Diablo 4

Ei kyl mee ihan jakeluun toi kaiken nerffaaminen.. Peli tuntuu todella heikolta ja balanssi hahmojen ja buildien välillä käytännössä muuttumattomana, kaikki tekee vain jonkun 35% vähemmän vahinkoa ja ottaa 50% enemmän vahinkoa. Ei mitään järkeä, Helltidet = pilalla, cindereiden droprateja nerffattiin myös, eli tunnissa ei välttämättä kerkeä avaamaan kuin yhden arkun. XP-nerffejä, boostaus tapettiin ja jopa dungeonin teleporttausta pidennettiin 2 sekunnilla, kuka tuotakin kysyi?? Kaikki muutokset tehty pidentämään grindiä, mutta se kaikki tapahtui hauskanpidon kustannuksella. Meni kyllä viimeiset hypet seasonia kohtaan..
 
Viimeksi muokattu:
Ei kyl mee ihan jakeluun toi kaiken nerffaaminen.. Peli tuntuu todella heikolta ja balanssi hahmojen ja buildien välillä käytännössä muuttumattomana, kaikki tekee vain jonkun 35% vähemmän vahinkoa ja ottaa 50% vahinkoa. Ei mitään järkeä, Helltidet = pilalla, cindereiden droprateja nerffattiin myös, eli tunnissa ei välttämättä kerkeä avaamaan kuin yhden arkun. XP-nerffejä, boostaus tapettiin ja jopa dungeonin teleporttausta pidennettiin 2 sekunnilla, kuka tuotakin kysyi?? Kaikki muutokset tehty pidentämään grindiä, mutta se kaikki tapahtui hauskanpidon kustannuksella. Meni kyllä viimeiset hypet seasonia kohtaan..

Vähän samat fiilikset kyllä itellä... No kokeilla pitää toki seasonia, mut vähän kyllä kuulostaa siltä, että eipä taida jaksaa kovin pitkään.
 
Oli kyllä sellainen nerf kaikilta osa-alueilta että päivityksestä jäi harvinaisen paska maku. Helltidestä ainakin lähti mielenkiinto lähes täysin.
 
Hehhah meinaa tulla pataan yli 10 leveliä pienemmässä NM Dungeonissa kuin ennen päivitystä, ei melee Rogue healaa enää siphonin strikellä.

Onko tässä nyt jujuna että kerätään parempaa gearia että pääsee ehkä viimein sinne samaan missä oli ennen nerffiä? En ole ikä päivänä kohdannut näin idioottia päivitystä.
 
Ehtinyt monesti kerätä kaikki 6 arkkua ja jäänyt aikaakin, eli ei tuo hirveä hinnannosto ole.

Onkohan tuo Armor legandary-affixi enää pätevä kun sen teho puolitettiin 60% -> 30%?
Jahas, myös cinderien tippuminen nerfattiin varmaan yli 50% joten nykymuodossaan ehtii yhden, tuurilla 2 mystery chestiä avaamaan. Jos Helltideä jäljellä esim. 10 minuuttia, on sama lopettaa jos cinderit nolla koska ei ehdi keräämään edes 75 cinderiä että saisi jonkun arkun.. Mitä helvettiä Blizzard?

Edit: Huh, cinderien vähäinen tippuminen olikin bugi ja korjataan seuraavassa hotfixissä.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Viimeksi muokattu:
Elikkä NM dunkuista saa tulevaisuudessa huomattavasti vähemmän expaa. Ennen +3lvl monsut=25% ja nyt +10lvl=15%. Juuri kun alkoi motivaatio jo rakoilla niiden dunkkujen jauhamisen kanssa niin kasa paskaa niskaan.
No voi tehdä sitten muutakin kun dunkkua? Itelle ainakin noi dunkut ollu vähiten mielenkiintoisinpia. Mielummin tuolla ulkona pyörii.
Toki sielläkin tekemistä pitäisi sitten olla..

Vulnerable Damage: Reduced by ~40%.

Mitä helevattua tapahtuu:rofl::rofl:
Eikös tuolla jengi tehny ihan posketonta damaa.. ihan hyvä vaan.

Max damage numerot riittäis että olis jotain 50000..

boostaus tapettiin
Kuka mitään boosteja haluaa missään pelissä. Ihmetelly miten sitä voi joka pelissä harrastaa.

Hehhah meinaa tulla pataan yli 10 leveliä pienemmässä NM Dungeonissa kuin ennen päivitystä, ei melee Rogue healaa enää siphonin strikellä.

Onko tässä nyt jujuna että kerätään parempaa gearia että pääsee ehkä viimein sinne samaan missä oli ennen nerffiä? En ole ikä päivänä kohdannut näin idioottia päivitystä.
No eiköhän. Tuskin tarkoituksena oli kuitenkaan vetää max lvl NM dungeoneja ennen edes ekaa seasonia.. kelatkaa mikä power creep muutaman seasonin jälkeen kun jostain ihneen syystä näissä peleissä hahmon voiman on tyyliin aina tuplaanuttava joka season..

Justiinsa ku pääsin endgamessa vauhtiin, niin tulee tällainen päivitys.
Onneksi vasta alottelin tier3 pari päivää sitte.. näähän on vaan hyviä muutoksia. "Enemmän" pelattavaa, kun hitaampaa.
 
Viimeksi muokattu:
Aika synkkää paskaa koko pätsi. Ei tullut mitään aspekteja tai uniikkeja jotka ois mielenkiintoisia, laaja damagenerffi, exp nerffi ja survi/deffi nerffi.

Käytännössä peli hidastuu, on vaikeampi pysyä hengissä ja tappaa vihuja.

No, hyvänä puolena oli jo ehkä aikakin mennä katsomaan miten Last Epoch on edennyt.
 
Todella mielenkiintoista kuulla minkälaista tarinaa keksivät.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.



Onhan tuo päivitys aika hämmentävä.
Mulla ainakin meni 138 tuntia pelata yksi hahmo levelille 100 ja en mielestäni erityisen tehottomasti pelannut.
Vissiin kuitenkin tahti on liian nopea? Perustuuko tässäkin
Toki tahti lienee prepatch nopeampi jos skippaa kampanjan, mutta silti.

Jotenkin tulee kuva, että viimeiset 2-3 viikkoa on pelaajamäärät pudonneet niin kelasivat että jos tahtia hidastetaan niin jengi pelaa pidempään? Season kun kestää lähemmäs 2x tämän preseason.
Itse ainakin voisin kuvitella olevan juuri päinvastoin, pikemmin hieman nopeampi tahti levelaamisessa ja gearaamisessa kannustaa tekemään toisen tai jopa kolmannen ukon jolloin lopulta pelaa entistä enemmän...
 
Eikös tuo kämpfire tsätti oo nyt sit samana päivänä kuin itse seasonin alku? Eli puhdasta pr jargonia tiedossa
 
Todella mielenkiintoista kuulla minkälaista tarinaa keksivät.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.



Onhan tuo päivitys aika hämmentävä.
Mulla ainakin meni 138 tuntia pelata yksi hahmo levelille 100 ja en mielestäni erityisen tehottomasti pelannut.
Vissiin kuitenkin tahti on liian nopea? Perustuuko tässäkin
Toki tahti lienee prepatch nopeampi jos skippaa kampanjan, mutta silti.

Jotenkin tulee kuva, että viimeiset 2-3 viikkoa on pelaajamäärät pudonneet niin kelasivat että jos tahtia hidastetaan niin jengi pelaa pidempään? Season kun kestää lähemmäs 2x tämän preseason.
Itse ainakin voisin kuvitella olevan juuri päinvastoin, pikemmin hieman nopeampi tahti levelaamisessa ja gearaamisessa kannustaa tekemään toisen tai jopa kolmannen ukon jolloin lopulta pelaa entistä enemmän...


Omasta mielestä maksimitason saavuttaminen on tässä aivan liian nopeaa. 90-100 tason välinen aika olisi saanut olla satoja tunteja Diablo 2 tyyliin (siinä taitaa olla jopa tuhansia tunteja). Nyt useilla lopahtaa into peliin kun maksimitaso on saavutettu ensimmäisellä hahmolla ja endgame on käytännössä dunkkujen grindausta.
 
Jee, levelointi hitaampaa, ukot heikompia ja Necron minionit eivät saaneet buustia.
Haluavat pelistä siis koreammorpgn.
Nyky Blizzard ei ymmärrä mitään Diablosta.
Jätän Season 1en väliin vaikka siihen omistan battle passin.

Peli vaatisi täydellisen pelimekaniikkojen uudelleensuunnittelun. Pelissä pitäisi olla tavaroilla vain 4 damage optia. +damage, +crit chance, +crit dmg ja attackspeed. Ihme etteivät lisänneet 6 uutta DLC damagemuotoa. Miljoonat pitäsi kutistaa niin että esim itemin max dmg olisi 100. Näin itemien vertailu olisi paljon helpompaa ja nopeampaa. Mutta ADHD sukupolvea pitää miellyttää pyörittämällä pitkiä numerosarjoja ruutuun.
 
Viimeksi muokattu:
Eikös tuo kämpfire tsätti oo nyt sit samana päivänä kuin itse seasonin alku? Eli puhdasta pr jargonia tiedossa
Seuraavan päivänä.
Season alkaa huomenna kello 20:00.


Omasta mielestä maksimitason saavuttaminen on tässä aivan liian nopeaa. 90-100 tason välinen aika olisi saanut olla satoja tunteja Diablo 2 tyyliin (siinä taitaa olla jopa tuhansia tunteja). Nyt useilla lopahtaa into peliin kun maksimitaso on saavutettu ensimmäisellä hahmolla ja endgame on käytännössä dunkkujen grindausta.
No joo, onhan sekin yksi näkökulma.
Itselle ehkä nappaa enemmän se, että sitten tehdään uusi ukko.

Tässähän ukko on pitkälti valmis jo ennen 90, että onko tuolla 90-100 sitten enää juuri merkitystä.
D2 itemisaatiosta en muista mitään, onkos siinä vielä 90-100 heittämällä paljonkin jäljellä sen osalta?
 
Onko mitään järkeä lähteä pelaamaan yksin hc:ta blindina? Necromancerina esimerkiksi (ajattelin minionin auttavan). Exän kanssa pelattiin diablo 3 hc:lla läpi blindina tokalla yrityksellä, mutta silloin meillä oli kaksi pelaajaa ja katsottiin kyllä kaikki bossit videolta sitä mukaan kun niitä tuli (tekisin nyt saman).

Ei haittaa jos kuolee rehdisti johonkin bossiin tai ajautuu nurkkaan läjää perusmobeja vastaan, mutta onko paljon sellaisia juttuja (miinoja tms.), jotka on melkein pakko tietää etukäteen?
 
Closed betassa jo lähetin palautetta lukuisia kertoja samoista asioista, jotka nyt monella nousevat pintaan ja pelko Diablo 3 vol.2.0 alkaa käydä toteen, koska Blizzardilla ei ole joko uskallusta tai resursseja tuoda peliin sisältöä. Samat ongelmat pyörivät pelissä vieläkin, "end game" on toistuvaa samojen instanssien läpijuoksua, mitään eeppisiä bosseja (yhtä lukuunottamatta) ei ole, world bossit on vitsi, pelissä ei ole tarpeeksi mielenkiintoisia ja eri buildeja avaavia aspekteja/uniikkeja jne, osa skilleistä on täysin turhia heikkoutensa takia, eikä niiden ympärille ei voi rakentaa edes muutamista tararoistakaan huolimatta mitään käyttökelpoista. Listaa voi jatkaa loputtomiin.

Ihmiset odottivat jotain PoE tapaista sisältörikasta ja kausittain tulevia merkityksellisiä uudistuksia, mutta saivat Diablo 3 2.0. (nyt nähdyn perusteella)
 
Tuo cooldown-nerf oli kyllä erikoinen veto myös, aiemmin usein riitti että cooldown oli lakissa ja amuletissa, mutta päivityksen myötä se tuli lähes pakolliseksi myös sormuksiin. Eli cooldown-affixista tehtiin entistä tärkeämpi. Vaikka moni buildi toimisikin ilman cooldownia, niin ongelmaksi muodostuu ettei enää saa 100% Unstoppablea, eli oot jäässä/jumissa (CC) sen verran pitkään että henki on poissa, toki unohtamatta damage reduction nerffiä, ja damage nerffiä. Nyt peli on skillit päälle -> vihun kimppuun -> skillien uptime loppuu -> juokse karkuun ja odota cooldown -> aloita alusta.
 
Jee, levelointi hitaampaa, ukot heikompia ja Necron minionit eivät saaneet buustia.
Haluavat pelistä siis koreammorpgn.
Nyky Blizzard ei ymmärrä mitään Diablosta.
Jätän Season 1en väliin vaikka siihen omistan battle passin.

Peli vaatisi täydellisen pelimekaniikkojen uudelleensuunnittelun. Pelissä pitäisi olla tavaroilla vain 4 damage optia. +damage, +crit chance, +crit dmg ja attackspeed. Ihme etteivät lisänneet 6 uutta DLC damagemuotoa. Miljoonat pitäsi kutistaa niin että esim itemin max dmg olisi 100. Näin itemien vertailu olisi paljon helpompaa ja nopeampaa. Mutta ADHD sukupolvea pitää miellyttää pyörittämällä pitkiä numerosarjoja ruutuun.

Ei mene montaa viikkoa niin alkaa uus PoE season. Ja pelihän on ilmainen. :)
 
Kuuma otanta: D3 viimeisen parin-kolmen vuoden ajalta on parenpi kuin D4 nykytila.

Kai sitä joutuu tätäkin peliä odottamaan, että on jollain tasolla "valmis". Tämä kyllä oli takaraivossa kokoajan, kun laukaisu lähtestyi.
 
Ilmeisesti käynyt myös ilmi, että WT3 ja WT4 on nyt myös lukittu 50 ja 70 leveleihin. Eli enää et voi mennä WT4 n. 60 levelisenä, vaan joudut kituuttelemaan WT3 aina levelille 70 asti. Ja koska vihut lopettaa skaalaamisen, niin ainoa tapa saada expaa on hinkata jotain matalatierisiä nm dungeoneita.. Toivottavasti kyseessä on ”bugi” joka korjataan asap
 
Ilmeisesti käynyt myös ilmi, että WT3 ja WT4 on nyt myös lukittu 50 ja 70 leveleihin. Eli enää et voi mennä WT4 n. 60 levelisenä, vaan joudut kituuttelemaan WT3 aina levelille 70 asti. Ja koska vihut lopettaa skaalaamisen, niin ainoa tapa saada expaa on hinkata jotain matalatierisiä nm dungeoneita.. Toivottavasti kyseessä on ”bugi” joka korjataan asap
Kyseessä tuskin on bugi, vaan tavoite pidentää pelin kestoa, kuten koko päivityksen idea taitaa olla.
 
Uusi patchi kyllä tappoi oman halun pelata lähes täysin. Käsittämätön tuo critti ja vuln nerffi ja cdr.
 
Viime hetken lisäys patch notesiin:

1689760214265.png
 
Ilmeisesti käynyt myös ilmi, että WT3 ja WT4 on nyt myös lukittu 50 ja 70 leveleihin. Eli enää et voi mennä WT4 n. 60 levelisenä, vaan joudut kituuttelemaan WT3 aina levelille 70 asti. Ja koska vihut lopettaa skaalaamisen, niin ainoa tapa saada expaa on hinkata jotain matalatierisiä nm dungeoneita.. Toivottavasti kyseessä on ”bugi” joka korjataan asap
Ei ole bugi kun nuo muutokset löytyy suoraan patch noteista. Ja ne level vaatimukset oli 60 ja 80, ei 50 70.

Tuo cooldown-nerf oli kyllä erikoinen veto myös, aiemmin usein riitti että cooldown oli lakissa ja amuletissa, mutta päivityksen myötä se tuli lähes pakolliseksi myös sormuksiin.
Sormuksiin ei tosin saa rollattua CDR:ää niin sekin jo huonontaa tilannetta.
 
Ei ole bugi kun nuo muutokset löytyy suoraan patch noteista. Ja ne level vaatimukset oli 60 ja 80, ei 50 70.


Sormuksiin ei tosin saa rollattua CDR:ää niin sekin jo huonontaa tilannetta.
Hupsis, enpäs muistanut moista.
 
Eikös tämä ollut niin että WT3 ja WT4 tippuvilla itemeillä on max lvl required capattu tohon 60 WT3lla ja 80 WT4llä
Näin näyttikin olevan.
  • The level requirement for Sacred Items will now cap at level 60.
  • The level requirement for Ancestral Items will now cap at level 80.
 
Ei ole bugi kun nuo muutokset löytyy suoraan patch noteista. Ja ne level vaatimukset oli 60 ja 80, ei 50 70.
Tämä meni itselläni ohi. Ja on kyllä täyttä torttua. Kolmella hahmolla siirtynyt reilusti ennen lvl70 paukuttamaan WT4.

Tässä on tosiaan Blizzun tarkoitus hidastaa levelausta. Aika uskomatonta.

Ehkä olis ollu parempi vaan buffata heikompia skillejä tasoihin vahvempien kanssa ja sitten season kakkosella julkaista WT5, ja sitä kautta skaalata damage/survi paremmin jiiriin uuden wt5-sidotun ite itemitierin kanssa.
 
Näin näyttikin olevan.
  • The level requirement for Sacred Items will now cap at level 60.
  • The level requirement for Ancestral Items will now cap at level 80.
Jep, toi itemimuutos on ihan hyvä uudistus, mutta tuo, että eteenpäin pääseminen on lyöty levelin taakse ei ole. Toivottavasti muuttavat sen takaisin, kirjaimellisesti puhutaan siittä kamelin selästä nyt tämän kanssa.
 
Jep, toi itemimuutos on ihan hyvä uudistus, mutta tuo, että eteenpäin pääseminen on lyöty levelin taakse ei ole. Toivottavasti muuttavat sen takaisin, kirjaimellisesti puhutaan siittä kamelin selästä nyt tämän kanssa.
Siis missä tämä World Tierit eri levelien taakse on patch noteissa? Mielestäni tälläistä rajoitusta ei ole...
 
Aika moni on tuollakin threadissa maininnut, että oikeasti tuo rajoitus olisi level 40 @ WT2 Capstone Dungeon ja level 60 @ WT3 Capstone Dungeon.
 
Aika moni on tuollakin threadissa maininnut, että oikeasti tuo rajoitus olisi level 40 @ WT2 Capstone Dungeon ja level 60 @ WT3 Capstone Dungeon.
Huomattavasti järkevämpi jos on näin. En kuitenkaan ymmärrä miksi boostaus pitää eliminoimaan, mutta näiden nerffien päälle se on yksi pienimmistä murheista.
 
Joo tosiaan itemit ei vaadi enää char leveliä milloin dropanneet vaan esim. kamat jotka droppaa nyt lvl 100 vaatii enää sen 80 (ancestral), itsekkin tosin katoin alussa väsyneenä et se on requirement.

Ja juu nyt kun testas jotain vähän helpompia mobeja/dunkkuja niin kyllä tuo 59 ainakin vieläkin sorkulla meni. Jokohan on päivitetty ice shard buildin guidea ku en sitä pariin viikkoon oo muokannut, lets see...
 
Jos tästä jotain positiivistä hakee, niin muistuttaisin premiumista maksaneita, että battlepassia ei ole pakko käyttää ekaan seasoniin. Itsellä ainakin siirtyy hamaan tulevaisuuteen ja katsellaan peliä taas joskus uudestaan.
 
Jos tästä jotain positiivistä hakee, niin muistuttaisin premiumista maksaneita, että battlepassia ei ole pakko käyttää ekaan seasoniin. Itsellä ainakin siirtyy hamaan tulevaisuuteen ja katsellaan peliä taas joskus uudestaan.
Ei kai siitä premiumista mitään iloakaan ole, että kai se on sama käyttää heti? Siis jos meinaa pelata-
 
Ei kai siitä premiumista mitään iloakaan ole, että kai se on sama käyttää heti? Siis jos meinaa pelata-
Varmaan tietysti riippuu siitä, paljonko on aikaa käyttää peliin ja näiden nerfien jälkeen sekä fiiliksen latistumisen jälkeen motivaatio voi olla vielä matalampi, joten kaikki ei välttämättä saa "koko rahalle vastinetta" tulevalla kaudella. Meitä on moneen junaan.
 
Jos tästä jotain positiivistä hakee, niin muistuttaisin premiumista maksaneita, että battlepassia ei ole pakko käyttää ekaan seasoniin. Itsellä ainakin siirtyy hamaan tulevaisuuteen ja katsellaan peliä taas joskus uudestaan.
Mietin samaa, että peli tauolle ja katotaan uudelleen s2.
 
Alkaa pätsin myötä jengi havahtuu, että peli on oikeesti aivan vitun tynkä nysä (mikä on kyllä musta ollu nähtävissä jo julkasupäivänä).
Lisää sisältöä peliin ei vain ole, eikä ilmeisesti firmalla oo resursseja/kiinnostusta/luovuutta niitä yrittää edes tuottaa. Eli peliin yritetään pumpata grinditunteja hidastamalla kaikkea vain pakolla, jotta edelleen niiden samojen sisällöttömien dunkkujen grindaaminen saatais venytettyä maksimiin. Edelleen mielenkiinnolla odotan, että mitä peli tulee ekalla seasonilla olemaan kun kampanjaa ei ole pakko pelata läpi. Onko kannattavinta oikeasti käytännön tasolla grindata yhtä ja samaa "siirtele vähän pilareita :D" -dunkkua leveliltä 1 aina level cappiin ja siitä hamaan tulevaisuuteen. Wuppiduu.

Joku täällä mainitsi, että D3 endgame oli huomattavasti antoisampaa, niin oon sitä mieltä kyllä ollut itse kanssa koko aika. Riftit oli melkoisen yksinkertaisia ja sieluttomia, mutta sentään ne perustui monsujen tappamiseen ilman keinotekoisia hidasteita ja PROGRESSION TUNTU oli vahvasti läsnä itemisaation pitkän kehityksen myötä. Suurin osa D4:ssähän on copypastea kolmosesta, mutta jotenkin D3:n riftit / glyphit / item tierit ja paragon-puskukin tuntuu vaan jotenkin paremmala. Ja melkosen paremmin se mäyhä antoi ainakin itelle aprg-hack'n'slash -tyydytystä, mitä näiltä peleiltä hakeekin.

Muttajoo, nelosessa ja kolmosessa ollaan silti aika kaukana niistä fiiliksistä mitä D2:sessa aikanaan sai, kun Mephisto droppasi Shakon tai sait random world droppina harvinaisen runen, jolla sait viimein xyz-runewordin kasaann.

Huah.
 
Jos tästä jotain positiivistä hakee, niin muistuttaisin premiumista maksaneita, että battlepassia ei ole pakko käyttää ekaan seasoniin. Itsellä ainakin siirtyy hamaan tulevaisuuteen ja katsellaan peliä taas joskus uudestaan.
Iso kiitos tästä tiedosta. Kattellaan ensikesänä joko pelin on valmis. Elokuussa alkaa kuitenkin BaldursGaten peluu, joka varmasti balanssissa launchissa. Ja syyskuussa tulleekin Starfield.
 
Alkaa pätsin myötä jengi havahtuu, että peli on oikeesti aivan vitun tynkä nysä (mikä on kyllä musta ollu nähtävissä jo julkasupäivänä).
Lisää sisältöä peliin ei vain ole, eikä ilmeisesti firmalla oo resursseja/kiinnostusta/luovuutta niitä yrittää edes tuottaa. Eli peliin yritetään pumpata grinditunteja hidastamalla kaikkea vain pakolla, jotta edelleen niiden samojen sisällöttömien dunkkujen grindaaminen saatais venytettyä maksimiin. Edelleen mielenkiinnolla odotan, että mitä peli tulee ekalla seasonilla olemaan kun kampanjaa ei ole pakko pelata läpi. Onko kannattavinta oikeasti käytännön tasolla grindata yhtä ja samaa "siirtele vähän pilareita :D" -dunkkua leveliltä 1 aina level cappiin ja siitä hamaan tulevaisuuteen. Wuppiduu.

Joku täällä mainitsi, että D3 endgame oli huomattavasti antoisampaa, niin oon sitä mieltä kyllä ollut itse kanssa koko aika. Riftit oli melkoisen yksinkertaisia ja sieluttomia, mutta sentään ne perustui monsujen tappamiseen ilman keinotekoisia hidasteita ja PROGRESSION TUNTU oli vahvasti läsnä itemisaation pitkän kehityksen myötä. Suurin osa D4:ssähän on copypastea kolmosesta, mutta jotenkin D3:n riftit / glyphit / item tierit ja paragon-puskukin tuntuu vaan jotenkin paremmala. Ja melkosen paremmin se mäyhä antoi ainakin itelle aprg-hack'n'slash -tyydytystä, mitä näiltä peleiltä hakeekin.

Muttajoo, nelosessa ja kolmosessa ollaan silti aika kaukana niistä fiiliksistä mitä D2:sessa aikanaan sai, kun Mephisto droppasi Shakon tai sait random world droppina harvinaisen runen, jolla sait viimein xyz-runewordin kasaann.

Huah.
Onneksi Diablo 3 oli tota kaikkea jo heti julkaisusta.

E: Ja ainakin D2 oli aika kullannut muistot aika huolella, kun tota uusintaversiota pelasi. Aivan järkyttävää sontaahan se oli vaikka junnuna upotti tuhansia tunteja siihen.
 
Viimeksi muokattu:
Eniten pännii miten kaikkeen muuhun menee aikaa aivan tuhottomasti, itse grindaus on ihan hyvällä tasolla.
 
Quolity of life päivitystä odotellessa että gemit siirtyisivät samanlaisiksi kuin crafti materiaalitkin, tai että edes tuntuisivat muutonkaan merkityksellisiltä, tällä hetkellä osa gearista jää gemiä vaille, kun tuntuvat niin olemattomilta
Tulihan tossa pätsissä quality of lifejäkin, mm. Dungeonista teleporttausta pidennettiin pari sekuntia. Ei kukaan sanonut, etteikö quality of lifeäkin saisi nerffata.
 
Tulihan tossa pätsissä quality of lifejäkin, mm. Dungeonista teleporttausta pidennettiin pari sekuntia. Ei kukaan sanonut, etteikö quality of lifeäkin saisi nerffata.
On ne kyllä ottanu oikein asiakseen ajaa fun-factoria mahdollisimman alas. Mistä näitä edes keksitään?
 
Nyt peli on skillit päälle -> vihun kimppuun -> skillien uptime loppuu -> juokse karkuun ja odota cooldown -> aloita alusta.

WW baba on ollut tuota enempi vähempi alusta asti :cigarbeye:

Muutenkin tää pätsi viimeistään tappoi ennestään heikoimman classin.
 
Onneksi Diablo 3 oli tota kaikkea jo heti julkaisusta.

E: Ja ainakin D2 oli aika kullannut muistot aika huolella, kun tota uusintaversiota pelasi. Aivan järkyttävää sontaahan se oli vaikka junnuna upotti tuhansia tunteja siihen.
Emmä sanonu että D3 oli julkaistaessa semmonen ku nykypäivänä, oon itseasiassa sanonu täällä aivan päinvastaista.
Mutta se mikä tässä on käsittämätöntä, et AB:llä on ollu valmis ok-toimiva pohja D3:sessa, jonka ois voinu aika härskistikin copypasteta ja reskinnata uudeksi peliksi, mutta melkeinpä kaikki asiat mitä he ovat alkaneet puukottamaan on mennyt melko lailla huonompaan suuntaan. Nyt sitä sitten pätsäillään luoja ties kuinka monta seasonia, että saadaan pelistä kohtalainen (ja lopputulema voi olla ihan hyvin tyly kopio D3:sesta :D)

Mitä D2:seen tulee, niin ehkä itest vähän epistä verrata 25 vuotta vanhaa peliä, kun pelit ja tekniikka on hieman tässä ajassa kehittyneet.
Omasta mielestä D2:sen tarina kyllä pieksee pieksee nykypäivänäkin synkkyydessään D4:sen Kauniit ja Rohkeat avioliittodraaman mennen tullen ja pelin unique/setti/runeword -itemisaatio on yhä tänä päivänä mielenkiintoisempi kuin D4:sen.
 
Todella mielenkiintoista kuulla minkälaista tarinaa keksivät.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.



Onhan tuo päivitys aika hämmentävä.
Mulla ainakin meni 138 tuntia pelata yksi hahmo levelille 100 ja en mielestäni erityisen tehottomasti pelannut.
Vissiin kuitenkin tahti on liian nopea? Perustuuko tässäkin
Toki tahti lienee prepatch nopeampi jos skippaa kampanjan, mutta silti.

Jotenkin tulee kuva, että viimeiset 2-3 viikkoa on pelaajamäärät pudonneet niin kelasivat että jos tahtia hidastetaan niin jengi pelaa pidempään? Season kun kestää lähemmäs 2x tämän preseason.
Itse ainakin voisin kuvitella olevan juuri päinvastoin, pikemmin hieman nopeampi tahti levelaamisessa ja gearaamisessa kannustaa tekemään toisen tai jopa kolmannen ukon jolloin lopulta pelaa entistä enemmän...

Mielummin pelaisi hitaammin yhtä ukkoa, kun joka seasonissa joutuu kuitenkin aloittaa alusta, niin sama säästää seasoniin aina uusi hahmo.

Smartlootilla lootitkin pääasiassa tulee vain omalle classille.

Uusi patchi kyllä tappoi oman halun pelata lähes täysin. Käsittämätön tuo critti ja vuln nerffi ja cdr.
Mitennii?eikös jengi tyylii one shotannu jotain max levun pomoja?

Echo of Lilithin mekaniikat pysty skippaa kun tappoi niin nopeeta.

Eiköhän nerfinkin jälkeen WT4:llä pärjää? Jos NM dunkussa ei pääse niin korkeelle niin mitä väliä.. vetää matalammalla tasolla.. eikös se ole vaan skaalausta..
aikka moni buildi toimisikin ilman cooldownia, niin ongelmaksi muodostuu ettei enää saa 100% Unstoppablea, eli oot jäässä/jumissa (CC) sen verran pitkään että henki on poissa
En tiedä onko tarkoitus olla 100% unstoppable.. eihän siinä enää tarvii varoa mitään cc.

Löytyy myös -cc dura affixi.. ja oliko Paragon puussakin jotain siihe.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
285 249
Viestejä
4 898 995
Jäsenet
78 947
Uusin jäsen
Petkyns84

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom