Eipä se turkulaisen kilpakumppanin ketju ollut yhtään sen miellyttävämpää lukea ainakaan minun mielestä. Tietty porukka kävi pyytämässä erikseen alennusta jokaisesta nippelistä mitä oli hankkimassa. Ihan sama oliko euron vai tonnin vehje, niin alennusta oltiin ruikuttamassa. Käyttäytyyköhän nää samalla tavalla kivijalkaliikkeissäkin tai Prismassa?
Ettei ihan OT mene, niin Datatronicin pitäksi saada kyllä pikapuoliin parannusta ainakin muutamaan asiaan.
1. Tilausseuranta. On tullut suositeltua liikettä useammalle tutulle/kaverille ja melkein jokaisen kanssa on käyty lävitse samaa asiaa, joka täälläkin keskustelussa nousee esille varmaan viikottain tai useammin. Eli oman tilauksen statustiedot, jotka vaihtelevat Varattu tilaukselle/tilattu tukkurilta/ei saatavilla yms välillä. Silloin kun osa on oikeasti jo keräilty ja kohdennettu tilaukselle tuo tieto pitäisi pysyä lukossa, eikä vaihdella siitä enää mihinkään.
2. Yhteydenpito ongelmatilanteissa tai toimituksen viivästyksissä. Tässä ketjussa on ollut useampia tapauksia ja myöskin omien kavereiden ostoksia, jossa tilaukset jäävät johonkin limboon, joka ei ratkea tai etene mihinkään muutoin kun asiakkaan yhteydenoton jälkeen. Saldovirheen tai saatavuushankaluuksien/toimituksen viivästymisen sattuessa yhteydenpito pitäisi aina tapahtua pikaisesti myyjältä asiakkaan suuntaan. Erityisen ongelmalliseksi tämän tekee kohdan 1. ongelmat yhdistettynä kohtaan 2, koska tilausseuranta näyttää ihan mitä sattuu, niin asiakas on hyvin epätietoisessa asemassa ja tämä aiheuttaa turhia kyselyitä täällä, sähköpostitse, sekä puhelimitse.
3. Osittain päällekäistä kohdan 2. kanssa, mutta sähköpostiyhteydet aspaan pitäisi saada paremmaksi. Ymmärsin että otitte käyttöön tiketti-järjestelmän, mutta sekään ei tunnu toimivan ihan optimaalisesti tämän ketjun ja juuri kaverilta kuullun palautteen perusteella. Tuttuni tilasi suositukseni pohjalta teiltä tavaraa, saldovirheen takia osaa ei ollutkaan varastossa. Tästä oltiin kyllä yhteydessä melko nopeasti ja ehdotettiin korvaavaa tuotetta. Kaverini vastasi tähän viestiin ja sen jälkeen täysi radiohiljaisuus useamman päivän. Ei mitään vastausta. Hän laittoi uusintakyselyä maililla ja siihenkään ei tullut vastausta. Lopulta soittamalla aspaan asia eteni ja tilaus saatiin lähtemään korvaavalla tuotteella. Tämä palaute kuulemani perusteella, ei siis täyttä varmuutta onko mennyt täysin esittämälläni tavalla. Joka tapauksessa tällainen ei pitäisi olla mahdolllista, että tilauksien edistäminen ongelmatapauksissa jää asiakkaan harteille.
Lopulta aika pieniä ongelmia, mutta aiheuttavat älyttömästi lisätöitä aspaan ja eivät näytä asiakkaiden silmissä kovin ammattimaiselta toiminnalta. Harrastajana arvostan hyvää valikoimaa, hintatasoa, kotimaisuutta yms sen verran, että olen valmis sietämään pieniä ongelmakohtia jatkossakin ja suosittelen Datatronicia muillekin. Keskiverto kuluttajalle taas tällainen ostokokemus saattaa olla niin huono, että jää samalla viimeiseksi.