Datatronic / Aina hyvä hinta ja vielä parempi palvelu. Tavoitteena paras.

Omilla romppeilla vähän sama kohtalo. Viesti kyllä tuli että tavarat lähetetty ja Schenkerin linkki tuli, mutta status pysyy ”tilattuna”. Ehkäpä Schenker vain jumittaa. Saitko itse näitä viestejä?
Jos schenkeri on kuljettajana niin niillä on todella huono seuranta eikä päivity reaaliajassa. Paketti vain ilmestyy kun se on perillä.

Ei ole kyllä kovin hyvää mainosta, kun 90% viesteistä on ihmettelyjä miksi tavaraa ei saada liikkeelle ja miksi kaikki varastosaldot näyttää ihan mitä sattuu heti kun on tilaus laitettu sisään.

Ihmettelen suuresti sitä, että mielummin Datatronic vastailee näihin täällä julkisesti kuin että laittaisivat omien sivujensa yhteydenottokanavat kuntoon. Veikkaan kyllä että että kun tätä lankaa lukee tuhannet mahdolliset uudet asiakkaat, niin ei välttämättä ole paras strategia tämä täysin julkinen likapyykin pesu päivittäin täällä.
Itse taas pidän tästä avoimuudesta. Eiköhän se ole kaikilla verkkokaupoilla samanlaista kaaosta kun joudutaan luottamaan kolmansien osapuolien pakettikuljetuksiin ja lähettelyihin, suurin osa vain pitää sen piilossa.

Odottelen myös viikonloppuna tilatun North XL kotelon toimotusta. Varastossa pitäisi olla mutta taitaa olla kiirettä pojilla?

Nyt löytyy jakkaraa suoraan varastosta :D

Itse taas pidän tästä avoimuudesta. Eiköhän se ole kaikilla verkkokaupoilla samanlaista kaaosta kun joudutaan luottamaan kolmansien osapuolien pakettikuljetuksiin ja lähettelyihin, suurin osa vain pitää sen piilossa.
Niin, olisiko siihen joku syy miksi ei pidetä likapyykkiä avoimesti esillä? Vaikka siksi että ei ole hyvää mainosta.

Datatronicilla nyt tuntuu vähän kaikki kusevan. Ei voi jatkuvasti piilotella kolmansien osapuolten takana. Joskus pitää myös löytää ne "big boy pantsit" päälle ja ottaa vastuuta omasta yrityksestä.

Niin, olisiko siihen joku syy miksi ei pidetä likapyykkiä avoimesti esillä? Vaikka siksi että ei ole hyvää mainosta.

Datatronicilla nyt tuntuu vähän kaikki kusevan. Ei voi jatkuvasti piilotella kolmansien osapuolten takana. Joskus pitää myös löytää ne "big boy pantsit" päälle ja ottaa vastuuta omasta yrityksestä.
On tietenkin tärkeää tarttua näihin ongelmiin ja korjata verkkokaupan puutteet ja bugit. Se on kuitenkin ihan eri asia, kuin se, että kannattaako tällaista julkista kanavaa pitää. Omasta puolestani voin sanoa, että tämä ketju ja Datatronicin vastaukset lisäävät suopeaa suhtautumista firmaan, nyt kun itsekin tilaustani odottelen ja osaltani kärsin toimitusketjun hitaudesta. :)

Jos nyt jotain positiivista pitää heittää tähän väliin niin oma konepaketti saapui toimivana ja nätisti koottuna perille asti. Pakkaus oli riittävä ja sisällä oli vielä sellanen foam systeemi mikä estää ylimääräsen llikkumisen. Toimitusaika ehkä oli hivenen pitkähkö mutta sen odotuksen siedän ihan vaan sen takia että ei tarvitse itse alkaa säätää näiden kanssa. Oli jo ihan tarpeeksi kyrpä otassa kun piti yksi nvme asema itse lisätä. Itse koottuna toki saisi nopeammin.

Oman konepaketin saga on siinä pisteessä, että huomenna pitäisi tulla "takuuhuollosta" paketti takaisin. Pelonsekaisin tuntein kyllä odottelen kuinka käy, sillä sain ilmoituksen viestillä, että "olit itse vissiin saanut tornia jo suoristettua, joten lähetetään paketti takaisin. Ei aihetta vaihtaa cooleria uuteen". Huollossa sitä oli ilmeisesti vähän koitettu vääntää suorempaan. En siis tosiaan yrittänyt sitä itse mitenkään vääntää ja aiemmin postatuissa kuvissa näkyy sen kunto. Näytti kuulemma sen verran suoralta, että ei ongelmaa???

Stressitestit oli ajettu, mutta lievästi ikävältä tuntuu, jos uusi Noctuan tornijääny on edelleen vinksin vonksin kallellaan. Ja eikö se kosmeettinenkin vika ole myös vika ja vielä kun upouudesta puhutaan? Eihän ne vääntynet putket voi mitenkään olla enää uudenveroiset? Minua ei siis edes konsultoitu asiassa, kun paketti oli jo tulossa takaisin mulle päin.

Mitä mieltä jengi on tästä, itseä kyllä ihmetyttää suuresti? Ja jos tässä nyt pitäisi vielä alkaa jotain vaihtoa miettimään, niin ei muuta kuin taas selvittelemään ja kone jäähylle.

Mutta olisitteko asiakkaana tyytyväisiä tällaiseen lopputulemaan? Pitäisikö vaan palauttaa koko paketti??? Ihan kammottava kokemus ollut.

Oman konepaketin saga on siinä pisteessä, että huomenna pitäisi tulla "takuuhuollosta" paketti takaisin. Pelonsekaisin tuntein kyllä odottelen kuinka käy, sillä sain ilmoituksen viestillä, että "olit itse vissiin saanut tornia jo suoristettua, joten lähetetään paketti takaisin. Ei aihetta vaihtaa cooleria uuteen". Huollossa sitä oli ilmeisesti vähän koitettu vääntää suorempaan. En siis tosiaan yrittänyt sitä itse mitenkään vääntää ja aiemmin postatuissa kuvissa näkyy sen kunto. Näytti kuulemma sen verran suoralta, että ei ongelmaa???

Stressitestit oli ajettu, mutta lievästi ikävältä tuntuu, jos uusi Noctuan tornijääny on edelleen vinksin vonksin kallellaan. Ja eikö se kosmeettinenkin vika ole myös vika ja vielä kun upouudesta puhutaan? Eihän ne vääntynet putket voi mitenkään olla enää uudenveroiset? Minua ei siis edes konsultoitu asiassa, kun paketti oli jo tulossa takaisin mulle päin.

Mitä mieltä jengi on tästä, itseä kyllä ihmetyttää suuresti? Ja jos tässä nyt pitäisi vielä alkaa jotain vaihtoa miettimään, niin ei muuta kuin taas selvittelemään ja kone jäähylle.

Mutta olisitteko asiakkaana tyytyväisiä tällaiseen lopputulemaan? Pitäisikö vaan palauttaa koko paketti??? Ihan kammottava kokemus ollut.
No hyi. Kuulostaa kyl kummalliselta toiminnalta et komponentteja tms väännellään tai annetaan vääntyä ja todetaan vaan et toimii. Mikä lie vääntyneen noctuan jälleenmyyntiarvo. Perseestähän noissa kootuissa on se että jos ei kelpaa nii "kustomoinnin vuoksi" menettää osan rahoista. Toki luottoyhtiöön olisin yhteydessä siinävaiheessa.

Aika erikoista toimintaa kyl tronicilta, löisivät osat vakuutuksen tai kuljetusyhtiön piikkiin ja uudet tilalle. Ihme puljailua.

Ihan off topikkina noista kuljetusvaurioista. Että miten niitä tapahtuu, niin joku aika sitten näin pakettipisteen edessä kun kuljetus tuli, en ole varma, että olisko ollut just schenker, voi olla joku muukin. Niin jakeluautosta rullakkoa ottaessa kippasi koko rullakon siihen pihalle nurin. Kuski vaan lappoi paketit takaisin rullakkoon ja jatkoi kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan.

Kuvaillun kaltaista messua ei tietenkään voi missään olosuhteissa asiakkaalle lähettää. Suht pelottava ajatus kun tuolta pitäisi olla tavaraa tulossa mutta kestää. Liekö koko paska menossa konkurssiin.

En toki mitään kokoamispalveluita käytä, mutta jos käyttäisin, en uskaltaisi lähettää amatööreille omaisuuttani enempää kuin tarpeen. Mikäli jossain on vasaralla hakattu cooleri vinoon, niin palautukseen menee tietysti vain cooleri.

Ahistaa kyllä koko tilanne sitä enemmän, mitä sitä mietin. Miettikää, että maksoin konepaketin kokonaisuudessaan jo 10.1. (2k e), en ole sitä päässyt lainkaan käyttämään ja nyt ollaan tässä tilanteessa, missä omat vaihtoehdot näyttää olevan

a) niellä tappio ja ottaa kone käyttöön, mitä nyt upouusi noctua "vähän" vääntynyt. "Ei oo niin justiinsa"-meininkiä... Jotain korvausta voisin ehkä vaatia hinnasta, kun eihän tuo nyt uusikaan enää ole.

b) laittaa koko paketti TAAS takas ja vaatia kynsin hampain kohtuullista palvelua eli vaihtoa oikeasti uuteen. Kone seilaisi jo viidennettä kertaa ees/taas ja ei selkeästi tee hyvää tämä, puhumattakaan, että kauanko siinä taas menisi.

c) mahdollisesti pyytää vaan lähettämään uusi cooleri ja asentaa se itse, mutta siinähän sitten DT varmasti irtisanoutuisi kaikenlaisista takuista. Ja mitäs sitten, jos ja kun mobossa, muisteissa tms. ilmenee myöhemmin vikaa (vaikka testeissä ei nyt näkynyt mitään)?

d) palauttaa koko paska ja saisin 80% hinnasta takas eli otan pelkästään rahallisesti 400e takkiin tästä sekoilusta asiakkaana, mihin en ole ollut mitenkään osallisena :D puhumattakaan tähän käytetystä ajasta ja energiasta.

Yhtäkkiä oonkin asiakkaana ihan kusessa koko homman kanssa. Ei paljoa tietoa mielenrauhasta homman suhteen. I'm tired boss...

Jospa palautuksen hoitanut kuljetusfirma oli taas murjonut pakettia, mutta isku tuli nyt eri suunnasta ja jäähy vääntyi suoremmaksi...

Ahistaa kyllä koko tilanne sitä enemmän, mitä sitä mietin. Miettikää, että maksoin konepaketin kokonaisuudessaan jo 10.1. (2k e), en ole sitä päässyt lainkaan käyttämään ja nyt ollaan tässä tilanteessa, missä omat vaihtoehdot näyttää olevan

a) niellä tappio ja ottaa kone käyttöön, mitä nyt upouusi noctua "vähän" vääntynyt. "Ei oo niin justiinsa"-meininkiä... Jotain korvausta voisin ehkä vaatia hinnasta, kun eihän tuo nyt uusikaan enää ole.

b) laittaa koko paketti TAAS takas ja vaatia kynsin hampain kohtuullista palvelua eli vaihtoa oikeasti uuteen. Kone seilaisi jo viidennettä kertaa ees/taas ja ei selkeästi tee hyvää tämä, puhumattakaan, että kauanko siinä taas menisi.

c) mahdollisesti pyytää vaan lähettämään uusi cooleri ja asentaa se itse, mutta siinähän sitten DT varmasti irtisanoutuisi kaikenlaisista takuista. Ja mitäs sitten, jos ja kun mobossa, muisteissa tms. ilmenee myöhemmin vikaa (vaikka testeissä ei nyt näkynyt mitään)?

d) palauttaa koko paska ja saisin 80% hinnasta takas eli otan pelkästään rahallisesti 400e takkiin tästä sekoilusta asiakkaana, mihin en ole ollut mitenkään osallisena :D puhumattakaan tähän käytetystä ajasta ja energiasta.

Yhtäkkiä oonkin asiakkaana ihan kusessa koko homman kanssa. Ei paljoa tietoa mielenrauhasta homman suhteen. I'm tired boss...
En itse todellakaan ottaisi mitään konetta käyttöön missä on vääntyneitä osia, itse kyllä vaatisin ihan uutta konetta mikä on täysin ehjä ja kuten perato oli sinulle vastannut että datatronic varmaan saa vakuutukseen noi rikkinäiset osat tai kuljetusyhtiö niistä vastaa datatronicille. En kyllä ottaisi mitään riskejä että datatronic lähettäs sinulle uuden jäähdyttimen ja sinä itse asentaisit sen ja jos jotain hajoaisi niin ja jos datatronic väittäisi että sinä olet hajoittanut koneen vaikka emolevy jne on voinu ottanut osumaa siinä kuljetuksessa ku se vanha jäähdytin oli vääntynyt. Jos valitsisit tuon kohdan d) niin itse kyllä vaatisin kaikesta "mielipahasta" koko kauppasumman takaisin vaikka datatronicilla on kai oikeus näistä kustomoiduista koneista ottaa jonkun verran takaisin jos asiakas palauttaa sen, en ole mikään laki ekspertti.

Mutta on kyllä perseestä tää sun tilanne, toivottavasti saat pikaisesti ehjän koneen tai kokonaan rahat takaisin.

Miten nuo konepakettien kuljetukset ylipäätään toiseen suuntaan ku eihän siel sit ole enää mitään paukkupussia tukemassa niitä komponentteja ku asiakkaalta lähtee takaisin.

Mainitaan nyt sen verran ku on ollut puhetta, että tää likapyykin julkinen käsittely on omasta mielestä +-0 niin kauan ku ne asiat hoituu, mut sit tämmöset keissit on just niitä jotka syö asiakkaita. Varsinkin ku ne sit jää monesti hakutuloksiin ja ihmiset muistaa varotella.

Viimeksi muokattu:
Miten nuo konepakettien kuljetukset ylipäätään toiseen suuntaan ku eihän siel sit ole enää mitään paukkupussia tukemassa niitä komponentteja ku asiakkaalta lähtee takaisin.
Itse laitoin saman pussin sinne sisään, mikä siinä tulikin. Se on siihen muotoon kovettunut, niin asettui myös takaisin.

En itse todellakaan ottaisi mitään konetta käyttöön missä on vääntyneitä osia, itse kyllä vaatisin ihan uutta konetta mikä on täysin ehjä ja kuten perato oli sinulle vastannut että datatronic varmaan saa vakuutukseen noi rikkinäiset osat tai kuljetusyhtiö niistä vastaa datatronicille. En kyllä ottaisi mitään riskejä että datatronic lähettäs sinulle uuden jäähdyttimen ja sinä itse asentaisit sen ja jos jotain hajoaisi niin ja jos datatronic väittäisi että sinä olet hajoittanut koneen vaikka emolevy jne on voinu ottanut osumaa siinä kuljetuksessa ku se vanha jäähdytin oli vääntynyt. Jos valitsisit tuon kohdan d) niin itse kyllä vaatisin kaikesta "mielipahasta" koko kauppasumman takaisin vaikka datatronicilla on kai oikeus näistä kustomoiduista koneista ottaa jonkun verran takaisin jos asiakas palauttaa sen, en ole mikään laki ekspertti.

Mutta on kyllä perseestä tää sun tilanne, toivottavasti saat pikaisesti ehjän koneen tai kokonaan rahat takaisin.
Se on takuukäsittelyssä todettu ehjäksi, eli heidän mielestään ei ollut mitään ongelmaa. Noctua oli väännetty takas uuteen uskoon ja stressitestit ok.

Ei oikeasti jaksaisi käyttää enää yhtään enempää aikaa ja energiaa tähän. Olisi niin paljon muutakin tekemistä ja haluaisin vaan oman *uuden* koneen jo käyttöön :D

Itse laitoin saman pussin sinne sisään, mikä siinä tulikin. Se on siihen muotoon kovettunut, niin asettui myös takaisin.

Se on takuukäsittelyssä todettu ehjäksi, eli heidän mielestään ei ollut mitään ongelmaa. Noctua oli väännetty takas uuteen uskoon ja stressitestit ok.

Ei oikeasti jaksaisi käyttää enää yhtään enempää aikaa ja energiaa tähän. Olisi niin paljon muutakin tekemistä ja haluaisin vaan oman *uuden* koneen jo käyttöön :D
Sen ymmärrän, ite vähän samassa tilassa kalliin ruokapöydän kanssa. Noh, siihen ei kukaan tiiä vastausta ku sinä, muilla helppo huudella että ota takkiin ja ole ilman. Voisit silti käyä viel tuolla jossain jäähdytin, emo ja ongelma palstoilla kyselemässä mielipiteitä siitä onko toimivuusoletus mikä.

Ei helvetti mitä toimintaa :facepalm:

Kyllä mä vaatisin vähintäänkin jotain hyvitystä tossa sun tapauksessa. Enkä puhu mistään 5e lahjakortista vaan vähän reilummasta, 50-100e varmaan.
Vaatisin myös kirjallisesti heiltä tilanteesta jonkinlaisen raportin mitä koneen kanssa on tehty ja että takuu on voimassa siitä huolimatta. Tämä siitä syystä kun selvästi siellä on tilausmäärät räjähtänyt käsiin ja luultavasti tulee reklamaatiomäärätkin suurenemaan. On olemassa riski, että kun reklamaatiomäärät kasvaa niin alkaa ahneus näkyä sielläkin ja aletaan eväämään takuita mistä tahansa syystä vaan mikä löydetään. Jos sulla joskus tulee ton kanssa ongelmia niin nehän voi sanoa, että cooleri näyttää siltä että on saanu iskua tms, että ei korvaa takuu. Toki voit sitte koittaa alkaa täältä hakemaan todisteita mitä tapahtunu ym. mutta helpommalla pääsisi jos olisi siin vaiheessa vaan lyödä lappu käteen, että mitä koneelle joskus tapahtunut ja mitä he on sille tehnyt (vääntänyt vaan voimalla jäähyn suoraks tms).

Lähti hienosti bisnes käyntiin ja vissiin viime vuonna oikeen lentoon. Toivottavasti nyt saavat hommat kuntoon ettei jää lento lyhyeksi.

Omalla kohdalla hinta on yleensä määräävä tekijä mistä tulee tilattua mutta täytyy sanoa, että viimeisen vuoden aikana Datatronicin sekoilut on kyllä tehnyt tehtävänsä ja enää ei kyllä ostot suuntaudu tähän firmaan ellei hinta ole huomattavasti kilpailijaa edullisempi. Silloinkin toki vain siinä tapauksessa jos tuotteen saamisella ei ole mikään kiire ja olen valmis odottelemaan sitä vaikka kuukauden.

Itsekin olen pyörittänyt tietokoneliikettä ja tuntuu kyllä käsittämättömältä tuo sinun saama asiakaskokemus. Voi olla että Datatronic on hoitanut asiat kunnolla, mutta asentajan viestintä on vain kankeaa/väärää. Toivottavasti tilanteeseen tulee selvyys, mieluiten tänään eikä ensiviikolla!

Jokatapauksessa tilanteen olisi pitänyt mennä niin, että

1.Datatronic tilaa ja vaihtaa uudet osat kaikkien vähänkään iskusta itseensä saaneiden tilalle ja asiakas saa siten uudenveroisen koneen itselleen (käytännössä hyödynnettäviä osia on varmasti vain keskusmuistit ja ssd)

--- 2.Datatronic hakee korvauksia vioittuneista osista tai koko lähetyksetä vakuutuksista tai kuljettajalta, miten heidän sopimukset meneekin
--- 3.Datatronic korjaa myy vioittuneet/korjatut/korjauskelvottomat osat B.stockkina eteenpäin

+Datatronic korvaa asiakkaalle vivästymisestä aiheutuvaa mielipahaa esim. pienimuotoisella lahjakortilla tai edes karkkipussilla. Mutta jotain olisi hyvä laittaa. Asiakas ei kuitenkaan ole se vahingonaiheuttaja

Ei uuden koneen tilanneen asiakkaan kuulu joutua miettimään, onko kaikki nyt ok ja mitä on väännetty ja onkohan takuu vielä voimassa. Uusi kone on uusi ja sillä on sille myönnetty takuu.

Eihän tuo nyt hyvältä kuulosta. Ite en ainakaan hyväksyis vääntynyttä jäähyä mutta katot miltä se näyttää kun tulee takaisin ja reklamoit uudestaan jos on tarvetta. Ei kai tuossa muu auta.

Hieman haluan tarkentaa tänne myös muillekkin lukijoille tästä.
Meillä siis todettu että jäähy ei ole vääntynyt niin pahasti jotta tähän olisi tullut fyysisiä vaurioita ja tätä on suoristettu vain muutaman millin verran tästä ei ole siis kyse usean cm vääntymisestä.
Jäähyn kunto meillä on tarkistettu fyysisesti ja myös tehollisesti, itse kasaajan silmiin tästä en edes meillä nähnyt niin selvää vääntymistä minkä takia vaihto olisi ollut pakollinen tai niin että siinä olisi kosmeettista vikaa, mikä ns pahasti pistää silmään.

Meillä tietysti vaihdetaan aina uuteen jos se on mennyt niin pahasti vinoon että siinä selkeästi näkyykin kosmeettisesti virheitä. Deepcoolin tornijäähyt ovat näistä erittäin tyypillisiä vääntymään.

Siinä kunnossa missä kyseinen jäähy on meille tullut ei ollut huolestuttavassa tilanteessa, toisin kuten mitä kuvista voisi näin sanoa. Itse olen näissä erittäin tarkka ja en lähettäisi tuotetta mikä ei menisi tuossa minun laadunvalvonnan läpi.

Tietokoneen komponentit testattu vielä erikseen OCCT kanssa että varmasti toimivat

Meillä siis todettu että jäähy ei ole vääntynyt niin pahasti jotta tähän olisi tullut fyysisiä vaurioita ja tätä on suoristettu vain muutaman millin verran tästä ei ole siis kyse usean cm vääntymisestä.
Jäähyn kunto meillä on tarkistettu fyysisesti ja myös tehollisesti, itse kasaajan silmiin tästä en edes meillä nähnyt niin selvää vääntymistä minkä takia vaihto olisi ollut pakollinen tai niin että siinä olisi kosmeettista vikaa, mikä ns pahasti pistää silmään.

Meillä tietysti vaihdetaan aina uuteen jos se on mennyt niin pahasti vinoon että siinä selkeästi näkyykin kosmeettisesti virheitä. Deepcoolin tornijäähyt ovat näistä erittäin tyypillisiä vääntymään.

Siinä kunnossa missä kyseinen jäähy on meille tullut ei ollut huolestuttavassa tilanteessa, toisin kuten mitä kuvista voisi näin sanoa. Itse olen näissä erittäin tarkka ja en lähettäisi tuotetta mikä ei menisi tuossa minun laadunvalvonnan läpi.

Tietokoneen komponentit testattu vielä erikseen OCCT kanssa että varmasti toimivat
Varmaan olis silti hyvä miettiä sielläki et mitä se homma maksaa vaihtaa se suorempaan vrt. tämä julkinen negatiivinen mainos.

Noh jäämme katsomaan saagan lopputulemaa ostajan osalta. Kieltämättä tämmöset aina vaikuttaa omaankin ostoskäyttäytymiseen nyt ku pienet hintaerot ei enää siihen vaikuta.

En kyllä ymmärrä miksi ostajan pitäisi hyväksyä tämä että vaikka olisi vain kosmeettinen vika kyseessä, niin jos muut osat on ottanut vaikka osumaa ja sen johdosta kone hajoaa vaikka takuun/virhevastuun loputtua niin se on sitten vaan "voivoi" kun minimaalinen jäähdyttimen vääntyminen on aiheuttanut pahimmassa tapauksessa että koko kone on mennyt rikki, vaikka se kone nyt toimii kaikissa testeissä mitäs sitten kun yhtäkkiä tuleekin jotain vikaa pitää taas takuu/virhevastuu limboon alkaa ja ostaja alkaisi olemaan aika kypsynyt kun on pitänyt konetta lähettää huoltoon ties monta kertaa ja kun ei ole mikään ihan halpa kone kyseessä ja eikä noi noctuan jäähdyttimet ole mistään halvimmasta päästä niin en itse henkilökohtaisesti minkään millien vääntelyä noin kalliissa tuotteessa.

Varmaan olis silti hyvä miettiä sielläki et mitä se homma maksaa vaihtaa se suorempaan vrt. tämä julkinen negatiivinen mainos.

Noh jäämme katsomaan saagan lopputulemaa ostajan osalta. Kieltämättä tämmöset aina vaikuttaa omaankin ostoskäyttäytymiseen nyt ku pienet hintaerot ei enää siihen vaikuta.
Tuo on vähän siinä ja tässä...jos myyjä lähtee vaihtamaan omasta mielestään toimivaa tuotetta julkisen palautteen takia niin aika loputon suo siitäkin tulee.

Tuo on vähän siinä ja tässä...jos myyjä lähtee vaihtamaan omasta mielestään toimivaa tuotetta julkisen palautteen takia niin aika loputon suo siitäkin tulee.
Ei julkisen palautteen takia, vaan asiakkaan palautteen takia. Jos ostetaan uutta niin silloin tuotteen on syytä olla uusi, eikä suurinpiirtein uudenveroinen. Se pitäisi olla selvä että jos osat on enemmän tai vähemmän vääntyilleet niin ei ne uusia enää ole. Jamboa joku viesti aikaisemmin jo totesi miten homman pitäisi mennä ihan automaattisesti. Tai tapauskohtaiisesti sopia asiakkaan kanssa reilusta hyvityksestä.

Sitten on vielä erikseen että kannattaisiko sen julkisen palautteenkin takia tehdä hommat niin kuin ne kuuluu tehdä, eikä vetää kotiapäin suht mitättömän edun takia.

Miten tuollainen jäähy edes pystyy fyysisesti vääntymään ollessaan paikallaan ja iskun kohdistuessa kuljetuslaatikkoon? Ymmärtäisin jos olisi vaikka pudonnut lattialle sellaisenaan, mutta noin emoon kiinnittetttynä. Tänne postattuja kuvia kun katsoin niin äkkiseltään näytti siltä kuin olisi irronnut kiinnityksistään, mutta eipä tuossa Noctuassa taida olla kuin kaksi kiristttävää ruuvia niin sitä tuskin edes voi alunperin huonosti kiinnittää. Tässä vielä alkuperäinen viesti jossa ko. kuva:

Hei,

Sain eilen kotiinkuljetuksena tilaamani tietokoneen, jonka olitte kasanneet. Huomasin heti, että prosessoricooleri (Noctua NH-D15) on silminnähden vääntynyt. Tämä huolettaa ja harmittaa kyllä monestakin syystä, sillä coolerin vääntymiseen vaadittava voima voi olla aiheuttanut vaurioita myös emolevyyn, prosessoriin ja prosessorikantaan.

Tilasin teiltä nyt ensimmäisen kerran ja tässä parin tonnin buildi kyseessä, eli harmituksen määrää voinee arvailla. En voi / uskalla ottaa tietokonetta käyttöön ennen kuin olen varma, ettei muita osia ole vahingoittunut. Lisäksi tämä herättää kysymyksiä laadunvalvonnastanne – miten näin ilmeinen vaurio on päässyt läpi tarkastuksestanne?

bent1.jpg

Vinossahan se selvästi on, mutta miksi? Lämpöputkistako se on vääntynyt?

Edit: tässä viestissä oli vielä toinen kuva:
Kotelon sisällä oli kuvan mukainen vaahtomuovi. Lisäksi myös toinen kuva.

vaahtomuovi.jpg

bent2.jpg

Lämpöputkista tuo näyttää minusta ainakin vääntyneen, isku tullut viistottain jostain? Vai voisiko olla, että tuo pehmuste itsessään on vääntänyt jäähyä?
1000130906.jpg

Vinossahan se selvästi on, mutta miksi? Lämpöputkistako se on vääntynyt?
Onkohan se vain kääntynyt kiinnityksissä eri asentoon. Eikös nuo jousiruuvit kuitenkin jonkin verran salli tuon liikkumista sivuttain?

Jos onkin vääntynyt, niin en usko, että muita vaurioita on tullut. Mutta kyllä Datatronicin olisi pitänyt laittaa uusi tilalle eikä (taas) aloittaa tuota saivarrusta. Varsinkin kun kyse ei ole mistään halpiskoneesta.

Lämpöputkista tuo näyttää minusta ainakin vääntyneen, isku tullut viistottain jostain? Vai voisiko olla, että tuo pehmuste itsessään on vääntänyt jäähyä?
1000130906.jpg
Lähtökohtaisesti, kun ostetaan uutta ja käyttämätöntä tuotetta, niin oletuksena on, että se myös saapuu virheettömänä.
Itse tässä tapauksessa en hyväksyisi muuta kuin, että kärsineet/mahdollisesti kärsineet osat vaihtoon tai kaupan purku ja hyvitys koko summasta.
Vielä 2000€ kiinni setissä (vaikka ois vain satanen, niin sama juttu), niin en missään nimessä tyytyisi "taivuteltiin hieman oikeaan asentoon ja testattiin" -ratkaisua.
Uusi on aina uusi eikä pitäisi joutua miettimään, että onkohan tässä nyt kaikki varmasti kunnossa ja toimiikohan sen odotetun käyttöikänsä.

Lähtökohtaisesti, kun ostetaan uutta ja käyttämätöntä tuotetta, niin oletuksena on, että se myös saapuu virheettömänä.
Itse tässä tapauksessa en hyväksyisi muuta kuin, että kärsineet/mahdollisesti kärsineet osat vaihtoon tai kaupan purku ja hyvitys koko summasta.
Vielä 2000€ kiinni setissä (vaikka ois vain satanen, niin sama juttu), niin en missään nimessä tyytyisi "taivuteltiin hieman oikeaan asentoon ja testattiin" -ratkaisua.
Uusi on aina uusi eikä pitäisi joutua miettimään, että onkohan tässä nyt kaikki varmasti kunnossa ja toimiikohan sen odotetun käyttöikänsä.
Juu, en kyllä itsekään kelpuuttaisi sen kummemmin tuota jäähyä kuin emolevyäkään. Vaatii kuitenkin aika paljon voimaa saada tuollainen möhkäle vääntymään.

Onko teillä minkään näköistä arviota milloin teille saapuu RTX5090 näytönohjaimia. Asiakaspalvelussanne viikottain puhutaan ympäri pyöreästi maaliskuusta minkä vielä jaksaisi odottaa. Tuo 2,915.00 | ASUS TUF Gaming TUF-RTX5090-O32G-GAMING NVIDIA GeForce R... versio on vetämässä tilauksessani, mutta aikataulut kelpaavat oikeastaan mille tahansa rtx 5090 versiolle. Ei vain viitsisi tuota muutamaa tonnia pitää kiinni tilauksessa, jos tätä ei saavu ennen kesää teille.

Statistiikka

Viestiketjuista
269 139
Jäsenet
76 398
Uusin jäsen
Piritorni

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom