupe = Pelissä on bugeja jotka mahdollistavat tavaroiden monistamisen. Dupettamalla voi luoda loputtoman määrän harvinaisia tavaroita ja se taas sotkee pelaajien välisen ekonomian tasapainoa (yleensä hinnat nousee pilviin).
PK = player killing, yleensä vastentahtoista PvP:tä
 

napsu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
25.08.2019
Viestejä
1 676
En ole oikein ikinä ymmärtänyt ns. end gamea ja sen pelaajia. Siinähän rikotaan peli ja tehdään tätä ns. Baal runia, jotta saataisiin hahmolle parhaat kamat ja saataisiin hahmo levutettua mahdollisimman nopeasti maksimiin. Mutta entä sitten sen jälkeen? Kuulostaa aika tylsältä grindaamiselta. Olen joskus miettinyt, että jos tämä end game on joillekin niin tärkeää, niin miksi ei tehdä peliä, joka on pelkästään end gamea riisuttuna kaikesta "turhasta". Pelihahmo voisi seisoa paikoillaan tai liikkua satunnaisesti luodulla pellolla ihan sama mihin suuntaan ja vain kohdata vihollislaumoja ja/tai pomovastustajia saaden massiiviset määrät expaa ja loottia mahdollisimman nopeasti. Tällaisesta pitävillä pelaajille seikkailulla tai juonella ei ole mitään väliä, joten miksi ei. Samaan läjään vapaa rajaton respeccaaminen, niin hahmoluokatkin menettävät sopivasti merkityksensä ja samasta hahmosta voi muokata millaisen tahansa. Taitopuuksi sitten PoE:mainen käsittämätön monitasoinen häkkyrä, niin täydellinen peli olisi valmis. Miksi tällaista ei ole jo tehty? Jos osaisin tehdä pelejä, niin tekisin itse. Nimeksi vaikka Final End Game Solution tms.
 

moukula

Team AMD
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 508
Tarkoituksena on kivuta jollain kuvitteellisilla tikapuilla pelaajien välisessä arvoasteikossa korkeammalle. Sitten chattikanavilla tai oman kaveripiirin kesken leijutaan sillä miten omalla hahmolla on niin ja niin harvinaiset kamppeet päällä tai miten nopeasti pystyy tappamaan Baalin tai juoksemaan pelin läpi tai miten hyvin on pärjännyt PvP:ssä ja montako päänahkaa on tullut kerättyä. Sillä voi saada jotain tarkoitusta elämälleen jos reaalimaailmassa tavoitteiden saavuttaminen tai edes tavoitteiden asettaminen itselleen tuntuu hankalalta.

Jotkut sitten taas pelaa pelin läpi tarinan takia ehkä kerran tai jokaisella hahmoluokalla kertaalleen läpi ja lopettaa siihen kun kaikki tehtävät on suoritettu ja "kaikki on saavutettu".
 

moukula

Team AMD
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 508
Olisi kyllä mukava jos Diabloonkin saataisiin jonkinlainen "New game plus" -toiminnallisuus. Eli silloin tuo varsinainen tarinaosuus ja nightmare/hell -vaikeustasot toimisivat lähinnä tutoriaaleina jonka aikana kehitetään sitä omaa hahmoa, tutustutaan erilaisiin skilleihin ja itemeihin, ja sitten lopulta kun se hahmon on ns. valmis eli ei ole enää mitään kehitettävää, niin voisi avata tuon NG+ -pelin joka olisi niin vaikea että sitä ei ole mitään mahdollisuuksia päästä läpi ilman pelin parhaita tavaroita ja taitoa käyttää erilaisiin tilanteisiin sopivia skillejä about täydellisesti. Sitä sitten nämä "end gamistit" voisivat hinkata ja hyvällä tuurilla ehkä joku joskus pääsisi läpikin. Itsekin tykkään usein peleissä harrastaa theorycraftingia, powergamingia yms. kaikkea mahdollista millä saadaan siitä hahmosta mahdollisimman tehokas. Harmikseni yleensä sitten lopulta ei ole mitään mihin sitä hahmoa voisi kunnolla hyödyntää kun kaikki bossit räjähtää kertalaakista.
 

napsu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
25.08.2019
Viestejä
1 676
Ehkäpä yksi suurimpia pelin mokia on se, että ensin mehustellaan kuinka Diablo sitä ja tätä ja kuinka se on niin ja niin kauhea ja kun sen kimppuun viimein päästään on se vain sellainen punainen sarvipäinen apina. Muukin lore on aikojen saatossa sotkettu aivan käsittämättömäksi näillä Baaleilla, Mephistoilla yms. Yksi peliä rikkova suunnittelumoka on eri vahinkotyyppien hierarkia. Diablo 2:ssa ei tainnut vielä olla life leechiä, joten paras vahinkotyyppi on sitten jää.
 

kaarlos

Virallinen JimmZ-boikotoija
Premium-jäsen
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
1 540
Ehkäpä yksi suurimpia pelin mokia on se, että ensin mehustellaan kuinka Diablo sitä ja tätä ja kuinka se on niin ja niin kauhea ja kun sen kimppuun viimein päästään on se vain sellainen punainen sarvipäinen apina. Muukin lore on aikojen saatossa sotkettu aivan käsittämättömäksi näillä Baaleilla, Mephistoilla yms. Yksi peliä rikkova suunnittelumoka on eri vahinkotyyppien hierarkia. Diablo 2:ssa ei tainnut vielä olla life leechiä, joten paras vahinkotyyppi on sitten jää.
Ainakin LoDissa oli leech, sen verran muistan. Tuli aikanaan pelattua barbaaridueleita ja ne kestivät pitkään kun molemmat leechasivat.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
450
Diablo 2:ssa ei tainnut vielä olla life leechiä, joten paras vahinkotyyppi on sitten jää.
Oli siinä alkuperäisessäkin. Oli ihan kurko ase rare miekka zealer palalla jossa +2 tms life leech. Tää oli eka hahmoni kun en vielä pelistä ymmärtänyt juurikaan mitään, kunhan mätin menemään.
 

napsu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
25.08.2019
Viestejä
1 676
Toinen peliä rikkova juttu, joka oli ensimmäisessäkin pelissä, on mana shield. Glass cannonista tankiksi.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 050
Viestejä
4 193 516
Jäsenet
70 841
Uusin jäsen
wpentti

Hinta.fi

Ylös Bottom