Death Stranding (PS4, PC)

Ittelle on kyllä maistunut. En kyllä noita paketteja kuljettele yhtään sen enempää kun on pakko, että etenee juonessa joka eniten kiehtoo tässä pelissä.
Oon ihmetelly kyllä mitenkä mulla tämä pyörii 45-60fps 9900k, 1080ti setupilla. Pitäshän tolla saada tasanen 60 ja ylikin? Vai teenkö jotain väärin. Tuntuu että vaikka heittäs 1080 resolle ja asetukset low:lle on fps tasan sama. Ei muutu suuntaan eikä toiseen.
 
Jos asetukset eivät vaikuta niin siten on joku softa peräinen ongelma luulisin.
Katso ettei sulla ole liikaa microsoft visualeita ja asentaako peli itse sellaisen.

Joskus mulla jossain peleissä ollut häiröitä noiden kanssa ja pitänyt poistaa muut visualit kuin sen pelin mitä pelaan. Tämä tulee siis eteen kun pelejä asentaut paljon(kymmeniä)
 
Onko tässä pc versiossa säätöä head bobbingiin? Tai heiluuko tässä horisontti puolelta toiselle kävellessä/juostessa?
 
Yksi ihmetys tässä on tullut vastaan: muuliautolla lujaa ajaessa tulee graafisia virheitä(?) ruudulle, eräänlaisia vesi linssissä -tyylisiä pitkiä sumentumia ilmestyy moniin paikkoihin.
Saman huomasin. Täytyypä kokeilla johtuuko DLSS:stä vai onko tämä tarkoituksellinen tehoste esittämään auton valtavaa 30 km/h huippunopeutta.
 
Saman huomasin. Täytyypä kokeilla johtuuko DLSS:stä vai onko tämä tarkoituksellinen tehoste esittämään auton valtavaa 30 km/h huippunopeutta.
Kokeillut hotfix ajurit jotka pitäisi korjaa Death Stranding bugia ?

 
Oon ihmetelly kyllä mitenkä mulla tämä pyörii 45-60fps 9900k, 1080ti setupilla. Pitäshän tolla saada tasanen 60 ja ylikin? Vai teenkö jotain väärin. Tuntuu että vaikka heittäs 1080 resolle ja asetukset low:lle on fps tasan sama. Ei muutu suuntaan eikä toiseen.

Jos asetukset eivät vaikuta niin siten on joku softa peräinen ongelma luulisin.
Katso ettei sulla ole liikaa microsoft visualeita ja asentaako peli itse sellaisen.

Joskus mulla jossain peleissä ollut häiröitä noiden kanssa ja pitänyt poistaa muut visualit kuin sen pelin mitä pelaan. Tämä tulee siis eteen kun pelejä asentaut paljon(kymmeniä)
Eäääh, ja tämäkin ongelma johtui pleikkarin ohjaimesta. Aiheuttaa stutteria ja framedroppailua. Nappasin pois ja fps tasasesti yli 100.
 
Kiitos vinkistä.
Tässä on vielä asiaan pureutuva opastusvideo.



FPS:sän saan terveisiin lukemiin mutta kuvassa ilmenee repeilyä, sun muuta pientä häröilyä, joihin toistaiseksi itselläni auttaa freimien rajoittaminen kuuteenkymmeneen.
 
Kokeillut hotfix ajurit jotka pitäisi korjaa Death Stranding bugia ?

Nvidian foorumilla joku reportannut että toi hotfix ajuri aiheuttais BSOD msi afterburner settingseisstä.
 
Nyt on peli läpi ja noin sata tuntia pelattuna yhteensä Steamin mukaan. Sen aikana peli kaatui noin neljässä eri kohdassa DX12-errorlogitusilmoituksen kanssa. Kaksi noista kaatumisista oli luotettavasti toistettavissa, muut kaksi tapahtuivat vain kerran randomisti.

Ensimmäinen näistä toistettavista oli muutama sekunti erään tienpätkän korjaamisen (huom, ei siis rakentamisen) jälkeen. Kyseinen tie oli leijuva pätkä kahden ensimmäisen MULE-leirin välimaastossa pelin toisella alueella. Kun laitoin tarvittavan määrän matskuja koneeseen ja tie ilmoitti korjaantuvansa, minulla oli noin muutama sekunti aikaa kunnes peli kaatui DX12-erroriin. En silloin alkanut liiemmin perkata sen sisältöä, lähinnä kokeilin miten saisin tien korjattua kaatamatta peliäni. Lopulta onnistuin siten että heitin matskut sisään ja luikin äkkiä karkuun toiseen suuntaan. Kun peli ei näyttänyt enää kaatuvan, tein rohkeana saven ja palasin noutamaan autoni ja se siitä.

Toinen toistettava kaatuminen tapahtui juonen jo loputtua, ensimmäisen alueen incineratorin ympäristössä. Olin tulossa alueelle metsästämään siellä olevaa keräilyesinettä, mutta peli kaatui sinne päästyäni. Uusin save oli parikyt minuuttia aiemmin, joten meni hetki että pääsin paikalle uudelleen. Tein manuaalisaven lähimaastoon. Toistoyrityksellä säätila alueella oli jo erilainen (ekalla kerralla satoi ja alue oli täynnä BT:eitä). Siitä huolimatta peli kaatui uudelleen heti kun näin incineratorin rakennuksen kokonaan. Latasin pelin uudelleen, ja toistin tätä noin viitisen kertaa, päästen välillä jo incineratorin viereen, taakse jne. mutta aina peli kaatui minuutti-pari alueella olon jälkeen.

Sitten aloin vaihtelemaan pelin ja nvidia control panelin asetuksia. Streaming memory tms. pelissä defaulttiin, nvidian paneelista fps-maksimirajoitin pois. Eivät auttaneet. Lopulta otin sitten DLSS:n pois ja sittenpä peli ei enää kaatunutkaan vaikka juoksentelin incineratorin ympärillä 10-15 minuuttia.

Joten summa summarum, vaikuttaa että DLSS:n kanssa on vielä pientä vianpoikasta tässä pelissä, tosin erittäin harvoin ja paikoitellen. Sanoisin että sen voi silti pitää päällä mikäli kortti sitä tukee, mutta jos peli mystisesti jossain paikassa vaan tuppaa toistuvasti kaatumaan DX12-virheilmoituslogituksen kanssa, kannattaa koittaa ottaa DLSS pois päältä, vaikka vain että pääsee siitä kohdasta yli. Virheen logituksesta kannattaa vilkaista jos siellä lukee vaikka jokin rivatunerin tai evga precisionx1:n exe tms. (ne voivat kuulemma kans kaataa pelin), mutta jos listassa näkyy vain ds.exeä ja .dll-filuja, niin DLSS:n poiskytkeminen voi hyvinkin auttaa pääsemään ohi kaatuvasta kohdasta. Manuaalisavetuskin on hyvä tapa opetella maastossa juoksennellessa, peli ei juurikaan autosavettele muulloin kuin beisseihin saapuessa.

Tokan toistettavan kaatumisen yhteydessä oli käytössä tuoreimmat nvidian hotfix-ajurit ja pelin 1.01-versio Steamissä. Windows-versio on tuoreimmalla puolivuotispäivityksellä oleva, kone i7 8700K + RTX 2080 Ti.
 
Oli kyllä aivan mahtava peli, sopivan rentouttavaa etenemistä mutta on sitä toimintaakin tarpeeksi :tup:. Onneksi tuli PC:lle.
 
Onkohan mitään mahdollisuutta tuunata 3840x1200 resoa toimimaan tässä? Jonkun guiden kanssa taisi saada 3840x1080, mutta eihän se nyt käy :cautious:
 
Huh kun on ollut raskasta pelattavaa, vaikka yleensä tykkään hidastempoisista peleistä joissa seikkailla. Vois ees kävellä niin että toinen käsi ois vapaana vaikka lonkeroa juoden ja maisemia ihaillen, vaa vitut kun täytyy pitää kädet kiinni liipasimissa ettei äijä oo jatkuvasti nurin jossain ja se vitun penikka alkaa rääkyyn. Alussa oli sentään eeppistä musiikkia taustalla kun käveli eteenpäin, mut nekin loppui ja enään kuuluu vain sateen ropinaa ja vauvan rääkymistä. Maisemat on tähän mennessä ollut täsmälleen samaa kivikkoa ja vittu vettä sattaa AINA, valikot on niin sekavia ettei pitkään aikaan ole nähnyt vastaava. Kontrollit aivan perseestä. Huh! Just jaksaa yhen etapin kävellä ja save & quit. Minimi määrä paketteja aina mukaan ja ei tosiaankaan kiinnosta kerätä yhen yhtään ylimääräistä pakettia matkalla mukaan....
Arvosteluissa melko reilusti Kojima lisää, ei tuolle tekeleelle voi kyllä antaa 4/10 pistettä enempää, vaikka ois kuinka hyvä tarina. Kojiman pelien fanina erehdyin ostaan...tämä oli epic fail. Saa nähä jaksaako tätä ikinä kahlata läpi asti. :poop:
 
Tämä tuli aloitettua tässä pari päivää sitten kun Steamista sai kohtuu hintaan. Kojima-faniksi täytyy tunnustautua, mutta kyseinen peli ei ennakkotietojen perusteella oikein kiinnostanut. Takana on ehkä 20h ja paremmalta tämä vaikuttaa kuin mitä oletin. Pelimoottorista tulee paljon mieleen MGS V käytetty Fox-Engine. Tuskinpa sattumaa, kirosin kun Konamilla ja Kojimalla meni sukset ristiin, että nyt jää hyvä pelimoottori jatkossa käyttämättä. Varmasti tuota tietoa vietiin mukana myös Sonylle... Peli pyörii hyvin, vaikuttaa kevyeltä ja on silti nätti. Suurin pelimekaniikan harmi on nappuloiden määrä ja niiden moniasteisuus. Tähän tosin jo MGS veteraanina tottunut, mutta tuntuu moni sama asia tapahtuvan niin monesta eri napista (ohjaimella pelaan). Ajaessa kuvakulmaa saa säätää riittämiin ettei mennä puskaan.

Maisemat on aika karuja, mutta silti kauniita. Jollain kummallisella tavalla peliä jaksaa myös jatkaa. Tai siis pakettien kuskaamista paikasta A paikkaan B. Pelkona kyllä, että koska siitä tulee liian rutiinia. Jotakin ajankohtaista "Wuhanin flunssan" tunnelmaa tässä on myös, ikäänkuin ihmiset ovat lukittautuneet omiin yhteisöihinsä ja paketit toimitetaan kontaktittomasti ja desinfioituina hologrammeille. Itseä harmittaa aina näissä avoimen maailman peleissä kun ei pääse tutkimaan pelihahmojen kotia / työpaikkaa jne. Muutenkin ahdistaa avoimen maailman peleissä sellainen tyhjyys. Ikäänkuin kiire päästä takaisin omien joukkoon kun samoilet keskellä korpea yksin. Tässä sellaista tunnetta ei ole hirveästi vielä tullut. Ehkä tuo huutelu ja muiden pelaajien jättämät tagit saa tuntemaan ettei ole koskaan kuitenkaan ihan yksin siellä autiomaassa. Tien rakentaminen on kiinnostanut paljon kun siitä saa hyötyä ja tulee tehneeksi jotain näkyvää.

Tarina vaikuttaa perus Kojimalta, odotankin jo sitä hetkeä kun joku hologrammi sanoo, että kaikki tähän asti kokemasi oli vain suurta kusetusta... :rofl2:

En uskalla arvosanaa vielä antaa. Ei tämä mikään RDR2 / Witcher 3 "eepos" ole, mutta ei myöskään huono.

P.S. Voisko se DIE-HARD-MAN soitella kerralla ne asiat eikä 4x putkeen kun liikut välissä pari metriä!
 
Tää teiden rakentelu on kyllä aika rentouttavaa puuhaa! Vaikkakin ihan perseestä roudata materiaaleja joka puolelta niin silti hienoa kun saa pätkän asfalttia pystyyn. Muutama pätkä on tullut vaan muiden rakentemana valmiiksi. Osassa toki materiaaleja 50-80% valmiina muilta, joten täytyy siitä kiittää yhteisöä. Aika saakelinmoinen urakka toi kyllä on... :coffee:

Jos jotain tipsejä muille voi tosta teiden rakentelusta antaa niin:
- Pidä botit liikkeellä, viemässä isoja lasteja mielellään keskuksiin. Saat keskuksiin vastapalveluksena metallia ja keraamia hyvin (claim materials)
- Lainaa lvl.3 kuorma-autoja keskusten autotalleista "garage", tai tee omia
- Raidaa muulien tukikohtia (toisissa keraamia ja toisissa metallia hyvin)
- Anna juonitehtävien odottaa rauhassa (mm. itellä oli yks henkilönkantotehtävä kesken ja rakentelin ihan rauhassa vaan teitä, olipahan seuraakin autiomaassa :rofl2:)
- Ilmeisesti kannataa lisätä ison "tykkäys" määrän ihmisiä tonne "Bridge Link" listaan niin voi saada apua enemmän teihin ja rakennuksiin? Tästä en ihan varma

Semmonen kyssäri, että eikait noita teitä tarvii vielä joskus alkaa korjaamaan? Siis niinkun isolla vaivalla. Karmea ajatus...
 
Viimeksi muokattu:
Tää teiden rakentelu on kyllä aika rentouttavaa puuhaa! Vaikkakin ihan perseestä roudata materiaaleja joka puolelta niin silti hienoa kun saa pätkän asfalttia pystyyn. Muutama pätkä on tullut vaan muiden rakentemana valmiiksi. Osassa toki materiaaleja 50-80% valmiina muilta, joten täytyy siitä kiittää yhteisöä. Aika saakelinmoinen urakka toi kyllä on... :coffee:

Jos jotain tipsejä muille voi tosta teiden rakentelusta antaa niin:
- Pidä botit liikkeellä, viemässä isoja lasteja mielellään keskuksiin. Saat keskuksiin vastapalveluksena metallia ja keraamia hyvin (claim materials)
- Lainaa lvl.3 kuorma-autoja keskusten autotalleista "garage", tai tee omia
- Raidaa muulien tukikohtia (toisissa keraamia ja toisissa metallia hyvin)
- Anna juonitehtävien odottaa rauhassa (mm. itellä oli yks henkilönkantotehtävä kesken ja rakentelin ihan rauhassa vaan teitä, olipahan seuraakin autiomaassa :rofl2:)
- Ilmeisesti kannataa lisätä ison "tykkäys" määrän ihmisiä tonne "Bridge Link" listaan niin voi saada apua enemmän teihin ja rakennuksiin? Tästä en ihan varma

Semmonen kyssäri, että eikait noita teitä tarvii vielä joskus alkaa korjaamaan? Siis niinkun isolla vaivalla. Karmea ajatus...
Ainakin silloin julkaisun aikoihin kun pelasin PS4:llä, niin ei tarvinnut teitä korjailla. Muutamassa tienpätkässä kunto pääsi suht alas, mutta muistaakseni ikinä ei tarvinnut yhtään pätkää korjata. Tuo logiikka oli vähän erikoinen tuossa yhteisön vaikutuksessa tienrakennukseen. Osa tienpätkistä oli valmiina, osassa "tieasemista" oli tietty määrä resursseja ja osassa taas ei yhtään. Lisäksi nuo tuntui päivittyvän epäsäännöllisen harvoin. Liekkö vain silloin kun pelissä pääsi tiettyyn pisteeseen? Teiden kunto tuntui päivittyvän säännöllisesti.
 
Tuli alennuksesta sitten itsekin ostettua. Milläs vaikeustasolla tätä kannattaa pelata? Mulla n. 10h takana ja aika helpon oloista köpöttelyä ollut normaali vaikeudella. Ehkä kerran kaatunut, ja BT:t nyt on välillä hyökkäilly kun ei ole jaksanut hiiviskellä tarpeeksi.
 
Tuli alennuksesta sitten itsekin ostettua. Milläs vaikeustasolla tätä kannattaa pelata? Mulla n. 10h takana ja aika helpon oloista köpöttelyä ollut normaali vaikeudella. Ehkä kerran kaatunut, ja BT:t nyt on välillä hyökkäilly kun ei ole jaksanut hiiviskellä tarpeeksi.
Hardilla, muuten ei voi saada Legend of legendsejä toimituksista.
 
Komea on ja 5900X + 3080 setillä pyörii kaikki tapissa 1440p 144FPS jatkuvasti. En tiedä mitä tästä puhutaan että olisi jotenkin korkea opimiskäyrä ja vaikea sisäistää. Hidastempoinen tämä kyllä on, välillä hyvässä ja välillä pahassa. Hudi on täynnä markkereita minne mennä ja ohjeita mitä tehdä. Ainoa mitä en ole löytännyt edes netistä, on weather report. Sen pitäisi löytyä sieltä ranne holonäytöltä, mutta en ole löytänyt mitään tipsiä mistä sen saa esiin Hiirellä ja näppiksellä.

Olen pelaillut mediumilla ja voisi koittaa myös tuota hardia. BT ja mini boss BT:t ei ainakaan mediumilla ole haastavia... enemmänkin ärsyttävän aikaavieviä mitä useammin niitä joutuu välttelemään tai niiden kanssa tappelemaan. Ehkä se hitaus ja toisto alkaa pian vaatimaan veronsa. Voi toki olla ettei hermo kestä hardia, kun nytkään ei välillä jaksa niiden BT:n kanssa. Jos on kuskaus menossa, niin sniikkailla ei oikein jaksa, kun kestää ikuisuuden ohittaa ja kamat hajoaa sateessa (on ne sprayt ja katokset joo). Ilmeisesti niitä BT:a on kuitenkin sen verran, että kaikkia ei saa kuitenkaan hengiltä. Olen sitten tarkoituksella tiputtanut kuskattavat kamat kauemmaksi, juossut BT:n luokse että saa mini bossin esiin ja tappanut sen muutamalla kranulla jotta saa taas aurinkon näkyviin ja jatkettua matkaa. Se vaan tuo mini bossin riepotus viskoo välillä niitä kamoja ympäriinsä, vaikka kuinka jättää kauemmaksi. Ehkä sitä voisi koittaa viskoa normi BT:a karnuilla ja aurata se tie sillä tavalla, josko se olisi silti nopempaa.

Olen vasta Chapter 3:ssa ja aikaa mennyt 37h. Jämähdin vähän liikaa rakentamaan teitä ja kuskaamaan parille tyypille jotta saa paremmat kamat. Materiaaleja tulee yllinkyllin koko ajan, joten ei ole ollut mitään ongelmaa rakennella. Kun on ensin raivannut tiensä hitaasti jollekin alueelle, niin kyllä sitä heti tulee laitettua tie kuntoon, jotta saa roudattua ne paketit mahdollisimman vaivattomasti mopolla ja kelkalla BT:n häiritsemättä.
 
^Olisikohan tuo sääennuste vaatinut pelaamista tiettyyn pisteeseen asti pelissä? Etäisesti muistelen näin, mutta enpä lupaa varmaksi.
 
Sepä se. Mulla on jo se Weather Station unlockattuna ja tuli infot, että sään näkee nyt ranteesta. Ei se vissiin mitään toista missiota niille vaatinut avautuakseen. En vain millään löydä PS ohjaimen R3 vastaavaa nappia H+M setupista.
 
Sepä se. Mulla on jo se Weather Station unlockattuna ja tuli infot, että sään näkee nyt ranteesta. Ei se vissiin mitään toista missiota niille vaatinut avautuakseen. En vain millään löydä PS ohjaimen R3 vastaavaa nappia H+M setupista.
Tällainen löytyi Redditistä, itse pelaan pleikalla niin en voi tarkistaa.
Hit T to cycle through weather displays on your map. There is also a tool tip, but it's not immediately obvious there. Hope someone else is as absent minded as me and needed the heads-up lol
 
Ei voi pelissä kyllä suositella mitään muuta kuin Normalia, ei se vaikeutus tuo tässä yhtään mitään lisäarvoa. Tuo sääennuste systeemi ei sinänsä tarinaa pelatessa auta mitään oikeastaan kun mielestäni ne sadepaikat on staattisia ja ne tulee aina, joka ikinen kerta kun pelaa päätarinaa eteenpäin ja niitä ei oikein voi kiertää tai odottaa että sade väistyisi. Kun pelaa sivutehtäviä yms. niin sillä varmaan on ehkä jotain pointtiakin.
 
Ei voi pelissä kyllä suositella mitään muuta kuin Normalia, ei se vaikeutus tuo tässä yhtään mitään lisäarvoa. Tuo sääennuste systeemi ei sinänsä tarinaa pelatessa auta mitään oikeastaan kun mielestäni ne sadepaikat on staattisia ja ne tulee aina, joka ikinen kerta kun pelaa päätarinaa eteenpäin ja niitä ei oikein voi kiertää tai odottaa että sade väistyisi. Kun pelaa sivutehtäviä yms. niin sillä varmaan on ehkä jotain pointtiakin.
Jos haluaa kerätä Legends of Legendsejä niin silloin täytyy pelata hardilla.
 
Tällainen löytyi Redditistä, itse pelaan pleikalla niin en voi tarkistaa.
Hit T to cycle through weather displays on your map. There is also a tool tip, but it's not immediately obvious there. Hope someone else is as absent minded as me and needed the heads-up lol
Tänks, sehän se oli. T näkymmä rullaa läpi normi kartta / verkossa olevat alueet / sadetutka :thumbsup:

Jos haluaa kerätä Legends of Legendsejä niin silloin täytyy pelata hardilla.
Ja jos haluaa olla tripla legenda, pitää pelata Very Hardilla. Ainakin PC:llä moinen vaikeus on olemassa tällä hetkellä. Ainoa syy miksi koitan tuolla tuolla Hardilla nyt on, että (ehkä ?) saa enemmän likeja ja näin tähdet nopeammin. Skinit ja muu kosmetiikka ei kiinnosta, mutta tähtien kautta tuleva peliin vaikuttava juttu kyllä.
 
Ja jos haluaa olla tripla legenda, pitää pelata Very Hardilla. Ainakin PC:llä moinen vaikeus on olemassa tällä hetkellä. Ainoa syy miksi koitan tuolla tuolla Hardilla nyt on, että (ehkä ?) saa enemmän likeja ja näin tähdet nopeammin. Skinit ja muu kosmetiikka ei kiinnosta, mutta tähtien kautta tuleva peliin vaikuttava juttu kyllä.
Pleikalla ei tuollaista tripla legendaa taida ollakaan eikä very hardia.
 
Tulipa tämäkin sitten ostettua kun on steamin alessa, aluksi hieman mietein et onko tuo tavaran kuskailu sellaista et jaksaa pelailla mutta yllätyin positiivisesti pelin tunnelmasta jne. tunteja 2 päivän pelailun jälkeen tullut n.8h ja jaksaa vieläkin kiinnostaa vaikka ihan alussa vielä mennään.Suosittelen :thumbsup:
 
En onnistunut löytämään hakutoiminnolla aikaisempaa keskustelua tästä pelistä (outoa kyllä, onhan kyseessä tavallaan kulttipeli?).
Mutta mitä mieltä pelin pelanneet olitte pelin varsinaisesta juonesta tai Kojiman sosiolologisista teeseistä?
Täytyy nostaa kyllä hänelle hattua, että on onnistunut tekemään pelin omien ideoidensa ympärille ja välittämään tällä tavalla viestinsä. Pelihän on sinänsä ihan mukiinmenevä.
Olen vaan jotenkin latteissa tunnelmissa nyt pelin napakan alun jälkeen.
Alussahan peli puraisee aivan loistavasti. Surrealististen tapahtumien jälkeen kanniskellaan selässä oman mutsin keikkuvaa ruumista kohti krematoriota kummitusten vaaniessa. Mutta tämän jälkeen kaikki laimenee.. Aina vaan yhteys toisiin ihmisiin hölö pölö ja vähän patriotismia siihen päälle. Ihan ok arvoja sinänsä mutta vähän kuitenkin taskulämmintä, ihan kuin vaikka joku ev.lut.kirkko. Jotenkin olisin toivonut paljon terävämpää yhteiskuntakritiikkiä ja moniulotteisempia henkilökuvia, ja alku antoikin tällaisista lupauksia. Sam Porter esimerkiksi on mielenkiintoinen ja poikkeuksellinen videopelihahmo, hänhän on mielestäni aivan ilmeisesti autistinen. Jotenkin silti Samin persoona jää kaikkien normojen armoille ja laimenee muiden ehdoilla elämiseksi. Alun kapina-Sam oli paljon kiehtovampi

Edit. löysinkin nyt keskustelun ja siirrän viestini sinne :facepalm:
 
En onnistunut löytämään hakutoiminnolla aikaisempaa keskustelua tästä pelistä (outoa kyllä, onhan kyseessä tavallaan kulttipeli?).

Antoikohan hakutulos tasan 10 sivua näytettävää materiaalia? 10 sivua ei ole sattumaa, vaan...

death stranding.jpg


View older results
 
Onko tämän pelin leikatulle versiolle oma ketju? vai tämä ketju se oikea?
 
Siis kysen koska PS5-konsoli tulossa ja minusta mieletön idea tuo postipakettejen kuljettaminen, post-apocalyptisessä maailmassa.
 
Ittellä alkoi Director's Cut jatkuvilla "Access violation" erheillä, pelin aina siihen paikkaan kaataen.. Googlella löytyi tämä: DEATH STRANDING DIRECTOR'S CUT How to Fix Access Violation Crash - SteamAH ja kaatuilut loppui :- ) Windowsin Exploit Protection is the key. RX 480 8GB ja 4770k, AMD FSR 1.0 2560 reso 60 fps.

Edit: paitsi että Access violation iski taas.. :- (
Edit2: jaa se johtuukin siitä että samalla emolevyllä oleva mainausrigi jos on päällä niin silloin kaatuilee.. damn.. ..mutta nytpä pyöri peli ongelmitta kun oli DS.exen priority Highlla :- )
 
Viimeksi muokattu:
Laitettaas tänne että tämä peli saapuu Game Passiin PC:lle huomenissa:

Mä en nytten löytänyt tietoa että koskeeko tuo myös Xboxseja mutta ainakin PC:lle on tulossa.
 
Laitettaas tänne että tämä peli saapuu Game Passiin PC:lle huomenissa:

Mä en nytten löytänyt tietoa että koskeeko tuo myös Xboxseja mutta ainakin PC:lle on tulossa.
Ei koske konsoleita. Peli on base versio myös eli ei omaa uusimpia muutoksia pelimekaniikkoihin jotka PS5:llä ja PC:llä löytyy Director's Cutista. Myös jotain tarina contentia puuttuu tuosta.

Hyvä peli tuo silti on ja suosittelen testaamaan.
 
Jossain artikkelissa tosiaan mainittiin, että Sony tehnyt aikoinaan sellaisen sopimuksen Death Strandingista Kojima Productionsin kanssa, että PC-version saavat tuottaa, mutta konsolipuolella pysyy pleikkarin yksinoikeutena. Se oli aikaa ennenkuin Sony alkoi itse tuottamaan PC:lle pelejään.
 
Mitä siinä directors cutissa sitten on? Pelasin launchissa ja oli todella hyvä kokonaisuus jo itsessään, ei jäänyt kaupaamaan mitään sen kummempaa ekstraa ainakaan juoneltaan. Ehdottomasti yksi suosikkijulkaisuja viime geniltä. Outoa kyllä että ei tuota uutta versiota tullut.

Ehkä tuon uuden paketin voisi joskus tulevaisuudessa pelata mutta vähän epäilen kun on niin paljon muutakin.
 
Pelasin tämän launchissa läpi pleikkarilla. Joitain viikkoja sitten oli tylsä hetki, jolloin päädyin päivittämään Director's Cut -versioon ja aloittamaan alusta. Olen noin puolessa välissä, ja toistaiseksi uudistukset sisältöön ovat olleet näpärtelyä: uusia tarvikkeita, rakennuksia, harjoitustehtäviä, jne. Katsoin YongYean arvostelun, ja juuri tähän parannukset käytännössä rajoittuvat. Minusta ei siis menetä juuri mitään, jos Game Passiin tulee perusversio. Pelin suola on kuitenkin tarina, maailma ja matka, jonka joutuu taittamaan tarinan edetessä.

 
On se nyt saatana, olen tunnin tätä "pelannut" ja tunnin aikana ehkä 5-10min pelannut ja loput katsellut jatkuvaa animaatioiden tulvaa. Toivottavasti tää järkevöityy jatkossa. Ei ole tällainen tarinankerronta omaan makuun. Ikinä kokenut vastaavaa muissa peleissä. No, ehkä Witcher 1:ssä tai 2:ssa. Tarinan pitäisi edetä pelatessa....

EDIT: Tää on oikasti aika järkyttävää. Yhä vain katselen passiivisena välianimaatioita joita pommitetaan toistensa perään. Käsittämätöntä että tällainen on jonkun pelinkehitystiinmin mielestä tavoiteltavaa. Karkeasti 2h peliä takana josta mutulla 30min pelattavaa.
 
Viimeksi muokattu:
On se nyt saatana, olen tunnin tätä "pelannut" ja tunnin aikana ehkä 5-10min pelannut ja loput katsellut jatkuvaa animaatioiden tulvaa. Toivottavasti tää järkevöityy jatkossa. Ei ole tällainen tarinankerronta omaan makuun. Ikinä kokenut vastaavaa muissa peleissä. No, ehkä Witcher 1:ssä tai 2:ssa. Tarinan pitäisi edetä pelatessa....
Joo kyllä pääset vielä paketteja kuskaamaan piiitkiä aikoja tauotta, noo proplem.
 
Viimeksi muokattu:
On se nyt saatana, olen tunnin tätä "pelannut" ja tunnin aikana ehkä 5-10min pelannut ja loput katsellut jatkuvaa animaatioiden tulvaa. Toivottavasti tää järkevöityy jatkossa. Ei ole tällainen tarinankerronta omaan makuun. Ikinä kokenut vastaavaa muissa peleissä. No, ehkä Witcher 1:ssä tai 2:ssa. Tarinan pitäisi edetä pelatessa....

EDIT: Tää on oikasti aika järkyttävää. Yhä vain katselen passiivisena välianimaatioita joita pommitetaan toistensa perään. Käsittämätöntä että tällainen on jonkun pelinkehitystiinmin mielestä tavoiteltavaa. Karkeasti 2h peliä takana josta mutulla 30min pelattavaa.
Jokaisen pitää kokea Kojiman tyyli tehdä pelejä. MGS4:ssa muistaakseni 10h välianimaatiota 20h läpipeluun aikana.
 
Muutaman tunnin tota pelailin tossa ja juu ei tää kyllä iske. No Kojima on Kojima, sen kannattais ehkä tehä leffoja ennemmin kun pelejä..
 
Eipä se että peli sisältää paljon cutscenejä mikään kojiman spesifi juttu ole vaan ihan yleisesti esimerkiksi missä vain JRPG:ssä näitä välianimaatioita löytyy vaikka ja kuinka paljon. Ihan ymmärrettävää jos ei maistu sen tapaiset pelit. Tässä kuitenkin on todella paljon ihan perus pelattavaakin (kirjaimellinen walking simulator).

Jos juoni ja tapa sitä kertoa ei ole oma juttu, ei kannata kyllä enempää aikaa käyttää.
 
Jos juoni ja tapa sitä kertoa ei ole oma juttu, ei kannata kyllä enempää aikaa käyttää.

Oikeastaan se suhdeluku kiinnostaa. Tämän pelin kesto on How long to beatin mukaan 40h. Paljonko tuosta katsellaan animaatioleffaa ja paljonko pelataan itse. Se on se oleellinen kysymys. Ekan 2h aikana ei juuri tarvinnut pelata. Jos sama suhde jatkuuu niin onhan tuo täyttä kuraa. Mutta seuraavan tunnin aikana pelattavaa oli sentään jo paljon enemmän.

Mutta pakko myöntää että itse en lämpene passiiviselle katselulle. Peleistä haen nimenomaan pelattavaa - en animaation seuraamista. Ei siinä mitään jos välillä seurataan tarinan etenemistä. Mutta toi alku tässä pelissä oli jotain ihan älytöntä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 445
Viestejä
4 512 520
Jäsenet
74 369
Uusin jäsen
nabsa

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom