Diablo 4

Kirjauduin sisään ja melkosen jumissa on kyllä systeemit, ku meinasin tsekata Challenget, niin client veti jumiin puoleksi minuutiksi. Johtuneeko sitten, että alkoi se tilin datan siirto Season puolelle...
 
Jahas, hukkaanko mennyt aika hinkatessa Altar of Lilithit erikseen HC-hahmolle? Jos näin niin laitetaas uninstall ja palataan asiaan joululomalla :D

Gameplay Updates
General

  • Altar of Lilith Unlocks are now account wide.
  • Map discovery is now account wide.
 
Baban Gohr's hanskat sentään jollain tapaa käytännölliset nyt, mitä pikaisesti testasin.
 
Jo 175 oli niin paljon että jäi usein miten keräämättä, helpottaa valintaa.
175 oli niin nopeaa, että lähinnä tuli ravattua karttaa ympäri mistä seuraavat arkut löytyy - tuo 250 on passeli, riittää kun 1-2 arkkua nappaa ja tarvittaessa päälle muita arkkuja.
 
Joopa joo, toi patchi kyllä tais tuhota koko mielenkiinnon koko peliä kohtaan. Hahaa, teet vähemmän damagea, healaat vähemmän, otat enemmän damagea ja samalla sun pitää vielä pelata huomattavasti isompilevuisia vihuja vastaan, että saa jotenkuten järkevästi bonus-xp:tä. Jäi vähän semmonen maku, että muutama season tämmöistä suuntausta, niin peli etenee niin hitaasti, ettei siihen koske edes fanipoikamaisin fanipoika.

Ja selkeesti kuulivat, että end game on tylsää, kun vielä vähensivät potentiaalisia end game -juttuja (jos joku nyt sattumalta juoksi avoimessa maailmassa tai teki normi-dungeoneita). Ainakin renown grind kannattaa suunnata ihan alkuun, jos siitä haluaa saada jotain xp-hyötyäkin.
 
Jo 175 oli niin paljon että jäi usein miten keräämättä, helpottaa valintaa.
Ehtinyt monesti kerätä kaikki 6 arkkua ja jäänyt aikaakin, eli ei tuo hirveä hinnannosto ole.

Onkohan tuo Armor legandary-affixi enää pätevä kun sen teho puolitettiin 60% -> 30%?
 
Jotain positiivistakin: Fixed an issue where monsters with a Cold, Bleeding, Burning, or Corruption affix would freeze players in 1 hit in Nightmare Dungeons with the Cold Enchanted affix

Eipä tässä nyt kovin viitsi glyphejä päivitellä ennenkuin internetin viisaat keksii mihin asentoon paragon boardit kannattaa vääntää.

Heti ekasta NM:stä päivityksen jälkeen tipahti 2 uniikkia?!
 
Ne lisäs NM dungeoneitten loottia lopussa ja muutenkin taisivat nostaa lootin määrää yleisesti. Tai sitten siellä on samanlainen bugi ku viimeksi, että sai niitä uber harvinaisia uniikkeja "helposti" :)
Ja jos pitänyt pienen tauon, niin se kuvitelma että heti tippuu hyvää kamaa tuntuu edelleen olevan...
 
Ei kyl mee ihan jakeluun toi kaiken nerffaaminen.. Peli tuntuu todella heikolta ja balanssi hahmojen ja buildien välillä käytännössä muuttumattomana, kaikki tekee vain jonkun 35% vähemmän vahinkoa ja ottaa 50% enemmän vahinkoa. Ei mitään järkeä, Helltidet = pilalla, cindereiden droprateja nerffattiin myös, eli tunnissa ei välttämättä kerkeä avaamaan kuin yhden arkun. XP-nerffejä, boostaus tapettiin ja jopa dungeonin teleporttausta pidennettiin 2 sekunnilla, kuka tuotakin kysyi?? Kaikki muutokset tehty pidentämään grindiä, mutta se kaikki tapahtui hauskanpidon kustannuksella. Meni kyllä viimeiset hypet seasonia kohtaan..
 
Viimeksi muokattu:
Ei kyl mee ihan jakeluun toi kaiken nerffaaminen.. Peli tuntuu todella heikolta ja balanssi hahmojen ja buildien välillä käytännössä muuttumattomana, kaikki tekee vain jonkun 35% vähemmän vahinkoa ja ottaa 50% vahinkoa. Ei mitään järkeä, Helltidet = pilalla, cindereiden droprateja nerffattiin myös, eli tunnissa ei välttämättä kerkeä avaamaan kuin yhden arkun. XP-nerffejä, boostaus tapettiin ja jopa dungeonin teleporttausta pidennettiin 2 sekunnilla, kuka tuotakin kysyi?? Kaikki muutokset tehty pidentämään grindiä, mutta se kaikki tapahtui hauskanpidon kustannuksella. Meni kyllä viimeiset hypet seasonia kohtaan..

Vähän samat fiilikset kyllä itellä... No kokeilla pitää toki seasonia, mut vähän kyllä kuulostaa siltä, että eipä taida jaksaa kovin pitkään.
 
Oli kyllä sellainen nerf kaikilta osa-alueilta että päivityksestä jäi harvinaisen paska maku. Helltidestä ainakin lähti mielenkiinto lähes täysin.
 
Hehhah meinaa tulla pataan yli 10 leveliä pienemmässä NM Dungeonissa kuin ennen päivitystä, ei melee Rogue healaa enää siphonin strikellä.

Onko tässä nyt jujuna että kerätään parempaa gearia että pääsee ehkä viimein sinne samaan missä oli ennen nerffiä? En ole ikä päivänä kohdannut näin idioottia päivitystä.
 
Ehtinyt monesti kerätä kaikki 6 arkkua ja jäänyt aikaakin, eli ei tuo hirveä hinnannosto ole.

Onkohan tuo Armor legandary-affixi enää pätevä kun sen teho puolitettiin 60% -> 30%?
Jahas, myös cinderien tippuminen nerfattiin varmaan yli 50% joten nykymuodossaan ehtii yhden, tuurilla 2 mystery chestiä avaamaan. Jos Helltideä jäljellä esim. 10 minuuttia, on sama lopettaa jos cinderit nolla koska ei ehdi keräämään edes 75 cinderiä että saisi jonkun arkun.. Mitä helvettiä Blizzard?

Edit: Huh, cinderien vähäinen tippuminen olikin bugi ja korjataan seuraavassa hotfixissä.

 
Viimeksi muokattu:
Elikkä NM dunkuista saa tulevaisuudessa huomattavasti vähemmän expaa. Ennen +3lvl monsut=25% ja nyt +10lvl=15%. Juuri kun alkoi motivaatio jo rakoilla niiden dunkkujen jauhamisen kanssa niin kasa paskaa niskaan.
No voi tehdä sitten muutakin kun dunkkua? Itelle ainakin noi dunkut ollu vähiten mielenkiintoisinpia. Mielummin tuolla ulkona pyörii.
Toki sielläkin tekemistä pitäisi sitten olla..

Vulnerable Damage: Reduced by ~40%.

Mitä helevattua tapahtuu:rofl::rofl:
Eikös tuolla jengi tehny ihan posketonta damaa.. ihan hyvä vaan.

Max damage numerot riittäis että olis jotain 50000..

boostaus tapettiin
Kuka mitään boosteja haluaa missään pelissä. Ihmetelly miten sitä voi joka pelissä harrastaa.

Hehhah meinaa tulla pataan yli 10 leveliä pienemmässä NM Dungeonissa kuin ennen päivitystä, ei melee Rogue healaa enää siphonin strikellä.

Onko tässä nyt jujuna että kerätään parempaa gearia että pääsee ehkä viimein sinne samaan missä oli ennen nerffiä? En ole ikä päivänä kohdannut näin idioottia päivitystä.
No eiköhän. Tuskin tarkoituksena oli kuitenkaan vetää max lvl NM dungeoneja ennen edes ekaa seasonia.. kelatkaa mikä power creep muutaman seasonin jälkeen kun jostain ihneen syystä näissä peleissä hahmon voiman on tyyliin aina tuplaanuttava joka season..

