Datatronic / Aina hyvä hinta ja vielä parempi palvelu. Tavoitteena paras.

Moi, tilaus GKTTPNBDS:

Laitoin eilen illalla tulemaan, kun katsoin olevan 1 kpl varastossa (ja meni nollaan oston jälkeen). Nyt kuitenkin näkyy toimitusarvioksi 12-20 työpäivää, josta varsinkin tuo potentiaalinen 3 viikkoa on aika kivulias odottaa uutta buildia varten. Päteekö tämä arvio vai kerkesikö varaston viimeinen kuitenkin minulle?
 
Moi, laitoin kyselyä tilauksesta CYQCJJSGA. Kaipaisin varmistusta, voinko lähettää tuotteen takuupalautuksena, kun osa paketin sisällöstä puuttuu?
 
Moi, tilaus GKTTPNBDS:

Laitoin eilen illalla tulemaan, kun katsoin olevan 1 kpl varastossa (ja meni nollaan oston jälkeen). Nyt kuitenkin näkyy toimitusarvioksi 12-20 työpäivää, josta varsinkin tuo potentiaalinen 3 viikkoa on aika kivulias odottaa uutta buildia varten. Päteekö tämä arvio vai kerkesikö varaston viimeinen kuitenkin minulle?
Hei,
tämä on ollut meidän saldovirhe. Kotelo tilattu ja ensi viikolla toimitamme tilauksenne.
Pahoittelemme tästä teille aiheutunutta haittaa ja vaivaa
 
Eikö olisi jo aika muuttaa tämän ketjun otsikoksi?

Datatronic / Toimitusaikakyselyt ja varastosaldot

EDIT:

Vaikea kuvitella, että kukaan muu kuin Datatronicista tilanneet saavat mitään lisäarvoa ketjun sisällöistä, koska otsikko on nykyisellään harhaanjohtava.

Henkilö, joka tulee ensimmäistä kertaa selaamaan ketjua, sulkee luultavasti selaimen välilehden heti kun huomaa, ettei täällä keskustella mistään muusta.

Yritys on saanut Suomen suurimmasta tietotekniikkafoorumista yhteistyökumppanin edun ja luulisi jo sen vuoksi olevan myös imagokysymys hoitaa nämä asiat jotain muuta kautta kuin julkisesti kaikkien katseiden alla ja pyhittää ketjun ihan johonkin muuhun liiketoimintaa kehittävään keskusteluun.

Ei millään pahalla, mutta käyn kerran päivässä lukemassa ketjun sisällön ja se on aina sama.
 
Viimeksi muokattu:
Hei,
Powerissa tulee olla kaikki mukana tulleet piuhat jne mukana.
Onko tämä Datatronicin oma linjaus? Kai myös mukana tulevat ruuvit, lippulappuset ja tarrat vaaditaan? Valmistaja ohjeistaa omissa RMA-ohjeissaan lähettämään pelkän virtalähteen, mihin siis tuo piuhapakko perustuu?
 
Eikö olisi jo aika muuttaa tämän ketjun otsikoksi?

Datatronic / Toimitusaikakyselyt ja varastosaldot

EDIT:

Vaikea kuvitella, että kukaan muu kuin Datatronicista tilanneet saavat mitään lisäarvoa ketjun sisällöistä, koska otsikko on nykyisellään harhaanjohtava.

Henkilö, joka tulee ensimmäistä kertaa selaamaan ketjua, sulkee luultavasti selaimen välilehden heti kun huomaa, ettei täällä keskustella mistään muusta.

Yritys on saanut Suomen suurimmasta tietotekniikkafoorumista yhteistyökumppanin edun ja luulisi jo sen vuoksi olevan myös imagokysymys hoitaa nämä asiat jotain muuta kautta kuin julkisesti kaikkien katseiden alla ja pyhittää ketjun ihan johonkin muuhun liiketoimintaa kehittävään keskusteluun.

Ei millään pahalla, mutta käyn kerran päivässä lukemassa ketjun sisällön ja se on aina sama.
Sivulla ei lue toimitusaikoja aina ja yleensä ei pidä paikkaansa. Väittäisin että kyselyt vähenisivät reilusti kun toimitusaikalupaukset olisivat tarkempia
 
Eikö olisi jo aika muuttaa tämän ketjun otsikoksi?

Datatronic / Toimitusaikakyselyt ja varastosaldot

EDIT:

Vaikea kuvitella, että kukaan muu kuin Datatronicista tilanneet saavat mitään lisäarvoa ketjun sisällöistä, koska otsikko on nykyisellään harhaanjohtava.

Henkilö, joka tulee ensimmäistä kertaa selaamaan ketjua, sulkee luultavasti selaimen välilehden heti kun huomaa, ettei täällä keskustella mistään muusta.

Yritys on saanut Suomen suurimmasta tietotekniikkafoorumista yhteistyökumppanin edun ja luulisi jo sen vuoksi olevan myös imagokysymys hoitaa nämä asiat jotain muuta kautta kuin julkisesti kaikkien katseiden alla ja pyhittää ketjun ihan johonkin muuhun liiketoimintaa kehittävään keskusteluun.

Ei millään pahalla, mutta käyn kerran päivässä lukemassa ketjun sisällön ja se on aina sama.
Mitä "liiketoimintaa kehittävää keskustelua" on sitten ollut muiden yhteistyökumppanien vastaavissa ketjuissa, tai voisi olla? En Jimmsin ketjua hirveästi ikinä seurannut mutta en ainakaan muista että sielläkään olisi ollut mitään sen ihmeellisempää ikinä?
 
Muistelen että JimmZ-ketju keskittyi pääasiassa siihen että "Saisko vielä viilatun hinnan tuotteelle xxxx sillä paikasta Z ja Y se lähtee halvemmalla" Jos joku kyseli saldoista/ei tiedossa -toimitusajoista niin ne oli aina niitä tuotteita joissa mitään arviota ei todellakaan systeemissä ollut, mutta monesti selvityksen kautta jonkun arvio sai.

Itse olen kyllä sitä mieltä että ainakaan tämä runsas kysely tilauksien tilanteesta täällä ei anna sellaista hyvin toimivan systeemin kuvaa varsinkaan niille joille paikka ei aikaisemmin ole tuttu. Varsinkaan kun täällä porukkaa kertoo ettei ole viestien/sähköpostin kautta saanut vastausta.
 
Selvää jo tätä ketjua seuraamalla on että firman toiminta skaalaa nitisten ja natisten kun asiakasmäärät ovat kasvaneet ja backend-järjestelmissä on varmaan pari kiloa ns. teknistä velkaa joka johtaa kaikenlaisiin pikkuongelmiin. Ja kun asiakkaat penteleet odottavat reaaliaikaisesti päivittyviä saatavuus- ja saldotietoja, sekunnissa tilauksesta matkaan lähteviä paketteja ja isompien kilpailijoiden kanssa vertailukelpoisia tuotevalikoimia ja varastoja, niin tuskallista on.
 
Onko tämä Datatronicin oma linjaus? Kai myös mukana tulevat ruuvit, lippulappuset ja tarrat vaaditaan? Valmistaja ohjeistaa omissa RMA-ohjeissaan lähettämään pelkän virtalähteen, mihin siis tuo piuhapakko perustuu?
Hei, valmistajan/tukkurin mukaan mukana tulevat johdot on oltava mukana.
Tarroja ja muuta semmoista sälää ei tarvitse lähettää mukana
 
Muistelen että JimmZ-ketju keskittyi pääasiassa siihen että "Saisko vielä viilatun hinnan tuotteelle xxxx sillä paikasta Z ja Y se lähtee halvemmalla" Jos joku kyseli saldoista/ei tiedossa -toimitusajoista niin ne oli aina niitä tuotteita joissa mitään arviota ei todellakaan systeemissä ollut, mutta monesti selvityksen kautta jonkun arvio sai.

Itse olen kyllä sitä mieltä että ainakaan tämä runsas kysely tilauksien tilanteesta täällä ei anna sellaista hyvin toimivan systeemin kuvaa varsinkaan niille joille paikka ei aikaisemmin ole tuttu. Varsinkaan kun täällä porukkaa kertoo ettei ole viestien/sähköpostin kautta saanut vastausta.
Jos en ihan väärin muista, niin Jimm's hoiti tilauksiin liittyviä kysymyksiä yksityisviesteillä ja kyllä siinä ketjussa oli ihan mukava vierailla, toisin kuin tässä jos oli kiinnostunut yleensäkin tietotekniikasta ja joskus tuli napattua jotain tarjouksia vaikka ei ollut edes tarvettakaan.
 
Laitoin tästä teille sähköpostia, mutta laitetaan tännekin... Eli kun painan virtanappia kone käynnistyy, mutta siitä työpöydälle pääseminen kestää aina vähintään 5min ja joskus jopa tunnin. Specsit alla:

Prossu: AMD Ryzen 7 7800X3D
Näyttis: PowerColor Hellhound RX 7800 XT
SSD: Kingston Technology FURY Renegade M.2 2000 GB
RAM: Kingston Technology FURY Beast muistimoduuli 32 GB 2 x 16 GB DDR5 6000 MHz
Emolevy: MSI MAG B650 Tomahawk WIFI AMD B650 Pistoke AM5 ATX
Virtalähde: Seasonic VERTEX GX-850 virtalähdeyksikkö 850 W 20+4 pin ATX ATX
Kotelo: Lian Li LANCOOL III Midi Tower
Prossujäähy: DeepCool AK620 DIGITAL

Kone on vähän yli vuoden vanha (ostin black fridaysta Datatronicin kasauspalvelulla) ja muistaakseni aluksi postasi ihan normaalisti, sitten alkoi jossain välissä sellanen ongelma että piti ottaa virrat aina pari kertaa pois ennen kuin suostui postaamaan ja nyt oon ollut pari kuukautta ainakin tän ongelman kanssa että aina vähintään menee se 5min että pääsee työpöydälle. EZ Debugissa palaa punainen ja keltanen valo aina kun laittaa koneen päälle ja lukenut että pitää vaan antaa memory trainingin jauhaa pari kertaa että nopeentuu mutta ei nopeennu millään (memory context restore on päällä). En keksi tähän hätään mitään lisää selitettävää niin kyselkää jos on jotain... Ai niin ja uusin BIOS on alla mikä tuli joulukuun lopussa.
 
Jos en ihan väärin muista, niin Jimm's hoiti tilauksiin liittyviä kysymyksiä yksityisviesteillä ja kyllä siinä ketjussa oli ihan mukava vierailla, toisin kuin tässä jos oli kiinnostunut yleensäkin tietotekniikasta ja joskus tuli napattua jotain tarjouksia vaikka ei ollut edes tarvettakaan.
Kannattaisko @Datatronic pyrkiä myös ohjaamasn homma näin että kaikki "missä menee tilaus X" yms kyselyt koskien jo tehtyjä tilauksia hoidettaisiin yksityisviesteillä niin tämän ketju yleinen asiapitoisuus kasvaisi huomattavasti. Toki, se ettänuo hoituisi sen teidän sivuston kautta olisi toki paras tilanne.
 
Kannattaisko @Datatronic pyrkiä myös ohjaamasn homma näin että kaikki "missä menee tilaus X" yms kyselyt koskien jo tehtyjä tilauksia hoidettaisiin yksityisviesteillä niin tämän ketju yleinen asiapitoisuus kasvaisi huomattavasti. Toki, se ettänuo hoituisi sen teidän sivuston kautta olisi toki paras tilanne.
Mahdetaankohan niihin yksityisviesteihinkään vastata kun kaikkien kahdenvälisten kanavien kanssa näyttää olevan ongelmia.
 
Eipä se turkulaisen kilpakumppanin ketju ollut yhtään sen miellyttävämpää lukea ainakaan minun mielestä. Tietty porukka kävi pyytämässä erikseen alennusta jokaisesta nippelistä mitä oli hankkimassa. Ihan sama oliko euron vai tonnin vehje, niin alennusta oltiin ruikuttamassa. Käyttäytyyköhän nää samalla tavalla kivijalkaliikkeissäkin tai Prismassa?:lol:

Ettei ihan OT mene, niin Datatronicin pitäksi saada kyllä pikapuoliin parannusta ainakin muutamaan asiaan.
1. Tilausseuranta. On tullut suositeltua liikettä useammalle tutulle/kaverille ja melkein jokaisen kanssa on käyty lävitse samaa asiaa, joka täälläkin keskustelussa nousee esille varmaan viikottain tai useammin. Eli oman tilauksen statustiedot, jotka vaihtelevat Varattu tilaukselle/tilattu tukkurilta/ei saatavilla yms välillä. Silloin kun osa on oikeasti jo keräilty ja kohdennettu tilaukselle tuo tieto pitäisi pysyä lukossa, eikä vaihdella siitä enää mihinkään.

2. Yhteydenpito ongelmatilanteissa tai toimituksen viivästyksissä. Tässä ketjussa on ollut useampia tapauksia ja myöskin omien kavereiden ostoksia, jossa tilaukset jäävät johonkin limboon, joka ei ratkea tai etene mihinkään muutoin kun asiakkaan yhteydenoton jälkeen. Saldovirheen tai saatavuushankaluuksien/toimituksen viivästymisen sattuessa yhteydenpito pitäisi aina tapahtua pikaisesti myyjältä asiakkaan suuntaan. Erityisen ongelmalliseksi tämän tekee kohdan 1. ongelmat yhdistettynä kohtaan 2, koska tilausseuranta näyttää ihan mitä sattuu, niin asiakas on hyvin epätietoisessa asemassa ja tämä aiheuttaa turhia kyselyitä täällä, sähköpostitse, sekä puhelimitse.

3. Osittain päällekäistä kohdan 2. kanssa, mutta sähköpostiyhteydet aspaan pitäisi saada paremmaksi. Ymmärsin että otitte käyttöön tiketti-järjestelmän, mutta sekään ei tunnu toimivan ihan optimaalisesti tämän ketjun ja juuri kaverilta kuullun palautteen perusteella. Tuttuni tilasi suositukseni pohjalta teiltä tavaraa, saldovirheen takia osaa ei ollutkaan varastossa. Tästä oltiin kyllä yhteydessä melko nopeasti ja ehdotettiin korvaavaa tuotetta. Kaverini vastasi tähän viestiin ja sen jälkeen täysi radiohiljaisuus useamman päivän. Ei mitään vastausta. Hän laittoi uusintakyselyä maililla ja siihenkään ei tullut vastausta. Lopulta soittamalla aspaan asia eteni ja tilaus saatiin lähtemään korvaavalla tuotteella. Tämä palaute kuulemani perusteella, ei siis täyttä varmuutta onko mennyt täysin esittämälläni tavalla. Joka tapauksessa tällainen ei pitäisi olla mahdolllista, että tilauksien edistäminen ongelmatapauksissa jää asiakkaan harteille.

Lopulta aika pieniä ongelmia, mutta aiheuttavat älyttömästi lisätöitä aspaan ja eivät näytä asiakkaiden silmissä kovin ammattimaiselta toiminnalta. Harrastajana arvostan hyvää valikoimaa, hintatasoa, kotimaisuutta yms sen verran, että olen valmis sietämään pieniä ongelmakohtia jatkossakin ja suosittelen Datatronicia muillekin. Keskiverto kuluttajalle taas tällainen ostokokemus saattaa olla niin huono, että jää samalla viimeiseksi.
 
Tuleeko Datatronicciin myyntiin 30.1 erä uusia Nvidia RTX 5000-sarjalaisia? Useassa kaupassa nuo on jo listattu sivuille niin sillä kyselen :think:
 
Eipä se turkulaisen kilpakumppanin ketju ollut yhtään sen miellyttävämpää lukea ainakaan minun mielestä. Tietty porukka kävi pyytämässä erikseen alennusta jokaisesta nippelistä mitä oli hankkimassa. Ihan sama oliko euron vai tonnin vehje, niin alennusta oltiin ruikuttamassa. Käyttäytyyköhän nää samalla tavalla kivijalkaliikkeissäkin tai Prismassa?:lol:

Ettei ihan OT mene, niin Datatronicin pitäksi saada kyllä pikapuoliin parannusta ainakin muutamaan asiaan.
1. Tilausseuranta. On tullut suositeltua liikettä useammalle tutulle/kaverille ja melkein jokaisen kanssa on käyty lävitse samaa asiaa, joka täälläkin keskustelussa nousee esille varmaan viikottain tai useammin. Eli oman tilauksen statustiedot, jotka vaihtelevat Varattu tilaukselle/tilattu tukkurilta/ei saatavilla yms välillä. Silloin kun osa on oikeasti jo keräilty ja kohdennettu tilaukselle tuo tieto pitäisi pysyä lukossa, eikä vaihdella siitä enää mihinkään.

2. Yhteydenpito ongelmatilanteissa tai toimituksen viivästyksissä. Tässä ketjussa on ollut useampia tapauksia ja myöskin omien kavereiden ostoksia, jossa tilaukset jäävät johonkin limboon, joka ei ratkea tai etene mihinkään muutoin kun asiakkaan yhteydenoton jälkeen. Saldovirheen tai saatavuushankaluuksien/toimituksen viivästymisen sattuessa yhteydenpito pitäisi aina tapahtua pikaisesti myyjältä asiakkaan suuntaan. Erityisen ongelmalliseksi tämän tekee kohdan 1. ongelmat yhdistettynä kohtaan 2, koska tilausseuranta näyttää ihan mitä sattuu, niin asiakas on hyvin epätietoisessa asemassa ja tämä aiheuttaa turhia kyselyitä täällä, sähköpostitse, sekä puhelimitse.

3. Osittain päällekäistä kohdan 2. kanssa, mutta sähköpostiyhteydet aspaan pitäisi saada paremmaksi. Ymmärsin että otitte käyttöön tiketti-järjestelmän, mutta sekään ei tunnu toimivan ihan optimaalisesti tämän ketjun ja juuri kaverilta kuullun palautteen perusteella. Tuttuni tilasi suositukseni pohjalta teiltä tavaraa, saldovirheen takia osaa ei ollutkaan varastossa. Tästä oltiin kyllä yhteydessä melko nopeasti ja ehdotettiin korvaavaa tuotetta. Kaverini vastasi tähän viestiin ja sen jälkeen täysi radiohiljaisuus useamman päivän. Ei mitään vastausta. Hän laittoi uusintakyselyä maililla ja siihenkään ei tullut vastausta. Lopulta soittamalla aspaan asia eteni ja tilaus saatiin lähtemään korvaavalla tuotteella. Tämä palaute kuulemani perusteella, ei siis täyttä varmuutta onko mennyt täysin esittämälläni tavalla. Joka tapauksessa tällainen ei pitäisi olla mahdolllista, että tilauksien edistäminen ongelmatapauksissa jää asiakkaan harteille.

Lopulta aika pieniä ongelmia, mutta aiheuttavat älyttömästi lisätöitä aspaan ja eivät näytä asiakkaiden silmissä kovin ammattimaiselta toiminnalta. Harrastajana arvostan hyvää valikoimaa, hintatasoa, kotimaisuutta yms sen verran, että olen valmis sietämään pieniä ongelmakohtia jatkossakin ja suosittelen Datatronicia muillekin. Keskiverto kuluttajalle taas tällainen ostokokemus saattaa olla niin huono, että jää samalla viimeiseksi.
Mitä hiton ruikuttamista kun minä esim kysyin tuosta yhdestä emolevystä että voisiko hintaa tarkistaa kun yhdeltä kilpailijalta saisi sen halvemmalla tässä tapauksessa säästäisi 19 euroa, eikö täällä saa tälläistä kysellä vai pitäisikö mielummin sähköpostin välityksellä kysellä hinnoista.

Tai ei pitäisi sitten kysellä mitään ja vain ostaa sieltä mistä halvimmalla saa.


@living_death

Juu olen samaa mieltä että noi tilauskyselyt voisi hoitaa järkevämmin.
 
Viimeksi muokattu:
@Japi95

Tämä ketju täyttyy tilauksenseurannan kyselyistä, eli tyypit antavat tähän ketjuun oman tilausnumeron ja haluavat tietää missä vaiheessa sitä käsitellään.

Nämä voisi ihan hyvin hoitaa sähköpostilla, nettisivun lomakkeella tai sitten foorumin yksityisviesteillä ja muutenkin panostaa siihen, että tässä ketjussa olisi uusillekin asiakkaille jotain, eikä vain jo tilauksen tehneille.

Hinnanviilaukset on niitä mitä täällä juuri tarvitaan.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
264 181
Viestejä
4 577 755
Jäsenet
75 369
Uusin jäsen
Kk1k1T

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom