Diablo 3

Mitäs? Mahtavaa se on kännykällä tihrustaa ja husia menemään ja ladata akkua vähän väliä.... nooot.
 
Olis tullut edes se D2 remake. Diablo ykkönen ja kakkonen oli itselle niitä isoimpia pelejä ja tähän on tultu :/.
 
Olis tullut edes se D2 remake. Diablo ykkönen ja kakkonen oli itselle niitä isoimpia pelejä ja tähän on tultu :/.
Tuota samaa itsekin hieman toivoin, kaipa sitä on jäätävä odottelemaan että yhteisö vääntää jonkin epävirallisen systeemin ja/tai kääntää katseen muiden peleihin, kun ei Activision Blizzardilta sitä tarvitse ainakaan odottaa. Ensi vuoden Activision Blizzconissa saataneen taas joku remaster.
 
Juu, siis eihän tätä ole 99.7% Diablo pelisarjan faneille edes tarkoitettu.
En mä sitä kiellä etteikö tuo lähes varmasti ole erittäin laadukas mobiilipeli, ja ehkä oman genrensä mobiilipeleistä heti paras. Eiköhän sieltä kyhnyä saada tehtyä ihan kivasti.

Katsotaan monta Blizzconia saadaan vielä pettyä. :D
D2 > D3 välissä kuitenkin 12 vuotta, ja nyt edellisestä 6 vuotta.
 
Huomasitteko, kuinka vaivaantuneen oloinen Wyatt Cheng oli lavalla kun julkisti Immortalin? Äijällä oli ihan hirveästi vaikeuksia ylläpitää pokerinaamaa tietäen, että tämä mobiilipaska on kaikkea muuta kuin fanit odottivat.
 
Huomasitteko, kuinka vaivaantuneen oloinen Wyatt Cheng oli lavalla kun julkisti Immortalin? Äijällä oli ihan hirveästi vaikeuksia ylläpitää pokerinaamaa tietäen, että tämä mobiilipaska on kaikkea muuta kuin fanit odottivat.
Ajattelin ihan samaa, ei esiintyminen todellakaan ollut mitä muistaakseni ennen oli, nyt huomattavasti epävarmempaa. Ei toki mikään ihme niin.
 
Onko kaikkien aikojen huonoin thumbs up - thumbs down suhde Blizzardin videolle.
375:8900. :D
 
Voi lol.. "Eikö teillä ole puhelimia?" :facepalm: Se oli hyvin hoidettu. :facepalm:

:facepalm:
 
Oli vähän absurdia, kun tyyppi sanoi jotain tyyliin että "We love the Diablo franchise with passion" ja sitte ne tekee mobiilipelin. Päivänselvä, ettei tuota ole mistään rakkaudesta tehty, vaan rahankiilto silmissä. Tavoitteena on pelkästään saada uusia pelaajia, aivan sama nykyisille. Ja tehdä ansaintamalli, jolla mikromaksuilla tulee rahaa ikkunoista ja ovista.
 
Lemppari pelisarja vedettiin mobiilin myötä vessanpöntöstä alas :itku: Uskomatonta. Pitää olla kyllä pokkaa esitellä tommosta ripulia, kun tietää mitä suurin osa ajattelee :rofl: Toivottavasti tämä on joku välirahastus ja joskus saatais vielä diablo 4 PClle.
 
Vaikka vähän ketuttaa että BlizzConissa julkaistaan tommonen pökäle (ainakin varsinaisen pelisarjan fanin silmissä), niin vaikea uskoa etteikö ikinä nähdä D4.
Blizzardilla on kuitenkin pääbrändeinä mmo, rts, fps, ja arpg pelisarjat. Luulisi että jatkavat näitä kaikkia sitten aikanaan.
 
Mobiilipelit on selkeästi tarkoitettu kasuaaleille pelaajille, kun taas blizzconeihin menee selvästi kaikista "hardcoreimmat" mahdollisimmat pelifanit. Aika ihmeellistä yrittää tunkea jotain mobiilihärpäkettä tuollaisessa tapahtumassa pelaajien kurkusta alas...
 
Redditissä taisi olla suurin pettymys itse mobiilipelin sijasta, ettei samalla tullut mitään kiusoittelua seuraavasta "oikeasta pelistä" tyyliin TES 6. Toki tämä ei tarkoita etteikö siellä olisi mahdollisesti jotain pääpeliä putkesta. Ei se 4K-remaken tekeminen käy ihan hetkessä, ois kiva tietää kauan WC3 Reforged on ollut työn alla.
 
En ymmärrä mistä tämä hate tulee. Ihan kuin meillä marginaalipelien pelaajilla olisi joku oikeus päättää, että mitä pelitalojen pitäisi tehdä.

https://mashable.com/article/diablo-immortal-hands-on/#TNnnoh0vaPq1

”So I just have one thing to say to people who are mad that Blizzard, employing a team that wasn't even working on the main Diablo franchise, made a new Diablo game: Grow up.

You are entitled to nothing. Game companies owe you nothing. You don't just get to have whatever you want and then throw a tantrum when your own personal dreams don't come true. Blizzard hasn't abandoned the core Diablofranchise just because it created a mobile game.

Do you get mad when Blizzard announces a World of Warcraft update when you were hoping for a Warcraft 4? No, because you understand that those two things would be made by two different teams and Blizzard isn't obligated to make you a new real-time strategy Warcraft game.

From what I saw and played, Diablo Immortal is a fun, quality Diablo game that retains that special something that makes the franchise so special. You don't have to play it, but whining online makes you sound like a literal infant.”

Peilaa hyvin omia tuntojani.
 
Juu ja tuon blizzconin kohdeyleisö vielä semmoista, että ei varmaan tommonen könnypeli paljon hurraahuutoja kerää. Olis pitäny olla ton lisäksi edes jotain uutta ihan Diablon emopelisarjaan. Edes jonkun D2 remaken julistus tai uusi lisäosa D3:n tai edes joku pienen pieni tiiseri D4:sta... Nyt HC faneista koostuvaa yleisöä löytiin naamaan märällä rätillä ja that's it...

Olis jättäny kokonaan julkistamatta tuon tuolla, kun ei kerran mitään parempaa ollu sen lisäksi tarjota. Paha PR moka Blizzun kannalta tuollaisena tuo Diablo-osio.
 
Ei tietenkään ole oikeus vaatia mitään, mutta nolasivat vain itsensä, kun eivät yhtään tiedä mitä asiakkaansa haluavat.
Minusta taas ”tosifanit” nolaavat itsensä kuvitellessaan, että vain heillä ja heidän arvostamillaan asioilla on väliä.

Ehkä kannattaisi nostaa ”vähän” katsetta sieltä omasta navasta jos joillekin muille tehty peli aiheuttaa niin kovaa ahdistusta, että pitää floodata alapeukuilla peli jota ei ole edes kokeillut.
 
Bethesdan mobiili julkaisu (Fallout: shelter) meni huomattavasti paremmin, kun se tehtiin Fallout 4 julkistuksen rinnalla.
 
Isoin moka koko hommassa oli nimenomaan se, että Blizzconissa julkistettiin vain Immortal eikä mitään muuta. Jos pelisarjaan julkistetaan firman isoimmassa tilaisuudessa ainoastaan mobiilipeli, jota kukaan ei halunnut, tottahan toki pelisarjan faneilta menee kasetti. Jos Blizzconin Diablo-osuus olisi aloitettu sanomalla, että heillä on jotain isompaakin tekeillä, mutta jonka paljastaminen vielä tässä vaiheessa olisi liian aikaista, olisi älämölö takuuvarmasti murto-osa tämänhetkisestä. Mitään konkreettista ei olisi tarvinnut kertoa, kunhan vain olisi sanottu, että jotain merkittävämpääkin on tulossa joskus.

Minulla itsellä ei ole mitään Immortalia vastaan, mutta Blizzard mokasi pahasti Blizzconissa.
 
En ymmärrä mistä tämä hate tulee. Ihan kuin meillä marginaalipelien pelaajilla olisi joku oikeus päättää, että mitä pelitalojen pitäisi tehdä.

https://mashable.com/article/diablo-immortal-hands-on/#TNnnoh0vaPq1

”So I just have one thing to say to people who are mad that Blizzard, employing a team that wasn't even working on the main Diablo franchise, made a new Diablo game: Grow up.

You are entitled to nothing. Game companies owe you nothing. You don't just get to have whatever you want and then throw a tantrum when your own personal dreams don't come true. Blizzard hasn't abandoned the core Diablofranchise just because it created a mobile game.

Do you get mad when Blizzard announces a World of Warcraft update when you were hoping for a Warcraft 4? No, because you understand that those two things would be made by two different teams and Blizzard isn't obligated to make you a new real-time strategy Warcraft game.

From what I saw and played, Diablo Immortal is a fun, quality Diablo game that retains that special something that makes the franchise so special. You don't have to play it, but whining online makes you sound like a literal infant.”

Peilaa hyvin omia tuntojani.
Itsellä taas on vaikea nähdä miten tämän artikkelin kirjoittaja olisi yhtään sen parempi tässä asiassa tai yhtään oikeammassa. Jo se kuvastaa ihan riittävästi, että ihmisten pitäisi "mennä kotiin kasvamaan" koska heillä on mielipiteet, kertoo ihan riittävästi miten kirjoittaja kuvittelee olevansa muita korkeammalla. Niin kuin hän olisi jokin päättävä elin tässä asiassa. Toki kommentointia ei juttuun ole, olisi ikävää joutua kuulemaan muita mielipiteitä. :kahvi:

Sitähän sanotaan, että sitä saa mitä tilaa. Ja tässä tapauksessa Activision Blizzard sai juuri sitä, mennään jo monen muunkin mainitsemaan tosi fanien tapahtumaan ja esiinnytään, että tämä on sitä mitä te haluatte. Ymmärtämättä niitä omia faneja, jotka ovat pitkään puhuneet mitä odotetaan ja mitä yritys on pikkuhiljaa lupaillut. Eikä tietenkään unohdeta sitä asennetta millä esimerkiksi vastattiin kyselyyn "tuleeko tämä PC:lle?", vähättelemällä että onhan teillä kaikilla puhelimet. En vaan itse ole yhtään yllättynyt reaktiosta.
 
Melkonen roskaposti toi Mashablen juttu. Kovin moni ei näin paljoa valittaisi, mutta Blizzconin pääjulkistus kun sattuu olemaan shovelware-lafkan tekemä mobiili-Diablo... Täytyy olla tyytyväinen etten tänä vuonna ostanut virtual ticket:iä. Käsittämätön PR moka.
 
Minusta taas ”tosifanit” nolaavat itsensä kuvitellessaan, että vain heillä ja heidän arvostamillaan asioilla on väliä.

Ehkä kannattaisi nostaa ”vähän” katsetta sieltä omasta navasta jos joillekin muille tehty peli aiheuttaa niin kovaa ahdistusta, että pitää floodata alapeukuilla peli jota ei ole edes kokeillut.

Diabloon eioo vuosiin julkistettu mitään uutta, joten eiköhän ole ihan kohtuullista että fanit vihdoinkin odottavat jotain lisäriä tai uutta peliä.
Tämä sinun "fanit ajattelevat että vain heillä on väliä" kommentti on täysin turha.
Varmasti lapsille mukava peli tuo Immortal, mutta olisi ollut jo aika myös Diablo 3:een saada jotain uutta
 
Jaa-a. D3 julkaisusta nyt 6v, ja sen julkistamisesta 10v.
Edellisten pelien välissä 12v.

Samalla logiikalla jos mentäisiin D4 julkistus voisi ihan hyvin olla 2 vuoden päästä, joten ei voi sanoa että on vielä kyse jostain kaukaisesta haaveesta.

Edelleen uskon että jatkoa nähdään joskus, mutta olihan toi mobiilipeli BlizzCon opening ceremony yhteydessä hämmentävä veto kuten täällä jo todettu. Kohdeyleisö täysin väärä.
 
Ompa ollut hirveää kuraa Blizzardin pelitarjonta lähivuosina. Ja nyt vielä pohjanoteeraus kun jotain mobiilipelei hehkuttaavatte vaikka olisi jo aika tulla joku major peli
 
Tästä voi tulla vielä lisää juttua, kun alkavat muutkin tutkia enemmän, mutta Activision Blizzardilla näyttää olevan pallo täysin hukassa. Ilmeisesti tuhansia kommentteja poistettu sekä peukutuksiin puututtu, tietenkin vain niihin alapeukkuihin. Saapa nähdä miten pitkään tämä PR painajainen jatkuu. :lol:
 
Kyllä ite veikkaan, että vaikka ei mobiilipeliin ole kinostusta, niin ollaan ehkä himppasen vanhoja partoja tän suhteen ja 5v päästä ovat ajaneet meistä jo näillä ohi suosiossa ja rahan määrässä mitattuna.
 
Kun on tuollaisia faneja, niin ei tarvitse erikseen kyllä vihamiehiä.

Itse olin pitkään 110% core pc-pelaaja, mutta nyttemmin olen huomannut, että vaikka telkkarin alta löytyy PS4 ja datailuhuoneesta peli-pc, niin oikeasti tykkään vaan ennemmin rojahtaa johonkin nojatuoliin iPadin kanssa pelaamaan omassa rauhassa ilman, että häiritsen muita.

Kun vaan tulisi lisää hyviä pelejä, niin tuota tulisi tehtyä vielä enemmän. Mobiili Diablo voisi hyvinkin olla sellainen.

SItä odotellessa pistin Nintendo Switchin tilaukseen ja sen pitäisi olla huomenna noudettavissa. Ostan samalla Diablo 3 Eternal Collectionin ja käperryn jonnekin pelaamaan RoS:ia joka jostain syystä jäi pari vuotta sitten ostamatta ja pelaamatta. Se sentään on aito ja oikea mobiilidiablo.

--
Minusta Blizzardin business-plan on aika selvä: Diablo Immortalin tehtävä on toimia tienavaajana ja tuoda Diablo-brändi muidenkin kuin HC-pelaajien tietoisuuteen. Sen jälkeen julkaistaan D4 kaikille alustoille joskus vuonna 2020-2021 tjsp ja rahastetaan tämä aikainen markkinointi-effortti kunnolla.
 
Viimeksi muokattu:
HAHAHAHAHA! Eilen lauantaina pitkin päivää sattui silmään satunnaisia kommentteja tästä Diablo-jutusta ja nyt aamulla vihdoin otin selvää mistä on kyse; Diablo tulee puhelimille ja reaktiosta siihen.

Huikeaa settiä. Ensinnäkin ymmärrän täysin negatiivisen vastaanoton, ihan sama tapahtui kesällä E3:ssa Command & Concuer: Rivalsille, eli tunnettu legendaarinen sarja väännetään mobililaitteille. Ei perkele. Aivan älytöntä että johtoportaassa ei tajuta mobiilipelien surkeutta, eli ala-arvoista kosketusnäyttöohjausta, mikromaksuja & aikarajoja, jokin rampauttava ärsyttävyys peliin tehdään 100-varmasti jotta pelistä saisi vähän rahaa takaisin.

Tästä 30 sekunnin klipistä näkyy hyvin se epäusko mitä mobiilidiablon julkistus toi. Tuota ilmettä ja äänensävyä on hankala näytellä, reaktio on aito. :D


Steve Jobs selittää 80-luvulla 3 minuuttia miksi Xerox failasi. Täsmää hyvin pelialaan ja Blizzardin nykytilaan kun ottaa matkaan Hearthstonen aggropakkojen tehokkuuden ja tylsyyden.


No okei, lapset ja Kiinalaiset eivät välitä mobiilipelien surkeudesta. Päinvastoin siellä ne ovat kova sana, joten on viisasta ostaa Kiinalainen pelifirma joka tekee Diablo-kopioita ja vaihtaa siihen aidot Diablo-grafiikat. Ei kumminkaan kannata mainostaa Diablo-uutista etukäteen sille uskolliselle HC-kohderyhmälle, jos heille ei olekaan mitään annettavaa.

Loppukevennyksenä syiksi mobiilipelien huonolle vastaan otolle etsitään mm. toksisesta maskuliinisuudesta.
https://i.redd.it/6mgpttba94w11.jpg
 
Olen pettynyt mobiili Diabloon eniten siksi, että se ei anna minulle perinteistä Diablon laatuvaikutelmaa. Oikeasti laadukasta peliä pelaisin varmasti mielelläni, mutta graafinen päivitys geneeriseltä näyttävän moottorin päälle ei lupaa sitä.
 
Huikeaa settiä. Ensinnäkin ymmärrän täysin negatiivisen vastaanoton, ihan sama tapahtui kesällä E3:ssa Command & Concuer: Rivalsille, eli tunnettu legendaarinen sarja väännetään mobililaitteille. Ei perkele. Aivan älytöntä että johtoportaassa ei tajuta mobiilipelien surkeutta, eli ala-arvoista kosketusnäyttöohjausta, mikromaksuja & aikarajoja, jokin rampauttava ärsyttävyys peliin tehdään 100-varmasti jotta pelistä saisi vähän rahaa takaisin.
Command & Conquerin kohdalla se alamäki lopullisesti tosin jo aiemmin, kun lähdettiin tiputtamaan tukikohdan rakentamista yms. pois.
Tai pitäisikö sanoa, että tuo oli viimeinen naula arkkuun siinä tapahtumasarjassa, joka alkoi kun EA osti Westwoodin. Sitten oli harharetkeä FPS-maailmassa (Renegade) ja niin edelleen.

Diablossa ollaan kuitenkin nähdäkseni edelleen "perusasioiden äärellä".

Command & Conquer 4: Tiberian Twilight - Wikipedia
The Fall of Command and Conquer | KeenGamer
 
Viimeksi muokattu:
Command & Conquerin kohdalla se alamäki lopullisesti tosin jo aiemmin, kun lähdettiin tiputtamaan tukikohdan rakentamista yms. pois.
Tai pitäisikö sanoa, että tuo oli viimeinen naula arkkuun siinä tapahtumasarjassa, joka alkoi kun EA osti Westwoodin. Sitten oli harharetkeä FPS-maailmassa (Renegade) ja niin edelleen.

Diablossa ollaan kuitenkin nähdäkseni edelleen "perusasioiden äärellä".

Command & Conquer 4: Tiberian Twilight - Wikipedia
The Fall of Command and Conquer | KeenGamer


Kyllähän Diablo 3 oli aivan yhtä iso pyllistys Blizzard northille kuin C&C4 westwoodille. Toki RoS nyt on ihan pelattava peli, mutta ei siinä vahingossakaan olla haluttu pitää toimivista diablo 2 konsepteista kiinni.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
258 279
Viestejä
4 487 494
Jäsenet
74 128
Uusin jäsen
semantic

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom