- Liittynyt
- 24.09.2020
- Viestejä
- 1 247
Muistaakseni loppu pätkä kesti pari tuntiaMutta toi alku tässä pelissä oli jotain ihan älytöntä.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Muistaakseni loppu pätkä kesti pari tuntiaMutta toi alku tässä pelissä oli jotain ihan älytöntä.
Vaikuttaisi toisaan olevan aika pitkälti elokuva, jossa voi päätapahtumien seuraamisen lomassa toimitella paketteja paikasta toiseen.Tekisi mieli sanoa että helvetin pitkä intro koko tuo alku.
Vähän yli 8h näyttää laskuri tällä hetkellä ja nyt aukesi käyttöön ensimmäinen kulkuneuvo (ruosteinen Reverse trike) ja myös ensimmäinen ase (Maser Gun). Ilmeisesti tuo ase tuli mukaan nyt, kun taitaa olla alkamassa joku niistä pelin directors cut -version tehtävistä.Sanotaan vaikka näin, että ekat 20 tuntia jos jaksaa pelaa niin meno alkaa selvästi parantumaan. Pelaajasta riippuen se on enemmän tai vähemmän huono asia.
Pitäisi myös itsekin jatkaa tätä pleikkarilla kun tuli ostettua ihan PS5 versio, jossa on kai jotain uutta sisältöä.
Ei ole täällä ollut mitään ongelmaa. En tosin ole vielä 10h pelaamisen jälkeen oikein edes ymmärtänyt, että mitä virkaa sillä päälleliimatulla async-online-hässäkällä edes on?Toimiiko muilla servut tuossa normiversiossa nyt? Pari päivää ollut ihan nurin, eilen jonkun sekunnin oli onlinessä jolloin omaan maailmaan päivittyi parit uudet autotiet, mutta muuten ihan tööt. Joku herja 51003 tjsp tulee, taitaapi olla servut tän ilmaisjakelun myötä ihan tukossa?
Ei ole täällä ollut mitään ongelmaa. En tosin ole vielä 10h pelaamisen jälkeen oikein edes ymmärtänyt, että mitä virkaa sillä päälleliimatulla async-online-hässäkällä edes on?
Jee, voi antaa tykkäyksiä hassuille ikoneille ja ympäristöön pissaamalla muodostuville kärpässienikasoille. Tuo tykkäysten kerääminen tuo tässä muutenkin mieleen lähinnä jonkin twitter-huoraamisen.
Tämä näennäinen yhteistoiminta on samalla yksi pelin ongelmista. Melkoisen epäselvää edelleen tosiaan 10h jälkeen, että millä tavalla sen yhteistyön tuollaisissa projekteissa olisi edes tarkoitus tapahtua? Miksi joku resurssi näkyy toisille ja joskus taas sitten ei jne? Mitä hyötyä on siitä, että jossakin on peräkkäin tasaisella maalla 4 siltaa ja niille ripoteltuna erilaisia "hei, tykkää minusta" -kylttejä? Miksi ketään kiinnostaisi paskaakaan tykkääkö joku jostakin minun tekemästä turhanpäiväisestä kyltistä keskellä ei mitään ja jos niiden osittain tahattomien tykkäysten määrä taas edistää pelihahmon kehittymistä, niin on vähän hassua sekin.Directors cutissa on eri servut jos sulla oli se.
Eipä tosta muuta hyötyä ole, kun muitten pelaajien asettamia latureita ja muita romppeita löytyy maailmasta, ja sitten kun pelaa vähän aikaa niin nuo rakennettavat autotiet/niihin vaaditut resurssit synkkaantuu muitten "servulla" olijoiden kesken. Aika hapokasta kuskata vaikkapa 5000 metallia useampaan kertaan eri tien pätkiin itsestään.
No nyt se viimeistään on koettu, jos koskaan. Onneksi tämän sai ilmaiseksi, muuten ottaisi oikeasti päähän. Aihiona olisi ollut monellakin tavalla potentiaalinen peli, mutta mahdollisuudet haaskattiin jonnekin ihan ihmeelliseen diibadaabaan.Jokaisen pitää kokea Kojiman tyyli tehdä pelejä. MGS4:ssa muistaakseni 10h välianimaatiota 20h läpipeluun aikana.
Juuri näin. Tässä yksi redditissä vastaan tullut "arvostelu", joka kiteyttää omat tuntemukset aika täydellisesti:Kuten varsin selvää, tämä peli ei ole kaikille. Tässä on selvästi yritetty jotain erilaista. Itselläkään tämä ei oikein lähtenyt.
Death Stranding is the worst game I have ever played
That's not to say that I think it's one of the worst games ever made - I haven't played any of the classic examples of those like Ride to Hell: Retribution or Superman 64 (except I have played Sonic 06 and honestly I still prefer it to DS), but out of all the games I've played I don't think I had a less enjoyable time playing any of them than I did with Death Stranding.
I knew coming in that it was a walking simulator and I was fine with that. I was even a little excited as one of the reasons I love open world games like Fallout, Skyrim, or No Man's Sky is that I just get to walk around, zone out, think about life, maybe have some youtube video or podcast on in the background, and I thought that Death Stranding could do that for me. And to be fair I did have those moments, and I loved it whenever one of those beautiful songs by Low Roar came on as you were walking down a hill, it was just so relaxing and I never wanted those moments to end.
But with that being said, this is the most frustrating game I've ever played. It makes me wonder if Kojima made it just to frustrate people in every way possible, or to see how far he could go with making such a terrible game and still have his fanbase revere him. Everything from the constantly annoying mechanics, the terrible vehicle controls, that fucking BB that cries right out of your controller if you fall and only sometimes shuts up when you try to soothe it with bad motion controls, god awful combat (yes I know combat isn't the focus of this game but that doesn't mean that it should be this bad when you have to use it), the BT's that are cool at first but soon become nothing more than a nuisance, the pain in the ass cut scenes when you drop off a package, the constant pestering by the other characters (I really, really disliked the entire main cast), and the frustrating UI made me wishing that I never bought the game. I wanted to like it so I kept giving it the benefit of the doubt and by the time that I accepted how much I hated the game I was far enough in that I wanted to finish the story so I could say that I finished it.
One of the things that I noticed about the game when I first started it was how pretty the game looked, in the first area where you're walking through luscious greenery and up mountains next to flowing rivers. I thought it looked gorgeous and was really impressed. And granted the graphics are good but once you hit the third chapter the areas start to look uninteresting. For hours you're walking through just plain rock and blizzards that just don't have much to look at and the really pretty sights become less common. It's still pretty and this is one of my lesser complaints but it was a disappointment for me seeing so much blandness after being so taken away by the aesthetics at the start of the game.
But oh god the story. I know a lot of people like the story but it just pisses me off. I think what I hate most in fiction is storytellers being "weird for the sake of being weird" - being intentionally confusing or complex without much substance to make the story seem interesting but not having much actual purpose, and DS is the best example I can think of for that sin. There's way, way too much shit going on and throughout the game and especially nearing the end Kojima is clearly just trying to confuse you and make you think "oh wow this is so deep and complex". To me it feels like the video game version of something you'd see in a high school writing class written by a student who thinks he's smarter and more intellectual than everyone else in the room so that they get to stroke their egos when everybody is confused by their work so they can feel smarter than everyone else. The pacing is also terrible - tons of shit happening at the start and the end of the game with almost nothing happening for hours in the middle.
I know that a lot of people like this game and I'm not trying to put anybody down if they do. But man oh man do I hate this game, and at times when I've seen people express similar opinions online I've seen some of its defenders repeat Kojima's shtick about how people are just too used to shooters. I don't need tons of action to enjoy a game - one of my favourite games is Detroit: Become Human and I think that's a good example of a game in which you don't actually do a whole lot but it grips you with a fantastic narrative that really makes you think. Death Stranding doesn't do that.
I'm writing this because ever since the director's cut was announced I keep seeing shit about Death Stranding on my youtube front page and it keeps reminding me of that awful headache of a week I had when I played this game.
Lähinnä kävelyä katsomaan seuraavaa animaatiota.
Tämä on hyvin vahvasti peli josta joko tykkää tai sitten ei. Itselläni iski todella lujaa ja ehdottomasti yksi parhaista peleistä mitä pelannut. Mutta ymmärrän erittäin hyvin niitä jotka pitävät sitä ihan paskana.
Lähinnä varmaan pidin pelin tunnelmasta. Juonta ei nyt erityisesti voi kehua ja on aika erikoinen. Jostain syystä ihan pelkkä lastien kuljettaminen oli rentouttavaa puuhaa välillä upeissa maisemissa. Yksi mieleenpainuvimmista hetkistä oli matka Port Knot Cityyn ja kun maisema avautuu vaikean taipaleen jälkeen sekä musiikki alkaa soimaan.Ihan mielenkiinnosta olisi kiva kuulla perusteluja miten on yksi kaikkien aikojen peleistä sinulle?
En siis kyseenalaista mitenkään, vaan lähinnä kiinnostaisi kuulla mikä tuossa pelissä noin hyvin nappaa kun näyttää tosiaan juurikin vaan tuolta paikkojen A-B jatkuvaa ravaamista. Varmasti siinä on sitten oltava jotain syvällisempää.
Oletko sattumoisin postimies?
Lähinnä varmaan pidin pelin tunnelmasta. Juonta ei nyt erityisesti voi kehua ja on aika erikoinen. Jostain syystä ihan pelkkä lastien kuljettaminen oli rentouttavaa puuhaa välillä upeissa maisemissa. Yksi mieleenpainuvimmista hetkistä oli matka Port Knot Cityyn ja kun maisema avautuu vaikean taipaleen jälkeen sekä musiikki alkaa soimaan.
Taisteluosuudet olivat välillä aika päälleliimattuja, mutta toisaalta ihan kiva vaihtelua. Oli minulla välillä melkein parin vuoden tauko ennen kuin pelasin tämän läpi, mutta enpä tuolla välillä oikein ehtinyt pelata mitään muutakaan.
Mutta hankala selittää mikä tässä oikein oli se isoin asia.
Tunnelma on tärkeä aspekti, mutta omalla kohdallani sinänsä uniikki tunnelma ei kantanut millään sen kaiken muun kuran kanssa tarpeeksi pitkälle. Eli itse pelaaminen ei koukuttanut ja pelaaminen/videoiden katselu -suhde oli todella pahasti pielessä tässä pelissä. Ja mikä pahinta, pelin alku tuhottiin videoilla täysin. Tunnelma ei yksinään riitä 40-60h pelissä.
Omastakin mielestä viime genin parhaita kokemuksia. En pidä open world peleistä erityisemmin mutta tässä se paikasta A paikkaan B matkaaminen oli tehty kiinnostavasti. Se miten piti pidemmälle matkalle vähän valmistautua ja miettiä hieman reittiä valmiiksi oli erilaista. Reitiltä kun sitten löytyi esim. tikkaat, köysi tai moottoripyörä jonkun muun laittamana (vähän soulssien avustusviestit tuli mieleen) niin tuli ihan kiva fiilis. Puhdas gameplay rauhoittavaa, musiikki ja ympäristö toimi hienosti ja sitoi tunnelman kohdalleen. Helposti useampi tunti sattoi vierähtää vähän huomaamatta kun patikoi menemään.Ihan mielenkiinnosta olisi kiva kuulla perusteluja miten on yksi kaikkien aikojen peleistä sinulle?
En siis kyseenalaista mitenkään, vaan lähinnä kiinnostaisi kuulla mikä tuossa pelissä noin hyvin nappaa kun näyttää tosiaan juurikin vaan tuolta paikkojen A-B jatkuvaa ravaamista. Varmasti siinä on sitten oltava jotain syvällisempää.
Oletko sattumoisin postimies?
Hyvin ehtii mielestäni 1-2h pätkissä pelata. Kummituksia pitää alkuun vain välttää ja hiippailla ohi, mielestäni siihen kyllä opastetaan ihan pelissä itsessään. Rosvoja vastaan juostaan pakoon myös ja parempi vältellä vain. Tykkäyksiä saa jos jätät maailmaan jotain muille pelaajille.Näin perheellisenä jos ehtii tunnin tai kaksi pelata vuorokaudessa, niin tämän peli saa ilmeisesti unohtaa?
Vaatisi paljon enemmän keskittymistä ja uppoutumista mitä itsellä on antaa. Taisin pelata kymmenen tuntia ja epäselväksi jäi mm. miten niiden mustien kummitusten keskellä kuuluu kulkea? Miten taistelut niitä rosvoja vastaan toimii? Mitä niillä tykkäyksillä tekee?
Vaikka nykyään pelit liikaa kertoo kädestä pitäen mitä pitää tehdä, en myöskään pidä tästä että pitäisi 5 minuutin välein googlettaa että mitähän hitto tämäkin tarkoittaa. Se katkoo sitä immersiota
Unohda metal gear kun lähdet tätä pelaa muuten edessä järkytysTämä tuki kanssa epicistö napattua. Pitää jossain vaiheessa koittaa, miten nappaa. MG 5 Phantom paino oli kyllä itselle oikein mieluista pelattavaa, mutta tässä ilmeisesti gameplay tönkömpää.
MGS V ja lukuisat animaatiot? Ollaankohan me pelattu nyt samaa peliä edes? MGS5 on siitä surullisenkuuluisa et sen tarina on aikalailla täysin torso ja keskeneränen, sitä on niin seitinohuesti siinä verrattuna mihin tahansa muuhun MGS et sitä ei kyllä hyvällä omatunnolla voi sanoa hyväks MGS-peliks. Pelattavuudeltaan se on joo hyvä ja oikeastaan sarjan paras sen gameplayn osalta, mut siihen ton pelin plussapuolet taitaakin oikeastaan jäädä.MGSV oli aivan toiselta planeetalta tähän verrattuna. Ei näillä ole mitään tekemistä toistensa kanssa. MGSV:ssa pelaaminen oli koukuttavaa ja toimivaa, eikä sen sinänsä lukluisat animaatiot tökkineet lainkaan niin pahasti kuin Death Strandingissa. MGSV:ssä pelin peruselementit olivat kunnossa.
MGS V ja lukuisat animaatiot?
Niin no se riippuu vähän mitä hakee. Kojiman pelit on ainakin ekasta MGS lähtien ollu tosi tarinapainotteisia ja niissä on sitä passiivista kattelua. MGS4 sisältää joku 8-9h cutscenejä ja peli itessään on sen n. 20h pitunen. MGS5 tossa suhteessa poikkeus mut se on keskeneränen peli muutenkin. Et en tiedä tuleeko se yllätyksenä kenellekkään et Death Stranding jatko tota tarinapainotteisuutta.Joo, muistin tuon yläkanttiin. MSGV:ssä oli netin perusteella viitisen tuntia animaatioita. Death Strandingissä yli 11h. Eli joo, ei MSGV ollut tuossakaan suhteessa lainkaan niin paha. DS kestää karkeasti noin 40h ja MSGV 45h. Eli MSGV:ssä paljon parempi suhde tuossa mielessä. (Ellei nyt sitten tykkää passiivisesta katselusta).
MGS V ja lukuisat animaatiot? Ollaankohan me pelattu nyt samaa peliä edes? MGS5 on siitä surullisenkuuluisa et sen tarina on aikalailla täysin torso ja keskeneränen, sitä on niin seitinohuesti siinä verrattuna mihin tahansa muuhun MGS et sitä ei kyllä hyvällä omatunnolla voi sanoa hyväks MGS-peliks. Pelattavuudeltaan se on joo hyvä ja oikeastaan sarjan paras sen gameplayn osalta, mut siihen ton pelin plussapuolet taitaakin oikeastaan jäädä.
Death Stranding on sit taas vähän päinvastanen. Paljon cutsceneä ja ite pelaaminen ei mitenkään kovin kaksista oo. Pelas sen läpi kuitenkin mielellään, pitää ton PC version kanssa kattoa et miten uusintakierros maistuu vai onks tää sellanen kertaluontonen kokemus. Hirveesti en kyllä tarinasta muista.
MGS 5 on Ihan ok peli mutta todella paska Metal Gear Solid peliItsellään ei muista kojiman peleistä ole tosiaan kokemusta, kun MGSV:sta ja kuulostaa sille, että olen sattunut sen parhaan pariin, kun omat mieltymykset peleissä on hyvin gameplay painotteiset. Painotan varmaan suunnilleen 80% gameplay ja 20% tarina.
Pitänee varmaan kokeilla tuota DS:ää, mutta näiden kuvausten perusteella en usko että tulee kauaa pelattua.
Mielestäni pelissä on juuri loistava balanssi liikkuvuudessa sekä ylipäänsä pelaamisessa. Ja myöhemmin aukeaa työkaluja jolloin hahmo ainakin liikkuu nopeammin, mikäli sellaista kaipaa. Ja ylipäänsä hahmon tasapaino lisäkuorman kanssa kehittyy sitä mukaan, kun peliä pelaa.Yllättävän kankean tuntuinen liikkuminen sekä jalan että moottoripyörällä kun ottaa huomioon että liikkumisen pitäisi olla koko pelin pointti. Suhteellisen alkupuolella vielä ja mitään teitä tai vastaavia ei ole vielä tullut vastaan.
"Aika lähellä" pelillistä loppua alat olla, varsinkin jos et jää sinne vuorille jumittaan mitään viittä tähteä tai viemään turhia paketteja. Tuosta lopusta vaan varmaan puolet on taas videoita, joten 5h pelattavuuden lisäksi on varmaan saman verran alleviivaavaa videota katottavaksi.65h mittarissa ja en yhtään tiedä missä mennään juonen kanssa että paljonko peliaikaa jäljellä.
Olen keskittynyt saamaan kaikki tiet valmiiksi ja tukikohdista 5 tähteä irti.
Tiedän että olisi varmasti fiksua ensin pelata peli läpi ja sen jälkeen keskittyä tiet ja tukikohdat täysille.
Välillä peli puuduttaa paljon kun maisemat ei vaihdu, mutta nyt pääsin vuorille ja alkoi teknisesti olemaan vaikeampaa.
Mutta jos tarvitset postimiestä joka toimittaa sinulle paketin kuin paketin.
Tähän täytyy kyllä siinä mielessä tarttua et tuliko se muuten jollekkin oikeasti yllätyksenä et Kojiman peleissä on ja tulee olemaan erittäin vahva tarinapainotus ja välillä koomisenkin pitkät cutscenet? Sama meno kuitenkin ollu jo MGS1 ajoilta, joten mitenkään uudesta jutusta ei oo kyse, ja jos edes jotenkin aktiivisesti on joskus pelannut niin on kyllä MGS:stä kuullu joskus jotain, todennäkösesti just noista välinäytöksistä tai tarinapainosuudesta. MGS4:n 90min kestävä viimenen cutscene on edelleen sellanen asia joka nostetaan esiin aika usein.Ja lisäksi tiedän jatkossa välttää Kojiman pelejä sekä suhtaudun hyvin epäluuloisesti japanilaisiin peleihin ylipäätään.
*tsirp tsirp*Tähän täytyy kyllä siinä mielessä tarttua et tuliko se muuten jollekkin oikeasti yllätyksenä et Kojiman peleissä on ja tulee olemaan erittäin vahva tarinapainotus ja välillä koomisenkin pitkät cutscenet? Sama meno kuitenkin ollu jo MGS1 ajoilta, joten mitenkään uudesta jutusta ei oo kyse,
Alkaa vissiin loppumaan pelit epiciltä, kun kierrätetään tosi usein jo uudelleen näitä ns. Ilmaisia pelejä.Peli on muuten ilmaisena nyt Epicissä
Tuskimpa se Death Strandingin ilmaseks antaminen nyt kovin halpaakaan on. Vois kuvitella että joku ilmanen indie olis vähän halvempi töräyttää, mut niillä ei saa näkyvyyttä samalla tavalla kuin näil isoilla nimillä. Ja aika moni näitä edelleen tuntuu missaavan vaikka jo vuoden päivät jaettu ilmasia pelejä.Alkaa vissiin loppumaan pelit epiciltä, kun kierrätetään tosi usein jo uudelleen näitä ns. Ilmaisia pelejä.
Kierrättäsi sitten vaikka niitä alkupään ilmaisia pelejä...tais tää dead stranding olla tossa jouluna jaossa. Hyvä peli on kyllä ja kannattaa napata jos ei tullut silloin otettua.Tuskimpa se Death Strandingin ilmaseks antaminen nyt kovin halpaakaan on. Vois kuvitella että joku ilmanen indie olis vähän halvempi töräyttää, mut niillä ei saa näkyvyyttä samalla tavalla kuin näil isoilla nimillä. Ja aika moni näitä edelleen tuntuu missaavan vaikka jo vuoden päivät jaettu ilmasia pelejä.