- Liittynyt
- 20.10.2016
- Viestejä
- 636
Vaihteleeko lagaaja vai onko aina sama?Juupajuu, on tämä blizzardin touhu servereiden kanssa kyllä aikamoista paskaa.
Vaihteleeko lagaaja vai onko aina sama?Juupajuu, on tämä blizzardin touhu servereiden kanssa kyllä aikamoista paskaa.
Vaihtelee. Tais siis vaihtelee jommalle kummalle riippuen instassista/pelikerrasta, eli toinen voi vetää tukka suorana koko päivän ilman lagipiikkiä kun toinen sitten menee koko päivän lagisena.Vaihteleeko lagaaja vai onko aina sama?
Pelaatteko kaikki samalla alustalla?Vaihtelee. Tais siis vaihtelee jommalle kummalle riippuen instassista/pelikerrasta, eli toinen voi vetää tukka suorana koko päivän ilman lagipiikkiä kun toinen sitten menee koko päivän lagisena.
Mitään tällaista ongelmaa siis ei ollut betassa kun ei menty tiimissä vaan pelattiin itsekseen yhtäaikaa samassa lähiverkossa. Nyt sitten launchin jälkeen kun pelataan tiimissä niin siitä ei tule yhtikäs mitään.
Ja nytkin kun luovutettiin tiimissä pelaamisen suhteen niin kummallekaan ei ole tullut yhtään lagipiikkiä.
Eli mistään rautaongelmasta ei ole kyse, se on jo poissuljettu tällä 4G-reititin kokeilulla ja erilaisilla wifi-kokeiluilla mistä postasin jo aikaisemmin.
Kaikki on jo kokeiltu. Todennäköisesti ongelma on Kansasissa oleva D4 serveri (EU serveriä ei ole olemassa) mikä sitten aiheuttaa ISP:n kanssa jotain ongelmia.Pelaatteko kaikki samalla alustalla?
E: Jos pelaatte, niin ottakaa crossplay pois käytöstä.
Oukei. No sitten sen on varmaan johduttava tosta mobiilinetistä. Ei tosiaan itsellä ole ollut mitään ongelmia ja ping on aina sen 30-70 kavereiden kanssa pelatessa.Kaikki on jo kokeiltu.
4G:llä on välillä karseeta lägiä ihan soolonakin. Ulkoantenni löytyy ja pingi testeissä hyvä. Kuminauhaefektiä on silti riittävästi ja kuuluu mobiilitekniikkaan. D4 tuntuu olevan erikoisen herkkä latenssin heittelyille.Juupajuu, on tämä blizzardin touhu servereiden kanssa kyllä aikamoista paskaa. Nyt pistettiin veljen kanssa toiselle koneelle oma 4G-netti että näkee auttaako se tiimissä pelatessa ilmenevään jäätävään yhteyden lagaukseen. Ei auttanut, toinen tiimissä lagailee edelleen 800+ms säännöllisen epäsäännöllisesti joka WT3 tasolla rainkaisee kyllä heti toisin kuin WT2 tasolla.
Eli peli on aikalailla käyttökelvoton tiimissä pelaamiseen.
Lagipaskaa siis oli juuri lankanetillä eikä 4G-netillä tässä testisessiossa. Ja tästä on suora näköyhteys lähimpään 4G mastoon niin 4G kuuluvuus ei ole ongelma.4G:llä on välillä karseeta lägiä ihan soolonakin. Ulkoantenni löytyy ja pingi testeissä hyvä. Kuminauhaefektiä on silti riittävästi ja kuuluu mobiilitekniikkaan. D4 tuntuu olevan erikoisen herkkä latenssin heittelyille.
Tuopa se on siinä ongelman paikantamisessa kun ilmeisesti siellä on tuollaista ongelmaa vielä taustalla aika laajastikin. Itsellä siis 5800X3D + 7900XTX ja veljellä 5950X + 4090. Kaapelinettinä 400/50 taloyhtiö laajakaista kunnon reitittimen kera.Itellä oli hassu kun peli lagas ja discos satunnaisesti. HCllä kun pelaa niin riemu oli rajaton. Rajoittelin frameraten 60 fps niin loppui kuin seinään. Saattaa vaikuttaa kun on antiikkinen CPU...
Vastailen tälleen myöhään tähän, mutta ajankohtaista kuitenkin.Tuleeko seasoniin jotain, mikä ei tule perästä normi puolelle vai mikä tuossa season hommassa ihmisiä ahdistaa ?
Intelin Puma piiri, joka ei kestä kuormitusta monilla samanaikaisilla yhteyksillä. Sitä en tiedä miksi d4 niitä sitten niin paljon tekisi? Pitäisi varmaan muurilta katsella statistiikkaa kun d4 päällä että miltä näyttää…Kumma juttu tuo kaapelinetti ja tämä d4. Kaverilla sellainen myös niin sillä d4 kaataa ajoittain koko lähiverkon, eli tod näk modeemin. Tästä löytyy jopa pitkät pätkät juttuja Blizzun foorumeilla.
Vissiin usein alkaa lagaa kovasti, ilmeisesti modeemin takia sekin, ja joskus se ei enää siitä toivu mistä sitten DC tai koko verkko nurin.
En sitten tiedä mitä uniikkia noissa kaapelimodeemeissa on, versus muut nettityypit ja niiden laitteet.
En kyllä usko että tuo pitää paikkaansa. Mielestäni itselläni pingi oli aina jotain 70ms luokkaa ja ei kyllä pitäisi olla mahdollista että jenkkeihin voisi niin alhaisella pingillä yhdistää. Täältä AWS latency test voi katsoa jotain esimerkkejä paljon kestää eri puolille maailmaa.Kaikki on jo kokeiltu. Todennäköisesti ongelma on Kansasissa oleva D4 serveri (EU serveriä ei ole olemassa) mikä sitten aiheuttaa ISP:n kanssa jotain ongelmia.
Eikö voi vaan pysytellä siellä seasonin ulkopuolella jos ei halua resettiä?On jo pitkään menny maku tähän uudelleen aloittamiseen ilman järkevää syytä. Kertaakaan en ole tainut jaksaa missään pelissä vetää ukkoa ihan maksimiin paitsi wow classic, missä myös alkoi (jo toistamiseen) ärsyttää kun 2 vuotta raidasit gearia ja yhdessä viikossa siitä tuli roskaa kun tbc tuli.
Eikö kukaan tee peliä missä levutus menisi lopulta niin hitaaksi että samalla ukolla voisi pelata vaikka 5-10 seasonia ennen kuin se on max level.
Tai sitten vaan niin kuin D2 oli julkaisussa, että uuteen leaderboardiin pääsee vain uudet hahmot mitä tehty resetin jälkeen, mutta vanhat voi osallistua samoihin peleihin.Nyt kun trade on rajoittunut niin voisi hyvin tehdä tuon.
Voisi vaikka estää omienkin tavaroiden siirtelyn uudelle season hahmolle ja ekan viikon estää samaan partyyn pääsyn vanhojen hahmojen kanssa, ettei voi boostia tms.
Jaa kappas, olenko unohtanut vai enkö tosiaan ennen tuota detaljia nähnyt.Intelin Puma piiri, joka ei kestä kuormitusta monilla samanaikaisilla yhteyksillä. Sitä en tiedä miksi d4 niitä sitten niin paljon tekisi? Pitäisi varmaan muurilta katsella statistiikkaa kun d4 päällä että miltä näyttää…
Itseasiassa 2000-2003 kaikki hahmot olivat samassa poolissa. Vain uudet ladder resetin jälkeen tehdyt hahmot pääsivät ladder listalle.Ihmetyttää kyl porukan valitus, et seasonin joutuu alottaa aina uudella hahmolla, näin on ollut vuodesta 2000 (D2 alusta asti) ja en ole pelannut mitään muutakaan arpg peliä missä näin ei olisi, mieleen tulee torchlightit, poe, wolcen... yms.
Tämäkin osaltaan ihmetyttää seasoneissa. Innoissaan ollaan menossa pelaamaa uudestaan tyhjästä, mutta levutus pitäisi olla ohi mahd nopeasti. Vähän kuin D3 .. eikös se ollu parin tunnin homma max levulle.Enpähän tiedä. Xp ratea bufattiin saatanasti viime pätsissä jolloin lvl 100 saavuttaminen väheni ainakin 50-75 tunnilla alkuperäiseen. Ja seasonissa se on vielä nopeampaa levuttaa, kun skill pointteja on auki 10 jo ykköslevelillä, battle passissa boostit vapaana kaikille ilman maksullista passia, puu on auki 1 leveliltä lähtien, uutta gearia ja seasonal only poweria ja mitähän muuta.
Veikkaan, että joku lvl 50 saa seasonissa sellaisella 8-10 tunnilla jos ei pelaa edes optimaalisesti.
Lisäksi uudet uniikki dropit tulee kyllä eternal servulle niillekin jotka ei edes seasonia halua pelata.
Jaa a, siksi kai pelasin hardcorea niin välillä tuli pakosti uusi alku.En tiedä miksi haluaisin jauhaa samalla hahmolla kuukausia tai vuosia putkeen, sen sijaan että kokeilisi eri buildia joka liigassa.
Sehän on joka tapauksessa samojen dunkkujen hakkaamista, koska päätarinaa ei tarvitse tehdä uudelleen. Joten nopein tapa levelata on hakata niitä dunkkuja. Joten kysymykseksi jää, että miten pitkään sen halutaan kestävän.Tämäkin osaltaan ihmetyttää seasoneissa. Innoissaan ollaan menossa pelaamaa uudestaan tyhjästä, mutta levutus pitäisi olla ohi mahd nopeasti. Vähän kuin D3 .. eikös se ollu parin tunnin homma max levulle.
Veikkaan että D4 levutus tullaan ulinoiden jälkeen nerfimään muutaman tunnin mittaiseksi, koska samojen dunkkujen hakkaaminen jatkuvasti on vaan paljon kivempaa.
Miksi pitää aloittaa alusta jos se kerran pitää tehdä niin helpoksi?
Ei olisi mitään järkeä sellaisessa.Eikö kukaan tee peliä missä levutus menisi lopulta niin hitaaksi että samalla ukolla voisi pelata vaikka 5-10 seasonia ennen kuin se on max level.
Suosittelisin farmaamaan jotkut hyvät pöksyt ennemmin. Temerityt vissiin ottaa sen barrierin vahvuuden base lifestä, niin ei siitä kovinkaan kummoinen tule. Jotkut damage reduction + armor -pöksyt tekee huomattavasti tankimmaksi.Teremity farmattava
Ei oo mitään 100% varmaa tietoa asiasta, mutta joidenkin mukaan tietyt vihutyypit pudottavat tiettyjä itemeitä suuremmalla varmuudella. Itse tarkoitan farmaamisella vain sitä, että pelaa kunnes tipahtaa tai innostus loppuu.Onko tietyille itemeillä tiettyjä droppi paikkoja ?
Hyviä pöksyjä on jo useammat laatikossa, myös resistance-pöksyt kunhan joskus korjataan, lähinnä tuo Teremity kiinnostaa juurikin kovan healin ja barrierin takia, jotka ovat oleellisia omassa Hota-buildissa. Levelillä 94 vasta mennään kun tahtoo peliaika olla aika vähäistä, mutta hyviä droppeja mahtunut matkaan usea.Suosittelisin farmaamaan jotkut hyvät pöksyt ennemmin. Temerityt vissiin ottaa sen barrierin vahvuuden base lifestä, niin ei siitä kovinkaan kummoinen tule. Jotkut damage reduction + armor -pöksyt tekee huomattavasti tankimmaksi.
Kyllä niihin muutoksia tulee, nerffiä ainakin rutkasti.Oliko seasoniin tulossa jotain korjauksia classeille? tai joku classi "parempi" kuin muut, pelasin babaa 95 asti ja ei meinaa enää jaksaa diabloa, mutta vois seasonissa kokeilla taas, mutta ei babaa, joku muu.
HOTA build baballe taitaa olla aika lailla paras, droppeja ei oikein enää tuu, joihinkin paloihin vois saada yhen statin paremmaksi ja muutama ascend, mutta ei niillä mitään isompaa tee enää.
Kyllähä D2 oli ihan järkevä. Hahmo valmis siinä 90-93, jonka jälkeen levutus hidastui merkittävästi. Jos halusit niin voit jatkaa farmausta max lvl asti ja saada vielä jokusen skillin samalla kun etsit parempaa tavaraa.Ei olisi mitään järkeä sellaisessa.
Alussa leveleiden pitäisi olla kuitenki suht nopeasti saavutettavissa, että itse pelimekaniikat (passiivipuut, skillit, yms) avautuisi käyttöön.
Sitte seuraaville seasoneille jäis joku muutama hikinen leveli ja passiivipiste / vastaava saavutettavaksi millä ei käytännössä olisi juuri mitään merkitystä.
Viimiselle seasonille jäis tässä skenaariossa esim vain yksi piste tavoiteltavaa. Ei oikein riitä kuukauden grindiksi sellainen.
Eternal (D4) / standard (PoE) on sitä varten ja yleensähän ARPG peleistä, joissa seasonit on myös tälläinen moodi löytyy.
Tuo olisi kyllä hyvä, mutta itseasiassa aikanaan D2 levutus oli nopeempaa kuin nykysin siinä, se levutus nerffattiin vasta myöhemmin, en tosin muista patchia missä se sai vasarasta.Kyllähä D2 oli ihan järkevä. Hahmo valmis siinä 90-93, jonka jälkeen levutus hidastui merkittävästi. Jos halusit niin voit jatkaa farmausta max lvl asti ja saada vielä jokusen skillin samalla kun etsit parempaa tavaraa.
Aikanaan tuo levutus 99 kesti kyllä perus pulliaiselta niin pitkään että siinä useempikin seasoni ehtis mennä.
Aina toki voi aloittaa uuden, mutta miksi max level on nykyään saatava helposti? Eikö 95 vois olla ns. Soft cap ja loput levut vain marginaalisesti parantaisi ukkoa.. mutta olisi enemmänkin status.
No kai se on nää battle pass turhakkeet mitkä tämmöset lopulta estää.
Vähän samoilla linjoilla. Pyörittelin tuossa jo ajatusta etten välttämättä edes aloittaisi pelaamaan tuota ensimmäistä kautta, vaan palaisin pelin pariin esimerkiksi ensi keväänä tjsp. Itselle yksi suurin syy tuolle tylsistymiselle on mitäänsanomaton Lootin laatu pl. ne "ultra harvinaiset" uniquet, jota ei ainakaan toistaiseksi Ki farmata (eipä kyllä tippuisikaan, kun vasta tuli taso 70 ja kiinnostus pohjamudissa). Käytännössä homma menee Lootin suhteen niin, että tippuu esim. Ancestral ase > katso onko siinä +vulnerable dmg > jos on, onko se parempi kuin nykyinen > jos ei, roskiin. Tästä puuttuu tietynlainen jännitys tavaran putoamisen suhteen, että mitä sieltä tulee.Latenssiongelmat ja edistymisen tunteen puuttuminen tappanut kyllä itselläkin kiinnostuksen tätä peliä kohtaan. Siihen päälle vielä nämä nm dungeoneiden idioottimaiset "lisähaasteet" (lentävät suojakuplat sun muut härpäkkeet) ei kyllä lisää kiinnostusta yhtään.
No nyt lisänä tulee vielä level capit itemeille seasonissa.Vähän samoilla linjoilla. Pyörittelin tuossa jo ajatusta etten välttämättä edes aloittaisi pelaamaan tuota ensimmäistä kautta, vaan palaisin pelin pariin esimerkiksi ensi keväänä tjsp. Itselle yksi suurin syy tuolle tylsistymiselle on mitäänsanomaton Lootin laatu pl. ne "ultra harvinaiset" uniquet, jota ei ainakaan toistaiseksi Ki farmata (eipä kyllä tippuisikaan, kun vasta tuli taso 70 ja kiinnostus pohjamudissa). Käytännössä homma menee Lootin suhteen niin, että tippuu esim. Ancestral ase > katso onko siinä +vulnerable dmg > jos on, onko se parempi kuin nykyinen > jos ei, roskiin. Tästä puuttuu tietynlainen jännitys tavaran putoamisen suhteen, että mitä sieltä tulee.
Itse alkanut karsimaan suoraan itemit joiden power alle 780 niin pääsee helpommalla vaikka sattuisi menemään esim. jokin chesti ohi jossa perfect rolli, ei vain siedä sitä kamojen selailua, menee silmät ja aivot ristiin. Buildi on täysin damageen keskittynyt Hota omilla mausteilla, mutta kyllä tuolla menee ND60 vielä, en ole jaksanut hakea maksimia laittamalla kaikki damage reduction kamat päälle mitä löytyy, sillä odotan Teremity-chestin löytämistä ennen kuin alan kunnolla puskemaan.Barbaarinin levuttaminen oli kyllä nihkeä kokemus.. jossain LVL85 jälkeen alkoi vasta kypsymään niin että sillä sai jotain aikaankin. Nyt LVL100 WW barbilla tullut tahkottua jonkin aikaa NM dunkkuja, ja voi elämä miten ottaa aivoon kuinka pahvinen toi barbi on, vaikkei Geari ihan mintissä olekaan, niin ei se ny NIIN paskaakaan ole.. 52 tieristä ylöspäin miltei kaikki damage on one shot jos shoutit on jääneet tikittämään cooldownille. Esim. kun saa hyvän mosan pyöriteltyä kasaan ja alat laittaa sitä jauhelihaksi, niin sekaan on eksynyt yksin saatanan spider host, joka räjähtäessään vie sutkin mukanaan, tai Wraith ampuu jonkin sähköaallon ja kuolet siihenkin instana. Ja Elitestä puhumattakaan. Ja jotenkin toi kamojen loniminen on työläämpää ja aikaa vievää kuin ennen, ainakin kasuaalille jolla rajallinen määrä laittaa aikaa pelaamiseen.
Crowd controlled damagessa on huonompi prosentti alue kuin skilli tms specifissä damagessa.Onneksi ei ole gearin hinkkaaminen näissä peleissä niin kiinnostanut. Kuhan jotain käypää on päällä. Toki nyt sen verran kiinnostaa että parempaa laittaa päälle jos tippuu jne.
D2 en juuri ikinä jaksanu farmata mitään yhtä paikkaa että sais loottia. Farmasin expaa siellä missä pärjäsi ja expaa tuli hyvin ja jos samalla tippu hyvää loottia niin sehän oli vain bonusta.
Ja HCssa mitä paskemmat kamat sitä paremmin pitää pelata?
En ole vielä end game mutta kyllähän tässä on jo jonkin aikaa näkynyt, että hieman huonosti itemit kyllä suunniteltu..
Dmg affixit vois varmaan puolittaa. Mitä järkeä olla crowd controlled dmg ja slowed.. eikös slowed ole myös CC? Stunned on myös CC.. eikö vaan riitäisi yleisesti Dmg on CC target.
Sitte oli critical hit damage ja erikseen eri elementeille esim. Lightning crit dmg? No kai se spesifinen voi sitte rollaa korkeemman?
Sitte tommosia ihmeellisyyksiä että yksi affixi lasketaan eri tavalla kuin muut jolloin se on parempi ja muut "roskaa".
Muuten olen kyllä sillä kannalla että raret kuuluu olla mahdollisesti parhaita itemeitä, kuten D2 aikanaan (LoD myös joihinkin slotteihin).
Ei järkeä kuin D3 että raret on veiled crystalleja, joita pitäs jaksaa noukkia ylös. Eikä edes jossain vaiheessa jaksanu, kun niitä tuli pari tuhatta niin nopeesti.
Sulla vähän eri standardit kuin mulla siis. Itse tsekkaan ensin item powerin, sitten KAIKKI affixit, koska 3/4 pitää osua kohdilleen ja sitten vasta tietää, meneekö roskiin.Ancestral ase > katso onko siinä +vulnerable dmg > jos on, onko se parempi kuin nykyinen > jos ei, roskiin
Item powerilla nyt ole mitään väliä. Kunhan on ancestral. Affixit sitte eri asia.Sulla vähän eri standardit kuin mulla siis. Itse tsekkaan ensin item powerin, sitten KAIKKI affixit, koska 3/4 pitää osua kohdilleen ja sitten vasta tietää, meneekö roskiin.
Min-maxatessa item powerilla on kyllä väliä vaikka tier 6 affixit voikin rollata jo 725, mutta armoreissa armor rating kasvaa senkin jälkeen saatika aseet niin niissä kasvaa dps helvetisti viel...Item powerilla nyt ole mitään väliä. Kunhan on ancestral. Affixit sitte eri asia.
Miksi mulla näkyy uusimpana 6.7 1.0.4 päivitys?1.1.0a (All Platforms) Build #43333 (PC) and #43223 (Console) - July 18, 2023
![]()
Diablo IV Patch Notes
We will continually update this article with all patches the development team implements for Diablo IV.news.blizzard.com
Johan toi oli kakkosessa.Kuulostaa rohkealta HC sorsalle.
- The Oculus (Unique Wand): Gain the effect of the Teleport Enchantment for free. When you Evade using Teleport Enchantment, you are taken to a random location.