Datatronic
Yhteistyökumppani
- Liittynyt
- 25.02.2021
- Viestejä
- 3 586
Varastoon tuote kirjataan aina vasta kun se fyysisesti saapuu. Otto varastosta heti kun tilaus tulee nettikaupan kautta.No nyt oli asiaviesti, suorastaan mukavaa luettavaa.
Omat asioinnit DT:n kanssa menneet myös hyvin, yksi palautustapauskin mukaanlukien. Aspasta sain vastauksen sähköpostiin parissa päivässä mikä nyt on kohtuullinen viive.
Kuitenkin niinkun täälläkin todettua valtaosa kyselyistä kumpuaa siitä, että tilausten seuranta ei vastaa tilannetta ja / tai toimitusaika ei päde.
Datatronicin edustaja näistä täällä avoimesti kertoikin ja järjestelmien haasteet on joka hommassa mukana, mutta saamalla tuota paremmalle tolalle myös kyselyt vähenisi ja edelleen aspa saisi vastausaikaansa paremmaksi muihin (tärkeämpiin) asioihin kuten takuut.
Minun silmään aika prioriteettiasia järjestelmäpuolella olisi saada tilaukselle jo varatun tuotteen tila säilymään sellaisena.
Nyt (käsittääkseni) se seuraa nimikkeen yleistä tilaa ja voi siis muuttua takaisin "toimitusaika10 pv" tms
Sitten tietysti asiakas kysyy, että mikä homma.
Mukaan sattuu myös saldovirheitä toki eli oli "varattu" mutta ei ollutkaan varastossa.
Tuohon lääke on hanskata varasto-otot sekä varastoon saavuttaminen paremmin.
Esimerkiksi varastoon saavutus vasta hyllytettäessä ja vastaavasti saldon vähennys vasta kerätessä, sen sijaan, että saldot seuraa osto- ja myyntitilauksia.
Näin voi tietysti jo ollakin.
Virheen varastossa johtuu aina jostain poikkeuksesta. Josku on voitu kirjata väärin esim. huolimattomasti pari samankaltaista tuotetta ja sitten onkin samaa tuotetta 2 kpl ja toista ei yhtään. Yrityspuolella meidän tuote vähenee saldolta vasta kun tilaus laskutetaan eli siinä on puutos joka pitäisi korjata. Se voi vaikuttaa joskus siihen, että tavara onkin kerätty muttei se ole vähentynyt varastosta. RMA puolella voidaan tehdä virhe jos ei kirjata oikein. Järjestelmää on kovasti juuri tämän osalta kehitetty ja monia buigeja myös korjattu ja liiskattu.
Suurin ongelma on tosiaan nyt tuon tilauksen tilanteen etenemisen raportoiminen asiakkaalle.