Death Stranding (PS4, PC)

Viestiketju alueella 'Pelit, PC-pelaaminen ja pelikonsolit' , aloittaja NoMercy, 02.12.2016.

  1. BryciFani

    BryciFani

    Viestejä:
    1 409
    Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    Jaahas tässä on pelaajat alkaneet olemaan ilkeitä toisilleen. :( Blokkaavat jotain ovia tjsp jättämällä ajoneuvoja eteen.

    Päivitys tulossa tässä kuussa joka korjaa tilanteen.
     
  2. luut

    luut

    Viestejä:
    330
    Rekisteröitynyt:
    21.06.2017
    Pääsin vihdoin tämän kimppuun ja vaikea kyllä vielä sanoa mitään. Ensivaikutelma on kyllä positiivinen ja kävely tuntuu mukavalta kun siinä on tekemistä tasapainoilun ja reittien suhteen. Aika paljon mahtui (hyvää ja mielenkiintoista) videota ekaan neljään tuntiin, mutta niiden määrä varmaan vähenee kun peli etenee.
     
  3. sono-thermism

    sono-thermism

    Viestejä:
    1 260
    Rekisteröitynyt:
    18.11.2016
    Olen kuullut että Amerikkalaisten älykkyysosamäärä ei riittänyt Death Strandingin ymmärtämiseen, ja siksi ne ei tykännyt tästä. Mitenhän on suomalaisten ÄO, että riittääkö se? Kojima ainakin sanoi että Euroopassa tämä oli saanut parempia arvosteluita, koska meillä on erilainen/parempi taiteellinen maku. Pelin System Requirementseissa ei mainittu että mikä on minimum tai recommended IQ.

    "I must say that the game received rave reviews, especially in Europe and Japan." continued Kojima. "Here in the United States, however, we have had stronger criticisms. Perhaps it is a difficult game to understand for a certain type of critic and audience."

    "I always try to create new things and disputes and discussions are fine, but it must be said that the Italians or the French have a different artistic sensibility that allows them to appreciate this kind of very original products, they are not in video games but also in the cinema."

    Death Stranding’s mixed reception is because “it’s a difficult game to understand,” suggests Hideo Kojima | GamesRadar+

     
  4. The Nameless One

    The Nameless One

    Viestejä:
    914
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Jenkit antoi parhaat pisteet pelille
     
  5. tuskis

    tuskis

    Viestejä:
    661
    Rekisteröitynyt:
    26.08.2017
    Mitä tekemistä älykkyysosamäärällä ja pelin ymmärtämisellä on jos peli on vain pelimekaniikoiltaan huonosti suunniteltu ja tylsä?
     
    Viimeksi muokattu: 06.12.2019
    mska ja ulti_ tykkäävät tästä.
  6. tagman

    tagman

    Viestejä:
    90
    Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    En sanoisi että Death Stranding olisi pelimekaniikoiltaan huonosti suunniteltu. Minusta se on hyvinkin nerokas. En tiedä älykkyysosamäärästä, mutta ainakin ajattelua tämä peli vaatii joka jakanee mielipiteitä, koska ADHD-pelaajilla ei ainakaan riitä keskittymiskyky tai kärsivällisyys. Death Stranding on peli joka voi olla hyvinkin perseestä, ellei sitä osaa pelata tai ei jaksa lukea ohjetekstejä. mm. Sam on jatkuvasti turvallaan/huojumassa, ellei osaa jakaa kuormia tasaisesti, eikä osaa tasapainottaa liikkumista olkanapeista kuorman ollessa korkea.
     
    Cuthalu tykkää tästä.
  7. The Nameless One

    The Nameless One

    Viestejä:
    914
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Eikös ton kuorman saa automaattiseti jaettua tasaisesti yhtä nappia painamalla
     
  8. tagman

    tagman

    Viestejä:
    90
    Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    Saa, mutta jos ei jaksa perehtyä pelisysteemiin niin tätäkään ei välttämättä tajua. Luin metacriticin kautta erään arvostelun ja kriitikko haukkui Samia kömpelöksi. Vaikutti aika vahvasti siltä, ettei kyseinen arvostelija hallinnut pelisysteemiä kunnolla. Jos Sam on kömpelö, niin yleensä kyseessä on user error ja pelaaja on itse kömpelö. Jos on paljon/korkeaa kuormaa, niin kannattaa pitää olkanapit pohjassa kun liikkuu hankalassa maastossa niin pysyy pystyssä. Lisäksi ei kannata ryhtyä liian ahneeksi kuormien kanssa.
     
  9. BryciFani

    BryciFani

    Viestejä:
    1 409
    Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    Miksi pelissä jutellaan hologrammeille vaikka esim Junk Dealer on siellä rakennuksen sisällä?

    Miksi Junk Dealerin tyttöystävä piti kantaa mun selässä sen luokse? Miksei se tyttö vaan voinut seurata minua sinne Junk Dealerin luokse?
     
  10. tagman

    tagman

    Viestejä:
    90
    Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    Lienee helpompi olla yhteydessä väestönsuojasta hologrammin avulla kuin aina kivuta maanpinnalle.

    Samaa mietin. Ehkä tuon voi perustella sillä, että selässä matkustaminen on turvallisempaa siiviilille.
     
    BryciFani tykkää tästä.
  11. Sprada

    Sprada

    Viestejä:
    47
    Rekisteröitynyt:
    26.07.2017
    Timefall syynä. Uskon että jos ei haalaria omista, niin erittäin haastavaa pomppia perässä siinä ruumispussissa :D
     
    BryciFani ja tagman tykkäävät tästä.
  12. tagman

    tagman

    Viestejä:
    90
    Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    Nuo pomotaistelut olisi paljon parempia kuin niissä olisi kunnon taustamusiikki vanhempien MGS:ien tyyliin. Tässä on selkeästi yritetty panostaa äänimaisemaan, mutta taistelut kaipaisi enemmän "potkua".

    Mitäköhän omalle Trikelle tapahtui tänään? Jätin Triken timefall shelterin alle ja juoksin jonkin matkan päähän BT-alueelle keräämään tavaraa. Paluu matkalla tuli teksti, että "Your vehicle has been dismantled" ja kun palasin timefall shelterille oli Trike hävinnyt. Oliko bugi, vai eikö ajoneuvoa saa jättää timefall shelteriin? Ei ole ennen ajoneuvot hävinneet, vaikka olisin jättänyt härpättimen pidemmäksi aikaa korpeen.
     
  13. Kuro

    Kuro

    Viestejä:
    558
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Päivityksessä tuli että toisen tielle jättämiä ajoneuvoja ja niitä ylipäinsä voi nytten dismantleta, eli luultavasti kun menit tarpeeksi kauaks ajoneuvosta tuli Online laite ja joku poisti sen siitä alapuolelta.
     
  14. Ventura

    Ventura

    Viestejä:
    445
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016


    Kaikkea ne ihmiset jaksaakin väsätä pelissä :D

    Rankan laskettelun jälkeen "after skihin" juomaan Timefall Porteria.
     
    tagman, luut ja Sadness tykkäävät tästä.