Delid/Korkkaus FAQ & Keskustelu

Hmm tekeekö täällä kukaan noita korkkauksia pientä maksua yms vastaan sellaiselle joka ei itse osaa tallaisia hommia
Etelä pohjanmaalla siis asun. Seinäjoella
Tuolla ainakin yksi seinäjokinen listalla: Myydään - Haswell/Skylake/Kabylake/Coffeelake korkkauspalvelu-ketju
Juuri tämä syy mielessä että pysyy paikallaan varmasti tuo lämmönlevittäjä.
Ja mitä tähän tulee, niin socketin kansi ja viimeistään jäähdytin pitävät IHS:n kyllä tarpeeksi hyvin paikoillaan.
 
Ja mitä tähän tulee, niin socketin kansi ja viimeistään jäähdytin pitävät IHS:n kyllä tarpeeksi hyvin paikoillaan.
Kyllä juu pysyy. Mutta kivempi se on asentaa liimattuna ja jos vaikka irrottaa prossun paikaltaan niin pysyy se IHS edelleen paikallaan.
Joskus kokeilin eri nestemetalleja joten asentelin liimaamatonta yksilöä ja kyllä mua vähän häiritsi kun painaa lukkoa kiinni niin meinaa IHS liukua jonkun millin.
Ei välttämättä haittaava ominaisuus, mutta kyllä mä olen aina liimannut kun käyttöön tulee.
Aina voi korkata uudestaan jos tulee tarve jostain kumman syystä :)
 
Liikuttaa sitä IHS:ää sen jokusen millin valmiiksi vastaan joten asentaessa sen socketin kannen liukuessa se IHS liikkuu about oikealle kohdalleen. :smoke: Ainakin itse tuollein tehnyt aina, ei ole käynyt mielessäkään liimata noita takaisin.
Kyse onkin siitä, että mitä käy nestemetallille siellä alla kun liukuu tarpeettomasti asentaessa.
Mutta taitaa suurimman osan kerroista olla se ja sama ja hyvin toimii :)
 
Ainakin itsellä pysynyt sirun päällä mitä itsellä ollut kolmella prossulla (G3258, 7600K, 7700K) nestemetallit välissä ja IHS liikkunut hieman takaisin asentaessa, laittanut nestemetallia aina hieman myös IHS:ään sirun kohdalle juuri tuon takia varulta. :tup:
Eikö sitä kuulu muutenkin laittaa sekä siruun että ihs:sään sirun kohdalle jotta saadaan hyvä kontakti, ei pelkästään tuon takia että ihs liikkuisi hieman.
 
Eikö sitä kuulu muutenkin laittaa sekä siruun että ihs:sään sirun kohdalle jotta saadaan hyvä kontakti, ei pelkästään tuon takia että ihs liikkuisi hieman.
Käpyjärvet ja siitä vanhemmat ei kovinkaan paljoa hyötyneet molemmille puolille levittelystä. Kahvijärvet sitten isomman TDP:n kanssa kannattaa voidella molemmin puolin ja tarkkaan.
 
vähä apua kaipailisin eli ostin täältä i7 7700k korkatun. mut core 0 lämmöt menee 4.6ghz kellois 100. eli pitääkö avata ja laittaa uudet nestemetallit?
 
vähä apua kaipailisin eli ostin täältä i7 7700k korkatun. mut core 0 lämmöt menee 4.6ghz kellois 100. eli pitääkö avata ja laittaa uudet nestemetallit?
Mitä muut coret näyttää?

Jos selkeä ero niin auki ja nestemetallit uusiksi.
 
Joskus, ainakin core 2 aikaan oli paljon ongelmia lämpöantureiden kanssa. Eli silloin ei kannattanut välittää jos yksittäinen ydin näytti korkeampia arvoja. Tai useampikin. Onko tämä jotenkin muuttunut? Yleensä ytimet jotka sijaitsevat samassa piirissä saavat saman jäähdytyksen. Tai pitää olla tahnat/metallit pahasti pielessä.
 
nyt sain korjattua prosessorin uudellee korkkaamalla toki tuntuu et lämmöt viel hiukan ylhäällä et yks core hyppii 90 rasituksessa mutta ei ainakaa enää throttlee.
 
4.8 kellot :D eli vielä kerran uusiks ja yrittäis saada paremmant kontaktin? jäähymä toimi tollanen arctic liquid freezer II 360. loppu tuo nestemetalli ku oli vajaa sellanen niin ei varmaa ihan täydellisesti mennyt siihe :D
 
4.8 kellot :D eli vielä kerran uusiks ja yrittäis saada paremmant kontaktin? jäähymä toimi tollanen arctic liquid freezer II 360. loppu tuo nestemetalli ku oli vajaa sellanen niin ei varmaa ihan täydellisesti mennyt siihe :D
Kyllä sulla joku on huonosti siinä. Itsellä oli 4.9ghz 7700k korkattuna ja hyvä jos meni yli 70c

edit: ja viileimmän ja kuumimman coren ero oli ehkä max 5c ja jäähynä nh-d15
 
Suosittelen vanupuikkoa levitykseen, ne mukanatulleet sudit on ihan perseestä (jos Coollaboratoryn nestemetallit, muista en tiedä mitä niiden mukana tulee). Jäähystä tuon ei sulla pitäisi olla todellakaan kiinni, itsellä oli Alphacool Eisbaer 240 joka varmaan samaa luokkaa jäähdytysteholtaan.

no täytyy käydä hakee vähä lisää tota tavaraa ja ottaa auki ja testaa uusiks :D no täs hyvä harjotella :D
 
Suosittelen vanupuikkoa levitykseen, ne mukanatulleet sudit on ihan perseestä (jos Coollaboratoryn nestemetallit, muista en tiedä mitä niiden mukana tulee). Jäähystä tuon ei sulla pitäisi olla todellakaan kiinni, itsellä oli Alphacool Eisbaer 240 joka varmaan samaa luokkaa jäähdytysteholtaan.
Ainakin conductonautissa tuli sellainen vanupuikon tyylinen tikku mukana, mutta pää oli vanun sijaan jotai sellaista kumi/muovimaista
 
Vaikka onkin vanhasta prossusta kyse ja tuttavalla oli tämmöinen i7-7700k ,mikä vakiona ilmajäähyllä ja vesijäähylläkin kovassa rasituksessa (peli+streamaus) nosti lämmöt yli 90c pitkälti (jopa 100c piikkas) ja throtlas pahasti kelloja alas.

Onko toi ton prossun normaalia käytöstä ,kun oma entinen i5-9600k ei edes 5Ghz kellotettuna käyny noin kuumana lähellekkään.
Meinaan,että jos korkattuna tosta sais johonkin käyttöön vielä prossan. Tommosena ei mitään virkaa.
 
Vaikka onkin vanhasta prossusta kyse ja tuttavalla oli tämmöinen i7-7700k ,mikä vakiona ilmajäähyllä ja vesijäähylläkin kovassa rasituksessa (peli+streamaus) nosti lämmöt yli 90c pitkälti (jopa 100c piikkas) ja throtlas pahasti kelloja alas.

Onko toi ton prossun normaalia käytöstä ,kun oma entinen i5-9600k ei edes 5Ghz kellotettuna käyny noin kuumana lähellekkään.
Meinaan,että jos korkattuna tosta sais johonkin käyttöön vielä prossan. Tommosena ei mitään virkaa.
Kovat on lämmöt, kannattaa korkata - lämmöt tippuu luokkaa 20 astetta. Tätä ketjua lueskelemalla lisää tietoa.
 
Vaikka onkin vanhasta prossusta kyse ja tuttavalla oli tämmöinen i7-7700k ,mikä vakiona ilmajäähyllä ja vesijäähylläkin kovassa rasituksessa (peli+streamaus) nosti lämmöt yli 90c pitkälti (jopa 100c piikkas) ja throtlas pahasti kelloja alas.

7700Kn on kai prossu joka hyötyy eniten delidausta, saa jopa 23c astetta vähemmän ja varmasti paremmat kellot
 
Olikos kellään foorumilaisella delid-työkalua lainaan/myydä vai pitääkö ottaa mattopuukko/ruuvipenkki käyttöön? :)
 
Onkohan edellinen omistaja menny korkkaamaan tän i5-4690k prossun, kun mä en saa vakio kelloilla lämpöjä nousemaan mitenkään yli 57 asteen ilmajäähyllä (+10v vanha Prolimatech Megahalem)?
:smoke:
 
Onkohan edellinen omistaja menny korkkaamaan tän i5-4690k prossun, kun mä en saa vakio kelloilla lämpöjä nousemaan mitenkään yli 57 asteen ilmajäähyllä (+10v vanha Prolimatech Megahalem)?
:smoke:
Tai sitten siellä on vaan vakiopurkka asettunut hyvin eikä päässyt liikoja kuivahtamaan. Tietty realiteetit saa selville kun ottaa löysät kellot pois tuosta.. :smoke:
 
Tai sitten siellä on vaan vakiopurkka asettunut hyvin eikä päässyt liikoja kuivahtamaan. Tietty realiteetit saa selville kun ottaa löysät kellot pois tuosta.. :smoke:
Tuokin on 4 core/4 thread kivi ja jäähynä wanha monstericooleri, en ihmettele noita lämpöjä yhtään, kellotettuna vasta tosiaan näkee miten se lämpö siirtyy.
 
Vaihdoin eilen koneeseen i7-4790K ja edellisen omistajan liimaama IHS oli kokonaan irti. Hätäratkaisuna puhdistin vanhat levinneet nestemetallit pois ja laitoin lämpötahnaa tilalle. Amatöörinä kysynkin, että millä kannattaisi testata ja todeta, että prossun lämmöt pysyy jossain kohtuuden rajoissa? Pikaisesti ehdin testata Cinebenchiä ja Afterburner piirsi käppyrää reilusti yli 90 asteen.
 
Viimeksi muokattu:
Vaihdoin eilen koneeseen i7-4790K ja edellisen omistajan liimaama IHS oli kokonaan irti. Hätäratkaisuna puhdistin vanhat levinneet nestemetallit pois ja laitoin lämpötahnaa tilalle. Amatöörinä kysynkin, että millä kannattaisi testata ja todeta, että prossun lämmöt pysyy jossain kohtuuden rajoissa? Pikaisesti ehdin testata Cinebenchiä ja Afterburner piirsi käppyrää reilusti yli 90 asteen.
Ei kyllä ole kunnossa lämmöt tuossa tapauksessa. Jos tarvis saada lämmöt kuriin niin jännitteet manuaalille ja alivoltitat prossua vaan niin paljon kun menee. Mutta ehdottomasti nestemetallit väliin asap.
 
Vaihdoin eilen koneeseen i7-4790K ja edellisen omistajan liimaama IHS oli kokonaan irti. Hätäratkaisuna puhdistin vanhat levinneet nestemetallit pois ja laitoin lämpötahnaa tilalle. Amatöörinä kysynkin, että millä kannattaisi testata ja todeta, että prossun lämmöt pysyy jossain kohtuuden rajoissa? Pikaisesti ehdin testata Cinebenchiä ja Afterburner piirsi käppyrää reilusti yli 90 asteen.

Suurin ongelma tuossa saattaa olla juuri se, että jos se edellinen omistaja on tosissaan liimannut sen takaisin kiinni, ja kun ne liimat ei enää pidä IHS:ää paikallaan, niin ne saattaa pahimmillaan jopa nostaa sitä IHS:ää enemmän irti siitä kivestä.

Putsailet ne vanhat liimat hemmettiin, ja sitten laitat uudet lämpötahnat (tai mieluummin tietty nestemetallit) väliin, ja eikun kovaa ajoa. Sitä IHS:ää ei tarvitse, eikä oikeastaan edes kannata siihen liimata takaisin. Se pysyy mainiosti sillä emolevyn klipsillä paikallaan.
 
Vaihdoin eilen koneeseen i7-4790K ja edellisen omistajan liimaama IHS oli kokonaan irti. Hätäratkaisuna puhdistin vanhat levinneet nestemetallit pois ja laitoin lämpötahnaa tilalle. Amatöörinä kysynkin, että millä kannattaisi testata ja todeta, että prossun lämmöt pysyy jossain kohtuuden rajoissa? Pikaisesti ehdin testata Cinebenchiä ja Afterburner piirsi käppyrää reilusti yli 90 asteen.
Laita nestemetallit takaisin ja ytimen vieressä olevat pintakomponentit olisi myös syytä suojata esim. kynsilakalla, elleivät jo ole aiemmin suojattu.
Oma 4790K oli samanlainen kuumakalle, vakiona lämmöt huiteli 100°C, rauhoittui merkittävästi liquid ultralla.
 
Kiitos vinkeistä. Emolevyn klipseillä tähtäsin IHS:n kiinni ja mielestäni liimoista ei jäänyt puhdistuksen jälkeen jäämiä, jotka kantaisivat siellä välissä, mutta on sekin mahdollista. Pitääpä tilailla nestemetallia ja tehdä homma uusiksi.
 
Onko kukaan löytänyt tuota Rockit Cool kitin Quicksilveriä tai vastaavaa juotoksen poisto ainetta? Olisi tarkotus korkata I9-10900KF, eikä viitsisi ruveta partaterällä leikkimään dien kanssa.
Edellinen korkattu prosessori oli I7-8700K ja oli hitusen helpompi tapaus purkkatahnan ansiosta :lol:
 
Onkohan edellinen omistaja menny korkkaamaan tän i5-4690k prossun, kun mä en saa vakio kelloilla lämpöjä nousemaan mitenkään yli 57 asteen ilmajäähyllä (+10v vanha Prolimatech Megahalem)?
:smoke:
Noniin nyt tuli tämä korkattua ja nestemetallit sisällä!
Aika sotkemiseksihan toi meni kun eka ei tullu tota nestemetallia tuupista ja kohta sitä oli hirvee kasa ja suoraan konkkien päällä... :D no onneks tuli vetästyä kynslakat konkkien päälle ennen ku alko sotkemaan.
No onneks toi sentään vielä toimii, mutta eipä tuosta hirveämmin ollu hyötyä lämpöihin tolla jäähyllä. Jonku 5 astetta tais tippua 4,2GHz kelloilla 69 asteesta 65 asteeseen...
 
Noniin nyt tuli tämä korkattua ja nestemetallit sisällä!
Aika sotkemiseksihan toi meni kun eka ei tullu tota nestemetallia tuupista ja kohta sitä oli hirvee kasa ja suoraan konkkien päällä... :D no onneks tuli vetästyä kynslakat konkkien päälle ennen ku alko sotkemaan.
No onneks toi sentään vielä toimii, mutta eipä tuosta hirveämmin ollu hyötyä lämpöihin tolla jäähyllä. Jonku 5 astetta tais tippua 4,2GHz kelloilla 69 asteesta 65 asteeseen...
Poistitko liimat huolellisesti molemmilta puolilta ja laitoitko nestemetallia sekä IHS:n ja dien puolelle? On tuo sen verran tehokas cooleri, että pitäisi kyllä näkyä enemmän. Millä testasit noita lämpöjä ennen ja jälkeen?
 
Poistitko liimat huolellisesti molemmilta puolilta ja laitoitko nestemetallia sekä IHS:n ja dien puolelle? On tuo sen verran tehokas cooleri, että pitäisi kyllä näkyä enemmän. Millä testasit noita lämpöjä ennen ja jälkeen?
Kyllä ne tuli ihan huolellisesti poistettua, dien puolelle jäi tosi ohut kerros kun ei uskaltanu raaputella enempää tolla, ois muute lähteny JEPit levystä kävelemään vielä... :D
IHS:n puolelle jäi ihan vähän sisäpuolelle nurkkiin mutta ei se sieltä mihinkään kyllä kanna ja reunat on ihan puhtaat.
Prime95 tuli parisen tuntia sillä small (vai mikä se nyt onkaan mikä otttaa maksimi tehot irti) asetuksella ajettua.
Se voi olla, että sitä nestemetallia tuli turhan vähän laitettua tonne väliin. Pitäs vielä ottaa irti ja tarkistaa tilanne.
Se on vaan aika paska laittaa ton coolerin tuulettimet aina paikoilleen kun näpit ei meinaa mahtua tonne väliin oikein. :D
Niin ja jännite on noilla kelloilla corelle 1,057V. 1,056V jääti Windowsin 20 minsan paikkeilla Primellä.
 
Onko kukaan löytänyt tuota Rockit Cool kitin Quicksilveriä tai vastaavaa juotoksen poisto ainetta? Olisi tarkotus korkata I9-10900KF, eikä viitsisi ruveta partaterällä leikkimään dien kanssa.
Edellinen korkattu prosessori oli I7-8700K ja oli hitusen helpompi tapaus purkkatahnan ansiosta :lol:
Osta ihan vaan tavallista nestemetallia ja squirttaa koko piikki vaikka päälle, anna sen galliumin hellitellä sitä indiumia hetken aikaa, vaikka useamman tunninkin. Sitten lähtee siivosti pois isopropa alkomahoolilla, jota apteekista voi ostaa (älä käytä mitään ArctiCleaniä tähän tarkoitukseen). Toimii, pitää vaan olla kärsivällinen. Ja ota silti paksusta kerroksesta vaikka muovisella debit-kortilla valtaosan veks niin hoituu paremmin. Sitä Rockitin quicksilveriä et siis tarvitse, eikä partaterillä tarvitse pelleillä.

edit: niin ja älä helvetissä lähde polishaamaan mitään niin kuin se quicksilver kitti haluais sun tekevän. Nestemetalli kun levittyy paljon ikävämmin niin ja pahimmillaan vaan vetäytyy itseensä. Pitää jotain tunnusteltavaa olla pinnassa, ei sheivattu. :)
 
Ostin täältä pari kolme vuotta sitten Z390 Heron ja 8700K:n, edellinen omistaja oli korkannut ja laittanut jotain parempaa töhnää, ei kuitenkaan liquid prota tai ultraa, ei kertaakaan tarvinnut avata eikä vaihtaa tahnoja, lämmöt pysyi kurissa @ 5GHz. Nyt jatkaa kaverin koneella, sama emo nyt 9900K:n kera ilman ongelmia. HS:n ja coolerin välissä on Liquid Ultra/Pro en muista kumpi mutta ero on olematon ja muistaakseni halvempi on helpompi levittää.
 
Miten tuo 12xxx sarjan korkkaus? Onko porukka korkannut ja millaisilla välineillä?

Pitäis paivittää Custom-vesijäähdytetty kone ja ottaa siitä kaikki irti, mietityttää miten hankala joku 12900k on korkata.
 
Miten tuo 12xxx sarjan korkkaus? Onko porukka korkannut ja millaisilla välineillä?

Pitäis paivittää Custom-vesijäähdytetty kone ja ottaa siitä kaikki irti, mietityttää miten hankala joku 12900k on korkata.
siel on aika hyvä video korkkauksesta. Vaarallinen toimenpide
 
siel on aika hyvä video korkkauksesta. Vaarallinen toimenpide

Joo katselin tuon ja toisenkin, jossa sanottiin, että 12900k:lla helppo juttu, vaarattomampaa huomattavasti kuin 11xxx sarjalla, johtuu ilmeisesti siitä, ettei 12900k:ssä ole pintaliitoskomponentteja simmin tai kiven reunan välittömässä läheisyydessä.
Olen korkannut viimeksi 7700k:n mutta sama työkalu ei taida toimia, toi 12xxx sarjan koko on suurempi.
 
Poistitko liimat huolellisesti molemmilta puolilta ja laitoitko nestemetallia sekä IHS:n ja dien puolelle? On tuo sen verran tehokas cooleri, että pitäisi kyllä näkyä enemmän. Millä testasit noita lämpöjä ennen ja jälkeen?

Onko kukaan koettanut laittaa esim. vesiblockia suoraan sirun päälle? Tuntuu, että kontakti olis parempi, kuin aina hieman kuperan IHS:n kanssa, silloin kuparisen blokin alapinta hoitaa sen lämmönlevitäjän tehtävän.
Kyllä se siru murtuu IHS:nkin alla jos kiristät epätasaisesti.
 
Onko kukaan koettanut laittaa esim. vesiblockia suoraan sirun päälle? Tuntuu, että kontakti olis parempi, kuin aina hieman kuperan IHS:n kanssa, silloin kuparisen blokin alapinta hoitaa sen lämmönlevitäjän tehtävän.
Kyllä se siru murtuu IHS:nkin alla jos kiristät epätasaisesti.
Kokeilin tätä 4790K kanssa, mutta en suosittele.
Oon käyttänyt Die Bracketiä, Noctuan kiinnikket EK blockin kanssa,
sitten myös oon hionut sekä blokin että dien...
On vaikea saada toimimaan ja ero ei ole niin merkittävä, mutta hauska oli kyl :D
 
Kokeilin tätä 4790K kanssa, mutta en suosittele.
Oon käyttänyt Die Bracketiä, Noctuan kiinnikket EK blockin kanssa,
sitten myös oon hionut sekä blokin että dien...
On vaikea saada toimimaan ja ero ei ole niin merkittävä, mutta hauska oli kyl :D

Olen nähnyt kun sakemanni oli tehnyt cnc-jyrsimällä ja pöytähiomakoneella itselle kuparista hieman siistimman ja tarkemman lämmölevittimen kuin Intelin omat.
Saa kohtisuoruuden ja tasopinnan heitot kahden satasen sisään. Niitä oli myyntiin asti.
 
Korkkasin 7700k:n partaterällä. Uudet tahnat tilalle ja lämmöt tippui mukavasti. Varmasti 20 astetta tippui

1.25v 4.8ghz -> 5ghz 1.35v.


DSC_1174.JPG
 
Miten tuo 12xxx sarjan korkkaus? Onko porukka korkannut ja millaisilla välineillä?

Pitäis paivittää Custom-vesijäähdytetty kone ja ottaa siitä kaikki irti, mietityttää miten hankala joku 12900k on korkata.

Ihan helppo homma toi oli hyvällä työkalulla. Hommaa varten multa löytyy Supercool Computerin korkkaustyökalu Helsingistä.
 

Liitteet

  • IMG-20220221-WA0007.jpg
    IMG-20220221-WA0007.jpg
    163,9 KB · Luettu: 103
  • IMG-20220221-WA0005.jpg
    IMG-20220221-WA0005.jpg
    307,8 KB · Luettu: 104
Ihan helppo homma toi oli hyvällä työkalulla. Hommaa varten multa löytyy Supercool Computerin korkkaustyökalu Helsingistä.
Miten paljon sait nestemetalleilla etua vakioon vai saitko ollenkaan? :smile:
 
Onko kukaan koettanut laittaa esim. vesiblockia suoraan sirun päälle? Tuntuu, että kontakti olis parempi, kuin aina hieman kuperan IHS:n kanssa, silloin kuparisen blokin alapinta hoitaa sen lämmönlevitäjän tehtävän.
Kyllä se siru murtuu IHS:nkin alla jos kiristät epätasaisesti.

Mulla on i7-8086k tuollai direct dienä, Alphacool XPX blokki suoraan dien päällä ja nestemetalli (Conductonaut) välissä. ICE Delid Die Guard välissä pitämässä prossun kiinni sekä suojelemassa dien nurkkia.
Verrattuna korkattuun prossuun ja nestemetalli IHS ja blokin välissä, niin kyllä tuolla lämmöt selkeästi tippui, en nyt vaan muista että paljoko. Jotain reilu 5, vajaa 10 astetta se oli.

Ajan kiveä 5.3GHz 1,40V arkikäytössä, LinpackXtremellä ja Prime95 small fft tuo naukkaa sellasen 260W ja lämmöt 87 nurkilla.
 
Osaako joku neuvoa onko tarpeen kiillottaa korkattua kiveä?
Eli kivi oli directdie jäähdytyksellä jolloin kivi oli kiillotettu. Nyt tarkoitus asentaa kupari-IHS ja liimata takaisin kiinni kun ei jaksa säätää direct-die kanssa.
Vanhat nestemetallit putsasin pumpulipuikolla ja isopropanolilla, mutta silti kiven pintaan jää vanhaa nestemetallia.
 
Osaako joku neuvoa onko tarpeen kiillottaa korkattua kiveä?
Eli kivi oli directdie jäähdytyksellä jolloin kivi oli kiillotettu. Nyt tarkoitus asentaa kupari-IHS ja liimata takaisin kiinni kun ei jaksa säätää direct-die kanssa.
Vanhat nestemetallit putsasin pumpulipuikolla ja isopropanolilla, mutta silti kiven pintaan jää vanhaa nestemetallia.

Minä en kiillottaisi, varsinkaan millään tahnalla joka voi jättää jotain vahajäämiä tms. siihen. Tuo voi haitata nestemetallin tarttumista, paremmin se kastelee hieman karhean pinnan.
Jos olet laittamassa kuparisen IHS ja nestemetallin väliin, niin suosittelen laittamaan siihen irralliseen IHS ensin dien kohdalle nestemetallia ja antaa sen "imeytyä" jonkin aikaa jossakin lämpösessä. Paljas kupari diffusoi sitä itseensä ja jos asennat sellasenaan, kontakti huonontuu ajan kuluessa kun osa nestemetallista katoaa välistä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 432
Viestejä
4 512 058
Jäsenet
74 369
Uusin jäsen
ElZurjuZ

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom