• Huom! TechBBS-foorumi on päivitetty uusimpaan Xenforo 2.1-versioon. Kyseessä oli iso päivitys, jonka seurauksena ulkoasu täytyy työstää kokonaan uudelleen, lisäosat päivittää ja toiminallisuuksia säätää. Päivityksen jälkeinen työ ja viilailu jatkuu kulisseissa ja palautetta voi antaa palautealueella, kiitos.

Death Stranding (PS4, PC)

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 474
Jaahas tässä on pelaajat alkaneet olemaan ilkeitä toisilleen. :( Blokkaavat jotain ovia tjsp jättämällä ajoneuvoja eteen.

Päivitys tulossa tässä kuussa joka korjaa tilanteen.
 
Liittynyt
21.06.2017
Viestejä
334
Pääsin vihdoin tämän kimppuun ja vaikea kyllä vielä sanoa mitään. Ensivaikutelma on kyllä positiivinen ja kävely tuntuu mukavalta kun siinä on tekemistä tasapainoilun ja reittien suhteen. Aika paljon mahtui (hyvää ja mielenkiintoista) videota ekaan neljään tuntiin, mutta niiden määrä varmaan vähenee kun peli etenee.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
1 267
Olen kuullut että Amerikkalaisten älykkyysosamäärä ei riittänyt Death Strandingin ymmärtämiseen, ja siksi ne ei tykännyt tästä. Mitenhän on suomalaisten ÄO, että riittääkö se? Kojima ainakin sanoi että Euroopassa tämä oli saanut parempia arvosteluita, koska meillä on erilainen/parempi taiteellinen maku. Pelin System Requirementseissa ei mainittu että mikä on minimum tai recommended IQ.

"I must say that the game received rave reviews, especially in Europe and Japan." continued Kojima. "Here in the United States, however, we have had stronger criticisms. Perhaps it is a difficult game to understand for a certain type of critic and audience."

"I always try to create new things and disputes and discussions are fine, but it must be said that the Italians or the French have a different artistic sensibility that allows them to appreciate this kind of very original products, they are not in video games but also in the cinema."

Death Stranding’s mixed reception is because “it’s a difficult game to understand,” suggests Hideo Kojima | GamesRadar+

 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
931
Olen kuullut että Amerikkalaisten älykkyysosamäärä ei riittänyt Death Strandingin ymmärtämiseen, ja siksi ne ei tykännyt tästä. Mitenhän on suomalaisten ÄO, että riittääkö se? Kojima ainakin sanoi että Euroopassa tämä oli saanut parempia arvosteluita, koska meillä on erilainen/parempi taiteellinen maku. Pelin System Requirementseissa ei mainittu että mikä on minimum tai recommended IQ.

"I must say that the game received rave reviews, especially in Europe and Japan." continued Kojima. "Here in the United States, however, we have had stronger criticisms. Perhaps it is a difficult game to understand for a certain type of critic and audience."

"I always try to create new things and disputes and discussions are fine, but it must be said that the Italians or the French have a different artistic sensibility that allows them to appreciate this kind of very original products, they are not in video games but also in the cinema."

Death Stranding’s mixed reception is because “it’s a difficult game to understand,” suggests Hideo Kojima | GamesRadar+

Jenkit antoi parhaat pisteet pelille
 
Liittynyt
26.08.2017
Viestejä
701
Mitä tekemistä älykkyysosamäärällä ja pelin ymmärtämisellä on jos peli on vain pelimekaniikoiltaan huonosti suunniteltu ja tylsä?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
93
En sanoisi että Death Stranding olisi pelimekaniikoiltaan huonosti suunniteltu. Minusta se on hyvinkin nerokas. En tiedä älykkyysosamäärästä, mutta ainakin ajattelua tämä peli vaatii joka jakanee mielipiteitä, koska ADHD-pelaajilla ei ainakaan riitä keskittymiskyky tai kärsivällisyys. Death Stranding on peli joka voi olla hyvinkin perseestä, ellei sitä osaa pelata tai ei jaksa lukea ohjetekstejä. mm. Sam on jatkuvasti turvallaan/huojumassa, ellei osaa jakaa kuormia tasaisesti, eikä osaa tasapainottaa liikkumista olkanapeista kuorman ollessa korkea.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
931
En sanoisi että Death Stranding olisi pelimekaniikoiltaan huonosti suunniteltu. Minusta se on hyvinkin nerokas. En tiedä älykkyysosamäärästä, mutta ainakin ajattelua tämä peli vaatii joka jakanee mielipiteitä, koska ADHD-pelaajilla ei ainakaan riitä keskittymiskyky tai kärsivällisyys. Death Stranding on peli joka voi olla hyvinkin perseestä, ellei sitä osaa pelata tai ei jaksa lukea ohjetekstejä. mm. Sam on jatkuvasti turvallaan/huojumassa, ellei osaa jakaa kuormia tasaisesti, eikä osaa tasapainottaa liikkumista olkanapeista kuorman ollessa korkea.
Eikös ton kuorman saa automaattiseti jaettua tasaisesti yhtä nappia painamalla
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
93
Eikös ton kuorman saa automaattiseti jaettua tasaisesti yhtä nappia painamalla
Saa, mutta jos ei jaksa perehtyä pelisysteemiin niin tätäkään ei välttämättä tajua. Luin metacriticin kautta erään arvostelun ja kriitikko haukkui Samia kömpelöksi. Vaikutti aika vahvasti siltä, ettei kyseinen arvostelija hallinnut pelisysteemiä kunnolla. Jos Sam on kömpelö, niin yleensä kyseessä on user error ja pelaaja on itse kömpelö. Jos on paljon/korkeaa kuormaa, niin kannattaa pitää olkanapit pohjassa kun liikkuu hankalassa maastossa niin pysyy pystyssä. Lisäksi ei kannata ryhtyä liian ahneeksi kuormien kanssa.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 474
Miksi pelissä jutellaan hologrammeille vaikka esim Junk Dealer on siellä rakennuksen sisällä?

Miksi Junk Dealerin tyttöystävä piti kantaa mun selässä sen luokse? Miksei se tyttö vaan voinut seurata minua sinne Junk Dealerin luokse?
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
93
Miksi pelissä jutellaan hologrammeille vaikka esim Junk Dealer on siellä rakennuksen sisällä?
Lienee helpompi olla yhteydessä väestönsuojasta hologrammin avulla kuin aina kivuta maanpinnalle.

Miksi Junk Dealerin tyttöystävä piti kantaa mun selässä sen luokse? Miksei se tyttö vaan voinut seurata minua sinne Junk Dealerin luokse?
Samaa mietin. Ehkä tuon voi perustella sillä, että selässä matkustaminen on turvallisempaa siiviilille.
 
Liittynyt
26.07.2017
Viestejä
61
Miksi Junk Dealerin tyttöystävä piti kantaa mun selässä sen luokse? Miksei se tyttö vaan voinut seurata minua sinne Junk Dealerin luokse?
Samaa mietin. Ehkä tuon voi perustella sillä, että selässä matkustaminen on turvallisempaa siiviilille.
Timefall syynä. Uskon että jos ei haalaria omista, niin erittäin haastavaa pomppia perässä siinä ruumispussissa :D
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
93
Nuo pomotaistelut olisi paljon parempia kuin niissä olisi kunnon taustamusiikki vanhempien MGS:ien tyyliin. Tässä on selkeästi yritetty panostaa äänimaisemaan, mutta taistelut kaipaisi enemmän "potkua".

Mitäköhän omalle Trikelle tapahtui tänään? Jätin Triken timefall shelterin alle ja juoksin jonkin matkan päähän BT-alueelle keräämään tavaraa. Paluu matkalla tuli teksti, että "Your vehicle has been dismantled" ja kun palasin timefall shelterille oli Trike hävinnyt. Oliko bugi, vai eikö ajoneuvoa saa jättää timefall shelteriin? Ei ole ennen ajoneuvot hävinneet, vaikka olisin jättänyt härpättimen pidemmäksi aikaa korpeen.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
576
Nuo pomotaistelut olisi paljon parempia kuin niissä olisi kunnon taustamusiikki vanhempien MGS:ien tyyliin. Tässä on selkeästi yritetty panostaa äänimaisemaan, mutta taistelut kaipaisi enemmän "potkua".

Mitäköhän omalle Trikelle tapahtui tänään? Jätin Triken timefall shelterin alle ja juoksin jonkin matkan päähän BT-alueelle keräämään tavaraa. Paluu matkalla tuli teksti, että "Your vehicle has been dismantled" ja kun palasin timefall shelterille oli Trike hävinnyt. Oliko bugi, vai eikö ajoneuvoa saa jättää timefall shelteriin? Ei ole ennen ajoneuvot hävinneet, vaikka olisin jättänyt härpättimen pidemmäksi aikaa korpeen.
Päivityksessä tuli että toisen tielle jättämiä ajoneuvoja ja niitä ylipäinsä voi nytten dismantleta, eli luultavasti kun menit tarpeeksi kauaks ajoneuvosta tuli Online laite ja joku poisti sen siitä alapuolelta.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
93
Tulipa tämäkin peli vedettyä viihdoin läpi. Oli omaperäinen ja osaksi ihan hienokin tekele, mutta erityisesti loppupuolella tavaroiden kuljettaminen alkoi vähän puuduttaa ja jätin suosiolla osasta paikoista kaikki tähdet keräämättä, vaikka aluksi meinasin kerätä kaikki. Osa preppereista vaan oli rasittavissa paikoissa ja zip-linella edestakaisin vääntäminen tylsää.
 
Liittynyt
26.08.2017
Viestejä
701
Laiskana en jaksa tarkistaa joten kysyn sopivasti tässä, että onko tähän peliin tipahtanut mitään major patcheja? Ei siis sikäli ettäkö odottaisin jotta parjattuja keskeisiä pelimekaniikkoja alettaisiin vääntämään uudelleen, mutta jonkin sortin pientä hienosääntöä edes.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
93
Laiskana en jaksa tarkistaa joten kysyn sopivasti tässä, että onko tähän peliin tipahtanut mitään major patcheja? Ei siis sikäli ettäkö odottaisin jotta parjattuja keskeisiä pelimekaniikkoja alettaisiin vääntämään uudelleen, mutta jonkin sortin pientä hienosääntöä edes.
Vähän on hienosäätöä tullut. mm. parannus UI:n tekstin kokoon, ajoneuvoja voi tuhota jos ovat tiellä, BT-varoitus animaatioita saa vähennettyä + muita pienempiä viilauksia.
Ja en tiedä johtuiko yhdestä patchista vai oliko sattumaa, mutta muiden pelaajien ajoneuvoja alkoi esintymään enemmän pitkin pelimaailmaa.
 

Shikanjyo

#low&slow
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 327
Aika vähän keskustelua tästä, mistä johtuu? Onko peli huono vai onko se niin hyvä ettei kerkeä foorumille kirjoittelemaan koska peli vie kaiken ajan.

Vähän ollut mietinnässä josko nappaisi tämän kun alkaa kohtapuoliin käytettyjen hinnat olemaan fiksuja.
 
Liittynyt
21.06.2017
Viestejä
334
Itse pidin pelistä oikein paljon. Tarina lienisi suurin keskustelunaihe, mutta siitä keskustelu on hieman hankalaa kun jokaista lausetta ei tohtisi kätkeä spoilerivaroitusten taakse.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjuja
80 407
Viestejä
1 642 930
Jäsenet
36 190
Uusin jäsen
Wundebar

Hinta.fi

Ylös Bottom