Justiinsa ku pääsin endgamessa vauhtiin, niin tulee tällainen päivitys.
Onneksi vasta alottelin tier3 pari päivää sitte.. näähän on vaan hyviä muutoksia. "Enemmän" pelattavaa, kun hitaampaa.
 
Viimeksi muokattu:
Aika synkkää paskaa koko pätsi. Ei tullut mitään aspekteja tai uniikkeja jotka ois mielenkiintoisia, laaja damagenerffi, exp nerffi ja survi/deffi nerffi.

Käytännössä peli hidastuu, on vaikeampi pysyä hengissä ja tappaa vihuja.

No, hyvänä puolena oli jo ehkä aikakin mennä katsomaan miten Last Epoch on edennyt.
 
Todella mielenkiintoista kuulla minkälaista tarinaa keksivät.




Onhan tuo päivitys aika hämmentävä.
Mulla ainakin meni 138 tuntia pelata yksi hahmo levelille 100 ja en mielestäni erityisen tehottomasti pelannut.
Vissiin kuitenkin tahti on liian nopea? Perustuuko tässäkin
Toki tahti lienee prepatch nopeampi jos skippaa kampanjan, mutta silti.

Jotenkin tulee kuva, että viimeiset 2-3 viikkoa on pelaajamäärät pudonneet niin kelasivat että jos tahtia hidastetaan niin jengi pelaa pidempään? Season kun kestää lähemmäs 2x tämän preseason.
Itse ainakin voisin kuvitella olevan juuri päinvastoin, pikemmin hieman nopeampi tahti levelaamisessa ja gearaamisessa kannustaa tekemään toisen tai jopa kolmannen ukon jolloin lopulta pelaa entistä enemmän...
 
Eikös tuo kämpfire tsätti oo nyt sit samana päivänä kuin itse seasonin alku? Eli puhdasta pr jargonia tiedossa
 
Todella mielenkiintoista kuulla minkälaista tarinaa keksivät.




Onhan tuo päivitys aika hämmentävä.
Mulla ainakin meni 138 tuntia pelata yksi hahmo levelille 100 ja en mielestäni erityisen tehottomasti pelannut.
Vissiin kuitenkin tahti on liian nopea? Perustuuko tässäkin
Toki tahti lienee prepatch nopeampi jos skippaa kampanjan, mutta silti.

Jotenkin tulee kuva, että viimeiset 2-3 viikkoa on pelaajamäärät pudonneet niin kelasivat että jos tahtia hidastetaan niin jengi pelaa pidempään? Season kun kestää lähemmäs 2x tämän preseason.
Itse ainakin voisin kuvitella olevan juuri päinvastoin, pikemmin hieman nopeampi tahti levelaamisessa ja gearaamisessa kannustaa tekemään toisen tai jopa kolmannen ukon jolloin lopulta pelaa entistä enemmän...


Omasta mielestä maksimitason saavuttaminen on tässä aivan liian nopeaa. 90-100 tason välinen aika olisi saanut olla satoja tunteja Diablo 2 tyyliin (siinä taitaa olla jopa tuhansia tunteja). Nyt useilla lopahtaa into peliin kun maksimitaso on saavutettu ensimmäisellä hahmolla ja endgame on käytännössä dunkkujen grindausta.
 
Jee, levelointi hitaampaa, ukot heikompia ja Necron minionit eivät saaneet buustia.
Haluavat pelistä siis koreammorpgn.
Nyky Blizzard ei ymmärrä mitään Diablosta.
Jätän Season 1en väliin vaikka siihen omistan battle passin.

Peli vaatisi täydellisen pelimekaniikkojen uudelleensuunnittelun. Pelissä pitäisi olla tavaroilla vain 4 damage optia. +damage, +crit chance, +crit dmg ja attackspeed. Ihme etteivät lisänneet 6 uutta DLC damagemuotoa. Miljoonat pitäsi kutistaa niin että esim itemin max dmg olisi 100. Näin itemien vertailu olisi paljon helpompaa ja nopeampaa. Mutta ADHD sukupolvea pitää miellyttää pyörittämällä pitkiä numerosarjoja ruutuun.
 
Viimeksi muokattu:
Eikös tuo kämpfire tsätti oo nyt sit samana päivänä kuin itse seasonin alku? Eli puhdasta pr jargonia tiedossa
Seuraavan päivänä.
Season alkaa huomenna kello 20:00.


Omasta mielestä maksimitason saavuttaminen on tässä aivan liian nopeaa. 90-100 tason välinen aika olisi saanut olla satoja tunteja Diablo 2 tyyliin (siinä taitaa olla jopa tuhansia tunteja). Nyt useilla lopahtaa into peliin kun maksimitaso on saavutettu ensimmäisellä hahmolla ja endgame on käytännössä dunkkujen grindausta.
No joo, onhan sekin yksi näkökulma.
Itselle ehkä nappaa enemmän se, että sitten tehdään uusi ukko.

Tässähän ukko on pitkälti valmis jo ennen 90, että onko tuolla 90-100 sitten enää juuri merkitystä.
D2 itemisaatiosta en muista mitään, onkos siinä vielä 90-100 heittämällä paljonkin jäljellä sen osalta?
 
Onko mitään järkeä lähteä pelaamaan yksin hc:ta blindina? Necromancerina esimerkiksi (ajattelin minionin auttavan). Exän kanssa pelattiin diablo 3 hc:lla läpi blindina tokalla yrityksellä, mutta silloin meillä oli kaksi pelaajaa ja katsottiin kyllä kaikki bossit videolta sitä mukaan kun niitä tuli (tekisin nyt saman).

Ei haittaa jos kuolee rehdisti johonkin bossiin tai ajautuu nurkkaan läjää perusmobeja vastaan, mutta onko paljon sellaisia juttuja (miinoja tms.), jotka on melkein pakko tietää etukäteen?
 
Closed betassa jo lähetin palautetta lukuisia kertoja samoista asioista, jotka nyt monella nousevat pintaan ja pelko Diablo 3 vol.2.0 alkaa käydä toteen, koska Blizzardilla ei ole joko uskallusta tai resursseja tuoda peliin sisältöä. Samat ongelmat pyörivät pelissä vieläkin, "end game" on toistuvaa samojen instanssien läpijuoksua, mitään eeppisiä bosseja (yhtä lukuunottamatta) ei ole, world bossit on vitsi, pelissä ei ole tarpeeksi mielenkiintoisia ja eri buildeja avaavia aspekteja/uniikkeja jne, osa skilleistä on täysin turhia heikkoutensa takia, eikä niiden ympärille ei voi rakentaa edes muutamista tararoistakaan huolimatta mitään käyttökelpoista. Listaa voi jatkaa loputtomiin.

Ihmiset odottivat jotain PoE tapaista sisältörikasta ja kausittain tulevia merkityksellisiä uudistuksia, mutta saivat Diablo 3 2.0. (nyt nähdyn perusteella)
 
Tuo cooldown-nerf oli kyllä erikoinen veto myös, aiemmin usein riitti että cooldown oli lakissa ja amuletissa, mutta päivityksen myötä se tuli lähes pakolliseksi myös sormuksiin. Eli cooldown-affixista tehtiin entistä tärkeämpi. Vaikka moni buildi toimisikin ilman cooldownia, niin ongelmaksi muodostuu ettei enää saa 100% Unstoppablea, eli oot jäässä/jumissa (CC) sen verran pitkään että henki on poissa, toki unohtamatta damage reduction nerffiä, ja damage nerffiä. Nyt peli on skillit päälle -> vihun kimppuun -> skillien uptime loppuu -> juokse karkuun ja odota cooldown -> aloita alusta.
 
Jee, levelointi hitaampaa, ukot heikompia ja Necron minionit eivät saaneet buustia.
Haluavat pelistä siis koreammorpgn.
Nyky Blizzard ei ymmärrä mitään Diablosta.
Jätän Season 1en väliin vaikka siihen omistan battle passin.

Peli vaatisi täydellisen pelimekaniikkojen uudelleensuunnittelun. Pelissä pitäisi olla tavaroilla vain 4 damage optia. +damage, +crit chance, +crit dmg ja attackspeed. Ihme etteivät lisänneet 6 uutta DLC damagemuotoa. Miljoonat pitäsi kutistaa niin että esim itemin max dmg olisi 100. Näin itemien vertailu olisi paljon helpompaa ja nopeampaa. Mutta ADHD sukupolvea pitää miellyttää pyörittämällä pitkiä numerosarjoja ruutuun.

Ei mene montaa viikkoa niin alkaa uus PoE season. Ja pelihän on ilmainen. :)
 
Kuuma otanta: D3 viimeisen parin-kolmen vuoden ajalta on parenpi kuin D4 nykytila.

Kai sitä joutuu tätäkin peliä odottamaan, että on jollain tasolla "valmis". Tämä kyllä oli takaraivossa kokoajan, kun laukaisu lähtestyi.
 
Ilmeisesti käynyt myös ilmi, että WT3 ja WT4 on nyt myös lukittu 50 ja 70 leveleihin. Eli enää et voi mennä WT4 n. 60 levelisenä, vaan joudut kituuttelemaan WT3 aina levelille 70 asti. Ja koska vihut lopettaa skaalaamisen, niin ainoa tapa saada expaa on hinkata jotain matalatierisiä nm dungeoneita.. Toivottavasti kyseessä on ”bugi” joka korjataan asap
 
Ilmeisesti käynyt myös ilmi, että WT3 ja WT4 on nyt myös lukittu 50 ja 70 leveleihin. Eli enää et voi mennä WT4 n. 60 levelisenä, vaan joudut kituuttelemaan WT3 aina levelille 70 asti. Ja koska vihut lopettaa skaalaamisen, niin ainoa tapa saada expaa on hinkata jotain matalatierisiä nm dungeoneita.. Toivottavasti kyseessä on ”bugi” joka korjataan asap
Kyseessä tuskin on bugi, vaan tavoite pidentää pelin kestoa, kuten koko päivityksen idea taitaa olla.
 
Uusi patchi kyllä tappoi oman halun pelata lähes täysin. Käsittämätön tuo critti ja vuln nerffi ja cdr.
 
Viime hetken lisäys patch notesiin:

1689760214265.png
 
Ilmeisesti käynyt myös ilmi, että WT3 ja WT4 on nyt myös lukittu 50 ja 70 leveleihin. Eli enää et voi mennä WT4 n. 60 levelisenä, vaan joudut kituuttelemaan WT3 aina levelille 70 asti. Ja koska vihut lopettaa skaalaamisen, niin ainoa tapa saada expaa on hinkata jotain matalatierisiä nm dungeoneita.. Toivottavasti kyseessä on ”bugi” joka korjataan asap
Ei ole bugi kun nuo muutokset löytyy suoraan patch noteista. Ja ne level vaatimukset oli 60 ja 80, ei 50 70.

Tuo cooldown-nerf oli kyllä erikoinen veto myös, aiemmin usein riitti että cooldown oli lakissa ja amuletissa, mutta päivityksen myötä se tuli lähes pakolliseksi myös sormuksiin.
Sormuksiin ei tosin saa rollattua CDR:ää niin sekin jo huonontaa tilannetta.
 
Ei ole bugi kun nuo muutokset löytyy suoraan patch noteista. Ja ne level vaatimukset oli 60 ja 80, ei 50 70.


Sormuksiin ei tosin saa rollattua CDR:ää niin sekin jo huonontaa tilannetta.
Hupsis, enpäs muistanut moista.
 
Eikös tämä ollut niin että WT3 ja WT4 tippuvilla itemeillä on max lvl required capattu tohon 60 WT3lla ja 80 WT4llä
Näin näyttikin olevan.
  • The level requirement for Sacred Items will now cap at level 60.
  • The level requirement for Ancestral Items will now cap at level 80.
 
Ei ole bugi kun nuo muutokset löytyy suoraan patch noteista. Ja ne level vaatimukset oli 60 ja 80, ei 50 70.
Tämä meni itselläni ohi. Ja on kyllä täyttä torttua. Kolmella hahmolla siirtynyt reilusti ennen lvl70 paukuttamaan WT4.

Tässä on tosiaan Blizzun tarkoitus hidastaa levelausta. Aika uskomatonta.

Ehkä olis ollu parempi vaan buffata heikompia skillejä tasoihin vahvempien kanssa ja sitten season kakkosella julkaista WT5, ja sitä kautta skaalata damage/survi paremmin jiiriin uuden wt5-sidotun ite itemitierin kanssa.
 
Näin näyttikin olevan.
  • The level requirement for Sacred Items will now cap at level 60.
  • The level requirement for Ancestral Items will now cap at level 80.
Jep, toi itemimuutos on ihan hyvä uudistus, mutta tuo, että eteenpäin pääseminen on lyöty levelin taakse ei ole. Toivottavasti muuttavat sen takaisin, kirjaimellisesti puhutaan siittä kamelin selästä nyt tämän kanssa.
 
Jep, toi itemimuutos on ihan hyvä uudistus, mutta tuo, että eteenpäin pääseminen on lyöty levelin taakse ei ole. Toivottavasti muuttavat sen takaisin, kirjaimellisesti puhutaan siittä kamelin selästä nyt tämän kanssa.
Siis missä tämä World Tierit eri levelien taakse on patch noteissa? Mielestäni tälläistä rajoitusta ei ole...
 
Aika moni on tuollakin threadissa maininnut, että oikeasti tuo rajoitus olisi level 40 @ WT2 Capstone Dungeon ja level 60 @ WT3 Capstone Dungeon.
 
Aika moni on tuollakin threadissa maininnut, että oikeasti tuo rajoitus olisi level 40 @ WT2 Capstone Dungeon ja level 60 @ WT3 Capstone Dungeon.
Huomattavasti järkevämpi jos on näin. En kuitenkaan ymmärrä miksi boostaus pitää eliminoimaan, mutta näiden nerffien päälle se on yksi pienimmistä murheista.
 
Joo tosiaan itemit ei vaadi enää char leveliä milloin dropanneet vaan esim. kamat jotka droppaa nyt lvl 100 vaatii enää sen 80 (ancestral), itsekkin tosin katoin alussa väsyneenä et se on requirement.

Ja juu nyt kun testas jotain vähän helpompia mobeja/dunkkuja niin kyllä tuo 59 ainakin vieläkin sorkulla meni. Jokohan on päivitetty ice shard buildin guidea ku en sitä pariin viikkoon oo muokannut, lets see...
 
Jos tästä jotain positiivistä hakee, niin muistuttaisin premiumista maksaneita, että battlepassia ei ole pakko käyttää ekaan seasoniin. Itsellä ainakin siirtyy hamaan tulevaisuuteen ja katsellaan peliä taas joskus uudestaan.
 
Jos tästä jotain positiivistä hakee, niin muistuttaisin premiumista maksaneita, että battlepassia ei ole pakko käyttää ekaan seasoniin. Itsellä ainakin siirtyy hamaan tulevaisuuteen ja katsellaan peliä taas joskus uudestaan.
Ei kai siitä premiumista mitään iloakaan ole, että kai se on sama käyttää heti? Siis jos meinaa pelata-
 
Ei kai siitä premiumista mitään iloakaan ole, että kai se on sama käyttää heti? Siis jos meinaa pelata-
Varmaan tietysti riippuu siitä, paljonko on aikaa käyttää peliin ja näiden nerfien jälkeen sekä fiiliksen latistumisen jälkeen motivaatio voi olla vielä matalampi, joten kaikki ei välttämättä saa "koko rahalle vastinetta" tulevalla kaudella. Meitä on moneen junaan.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 456
Viestejä
4 512 745
Jäsenet
74 372
Uusin jäsen
Akeboy78

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom