Diablo 4

Vaihtelee. Tais siis vaihtelee jommalle kummalle riippuen instassista/pelikerrasta, eli toinen voi vetää tukka suorana koko päivän ilman lagipiikkiä kun toinen sitten menee koko päivän lagisena.
Mitään tällaista ongelmaa siis ei ollut betassa kun ei menty tiimissä vaan pelattiin itsekseen yhtäaikaa samassa lähiverkossa. Nyt sitten launchin jälkeen kun pelataan tiimissä niin siitä ei tule yhtikäs mitään.

Ja nytkin kun luovutettiin tiimissä pelaamisen suhteen niin kummallekaan ei ole tullut yhtään lagipiikkiä.
Eli mistään rautaongelmasta ei ole kyse, se on jo poissuljettu tällä 4G-reititin kokeilulla ja erilaisilla wifi-kokeiluilla mistä postasin jo aikaisemmin.
Pelaatteko kaikki samalla alustalla?

E: Jos pelaatte, niin ottakaa crossplay pois käytöstä.
 
Juupajuu, on tämä blizzardin touhu servereiden kanssa kyllä aikamoista paskaa. Nyt pistettiin veljen kanssa toiselle koneelle oma 4G-netti että näkee auttaako se tiimissä pelatessa ilmenevään jäätävään yhteyden lagaukseen. Ei auttanut, toinen tiimissä lagailee edelleen 800+ms säännöllisen epäsäännöllisesti joka WT3 tasolla rainkaisee kyllä heti toisin kuin WT2 tasolla.
Eli peli on aikalailla käyttökelvoton tiimissä pelaamiseen.
4G:llä on välillä karseeta lägiä ihan soolonakin. Ulkoantenni löytyy ja pingi testeissä hyvä. Kuminauhaefektiä on silti riittävästi ja kuuluu mobiilitekniikkaan. D4 tuntuu olevan erikoisen herkkä latenssin heittelyille.
 
4G:llä on välillä karseeta lägiä ihan soolonakin. Ulkoantenni löytyy ja pingi testeissä hyvä. Kuminauhaefektiä on silti riittävästi ja kuuluu mobiilitekniikkaan. D4 tuntuu olevan erikoisen herkkä latenssin heittelyille.
Lagipaskaa siis oli juuri lankanetillä eikä 4G-netillä tässä testisessiossa. Ja tästä on suora näköyhteys lähimpään 4G mastoon niin 4G kuuluvuus ei ole ongelma.

Nyt vedettiin toinen pelisessio ja pistettiin 4G-kone hostiksi (vaikkakin mitä hosti oikeasti hostaa on hämärän peitossa). Nyt ei ole tullut kummallekaan lagipiikkejä ensimmäistä kertaa sitten launchin.
 
Viimeksi muokattu:
Itellä oli hassu kun peli lagas ja discos satunnaisesti. HCllä kun pelaa niin riemu oli rajaton. Rajoittelin frameraten 60 fps niin loppui kuin seinään. Saattaa vaikuttaa kun on antiikkinen CPU...
 
Itellä oli hassu kun peli lagas ja discos satunnaisesti. HCllä kun pelaa niin riemu oli rajaton. Rajoittelin frameraten 60 fps niin loppui kuin seinään. Saattaa vaikuttaa kun on antiikkinen CPU...
Tuopa se on siinä ongelman paikantamisessa kun ilmeisesti siellä on tuollaista ongelmaa vielä taustalla aika laajastikin. Itsellä siis 5800X3D + 7900XTX ja veljellä 5950X + 4090. Kaapelinettinä 400/50 taloyhtiö laajakaista kunnon reitittimen kera.
 
Viimeksi muokattu:
Joo täällä kanssa ollut välillä aikamoista kuminauhailua kaapelinetillä. Yksin olen pelaillut.
 
Kumma juttu tuo kaapelinetti ja tämä d4. Kaverilla sellainen myös niin sillä d4 kaataa ajoittain koko lähiverkon, eli tod näk modeemin. Tästä löytyy jopa pitkät pätkät juttuja Blizzun foorumeilla.
Vissiin usein alkaa lagaa kovasti, ilmeisesti modeemin takia sekin, ja joskus se ei enää siitä toivu mistä sitten DC tai koko verkko nurin.

En sitten tiedä mitä uniikkia noissa kaapelimodeemeissa on, versus muut nettityypit ja niiden laitteet.
 
Tuleeko seasoniin jotain, mikä ei tule perästä normi puolelle vai mikä tuossa season hommassa ihmisiä ahdistaa ?
Vastailen tälleen myöhään tähän, mutta ajankohtaista kuitenkin.

On jo pitkään menny maku tähän uudelleen aloittamiseen ilman järkevää syytä. Kertaakaan en ole tainut jaksaa missään pelissä vetää ukkoa ihan maksimiin paitsi wow classic, missä myös alkoi (jo toistamiseen) ärsyttää kun 2 vuotta raidasit gearia ja yhdessä viikossa siitä tuli roskaa kun tbc tuli.

Eikö kukaan tee peliä missä levutus menisi lopulta niin hitaaksi että samalla ukolla voisi pelata vaikka 5-10 seasonia ennen kuin se on max level.
Tai sitten vaan niin kuin D2 oli julkaisussa, että uuteen leaderboardiin pääsee vain uudet hahmot mitä tehty resetin jälkeen, mutta vanhat voi osallistua samoihin peleihin.Nyt kun trade on rajoittunut niin voisi hyvin tehdä tuon.
Voisi vaikka estää omienkin tavaroiden siirtelyn uudelle season hahmolle ja ekan viikon estää samaan partyyn pääsyn vanhojen hahmojen kanssa, ettei voi boostia tms.

Tämä ajatus tulee vähän kuin mmo peleistä, missä uutta kontenttia julkaistaan muutaman kerran vuodessa, eikä siellä kukaan ala uudelleen levuttamaan vaan vanhoilla voi jatkaa.

D2R kun tuli niin pelasin alkuun LoD hahmoilla ja eka seasoni kun tuli niin aloin pelaamaan classic puolella. En ole sen jälkeen aloittanut ladderissa, vaan pelannut noita vanhoja hahmoja.
Ongelmahan on se että siellä ei ole muita pelaajia.. tämä ei kyllä D4ssä niin haittaa :) D2 on vähän nihkeetä kun lootti ja expa määrä riippuu pelaajamääristä.

Toki nyt kun peli on uusi niin voi kokeilla uutta classia seasonissa, kun tähän alkuun ei tullu kuin yhtä pelattua.
 
Kumma juttu tuo kaapelinetti ja tämä d4. Kaverilla sellainen myös niin sillä d4 kaataa ajoittain koko lähiverkon, eli tod näk modeemin. Tästä löytyy jopa pitkät pätkät juttuja Blizzun foorumeilla.
Vissiin usein alkaa lagaa kovasti, ilmeisesti modeemin takia sekin, ja joskus se ei enää siitä toivu mistä sitten DC tai koko verkko nurin.

En sitten tiedä mitä uniikkia noissa kaapelimodeemeissa on, versus muut nettityypit ja niiden laitteet.
Intelin Puma piiri, joka ei kestä kuormitusta monilla samanaikaisilla yhteyksillä. Sitä en tiedä miksi d4 niitä sitten niin paljon tekisi? Pitäisi varmaan muurilta katsella statistiikkaa kun d4 päällä että miltä näyttää…
 
  • Tykkää
Reactions: TML
Kaikki on jo kokeiltu. Todennäköisesti ongelma on Kansasissa oleva D4 serveri (EU serveriä ei ole olemassa) mikä sitten aiheuttaa ISP:n kanssa jotain ongelmia.
En kyllä usko että tuo pitää paikkaansa. Mielestäni itselläni pingi oli aina jotain 70ms luokkaa ja ei kyllä pitäisi olla mahdollista että jenkkeihin voisi niin alhaisella pingillä yhdistää. Täältä AWS latency test voi katsoa jotain esimerkkejä paljon kestää eri puolille maailmaa.
 
On jo pitkään menny maku tähän uudelleen aloittamiseen ilman järkevää syytä. Kertaakaan en ole tainut jaksaa missään pelissä vetää ukkoa ihan maksimiin paitsi wow classic, missä myös alkoi (jo toistamiseen) ärsyttää kun 2 vuotta raidasit gearia ja yhdessä viikossa siitä tuli roskaa kun tbc tuli.

Eikö kukaan tee peliä missä levutus menisi lopulta niin hitaaksi että samalla ukolla voisi pelata vaikka 5-10 seasonia ennen kuin se on max level.
Tai sitten vaan niin kuin D2 oli julkaisussa, että uuteen leaderboardiin pääsee vain uudet hahmot mitä tehty resetin jälkeen, mutta vanhat voi osallistua samoihin peleihin.Nyt kun trade on rajoittunut niin voisi hyvin tehdä tuon.
Voisi vaikka estää omienkin tavaroiden siirtelyn uudelle season hahmolle ja ekan viikon estää samaan partyyn pääsyn vanhojen hahmojen kanssa, ettei voi boostia tms.

Eikö voi vaan pysytellä siellä seasonin ulkopuolella jos ei halua resettiä?

Itselleni ainakin ihan paras systeemi tämä PoE-tyylinen liigajärjestely, jossa peli pysyy resetin jälkeen tietyn ajan kiinnostavana jonka jälkeen voi odotella taas uutta seasonia. Tämä sillä oletuksella että liigoissa tulee riittävästi sisältöä tai buildimuutoksia.

En tiedä miksi haluaisin jauhaa samalla hahmolla kuukausia tai vuosia putkeen, sen sijaan että kokeilisi eri buildia joka liigassa.
 
Intelin Puma piiri, joka ei kestä kuormitusta monilla samanaikaisilla yhteyksillä. Sitä en tiedä miksi d4 niitä sitten niin paljon tekisi? Pitäisi varmaan muurilta katsella statistiikkaa kun d4 päällä että miltä näyttää…
Jaa kappas, olenko unohtanut vai enkö tosiaan ennen tuota detaljia nähnyt.
Nyt kun tuota Pumaa googletti, niin mielenkiintoista kyllä ja en enää ihmettele miten muka kaapelimodeemeilla vain olisi näitä suurempia ongelmia.
Toki varmasti on olemassa muidenkin nettiliittymien modeemeja tai reitittimiä, mitkä on vähän huonompia käsittelemään peliä, mutta joka tapauksessa kaapelimodeemit tuntuu tuolta nousevan esille vahvasti.

Kiva että operaattorit silti tuollaisia vempeleitä tarjoaa liittymilleen, vai onko siinä joku sellainen ettei edullisia vaihtoehtoja oikein ole mitä myydä liittymän kytkynä? Luulisi että tuosta valitettaisiin enemmänkin, tosin ehkä juju onkin siinä että on harvoja pelejä missä ongelmaa esiintyy.

Ongelma D4:ssa taitaa johtua pelimaailman instansseista, eli kun vaikka palaat dunkusta kaupunkiin niin se yhdistää sut eri instanssiin ja siellä pitää ladata infot kaikista muista pelaajista siellä jne. Tästä tekijät on kommentoineetkin, että paikasta toiseen siirtyessä voi tulla isojakin lageja.
Tämä itse asiassa vähän selittää sitäkin, kun jotkut on vakuuttuneita siitä että jos ottaa crossplay pois niin rubberbanding yms määrä vähenee. Koska tässä tapauksessa ehkä on vähemmän jengiä alueella mihin siirryt.

Pitääpä joka tapauksessa kaverilta vielä varmistaa mikä modeemi sillä on, josko se on se Intel Puma siellä. Jos on, niin voi sanoa sille että vaihda se vekotin ja varmistaa että uudessa on joku muu kuten vaikka Broadcom chipset.
En kuitenkaan jäisi sitä odottamaan, että tekevät pelin netcodeen jotain muutoksia ainakaan kovin nopeasti.
 
Ihmetyttää kyl porukan valitus, et seasonin joutuu alottaa aina uudella hahmolla, näin on ollut vuodesta 2000 (D2 alusta asti) ja en ole pelannut mitään muutakaan arpg peliä missä näin ei olisi, mieleen tulee torchlightit, poe, wolcen... yms.
Itseasiassa 2000-2003 kaikki hahmot olivat samassa poolissa. Vain uudet ladder resetin jälkeen tehdyt hahmot pääsivät ladder listalle.
Ihan toimiva tuokin.. ehkä 1-2 viikkoa olis voinu estää vanhojen hahmojen kanssa pelailun, niin ei olis voinu boostia alkuun.

Toki kaiken dupen ja hackien ja vuosien pelaamisen jälkeen tuo non-ladder/ ladder jaottelu oli ainoa tapa pyyhkiä vanhat kamat "pois" pelistä.

Enpähän tiedä. Xp ratea bufattiin saatanasti viime pätsissä jolloin lvl 100 saavuttaminen väheni ainakin 50-75 tunnilla alkuperäiseen. Ja seasonissa se on vielä nopeampaa levuttaa, kun skill pointteja on auki 10 jo ykköslevelillä, battle passissa boostit vapaana kaikille ilman maksullista passia, puu on auki 1 leveliltä lähtien, uutta gearia ja seasonal only poweria ja mitähän muuta.

Veikkaan, että joku lvl 50 saa seasonissa sellaisella 8-10 tunnilla jos ei pelaa edes optimaalisesti.

Lisäksi uudet uniikki dropit tulee kyllä eternal servulle niillekin jotka ei edes seasonia halua pelata.
Tämäkin osaltaan ihmetyttää seasoneissa. Innoissaan ollaan menossa pelaamaa uudestaan tyhjästä, mutta levutus pitäisi olla ohi mahd nopeasti. Vähän kuin D3 .. eikös se ollu parin tunnin homma max levulle.

Veikkaan että D4 levutus tullaan ulinoiden jälkeen nerfimään muutaman tunnin mittaiseksi, koska samojen dunkkujen hakkaaminen jatkuvasti on vaan paljon kivempaa.

Miksi pitää aloittaa alusta jos se kerran pitää tehdä niin helpoksi?

En tiedä miksi haluaisin jauhaa samalla hahmolla kuukausia tai vuosia putkeen, sen sijaan että kokeilisi eri buildia joka liigassa.
Jaa a, siksi kai pelasin hardcorea niin välillä tuli pakosti uusi alku.
Tosin D2 tuli kyllä harvemmin kuoltua..
Ja olihan niitä alttihahmoja sitten aina kun jollekin classille jotain hyvää gearia löytyi.

Wowissa pelasin yhtä ainoaa mainia "samalla" buildilla 2005-2010 aika putkeen.
D2ssa varmaan joku 50+ ww barbaaria eri ase specillä, classic, classic hc, lod, lod hc jne.
 
Viimeksi muokattu:
Tämäkin osaltaan ihmetyttää seasoneissa. Innoissaan ollaan menossa pelaamaa uudestaan tyhjästä, mutta levutus pitäisi olla ohi mahd nopeasti. Vähän kuin D3 .. eikös se ollu parin tunnin homma max levulle.

Veikkaan että D4 levutus tullaan ulinoiden jälkeen nerfimään muutaman tunnin mittaiseksi, koska samojen dunkkujen hakkaaminen jatkuvasti on vaan paljon kivempaa.

Miksi pitää aloittaa alusta jos se kerran pitää tehdä niin helpoksi?

Sehän on joka tapauksessa samojen dunkkujen hakkaamista, koska päätarinaa ei tarvitse tehdä uudelleen. Joten nopein tapa levelata on hakata niitä dunkkuja. Joten kysymykseksi jää, että miten pitkään sen halutaan kestävän.
 
Eikö kukaan tee peliä missä levutus menisi lopulta niin hitaaksi että samalla ukolla voisi pelata vaikka 5-10 seasonia ennen kuin se on max level.

Ei olisi mitään järkeä sellaisessa.

Alussa leveleiden pitäisi olla kuitenki suht nopeasti saavutettavissa, että itse pelimekaniikat (passiivipuut, skillit, yms) avautuisi käyttöön.

Sitte seuraaville seasoneille jäis joku muutama hikinen leveli ja passiivipiste / vastaava saavutettavaksi millä ei käytännössä olisi juuri mitään merkitystä.

Viimiselle seasonille jäis tässä skenaariossa esim vain yksi piste tavoiteltavaa. Ei oikein riitä kuukauden grindiksi sellainen. :)

Eternal (D4) / standard (PoE) on sitä varten ja yleensähän ARPG peleistä, joissa seasonit on myös tälläinen moodi löytyy.
 
Aikas tylsää levutus ainaki tällä hetkellä, kaikki testattu ja maxrollin s tierin dungeoneilla eteepäin (lvl 72), no toivotaa että seasonissä reilut buustit levutuksen suhtee, loppuu lomat nii ei ehi kyllä samalla tapaa levuttaa hahmoja.
 
Itsellä toistaiseksi motivaatiota riittää. Teremity farmattava, tosin eipä sen saamiseen taida auttaa kuin tuuri. Seasonille en osallistu, mutta onneksi tuossa riittää minun pelitunneille tekemistä ilmankin.:)
 
Onko tietyille itemeillä tiettyjä droppi paikkoja ?

Ei oo mitään 100% varmaa tietoa asiasta, mutta joidenkin mukaan tietyt vihutyypit pudottavat tiettyjä itemeitä suuremmalla varmuudella. Itse tarkoitan farmaamisella vain sitä, että pelaa kunnes tipahtaa tai innostus loppuu.
 
Suosittelisin farmaamaan jotkut hyvät pöksyt ennemmin. Temerityt vissiin ottaa sen barrierin vahvuuden base lifestä, niin ei siitä kovinkaan kummoinen tule. Jotkut damage reduction + armor -pöksyt tekee huomattavasti tankimmaksi.
Hyviä pöksyjä on jo useammat laatikossa, myös resistance-pöksyt kunhan joskus korjataan, lähinnä tuo Teremity kiinnostaa juurikin kovan healin ja barrierin takia, jotka ovat oleellisia omassa Hota-buildissa. Levelillä 94 vasta mennään kun tahtoo peliaika olla aika vähäistä, mutta hyviä droppeja mahtunut matkaan usea.
 
Oliko seasoniin tulossa jotain korjauksia classeille? tai joku classi "parempi" kuin muut, pelasin babaa 95 asti ja ei meinaa enää jaksaa diabloa, mutta vois seasonissa kokeilla taas, mutta ei babaa, joku muu.
HOTA build baballe taitaa olla aika lailla paras, droppeja ei oikein enää tuu, joihinkin paloihin vois saada yhen statin paremmaksi ja muutama ascend, mutta ei niillä mitään isompaa tee enää.
 
Oliko seasoniin tulossa jotain korjauksia classeille? tai joku classi "parempi" kuin muut, pelasin babaa 95 asti ja ei meinaa enää jaksaa diabloa, mutta vois seasonissa kokeilla taas, mutta ei babaa, joku muu.
HOTA build baballe taitaa olla aika lailla paras, droppeja ei oikein enää tuu, joihinkin paloihin vois saada yhen statin paremmaksi ja muutama ascend, mutta ei niillä mitään isompaa tee enää.

Kyllä niihin muutoksia tulee, nerffiä ainakin rutkasti.
IMG_5447.jpeg

 
Tuli pelattua tarina läpi ja täytyy sanoa että varmaan parasta Diablo tarinaa tässä versiossa ( ainakin kakkosen kanssa tasoissa). Jotain häröjä toki, mutta kokonaisuus erittäin mielenkiintoinen ja cutscenet melko hienoja.

Jo alkuun tiesin että kun prime evilit ei ole pääosassa niin tästä voi tulla hyvä.

Muutenkin tuo Inarius vs Lilith ja Cathedral vs Triune teema iskee kun joskus aikanaan tuli Sin Wars trilogiassa tutuksi.

Joku 50h meni sorculla WT2 kokoajan, en tainu kuolla kertaakaan, en ainakaan muista.
Jonkun verran tuli samalla etittyä alueita ja sivuquestei tehtyä.


Ei olisi mitään järkeä sellaisessa.

Alussa leveleiden pitäisi olla kuitenki suht nopeasti saavutettavissa, että itse pelimekaniikat (passiivipuut, skillit, yms) avautuisi käyttöön.

Sitte seuraaville seasoneille jäis joku muutama hikinen leveli ja passiivipiste / vastaava saavutettavaksi millä ei käytännössä olisi juuri mitään merkitystä.

Viimiselle seasonille jäis tässä skenaariossa esim vain yksi piste tavoiteltavaa. Ei oikein riitä kuukauden grindiksi sellainen. :)

Eternal (D4) / standard (PoE) on sitä varten ja yleensähän ARPG peleistä, joissa seasonit on myös tälläinen moodi löytyy.
Kyllähä D2 oli ihan järkevä. Hahmo valmis siinä 90-93, jonka jälkeen levutus hidastui merkittävästi. Jos halusit niin voit jatkaa farmausta max lvl asti ja saada vielä jokusen skillin samalla kun etsit parempaa tavaraa.

Aikanaan tuo levutus 99 kesti kyllä perus pulliaiselta niin pitkään että siinä useempikin seasoni ehtis mennä.

Aina toki voi aloittaa uuden, mutta miksi max level on nykyään saatava helposti? Eikö 95 vois olla ns. Soft cap ja loput levut vain marginaalisesti parantaisi ukkoa.. mutta olisi enemmänkin status.
No kai se on nää battle pass turhakkeet mitkä tämmöset lopulta estää.
 
Kyllähä D2 oli ihan järkevä. Hahmo valmis siinä 90-93, jonka jälkeen levutus hidastui merkittävästi. Jos halusit niin voit jatkaa farmausta max lvl asti ja saada vielä jokusen skillin samalla kun etsit parempaa tavaraa.

Aikanaan tuo levutus 99 kesti kyllä perus pulliaiselta niin pitkään että siinä useempikin seasoni ehtis mennä.

Aina toki voi aloittaa uuden, mutta miksi max level on nykyään saatava helposti? Eikö 95 vois olla ns. Soft cap ja loput levut vain marginaalisesti parantaisi ukkoa.. mutta olisi enemmänkin status.
No kai se on nää battle pass turhakkeet mitkä tämmöset lopulta estää.

Tuo olisi kyllä hyvä, mutta itseasiassa aikanaan D2 levutus oli nopeempaa kuin nykysin siinä, se levutus nerffattiin vasta myöhemmin, en tosin muista patchia missä se sai vasarasta.
 
Huomenna tulee Season 1 patch, siitä sitten patch noteista näkee, mitä kaikkea kivaa ovat keksineet ja 2 päivää aikaa miettiä millä pelaa...
 
Oon tykänny, etenkin HCllä mukavaa haastetta pl discot. Nyt pitäs miettiä pelaako seasonin läpi SCllä ensin.
 
Latenssiongelmat ja edistymisen tunteen puuttuminen tappanut kyllä itselläkin kiinnostuksen tätä peliä kohtaan. Siihen päälle vielä nämä nm dungeoneiden idioottimaiset "lisähaasteet" (lentävät suojakuplat sun muut härpäkkeet) ei kyllä lisää kiinnostusta yhtään.

Vähän samoilla linjoilla. Pyörittelin tuossa jo ajatusta etten välttämättä edes aloittaisi pelaamaan tuota ensimmäistä kautta, vaan palaisin pelin pariin esimerkiksi ensi keväänä tjsp. Itselle yksi suurin syy tuolle tylsistymiselle on mitäänsanomaton Lootin laatu pl. ne "ultra harvinaiset" uniquet, jota ei ainakaan toistaiseksi Ki farmata (eipä kyllä tippuisikaan, kun vasta tuli taso 70 ja kiinnostus pohjamudissa). Käytännössä homma menee Lootin suhteen niin, että tippuu esim. Ancestral ase > katso onko siinä +vulnerable dmg > jos on, onko se parempi kuin nykyinen > jos ei, roskiin. Tästä puuttuu tietynlainen jännitys tavaran putoamisen suhteen, että mitä sieltä tulee.
 
Vähän samoilla linjoilla. Pyörittelin tuossa jo ajatusta etten välttämättä edes aloittaisi pelaamaan tuota ensimmäistä kautta, vaan palaisin pelin pariin esimerkiksi ensi keväänä tjsp. Itselle yksi suurin syy tuolle tylsistymiselle on mitäänsanomaton Lootin laatu pl. ne "ultra harvinaiset" uniquet, jota ei ainakaan toistaiseksi Ki farmata (eipä kyllä tippuisikaan, kun vasta tuli taso 70 ja kiinnostus pohjamudissa). Käytännössä homma menee Lootin suhteen niin, että tippuu esim. Ancestral ase > katso onko siinä +vulnerable dmg > jos on, onko se parempi kuin nykyinen > jos ei, roskiin. Tästä puuttuu tietynlainen jännitys tavaran putoamisen suhteen, että mitä sieltä tulee.
No nyt lisänä tulee vielä level capit itemeille seasonissa. :facepalm: Vähän kyllä sellaiset fiilikset et jaksaako pelaa vaan odottaa, että korjailevat kuminauhalatenssit, ruudun ulkopuolelta hyökkäävät ja one-shottaavat mekaniikat ja nämä muut älyttömyydet.
 
Barbaarinin levuttaminen oli kyllä nihkeä kokemus.. jossain LVL85 jälkeen alkoi vasta kypsymään niin että sillä sai jotain aikaankin. Nyt LVL100 WW barbilla tullut tahkottua jonkin aikaa NM dunkkuja, ja voi elämä miten ottaa aivoon kuinka pahvinen toi barbi on, vaikkei Geari ihan mintissä olekaan, niin ei se ny NIIN paskaakaan ole.. 52 tieristä ylöspäin miltei kaikki damage on one shot jos shoutit on jääneet tikittämään cooldownille. Esim. kun saa hyvän mosan pyöriteltyä kasaan ja alat laittaa sitä jauhelihaksi, niin sekaan on eksynyt yksin saatanan spider host, joka räjähtäessään vie sutkin mukanaan, tai Wraith ampuu jonkin sähköaallon ja kuolet siihenkin instana. Ja Elitestä puhumattakaan. Ja jotenkin toi kamojen loniminen on työläämpää ja aikaa vievää kuin ennen, ainakin kasuaalille jolla rajallinen määrä laittaa aikaa pelaamiseen.
 
Barbaarinin levuttaminen oli kyllä nihkeä kokemus.. jossain LVL85 jälkeen alkoi vasta kypsymään niin että sillä sai jotain aikaankin. Nyt LVL100 WW barbilla tullut tahkottua jonkin aikaa NM dunkkuja, ja voi elämä miten ottaa aivoon kuinka pahvinen toi barbi on, vaikkei Geari ihan mintissä olekaan, niin ei se ny NIIN paskaakaan ole.. 52 tieristä ylöspäin miltei kaikki damage on one shot jos shoutit on jääneet tikittämään cooldownille. Esim. kun saa hyvän mosan pyöriteltyä kasaan ja alat laittaa sitä jauhelihaksi, niin sekaan on eksynyt yksin saatanan spider host, joka räjähtäessään vie sutkin mukanaan, tai Wraith ampuu jonkin sähköaallon ja kuolet siihenkin instana. Ja Elitestä puhumattakaan. Ja jotenkin toi kamojen loniminen on työläämpää ja aikaa vievää kuin ennen, ainakin kasuaalille jolla rajallinen määrä laittaa aikaa pelaamiseen.
Itse alkanut karsimaan suoraan itemit joiden power alle 780 niin pääsee helpommalla vaikka sattuisi menemään esim. jokin chesti ohi jossa perfect rolli, ei vain siedä sitä kamojen selailua, menee silmät ja aivot ristiin. Buildi on täysin damageen keskittynyt Hota omilla mausteilla, mutta kyllä tuolla menee ND60 vielä, en ole jaksanut hakea maksimia laittamalla kaikki damage reduction kamat päälle mitä löytyy, sillä odotan Teremity-chestin löytämistä ennen kuin alan kunnolla puskemaan.

Tuossa profiili jos joku haluaa tarkastella, kamat alkaa olla ihan ok.

 
Onneksi ei ole gearin hinkkaaminen näissä peleissä niin kiinnostanut. Kuhan jotain käypää on päällä. Toki nyt sen verran kiinnostaa että parempaa laittaa päälle jos tippuu jne.
D2 en juuri ikinä jaksanu farmata mitään yhtä paikkaa että sais loottia. Farmasin expaa siellä missä pärjäsi ja expaa tuli hyvin ja jos samalla tippu hyvää loottia niin sehän oli vain bonusta.

Ja HCssa mitä paskemmat kamat sitä paremmin pitää pelata?

En ole vielä end game mutta kyllähän tässä on jo jonkin aikaa näkynyt, että hieman huonosti itemit kyllä suunniteltu..
Dmg affixit vois varmaan puolittaa. Mitä järkeä olla crowd controlled dmg ja slowed.. eikös slowed ole myös CC? Stunned on myös CC.. eikö vaan riitäisi yleisesti Dmg on CC target.
Sitte oli critical hit damage ja erikseen eri elementeille esim. Lightning crit dmg? No kai se spesifinen voi sitte rollaa korkeemman?

Sitte tommosia ihmeellisyyksiä että yksi affixi lasketaan eri tavalla kuin muut jolloin se on parempi ja muut "roskaa".

Muuten olen kyllä sillä kannalla että raret kuuluu olla mahdollisesti parhaita itemeitä, kuten D2 aikanaan (LoD myös joihinkin slotteihin).
Ei järkeä kuin D3 että raret on veiled crystalleja, joita pitäs jaksaa noukkia ylös. Eikä edes jossain vaiheessa jaksanu, kun niitä tuli pari tuhatta niin nopeesti.
 
Onneksi ei ole gearin hinkkaaminen näissä peleissä niin kiinnostanut. Kuhan jotain käypää on päällä. Toki nyt sen verran kiinnostaa että parempaa laittaa päälle jos tippuu jne.
D2 en juuri ikinä jaksanu farmata mitään yhtä paikkaa että sais loottia. Farmasin expaa siellä missä pärjäsi ja expaa tuli hyvin ja jos samalla tippu hyvää loottia niin sehän oli vain bonusta.

Ja HCssa mitä paskemmat kamat sitä paremmin pitää pelata?

En ole vielä end game mutta kyllähän tässä on jo jonkin aikaa näkynyt, että hieman huonosti itemit kyllä suunniteltu..
Dmg affixit vois varmaan puolittaa. Mitä järkeä olla crowd controlled dmg ja slowed.. eikös slowed ole myös CC? Stunned on myös CC.. eikö vaan riitäisi yleisesti Dmg on CC target.
Sitte oli critical hit damage ja erikseen eri elementeille esim. Lightning crit dmg? No kai se spesifinen voi sitte rollaa korkeemman?

Sitte tommosia ihmeellisyyksiä että yksi affixi lasketaan eri tavalla kuin muut jolloin se on parempi ja muut "roskaa".

Muuten olen kyllä sillä kannalla että raret kuuluu olla mahdollisesti parhaita itemeitä, kuten D2 aikanaan (LoD myös joihinkin slotteihin).
Ei järkeä kuin D3 että raret on veiled crystalleja, joita pitäs jaksaa noukkia ylös. Eikä edes jossain vaiheessa jaksanu, kun niitä tuli pari tuhatta niin nopeesti.

Crowd controlled damagessa on huonompi prosentti alue kuin skilli tms specifissä damagessa.
 
Ancestral ase > katso onko siinä +vulnerable dmg > jos on, onko se parempi kuin nykyinen > jos ei, roskiin

Sulla vähän eri standardit kuin mulla siis. Itse tsekkaan ensin item powerin, sitten KAIKKI affixit, koska 3/4 pitää osua kohdilleen ja sitten vasta tietää, meneekö roskiin.
 
Item powerilla nyt ole mitään väliä. Kunhan on ancestral. Affixit sitte eri asia.

Min-maxatessa item powerilla on kyllä väliä vaikka tier 6 affixit voikin rollata jo 725, mutta armoreissa armor rating kasvaa senkin jälkeen saatika aseet niin niissä kasvaa dps helvetisti viel...
 
Jahas, päivitystä puskee, vaivaiset 11 Gt PS5:llä.
 
1.1.0a (All Platforms) Build #43333 (PC) and #43223 (Console) - July 18, 2023
 
1.1.0a (All Platforms) Build #43333 (PC) and #43223 (Console) - July 18, 2023
Miksi mulla näkyy uusimpana 6.7 1.0.4 päivitys?

Edit: No nyt näkyy.

Edit 2: Vaikuttaisi äkkiseltään että peli vaikeutuu huomattavasti ja moni buildi (myös oma) menee uusiksi.
 
Kuulostaa rohkealta HC sorsalle. :hmm:
- The Oculus (Unique Wand): Gain the effect of the Teleport Enchantment for free. When you Evade using Teleport Enchantment, you are taken to a random location.
 
Elikkä NM dunkuista saa tulevaisuudessa huomattavasti vähemmän expaa. Ennen +3lvl monsut=25% ja nyt +10lvl=15%. Juuri kun alkoi motivaatio jo rakoilla niiden dunkkujen jauhamisen kanssa niin kasa paskaa niskaan.
 
PCllä näyttää olevan 4,6Gb päivityksen koko.

Näköjään reippaasti vaikeuttavat powerlevel mahdollisuutta, ei ihan niin nopsaan tehdäkään altteja kuin ennen.

Bone Necro sai nerffia melkosesti! (Splintering Aspect Bone Shard damage bonus reduced from 50-100% to 30-60%.)
Myös tämä muutos on ilkeä "The Tortured Gift of Mysteries chest has had its cost increased to 250 Aberrant Cinders from 175."
 
Viimeksi muokattu:
Jos nyt pikaisesti oikein ymmärsin, niin sorc menee entistä huonompaan suuntaan vaikka toki joitain sen skillejä ja passiveja vähän buffatiin. Cooldown reductioneita ja defensive affixeja nerffattiin, olikin niin helppoa pysyä elossa aiemmin.
Huh-huh.
Noh, onneks en sitä meinannut uudestaan pelata.
 
Jos nyt pikaisesti oikein ymmärsin, niin sorc menee entistä huonompaan suuntaan vaikka toki joitain sen skillejä ja passiveja vähän buffatiin. Cooldown reductioneita ja defensive affixeja nerffattiin, olikin niin helppoa pysyä elossa aiemmin.
Huh-huh.
Noh, onneks en sitä meinannut uudestaan pelata.

Testasin juuri NM 61 sorkulla ja todellakin ei mitään toivoa, katoin aluks et jee, kunnes huomasin loput notet. Meni siis paskemmaks (ja kuitenkin tuo sorkku on lvl 100). Kaikki oneshottaa jostain ruudun ulkopuolelta.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 456
Viestejä
4 512 745
Jäsenet
74 372
Uusin jäsen
Akeboy78

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom